Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#121 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 06 January 2011 - 09:57 AM

Are tara asta baieti destepti ! Multumesc pentru precizari! Repet ideea.Nu suntem noi savanti insa e pacat sa nu strecuram printre realizari si franturi de tehnologie,mecanica,fizica,chimie pentru a lumina calea tinerilor modelisti care,oricum fiind modelisti,sunt oameni deosebiti.( Bine ca moderatorii nostri ne suporta !)
Eu incerc sa ma documentez si sa nu spun tampenii ca ne facem de ras!Cumplit e ca,studiind cunostintele generale ale
colaboratorului meu,Marius,si extrapoland la scoala romaneasca,m-a apucat durerea de cap.Atat de talentati si cu atat de putine cunostinte din scoala!Ce ai scris tu mai sus incercam sa-i explic "maicandera"(adica acum cateva zile).
A ramas in aer o intrebare. Turbinele de aeromodel folosesc tot Kerosen sau e ceva special?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#122 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2011 - 10:19 AM

Vezi postareaflypol, la Jan 6 2011, 09:57 AM, a spus:

A ramas in aer o intrebare. Turbinele de aeromodel folosesc tot Kerosen sau e ceva special?



Tot kerosen folosesc, dar merg la fel de bine si cu motorina, pt. ca un aeromodel nu zboara la 20.000m si -50 grade. Ce nu stie nimeni e comportamentul in timp a unei turbine care merge strict cu motorina, asa ca e recomandat sa se utilizeze kerosen.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#123 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 06 January 2011 - 06:20 PM

Vezi postareaMLGore, la Jan 6 2011, 09:18 AM, a spus:

Caracteristicile sale sunt foarte asemanatoare cu cele ale motorinei, principala diferenta fiind vascozitatea.

Scuze de rectificare, dar principala diferenta este temperatura de distilare a fiecarui produs, respectiv petrolul lampant sau kerosenul care este un produs mai "fin" dar ca temperatura de distilare este similar cu petrolul lampant nu are acelasi interval de distilare cu motorina, aceasta din urma are fractii mai grele in componenta deci temperatura de distilare este mai mare. Vascozitatea poate fi de multe ori identica la temperatura de 20 grade celsius ( depinde de cita parafina contine motorina aceasta regasinduse in diferenta de fractii grele pe care le contine motorina, respectiv din ce titei este rafinata).
Scuze nu vreau sa supar pe nimeni dar e bine de stiut.

Aceasta postare a fost editata de ACS: 06 January 2011 - 06:21 PM

Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#124 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2011 - 09:34 PM

Vezi postareaACS, la Jan 6 2011, 06:20 PM, a spus:

Scuze de rectificare, dar principala diferenta este temperatura de distilare a fiecarui produs, respectiv petrolul lampant sau kerosenul care este un produs mai "fin" dar ca temperatura de distilare este similar cu petrolul lampant nu are acelasi interval de distilare cu motorina, aceasta din urma are fractii mai grele in componenta deci temperatura de distilare este mai mare. Vascozitatea poate fi de multe ori identica la temperatura de 20 grade celsius ( depinde de cita parafina contine motorina aceasta regasinduse in diferenta de fractii grele pe care le contine motorina, respectiv din ce titei este rafinata).
Scuze nu vreau sa supar pe nimeni dar e bine de stiut.



Corect, eu ma refeream doar la acele caracteristici care influenteaza functionarea unei turbine sau motor.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#125 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 January 2011 - 11:02 AM

Dati-l naibii de kerosen;ma gandesc cum sa ma pregatesc,ardeleneste,pentru intalnirea din ianuarie.Vreau sa stiu daca la intalnire aduc supa de cocos cu taitei de casa(cam cate portii),avem loc unde sa facem si "linge" o tocanita de "capritza ",incape vreo doua JD-uri ca doar ce facem noi e munca si necesita combustibil.La Polivalenta aia avem acces la o bucatarie?

Drag tanar modelist! Din experienta mea atunci cand construiesti sau zbori trebuie sa fi odihnit si limpede la neuroni..La zilele Hobby Construct 2010 unii au facut remarca : Flypol nu e constient de pericole,de dimineata a tras 3 beri si vrea sa zboare.N-au stiut ca la Cluj se face cea mai buna bere fara alcool din Europa care e bautura buna de zbor pentru modelistii constienti ca 7 kg.in aer la 140km/h implica o mare responsabilitate.Atentie! Publicul nu stie sa se fereasca de zburatoarele noastre!
Urmeaza-mi exemplul : Nu sofa si nu zbura daca ai baut alcool ! Tutunul e o catastrofa ! Femeile si mai mare! Cumpatare !!!!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#126 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 07 January 2011 - 11:14 AM

Vezi postareaflypol, la Jan 7 2011, 11:02 AM, a spus:

...........................La Polivalenta aia avem acces la o bucatarie?

....................


Negativ! :rolleyes:
No brain, no headache.....
0

#127 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 January 2011 - 12:38 PM

E al naibii de trist!In lumea mea plina de magie,simboluri,totemuri,superstitii,voodoo,e semn rau!Aduc un microwelle sa spargem blestemele!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#128 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 07 January 2011 - 03:54 PM

Vezi postareaMLGore, la Jan 6 2011, 10:19 AM, a spus:

Tot kerosen folosesc, dar merg la fel de bine si cu motorina, pt. ca un aeromodel nu zboara la 20.000m si -50 grade. Ce nu stie nimeni e comportamentul in timp a unei turbine care merge strict cu motorina, asa ca e recomandat sa se utilizeze kerosen.

cam toate turbinele de generatie 2009 -2010 sunt construite sa mearga pe motorina , dar daca bagi motorina intro turbina care a fost facuta sa mearga doar pe kerosen in aprox cateva ore "you coke the engine".
cel mai bine iti intrebi producatorul.
dar de obicei e specificat.
exemplu scrie clar diesel turbina

eu mi-am intrebat producatorul daca pot sa rulez turbina cu aditiva anti-congelare si mi-a spus ca e ok. dar eu sigur voi zbura doar pe motorina(la mine e acoperit de garantie) ca ii dificil in ro sa faci rost de kero + ca daca folosesti motorina va lasa o dunga asa frumos in spate in urma lui cum lasa nitro dar mult mai deasa , deci smoke system nu iti mai trebuie+ ca daca ai varsat kero cumva in masina :)(((
precizez ca perfomantele intre motorina si diesel sunt aceleasi

jet care zboara pe motorina :)

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#129 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 January 2011 - 04:02 PM

Oarece imagini de la finalizarea aripilor! Am montat placile winglet-urilor la unghiul de 5 grade folosind un sablon in pana cu adeziv Poliuretanic pasta 2/1 bison dat
fiind suprafata mica de contact(placaj 1,5mm).am aplicat apoi nervurile triunghiulare si am slefuit intreg ansamblul .A urmat decuparea eleronului din aripa cu decupatorul Prox..."scula de bascula!" Pe lonjeronul aripii ,in zona decuparii am aplicat cate un placaj de 1mm(fata/dos.Am obtinut o zona solida unde am gaurit
orificii de 4,8mm pentru balamale.Articulatia balamalei am ingropat-o in lonjeronul eleronului in asa fel ca axul ei sa fie la mijlocul rostului dintre aripa si lonjeron.
Profilele s-au aliniat multumitor.Am incleiat balamalele pe eleron urmand ca dupa inpanzire sa la pun pe aripi.
Un model de aripa a fost prezentat,cu emotii,la intalnirea maestrilor F4C.Au fost critici si sugestii bune legate de tipul de structura cu multe lonjeroane,de momentul
de torsiune al aripii,greutate,tip de adeziv,inpanzire,hobane.S-a apreciat,cu uimire,greutatea foarte mica a structurii(380 gr.)

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#130 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 January 2011 - 05:26 PM

Drag tanar modelist! Pentru inclinarea aeromodelului fata de axa longitudinala aripile au doua suprafete numite eleroane.Inclinate cu unghiuri de 10-20 grade(incepatori) sau 20-45 grade (meastri acrobati ) ele fac portanta pe o aripa si deportanta pe cealalta aripa rotind avionul
Aceste suprafete ,in pozitia neactionate,trebuie sa fie in prelungirea extradosului si intradosului aripii pentru a avea o curgere laminara fara turbulente.
Fixarea eleroanelor se face cu diferite tipuri de balamale: textile si fibra armata,polietilena flexibila,PVC cu bolt metal sau poliamida cilindrice cu ax metal.
La constructii mari eu prefer balamalele cilindrice(in locasuri gaurite cu diametre de 3,4,4,5 mm) deoarece lonjeroanele mari ale aripii permit gaurirea.
Tehnologie: se stabileste pozitia balamalei ;de obicei cat mai spre extremitati si se face o gaura la mijlocul lonjeronului eleronului;diametrul egal cu cel al semitijei balamalei.Se introduc in gauri stifturi ascutite cu acelasi diametre.Se pozitioneaza eleronul in acelasi plan cu intradosul aripii.Se apropie stiftul de lonjeronul aripii si
se preseaza usor pentru a se imprima varful stifturilor=locul de gaurire pentru cealalta semibalama=aliniere perfecta .Se gauresc si lonjeroanele.Balamalele,spre articulatii,au sectiuni patrate care,prin presare in lemn,fixeaza balamaua oprind rotirea.Nuca balamalei poate fi ingropata in lonjeroane prin frezarea unur canale de 5x5mm in asa fel ca axul sa fie la mijlocul rostului dintre ele.La aceste tipuri de balamale folositi adeziv epoxi 30 min.Bordul de atac al eleronului se teseste in asa fel ca sa permita rotirea lui la unghiul dorit!!!!

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#131 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 January 2011 - 08:56 PM

Lucrarea avanseaza.Cateva poze de la montarea servourilor.Solutia e un servo pentru fiecare eleron.Nu am experienta la reteaua originala de cabluri si scripeti(oricum nu se prea vad fiin la interiorul aripii vopsite).Servourile au fost sortate si verificate inaintea montarii si fixate cu suporti de plastic cehesti(buni).
suportii sunt montati pe placa de 2 mm dintre nervuri cu suruburi M2,5 si piulite ingropate.Se poate vedea prelungitoarele de cabluri servo in sigurante tip sertar.
Pe eleroane flansele echiilor se ingroapa in locasuri frezate.Cele 4 cabluri de servo se vor cupla la fisele amplificatorului powerboxului Evolution unde se vor mixa doua cate doua.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#132 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 January 2011 - 09:38 PM

Drag tanar modelist! Din viteza ,acum cand l-am aniversat pe Eminescu,am scapat un dezacord infiorator de care imi e rusine: "Se pot vedea...."e corect.
Se poate vedea unghiul mare la care se pot roti eleroanele;nu e nevoie mai mult de 10 grade suprafata fiind foarte mare.
Raspuns mucalitului care mi-a trimis un mesaj care mi-a amintit ca mai am trei aripi de facut: iote poza cu gramada de 4 aripi identice .Au diferente de greutate intre 20 si 32 grame(de la densitatea balsei si de la adeziv).Lucrul in serie e avantajos si rapid.
Salutari de la o parte din flotila pregatita pentru zborul de sambata viitoare(trebuia sa rup monotonia structurilor SE5a-ului care cred ca incepe sa plictiseasca).
Ai primit de la un domn generos ,cadou, 4 servomecanisme(cutii negre .simpatice,codate si dotate cu o parghie gaurita si un cordon cu 3 fire=rosu tensiune+ 4,8-6V ,negru pol negativ,alb purtator de comanda(va functiona numai cuplat la un receptor).
Ce e un servomecanism? E o piesa importanta nefunctionarea lui corecta ucide un model in 3 secunde!Comanda pe care o dai mansei telecomenzii(analoga) e primita de un convertor digital dintr-un modulator care da in antena un tren de impulsuri cu o anumita durata.Unda radio ,modulata in frecventa,poarta trenul de impulsuri la receptorul de pe model care,repartizeaza pe mai multe canala fiecare
comanda la servomecanismul caruia i-a fost destinata in pachete de impulsuri de durate diferite proportionale cu pozitia mansei.Servomecanismul are un demodulator de impulsuri si un amplificator comparator care pune in miscare un micromotor .Un set de angrenaje reduce turatia motorului si amplifica cuplul la o
parghie care (prin tije)actioneaza eleronul.Pozitia parghiei e citita de un potentiometru si comparata cu comanda. Functie de marimea in milisecunde a trenului de impulsuri servoul se misca intr-un sens sau altul.(Asta e o explicatie foarte sumara-electronica e mult mai complexa).
Cred ca in lume sunt 5 mii de tipuri de servo:pico,nano,micro,standard,speciale,rapide,de cuplu mare(torque),de anumite functii,ieftine,scumpe,analogice sau digitale.Ce ai tu, Futaba S3001 ,sunt standard clasice analogice bune ,sigure care pot misca usor 3-4 kg.sarcina la o parghie de 1 cm.avand viteza de raspuns de 0,17 sec/60 grade miscare.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#133 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 January 2011 - 09:18 AM

Ca "tanar" modelist mic si nepriceput intru ale constructiei vin si intreb ( indraznesc sa intreb ) : Nu cumva se depuncteaza faptul ca se vedea echia de la servo si cea de pe eleron ? SAU - asa se vede si la modelul real si atunci nu conteaza ?

Nu de alta dar tot m-am uitat si eu pe site-ul astora de tot creaza bijuterii ca si cea de fata plus celelalte din aceste topicuri .. si am vazut tot felul de parghii sudate, alamite, cositorite in tot felul de unghiuri numa cat trebuie sa " miste " fin si precis suprafetele de comanda. Dar le misca ca si cum ar fi bagheta magica a lui Harry Houdini - nu se vede nimic !

Spor !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#134 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 January 2011 - 06:20 PM

Sa traiesti "tinere modelist"! Uite ca chestia asta mi-a scapat! La original pe eleron e o tija din teava -trebuie ca dupa reglaje sa imbrac surubul cu un stut.Urechea de plastic se va inlocui cu o articulatie de alama.Echia trebuie sa o ascund cumva.Capacele din placaj imi lasa posibilitati de "shmekerit".Multumesc!
Acum marele adevar e ca inca nu m-am gandit la detaliile de exterior.Cand vad ce face Gicosu ma apuca durerea de cap.

Hai sa spun si marele secret! Intreaga carlinga se ve face intr-o caseta detasabila .Se poate lucra in sanctuar,acasa,migali cum trebuie,pilotul va misca mansa real.Am cumparat deja 3 servouri nano ,scumpe ca dracu' care se vor lega in paralel pe porturile de rezerva din powerboxul Evolution.Nu stiu daca e inventia mea,banuiesc ca nu,insa sunt mandru "foc"de gaselnita.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#135 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 January 2011 - 09:11 AM

Drag tanar modelist! Studiaza ce face Zyba si minuneaza-te de de ce poate face mana si mintea omeneasca! Eu sunt impresionat !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#136 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 19 January 2011 - 11:27 AM

Vezi postareaflypol, la Jan 19 2011, 09:11 AM, a spus:

Drag tanar modelist! Studiaza ce face Zyba si minuneaza-te de de ce poate face mana si mintea omeneasca! Eu sunt impresionat !


Acolo puteti sa vedeti mod de actionare a suprafetelor de comanda cu parghii " ascunse " !

P.S.

Si referitor la actionarea mansei de catre pilot ... domnul Zyba are unul care misca din ochi in sensul actionarii directiei ( parca si din cap ). poate ne pune un filmulet sa vada tot poporul !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 19 January 2011 - 11:29 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#137 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 January 2011 - 08:25 PM

Sectiunea stabilizator orizontal sau "profundorul".Constructie simpla:bord atac din tei 12x15 ,nervuri placaj 1,5mm la extremitati si balsa 2mm la mijloc,doua lonjeroane 6x6 balsa si bord de fuga balsa 20-10.La mijloc o traversa trapeziodala din placaj fag 6mm in care se vor prinde piulitele M4 cu gheare pentru fixare pe fuselaj;locasurile de asamblare sunt taiate cu disc de precizie 2 si 1,5 mm placat CMS.La extremitatile bordurilor am taiat doua canale de 1,5 mm in care am montat capetele de aripi din placaj mesteacan de 1,5 mm.Adeziv poliuretanic expandabil.Precizia de prelucrare permite uscarea in pozitia din poze.Pentru stabilitate intradosul va fi placat cu balsa 2mm profilat fin cu abraziv de granulatie 180.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#138 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 January 2011 - 08:58 PM

Raspunsuri la intrebari din mesagerie
1.Elicea este o Masterairscrew de 20x8 care rodeaza momentan motorul CRRC55II.Probabil o voi folosi si la zbor.Ideal este o XOAR 22x 6.Elicea de stand va fi 24x6 din tei constructie proprie,baituita cires fin si lacuita cu poliuretan 30 luciu antichizat.
2.Servourile din aripi,pentru actionarea eleroanelor sunt clasicele MG996R ( ieftine si nu m-au dezamagit niciodata -drept e ca furnizorul contra o taxa de 5 lei/buc ma lasa ca sa sortez dintr-un pachet de 40-50 buc.Urmaresc sa aiba aceeasi cursa si cam aceasi viteza de lucru).
3 Alimentatorul (powerbox) de la Evolution are doua surse de 3300mAh.7,4V Lipo,8 pachete de cate 3 mufe de servo fiecare cu selector de mixare si amplificare.
E o piesa electronica frumoasa ,putin cam scumpa,perfect mixabila cu receptorul RX6172,4GHz Fasst care o va comanda.Statia identica cu a lui MLGore Tx8FP
scula remarcabila facuta in Japonia.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#139 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2011 - 06:10 PM

Eliberati leopardul! Cand esti destins si ai drag de munca se"elibereaza leopardul din tine"! Acum ma laud putin dar sunt bucuros ca am reusit in 4 ore sa scot gata
stabilizatorul orizontal.Liniile curg ,inflexiunile si racordurile au cerut utilaj de slefuire performant si mana sigura.Pus pe avion se aseaza multumitor-se vede paralelismul cu umerii aripilor.Poze:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#140 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2011 - 07:30 PM

Drag tanar modelist.Pozitia stabila in aer a modelului este data de ampenaje(orizontal si vertical).Ampenajele se monteaza la extremitatea posterioara a fuselajului
( cel orizontal poate fi si spre bot).Ampenajul orizontal este format dintr-o aripa mai mica , fixa ,numita stabilizator si un plan mobil numit profundor.Ampenajul orizontal trebuie sa fie paralel cu aripa in ambele planuri.Profundorul este articulat cu balamale de stabilizator si rotit in sus sau jos de servomecanisme.

In general profilul ampenajului este simetric astfel fileurile de aer ce imbraca extradosul si intradosul au viteze egale si creeaza presiuni egale ampenajul centrandu-se pe vectorul tractiune.Inclinand profundorul fileul de aer impinge stabilizatorul (si implicit fuselajul)in sens opus ridicand sau coborand botul avionului ampenajul devenind aparat de orientare in sus sau jos.
Un ampenaj cu profil asimetric poate ajuta la un fuselaj greu in coada.
Miscarea profundorului ,combinata cu miscarea eleroanelor, da avionului tinuta eleganta de schimbare de directie inclinat pe o aripa.In pilotarea modelului se foloseste numai mana dreapta cu care ,de la aceeasi mansa,se comanda ambele mecanisme de orientare.Statistic stangacii (vezi Bill Hempel)orienteaza mai usor modelul combinand mana stanga.directia,cu eleroanele de la mana dreapta. Un pilot perfect actioneaza de obicei toate cele trei mecanisme.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#141 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 January 2011 - 07:10 PM

Poze cu faze de lucru de la confectionarea profundorului(adica doua).Am taiat la dimensiuni finale o placa de placaj 2 mm.Bordul de atac tei 10x10mm cu canal(nut) de 2x5mm;bordul de fuga balsa 20x6 cu canal de 10x2mm.Taierea canalelor se face pe circular cu panza de precizie la 6000rot/min.Am trasat pozitia nervurilor pe placaj si am decupat sectoarele dintre ele.Am lipit bordurile pe placaj si nervurile din balsa 3mm.De cateva clipe am terminat de adaugat umpluturile din balsa de la capete si am decupat locasurile pentru balamale.Maine profilare cu abraziv 150 si montare suporti pentru echii din stratificat de fag 6mm.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#142 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 January 2011 - 05:21 PM

Poze cu ampenajul orizontal .Am slefuit capetele de profundor pentru alinierea profilului la cel al stabilizatorului.Premontaj pe aeromodel.E mare dar usor 634 gr.
Sperasem sa-l scot sub 520 dar inca e bine-scap de plumb in bot.Asistentul meu,dupa ce a vazut undeva la TV un film cu dugongi,a scos o replica : parc-am vazut ceva ieri care "samana cu ista".Maine poate avem timp de ampenajul vertical si....incet incet incepem sa migalim trenul de aterizare.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#143 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 23 January 2011 - 07:03 PM

Foarte frumos si curat lucrat !!! Dar mare grija la greutate pe spate pentru ca va trebui sa puneti o gramada de plumb in bot !!! Arata superb structura . Tocmai ma uitam la cateva modele pe iutub si nu inteleg cum are 2,5 m anvergura la scara 1/4 ? Din cate am vazut la scara 1/4 aveau 2,2 metrii anvergura .
0

#144 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 January 2011 - 10:01 AM

Gand la gand cu bucurie.2,5 m era la prima strigare.La scara 1/3,5 va avea curat 2,39 comparand cu RAF -ul din aprilie 1918.
Mi-am luat cantar nou de la un metrolog adevarat si am avut urmatoarele surprize legate de greutatile elementelor:

-fuselajul fara acceserii : 2287 gr.
-aripa cu eleronul montat : 443 gr.
-stabilizatorul orizontal cu profundorul montat 364 gr.
-bare de fixare din dural 104 gr
-Legatura aripa sus 186 gr
-montantii focului 116 gr
Pana acum totalul este: 4829 gr.A fost cea mai buna veste primita anul acesta!
Apreciez cunostintele si profesionalismul tau ! Era mult 680 gr in coada cand din calcule contam pe max 480.
La intalnirea din februarie aduc intreaga " catedrala " sa o studiem. Sa fii vesmic iubit !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#145 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 January 2011 - 11:37 AM

Erata: furat de euforia momentului am tastat gresit: accesorii,momentului,vesnic.
Ampenajul vertical va avea probabil 300 gr.
Nu vreau sa plictisesc dar o socoteala in comun trebuie sa facem.Orice remarca e binevenita!
Servouri: 8 x 55 = 440 gr.
Receptor/cabluri 70 gr
Powerbox Evo+2x Lipo 420 gr.
Rezervor/ 77 gr.
Tren aterizare plus roti: 530 gr.
Carlinga cu dotari 240 gr.
Echii,parghii,cabluri,
feronerie de prindere din dural 120 gr.
Motor /elice 2860 gr.
Girostabilizatoare 2 buc 70 gr.
Placarile fuselajului/impanzire 450 gr
Vopsea 100 gr
Pilot/mitraliere 100 gr. Total 5777 gr plus ce avem pana cum 4829 = 10,6 kg.
Suprafata portanta = 4 x 2.39 x 0,42 = 2,00 mp. Incarcarea : 53 gr/mp E prea frumos sa fie adevarat la 5,3 CP !!!
Numerologia in lumea mea de voodoo nu e sanatoasa 5,3gr/mp 5,3 CP eu m-am nascut in 19...53 !!!
Dragi maestri in modelism ,gresesc undeva(?) sau realitatea nu e asa de crunta.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#146 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 24 January 2011 - 11:46 AM

Vezi postareaflypol, la Jan 24 2011, 11:37 AM, a spus:

Suprafata portanta = 4 x 2.39 x 0,42 = 2,00 mp.


Imi da ceva cu radical. 2.39 banuiesc ca e anvergura. 0.42 e latimea. Da de ce 4x? 4x daca ar fi jumatatile de aripa , dar 4x2.39? Nu cumva 2x2.39?.

Oricum fantastic e ca rezultatul ti-a dat bine =2mp ,chiar daca 4x2.39x0.42= 4mp.

Aceasta postare a fost editata de TOMY: 24 January 2011 - 11:53 AM

0

#147 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 24 January 2011 - 12:06 PM

E cam mult 10 kg pentru anvergura aia, daca o sa iasa asa in final. Strutteru la 2.25m anvergura iese undeva la 7kg si are fuselajul lungut in spatele aripilor, insa e drept ca botul e mai scurt. Camel-ul la 2.15m e dat tot cam in 7kg si am vazut ca l-a scos cineva si la 6.5kg.
Una peste alta incarcarea nu e rea daca o sa iasa asa in final dar ati fi putut (si inca mai puteti) sa reduceti din greutate. De motor nu mai zic ca e deja tardiv (desi cred ca acolo e cea mai mare greseala).De ce 8 servouri? Pentru ce sa puneti cate unul in fiecare aripa? Sunt suficiente doar 2 la aripa inferioara si puteti transmite comanda si la cea superioara prin eleroane. Inclusiv la poverbox-ul ala ati putea veni cu o alternativa mult mai usoara (jeti dual). Giro alea pentru ce sunt????
Placarile si impanzirea + vopsirea par sub dimensionate ca si aport de greutate dar e posibil sa gresesc. Sper ca nu infoliati cu japico.
Si cred ca ati uitat de tevile alea de esapament, lungi cat china...
0

#148 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 January 2011 - 01:02 PM

Draga Tomy,mutumesc pentru atentionare.Ma repezisem la 4 aripi .Bineinteles ca e 2,39 x 0,42 x 2 =2 mp.

Stimate dl.Mada.Ajutor pretios! Uitasem de fapt multe chestii de adaugat.La motor as putea pune PH-FS180AR
4T 3CP cam 1,24Kg.La Powebox ....acum a facut-o.Costa enorm si o pun ca acum "am comis-o".La servouri m-am gandit mult si inca ezit ce solutie sa adopt.Comod fiind si gandindu-ma ca pe teren,la zbor, voi mai avea inca doua lucruri de montat si reglat ,m-am aruncat in fata si am pus cate un servo /eleron.La profundor e comod sa lucrez cu doua servouri de 9 kg/cm Tx 8-ul permite reglaje individuale -a doua solutie era cu o tija de legatura in "U" 4 mm diametru intre segmentele de profundor si cu parghie de otel sudata pe tija pentru Pull-pull(loc in coada si acces am suficent) solutie elganta.Cred ca la asta te-ai gandit si tu.Sa fac traseul de cabluri si scripeti ai originalului e putin peste puterile mele in pricepere si timp,deadline-ul fiind 24.02.201 dar ar merita(inca se mai poate).
Legat de greutate.Aici e mult de discutat.Ma uitam la ce fac elvetienii(Hartmann scara 1/2 are 85 kg cu motor 4 cilindri de 600 cmc.) la care tinuta de zbor e de vis (se vede ca modelul e greu),eleganta,nobila.Eu lucrez modelul din 1918 la scara 1/3,5 dupa principiile frischmodellbau -greu in bot si cu portanta pe stabilizatorul orizontal-avand experienta calcularii unui PZL 104 Wilga de 2,5 m.Cuevas pe modelul de 1/4 are la zbor 12,8 kg.(reportaje del raf)cu motor V (e sigur un Laser sau un Saito mare de 30 cmc).
Sunt de acord cu tine ca alegerea motorului a fost neinspirata din anumite unghiuri de apreciere.Am vrut un motor greu si am primit.Ce e bine e ca la 3500-4000 rot/min.cu esapamentele alea lungi nu suna chiar rau.La putere e cumplit de tare!
sper sa termin"catedrala"si sa o vedem in februarie la Bucuresti si sa o retusam impreuna!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#149 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 January 2011 - 01:19 PM

A aparut o eroare: Cuevas a facut un model superb dar 1/4 6,9kg.Laser150 (reportaje del raf) ; datele de mai sus sunt ale lui Nikolaus Hecht din Rotgau 1/3,5 12,8 kg-cu motor cred 2 cilindri in V. Sa ma iertati ca uneori o iau prin araturi!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#150 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 24 January 2011 - 03:01 PM

- incercati sa inlocuiti motorul; mai vin sigur si alte modele asa ca ii puteti gasi o intrebuintare
- renuntati la powerbox
- reduceti numarul de servouri la minimul necesar; nu vreau sa ma gandesc ce aport de greutate va fi necesar in bot, la lungimea aia de fuselaj, pentru 2 standard montate in coada (iar ca solutie nu prea am vazut-o aplicata la genul asta de model);
- daca e scale atunci ar fi normal sa ii faceti comenzile ca atare; inclusiv ideea aia cu mansa comandata de servouri nano e oarecum gresita
Si la hobanele alea poate adoptati o alta solutie, astfel incat sa obtineti un profil real; din Al si placaj peste...cam greu sa semene cu cele reale.
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro