Siguranta... Ce ziceti ?
#1
Postat 25 December 2005 - 10:34 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#2
Postat 25 December 2005 - 10:41 PM
Doar dak avea de a face cu niste kamikatze ceva
scuzati-mi ironia B)
#3
Postat 25 December 2005 - 11:25 PM
#4
Postat 25 December 2005 - 11:37 PM
Chiar si atunci cind zici ca esti superstapin si supermeserias e bine sa stii ca tehnologia poate sa-ti joace oricind feste....
#5
Postat 25 December 2005 - 11:59 PM
Oricum, pana acum s-au petrecut o gramada de lucruri neplacute in manifestarile modelistice (chiar si decese...) cauzate de modele nu chiar de 7 kg cum se specifica in linkul d-lui doctor......si in Romania (daca nu ma insel) s-a intamplat asa ceva cu mai bine de 40 de ani in urma.....
In orice caz, lipsa de disciplina pe campul de zbor se manifesta la majoritatea celor care practica aeromodelismul.....asta o spun din propria experienta!...si prin comparatie cu anii '90-'96, adica pana la boom-ul aparitiei majoritatii celor care zboara acum....
In Elvetia, legitimatia de aeromodelist include si o asigurare facuta de Allianz pentru 4 mil CHF!...iar asigurarea costa sub 30 CHF anual (din cauzanumarului mare de aeromodelisti legitimati!!!)
#6
Postat 26 December 2005 - 12:38 AM
Cred din pacate ca nu putem astepta sa se intample... Va fi cu bataie lunga si groasa... Si de intamplat se va intampla, e doar o chestie de timp...
E o problema delicata. Se zboara oriunde, si cu orice si de multe ori incepatori. Nu vorbesc numai de Poli, ci chiar de "Maracana", unde inca sunt oameni prin preajma... Aici ma autodenunt. Vorba cuiva, trebuie totusi pusa la punct un pic activitatea in domeniu. Cu canalele, locuri de zbor sigure, eventual asigurare de daune. Nu chiar ca in Italia, Elvetia sau Germania, dar macar sa se inregistreze cumva cei care zboara! Cu explozia de imitatii "Park-flyer" si "Nikko" din supermarket, poti fi campion european, daca te bruiaza pe canal catastrofa e gata! Daca e doar modelul distrus...
Cu asigurarea am vorbit iar cu agentul, dar iar nu a putut sa-mi dea un raspuns, ca si anul trecut... Adica banii de asigurare poate sa-i ia, dar ce va acoperi acea asigurare, in ce conditii...Juridic nu se poate garanta nimic. Pentru ca nu zbor intr-un cadru organizat prin lege, ci de placere.
Din pacate, in marea majoritate a cazurilor nu exista alt arbitru decat propria constiinta, disciplina fiecaruia si bruma de respect fata de lege.
Pun si eu o intrebare, poate absurda: cine, fara sa fii inscris in vreun club, poate emite diverse atentionari, restrictii, permisiuni, recomandari?
Vorbesc la modul general, nu ca in cazul RR, unde Big cred ca a transpirat serios din acest punct de vedere! Dar are o inima mare... B)
Si la fel, alta intrebare: cati se vor supune? Adica, cine esti tu, bai, X, sa-mi spui mie ce sa fac? Ca doar sunt major si liber, nu?
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 26 December 2005 - 12:41 AM
#7
Postat 26 December 2005 - 01:07 AM
pavcostel, la 26 Dec 2005, 00:38, a spus:
Stiu ca exista o lege privitoare la intrarea acestui tip de "JUCARII" pe piata....
A autorizat cineva intrarea lor pe piata?
Revenind la "avioane adevarate" ar cam trebui ....
PS:
Legislatie
OMIC54/2000 - Ordin nr. 54 din 4 februarie 2000 privind aprobarea listei cuprinzând standardele române pentru asigurarea securităţii utilizatorilor de jucării
....
http://www.asro.ro/romana/standard/standar...ERS_08_2005.htm
lista de standarde
lista e muult mai lunga si daca e cineva interesat:
http://domino2.kappa.ro/mj/superlex.nsf/Ca...Arhive?OpenView
cautati pe ani: jucarii in ultimul cimp de jos
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 26 December 2005 - 01:44 AM
#8
Postat 26 December 2005 - 09:59 AM
Dragut, la 25 Dec 2005, 23:37, a spus:
Chiar si atunci cind zici ca esti superstapin si supermeserias e bine sa stii ca tehnologia poate sa-ti joace oricind feste....
Exact asta e punctu' pe care voiam sa-l ... exploatez. :D
E vorba de competitii si de intalniri de zbor in grupuri diferite de 2-3 persoane, amici, privitori amatori, curiosi, chibitzi,...etc. Ca in cazurile astea, vorba lu' @Dragutz, il bagi in pamant cu mana ta daca poti, sau strigi sau dai din maini si faci semne disperate :D , da' cand sunt multi si caricioplanu' se indreapta spre... multime... si control... canci :D ... ce mai faci ?? Si mai are si cateva kile... si ceva metrii pe secunda...
"Boom-ul" de zburatori aparut pe piata, creste considerabil probabilitatea de producere de... evenimente. Matematic vorbind.
Treaba cu asigurarea nu e rea de loc. B) :D Nici treaba cu legitimarea si inregistrarea zburatorilor si a potentialilor... producatori de...evenimente.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#9
Postat 26 December 2005 - 10:06 AM
pavcostel, la 26 Dec 2005, 00:38, a spus:
Da' ce putem face, @pavcostel ?
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#10
Postat 26 December 2005 - 10:16 AM
sunt foarte multe persoane care nu sunt legitimate la cluburi pt simplul motiv...nu sunt cluburi.
la rachetomodelism le numeri pe degetele de la o mana. unde sa ma inscriu eu din Aiud clubu din Suceava.
cand facem intalniri dalea de 2-3 persoane ar fi o idee buna un proces verbal ca toti privitorii is pe propria raspundere. ca daca Doamne fereste da unu cu modelu de mama Terra se sparge elicea si il loveste pe unu in fata un fragment. ala il poate da in judecata pe proprietaru modelului. cel mai nasol e de cei cu automodele care din lipsa de piste amenajate mai dau o tura prin locuri pe unde sunt alti oameni si daca apare unu cu o masinuta daia chinezeasca sau cine stie ce dracie radio si te-o bruiat, un savage de cateva kile care merge cu cateva zeci de km pe ora e pericol iminent.
la noi nimeni nu are habar de activitatea modelistica. nu sunt cluburi, profesori, terenuri amenajate si multe altele.
dar inainte sa incepem facem o cruce maaaare sicem Doamne-ajuta si zburam, alergam, plutim, lansam
numai bine
Dex
#11
Postat 26 December 2005 - 10:31 AM
O cruce maaare,... si Doamne-fereste, ca altceva... B)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#12
Postat 26 December 2005 - 12:47 PM
Tot respectul, da' cine naiba crezi ca i-i impiedica sa vanda??!!!? O amarata de lege? Inspectori de diverse feluri care au dificultati sa identifice un model sau o inscriptie in limbi straine? Super-market-urile?
Nu ma dau mare modelist, in nici un caz,!!!!!!!!! Insa dau si un prost exemplu: desi fac gura sunt printre cei care nu respecta legea de baza, cu frecventele. Am statia in 72, desi stiam de o caruta de ani care sunt frecventele legale.... Ganditi-va toti, ce argumente s-au adus pro si contra asta-vara, inainte de RR2005!
Din pacate, singura speranta pare sa fie organizarea, sub o forma sau alta, macar pentru asigurarea aia de raspundere. In Italia m-ar costa sub 100 Eur pe an, dar pot fi conditii de a zbura numai pe campuri autorizate, omologate. Si cu statie LEGALA. La noi, cam la fel. Daca nu zbor undeva unde totul sa fie omologat, inregistrat, legal, nu plateste nici o despagubire compania de asigurari. Asa ca daca vreau sa am o asigurare de aratat la cineva, pot sa o fac. Dar juridic nu va avea efect daca zbor la Cernica, Chitila sau CLG. Ca nu sunt membru de club, ca nu sunt locuri omologate, samd. Nu mai vorbesc de racheto.... Pai poate sa-i lege oricand, ca fac "pocnitori d'alea!", cum zice plutonierul din colt. Ce daca se munceste la un model, numai de Craciun poti sa zbori cu el...
Astea sunt plangerile si necazurile, poate cineva va gasi o solutie pertinenta, macar sa nu fim sursa a unor necazuri in viitor. Tinand cont si de indisciplina noastra tipic romaneasca....
Cu stima,
Costel
#13
Postat 26 December 2005 - 01:41 PM
de ce crezi ca nu mi-am luat statie de la tower?
De ce crezi ca am dat aproape dublu pe ea in tara?
tocmai ptr a fi in legalitate...pentru ca mai devreme sau mai tirziu se va respecta si legea....
Cit despre RR ... o parte din cei care au participat nu au respectat nici o regula...
La Iasi, Nitrometanu, cu combustibil facut acasa, motor super de super,... si experienta girla, i s-a oprit motorul si a aterizat pe hangarul acoperisului cu planoare...
Ce s-ar fi intimplat daca lovea Vilga sau un planor?
Cine ar fi suportat reparatiile?
....
De ce zic ca prefer sa zbor in celalalt capat de aerodrom?
Stima
PS:
1. vorbim de jucarii, modificari,...
De ce credeti ca cei de pe RC Groups se ocupa ptr sala NUMAI de IR si aproape de loc de RF?
2. Forumul e LOC DE DISCUTIE, dar CUI NE ADRESAM, si CINE ne baga in seama, cum spuneam ciudati si atit!
Pina la reglementari facem ce putem si pe unde putem, fiecare pe barba lui..
B)
#14
Postat 26 December 2005 - 02:16 PM
In parte ai dreptate. Acum va trebui sa fac alte masinatii sa iau o statie omologata CE, ca nu se stie. Dar eu pana la urma o sa o pot lua. Ce facem cu cei care nu-si vor putea permite? Sau si-au redus bugetele ca sa ia una de pe Tower? Nu vor mai zbura? Cine spune? Legea? nu vreau sa comentez...
La voi la Iasi se poate zbura pe aerodrom. Bun si asa. La Arad, Brasov, Timisoara, la fel. Dar aici in Bucuresti? Exceptand Clinceni, care e camp autorizat iar cei ce zboara acolo nu sunt incepatori ca mine, raman o groaza de locatii, cum "vrea muschiu'" fiecaruia... Unele sunt mai sigure, altele nu...
Un recensamant al hobbystilor poate ar fi binevenit, si daca nu-l vom face noi insine, o sa-l faca politia cu alte metode. Nu pentru a aplica Legea, ci pentru " a da bine" in fata opiniei publice. "Am oprit flagelul monstruos!!!" etc.etc.etc.... Tu cum te-ai simti daca ar trebui sa stai fara sa zbori luni bune din cauza unuia care a facut o prostie EVITABILA? Personal am lovit propria masina cu EZ*. Daca era altul, cum crezi ca reactionam?
Argumente despre Siguranta sunt multe si nu cred ca le vom epuiza repede. Ramane o singura mare intrebare: Cine ne poate ajuta sa intram intr-un cadru cat de cat legal? Nu numai la aero, ci si la racheto, navo si auto??? Oare Federatia ar putea demara o actiune la limita competentelor sale? Ca o anexa la popularizare? Desi Federatia are treaba numai cu structuri organizate, nu cu persoane fizice? Eu as plati o cotizatie anuala de exemplu, daca asta ar realiza obiectivele de mai sus. Oare vreun club ar putea anexa la sectiunile sale existente o grupa de "amatori"? Cu cotizatie? Cu asigurare in regula si patalama la mana?
Stiu ca exista solutia clara: "- Du-te bai la un club si legitimeaza-te!! Nu ne mai aburi..." Si cei din provincie? si cei de la racheto? De aceea ridic problema unor sectii de "Amatori" sau cum o sa le cheme... La un club te inscrii sa faci performanta, totusi...
Mai spuneti si voi o parere, o opinie, o injuratura macar...
Cu stima,
Costel
#15
Postat 26 December 2005 - 02:22 PM
pavcostel, la 26 Dec 2005, 14:16, a spus:
Mai spuneti si voi o parere, o opinie, o injuratura macar...
Cu stima,
Costel
uite aici una
"Traim intr-o tara de tot rahatu."
Dex
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 26 December 2005 - 02:22 PM
#16
Postat 26 December 2005 - 02:47 PM
Si mereu trebuie sa ne gandim care e contributia noastra la "produsul" respectiv...
Trist.
#17
Postat 26 December 2005 - 03:25 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#18
Postat 26 December 2005 - 11:04 PM
#19
Postat 28 December 2005 - 08:27 AM
- aspectul legal - ca vrem ca nu vrem, ca intelegem sau ca ne facem ca nu intelegem, principiile reparatiei si restitutiei sunt aplicate in legi. Indiferent ce crede guvernu din modelism (care de altfel da edicte), aceeasi lege care-l protejaza pe boul pe care l-am palit, ma obliga pe mine sa-l evit. Daca cineva (sau ceva) poate sa modifice legi, aceasta este federatia, care apartine (este platita) de guvern, are un ministru in frunte si cica e o putere in stat. (da e vre-un stat cu legi speciale pentru modelism?) In aceasta tara persoanele nu au drept de initiativa legislativa.
- aspectul real (pe teren) - ma bucur sa aud ca exista zone (culturi) unde siguranta ESTE in realitate (cred ca deriva din disciplina). Banuiesc ca siguranta nu face parte din bagajul ereditar (la ei) asa ca au invatat-o. Asta e bine pentru ca exact aceleasi mecanisme care functioneaza la ei, functioneaza precis si la noi. Organizatorii (initiatorii) au aceasta obligatie desi uzual se disculpa. Nu este rolul meu, ca daca merg la ripa, sa tin pista libera de oi, sau daca merg la Bucuresti, sa-i invat pe spectatori respectul. In teren sunt mai multe elemente care trebuiesc impuse de organizator (disciplina, respect, civilizatie, etc), acestea pot avea (sau nu) ca rezultat siguranta (efectiva sau afisata).
Siguranta in teren este o obligatie a organizatorului (care poate apela la ajutorul modelistilor).
Domnilor, ca ne place sau nu, cind ne adunam (deja doi e o multime) trebuie sa respectam reguli de conduita sociala. Aceste reguli nu sunt scrise, si trebuie impuse publicului. Chiar daca noi nu stim, unele reguli au un puternic caracter obiectiv (functioneaza bine mersi fara acordul nostru).
#20
Postat 28 December 2005 - 02:03 PM
Teoretic ai dreptate. Insa, sa luam cazuri reale. Ne adunam ad-hoc pe Maracana, sa zicem. Nu exista un organizator/responsabil de tarla. Sa mai presupunem ca ne cunoastem si ne intrebam cu ce zburam si in ce frecvente/canale. Pana aici e relativ ok.
DAR!!! Aici apare marea bulibaseala tipica de Bucuresti. Mai incolo e parcul IOR, cu lac, alei, si copii. Care se joaca cu diverse "chestii" cumparate din Metro, Carrefour, Cora, majoritatea chinezarii. Nu am nimic conta chinezariilor vandute cu raspundere, dar toate astea nu au specificata NICAIERI frecventa de lucru! Si la o privire prin rafturi , m-am ingrozit! Pai incep tata de la 27MHz pana la 76MHz!! Fara discernamant, specificatii, etc. Oare, statistic vorbind, cat va mai dura pana se va intampla un bruiaj acolo? Unul serios, care sa-i faca pe fotbalistii de pe teren sa se arunce la pamant sau sa sape transee? Dar daca lotul unui club s-ar antrena cu modele de ...euroi, si dincolo de drum un pusti se joaca, ca a iesit cu parintii sa vada cum merge super-masinuta NxxxO?? Ca scrie pe pachet 4x4, off-road, si nu zboara, asa ca ce treaba au ei cu avioanele?
In Italia, Federatia a mers si a discutat cu toti vanzatorii si reprezentantii super-magazinelor. Consecinta? Anumite frecvente se vand NUMAI cu atentionarea de a nu fi folosite in zonele de zbor ale Modelistilor, sau cu acordul lor, pentru a nu exista suprapuneri. La fel si cu modulele de sinteza, la EVO si Optic6. Acum eu nu sunt absurd sa cer asa ceva Federatiei, dar daca ar fi posibil de facut ceva in genul unui " recensamant" sau macar mentinerea frecventelor aero separate de navo si auto!
Sau in lipsa mijloacelor, poate macar aici un moderator sau admin sa introduca o rubrica la profil, unde sa introducem fiecare Obligatoriu cu ce RC lucram! Totusi slabe sperante, multi nu au completat locatia, daramite frecventa...
Si poate mai afla cineva despre asigurare, dar pe bune, cu efecte juridice, nu doar cotizatie! Ca nu prea se inghesuie sa despagubeasca nimic la o adica, doar sa incaseze primele...
Cu stima,
Costel
#21
Postat 28 December 2005 - 03:07 PM
Tu te strofoci sa scrii p'aici pe forum, despre disciplina din eter, si ... cei mai multi amatori de rc, fie ele si ... chinezarii, se joaca linistiti cu ele, fara sa+si puna problema ca Tx-ul lui poate avea consecinte NEPLACUTE, ca sa nu zic altfel, asupra modelului unui aerozburator... :o
Personal am constatat ca cei mai multi nici nu+si pun problema frecventei...
Unii chiar au inteles ca e cam ca la ... telefonia mobila, adica legatura radio ESTE UNIDIRECTIONALA, si anume Tx+ul bate numai spre modelul lui... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif !! Complicata... treaba !! :o
Citeaza
...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#22
Postat 28 December 2005 - 03:25 PM
Si nu vad de ce in Bucuresti, cu posibilitati mari, nu se poate organiza ceva simplu, eficient. Cred ca mai repede se organizeaza in alte regiuni...
Si repet, sa va plictisesc total: cu asigurarea a mai aflat cineva noutati? Pe bune, nu la plezneala...
Cu stima,
Costel
#23
Postat 28 December 2005 - 03:40 PM
pavcostel, la 28 Dec 2005, 16:25, a spus:
noutatile sunt tot alea vechi....nu te asigura nimeni!!!
am intrebat daca se duce clubul sa-si asigure membrii ,si si asa au strambat din nas si a ramas ca-n tren....
pentru moment toata raspunderea e pe noi.
NICI UN ASIGURATOR DIN ROMANIA NU DORESTE SA IMPARTA ACEST RISC CU NOI nici contra unei prime echivalente cu ce se platesc in vest aeromodelistii (50-100 eur /an)
Asa ca grija mare!
#24
Postat 28 December 2005 - 03:46 PM
Deci nici cu club nu merge? Parca facusera YAK sau cei din vest o asigurare...Era doar formala, ca sa se poata participa la competitii, sau era pe bune? Nu stie nimeni? Macar atat sa stim...
Cu stima,
Costel
#25
Postat 28 December 2005 - 03:47 PM
Eu la astia care nu respecta disciplina pe teren le-as da vreo doua bastoane dupa cap si dupa aia o amenda grasa urmata de confiscarea statiei, etc... dar nu cred ca o sa aiba vre-un efect in tara asta de r****.
#26
Postat 28 December 2005 - 03:52 PM
Ca sa-i dai bastoane trebuie sa-l vezi sau sa stii ca e acolo. Pe aerodrom merge, dar altfel?
Cu stima,
Costel
P.S. - @ AB17LUK - sper din tot sufletul sa ai canalul de back-up distantat binisor de alte dracii... Ca ce ai tu e o mandrete, nu o jucarie...
Bafta si la mai mare!
#27
Postat 28 December 2005 - 03:54 PM
pavcostel, la 28 Dec 2005, 15:25, a spus:
E necesar, :o , da' nu e suficient ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#28
Postat 28 December 2005 - 04:15 PM
SILVIU66, la 28 Dec 2005, 15:40, a spus:
pavcostel, la 28 Dec 2005, 16:25, a spus:
noutatile sunt tot alea vechi....nu te asigura nimeni!!!
am intrebat daca se duce clubul sa-si asigure membrii ,si si asa au strambat din nas si a ramas ca-n tren....
pentru moment toata raspunderea e pe noi.
NICI UN ASIGURATOR DIN ROMANIA NU DORESTE SA IMPARTA ACEST RISC CU NOI nici contra unei prime echivalente cu ce se platesc in vest aeromodelistii (50-100 eur /an)
Asa ca grija mare!
eu am vorbit cu un asigurator....SI SE POATE,...DACA SE VREA :o
#29
Postat 28 December 2005 - 04:30 PM
Cu stima,
Costel.
#30
Postat 28 December 2005 - 05:22 PM
AB17LUK, la 28 Dec 2005, 16:47, a spus:
zozo s-a legitimat ca sportiv la un club afara ,si clubul i-a facut asigurarea.
Citeaza
hai sa vedem ce se poate face!!!.
poate imi spui si mie pe mi ce asigurator a zis ca se poate ,ca tare sunt curios!
nu au legislatie asiguratorii in acest sens ,nu au norme de aplicare ,nu au nimic.
te trezesti ca te asiguri ,da lovesti cu un fuego de doi lei mertzanu lu ady13 si asiguratoru o sa se faca ca ploua la daunele pe care le-ai provocat...
si atunci sa va vad!