Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#241 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 May 2011 - 09:05 PM

Salutare prietene!A iesit leopardul! Fuge printre papadii si nu-l mai prinde nimeni! Am scos azi si motoarele pentru aerisirea de primavara si reglaje.Continui sa ma mir ce nepriceput am fost cu KV -ul.Pe vremuri intindeam matase cu lac nitro si mi se pare ceva cat se poate de normal.Intinderea la cald e fantastica-poti indrepta orice!.Am mai descoperit ca se poate lipi si cu "bizonul" din poza ,diluat 20% cu acetona.Profundorul arata excelent si directia la fel.Am inceput grunduirea: lac PUR/2K cu intaritor 50% -pulverizat fin in doua straturi cu slefuire intermediara cu abraziv 320 Siarex.Dupa 2 ore e "Toba"!!!Luni fata pune pozele cu fuselajul.La cocoasa am impanzit cu matase Sirio
intinsa cu emulsie de rasina acrilica.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#242 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 May 2011 - 09:23 PM

E un pic pe langa topic insa are legatura cu KV-ul.La Rapa Rosie am mai avut o surpriza;dupa 3 zboruri cu Wilga 2,1m si dupa ca schimbasem toba cu una pitts,a inceput sa se exfolieze oracoverul.Poate ploaia,poate uleiul,poate benzina ,poate ghinionul.Am decis reimpinzirea cu....textilul minune( pe fuselaj numai).Poze:

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#243 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 May 2011 - 09:36 PM

Pe linie e aurel 10.Posteaza sau du-te la o bere!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#244 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 14 May 2011 - 09:45 PM

Arata bine suprafetele impanzite ! Baga mare !! Spor la treaba !
0

#245 Useril este offline   aurel10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1268
  • Inregistrat: 13-August 10
  • Gender:Male

Postat 14 May 2011 - 10:28 PM

Vezi postareaflypol, la 14 May 2011 - 09:36 PM, a spus:

Pe linie e aurel 10.Posteaza sau du-te la o bere!

O sa-l citez pe Real Design, care spunea, la "cafenea":
"In topicurile despre machete ale fiecaruia ar trebui insa sa ne limitam la a privii caci nu sunt foarte multi pe forum care ar si fi in stare sa dea sfaturi , iar daca cineva chiar ar insista cu sfaturi sigur ar deranja pe constructor, maestru, maistru sau cum vreti sa il numiti "
0

#246 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 May 2011 - 07:31 PM

Pentru Aurel de nota 10.Multumesc de raspuns.Fiecare interventie isi poate aduce contributia sa la realizarea unei lucrari grele.Cineva spunea ca Dumnezeu e de fapt 'suma cunostintelor universale".
Sa ne traiasca Valteras.Un om minunat care mi-a adus 50 ml cablu otel 0,65 impletit din 5 fire ;evident le-a cumparat de undeva;n-a vrut sa platesc,vrea sa ajute lucrarea.
Multumesc mult si pentru duminica pe Sanpetru -a zburat frumos si cu pofta de zbor!
George,baiat finut,ma incurajeaza.Comparand stadiile modelelor noastre ,parca ma striga de la Bucuresti.Mai e mult de lucru ,dar,s-a dezmeticit si leopardul!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#247 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2011 - 10:10 AM

Vezi postareaflypol, la 15 May 2011 - 07:31 PM, a spus:

Cineva spunea ca Dumnezeu e de fapt 'suma cunostintelor universale".


Adevarat, dar usor gresit! Este suma constiintelor universale.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#248 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 May 2011 - 07:25 PM

Vesti bune.CRRC GF55ii e aproape rodat."Chinezul" a facut figuri dupa cel de-al treilea litru de benzina si m-a pus pe ganduri;nu se tura mai mult de 4000.Am desfacut carburatorul,l-am suflat,am curatat filtrul.Acum am incercat sa ridic turatia la 6000.Cu elice de rodaj 20x8 a urcat la 7000-e de ajuns.Ce e bine intre 1500 si 3500 se tureaza uniform.Va fi probabil ecartul de turatie ideal pentru RAF.Fara vibratii exagerate;pot spune ca merge "elegant".Reglaj jiglere ca in manual L 1 si 1/2( merge bine si 1,1/3),H 1 si 3/4 .Pornire cu soc la a treia pala,un rateu lung.Soc deschis ;2 ,3 pale.Oricum cu ulei jonsered 1:30 nu e exagerat de cald in functionare.La inspectia suruburilor am fost surprins ,rezultat bun in comparatie cu DA50 care e destul de"lacatus".N-am mai avut motoare boxer si sunt surprins de nivelul mic de vibratii.Pana luni vom continua rodajul pentru a ajunge la 8 litri.Intre timp vor fi gata tobele cu stuturi la 90 grade.
Din pacate sunetul e departe de un 8 cilindrii in V.Va trebui lucrat mult la tevile de evacuare si la gaurile esapamentului.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#249 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 19 May 2011 - 07:47 PM

Felicitari pentru motor ! Nici eu nu am avut vreodata un boxer , cred ca merge mult mai silentios decat un "single" .
0

