Modelism - RHC Forum: Motorizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »

Motorizare subiect distrugator de mituri

#121 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 12 November 2005 - 10:38 PM

Reductoare pentru termice aero ati vazut pe undeva?

Aceasta postare a fost editata de mobi: 12 November 2005 - 10:39 PM

0

#122 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2005 - 10:41 PM

@Mig-29.
Evident nu am luat in considerare erorile de exprimare si confuziile voite sau nevoite. M-am bazat pe idee, sa fiu constructiv, am mai inchis ochii la erori si exprimari"sprintare".

Cu stima,
Costel

P.S. Precizarile si corecturile acolo unde se discuta despre fizica, electronica, aerodinamica sunt nu binevenite, ci vitale!
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#123 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2005 - 10:42 PM

@pavcostel

De cand tot repet si eu acelasi lucru !!

Combinatia castigatoare la un lant de conversie de energie asta presupunand motor+reductor (daca e cazul !!) + elice + pack (rezervor) + alte hangarale si accesorii, se pare ca nu e produsul randamentelor maxime ale subansamblelor componente ale intregului lant.
Si cel mult mai mult conteaza experienta celor mai vechi in ale zborului, care pot da sfaturi extrem de utile celor mai incepatori !!
Fiecare meserie cu tainele ei !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#124 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 12 November 2005 - 10:46 PM

mobi, la 12 Nov 2005, 22:38, a spus:

Reductoare pentru termice aero ati vazut pe undeva?

pai nu se pot face?
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#125 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 10:50 PM

pavcostel, la 12 Nov 2005, 23:28, a spus:

@Silviu. Energia disponibila era aceeasi si in cazul lui 300 si in cazul lui "brushless". Doar "teava" era mai mica. Abia astept sa-l vad la zbor, ca de o luna-jumate am vazut doar alte chestii!

pai da energia era aceeasi:...dar am obtinut cu totul alt efect datorita motorului!!!
si daca te referi la shocku meu ,zboara demult.....


revin: conteaza si "combustibilul" ,dar in mod clar conteaza si in ce fel consumi acest combustibil!!!
si diferenta intre consumurile de combustibil/ puterea furnizata (care e mai mica decat ce furnizeaza combustibilul indiferent de natura lui ) o dau motoarele!




degeaba bagi kerosen cu 120 cifra octanica intr-un motor de 2,5 cm3 magnum,ca nu o sa obtii putere mai mare.
degeaba pui un ditamai pack de lipo de mii de miliamperi ,daca il descarci intr-un speed 300


TOT ANSAMBLUL CONTEAZA! de la greutate ,anvergura,incarcare alara ,motor ,reductor si elice totul conteaza!!!
nici unul din elemente nu este mai important decat celalt intrucat oricare din ele eliminam ajungem la un singur rezultat:

si anume cel negativ pentru pasiunea noastra: avionul nu zboara (sau nu zboara bine) ,masinuta nu se misca (sau nu se misca bine) etc.
flying is my life...
0

#126 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2005 - 10:59 PM

Pai si eu ce spun? Subiectul se cheama "Motorizare", nu? Si din cate stiu acest cuvant nu se refera in sens tehnic numai la motor!
Si da, stiu ca zboara demult, da pana nu te vad si eu....nu se pune!

La Ikarus acela, proiectantul a fost fie destept, fie baiat bun. Tocmai pentru ca a prevazut 3 LiPo. Daca eu sunt cuminte si vreau 300, No problem! Dar nu toti sunt ca mine, nu? Si au posibilitatea sa-l motorizeze cum trebuie, daca vor altceva decat mine! Energie disponibila este din fabrica. Trebuie doar sa vada cum o folosesc eficient si nu sa contribuie la incalzirea globala!

Sa ne vedem cu totii cu bine la o bere de pedeapsa! Pentru nerabdare...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#127 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2005 - 11:01 PM

SILVIU66, la 12 Nov 2005, 22:50, a spus:

degeaba pui un ditamai pack de lipo de mii de miliamperi ,daca il descarci intr-un speed 300[/b]

Imi dai voie sa te contrazic un pic ??

Efectul legii conservarii energiei ne spune ca daca faci ce zici tu mai sus, cu un pack lipo de mii de mA pe un speed 300, zbori de te plictisesti si poate nici n-ajungi sa-l descarci de tot !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Stima,

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 12 November 2005 - 11:03 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#128 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 11:03 PM

domnu_doctor, la 13 Nov 2005, 00:01, a spus:

Imi dai voie sa te contrazic un pic ??

Efectul legii conservarii energiei ne spune ca daca faci ce zici tu mai sus, cu un pack lipo de mii de mA pe un speed 300, zbori de te plictisesti si poate nici n-ajungi sa-l descaci de tot !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Stima,

nicidecum.....
speedu 300 nu e in stare sa ridice modelul in cauza nici daca ii pui terebentina cum se discuta mai devreme.....

deci iar ajungem la motor....
flying is my life...
0

#129 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2005 - 11:07 PM

Eu am luat in discutie o situatie ipotetica, in care modelu' are speed 300 si are conditiile de zbor satisfacute... N-am zis nika de greutate sau incarcare alara...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#130 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 11:08 PM

pavcostel, la 12 Nov 2005, 23:59, a spus:

La Ikarus acela, proiectantul a fost fie destept, fie baiat bun. Tocmai pentru ca a prevazut 3 LiPo.

tocmai asta nu intelegeti voi ,ca si padrino mai devreme cu planorul ......
proiectantul prevede si livreaza in unele cazuri MOTORUL!!
il alimentezi cu ce te taie capul.....
proiectantul nu a prevazut nimic in ambele cazuri (ezglider si shock) .
proiectantul a livrat un motor!
si din momentul in care ai dat banii poti sa te speli pe cap cu el! degeaba ii schimbi packul ca tot prost o sa zboare aeromodelul!

daca nu credeti mai intrebam si pe altii....
flying is my life...
0

#131 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 11:13 PM

domnu_doctor, la 13 Nov 2005, 00:07, a spus:

Eu am luat in discutie o situatie ipotetica, in care modelu' are speed 300 si are conditiile de zbor satisfacute... N-am zis nika de greutate sau incarcare alara...

Stima,

pai daca are pack de mii de miliamperi ,clar e mai greu packu ,deci si incarcarea creste....vorbim degeaba!
flying is my life...
0

#132 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 November 2005 - 11:21 PM

domnu_doctor, la 12 Nov 2005, 23:07, a spus:

Eu am luat in discutie o situatie ipotetica, in care modelu' are speed 300 si are conditiile de zbor satisfacute...

Vad ca trebuie sa ma autocitez !!
Am zis : "...care are conditiile de zbor satisfacute...", adica satisfacute cu lipo de mii de mA...

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#133 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2005 - 11:27 PM

Silviu, hai sa stam stramb si sa judecam drept.
Proiectantul a prevazut CLAR sursa de energie. Electric. Ce a livrat el, e cu totul alta poveste. Tine de promovare a modelului catre incepatori, riscuri, frica de esec, costuri, etc. In general se livreaza intr-adevar un motor, cu care modelul zboara si atat. Nu-l poti da in judecata ca ti-a vandut un model de vitrina.
Adu-ti aminte de Magister. Cu ce a fost livrat si cu ce a zburat bine, pina la urma! Desi s-a livrat un motor in kit...Cu elice si tot tacamul...
Valteras a pus tot un motor pe EZ*, dar brushless. Si tot cu energie electrica merge. Cum "merge" trebuie sa-l intrebi... Trebuie sa ai vederea buna si reflexe rapide...

La EZglider, sunt cateva variante bune de motorizare, m-am interesat , ca am vrut si eu mai demult. Toate implica folosirea motorului livrat pe post de press-papier, pe masa de lucru. Si de multe ori ramene acelasi pack.

Speram ca de la acest subiect exact aceste lucruri sa apara, sa incercam sa depistam, la electrice mai ales, ca la termice este mult mai simplu si mai practic, cu ce zboara mai bine un model! Pentru ca de multe ori fabricantul vinde modelul departe de performantele lui reale...Din alte considerente decat modelistice...

Cu stima,
Costel

P.S. - cand ai timp uite aici cate ceva : http://www.bungymani...ider/index.html
Au scos temporar partea cu cele doua variante brushless, probabil Multiplex a tipat un pic...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 12 November 2005 - 11:38 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#134 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 11:30 PM

totusi.....
avand in vedere ca electronii sunt electroni,metanolul tot metanol si nu poti interveni asupra lor
EU PERSONAL IMI ALEG CU MARE GRIJA MOTORUL PENTRU FIECARE MODEL!

ca nu pot ridica amperii la patrat,ce sa mai vorbim de metanol.....
flying is my life...
0

#135 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 November 2005 - 11:33 PM

pavcostel, la 13 Nov 2005, 00:27, a spus:

Silviu, hai sa stam stramb si sa judecam drept.
Toate implica folosirea motorului livrat pe post de press-papier, pe masa de lucru. Si de multe ori ramene acelasi pack.

exact asta spun de trei pagini incoace!!!!

motoruuuuul!!!!!!
motoruuuuuul!!!!
ca ramane acelasi pack!!
flying is my life...
0

#136 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 13 November 2005 - 12:40 AM

mai oameni buni, am citi si eu subiectul asta si constatatva din pacate unii confunda notiunea de forta(cea care imprima miscare unui corp prin acceleratie), cu notiunea de putere. pai puterea intamplator e produsul dintre forta si viteza. deci la celebrul reductor, daca scazi forta, nu creste putrea, ci creste forta. elicea noastra intampina o anumita rezistenta la inaintare, care nu e PUTERE, e FORTA. deci trebe invinsa tot prin FORTA. asa ca nu mai spuneti ca sripetele creste puterea, ca nu creste, vorba lui padrino, ci creste forta.
sripetele face econimie de jumate de forta, dar nu de lucru mecanic, de aia tragi mai mult la scripete, dar si mai usor.

la fel si masina. sa sa cresti viteza de la v0 la v1, ai nevoie de forta. ca motorul iti da putere, aia e altceva, dar puterea aia o transforma in forta, care trebe sa invinga frecarile cu aerul, cu solul si inertie masinii.

Aceasta postare a fost editata de jester: 13 November 2005 - 12:58 AM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#137 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 November 2005 - 11:32 AM

Eu as aborda ceva mai practic problema !!

Adica, as pleca de la niste premise concrete, care sa-mi permita si mie si altora sa valorificam experienta celor care sunt dispusi s-o impartaseasca spre folosul general !!

In sensul asta, as pleca de la un exemplu concret:
Sa zicem ca avem un model cu urmatoarele date:
1. masa: 400 g, cu rc si servo, fara pack si motor
2. suprafata portanta: 15 dm2, rezultand o incarcare alara de 26,5 g/dm2

Cerinte:
1. vrem sa-l zburam mai naravas, adica cu ceva viteza!
2. vrem sa zboare minim 15 minute!
3. ...

E, plecand de la aceste premise, cam de unde incepem ? :(

Din ce-am mai cetit si povestit, prin literatura de specialitate exista anumite elemente de referinta, care zic ceva de genul: pentru un anumit tip de zbor motorizat, e necesara o putere de, sa zicem: 25 (35) W/dm2, un profil de aripa...etc. Am dat un exemplu, care POATE e departe de adevar !!
Adica in cazul nostru concret: 25 (35)W*15 dm2 = 375 (525) W, adica cam asta ar putea fi puterea necesara pt a asigura un zbor, mai naravas, la conditiile initiale date! Repet, e un exemplu, care poate fi departe de realitate !! Da' e un inceput! Adica e o cifra de la care se pot face neste socoteli. Adica avem (375) 525 W necesari sa zburam un model de 400g la care mai trebuie sa adaugam masa motrului si a pack-ului aferent.

Pe aici pe undeva, ar trebui sa intervina si masa modelului, da'i las pe GREII in domeniu sa-si dea cu parerea !

Acum, cei (375) 525W, teoretici pe care tre' sa-i transformam in tip de elice cu un diametru si un pas, plus motoru' aferent! Elicea, cu un diametru mai mare, va "musca" mai mult din aerul in care se insurubeaza, da' va avea nevoie de puterea necesara in ax pentru a face acest lucru, de la motor. La fel si cu pasu' !!
E, aici cred ca tot GREII, pot sa spuna ceva !! Daca vor... !! Criteriile de alegere a acestor elemente sunt cuprinse in Motocalc sau alte aplicatii de socotit, da' acolo nu exista decat neste corelatii reci si poate cei in masura s-o faca, ar putea sa ne lamureasca cam cum se leaga lucrurile!
Inginereste vorbind, la o problema tehnica exista intotdeauna mai multe solutii !! Unele mai bune, altele...mai..., putin bune !! Si in acest caz concret, e posibil ca pt o aplicatie data sa fie posibile mai multe solutii, spre exemplu: diametru mediu+pas mic+motor cu turatie mare, sau diametru mare, pas mare+motor cu turatie mai mica da' cu cuplu mare (adica cu reductor) sau alte combinatii intermediare! Iar niste lamuriri ar prinde bine !!
Dupa ce-am ales toate aceste elemente, procedam la o verificare a intregului lant de conversie: elice+motor+reductor (daca e cazu') si vedem daca tractiunea pe ansamblu e cea corecta, nu? Dupa ce ne-am convins ca totul e Ok, eventual masuram un consum per ansamblu, putem trage concluzii in ceea ce priveste cam ce pack trebe' !! Adica avem un consmu de x mA, si vrem zbor de 10 min sau 20 min, rezulta imediat cam ce capacitate de curent tre' sa aiba pack-ul. Luam si o marja de rezerva, bineinteles! :(
Dupa toate astea mai verificam inca o data, daca toate adunate, se incadreaza in limitarile impuse de criteriile de alegere pt zbor, si... cam gata !!
De aici incepe..., GREUL !!

S-a adus de multe ori in discutie incarcarea alara!
As aduce in contextul subiectului exemplu de la modelu lu' Mugurel, care are 114 g/dm2, daca-mi amintesc bine !! Cand am amintit acest lucru in unele discutii, mi s-a spus: "...pai ala are motorizare, frate ! " Pai nu asta e titlul subiectului ?? Si nu ar trebui ca din aces subiect unii, CHIAR SI EU SUNT INTERESAT DE TREABA ASTA, sa invete lucruri practice si cum sa coreleze aceste date, incat ele sa devina utile!

Mai cred ca tot de aici ar trebui sa rezulte intr-un final, cam cum ar trebui sa verificam performantele unui kit RTF sau a unui model home made, astfel incat sa putem sa evitam teste prin crash sau discutii de genul: la mine zboara..., la mine nu zboara, sau... zboara prost !! Adica, ceva de genul: forta de tractiune a unui ansamblu elice+motor+reductor se poate masura cu un cantar de bucatarie, care poate spune cate grame (kg) poate duce ansamblul respectiv. Sau, cu alte cuvinte sa incercam sa vorbim o limba comuna, avand in vedere ca unii au studii de specialitate si multa experienta de zbor 1:1 sau RC.
Mai cu ceva timp in urma, am gasit aici pe forum o expresie care mi-a placut! N-o mai retin inegral, da' esenta era cam asta: "...un motor bun poate face sa zboare si-un capac de wc !! " Afirmatia asta ascunde un mare adevar !! Raman de stabilit DETALIILE !! B)

Hmm, ce ziceti ??
Mai dezbatem ??

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#138 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 November 2005 - 12:32 PM

Jester. Fi atent ce zici tu aici si sa-mi spui ce categorie e..., citez din tine

Citeaza

.....daca scazi forta, nu creste putrea, ci creste forta....



Migule, lasam formulele cu derivate la o parte si te informez ca:
- in talonul la mine scrie asa: sursa de energie - benzina; putere max 46 kW sau 46000 W
- pe aspirator zice POWER 1500 W
- pe bormasina, pendular, slefuitor, polizor scrie tot POWER 600W
- pe sursa de la calculator tot asa POWER 350W
- pe frigider, masina de spalat, fier de calcat, calorifer electric, uscator de par, aer conditionat idem scrie POWER xxx W
- si am lasat intentionat becul cu incandescenta pe ultimul loc, da si pe asta scrie 100W

Buun
Toate astea efectueaza o treaba in favoarea mea. Amu, dupa o luna de utilizareeu platesc factura la energie electrica in care apare consumul in kW/h, adicatelea functie de timp Vecina insa zice ca plateste factura la lumina, ca nu a fost inginera la viata ei...

Revin la bec.
Becul cu incandescenta papa 100W sa produca X cantitate de intensitate luminoasa, in timp ce un bec economic produce aceeasi cantitate x de intensitate luminoasa consumand doar 22W.
Na ca mi-am dat cu tesla'n c__e, da nu ma doare. Motivul? Eu am trecut de mult de clasa a IX-a si aflasem ca becul cu incandescenta e mai eficient in a produce caldura de cat in a produce lumina...

Despre pac dupa aia...,
las un pic postul asta la vizionare si revin...

Clanta si minuni

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 November 2005 - 09:48 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#139 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 13 November 2005 - 05:18 PM

IlPadrino, la 13 Nov 2005, 12:32, a spus:

Eu am priceput de mult, ca's inginer si a priceput si Silviu spilu, ca poti pastra volumul constant dar in cazul asta motoarele nu mai sunt identice, ci comparam mere cu pere

Cand am spus identice m'am referit la capacitatea cilindrica deoarece de aicia a pornit toata discutia, ai spus ca nu constructia motorului determina puterea acestuia ci doar combustibilul pe care'l arde, respectiv volumul de combustibil. Ei bine eu ti'am demonstrat ca nu este cum crezi tu.
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#140 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 November 2005 - 08:39 PM

ilpadrino benzina nu are putere specifica! are caldura specifica! adica daca dai foc unui kilogram de benzina vei obtine XXX jouli. Asta inseamna ca are caldura specifica de XXX jouli PE KILOGRAM!
daca tu zici ca benzina are puterea de 15 KiloWatti inseamna ca niciodata nu vei putea obtine mai mult de 15 Kilowatti...
15 kilowatti inseamna 15 kilojouli pe secunda; tin sa te informez ca daca dau foc unei rafinarii obtin mult mai mult de atat pe secunda.

eu iti atrageam atentia ca este incorect sa spui ca puterea depinde doar de combustibil deoarece puterea reprezinta energie pe secunda si asta depinde si de motor si de toate celea. Energia specifica pe kilogram (adica jouli pe kilogram care dupa cate vezi nu-i totuna cu puterea adica jouli pe secunda=watti) depinde de combustibilul ales. De exemplu poti zice ca bateriile LiPol au energia specifica pe kilogram mai mare decat cele NiMh. Priceput?


MIG-29

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 November 2005 - 09:36 PM

0

#141 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 November 2005 - 08:41 PM

IlPadrino, la 13 Nov 2005, 12:32, a spus:

Jester. Fi atent ce zici tu aici si sa-mi spui ce categorie e..., citez din tine

Citeaza

.....daca scazi forta, nu creste putrea, ci creste forta....


Talu, ia fi atent ce zici:

Citeaza

Daca marim alezajul si micsoram cursa pistonului obtinem acelasi volum al camerei de ardere, adica acelasi volum de combustibil. Ai priceput acuma ?

Eu am priceput de mult, ca's inginer si a priceput si Silviu spilu, ca poti pastra volumul constant dar in cazul asta motoarele nu mai sunt identice, ci comparam mere cu pere

Migule, lasam formulele cu derivate la o parte si te informez ca:
- in talonul la mine scrie asa: sursa de energie - benzina; putere max 46 kW sau 46000 W
- pe aspirator zice POWER 1500 W
- pe bormasina, pendular, slefuitor, polizor scrie tot POWER 600W
- pe sursa de la calculator tot asa POWER 350W
- pe frigider, masina de spalat, fier de calcat, calorifer electric, uscator de par, aer conditionat idem scrie POWER xxx W
- si am lasat intentionat becul cu incandescenta pe ultimul loc, da si pe asta scrie 100W

Clanta si minuni

ilpadrino tu nu platesti Kw/h ci Kwh.
...Kw/h inseamna putere pe timp (marimea asta desi poti s-o definesti NU este cea folosita in acest caz). KwH reprezinta puterea inmultita cu timpul si este CEEA CE PLATESTI TU!asta inseamna ca platesti puterea inmultita cu timpul adica platesti energia! (eu ti-am zis ca puterea e definita energie pe timp de unde energia este puterea ori timpul).



MIG-29

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 November 2005 - 09:37 PM

0

#142 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 November 2005 - 08:46 PM

referitor la becuri.
este fals ceea ce afirmi.
becul consuma 100 de watti pentru a produce o cantitate de energie luminoasa pe secunda adica flux luminos care reprezinta energia ce trece intr-o secunda un metru de suprafata!
MIG-29

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 November 2005 - 09:38 PM

0

#143 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 November 2005 - 09:06 PM

inca o observatie... chiar tu ai descris echipamente electrice de diferite puteri: bormasina, slefuitor, polizor... mai stiu eu ce.. nah desfacator de conserve etc...
toate astea au diferite puteri si totusi toate se alimenteaza de la o singura sursa!si anume priza! (ok priza e intermediar energia vine de la centrala....).

Deci un anumit combustibil (curentul electric in cazul acesta) NU are o putere specifica! Puterea este dependenta de motor! Motorul determina cat lucru mecanic pe secunda poti scoate din el! Rezervorul de combustibil iti determina timpul cat poti sa sustii productia respectiva de putere!
Sper ca acum sa nu mai confunzi puterea cu energia.

MIG-29
0

#144 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 November 2005 - 09:10 PM

Migu, alo
daca te uiti bine ca ma citezi de 3 ori intre sursa de energie: benzina si putere 46kW exista punct si virgula

Poate-mi arati si mie unde am scris EU putere specifica pt benzina.

Eu am zis acolo ca pt aceeasi intensitate luminoasa (si te-ai bagat instant cu formule) asta cu incandescenta consuma 100W pa cand asta economic 22W. Si am mai zis si de ce.

Intensitatea luminoasa se masoara in [cd] - candela (si daca vrei si definitia o postezi si pe asta)
Fluxul luminos in [lm] - lumen, unde 1 [lm] = [cd]*[sr] unde [sr] steradiani
Luminozitatea in [lx] - lux, unde [lx] = cd*sr/mp = lm/ mp

Cat despre factura, da, greseala de la mine este intr-adevar kWh

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 November 2005 - 09:43 AM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#145 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 November 2005 - 09:21 PM

MIG-29, la 13 Nov 2005, 21:06, a spus:

Deci un anumit combustibil (curentul electric in cazul acesta) NU are o putere specifica! Puterea este dependenta de motor! Motorul determina cat lucru mecanic pe secunda poti scoate din el!

MIG-29

Migule, UNDE am scris EU ca respectiv CURENTUL are PUTERE SPECIFICA?

si ia sa cuplezi matale nu in priza de la CONEL ci in priza unui generator pe benzina de 1000W, urmatoarele:
una bormasina 800W
10 becuri de 100W
plus un transformator de sudura nu mai mare de 400W

iassavedem
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#146 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 13 November 2005 - 09:31 PM

viteza...imi cer scuze :D
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#147 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 November 2005 - 09:59 PM

Citeaza

Puterea este dependenta de motor! Motorul determina cat lucru mecanic pe secunda poti scoate din el!


Nu mi-ai raspuns de ce nu pornim masina de la baterii de lanterna, sau de ce nu zburam modelele noastre cu baterii de ceas, daca Puterea este dependenta de motor

Navigator a dat un raspuns de ce nu butam masinile de la baterii de lanterna. Ca bateria nu are capacitate, degeaba are electromotorul putilinta ca nu are astalaltu.
Si am ajuns de unde am pornit...

te pupa tata

P.S. Jester - esti scuzat - da just for fun ce categorie?

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 November 2005 - 09:43 AM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#148 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 14 November 2005 - 12:01 AM

IlPadrino, la 13 Nov 2005, 21:59, a spus:

da just for fun ce categorie?

nu inteeg ce e cu asta..... :o
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#149 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 November 2005 - 12:40 AM

IlPadrino, la 13 Nov 2005, 21:59, a spus:

Citeaza

Puterea este dependenta de motor! Motorul determina cat lucru mecanic pe secunda poti scoate din el!


Nu mi-ai raspuns de ce nu pornim masina de la baterii de lanterna, sau de ce nu zburam modelele noastre cu baterii de ceas, daca Puterea este dependenta de motor

Navigator a dat un raspuns de ce nu butam masinile de la baterii de lanterna. Ca bateria nu are capacitate, degeaba are electromotorul putilinta ca nu are astalaltu.
Si am ajuns de unde am pornit...

te pupa tata

P.S. Jester - esti scuzat - da just for fun ce categorie?

ilpadrino tu esti ... sau te faci?
ia citeste ce ai scris tu in primul mesaj si apoi vino si incearca sa demitizezi.. asta dupa ce inveti fizica!
Puterea reprezinta energia pe secunda si este dependenta de motor, combustibil etc. Motorul insa este factorul decisiv care iti genereaza PUTEREA RESPECTIVA!
energia reprezinta "cantitatea de putere" daca vrei sa-i zici asa si este dependenta de cantitatea de combustibil si de "puterea specifica" a combustibilului (cata energie pe kilogram are: fizic corect se numeste putere calorica!). Astfel cu o baterie de lanterna de 500mAh vei putea obtine si 100 Wati insa pentru o durata de timp extrem de mica! Tu asta nu pricepi, deoarece confunzi puterea cu energia, ca puterea este cata energie pe secunda consumi/generezi iar energia reprezinta o cantitate de putere! Una e puterea alta e energia!
daca tu stiai lucrurile astea atunci nu mai afirmai : "Puterea nu este data de motor ci de combustibil, respectiv sursa, motorul fiind doar sistemul care converteste, energia sursei (de orice tip ar fi), in energie mecanica".
De altfel chiar tu te-ai contrazis dandu-ne exemple de diverse motoare alimentate de la priza care dezvolta diverse puteri ilustrandu-ti si dandu-ti peste bot ca de fapt puterea este depdenta de motor!

Iti repet tot ce ti-am scris este corect fizic atragand atentia asupra unor erori de fizica care se regaseau in scrierile tale si pe care NU doar eu le-am semnalat.


MIG-29

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 November 2005 - 09:46 AM

0

#150 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 November 2005 - 12:48 AM

tot tu (adica il padrino afirmi):

"De aici cred ca nu avem de cat sa mai punctam ca:
- la electrice puterea provine din baterie/ pack
- la termice puterea provine din combustibilul care poate fi: metanol, benzina, diesel
- la propulsiile reactive (caz particular) putem avea atat combustibil solid cat si lichid, iar termenul determinant e viteza de reactie
"

FALS! Puterea nu provine din pack deoarece puterea reprezinta energia pe unitatea de timp! ENERGIE OMULE PROVINE DIN PACK-UL RESPECTIV! Puterea adica cata energie pe secunda consumi/transformi in alta forma (din electrica in mecanic s.a.m.d.) este data de motor! Bateria iti arata doar cata energie ai la dispozitie! Cel mult din cauze termice poate sa zica: NU DESCARCA micule necunoscator bateria la mai mult de 50 amperi ca se distrug elementii din cauza disiparii de caldura! Asta nu este ceea despre ce vorbeam deoarece aici era discutia despre confuzia termenilor putere cu energie.


MIG-29

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 14 November 2005 - 09:47 AM

0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu