Router CNC 4 axe pentru prelucrare plastic/lemn Incepere proiect
#31
Postat 18 November 2013 - 04:45 PM
te-ai facut destul de ras cu aberatiile tale!
si rog si eu moderatorul sa nu stearga informatiile in care te faci de ras si scrii prostii pe forum...
ca sa afle si altii cu cine se mai sta de vorba in mediile virtuale!
la urma urmei nu e nimic offtopic, e vorba de cum isi construieste omul masina, si cu ce si de la cine! :drinks:
Gone Sailing! S/Y Haimana
#32
Postat 18 November 2013 - 05:38 PM
In afara de chinezariile care le cumparati la bani mai multi, si pe care scriu 2,2kw, si ele au sub 1, nu cred ca o sa ai sansa sa te joci cu ceva de soi.
Am avut multe motoare de diferite natii pe mana, stiu ce vorbesc, iar daca tu crezi ca strugurii sunt acrii, eu zic sa cauti prune.
Mai e cineva pe aici care tot asa credea ca vorbesc prostii, si cand a vazut despre ce este vorba, a cam tacut.
In rest, spor la treaba la toata lumea.
#33
Postat 18 November 2013 - 05:47 PM
O chinezarie de 2kw cu un invertor ls de 1,5-2,2kw il franezi in 10sec.
Asta sub 20 de secunde cu invertor de 1,5kw nu-l franeaza. Intra in protectie driver-ul.
Asta poate si shubi sa vada cand il porneste, si sa-i faca niste teste paralele cu alt motor.
Aceasta postare a fost editata de mincof: 18 November 2013 - 05:48 PM
#34
Postat 18 November 2013 - 06:06 PM
la genul asta de aberatii ma refeream, daca nu ti-ai dat seama cumva...
faptul ca ai pus mana pe motoare "adevarate" nu-ti aduce nici un merit, ai avut doar oportunitatea asta...
m-am suit si eu in Ferrari dar nu m-am facut mai destept dupa ce m-am dat jos din el
si apropos... Timisoara nu e in acelasi judet cu Aradul :drinks:
si ca sa revin offtopic...
am mai spus-o si o mai spun: ca si constructie este o bijuterie dar ca si putere, Schubi nu cred ca-ti este suficient la ce am inteles eu ca vrei sa-l folosesti
eu as prefera un 2.2kw chinezesti decat 0.4kw japonezi
trag de un spindle de 1.5kw chinezesc de aproape 3 ani si n-are nici pe dracu. adevarat, e varianta "metal-working" si e ceva mai scump decat motoarele chinezesti "clasice". poate in realitate nu are 1.5kw dar 1kw are cu siguranta! dar tot trebuie sa recunosc ca mi-as fi dorit unul si mai mare ca putere, macar un 2.2kw
acum, referitor strict la motorul asta si la ce spune mincof, ca multi l-au blamat dar dupa ce l-au vazut cum merge au tacut din gura...
vino cu el la mine si-i facem o prindere pe o masina de-a mea! eventual facem si comparatii cu 1.5kw ai mei!
nasol este ca nu va merge pe prinderea mea de 80mm si va trebui sa adaptam ceva sa-l fixam cum trebuie
Gone Sailing! S/Y Haimana
#35
Postat 18 November 2013 - 06:23 PM
mincof, la 18 November 2013 - 05:47 PM, a spus:
O chinezarie de 2kw cu un invertor ls de 1,5-2,2kw il franezi in 10sec.
Asta sub 20 de secunde cu invertor de 1,5kw nu-l franeaza. Intra in protectie driver-ul.
Asta poate si shubi sa vada cand il porneste, si sa-i faca niste teste paralele cu alt motor.
si ce treaba are timpul de franare cu puterea? un timp mai mare de franare il face mai vanjos?
ca fapt divers, inverterul meu chinezesc are "breaking rezistor" si cu tot breaking resistorul tot are nevoie de 20 de secunde ca sa se opreasca din 24k rpm
fara breaking resistor "franarea" se face cam in 45 de secunde
asta il face mai jmecher?
Gone Sailing! S/Y Haimana
#36
Postat 18 November 2013 - 06:23 PM
E, afla ca motorul asta nu-l opresti sub 20s setata.
Asta este motor cu magneti puternici si bobina lunga. Adica sunt motoare low si high inertie.
Si plus ca este hibrid magnetizat.
Am umplut thread-ul lui schubi, sa-l lasam pe el sa decida cum si ce.
In rest spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de mincof: 18 November 2013 - 06:26 PM
#37
Postat 18 November 2013 - 09:03 PM
se lega toate deci, ghinion...
de ce ai face un motor de 400W greu? poti sa intrebi la fabricanti, ca si cel din catalog care are fix acelasi cod (mai putin prinderea), vezi paginile anterioare, are tot 400W si 6.9KG.
pune te rog un film cum dai gaura de 13 in otel cu motorul ala, cred ca sunt multi curiosi sa vada
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#38
Postat 18 November 2013 - 10:04 PM
Va multumesc pentru ajutor si, cine stie, poate ca intr-o zi ne vedem toti la o bere.
#41
Postat 19 November 2013 - 06:08 AM
Din nefericire nu stiu preturi si nu pot vorbi la obiect, dar s-ar putea ca puterea oferita de acel motor sa-ti fie suficienta. Este cum se spune mai devreme, nu poti face din rahat bici, dar in cazul asta nici nu cred ca-i nevoie. Nu cred ca ai mecanica potrivita pentru un motor de 2Kw. Si oricum ai face, in mod sigur o sa vrei si o freza mai mare sau mai mica. Chiar pentru aluminiu, multi ani am folosit o freza de kko de 1,1 kw setata pe turatie minima, cuplu minim, fara cuplu constant, si care costa cam 15 euro. Adica iti garantez ca o opream cu mana daca ma suparam pe ea. Avea si jocuri in "mandrina", era si zgomotoasa, dar imi faceam treaba cu ea. Hai sa revin la obiect, conteaza mult ce si cum vrei sa frezezi cu acel motor. Daca speri sa bagi freza de 12 mm diametru pe adancime de 2 mm la o singura trcere cu viteza omeneasca, probabil sa nu fie posibil, Dar daca lucrezi cu freze subtiri, iti faci treaba cu acel motor fara probleme. S-o iau invers ca sa-mi fie usor de spus, nu vor rezista sculele cat duce motorul. Decat sa ai un motor de 2 kw si sa-l setezi pe 0,2kw, mai bine tragi din asta cat se poate, ca rezultatul este acelasi. Poate este alta situatie in cazul tau, dar daca toata viata frezezi cu diametre de 2-3 mm, nu e cazul ca cumperi motor puternic. E suficient sa fie bun...
Si ca sa sa-l provoc pe domnul implicat indirect in discutie, pentru ca zicea ca mai are astfel de motoare, poate scoate ceva la vanzare. Nu se stie, s-ar putea ca pretul cerut sa fie cel potrivit pentru marfa vanduta si in mod sigur nu ne vom mai incurca in discutiile despre putere... Zic si eu, nu dau cu parul, si-mi cer scuze daca supar pe cineva. Nu este cu rea intentie...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 November 2013 - 06:18 AM
Telefon: 0721 385365
#42
Postat 19 November 2013 - 06:42 AM
Eu nu am avut rabdarea autorului topicului cand luat motorul si l-am pus provizoriu pe o structura foarte firava adica fostul router CNC cu axe de ghidaj de 12 si motorase nema 23 de o.5 Nm.Cum target-ul clar era frezarea in aluminiu am facut niste teste si din partea motorului nu exista nici cea mai mica problema...din partea structurii insa...va imaginati...Acum ma joc pe un router industrial chinezesc cu motor de 4.5Kw, pe care imi construiesc actualul CNC, si in afara puterii care da este mai mare clar nu are nimic vreo treaba cu calitatea si precizia motorului de la Tac...In afara puterii dupa care vad ca saliveaza tot romanul si care chinezii o dau cu o marja cel putin nerealista,consider ca mai sunt cateva criterii care fac diferenta ex: bataia radiala la varful frezei,curba de cuplu si nu in ultimul rand calitatea constructiei,bobinajul, asamblarea,rulmentii folositi etc.Lucrurile astea sunt incomparabile cu motoarele chinezesti si se vad fara sa desfaci motorul.Ca exemplu de constructie usor ''speciala'' eu sunt dispus sa vin cu motorul la orice priceput de aici si daca imi spune pe unde trage motorul asta aer ca de scos scoate mult, ii cumpar eu unul chinezesc de cati Kw vrea el...Acum daca autorul topicului care observ ca nu prea avea habar ce cumpara, are de construit locomotive si de debitat scanduri de stejar in fiecare zi e clar ca nu asta ii trebuie si atunci poate sa isi ia o chinezarie de 7Kw ca oricum o sa faca bani sa o schimbe la 6 luni...Daca insa vrea sa lucreze in orice fel de metal cu foarte multa precizie si finete, acum si peste un an si peste 2 etc,atunci poate sa se considere norocos pentru ca motoarele astea nu sufoca ebay-ul ca cele chinezesti bobinate in bucatarie...
Convertizorul pentru motor l-am achizitionat de la delta ca sa fie o treaba buna pana la capat iar oamenii de acolo au fost foarte surprinsi sa vada motorul...m-au intrebat cum am pus mana pe el si mi-au spus ca am sa ma plictisesc de el toata viata...Cand le-am cerut sa mi-l seteze un pic overdose in loc de 360 Hz la 400Hz nici nu au vrut sa auda...mi-au spus ca e gandit prea bine si nu are rost sa il fortez.Am mai intrebat si eu ca omul curios:De ce un motor de 1.5 kw chinezesc are 4.5 Kg si unul de 0.4 Kw japonez are 6 si ceva.Mi s-a explicat destul de amplu cam ce fel de rulmenti au motoarele chinezesti si cum sunt ele bobinate indiferent de ''metal working-ul'' lor, si cam ce lagare are motorul asta si ce carne pe bobina. Acum daca nici oamenii de acolo nu au vazut motoare de frezare inseamna ca nu a mai vazut nimeni si mai bine revenim cu totii la traforajul din scoala...Sigur ca sunt multi simpatizanti de lucruri ieftine pe aici...Ii invit sa se gandeasca doar ca daca un motor de 0.4 Kw are aproape 7 Kg la japonezi cam cat ar trebui sa aiba un motor de 4-5 Kw care la chinezi are sub 20 Kg.Daca nu cumva japonezii ca sa ne fure ochii au ascuns vreo baterie de masina prin ele cred ca singurul raspuns e ca acele kg in plus la motoarele japoneze constau in calitatea,corecta dimensionare si consistenta materialelor folosite.Nu am vreun doctorat in spindle motors dar stiu cand pun mana pe ceva de calitate si personal dau fericit n'spe mii de Kw chinezesti declarati cu surle si trambite pe o treba bine gandita,proiectata si care mai si surprinde placut in ciuda specificatiilor.Ca sa inchei pledoaria asta care total nefondat sigur se va considera reclama, daca imi aratati si mie un niplu de gresare la un spindle chinezesc pe care lumea entuziasmata se gandeste ca il fa folosii ani de zile, eu il mananc pe loc...
Eu cand am intrat la Mincof in atelier nu mi-a lasat senzatia ca va alerga bucuros cu banii luati pe un motor la Megaimage sa isi ia ceva de mancare...omul are acolo scule la care multa lume viseaza si pe care nu e nici o litera in chinezeste.Daca autorul considera ca s-au facut bani pe seama lui eu in locul lui Mincof as proceda la fel...i-as pune banii aia, care nu sunt multi pentru ce a cumparat,in brate si l-as trimite pe ebay ca sa inchei comentariile astea.Daca exista nemultumiri in privinta puterii nu e nici o problema Tak Giken fac motoare si de 2,3,7 etc Kw dar sincer ma indoiesc ca oamenii de aici care arunca cu Amperi si Kw or sa isi vanda masinuta sau casuta ca sa cumpere un lucru de calitate...or sa fuga in schimb la chinezi bucurosi ca le ramane si de ciorba, cu gandul ca merge dom'le si ala...merge!...intrebarea e CAT si CUM!?Personal eu nu am banii pentru un Tac Giken de putere mare si nici nevoia asa ca sunt incantat ca cineva a adus un lot si am avut si eu acces la asa ceva.
Sper ca nu am suparat pe nimeni...iar daca am facut-o departe de mine vreo parere de rau :)...Numai bine.
#43
Postat 19 November 2013 - 09:30 AM
Fantoche, la 19 November 2013 - 06:42 AM, a spus:
Eu cand am intrat la Mincof in atelier
...
Sper ca nu am suparat pe nimeni...
Buna ziua.
Incep cu sfarsitul si-ti garantez ca nu ai suparat pe nimeni. Nu suntem copii, faza cu a mea e mai mare sau mai tare a fost depasita. Daca e sa revenim la barfa, conteaza ce faci cu ea...
Din fericire (sau poate nefericire) eu n-am avut onoarea sa intru la MINCOF in atelier. Nici n-as avea ocazia si nici nu cred ca are rost. Stiu din auzite ca e totul OK acolo si am incredere in cei cu care am barfit. Chiar daca explicatiile lui legate de acest motor nu ma incanta, nici nu avea rost sa le posteze. Cum s-ar spune, cine stie cunoaste ce a vazut in poze si fara explicatii.
Spor la treaba tuturor. Raman la ideea ca putina lume are CNC-uri facute acasa, care sa se pupe bine cu motoare de la 2 kW in sus.
Telefon: 0721 385365
#44
Postat 19 November 2013 - 10:26 AM
din pacate insa, a scris prea multe traznai in postul asta ca sa nu fie comentate...
Motorul s-ar putea sa fie foarte ok, dar nu are 2kw (nu discutam daca iti trebuie 2kw sau nu). Asta nu insemna deloc ca nu trebuie cumparat, pentru aplicatia potrivita.
Aplicatia potrivita, judecand dupa datele producatorului, e gaurirea
Shubi, un sfat pentru tine daca imi permiti: nu mai cumpara nimic o vreme. Incerca sa te documentezi cat mai bine (cu lunile), afla ce vrei sa faci exact si abia apoi cumpara (asta e ultimul pas). Doar dupa ce iti e clar tot si numai componente potrivite intre ele
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#45
Postat 19 November 2013 - 10:34 AM
Mai am 3 motoare disponibile, ca eu pastrez 4, dar voi incerca sa le dau la niste oameni care intr-adevar vor sa beneficieze de ceva calitate in viata.
Multi m-au sunat care au citit postarea asta si mi-au spus ca daca schubi imi trimite motorul inapoi, il vor ei. La cat a dat pe el, o sa-si aduca o chinezarie, si s-ar putea sa mai puna la transport.
Eu am luat lotul asta ca era pacat sa-l ratez, si toate le-am pus la vanzare cu acelasi pret care le-am cumparat. Avand posibilitate financiara destul de mare, m-am gandit ca pot sa ajut unele persoane care-si doresc ceva de calitate si nu au posibilitati. Mentionez ca un singur motor era pus la vanzare cu 800$ fara transport. Pretul real la tac pentru asta este in jur de 2500$. Deci, daca cineva crede ca japonezul vinde petarde cu 2500, se insala.
In rest, este normal ca cineva sa intrebe in jur sa daca a facut o afacere buna, sau nu.
Deci, Schubi, te rog pune-l la fan, ca sa terminam cu tigania asta, si sa poti sa tii si tu postul asta pentru ce ai gandit.
#47
Postat 19 November 2013 - 12:13 PM
Fantoche, la 19 November 2013 - 06:42 AM, a spus:
Eu nu am avut rabdarea autorului topicului cand luat motorul si l-am pus provizoriu pe o structura foarte firava adica fostul router CNC cu axe de ghidaj de 12 si motorase nema 23 de o.5 Nm.Cum target-ul clar era frezarea in aluminiu am facut niste teste si din partea motorului nu exista nici cea mai mica problema...din partea structurii insa...va imaginati...Acum ma joc pe un router industrial chinezesc cu motor de 4.5Kw, pe care imi construiesc actualul CNC, si in afara puterii care da este mai mare clar nu are nimic vreo treaba cu calitatea si precizia motorului de la Tac...In afara puterii dupa care vad ca saliveaza tot romanul si care chinezii o dau cu o marja cel putin nerealista,consider ca mai sunt cateva criterii care fac diferenta ex: bataia radiala la varful frezei,curba de cuplu si nu in ultimul rand calitatea constructiei,bobinajul, asamblarea,rulmentii folositi etc.Lucrurile astea sunt incomparabile cu motoarele chinezesti si se vad fara sa desfaci motorul.Ca exemplu de constructie usor ''speciala'' eu sunt dispus sa vin cu motorul la orice priceput de aici si daca imi spune pe unde trage motorul asta aer ca de scos scoate mult, ii cumpar eu unul chinezesc de cati Kw vrea el...Acum daca autorul topicului care observ ca nu prea avea habar ce cumpara, are de construit locomotive si de debitat scanduri de stejar in fiecare zi e clar ca nu asta ii trebuie si atunci poate sa isi ia o chinezarie de 7Kw ca oricum o sa faca bani sa o schimbe la 6 luni...Daca insa vrea sa lucreze in orice fel de metal cu foarte multa precizie si finete, acum si peste un an si peste 2 etc,atunci poate sa se considere norocos pentru ca motoarele astea nu sufoca ebay-ul ca cele chinezesti bobinate in bucatarie...
Convertizorul pentru motor l-am achizitionat de la delta ca sa fie o treaba buna pana la capat iar oamenii de acolo au fost foarte surprinsi sa vada motorul...m-au intrebat cum am pus mana pe el si mi-au spus ca am sa ma plictisesc de el toata viata...Cand le-am cerut sa mi-l seteze un pic overdose in loc de 360 Hz la 400Hz nici nu au vrut sa auda...mi-au spus ca e gandit prea bine si nu are rost sa il fortez.Am mai intrebat si eu ca omul curios:De ce un motor de 1.5 kw chinezesc are 4.5 Kg si unul de 0.4 Kw japonez are 6 si ceva.Mi s-a explicat destul de amplu cam ce fel de rulmenti au motoarele chinezesti si cum sunt ele bobinate indiferent de ''metal working-ul'' lor, si cam ce lagare are motorul asta si ce carne pe bobina. Acum daca nici oamenii de acolo nu au vazut motoare de frezare inseamna ca nu a mai vazut nimeni si mai bine revenim cu totii la traforajul din scoala...Sigur ca sunt multi simpatizanti de lucruri ieftine pe aici...Ii invit sa se gandeasca doar ca daca un motor de 0.4 Kw are aproape 7 Kg la japonezi cam cat ar trebui sa aiba un motor de 4-5 Kw care la chinezi are sub 20 Kg.Daca nu cumva japonezii ca sa ne fure ochii au ascuns vreo baterie de masina prin ele cred ca singurul raspuns e ca acele kg in plus la motoarele japoneze constau in calitatea,corecta dimensionare si consistenta materialelor folosite.Nu am vreun doctorat in spindle motors dar stiu cand pun mana pe ceva de calitate si personal dau fericit n'spe mii de Kw chinezesti declarati cu surle si trambite pe o treba bine gandita,proiectata si care mai si surprinde placut in ciuda specificatiilor.Ca sa inchei pledoaria asta care total nefondat sigur se va considera reclama, daca imi aratati si mie un niplu de gresare la un spindle chinezesc pe care lumea entuziasmata se gandeste ca il fa folosii ani de zile, eu il mananc pe loc...
Eu cand am intrat la Mincof in atelier nu mi-a lasat senzatia ca va alerga bucuros cu banii luati pe un motor la Megaimage sa isi ia ceva de mancare...omul are acolo scule la care multa lume viseaza si pe care nu e nici o litera in chinezeste.Daca autorul considera ca s-au facut bani pe seama lui eu in locul lui Mincof as proceda la fel...i-as pune banii aia, care nu sunt multi pentru ce a cumparat,in brate si l-as trimite pe ebay ca sa inchei comentariile astea.Daca exista nemultumiri in privinta puterii nu e nici o problema Tak Giken fac motoare si de 2,3,7 etc Kw dar sincer ma indoiesc ca oamenii de aici care arunca cu Amperi si Kw or sa isi vanda masinuta sau casuta ca sa cumpere un lucru de calitate...or sa fuga in schimb la chinezi bucurosi ca le ramane si de ciorba, cu gandul ca merge dom'le si ala...merge!...intrebarea e CAT si CUM!?Personal eu nu am banii pentru un Tac Giken de putere mare si nici nevoia asa ca sunt incantat ca cineva a adus un lot si am avut si eu acces la asa ceva.
Sper ca nu am suparat pe nimeni...iar daca am facut-o departe de mine vreo parere de rau :)...Numai bine.
inregistrat 13 octombrie, asta e prima postare.... zic si eu, nu dau cu parul <_<
#48
Postat 19 November 2013 - 12:23 PM
Teleflyer, la 19 November 2013 - 12:13 PM, a spus:
Am zis ca nu mai intru, dar fac o exceptie.
Daca tu crezi ca Tiberiu a fost pus de mine sa intre in postul asta, eu zic ca te inseli.
Tu cand ai scris prima postare te-a alergat cineva? Nu de alta, dar nu cred ca stii despre cine vorbesti.
Omul asta a luat un motor de la mine si eu personal l-am trimis la Delta, ca sa nu aiba vreo pripire ca a platit ceva prost.
Eu de 1 luna nu am luat legatura cu el, si niciodata nu o sa pun pe cineva sa vorbeasca in locul meu, sau sa-mi ia apararea la un moment dat, ca sunt destul de apt.
In rest vad ca strugurii sunt acrii, si corcodusele dulci.
#49
Postat 19 November 2013 - 12:28 PM
E ca si cum ai vrea sa te duci la un agricultor si sa-i zici ca-i dai cel mai tare Mercedes SLK si-i zici ca e super masina si ca fuge cu 250 si ca are incalzire in scaune si ce mai are "decopertabila" aia dar omul vrea sa are pe camp si sa traga remorca cu balegar!
Dar omului nu-i trebuie decat un tractor pe care sa-l puna la munca si pe care sa-l hinghereasca chiar daca scoate fum, pierde ulei si paraie in ograda de fug toate orataniile dar care POATE FACE ce are nevoie!
Eu din cauza asta am deschis discutia pe tema puterii ptr ca am inteles de la Schubi ce vrea sa faca si la ce vrea el sa faca acest super motor (ptr ca este un super motor de 400W) nu-l ajuta!
Pe Schubi - si sa ma corecteze daca am inteles gresit - pe moment nu-l incalzeste prea tare faptul ca motorul il va tine pe viata! Pe el il va incalzi sa aibe un motor care sa-i are in lemn mult mai rapid, nu intr-o viata! Sa poate sa bage shpan la greu si motorul sa tina pana isi scoate banii dupa care sa ia "altul mai trainic si mai frumos" ca (daca) merge treaba!
Dar treaba lui nu poate fi pornita cu un super motor de 400W
"Altercatiile" nu au pornit de la calitatea acestui motor sau de la faptul ca are putere mica, altercatiile au pornit de la "teoria perpetuumului mobile" emisa de tine.
Imi cer scuze public daca am folosit un ton neadecvat cand ti-am apostrofat greselile dar chiar n-am putut altfel! Erau prea grosolane, totusi! Parca incercai sa ne bagi pe gat cu japca cei 2KW in cauza...
berea o dau eu dar alta data dar acum imi permit o gluma, tot referitor la aceast motor:
asta nu e doar perpetuum mobile e si "generator" de aer. daca-l ducem pe Luna sau pe Marte va rezolva problema atmosferei? :drinks:
mi-am permis gluma asta ptr ca v-am auzit ca sufla aer de nu se poate dar nu trage pe nicaieri!
n-am vazut motorul mergand nici macar in gol dar asta ar fi deja a 2-a minune a acestui motor! cum pisici?!!?
inclusiv la baut de bere, ce intra trebuie sa si iasa si daca aplicam teoria inversa... daca iese ceva atunci trebuie sa si intre pe undeva ca doar nu se produc molecule de oxigen si azot si ce mai e prin aerul asta in rotor...
Aceasta postare a fost editata de sebba: 19 November 2013 - 12:31 PM
Gone Sailing! S/Y Haimana
#50
Postat 19 November 2013 - 12:31 PM
bitex, la 19 November 2013 - 06:08 AM, a spus:
Din nefericire nu stiu preturi si nu pot vorbi la obiect, dar s-ar putea ca puterea oferita de acel motor sa-ti fie suficienta. Este cum se spune mai devreme, nu poti face din rahat bici, dar in cazul asta nici nu cred ca-i nevoie. Nu cred ca ai mecanica potrivita pentru un motor de 2Kw. Si oricum ai face, in mod sigur o sa vrei si o freza mai mare sau mai mica. Chiar pentru aluminiu, multi ani am folosit o freza de kko de 1,1 kw setata pe turatie minima, cuplu minim, fara cuplu constant, si care costa cam 15 euro. Adica iti garantez ca o opream cu mana daca ma suparam pe ea. Avea si jocuri in "mandrina", era si zgomotoasa, dar imi faceam treaba cu ea. Hai sa revin la obiect, conteaza mult ce si cum vrei sa frezezi cu acel motor. Daca speri sa bagi freza de 12 mm diametru pe adancime de 2 mm la o singura trcere cu viteza omeneasca, probabil sa nu fie posibil, Dar daca lucrezi cu freze subtiri, iti faci treaba cu acel motor fara probleme. S-o iau invers ca sa-mi fie usor de spus, nu vor rezista sculele cat duce motorul. Decat sa ai un motor de 2 kw si sa-l setezi pe 0,2kw, mai bine tragi din asta cat se poate, ca rezultatul este acelasi. Poate este alta situatie in cazul tau, dar daca toata viata frezezi cu diametre de 2-3 mm, nu e cazul ca cumperi motor puternic. E suficient sa fie bun...
Si ca sa sa-l provoc pe domnul implicat indirect in discutie, pentru ca zicea ca mai are astfel de motoare, poate scoate ceva la vanzare. Nu se stie, s-ar putea ca pretul cerut sa fie cel potrivit pentru marfa vanduta si in mod sigur nu ne vom mai incurca in discutiile despre putere... Zic si eu, nu dau cu parul, si-mi cer scuze daca supar pe cineva. Nu este cu rea intentie...
intotdeauna incantatoare posturile dvs... dar problema cred ca e alta si anume asta:
citez din postul cumparatorului
''Acum, ma bag si eu, doar sunt unul dintre fericitii cumparatori. La achizitionarea motorului, atat pe site-ul unde era postat la mica publicitate cat si la telefon dupa ce am sunat. am fost informat ca voi achizitiona un motor de 2 kw, constructia japoneza, speciala, scris si pe eticheta lui dupa cum se vede....doar ca nu ma gandeam ca 2-ul scris in dreapta nu-s defapt kw ci 0,4 din stanga si de la 2kw, la 0,4 e distanta mare''
cand vinzi ceva ii spui omului corect, e un motor de 400w de calitate ,extraordinar si ce mai vrei tu, nu ii spui ca e de 2 kw dar de fapt el consuma 400w dar are 5 rotoare si vezi tu asta inseamna putere de 2 kw, ca poate omul e de buna credinta si te crede. va asigur ca daca el posta aici ca motorul e de 400w si are un randament de 99.99 % ceea ce oricum ar fi fost o aberatie nu s-ar fi obosit nimeni sa il contrazica, dar asa gogoasa a fost prea umflata.
nu inteleg motivul pt care dl mincof a prezentat lucrurile asa dar cred c suntem toti de acord ca pe alocuri a fost ridicol. 500 usd poti fi multi sau putini in functie de persoana, dar eu unul si 50 usd daca dau ma astept sa primesc informatii corecte si sa decid in consecinta, nu sa fiu mintit.
#51
Postat 19 November 2013 - 01:09 PM
Ca sa nu devin melodramatic am sa scriu ultima data despre aceasta chestiune acum.
Oricine a citit acest topic a constatat ca sunt nou nout in acest domeniu.
Am inteles clar un lucru dupa parcurgerea nenumaratelor forumuri, vizionarea filmuletelor ca daca vrei un CNC destinat hobby-ului cu o precizie cat de cat acceptabila trebuie sa bagi niste bani, care oricum ati lua-o, oricate ateliere ati avea .... pentru un hobby-st ca mine nu-s deloc putini. Dupa cate ati vazut, am incercat sa merg pe componente bune, performanta medie spre mare zic eu: suruburi cu bile, sine cu patine de buna calitate....nemtesti, kit de stepere cu tot ce-i trebuie de 4 Nm, structura din ITEM 60x60 heavy. Acum, sa nu-mi spuna cineva ca pentru un CNC cu o precizie bunicica si suprafata utile de 900x600 (cama acolo s-ar invarti in final) elementele prezentate mai sus sunt aiurea...ca scot totul la vanzare imediat si ma las, raman la pestii mei :) si-l rog pe domnu` Mincof sa-mi frezeze dansu ce-mi trebuie contra cost.
Acum, legat de domnul Mincof, a stiut de la bun inceput ca sunt la gradinita, a fost extrem de amabil, am povestit si m-a indrumat extrem de mult (in sensul construirii unei structuri rigide, puternice, care sa poata sustine un motor de 2 kw, asta va poate confirma si el) mi-a spus clar ca daca vreau un motor atat de puternic nici nu mi-l da daca e sa-l pun pe pal, mdf, etc. Am ascultat atat de sfaturile dansului cat si de ale altor oameni de bine cum ar fi Sergiu, Katran, etc. Sa ma ierte cei pe care nu i-am mentionat, dau o bere :)
Domnul Minkof va poate confirma cat de mult l-am stresat atat cu telefonul cat si cu mail-ul.
Acum....sa stam de vorba la obiect, nu la abureli :)
Ca sa raspun unui domn de mai sus....am avut rabdare si n-am pus motorul pentru ca am avut un foarte mare ajutor, n-am avut la cine si pe ce, crede-ma ca fierb de cand mi-a ajuns sa-l vad respirand.
Eu am platit si cumparat un motor de 2 kw, n-are nimeni treaba de p`aci ce vreau sa fac cu el, sunt banii mei (cetatean european !!!)si nu va spun eu voua ce sa faceti cand va incasati fluturasul. Nu stiu ce ati face voi (dar imi pot imagina) daca veti merge la un magazin sa cumparati un fierastrau pendular conform descrierii si in cutie, in urma deschiderii, te bate cineva pe umar si-ti spune....ce fain traforaj scolar (deala ce se ungea cu sapun sa nu se rupa panza)ti-ai luat.
Intentia mea nu a fost sa dau nastere unor polemici ca si cele de mai sus, nu ma intereseaza asa ceva si celor care doresc sa continue discutia in acest mod, sa deschida un topic propriu. Dupa lamurirea calitatii lui, am sa rog un moderator sa stearga chestiunile de mai sus sau daca nu considera ca ar trebui facut asta, sa mute elementele de mai sus intr-un topic aparte.
Totusi, am o mare nelamurire. Domnul Mincof sper ca este constient de faptul ca daca-mi spunea ca are 0,4 kw cu putere de 0,3kw si-mi explica ca este suficient...necesarului meu, oricum il luam...o scula japoneza e clar ca nu-i chinezeasca. Nu inteleg de ce trebuie sa spuna si sa sustina ca are 2 kw.....adica...domnilor, suntem oameni in toata firea.....nu mai cerem bani de la mama pentru acadele (sper)...sa ma ierte domnul Mincof.
In final, calitatea-si va spune cuvantul. Testam la domnul Seba, comparam si decid, este cel mai corect asa.
Ca sa va lamuresc care-i treaba cu special si nespecial, i-am sunat pe japonezi ca sa nu mai pierd timpul cu mailuri (vorbesc japonezii engleza mai bine ca mine :)) ). I-am intrebat care-i treaba cu "special" "nespecial" si mi-au spus in felul urmator (citez): motoarele cu atributul "special" sunt motoare care pleaca de la ei din fabrica echipate pe roboti industriali, sunt motoare de aceeasi constructie ca si cele normale, diferenta intre ele este ca carcasa celor speciale este facuta din inox si sunt cilindrice iar cele normale sunt dotate cu sistem de prindere, in rest compozitia interna este aceeasi si identica, ei nu fac rabat la calitate. De ce este cilindric si n-are sistem de prindere, am insistat eu....pentru ca ele sunt bagate pe roboti aflati pe linii de productie (ansamblari de masini de ex) si in cazul defectarii unui motor, sistemul de decuplare cuplare este semiautomat de tip clema iar viteza de inlocuire a unui motor este incomparabil mai mare decat la desfacerea suruburilor de prindere (la noi pana cauti cheie de 13....:)) ). Destinatia motorului este gaurirea, punct, am incercat sa-i povestesc ce vreau cu el dar omul m-a oprit si mi-a spus clar ca asta nu-i treaba lui si sa-l scuz dar nu vrea sa vorbeasca despre alte apilicatii decat cele pentru care a fost destinat, fabricat.
Va multumesc si va urez o zi placuta !
#52
Postat 19 November 2013 - 01:29 PM
@patrocle Din punctul meu de vedere logic, exceptand teoria care sfideaza un pic electronica si fizica, Mincof a incercat sa spuna ca find un motor de calitate facut dupa niste norme draconice, desi are niste specificatii modeste acele specificatii sunt reale si probabil cu niste rezerve consistente ceea ce il apropie foarte mult ca performante de motoare etichetate de chinezi la 1.5-2.2 KW.In lucru propriu zis eu cred ca sunt singurul care am testat motorul si pot sa garantez ca nu e ceea ce te-ai astepta de la un motor de 400W...te surprinde foarte placut usurinta cu care se misca in material desi nu trebuie exagerat laudativ.Nu cred ca era nevoie ca mincof sa interpreteze eticheta de pe motor...nu japonezii mint ci chinezii...
Ca sa edificam problema in doua saptamani imi vin suruburile cu bile de la noul CNC si am sa pun un video cu angajarea in material si feed-ul acestui motor.
Pana atunci daca tot se vorbeste in topicul asta despre casute de pestisori si Kilowati muuulti, imi face si mie cineva pe strung niste blocuri de rulmenti ?...Dau si bani si bere :)
#53
Postat 19 November 2013 - 01:39 PM
#54
Postat 19 November 2013 - 01:55 PM
@ Sebba Eu chiar nu glumeam apropo de ironiile cu minuea japoneza...daca imi spui si mie pe unde trage aer ma declar bou irecuperabil si iti fac cinste cu unu motor chinezesc ca am inteles ca par cam putintei aia 1.5...:)
@ Teleflyer...ce sa zic...eu o denumesc paranoya...poate ii mai spune si altfel...Eu cu Shubi am vorbit inca de de acum doua sptamani in vederea realizarii unor placi de aluminiu pentru CNC-ul asta care nu mai apare...Asta e prima postare pentru ca nu ma implic de fel in discutii dar acum prea se striga ca pe stadion si cred ca pot sa emit o parere pertinenta pentru ca detin produsul.
Acum oameni buni daca tot s-a edificat aplicatia pentru care recomanda fabrica produsul pot sa spun asa mangaind inoxul ca eu nu vad motorul asta cu un spiral in el...
#55
Postat 19 November 2013 - 02:48 PM
am inteles ca nu ziceai in gluma, doar si mincof a spus acelasi lucru despre el
doar ca e putin ciudat... si aspectul asta
il astept acum pe Shubi, sunt tare curios si eu cel putin de faza cu aerul
deci dai un spindle chinezesc daca ii gasesc gaurica? :D
Gone Sailing! S/Y Haimana
#56
Postat 19 November 2013 - 02:56 PM
pentru Shubi...am eu un Kress de 1000 de vanzare daca iti mai trebuie motoare :)
#57
Postat 19 November 2013 - 03:04 PM
si, intre timp, o intrebare ptr mincof
daca tot e sa pornesc motorul, imi poti spune cum e setat inverterul?
n-am mare experienta in invertere, am lucrat doar cu cateva, dar stiu ca au setari ptr diferiti parametrii gen frecventa, curent, timpi de accelerare/deccelerare si ce mai e pe acolo
inverterul asta e setat ptr motorul in cauza sau trebuie sa-l butonez ca sa nu iasa fum din el?
danke
Gone Sailing! S/Y Haimana
#58
Postat 19 November 2013 - 03:22 PM
sebba, la 19 November 2013 - 03:04 PM, a spus:
si, intre timp, o intrebare ptr mincof
daca tot e sa pornesc motorul, imi poti spune cum e setat inverterul?
n-am mare experienta in invertere, am lucrat doar cu cateva, dar stiu ca au setari ptr diferiti parametrii gen frecventa, curent, timpi de accelerare/deccelerare si ce mai e pe acolo
inverterul asta e setat ptr motorul in cauza sau trebuie sa-l butonez ca sa nu iasa fum din el?
danke
Este setat. Deci cu ls-ul care il are, poate sa-l porneasca.
#59
Postat 19 November 2013 - 06:44 PM
( freza carbura de 6mm , DOC 0.5-0.7mm , feed 30mm/sec , aluminiu 6061 T6 )
uite si filmul de test : http://youtu.be/fbWzqALUFjg
http://i1187.photobucket.com/albums/z400/romatsa/2-76_zps48140602.jpg
.....................................................
#60
Postat 19 November 2013 - 08:41 PM
CNC-ul asta care nu mai apare....vine incet, mi-au ajuns toate componentele principale: sine + patine, suruburile cu bile, kitt-ul de motoare cu toate acareturile, cadrul din profile ITEM 60x60 heavy cu dimensiunile exterioare 1200x900, surubaraie, piulitaraie, etc. Lateralele din aluminiu Plancast Plus 5083 grosime 20 mm (cu patinele putin ingropate), gantry din profile MK 40x160.
Toata masina va fi asezata/prinsa pe un cadru extrem de rigid, metalic.
Mai jos cateva idei, se lucreaza :)
http://farm3.staticflickr.com/2830/10948402925_f77104429c_o.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7368/10948645873_2bfcbc6309_o.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5535/10948645853_b4d59a3d7c_o.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7327/10948464296_806c0bfcec_o.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7307/10948403175_9ee1aa08b3_o.jpg
http://farm3.staticflickr.com/2885/10948464706_75c328cd9e_o.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5526/10948646473_249c540e04_o.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7444/10948464796_8cd70a7f5b_o.jpg
Va rog sa va dati cu parerea.