#250 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 31 May 2011 - 12:51 PM

Cer sfaturi la specialisti !!!! folosesc ,dupa 9 litri consumati la rodaj,benzina efix 100,ulei Jonsered proportia 1:35 ,reglaje 1,3/4 low si 1,1/2 high,turatia maxima 7000
demareaza usor greoi,relanti 1200. PROBLEMA : dupa 20-30 min functionare la 3000-4000 se incarca bujiile cu pulbere neagra,scade repriza si se opreste.
CE SA FAC ????? Dat fiind ca sunt urmarit de ghinioane am nevoi de ajutor specializat!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#251 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 May 2011 - 01:03 PM

Poate vrea sa zboare....
0

#252 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 31 May 2011 - 05:37 PM

Sa sti ca ai numerit-o ! Oricum la acest reglaj amestecul e prea bogat.Aer!!!!!! dar pe avion in maxim doua saptamani !(grunduit fara decoruri,carlinga,accesorii si armament)
Bine ca zboara si....insectele !
0

#253 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 31 May 2011 - 07:22 PM

Vezi postareaflypol, la 31 May 2011 - 05:37 PM, a spus:

Oricum la acest reglaj amestecul e prea bogat.


Da! Sau toba naspa. Bujia ar trebui sa aiba culoarea JD-ului la un amestec optim.

Free Willy!
0

#254 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 June 2011 - 05:11 PM

RadGabi draga zici bine.Baiul e ca trebuie sa folosesc tobele originale.A fost una din ratiunile pentru care am cumparat 55II-ul -sa pot scoate gazele pe cele doua esapamente.
Vestea buna e ca mi-a adus Phoenix elicile Metts 22x8.Stratificat fag/frasin,echilibrate si lacuite sticla(trebuie mat cerat) una se va modifica scale,cealalta zbor.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#255 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 June 2011 - 11:48 AM

Exista in tara asta un tip al naibii de priceput la motoare ,care,si-a consumat 30 minute de telefonie ca sa ma ajute
sa reglez corect motorul.Am inteles corect unele fineturi de reglare al Low-ului.Azi am refacut reglajul si.......
e alta viata.Nu stiu daca trebuie sa mai spun cine este .Ii raman dator pentru ca-i pasa.Vine la Brasov!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#256 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 June 2011 - 01:02 PM

Daca nu-i secret si nu-i cu suparare, te rog, sa popularizezi metoda.
Multa, multa bafta.
0

#257 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 June 2011 - 01:49 PM

Pornind de la setarile recomandate de fabricant am pornit si am reglat aerul cat mai jos;cat sa stea relantiul uniform pe la 1200.Am strans din jiglerul de low pana cand turatia a crescut cam pe la 1400.Fiind lenes la acceleratie am revenit cam o optime de tura din low.Am turat la 4000 si am strans tot o optime din high.Turatia a crescut la 5000.Revenit la relanti am ridicat din aer la 1700-1750.Si merge! Dupa 30 minute turat la 6000-6500 am verificat bujia si e usor gri-brun( nu chiar ca JD).Se tureaza repede si uniform.Sfatul a fost sa pastrez uleiul la 1/30.
Pentru mine setarile pentru CRRC 55ii vor fi : low 1 tura si 5/8 iar high 1 tura si intre 1/2 si 3/4 rotatii.
E incomod insa cred ca e bine sa se ajusteze carburatorul cu motorul oprit si repornit.Reglarea din mers e falsa(cred ca aici greseam).
Comparativ cu DA50 de pe Extra mare e cam acelasi reglaj si raspunde cam la fel.La DL50-ul de pe fostul CAP am reglat 1 si 1/2 la ambele jiglere( motorul find mai mare decat necesarul, am limitat turatia la 6000 iar consumul este mic).Mare maestru nu sunt in motoare insa incerc ,cu rabdare,sa le fac sa mearga.Rodajul l-am facut cu elice Master de 20x8.Am pus azi Metts-ul.
E o nebunie ansamblul-fara vibratii si cu un suierat usor dat de elicea de 22x8.Cred ca numai "mesterii"din Bucuresti,
cu celebrele lor motoare,mai incearca din placerea asta!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#258 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 June 2011 - 03:27 AM

Multumesc frumos. Am inregistrat in memoria permanenta.
Eliberati necuvantatoarele.
0

#259 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 July 2011 - 05:16 PM

Fuselajele "victimelor de la Ucea" au fost refacute .Aripile partial schimbate.Am fost si la scufundari.Oprim aventurile;de luni reluam constructia RAF-ului !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#260 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 03 July 2011 - 05:26 PM

Bravo Sensei!
Ne intalnim pe 19~20 pt zborul inaugural. Cum suna ?
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#261 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 July 2011 - 12:36 PM

Suta la suta in 19 iulie.Daca zboara bine vopsim si punem armele si detaliile.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#262 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 September 2011 - 03:39 PM

Ne intoarcem la postarea #428.Cine a spus ca motorul nu e ce trebuie a avut dreptate.Cine a proiectat modelul(adica Flypol) pentru acest motor a gresit.E foarte greu sa pun acum altceva;am nevoie de 2,7 kg in partea din fata,macar 5-6 CP sa trag "huiduma" care trebuie usurata de 870 gr.Nu disperam ,continuam!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#263 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 September 2011 - 03:40 PM

Pentru ca : "The show must go on !"
Bine ca zboara si....insectele !
0

#264 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 20 September 2011 - 05:34 PM

Vezi postareaflypol, la 31 May 2011 - 12:51 PM, a spus:

Cer sfaturi la specialisti !!!! folosesc ,dupa 9 litri consumati la rodaj,benzina efix 100,ulei Jonsered proportia 1:35 ,reglaje 1,3/4 low si 1,1/2 high,turatia maxima 7000
demareaza usor greoi,relanti 1200. PROBLEMA : dupa 20-30 min functionare la 3000-4000 se incarca bujiile cu pulbere neagra,scade repriza si se opreste.
CE SA FAC ????? Dat fiind ca sunt urmarit de ghinioane am nevoi de ajutor specializat!

Faci rost de o bujie colortune prin care vezi amestecul in functie de turatie si reglaje la carburator... eu cred ca ai prea mult ulei 1:25 pare optim a si eletrodul la bujie trebuie reglat 0,5 mm parca.
0

#265 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 October 2011 - 07:32 PM

Am reinceput(a cata oara?) constructia cu....motorul Laser 240V.Vineri l-am comandat.S-au mirat englezii fiind primul 240 pe care-l trimit in Romania.Au pus 20 de intrebari:pe ce-l pun,daca stiu sa lucrez cu motoare in 4 timpi,combustibilul,tipul de elice,parametri avionului,unde-l zbor,cum am proiectat racirea,daca am mai zburat ceva la viata mea.Mai trebuiau sa intrebe daca euro romanesti sunt buni.Oameni grijulii cu produsul lor scump si pretentios.S-au linistit cand au aflat ca-l pun pe un RAF de-al lor( englezii sunt patrioti ,fiti siguri).Ciudat e ca nu vor sa spuna cati cai putere are.Sper vreo 4 la cat de greu e.Livrare in 25 zile,rodat si reglat!Cat costa sa ramana intre noi(daca ar afla nevasta-mea n-ar divorta;s-ar sinucide!).Asa de mare-i criza financiara ca imi vine sa vand blana leopardului.M-a uscat Sanpetru si foisorul modelistilor.Tamplar fiind poate-mi ridica cineva o statuie din rumegus;caini sa-si faca nevoile la umbra ei avem destui pe aerodrom.Dialoguri interzise? Nu aici ,la cafenea!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#266 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 10 October 2011 - 08:03 AM

Vezi postareaflypol, la 08 October 2011 - 07:32 PM, a spus:

.....S-au mirat englezii fiind primul 240 pe care-l trimit in Romania................!


S-au mirat degeaba....dupa ce au vandut in Romania un .70, un .80, un 1.80 si un 200V.....3 dintre ele le-am "moshit" eu...
Se dau interesanti :)
No brain, no headache.....
0

#267 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 10 October 2011 - 09:21 AM

Bine mai Flypol ca ti-a venit mintea la cap sa pui o bijuterie de Laser pe macheta caci benzinarul ala al tau era cam nepotrivit, sa-l stapinesti cu placere si sa pui poze de indata ce apare motorul, o sa vezi ca nu umbli la el deloc si ca merge beton iar de sunet numai vorbim.
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#268 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 10 October 2011 - 09:54 AM

Si cu "bijuteria" aia de la chinezi, atat de preaslavita de unii pe aici, ce s-a intamplat?
0

#269 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 October 2011 - 12:56 PM

Draga Mada,omul se mai dezmeticeste uneori din pumni.Am revazut postarea in care spuneai clar ca motorul nu se potriveste.Eu faceam pe desteptul cu calculele mele de centru de presiune,CG,raport putere/pret/performante( povesti).CRRC-ul 55i va merge pe Cessna de 3m.Motorul nu e rau dar ramane in clasa: ai grija de el si, la zbor ,urechile pe motor ca te lasa cand ti-e lumea mai draga,adica,la 5 m altitudine si cand ai vantul in spate.Inca afuma bujiile dupa 1-1,5 ore;am incercat toate reglajele posibile,toate tipurile de benzina si ulei( adica la trei zboruri curata-le!).
Laserul...mergea binisor si tipul 200.240V-ul incape la fix si pot sa-l racesc.E mai usor cu
350 grame,deci va trebui sa refac incarcarea modelului in fata.
Pana acum are o calitate sigura: costa 3000 roni adus in curte.Cand vine postez un Motor review.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#270 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 October 2011 - 12:59 PM

Pitts draga,l-am dorit dupa ce am vazut la tine cred ca un 80.Acum Dumnezeu cu mila,renunt la masa de pranz o luna si,daca afla nevasta-mea,ma inscriu la cantina raposatei fabrici de rulmenti din Brasov( meniul zilei 8 lei).
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro