Modelism - RHC Forum: RAF SE5a 2,5m/52cmc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

RAF SE5a 2,5m/52cmc de la planseta la zbor

#1 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 30 September 2010 - 06:01 PM

Ma inscriu in cursa pentru un prototip ,RAF SE5a din 1918, cu finalizare in februarie 2011.Planuri originale furnizate de Gillis la scara 1/4.Constructie ultraclasica
abachi,balsa,placaj mesteacan,mahon,matase sirio,impregnanti naturali,motor 52cmc,electronica Troy( de la nesuferitii de americani).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#2 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 30 September 2010 - 08:30 PM

Frumos avionul!
Da-ne si noua detalii.....?
No brain, no headache.....
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 October 2010 - 05:42 AM

Deja salivez. Mi-am pregatit fotoliul in primul rand.
Bafta si, te rog, sa nu uiti sa ne (sigur nu sunt singurul) incanti cu descrieri si fotografii.
0

#4 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 October 2010 - 10:31 AM

Va multumesc dragilor.Promit sa nu va dezamagesc,la capitolul poze stau mai slab dar "sapam,sapam"(multimesc Pitts)
Capitolul.1. De ce am ales RAF SE 5a.Asa cum Hurricane si Spitfire au cam salvat Marea Britanie in al doilea razboi mondial
SE5a,cu toate cele 3 variante a facut o figura remarcabila in primul.Imi scapa numele unui film emotionant cu Rock Hudson
si Julie Andrews,despre iubiri mari din primul razboi,in care SE5a zbura emotionant de frumos.
2.Daca va uitati bine ,ca model,e usor de facut sa zboare.Bot lungut fata de Sopwith,Albatros sau Fokkere.
Suprafetele de control sunt generoase .Comparand bratele de calcul ale momentelor de echilibru se cam potrivesc
cu cele de la Pitts.Problematica consta in realizarea corecta a aripii: profilul e bine gandit,greu de realizat.
Concavitatea posterioara a intradosului o voi reduce cu 20% cel putin ;vizual un strat de patina gri inchis reface
imaginea originala si n-o sa supere pe nimeni .Urmeaza poze.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#5 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 01 October 2010 - 10:54 AM

1. Filmul se numea "Darling Lily".
2. Nu ai motive sa "umfli" profilul; il poti folosi pe cel original si iei puncte aditionale la "craftmanship"; daca nu. PIERZI punctele alea si inca ceva pe deasupra :D

Aceasta postare a fost editata de pitts: 01 October 2010 - 10:55 AM

No brain, no headache.....
0

#6 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 01 October 2010 - 11:34 AM

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://...ch:1&itbs=1
No brain, no headache.....
0

#7 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 01 October 2010 - 11:42 AM

UIte un util walkaround:
http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://...ch:1&itbs=1
No brain, no headache.....
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 October 2010 - 07:00 AM

SE5A pe rcscalebuilder.
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 14 October 2010 - 04:38 PM

Numai de saptamana viitoare pot incepe sa arat ce fac.Am un munte de documentatie a modelului original insa inca lucrez la proiectarea aeromodelelor.(la sfatul unuia dintre "ultimii romantici" fac un model de proba scara 1/4 si unul de prezentare scara 1/3.5.Cine stie o metoda de calcul al CG-ului la un biplan cu aripile decalata poate acum sa ma ajute cu un sfat.
Stie cineva un furnizor de taiere cu laser( in placaj de aviatie /tei/mesteacan de 1.5 mm grosime=80 nervuri cu traseu de 0.98ml ) la un pret de bun simt? Modelul este vectorizat in Corel.Ce fac eu de proba cu decupatorul manual e bine doar pentru
probe.Multumesc !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#10 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 October 2010 - 08:20 PM

Vezi postareaflypol, la Oct 14 2010, 05:38 PM, a spus:

.........................................................
la sfatul unuia dintre "ultimii romantici" fac un model de proba scara 1/4 si unul de prezentare scara 1/3.5.
...........................................................



Daca tot faci doua, fa doua la aceeasi scara, cu grade diferite de finisare dar cu aceeasi greutate si aceleasi unghiuri de calare.
Asa vei avea un model de concurs pe care il trimezi si pe urma il pui in lada, pe gabarit, si unul cu care sa te antrenezi.

Spor la lucru,

Adrian
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 October 2010 - 05:44 AM

Vezi postareaflypol, la Oct 14 2010, 07:35 PM, a spus:

Voi incerca sa respect centrul de greutate original neavand inca un
formular de calcul pentru biplane cu aripi decalate destul de mult.

Schimba extensia fisierului atasat din .pdf in .xls si vezi daca te ajuta.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#12 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 October 2010 - 10:07 AM

Tot ce am sunt copii dupa originale din Farnborough(de la fabrica).Gillis are cateva sfaturi pentru modelisti insa nu indeajuns.
acum fac proiectare aeromodel incercand solutii de realizare: amplasare panouri esentiale( suport motor,locas rezervor din tabla alama,sectiune cocpit si mai ales panourile suportilor aripilor,placi inferioare suport tren).
S-a gasit client pentru primul model deci efortul financiar este acoperit.Big foot a reusit sa-mi cumpere planuri germane de aeromodel ! Pitts a reusit sa-mi trimita formularele de calcul pentru CG.
Am acum niste emotii sa nu va spun! Am gasit un pasionat care are decupator laser deci nervurile pentru 2,5 m ,100% ca originalul vor fi gata marti-pret de bun simt!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#13 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 15 October 2010 - 10:32 AM

@flypol: poate ni-l prezinti si noua pe acel pasionate care decupeaza laser la preturi de bun simt!....rara avis!!!....vor mai avea nevoie si altii!
No brain, no headache.....
0

#14 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 15 October 2010 - 12:20 PM

Vi-l prezint cu placere insa daca pretul pe care l-am acceptat e mare nu radeti de mine va rog.
Alex. : contact@spotdesign.ro tel 072887497. In Brasov cea mai buna oferta a fost 1,78 euro/ml ;alex mi-a propus
0.8 euro /ml la 80 buc.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#15 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 October 2010 - 11:26 AM

Vesti extrem de bune.Asa cum am anticipat vazand prima oara avionul se poate obtine usor pozitia CG.
Multumesc Pitts-formularul a functionat.La o coarda de 460 mm/aripa si un decalaj de 1'si 6" 1/2:3.5 CG cade la 150mm de bordul de atac al planului superior.Incarcarea pe partea anterioara a fuselajului va fi de 2970gr. (motor,2xLipo,Powerbox,rezervor de metal retro de 140 gr.(600 ml),servo motor plus greutatea structurii 530 gr. ,elice22x6.

Silviu are mare dreptate.Problema la clasa asta e greutatea finala.
Ce e bine,jongland cu toate formulele de calcul de portanta,putem obtine, la o incidenta de 5 grade a ambelor planuri,un minim de zbor de 54,8 km/h real avionul avea un maxim de 220km/h. 220:3,5=62,86km/h.E infiorator!Mi se pare viteza de zbor foarte mica.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#16 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 16 October 2010 - 02:34 PM

Flypol nu te lasa pacalit de faptul ca tu in masina la 60 pe ora nu prea simti viteza. Totusi faci cam 16m/s. La un aeromodel n-as spune ca e o viteza mica.
N-ar strica totusi sa ii calculezi si incarcarea alara. Ti-ar da un plus de informatii despre cum va zbura. Macar asa, in mare.
0

#17 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 October 2010 - 01:11 PM

Cam ai dreptate .
8,3 kg de model pe o suprafata portanta de 2 x 2,5 x 0,48 plus front intrados fuselaj 0,32x 0,38 ( care e portant inclinat la 18 grd.Aripa inclinata la 5 grd.
8300 gr.:262 dmp= 32 gr/dmp( suna de parca ar fi model din balsa ,acoperita cu japoneza la zbor liber) .La calculele primare am mers pe un estimat de 50gr/dmp.Vedem marti cat de grele ies aripile .Multumesc!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#18 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 18 October 2010 - 07:47 AM

@flypol: la cat de....biplan este, stai linistit daca-l scoti la 70 g/dmp
No brain, no headache.....
0

#19 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 October 2010 - 11:17 AM

Vorba romanului: prost sa fi noroc sa ai.Au venit datele motorului 55cmc K.Twin master.Incape domnilor si e loc si pentru evacuarile laterale si pentru toba colector.Incep sa respir mai bine! ( greutate 1780 gr.plus Lipo plus Max bec,plus rezervor gol
ajungem la 1990 gr. plus 580 gr.fuselaj aferent 2570 =am depasit cu 60 gr.planificatul proiectat).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#20 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 October 2010 - 02:37 PM

Greu sa iei decizii in vremuri de criza.Motorul King Twin master de 53 cmc.ramane un vis frumos.Nu pot sustine 770 euro.
Sa traiasca Bigfoot ! Aduce un chinez nou ,fortos si cred destul de sigur tinand cont ca fratele mai mic trage de vreo 6 luni
Wilga 1/5 si are numai 2,4CP.(24-25 zboruri fara repros).
CRRC GF55ii twin de 5,6 cp/7000 rot/in.E noutate si nu e exagerat de scump 328$ pe lista.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#21 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 22 October 2010 - 07:20 PM

Arata bine motorul , par a fi doi cilindrii de 26 cc . Eu zic ca ti-ar merge la macheta ! Spor la treaba !!!!!!
0

#22 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 October 2010 - 06:24 AM

Chiar ca e pasaroi.In 4 ziele vine motorul si il pun pe partea din fata a fuselajului(atunci incep sa vina pozele).Despre motor e un 2x27,5 de 5,6 CP la 7000.Are doua tobe de esapament si voi face evacuarea pe coloanele RAF-ului care vor avea 20mm diametru si 800 mm lungime.Cu mare atentie se poate scoate un sunet acceptabil.Avionul a fost dotat in timp cu motoare de 6 cilindri in V si 8 cilindri in V sunetul lui fiind destul de inalt la turatia 3000-3200 rot/min.(tipic HispanoSuiza).Incape bine in fuselaj,va avea carburatorul cu efuzorul un sus intre tobe.Raman afara doar "pipele "bujiilor.
Greutatea modelului ,din calculul de materiale atinge 10kg,motorul trage 9 kg usor.
Nu gasesc roti retro la diametrul de 200 mm .dar mai sapam.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#23 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 23 October 2010 - 10:34 AM

Vezi postareaflypol, la Oct 23 2010, 07:24 AM, a spus:

.............Raman afara doar "pipele "bujiilor............
.........
Nu gasesc roti retro la diametrul de 200 mm .dar mai sapam.


1. Ce-ar fi daca nu ar ramane afara pipele alea?.....
2. Din cate stiu eu, exista cineva in Bucuresti care face roti retro.....o sa il contactez, aflu cat cere, dupa aia va pun in legatura directa.
No brain, no headache.....
0

#24 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 October 2010 - 08:18 PM

8" diametru ; latime bandaj 1.6".Greutate maxima 400 gr/buc.Pozitia lor este aproape de centrul de greutate.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#25 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 November 2010 - 05:27 PM

Azi am primit sfaturi de la specialisti.M-a vizitat dl.Giro.I-a placut ce a vazut;mi-e martor(si e o persoana superrespectabila) ca
am inceput bine.Atentie vin poze!( Daca reusesc sa le micsorez pana la 300-350k).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#26 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 November 2010 - 09:25 PM

Cine n-are batrani sa-si cumpere!Multumesc baieti!(Adyc,Shogi si toti cei de pe mesager). Sa vedem ce a facut converterul.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#27 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 November 2010 - 09:31 PM

De la planseta si de la tabelele de calcul pana la munca de jos.Taierea si prelucrarea nervurilor fuselajului.Cateva imagini de la briefingul cu dl.Giro legat de pozitionarea motorului pentru facilitarea evacuarii gazelor.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#28 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 November 2010 - 09:40 PM

Si fiara care face bataturi: decupatorul pendular. Vesti bune ! Am roti destul de usoare(se va schimba butucul cu similator spite si se va inveli cu folie)

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#29 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 November 2010 - 08:56 AM

Constructia fuselajului are in ea ceva arhaic;imi amintesc de anii 70 cand am facut primul IAR80 pentru zbor captiv-anvergura 1,2m motor 5cmc Supertigre(cand l-am primit nu stiam ca are si bujie).Ce vremuri domnilor........
Aripa este un produs modern.Dupa cum se vede respect forma originala insa nu voi folosi baghete ca lonjeroane ci placi de abachi si balsa late de 16,18,25,28mm(gros.4 si 6 mm) toate facand un cheson rezistent.Coarda pe extrados are 430mm la o grosime de 28mmToate nervurile sunt taiate cu laserul lui Alex din placaj de aviatie de 1 si 1,8mm(76 buc).
Bine ca zboara si....insectele !
0

#30 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 November 2010 - 10:49 AM

Din socoteli,ca sa nu fiu nevoit sa incarc artificil cu greutati partea din fata,am nevoie de 2 x 260 gr. de roti.In rest am bagat in fata tot ce am putut.Rezervorul are 1000 ml. si contez ca va fi tot timpul plin 50%.Raf se5a din 1918 are motor cu reductor
axul este la 5/8 din inaltimea panoului frontal.Momentul de rasturnare e mai mare decat la varianta se5 cu axul la 1/3 de la baza ( era mult mai usor de echilbrat insa nu arata prea bine).Coada e toata din balsa pe rame de abachi-extrem de usoara.
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro