Modelism - RHC Forum: Router CNC 4 axe pentru prelucrare plastic/lemn - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

Router CNC 4 axe pentru prelucrare plastic/lemn Incepere proiect

#91 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 November 2013 - 12:30 PM

Cea ce nu a mai spus schubi din convorbirea cu japonezul, si de acea cred ca ia fost si frica sa-l ia, este ca motoarele astea sunt de constructie speciala numai pentru japonia si nu au cum sa ajunga in europa decat folosite. Dar ce nu stie el, este ca eu le-am cumparat de la un japonez, si motoarele sunt noi noute cu foliile pe ele, pe axul de frezare nu are nici un semn de folosire, capacul de la fire in momentul cand il desfaci prima data, pocneste, iar la ungere au plasticul albastru din fabrica ca sigiliu.
Deci asta este, eu ma retrag, si poate vreodata va recunoaste ca l-a prins intr-un suport naspa.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 21 November 2013 - 12:32 PM

0

#92 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 November 2013 - 12:32 PM

Cea ce nu a mai spus schubi din convorbirea cu japonezul, si de acea cred ca ia fost si frica sa-l ia, este ca motoarele astea sunt de constructie speciala numai pentru japonia si nu au cum sa ajunga in europa decat folosite. Dar ce nu stie el, este ca eu le-am cumparat de la un japonez, si motoarele sunt noi noute cu foliile pe ele, pe axul de frezare nu are nici un semn de folosire, capacul de la fire in momentul cand il desfaci prima data, pocneste.
Deci asta este, eu ma retrag, si poate vreodata va recunoaste ca l-a prins intr-un suport naspa.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 21 November 2013 - 12:32 PM

0

#93 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 November 2013 - 12:47 PM

mincof, am auzit de altercatia asta dar crezi tu ca daca as fi avut, montat si pornit motorul asta nu as fi savurat o filmare cu el in timp ce moare in material???

sau invers, daca ar fi fost montat si Shubi l-ar fi vazut mergand si n-ar fi murit in material, crezi ca m-ar mai fi crezut pe mine cand ii spuneam ca 400w nu-i ajung?

as paria - cum bine se stie - pe prima varianta dar nu am avut ocazia, din pacate

apropos... imi trimiti unul sa-l testez? vechiul "duel", 400w japan contra 1500 china :D (sau lasa...) :drinks:
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#94 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 November 2013 - 03:11 PM

DOMNULE MINCOF, eu v-am sunat imediat dupa ce mi-ati trimis pozele si v-am spus ca doar fiul meu de 1an jumatate putea sa-l porneasca, Seba nici macar nu l-a vazut. Tind sa cred ca daca nu au fost facute in timpul transportului, au fost facute de catre dumneavoastra. Sa va fie rusine in orice caz pentru ca ati profitat de necunoasterea si bunavointa mea. V-am bagat banii in cont fara sa am nimic, ati refuzat plata la curier. V-am platit un LS 1, 5 nou si mi-ati trimis unul SH, tot zgariat.
In ceea ce priveste banii....sunteti penibil.
Nu recomand nimanui sa colaborze cu acest individ. Ceea ce a facut cu mine si face in continuare se numeste INSELACIUNE.
0

#95 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 November 2013 - 06:59 PM

Si legat de "discutia cu japonezul" ati deformat ceea ce v-am spus eu in asa fel incat sa va convina. Japonezul a fost categoric, mi-a spus clar ca este imposibil si fara discutii ca un motor cu caracter "special" sa plece catre un utilizator extern fara sa fie folosit(utilizator extern = oricine altcineva in afara de fabrica care l-a comandat (chiar si in japonia) - pentru ca le fac doar la comanda directa pe cele speciale) Acelasi motor, cu aceleasi caracteristici, cu diferenta ca detine suportul de montaj, poate fi comandat/cumparat fara nici un fel de probleme, toata lumea prefera motorul cu suport inclus, acesta fiind motivul pentru care nu este comercializat la liber, deloc SF-uri gen Mincof care face bulbuci din scupat si aduce chesti pe care nu le-au vazut nici martienii..... Motoarele in fabrica au un anumit numar de ore de utilizare garantata, cand si-a atins limita este automat schimbat, nu se asteapta deteriorarea lui, dupa care este automat inlocuit cu unul nou nout, cel vechi este trimis catre topitorie iar motorul pe care mi l-ati trimis mie a fost folosit de catre un fabricant de masini (automobile) japonez pe linia de ansamblare a caroseriei, mi-a spus-o dupa serie, i-am trimis initial pozele cu motorul postate aici.
Nu am povestit aceste informatii pentru ca nu intentionam sa-i stric la Domnul Mincof afacerea cu Motoare Turbo Super Special "Noi", nu ma intereseaza ce face acest individ in timpul lui liber.
Rusinat de faptul ca desi vreau un CNC si nu cunosc chestiuni elementare legate de tot ce intra in componenta am inceput sa studiez in ultimele zile intens si, acum, mie greu sa cred ca un om care a scris asa ceva despre un motor (0,4 kw consum = 2-2,2 kw putere) are idee despre ce vorbeste, si se mai bate si cu pumnul in piept. Sunteti un om cu nevoi speciale domn`, sincer.
SI nu uitati domnu` Mincof, va scriu aceste cuvinte desi BANII MEI, MUNCITI CU GREU DE MINE sunt la dumneavoastra, asta ca sa nu lase loc de interpretari.
Domnilor Moderatori, avand in vedere ca traim in Romania si ca la noi exista inflorit un proverb legat de padurea fara uscaturi...nici nu ma mir ca permiteti si tolerati existenta unui astfel de personaj aici. Spun asta pentru ca citind, am descoperit, cu un bagaj de cunostinte minim...pe care-l detin in acest moment, o gramada de porumbei, fluturi si multa aeronautica spatiala debitata de "specialist" (Ex: motoarele super speciale stepo/srvnautice, un lot cu care s-a spalat pe cap)

Aceasta postare a fost editata de Shubi: 21 November 2013 - 07:00 PM

0

#96 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 November 2013 - 07:30 PM

Buna din nou.
Cu moderatul e destul de complicat.
Legat de subiect, exceptand faptul ca 400W consum electric inseamna ceva mai putin mecanic si nici pe departe 2kW, alte motive nu au existat pentru a interveni in discutie. Nici macar pe asta n-am facut-o deoarece raspunsurile au venit la obiect, din partea celorlalti. N-am stiut mai devreme sa te pot avertiza.
Este evident ca esti nemultumit de colaborarea cu mincof. Eu n-am colaborat niciodata. Alte reclamatii nu am auzit pana acum. Rezolva-ti problemele si mergi mai departe. Privind din alt unghi problema, partial este si vina ta. Puteai cumpara motorul exact acum, in cunostinta de cauza, nu aruncandu-te la prima oferta cu poze frumoase. De regula intai te documentezi si apoi pui banii pe masa... Vad greseala asta la multi pasionati de tehnica, dar grabiti, si nu pot interveni. Pe de alta parte, nici nu cred ca mai este datoria mea, mi-am dat demisia din invatamant, nu mai este cazul sa dau sfaturi.
In prostia mea, eu nu inteleg nici acum cum un motor denumit "special", adica dedicat roboticii din ce inteleg din discutiile voastre, are in cap "mandrina" pentru frezare.
Pe de alta parte, ti-am spus mai devreme: "Sincer sa-ti spun, deseori nu-s foarte impresionat de atitudinea domnului mincof pe forum". Dar nici motive sa iau masuri nu am avut. Pe de alta parte, nu-s Mama Omida sa stiu ce este totdeauna corect sau incorect. Mai paziti-va pielea si singuri, ca sunteti majori si vacccinati. Pana va rezolvati problemele consider ca poate au fost neintelegeri. Pamantul este mic, nu se stie cand ajungeti sa va strageti mana fara sa va cunoasteti.
Neplacut incidentul, dar vad oameni maturi la orizont si am incredere ca problemele se vor rezolva onorabil. Asa va sta bine si oameni de acest fel imi place sa cred ca am prin apropiere.
Cum ziceam mai devreme, bine ai venit printre noi! Ai inceput prin a proba marea cu degetul, si indraznesc sa spun ca asta nu este totul... Pricepi ce spun.
Multa bafta in continuare, ochii mari si spor la treaba.
Cu respect, Ovidiu Tiron.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#97 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 21 November 2013 - 07:40 PM

Ovidiu , ai spus-o elegant , s-a aruncat la prima oferta cu poze frumoase ... eu as fi formulat-o mult mai acid , mai
bine ca m-am abtinut .

Am avut si eu un smen cu Vali / mincof ( tot un motoras de frezare , un Perske ) , da' n-am batut toba pe-aici , ca mi-era rusine ...

Ce sa zic , e nasol ... i-mi pare rau sa vad ca se ajunge la chestii d-astea ... e urat si dezonorant . Caca ....
0

#98 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 November 2013 - 08:12 PM

...dintr-un anumit punct de vedere imi pare rau ca m-a mancat undeva sa pun intrebarea aceea fatala in care intrebam daca nu e cumva cam mica puterea furnizata de motor...

Imi cer scuze si ptr tonul cateodata nepotrivit pe care poate l-am avut, intentiile mele nu au avut niciodata ca scop situatia la care s-a ajuns
Sper ca situatia sa se rezolve totusi convenabil ptr ambele parti direct implicate in aceasta "afacere"
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#99 Useril este offline   Fantoche 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 13-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2013 - 08:18 PM

Mda...cam amara treaba cu orele de lucru consumate...ramane totusi speranta unui lucru facut bine dupa niste norme in care durata de viata efectiva pana face poc e mult mai mare fata de marja de siguranta declarata de producator precum si virgula dupa care vine faptul ca noi nu avem linii de productie acasa care sa lucreze la foc continu.
In rest sustin in continuare ca este un produs de calitate superioara care surprinde placut la lucru...daca nu se poate nou macar asa..
0

#100 Useril este offline   Fantoche 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 13-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2013 - 08:25 PM

Ai dreptate Sebba...poate mai bine nu dezgropam mortii...pe de alta parte singur nu mar fi mancat nicaieri sa sun la japonezi sa imi spuna dupa serie povestea motorului...asa macar stiu ca e bine sa am prin casa si Kress-ul de 1000...macar daca face infarct japonezul sa nu ii fac sicriu din materialul pe care il tai :)
0

#101 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 November 2013 - 08:33 PM

Scuze de acest mesaj de tip chat, puteam sa-l editez pe cel anterior.
Mi-as justifica oarecum faptul ca nu sterg mesajele din anumite topice, desi am facut candva si greseli de am sters subiecte intregi...
Poate data viitoare, un alt potential pasionat de CNC-uri va citi totul si va actiona in cunostinta de cauza, invatand din intamplarile altora. Stiu ca-i neplacut pentru unii, nici mie nu-mi face placere sa-mi recitesc aberatiile de la inceputurile activitatii, dar o consider o etapa a evolutiei noastre. Toti trecem prin asta.

Imi pare rau ca ai inceput cu o neplacere, dar iti garantez ca vei mai trece prin asta. Nu vei cumpara niciodata prima oara cele mai ieftine materiale, cele mai bune scule, sau orice vrei tu. Noi ne cam cunoastem intre noi si fara sa vrei ne vei cunoaste pe toti. Nu suntem multi. Nu facem glume proaste, de genul asta. Adica nu poti spera sa pacalesti un nou pasionat de cnc-uri, care candva iti va fi prieten sau chiar partener de afaceri.
S-o spun pe aia dreapta, nimeni nu stie cu cat ai cumparat acel motor sa poata comenta corect.
Si n-as vrea sa te supar pentru cum ma voi exprima, dar raman la ideea ca ceri prea mult de la o masina pe care o vei folosi sa produci piese pe care probabil ca nu le vei masura niciodata. Cunosc persoane pasionate de acel tip de acvaristica si stiu ce vor. Nu-i intereseaza niciodata daca un filtrul are la diametru 1 mm in plus sau in minus. Important e sa functioneze bine. Sper sa gresesc si sa ajungi sa dai sute de euro pe cate o scula de masurare, poate spre o mie pe o menghina, si multe zeci de euro pentru cate o freza mai rasarita potrivita acelui spindle performant care speri sa fie montat pe masina. Si nu-ti doresc s-o rupi in prima secunda cand intri in material cu ea.




Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#102 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 November 2013 - 08:44 PM

Vezi postareakatran, la 21 November 2013 - 07:40 PM, a spus:

Am avut si eu un smen cu Vali / mincof ( tot un motoras de frezare , un Perske ) , da' n-am batut toba pe-aici , ca mi-era rusine ...


Cine stie cati mai sunt ca si dumneavoastra. Va spun cu onoare, si cred ca se vede si din posturile mele anterioare, ca as fi procedat identic ca si dumneavoastra daca nu m-ar fi obligat acest individ s-o fac altfel.
Si ca sa v-o spun eu primul, pentru a nu-i da ocazia din nou sa deformeze realitatea, am fost acuzat c-as fi pus tara la cale demult cu Seba, ca deaia am si ales sa lucrez piesele mai departe de el. Aberatii, desigur.
L-am sunat nu tare demult pe @katran, pe care l-am felicitat sincer pentru ceea ce face, nu ma asteptam sa vad o asa frumusete de atelier si masinarie construita de-o calitate impecabila, nemteasca autentica. L-am rugat sa ma ajute cu sfaturi, informatii, a facut-o ireprosabil, mai mult, mi-a trimis in format digita ultima masina proiectata de dansul, completa, fara sa-mi ceara nici un leu si chiar mi-a permis sa ma folosesc de ele. L-am rugat ulterior sa ma ajute la confectionarea componenteleor, mi-a spus ca n-are timp (nu m-a aburit aiurea sa astept) si mi-a recomandat sa iau legatura cu Seba, pentru ca este aproape de mine si se poate colabora in a crea o masina. Acesta este principalul motiv care m-a facut sa iau legatura cu Seba.

Aceasta postare a fost editata de Shubi: 21 November 2013 - 08:48 PM

0

#103 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 21 November 2013 - 09:12 PM

Vezi postareabitex, la 21 November 2013 - 08:33 PM, a spus:

S-o spun pe aia dreapta, nimeni nu stie cu cat ai cumparat acel motor sa poata comenta corect.


Nu-i nici un secret: 2500 RON pentru motor, ls 1,5 (ambele SH) si un ER20. ER20-ul era nou in cutie, am aruncat cutia....era a mea :) tot ce am facut eu la acest motor, sa-i bag er20-un cap si sa arunc cutia :)

Pentru acvaristica puteam sa-mi fac un cnc ruter din pfl, a fost decizia mea sa-mi fac una buna, care sa fie cat mai corecta, pentru a realiza componente sigure, domniile voastre n-au avut in casa la 3 noaptea un acvariu cu volum de aproape 600 litri de apa spart in casa, cu inundatie de curgea apa mai jos cu 2 etaje prin prize la vecini, eu am avut :)

Si....cine stie ce-mi rezerva viitorul...am considerat ca chiar reprezinta o investitie, consider si acum. Acesta este si motivul pentru care va intreb pe voi ce-mi recomandati.
Mi-as dori sa nu mai am parte de greseli ca cea de pana acum dar cu siguranta....vor mai fi, voi incerca sa ma documentez temeinic de acum inainte.

Va multumesc anticipat pentru sprijin celor care o veti face si rog sa-mi fie iertata nervozitatea din ultima perioada, nu ma caracterizeaza.
0

#104 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 November 2013 - 03:01 PM

Ca sa nu mai existe dubii, banii ii are in cont. Daca va mai vrea motorul asta vreodata pretul pentru el va fi de 1500$, numai motorul.
Azi m-am trezit cu vizita unui prieten, ca sa vada si el de la ce a iesit balciul asta, si cred ca sa lamurit.
Daca vrea si are timp, poate sa va impartaseasca, daca am mintit cu ceva sau nu.
Deci motorul a fost nou, de prins in suport a fost prins, in rest nu o sa mai ma bag in conversatii cu toti nepriceputii deveniti ingineri dupa ce citesc cate ceva pe net.
0

#105 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 22 November 2013 - 03:09 PM

Da .... am fost la Vali la atelier sa ma lamuresc si eu ce e cu motorasul asta care a starnit atata deranj ...
Ca prima impresie ... e GREU !!! Mult mai greu decat motorul meu de 2.2 de pe masina mea. De ce oare ?

Pe eticheta scrie clar : 0.4Kw . ce inseamna asta ? Consum sau putere ? Intreb pentru ca am incercat sa-l opresc
cu degetele la 10Hz ( motorul se invartea alimentat de un Delta 2.2 ) , adica vreo 550rot/min , si n-am reusit .
La 10.000 nici n-am incercat , iar la 20.000 mi-era frica sa pun mana acolo ... La fel , ce inseamna asta ?

Nu l-am testat in lucru , ca n-am cum ...ar trebui sa-l montez pe un gantry si sa-l alerg nitel ... Dar la cum l-am simtit
eu la " mana " , cred ca duce fara probleme o freza de 6mm la un DOC de 0.5 cu un feed de 20-25mm/sec .
Idem , n-am testat TIR-ul ( bataia radiala ) , dar mie personal nu-mi place ca are con JT6 pe care sa pui o mandrina
indiferent de model ( gaurit , frezat , pupat , sau mai stiu eu ce ... ) . Dar... daca as putea sa masor , si n-ar avea mai
mult de 0.01mm pe suprafata conului , la 2-300 de ture . cred ca un cap ER ( preferabil 16 , ca e mai echilibrat ) ar face
treaba O.K ( in sensul ca poate scoate cota la 0.025mm ) .

Nu vreau sa dezgrop nimic , nu vreau sa tin partea nimanui , dar eram pur si simplu curios ... sincer , mi-e mi-ar placea un asemnea
motoras pe o masina ... atat doar ca trebuie o structura serioasa sa-l " plimbe " ... Este clar ca nu e foarte puternic , dar mie imi face
impresia unui lucru bun , fiabil si de calitate . Daca i-mi iese o smecherie , o sa iau eu un set de la Vali ( motor + drive ) , si le testez
cum trebuie . Atunci o sa stim cu totii unde se afla adevarul , cine a luat plasa , cine a dat informatii incorecte , si cel mai important ,
daca motorul este potrivit pentru aplicatiile noastre .

Sper ca n-am deranjat pe nimeni cu postul asta , nu este intentia mea . Doream doar sa-mi clarific eu personal niste nelamuriri , si am
considerat oportun sa prezint si aici parerea mea ( desigur , neavizata si probabil , extrem de subiectiva ... dar ce sa-i faci , oameni suntem , nu ? )

Hai , succese .

Aceasta postare a fost editata de katran: 22 November 2013 - 03:10 PM

0

#106 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 November 2013 - 03:14 PM

LAMURESTE SI TREABA CU AERUL.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 22 November 2013 - 03:14 PM

0

#107 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 22 November 2013 - 03:23 PM

Vezi postareamincof, la 22 November 2013 - 03:14 PM, a spus:

LAMURESTE SI TREABA CU AERUL.



Ah..da . O chestie cel putin ciudata . Arunca aer lateral !!! De ce , cred ca stiu ... e vorba de presiune positiva , inside , ca sa nu
intre span , praf , mizerie ( cred ca toate seal-urile sunt cu labirint ) . L-am tot sucit , l-am invartit ... nu m-am prins
pe unde TRAGE aerul ala ... prin cur n-are cum , ca e capsulat ... prin bot , la fel ... de undeva trage , clar , dar n-am idee cum ...


L.E.

Sebba , da-mi o sarma , pls . c-am uita ce numar ai la racnetofon ....

Aceasta postare a fost editata de katran: 22 November 2013 - 03:24 PM

0

#108 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 November 2013 - 04:28 PM

Acum ca s-a lamurit un pic problema, o sa traga fiecare concluzia necesara, cei implicati or sa stea o perioada cu un nod in gat ca s-au bagat aiurea intr-o problema care ii depasea, iar cel care a avut parte de oferta mea si a crezut ca am vrut eu sa-mi cumpar o shaorma pe banii lui ca eu nu aveam, o sa-si suga degetele de nervi pentru ce a pierdut. Iar treaba cu jicnirea de mai sus, ca sunt mincinos, tepar, etc, poate in viitor o sa aiba norocul sa se intalneasca cu mine si sa o rezolvam barbateste.
Presupun ca dupa randurile lui Gabi multi or sa stea in umbra, si nu or sa mai comenteze in nestiinta, doar ca sa se afle in treaba.
Eu atat am avut de spus, o sa iau o perioada de vacanta cu intrarea pe forumul asta, si spor la cumparaturi din China, ca sunt preturi bune de sfarsit de an, si motoare performante de frezare pentru toata lumea.
0

#109 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 22 November 2013 - 05:06 PM

Nu-ti face griji ca nu sta nimeni in umbra. Este un motor de 400 W bun. Si cam atat. Ce afaceri ai facut nu prea intereseaza pe nimeni. Probabil a deranjat faptul ca cel care l-a dorit credea ca este de 2 kW si nu are atat. In rest, e un motor OK pentru clasa lui de putere. Si asta indiferent daca pe eticheta e data puterea mecanica sau electrica. Inclin sa cred ca e data puterea electrica, asa fac toti producatorii. Pentru ce-i legat de mecanica se precizeaza cuplul. Cu un controler care mentine cuplul constant, nici daca avea 200 W nu putea fi oprit cu mana.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 22 November 2013 - 07:52 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#110 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 22 November 2013 - 06:07 PM

@mincof
randurile lui Gabi care... ce? care spun ca este un motor greu si ca este un lucru bun, fiabil si de calitate?
pai asta a recunoscut toata lumea, asta se vede si din poze!

uiti totusi de unde a pornit altercatia! de la acel "perpetuum mobile" si de la acea lauda a ta cu sculele tale, cu studiile tale, cu cine esti tu si cat de bine o duci dpdv financiar si cu denigrarea oricaror altor produse! ai avut exact atitudine de tarabagist care vinde in piata!

n-ai prezentat insa nici o dovada ca motorul e (ar fi fost) super indestulator ptr nevoile lui Shubi
zici ca ai adus nush cate motoare... chiar n-ai putut face nici o filmare cu ele? filmare cu ele in material, nu pe masa, pe post de ventilator

si daca tot am ajuns la ventilator... pe unde trage... imi permit sa ma pronunt chiar daca nu am vazut motorul decat in poze...
eu pariez inca pe varianta ca nici nu trage si nici nu impinge. asta e si motivul ptr care e asa de mare, ca sa aibe racire pasiva, sa nu complice inutil linia automatizata ptr care a fost proiectat si utilizat

si al doilea motiv ptr care pariez pe aceasta ipoteza e ca daca ar fi avut racire activa ar fi avut clar o priza de aer pe unde sa traga aer. si din cate am vazut nu are o asemena priza de aer care este esentiala in asemenea sisteme, chiar si la japonezi.

e simplu ptr tine sa zici ca-s depasit de situatie sau cine stie ce alte catalogari mai gasesti dar nu ai dovedi nimic cu asta, cel putin nu acum, dupa ce ai scris ce ai scris cateva pagini mai devreme...
dar ai putea sa faci altceva ca sa ne inchizi definitiv gura, cel putin pe partea cu aerul...

sa desfaci unul si sa ne arati pe unde trece aerul prin el (nu pe langa el)
asta cred ca ar fi simplu ptr tine, la dotarea, experienta, studiile si ce mai zici tu ca ai acolo...
daca tot nu stai in banii aia... ptr orgoliul tau... ptr a demonstra ca noi ne inselam in supozitiile noastre... mama!! eu in locul tau as face asta chiar acum! nici nu as mai sta sa raspund pe forum pana nu as avea dovada ca am dreptate! si nu zic la misto! eu chiar as face-o!

cu aceasta postare inchei si eu "dizertatia" vis-a-vis de acest motor, in acest topic :drinks:

==
as propune sa se splituiasca topicul asta - binenteles cu acordul celorlalti colegi de forum si mai ales al moderatorilor - si sa se faca un topic nou de evaluare/testare/opinii/rezultate cu diferite motoare de frezare
ultimele postari cred ca pot fi un bun inceput de topic si nu cred ca ar fi inutil atat celor mai experimentati cat si noilor veniti
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#111 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 November 2013 - 06:23 PM

Vezi postareasebba, la 22 November 2013 - 06:07 PM, a spus:


si al doilea motiv ptr care pariez pe aceasta ipoteza e ca daca ar fi avut racire activa ar fi avut clar o priza de aer pe unde sa traga aer. si din cate am vazut nu are o asemena priza de aer care este esentiala in asemenea sisteme, chiar si la japonezi.
dar ai putea sa faci altceva ca sa ne inchizi definitiv gura, cel putin pe partea cu aerul...

sa desfaci unul si sa ne arati pe unde trece aerul prin el (nu pe langa el)




Katran:
Ah..da . O chestie cel putin ciudata . Arunca aer lateral !!! De ce , cred ca stiu ... e vorba de presiune positiva , inside , ca sa nu
intre span , praf , mizerie ( cred ca toate seal-urile sunt cu labirint ) . L-am tot sucit , l-am invartit ... nu m-am prins
pe unde TRAGE aerul ala ... prin cur n-are cum , ca e capsulat ... prin bot , la fel ... de undeva trage , clar , dar n-am idee cum ...

Aceasta postare a fost editata de mincof: 22 November 2013 - 06:24 PM

0

#112 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 22 November 2013 - 06:58 PM

pai... sa-ti explic... cu cuvintele mele, simplu... fara termeni simandicosi...

1. daca SUFLA aer e clar ca trebuie sa si traga pe undeva, da? de acord?
2. pe unde sufla? am inteles de la Gabi ca aerul e suflat perpendicular pe motor, pe la partea aia neagra rotativa, pe intreaga circumferinta. e corect?

deci debitul de aer ar fi semnificativ, da? si scos pe o suprafata mare, destul de mare. e corect?
dar debitul de aer care intra trebuie sa fie egal cu debitul de aer care iese, corect?

daca la iesire am sectiune mare si debit mare dar ziceti ca nu stiti pe unde intra... inseamna ca "priza de aer" este una mica mica si ascunsa bine dar exista. eu asta inteleg din ce spuneti voi.
si atunci... conform legilor alora cu debitul, sectiunea, presiunea, viteza, temperatura... io le cam incurc, le stiu asa, pe genunchi, clasa 6-a... nu ar fi logic ca viteza aerului ce intra sa fie mult mai mare decat viteza aerului care iese?
si... ar fi logic sa se construiasca asa ceva? dar hai sa zicem ca ar fi... ok... e o gaurica mica mica pe undeva prin care trece aer cu viteza "peste limita legala"... :)
pai atunci ar trebui sa shuiere ca dracu, ca fluierul de la locomotiva. si din filmarea cu motorul si pana eu nu am sesizat vreun fluierat/shuierat iesit din comun

adica acea gaura mica mica prin care trage aer si care daca ar fi existat si as mai fi si gasit-o mi-ar fi adus un motor chinezesc... acea gaura nu exista. asta e logica mea. daca nu-i corecta, corectati-ma...

si daca acea gaura nu exista... nu poti face un sistem de racire care sa nu aibe admisie. turbina, elicea, oricare sistem care ar antrena aerul nu si-ar face treaba. cavitatie? varca ceva de genul asta s-ar numi efectul. nu mai retin exact, o sa caut in dex...

si prin aceasta lipsa a gauricii - cel putin prin logica mea - se leaga si dimensiunea/greutatea acestui motor, adica acea racire pasiva, disiparea caldurii in corpul masiv al motorului.


repet, FARA NICI UN FEL DE MISTO, de ce nu-l desfaci???
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#113 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 22 November 2013 - 07:05 PM

offf.... scuze... am zis ca nu mai comentez in topicl asta.... m-a luat valul...
sper sa ne mutam intr-un topic nou si sa rezolvam cumva misterul motorului, prea am luat-o razna cu totii :drinks:
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#114 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 22 November 2013 - 07:10 PM

Vezi postareasebba, la 22 November 2013 - 06:58 PM, a spus:

pai... sa-ti explic... cu cuvintele mele, simplu... fara termeni simandicosi...

1. daca SUFLA aer e clar ca trebuie sa si traga pe undeva, da? de acord?
2. pe unde sufla? am inteles de la Gabi ca aerul e suflat perpendicular pe motor, pe la partea aia neagra rotativa, pe intreaga circumferinta. e corect?




Nu, lui Gabi i-am pornit varianta cealalta, care nu are partea neagra rotativa, ca sa nu se spuna ca este aerul mecanic care il da partea neagra prin rotatie.
Deci motorul care i l-am pornit are toata carcasa de inox, si chiar daca avea priza de aer, trebuia sa-l dea afara paralel cu axul. Dar surpriza, il da la iesire perpendicular pe motor. La ax, nu sufla nici un pic de aer, dar ca prin minune, aerul la iesire o ia in lateral. De desfacut nu stiu daca-l desfac ca am niste prieteni care vor sa-i fericesc cu cate unul, si oricum, nu as stii de unde sa incep, ca este in mare capsulat, si ar trebui sa-i fac niscai scule speciale.

Deci am zis ca iau o mica vacanta, acum o sa ma retrag, multi care nu au avut contact cu motorul o sa ramana cu semn de intrebare, dar nu vorbesc tampenii, si pe unul ca Gabi, nu-l prostesti asa usor.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 22 November 2013 - 07:11 PM

0

#115 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 November 2013 - 07:15 PM

eu propun sa terminam cu lupta asta, iar mincof sa faca un topic separat , sa puna motorul ala pe o masina, sa il bage in span sa il desfaca sau mai stiu eu ce. eu unul ma intreb de ce pt acest motor nu avem decat un video cu el mergand pe masa si cineva care se joaca cu el rotind butonul unui convertizor. mincof ai o masina functionala? pui cea mai buna freza pe care o ai, iei o bucata de aluminiu si ne inchizi gura la toti. intr-un alt topic sper.
@katran -pe de alta parte poti face un test cu acest motor prin comparatie cu ce ai tu prin "sopron" ? sunt sigur ca mincof ar fi bucuros sa iti dea acel motor pt test.
0

#116 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 November 2013 - 07:41 PM

shuby , masina va avea 600/900 mm util din ce am inteles. ce "z" util va avea masina?
0

#117 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 22 November 2013 - 08:15 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 22 November 2013 - 07:41 PM, a spus:

shuby , masina va avea 600/900 mm util din ce am inteles. ce "z" util va avea masina?



Undeva in jurul a 100-120 mm, nu a fost definitivat proiectul deocamdata, se lucreaza la el. Cand va fi definitivat il voi posta aici pentru a fi discutat, dupa ce vor fi executate modificarile propuse de voi si acceptate de mine, se va proceda la executia lui. Timpul de executie....imi doresc sa-l definitivez in maxim 3 saptamani....
Ii multumesc domnului Mincof ca mi-a inapoiat banii (n-am verificat inca daca au si intrat in cont), eu chiar stau in ei, spre diferenta de altii eu obisnuiesc sa muncesc pentru ei si sincer, au si alt gust munciti :)
0

#118 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 22 November 2013 - 09:32 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 22 November 2013 - 07:15 PM, a spus:

@katran -pe de alta parte poti face un test cu acest motor prin comparatie cu ce ai tu prin "sopron" ? sunt sigur ca mincof ar fi bucuros sa iti dea acel motor pt test.


Man , chiar o sa incerc ... daca reusesc sa ma inteleg cu Vali la un pret decent , o sa iau unul si o sa vad ce stie ... In atelier am un Protec de 2.2 , cateva Hertz-uri de 0.75 ,
si un Colombo de 7.5 ... Cred ca o sa compar mere cu pere , dar in definitiv , ce vreu eu , e sa vad cat duce si la ce precizie . N-am idee cand sw va intampla chestia , dar o sa
incerc sa va tin la curent .

cheers.

On topic .

Eu inca n-am vazut o varianta cat de cat completa a proiectului ... cand pui pozele ? Ma intereseaza cum arata gantry echipat cu axa Z si cu motor , cat de inalta e , ce prinderi
vrei sa faci ... vreau sa vad structura , masa de lucru ... N-ai zis ce sisteme de prindere a piesei de prelucrat vrei sa folosesti : menghina , vacuum , canale T , clampe ...

Vreau sa vad cum arata blocurile de rulmenti , ce rulmenti folosesti , ce procedeu de preload aplici , ce cuple pui ( oldham , rigide , elastice ) ...
0

#119 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 22 November 2013 - 10:14 PM

blocurile de rulmenti sunt deja luate, BK/BF12 si din fericire au rulmenti ax/rad
in functie de ce 'va cere' voi decide si cum ii voi monta, probabil back2back si preloadingul nu prea am cum sa il fac decat cu distantor intre ei
dar stati sa ajung acolo intai :D

pe Z sper sa scot putin mai mult, aici mai am de discutat si cu Calin ca sa gasim compromisul intre o structura cat mai rigida si o cursa Z cat mai mare.
eu personal as fi preferat sa am 2 motoare pe Z dar "caietul de sarcini" spune altceva :D
probabil in 2-3 zile o sa am un proiect mai palpabil si atunci discutam mai concret

pe moment ma gandesc la axa Z sa o fac "pe invers", adica sa am patinele fixe si sa cobor motorul cu tot cu sine
am avut varianta asta acum ceva vreme pe masina mea si mi-a placut mai mult
iar sinele sa fie pe laturile opuse ale prinderii motorului care va avea ca baza tot un profil de Alu

va fi mai clar cand voi face proiectul, astea deocamdata sunt doar intentiile

la masa de lucru l-am cam convins pe Shubi la varianta pe care eu o consider 'adaptabila' cam la orice, adica o placa cat mai groasa sau/si cat mai bine sprijinita pe cadru de plancast
si pe acea placa va putea face prinderi atat ptr suprafete plane de sacrificiu cat si ptr eventuale menghine sau profile slot, in functie de necesitati

Aceasta postare a fost editata de sebba: 22 November 2013 - 10:18 PM

---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#120 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 22 November 2013 - 11:15 PM

De ce Z inalt ? Chiar are nevoie de cursa mare pe Z ? Man , nu face compromisuri in design , ca o sa te oftici ... crede-ma , am trecut
prin asta . Ce clearance vrea sa obtina sub gantry ? Ala e esential ... nu poti pune o placa/bloc de prelucrat mai gros decat cota aia pe masa .
daca ai nevoie sa prelucrezi un bloc care se apropie de dimensiunile mesei , degeaba ai cursa mare pe Z , ca nu-ti foloseste ...tot in cota de clearance te invarti .
Cursa mare pe Z e buna la piese cu sectiune mica si inalte ...depinde cat arunci motorul in fata ... ce distanta are de la freza la placa de baza a axei Z ( asa numitul " throat " )

Man , eu stiu o chestie ... routerele cnc au suprafata mare de lucru , viteza mare de deplasare ( in gol si in sarcina ) , sunt gandite sa prelucreze placi , nu blocuri ...
d-aia cursele pe Z sunt relativ mici ( maxim 250mm ) , iar distanta intre masa si gantry e si aia destul de mica ... precizia nu e un factor esential , ci mai degraba fiabilitatea ..

Pe de alta parte , frezele cnc au suprafete mult mai mici de lucru , curse pe Z semnificativ mai mari ( minim 450mm , ca sa poata acomoda o serie de ascule specifice , ex. boring head ,
center finder , etc ) , stabilitate si precizie respectabile ...

Este o diferenta de design / aplicatie destul de serioasa intre cele doua utilaje , chit ca fac acelasi lucru ( plimba scula aschietoare in spatiu pe trei axe/coordonate ...sau mai multe )
si nu cred ca e o idee buna sa faci amesteci chestiile astea in speranta ca vei obtine ceva care sa faca si aia , si aia ... s-ar putea sa sfarsesti cu un hibrid nefunctional sau nesatisfacator
din punct de vedere al capabilitatilor ...

Hai sa vedem proiectul ... tare sunt curios cum arata .

cheers.
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu