Modelism - RHC Forum: Router CNC 4 axe pentru prelucrare plastic/lemn - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Router CNC 4 axe pentru prelucrare plastic/lemn Incepere proiect

#61 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 09:32 PM

Vezi postareaShubi, la 19 November 2013 - 08:41 PM, a spus:

Hertz-ul este unul dintre motoarele pe care le-am luat in calcul inca de la inceput, am vazut cum lucreaza si-l iau in continuare in considerare in caz de necesitate. Multumec pentru prezentarea lui, astept si alte pareri, variante.


Ai pornit motorul? Ca sa nu mai stai cu inima stransa.
Sau cel mai bine, fa-l pachet si trimitemi-l maine, si poti sa iei un Hertz.
Gabi, nu te supara pe mine, e fara intentie, doar vreau sa-i explic o diferenta intre motoare.
Hertz-ul este copia fidela a lui Perske. Perske este un motor bun.
Dar problema lui este ca are un rulment radial in bot, si unul radial in cur, nu are axiale ca la colombo, sau la cele profesionale. La Perske, trebuie sa-i schimbi rulmentul daca lucrezi 4-5 ore pe zi la 3-5 luni. La Hertz fiind chinezesc, presupun ca in ritmul de lucru de 4-5 ore pe zi, mai devreme. Presupun.
Am Perske, lucreaza un prieten de-al meu cu perske, si a avut rulmentii schimbati de noi cu SKF luati de la BADI, si dupa 1 luna lucrand cu freza de 6mm a inceput sa tiuie pe rulmenti.Cand n-ai ungere la rulmenti, nu sunt axiali de inalta viteza si temperatura, n-ai ce sa scoti.
Deci astea sunt motoare pe randament la freze pana in 1/8-4mm. Pe 5-10mm, ocazional.
Asta ca sa nu zici dupa ce-l cumperi ca n-ai stiut. Deci in Lemn cu freze groase n-ai nici o sansa.
Dar oricum vei gandii, nu vei primi ceva mai bun de ce ai in mana.
Nu inteleg cum il ai de atata timp la tine si nu l-ai pornit, era foarte simplu sa-l bagi in priza, si sa-l asculti.
Putea-i sa te duci la sebba pana acum si sa-l pui langa motorul lui sa faci o comparatie, si vedeai ca chiar daca pe eticheta lui scrie 2,2kw, nu cred ca-l depaseste pe asta. Kw chinezesti sunt diferiti de restul kw. Mai ales cred ca ala este si racit fortat cu apa, daca este asa este pentru ca bobinele sunt de discutat pe el.
Asta este parerea mea, si pune-l maine la fan, ca sa nu mai ai probleme.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 19 November 2013 - 09:36 PM

0

#62 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 19 November 2013 - 09:37 PM

am vb cu Shubi, maine ii facem testul
400w japonezi contra 1500w chinezesti

cine face pariurile?
eu pun 3:1 pe chinezi!
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#63 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 19 November 2013 - 09:47 PM

daca tot discutam de rulmentii de la hertz, io as avea o intrebare:
japonezii, ce rulmenti or fi pus intr-un motor special fabricat ptr gaurire si nicidecum frezare?
mai ales in cazul asta unde motorul este - dupa cum se spune - unul super optimizat
i-or fi pus japonezii rulmenti care sa tina la incarcari laterale ca cele de la frezare?

cat despr aerul care-l sufla dar nu-l trage...
apelez la "intreaba publicul": pe unde sufla? nu de alta dar poate ma fac cu niste kw chinezesti :D
de fapt... lasa... vad io maine... azi n-a fost sa fie!
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#64 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2013 - 09:56 PM

inca una buna: "Mai ales cred ca ala este si racit fortat cu apa, daca este asa este pentru ca bobinele sunt de discutat pe el."
asadar, orice motor racit cu apa e prost.....

totusi, orice motor are randament subunitar, cum am mai zis, asa ca o sa se incalzeasca. De caldura trebuie sa scapi, deci trebuie sa il racesti. ca e cu apa, cu aer sau oricum altfel, nu are nicio legatura cu calitatea motorului. o gramda de producatori fac acelasi motor fie racit cu apa, fie cu aer, dupa cum se potriveste cu ce vrea clientul

@sebba: nu uita de gaura de 13 in otel
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#65 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 10:00 PM

Vezi postareasebba, la 19 November 2013 - 09:47 PM, a spus:

daca tot discutam de rulmentii de la hertz, io as avea o intrebare:
japonezii, ce rulmenti or fi pus intr-un motor special fabricat ptr gaurire si nicidecum frezare?
mai ales in cazul asta unde motorul este - dupa cum se spune - unul super optimizat
i-or fi pus japonezii rulmenti care sa tina la incarcari laterale ca cele de la frezare?

cat despr aerul care-l sufla dar nu-l trage...
apelez la "intreaba publicul": pe unde sufla? nu de alta dar poate ma fac cu niste kw chinezesti :D
de fapt... lasa... vad io maine... azi n-a fost sa fie!


Hai sa-ti explic, cu toate ca mi-am dat seama ca daca nu stii sa reglezi un convertizor, nu esti in masura sa vorbesti.
Nu stiu cat de bine este reglat convertizorul tau, si nici nu ma intereseaza. Daca ai motorul racit cu apa, poti sa-i dai amperaj mai mare sa ruleze incins, Daca ai o racire buna.
Motorul care il are schubi, da aerul in lateral intre partea neagra si carcasa. Nu are grila de tras aerul.
Dar motorul care il are Tiberiu, nu are partea neagra, si vine aerul paralel cu axul pana la iesire, si la iesire tot in lateral il da. Cei de la Delta ( care au ceva scoli in plus) au ramas masca.
Pentru tine daca vezi motorul lui tiberiu si vezi ca nu da aerul in jos, o sa spui ca este ozn.
Motorul asta e prea complicat pentru noi.
Iar partea cu rulmentii ce nu stii, este mai grea optimizarea pentru gaurit decat pentru frezat. Iar japonezii lucreaza cu rulmenti axiali de inalta precizie, si in special cu ceramici.
Maine cand vine sa rotesti si tu la liber axul motorului, si cand se va invarti axul la al tau ca asta, atunci poti sa compari ceva chinezesc cu ceva japonez.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 19 November 2013 - 10:02 PM

0

#66 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 10:18 PM

Vezi postareapatrocle, la 19 November 2013 - 09:56 PM, a spus:

inca una buna: "Mai ales cred ca ala este si racit fortat cu apa, daca este asa este pentru ca bobinele sunt de discutat pe el."
asadar, orice motor racit cu apa e prost.....

totusi, orice motor are randament subunitar, cum am mai zis, asa ca o sa se incalzeasca. De caldura trebuie sa scapi, deci trebuie sa il racesti. ca e cu apa, cu aer sau oricum altfel, nu are nicio legatura cu calitatea motorului. o gramda de producatori fac acelasi motor fie racit cu apa, fie cu aer, dupa cum se potriveste cu ce vrea clientul

@sebba: nu uita de gaura de 13 in otel


Presupun ca tu esti Vasile. Daca gresesc imi cer scuze.
Ca sa stii, motoarele racite cu apa sunt motoare fortate. Ce vezi in navomodelism, etc, pentru ca aerul bagat de elicie nu face fata.
Chiar daca de cate ori intru pe forum, trebuie sa dai cu batul in lac, ca sa te iei de mine, nu inteleg de ce nu-mi spui in fata chestiile care nu-ti plac.
Crezi ca eu daca nu vedeam chinezariile astea mai vorbeam. Gandeste-te ca am perske de 1kw pe stoc, am avut colombo care i l-am dat lui Katran si cand a ajuns acasa m-a sunat sa-mi zica ca e prost motorul, si cand l-am trimis la delta m-a sunat sa-mi dea o bere.
Crezi ca eu stau si cand vad un subiect ma documentez pe net si apoi ma bag in seama pe forum. Motor ca asta n-ai avut pe mana ca sa faci comparatie cu alte motoare. Este un motor care m-a depasit. Este construit normal, dar bine. Ai auzit de motor servo de 400w cu lungimea de 15cm, si de motor servo de 400w si de lungimea de 30cm si 20 grosime? E afla ca amandoua au 400w, dar unul misca masa de 100kg cu 5000, iar celalalt cu 400. Mai uita-te la un haas, sa vezi cam care este diferenta pe cuplu, si pe inertie.

Aceasta postare a fost editata de mincof: 19 November 2013 - 10:19 PM

0

#67 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 19 November 2013 - 10:25 PM

scrisesem mai multe dar am ajuns la concluzia ca nu merita
am pastrat doar ce e esential

ma nenea, ca eu nu stiu sa setez un inverter, asta ptr tine e o chestie incerta si nu poti face decat presupuneri
ptr mine insa nu e nici o rusine sa intreb de starea acestuia, mai ales ca vine de la cineva care habar nu are de fizica de clasa a 6-a si care are si interese financiare in afacerea asta

si asta, ptr mine, e o certitudine! e suficient sa-ti recitesc postarile!
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#68 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 10:44 PM

Vezi postareasebba, la 19 November 2013 - 10:25 PM, a spus:

scrisesem mai multe dar am ajuns la concluzia ca nu merita
am pastrat doar ce e esential

ma nenea, ca eu nu stiu sa setez un inverter, asta ptr tine e o chestie incerta si nu poti face decat presupuneri
ptr mine insa nu e nici o rusine sa intreb de starea acestuia, mai ales ca vine de la cineva care habar nu are de fizica de clasa a 6-a si care are si interese financiare in afacerea asta

si asta, ptr mine, e o certitudine! e suficient sa-ti recitesc postarile!



Ce sa zic, sunt si eu amarat, am o garsoniera de 3 etaje jumatate in buricul Bucurestiului, si vreo 5 trotinete, si trebuie sa fac si ceva bani de mancare, de acea am interes financiar.
Bai prietene, eu tot ce am vandut pe forum, am vandut sub pret, ca am o situatie financiara destul de buna, si nu cred ca este cineva pe forumul asta sa-mi reproseze ca am interese financiare.
Iar cu fizica, n-am facut scoala ca nu aveam bani de haine. Frate am facut aviatia, unde mananc fizica pe paine, si electronica. Mai intreaba si tu alte persoane pe aici (Katran) cam cata electronica mananc pe paine.
0

#69 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 19 November 2013 - 10:50 PM

Si cand ma gandesc ca Shubi vroia numa` ceva sfaturi sa-si faca o masina... :).

Da` daca tot vorbim pe langa topic, am si io doua intrebari:

1. DE CE toate motoarele fabricate in China sunt prin definitie proaste? Vad ca iPhone-ul il foloseste o lume intreaga si nu se plange... si mai fabricat in China decat ala nu cred ca se poate....

2. Site-ul hertzmotor.com este un site turcesc... sa inteleg ca motoarele se produc in China doar pt. ei sau asta-i o presupunere?
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#70 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 November 2013 - 10:53 PM

Vezi postareamincof, la 19 November 2013 - 09:32 PM, a spus:

Ai pornit motorul? Ca sa nu mai stai cu inima stransa.
Sau cel mai bine, fa-l pachet si trimitemi-l maine, si poti sa iei un Hertz.


Nu l-am pornit pentru ca nu am cum sa fac sa-l vad si in lucru, n-am pe ce si cu sinceritate v-o spun ca in urma discutiilor aparute aici nici nu mai vreau sa-l pornesc, mi-e lehamite de el, a devenit subiectul principal, eu va pun poze, va cer pareri si voi tot de motorul asta nenorocit va legati. Maine vi-l pun la pachet si il trimit, va rog sa-mi puneti un mesaj cu adresa unde sa-l trimit, va voi transmite un cont unde sa-mi virati banii. Urmatorul motor il voi cumpara doar dupa ce ma voi documenta bine, dupa ce voi vedea clar ca ceea ce urmeaza sa cumpar este exact ce am nevoie.
Seba, maine ne vedem asa cum am planificat dar cu alt scop, vreau sa discutam in legatura cu prelucrarea catorva componente, in maxim 2-3 saptamani as dori sa-l finalizez.
Domnilor, dati-va cu parerea la poze...ce trebuie, ce nu trebuie...maine voi vedea chinezescul lui Seba, Hertz are informer, il scot la o bere si-l conving eu sa bage o piesa live, mai exista un Kress 1050-1 FME care mi-a fost prezentat, alte pareri ? Vreau un motor bun care sa mearga bine in lemn esenta tare, aluminiu, plexiglas, un motor care sa nu fie puturos, cat mai precis si cu o valoare intre 5-700 euro transport inclus :)

Multumesc pentru intelegere, un moderator poate sa faca curat in topicul asta daca considera necesar.
0

#71 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 10:56 PM

Vezi postareainformer, la 19 November 2013 - 10:50 PM, a spus:

Si cand ma gandesc ca Shubi vroia numa` ceva sfaturi sa-si faca o masina... :).

Da` daca tot vorbim pe langa topic, am si io doua intrebari:

1. DE CE toate motoarele fabricate in China sunt prin definitie proaste? Vad ca iPhone-ul il foloseste o lume intreaga si nu se plange... si mai fabricat in China decat ala nu cred ca se poate....

2. Site-ul hertzmotor.com este un site turcesc... sa inteleg ca motoarele se produc in China doar pt. ei sau asta-i o presupunere?


Incerc sa-ti raspund eu.
Tot ce este sub brand se lucreaza bine. Nu-si permit sa faca prostii ca raman cu ele pe stoc, le distrug ca nu au voie sa le puna pe piata.
Hertz-ul poate sa fie asamblat in Turcia pentru a evita taxele, sau poate sa fie facut in China sub brand-ul Hertz. Dar nu am zis ca este prost. Am zis ca are un singur rulment in bot, si nu face fata pe o perioada lunga, chiar daca ii pui skf. Nici macar perskele care are renume nu face fata la frezari continue cu freze de 6.
0

#72 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2013 - 11:04 PM

Am trimis mail
0

#73 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 November 2013 - 11:06 PM

Domnilor, cam asta-i genul de raspuns care ma intereseaza..........
Dom` katran, ca sa-mi descarc sufletul trebuie sa-ti spun ca in momentul in care mi-ai spus ca n-ai timp sa-mi frezezi placile te-am urat din tot sufletul, mai tare cand am vazut masina live la informer, pescaru` ala, :)) ,acu` mi-a trecut.
Gata, am spus-o si p-asta :))


Vezi postareakatran, la 19 November 2013 - 06:44 PM, a spus:

Asta nu-ti place ? 1Hp / 750W , 18.000rpm , ER16 . L-am testat , merge in aluminiu foarte O.K
( freza carbura de 6mm , DOC 0.5-0.7mm , feed 30mm/sec , aluminiu 6061 T6 )

uite si filmul de test : http://youtu.be/fbWzqALUFjg



http://i1187.photobucket.com/albums/z400/romatsa/2-76_zps48140602.jpg



.....................................................

0

#74 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2013 - 12:11 AM

Vezi postareamincof, la 19 November 2013 - 10:18 PM, a spus:

Presupun ca tu esti Vasile. Daca gresesc imi cer scuze.
....


Nu sunt Vasile :) ma cunoaste ceva lume pe forum, inclusiv katran daca ai nevoie de confirmare. plus ca scrie Mircea in semnatura si chiar asa ma cheama

din pacate, postarile tale contrazic prea des fizica, electronica, mecanica, bunul simt ingineresc, gramatica. Nu-s sigur ca batul de care zici e la mine.
Apoi traznaile alea absolute de le zici din cand in cand (le pot lua la rand daca vrei), le spui mult prea sigur pe tine si ma gandeam ca ar fi util ca ceilalti sa 'vada' si alt punct de vedere, asa, mai teoretic. Cat sa nu ramana complet diletanti in ceea ce fac, poate postul meu ii indeamna sa sape mai departe
Apoi forumul, prin definitie, e pentru bagat in seama si schimbat pareri.

N-am absolut nimic cu tine personal, doar cu parte din ce scrii, insa promit sa nu iti mai comentez posturile daca te deranjeaza.
Argumente sa contrazici orice din ce-am zis ai? altele decat "eu stiu", "eu am vazut", "eu am pus mana".... accept cam orice, electronica, fizica, chimie, documentatie reala etc.

Mentionez ca nu detin niciun motor de frezare chinezesc si nici vreunul de 2kw :) Nici n-am nimic de vanzare sau actiuni la vreo firma chinezeasca
Si nu uita ca n-am zis niciodata ca motorul acela e prost sau ca nu face banii, n-am de unde sa stiu asta, in consecinta nu ma pronunt
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#75 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 20 November 2013 - 12:19 AM

Ok, dau un miel ca am gresit cu numele. Deci batul nu este pentru tine.
Daca nu ai vazut motorul, daca nu l-ai tinut in mana, cum poti sa contesti faptul ca nu da gaura cu 13 in aluminiu, si cred ca ai spus si tu, poate gresesc, ca nu scoate aer daca nu are intrare, si ca nu are cum sa-l dea in lateral.
Daca 2 persoane care au motorul asta confirma, tu cum poti sa fii GIGI contra?
0

#76 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 20 November 2013 - 12:39 AM


0

#77 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2013 - 01:32 AM

De asta ce parere aveti:
http://farm6.staticflickr.com/5521/10952764123_fe3f77a5fd_o.jpg
0

#78 Useril este offline   cres 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 20 November 2013 - 08:15 AM

Vezi postareaShubi, la 19 November 2013 - 10:53 PM, a spus:

Nu l-am pornit pentru ca nu am cum sa fac sa-l vad si in lucru, n-am pe ce si cu sinceritate v-o spun ca in urma discutiilor aparute aici nici nu mai vreau sa-l pornesc, mi-e lehamite de el, a devenit subiectul principal, eu va pun poze, va cer pareri si voi tot de motorul asta nenorocit va legati. Maine vi-l pun la pachet si il trimit, va rog sa-mi puneti un mesaj cu adresa unde sa-l trimit, va voi transmite un cont unde sa-mi virati banii. Urmatorul motor il voi cumpara doar dupa ce ma voi documenta bine, dupa ce voi vedea clar ca ceea ce urmeaza sa cumpar este exact ce am nevoie.
Seba, maine ne vedem asa cum am planificat dar cu alt scop, vreau sa discutam in legatura cu prelucrarea catorva componente, in maxim 2-3 saptamani as dori sa-l finalizez.
Domnilor, dati-va cu parerea la poze...ce trebuie, ce nu trebuie...maine voi vedea chinezescul lui Seba, Hertz are informer, il scot la o bere si-l conving eu sa bage o piesa live, mai exista un Kress 1050-1 FME care mi-a fost prezentat, alte pareri ? Vreau un motor bun care sa mearga bine in lemn esenta tare, aluminiu, plexiglas, un motor care sa nu fie puturos, cat mai precis si cu o valoare intre 5-700 euro transport inclus :)

Multumesc pentru intelegere, un moderator poate sa faca curat in topicul asta daca considera necesar.




salutari,
topicul asta seamana deja cu o lupta.
pt ca ai cerut si alte pareri despre ce se mai foloseste pt frezare,iti pot spune ca eu folosesc un motor de la Mototechnica,Italia.
are 2.2kw merge pina la 18000,nu este chinezesc,l-am adus personal de la firma unde l-am probat si am vazut cum se asamblau.
chiar daca nu pare credibil am dat 200 eur,pot arata factura.
nu are incarcare axiala deci il folosc la frezare,il am de 3 ani,cel mai mult frezez cu 6,am frezat si in otel,se pot vedea pe site piesele.
pina acum am schimbat de 2 ori rulmentii.
pt ceea ce fac eu sint multumit.
acelasi tip de motor dar cu incarcari radial axiale costa in jur de 400 eur.
daca vrei pot sa-ti dau coordonatele.
toate cele bune
0

#79 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2013 - 09:14 AM

Vezi postareamincof, la 20 November 2013 - 12:19 AM, a spus:

Ok, dau un miel ca am gresit cu numele. Deci batul nu este pentru tine.
Daca nu ai vazut motorul, daca nu l-ai tinut in mana, cum poti sa contesti faptul ca nu da gaura cu 13 in aluminiu, si cred ca ai spus si tu, poate gresesc, ca nu scoate aer daca nu are intrare, si ca nu are cum sa-l dea in lateral.
Daca 2 persoane care au motorul asta confirma, tu cum poti sa fii GIGI contra?


esti haios...

- gaura de 13 era in otel, nu ca ar conta asta, doar ca sa fim corecti. plus data cu burghiu de 13, nu altfel. afirmatia cum ca o da iti apartine, reciteste ce ai scris.
Nu trebuie sa tin niciun motor in mana ca sa stiu ca nu poti da o gaura decenta cu burghiu de 13, cu un motor ce are turatie minima 10.000 ture. Viteza de aschiere/cutting speed/surface speed iti zice ceva? Dar ca iese de vreo 20 de ori (la ochi, n-am facut calcule) mai mare decat e recomandat crezi ca are vreo importanta?
S-ar putea sa poti sa o dai, dar nu cred ca in parametrii acceptabili. Sigur farami scula/materialul prin incalzire pana la urma. Eu unul, pentru o gaura de 13 data cu burghiu in otel as incerca cu 500 de ture

- nici cu aerul n-ai nimerit. am comentat doar ca e imposibil sa scoata aer (pe oriunde vrei tu) fara sa il traga pe nicaieri. Inca sustin asta si, din nou, nu trebuie sa tin nimic in mana ca sa fiu sigur ca nu gresesc
Tu chiar crezi ca iese aer din el si nu intra pe nicaieri??? Ca nu discutam daca e evident pe unde intra sau nu... pana si asta cred ca e usor de aflat daca ii dai drumul la turatie mica, tragi bine dintr-o tigara si dai fumul in jurul lui cu grija.. iaca asa o sa vezi pe unde il trage, adica o sa gasesti 'nicaierul japonez'
Exista si varinta in care chiar nu trage aer, dar atunci nici nu il scoate :) ...si ce vezi e doar aer antrenat de ax, prin centrifugare. La cat e de mare si la cei 400W ar putea sa ajunga prea bine o racire exclusiv pasiva


Ma opresc aici si promit sa nu mai comentez ce zici. Cum zic alte popoare, sa agream ca suntem in dezacord
Insa trebuie sa recunosc, eu sunt la varsta la care mai rar tii ceva in mana....
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#80 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2013 - 10:15 AM

De asta ce parere aveti:
http://farm6.staticflickr.com/5521/10952764123_fe3f77a5fd_o.jpg
0

#81 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 November 2013 - 10:27 AM

da patrocle, asa e, este exact aerul antrenat de ax, nimic altceva. nici nu trage si nici nu impinge

d-asta e si asa de mare ca dimensiuni, raportat la puterea care o are, ca sa nu aibe nevoie de sisteme auxiliare de racire
ca analogie, diferenta intre un calorifer cu ulei si o aeroterma
ambele de 2000w, radiatorul are 15kg iar aeroterma doar a zecea parte
insa ambele furnizeaza caldura in limita a 2000w

Shubi, esti binevenit oricand, cu sau fara motor, cu sau fara lucrari
insa te anunt de pe acum, eu n-am facut nici aviatia si nici fizica nucleara, doar am mai construit cate ceva, cand un avion ultrausor, cand piese ptr acestea, din cand in cand cate un router CNC, nimic spectaculos... si, din pacate, n-am avut niciodata randament supraunitar! Deh, mai am lipsuri ei au iar singura mea calitate e ca-mi recunosc toate defectele! :drinks:

Si n-am nici scule dupa care sa saliveze cineva insa ma multumesc cu ele ptr ca-si fac treaba in timp util, raportat la cat am dat pe ele.

Iar daca o sa am ceva sa-ti lucrez sa stii ca o sa iti cer bani ptr munca mea, nu-mi permit sa fac "afaceri filantropice" din care sa nu castig nimic ;)
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#82 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 November 2013 - 10:28 AM

Vezi postareaShubi, la 20 November 2013 - 10:15 AM, a spus:

De asta ce parere aveti:


arata bine dar ce caracteristici are? si mai ales ce pret?

Aceasta postare a fost editata de sebba: 20 November 2013 - 10:29 AM

---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#83 Useril este offline   Fantoche 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 13-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2013 - 01:08 PM

Mai baieti....vad ca nu prea sunt sanse sa epuram topicul asta de orgoliu tehnologic...

Nu a spus nimeni ca nu trage pe nicaieri aer,evident ca e imposibil asa ceva...curiozitatea mea cea mare este ''pe unde?''...pare capsulat foarte bine iar fluxul de aer pe care il scoate este mult prea mare ca sa fie antrenat de ax...la asta m-am uitat prima data.treaba cu fumul am mai incercat-o fara rezultat dar recunosc ca nu era un mediu controlat si nu am insistat prea mult.O sa fac chiar azi testul asta din nou...doar ca acum o sa pun si doua mandarine sa lumineze scena cum trebuie...
Nu e oarecum la indemana sa deducem ca de fapt motoarele chinezesti sunt foarte bune,usoare si performante pentru ca au racire activa...iar asta e racit pasiv - de asta mult mai mare si greu,clar cu performantre inferioare...Pare un rationament cam pueril in care concluzia nu se poate indeparta prea mult de orgoliul personal.Poate sunt eu neavizat...si Mincof...si inginerii de la Delta...si japonezii,care clar la un pret de 2500$ nu s-au mai complicat cu rulmenti radial-axiali si un sistem de racire precum colegii din china la 300$...
0

#84 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2013 - 06:48 PM

Va salut.

Ca sa incheiem (sper) va informez ca componentele primite de la domnul Mincof au plecat inapoi spre dansul deci problema este terminata din punctul meu de vedere, sper ca si din punctul dumneavoastra. Va rog, daca aveti ceva de spus in continuare, sa o spuneti la modul constructiv (nu stiu de ce am senzatia ca se va face liniste :) - de ce ? - nu mi-ati spus nimic despre pozele pe care vi le-am spus).
Am avut placerea sa-l vizitez astazi pe Seba, sa-i vad atelierul, mi-a placut ceea ce am vazut....2 cnc routere frumos realizate (optic), extrem de solide (am tras de unul ca sa vad daca scartaie ori se misca....nimic !) si am constatat ca omul chiar are cu ce sa ma ajute fapt pentru care am luat decizia sa mergem mai departe impreuna in confectionarea partilor componente. Desi eu n-am vrut, el a insistat sa-l platesc !!! :))))) (v-ati prins ca-i o gluma, sper !)

Domnilor,
- vreau sa cumpar motor, ajutati-ma cu exemple !
- vreau parari referitoare la planurile prezentate mai sus, mai ales ce considerati ca nu e bine

Multumiri anticipate.

PS. Mare rugaminte, poate-si face timp un moderator sa curete/mute elemente din topic incat sa arate asa cum i-ar place si lui, ori daca nu are....sa-mi dea mie PUTERE :))))) oooooo, my preciuos !!!

Aceasta postare a fost editata de Shubi: 20 November 2013 - 06:50 PM

0

#85 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 November 2013 - 07:08 PM

Am vorbit eu cu un moderator si a zis ca subiectul e OK asa cum este, nu o sa stearga nimic... Toti avem momente de furie, glorie sau suparare, sa recunoastem ca am trecut prin ele si sa le lasam in trecut.
Eu raman la parerea initiala, motorul in discutie este bun, are doar 400 W si face treaba de cat are. Pentru cine cauta ceva de 300-400 W ala este perfect. De exemplu, eu caut ceva de 750W ca de atat am controler disponibil si stiu ca nu folosesc mai mult pentru freza de 2-3 mm diametru, indiferent in ce frezez. Cand o sa am mecanica pentru motor de 2kW o sa caut ce trebuie. Pentru cine nu-i multumit ce gaseste pe piata, ramane varianta sa construiasca acasa un arbore performant, actionat de un motor oarecare. Se gasesc rulmenti buni pe la toate firmele cu pretentii si firme cu motoare sunt destule. Greu le gasesti montate impreuna in aceeasi carcasa, la preturile considerate de noi rezonabile.

Shubi, cu aprecierile legate de proiect, ai putina rabdare, e de studiat. N-o sa scapi...
Multa bafta!

PS. Revenind la scopul dorit al CNC-ului, te implici prea mult in amanunte. Ce doresti sa faci, obtii cu aproape orice fel de CNC sau motor de frezare. Daca nu gresesc, e vorba despre piese de acvaristica? O sa ajungi ca multi dintre noi, n-o sa mai vezi padurea din cauza copacilor. M-as bucura sa ajungi ca noi, dar te anunt ca multi dintre noi sunt mai obsedati de masina in sine decat de utilitatea ei sau de ce produce ea. Poate nu asta vrei. Zic si eu..

Aceasta postare a fost editata de bitex: 20 November 2013 - 07:17 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#86 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 20 November 2013 - 07:24 PM

Hmm ... despre proiect ... bine . Mie mi se pare ca gantry e inalt ... si parca n-are pe ce sa se aseze ... sta doar in placile laterale ? Unde
se descarca grautatea ?

Solutia su suruburile si ghidajele dedesubt e in regula , scapi de niste chestii naspa cu mizeria/spanul ... da' esti limitat la modalitatea de
prindere a traversei .

Daca vrei sa frezezi aluminiu , ai nevoie de masina compacta , cu gantry cat mai jos ... sa se aseze intr-un fel . Daca ridici gantry-ul in tavan ,
o sa vibreze si o sa flexeze in draci ...

Trebuie sa scapi de vibratii neaparat . Asta inseamna componente " adunate " , structura cat mai " densa " , compacta , si grea . Nu-i usor , mai ales cu
profile extrudate ... eu am lestat masina mea cu vreo 100 de kile de beton ( niste placi patrate turnate ) , si , oricum , am asteptat vreo 4-5 luni sa
se lase structura , sa se aseze suruburile ... destul de tarziu am reusit sa aliniez masina corect si sa ramana asa ...

Motor de frezare ? Gasesti orice intre 300 si 3000USD . Vrei ATC ? Cauti Sipu sau Colombo si folosesti portscule standard BT , ISO , CAT .
Vrei motor HF ? Te rogi de sebba sa-ti spuna de unde a luat motorul lui , ca stie exact ce calitati are si ce poate ... in cazul asta , ramai la
standard ER ( indiferent de marime ) dar cauti un set de pensete serioase ... degeaba ai motor cu TIR de 0.001 , daca penseta e un gunoi chinezesc si
bate 5 sutimi ... nu mai scoti cota , si o sa-ti dai palme ca te-ai zgarcit la 100 de dolari .

Concluzie ? Cea mai importanta componenta dintr-o masina cnc e motorul de frezare !!! poti avea mecanica lu'peste , daca nu te ajuta motorul ...
Reciproca e valabila ... degeaba ai motor beton , daca nu-l duce structura , sau masina nu e aliniata corect ... sau vibreaza ...sau are draci pe ea ... sa mai stiu eu ce !!!


Mai vorbim ....
0

#87 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 November 2013 - 07:33 PM

Si dupa ce treci de toate cele precizate de katran, urmeaza vreo 2 ani de probe, teste si invatat de utilizat softuri. In paralel, o sa ai o neintrerupta activitate de cumparat materiale, scule sau SDV-uri. Pe langa cele precizate mai sus, degeaba ai masina perfecta daca nu ai in spate un dulap de scule performant. Nu poti masura corect, nu poti pozitiona corect, trebuie sa prelucrezi corect... O sa devina o activitate in sine, paralela cu cea care te intereseaza. Ramane valabila urarea : bine ai venit printre noi!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#88 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 20 November 2013 - 08:14 PM

Vezi postareabitex, la 20 November 2013 - 07:33 PM, a spus:

Si dupa ce treci de toate cele precizate de katran, urmeaza vreo 2 ani de probe, teste si invatat de utilizat softuri. In paralel, o sa ai o neintrerupta activitate de cumparat materiale, scule sau SDV-uri. Pe langa cele precizate mai sus, degeaba ai masina perfecta daca nu ai in spate un dulap de scule performant. Nu poti masura corect, nu poti pozitiona corect, trebuie sa prelucrezi corect... O sa devina o activitate in sine, paralela cu cea care te intereseaza. Ramane valabila urarea : bine ai venit printre noi!




Sa fiu eu chinez daca dom' profesor n-are dreptate !!! O menghina de calitate , care sa nu " ridice " piesa , o scula de masurat , un vinclu master ... Apropo , dupa
ce referinta aliniezi masina ? Abia astept sa vad cum pui ghidajele alea de sub masa paralele si in acelasi plan ... Mie inca nu mi-au iesit fiarele alea paralele , nici sa le
pici cu ceara ... La un moment dat i-mi venea sa le iau la ciocane de nervi ...
0

#89 Useril este offline   Shubi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 22-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2013 - 08:48 PM

Sunt constient ca aveti dreptate, toate au un inceput, eu sunt la inceput si am ambitia sa incep sa invat ceva. Pentru asta ma bazez pe ajutorul vostru (prin urechere sau nu, unii chiar va pricepeti la vorbe :) ), exista internetul care-i plin de informatie, exista si Seba, de la care, sincer, vazandu-i atelierul si stand de vb cu el mai mult de o ora exemplificandu-mi concret pe masinile pe care le detine, am simtit ca am ce sa invat si de la cine. Distanta e o chestie (Timisoara - Santana, jud. Arad = 94 km) dar...sa speram ca trecem peste asta, mai rarut ca-i mai dragut :)
Eu zic c-am luat startul......sa vedem ce mai urmeaza.
Tot el (Seba), ma va ajuta in realizarea proiectului final, ma bazez pe priceperea lui dar va voi tine si pe dv la curent, cerandu-va parerea :)

O seara placuta !
0

#90 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 21 November 2013 - 12:00 PM

Azi am primit motorul, si cum mi-am imaginat, motorul a fost pornit de Sebba, si cred ca shubi practic l-a trimis inapoi pentru ca desteptul ala cand la strans si-a lasat si impunsaturile in carcasa. Asta nu mai este motor nou. I-am trimis pozele cu el. Nu mi-a trimis coletul cu capul de frezare in cutia originala, era infipt in motor. Deci s-a lucrat cu el, a vazut si sebba ca scuipa ceva aer, dar n-au avut tupeul sa mai comenteze.
Eu ti-am trimis ceva impecabi;, si tu mi-ai trimis ceva rontait in carcasa de inox. S-ar putea sa-ti ceri o diferenta de bani de la sebba. Ma mai gandesc.
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu