Modelism - RHC Forum: Motorizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Motorizare subiect distrugator de mituri

#61 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 November 2005 - 07:48 AM

Pe site-ul:

http://www.multiplexusa.com/

daca este putina rabdare se afla "motor calculation" on- line.
Se gaseste cam tot ce doresti.

Aceasta postare a fost editata de leo: 11 November 2005 - 07:49 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#62 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 11 November 2005 - 07:54 AM

...asta nu am mai auzit'o pana acuma, ca nu motorul este responsabil pentru puterea lui, ci doar combustibilul.
Ingineria asta... factorii care influenteaza puterea unui motor sunt.... hah ...zeci poate sute, (combustibilul, rapostul de compresie, cilindreea, distributia, profilul gazodinamic al chiulasei, greutatea pieselor interne, instalatii auxiliare, regimul de turatie la care a fost proiectat sa functioneze, s.a.m.d.)

exemple: motor de 2000 cmc 150 cp
motor de 1600 cmc 165 cp
motor de 1300 cmc 230 cp (la asta nu stiu sigur, oricum peste 200)

....aceste motoare functioneaza cu acelasi tip de combustibil. CONSTRUCTIA UNUI MOTOR ESTE PRINCIPALUL FACTOR IN STABILIREA PUTERII ACESTUIA ...cam acelasi lucru este ri la rc'urile noastre.

Bafta.
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#63 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 08:54 AM

@Pletila! - dintr-un motor de 1 CP nu vei putea obtine nici o data cu nici un reductor 2 CP. Inteles? Vezi si explicatia lui Cirip

@Tal-u/ Zod - Motorul transforma mai bine sau mai prost (deci cu un randament mai bun sau mai prost) capacitatea calorica a combustibilului (in cazul termicelor) in energie mecanica. Asta e si motivul pt care s-a inventat turbo-chargerul, care nu face alt ceva de cat ca alimenteaza sub presiune mai mult (cantitativ vorbim) amestec carburant-comburant. Astfel evident ca doua motoare identice dintre care unul alimentat turbo asta din urma va dezvolta mai multa putere! Clar?

Pt ca vezi formula data de Mig-29, in acelas dt (timp) asta cu turbo arde mai mult combustibil.

Cam asta e motivul pt care s-au inventat aditivii de combustibil, turbo chargerul si toate cele.

Si hai sa clarificam si randamentu asta ca vad ca avem si aici probleme. Randamentul nu e o constanta! Depinde de factorii externi. Daca erati atenti moto-calcu tine cont de altitudine (de fapt de densitatea aerului) care depinde de presiunea atmosferica si temperatura! Cu alte cuvinte - te dai cu planoru la Clinceni ai un randament. Te duci la Sinaia la cota ai un alt randament. Clar?

Cred ca toti soferii au observat ca masina merge muult mai bine pe vreme racoroasa de cat pe caldurile toride de vara
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#64 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 November 2005 - 09:18 AM

Charly, la 10 Nov 2005, 22:42, a spus:

Teo, stiu ce este torque !
Dar la cimp spui cuplu sau ca ai putere mai mare ? Si daca ai cuplu...cam ce inseamna asta ?
Este o vorba ! Vrei sa discutam in termeni fizici corecti ?

E bine-venit si amanuntul asta: termeni fizici corecti...dau si eu un exemplu:
Greutatea este un vector definit de produsul dintre masa si acceleratia gravitationala (m*g)...cand spunem despre un model ca are 2 kg, practic ne referim la un scalar, recte masa lui, nu la greutate!!!
Revenint la topic, dau si eu alt exemplu, ca sa pot intra in tihna in masina de tocat:
Se da un cal amarat ( "Bator" ala a lui "Fefeleaga") care are puterea teoretica de "un cal putere". Indiferent de forma carutei, a rotii, de lungimea biciului si rasa birjarului, el va avea mereu acel "un cal putere". Indiferent ca va merge la trap sau la galop, el va avea "un cal putere". Cat despre reductor si conversia pana la lucru mecanic, cred ca s-a dezbatut complet discutia. Nici un reductor al carutei, sau un ardei iute in exhaustul birjarului nu-i va creste calului puterea, oricat isi va descarca acesta biciul pe spinarea dobitocului.
Revenind la specificatiile producatorului de motoare, acestea sunt date doar ca punct de sprijin; exemplu din nou: "motorul este recomandat pentru modele de 600 gr." Daca este vorba de un acrobat, poate...dar daca este vorba de un motoplanor, sunt sigur ca poate sa creasca masa pana la 1.5kg. delatfel este si o masura a producatorului (cred) de a nu se hazarda in afirmatii si a se proteja: cum ar fi fost ca in cazul exemplificat mai sus sa scrie ca merge pana la 1.5 kg si pe urma clientul sa-l de-a in judecata ca nu-i merge F3A-ul de 1.5kg, conform specificatiei din manual!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 11 November 2005 - 09:24 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#65 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 09:24 AM

Minunata interventie Marinare!

@Mig-29. Citez din tine si e super corect!

Citeaza

Ceea ce vrea IlPadrino sa zica (dar incorect exprimat) este ca energia provine din diverse surse si nu este dependenta de motor. Intr-adevar energia nu apare si nu dispare; se conserva!


Da spune-mi si mie unde m-am exprimat gresit. Ca exemplu de l-am postat ca raspuns lui Zod cu pacul, cred ce e edificator, anume ca din pacul respectiv pot obtine 960W, atat si nici un strop mai mult. Si pe astia pot sa-i folosesc in 30 de secunde sau in 3 minute, dar sub nici o forma nu voi putea depasi aceasta cantitate. Vezi si exemplul lui Marinaru. Poti pune si terbentina in curu calului ca tot un cal putere o sa aibe....
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#66 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 November 2005 - 09:30 AM

IlPadrino, la 11 Nov 2005, 09:54, a spus:

Daca erati atenti moto-calcu tine cont de altitudine (de fapt de densitatea aerului) care depinde de presiunea atmosferica si temperatura! Cu alte cuvinte - te dai cu planoru la Clinceni ai un randament. Te duci la Sinaia la cota ai un alt randament. Clar?

degeaba te chinui sa explici diferenta intre sinaia si clinceni in cazul meu ca nu-ti iese bine.
la sinaia nu am folosit motorul DELOC !
am si specificat :motorul era pe post de balast!
daca automobilele merg mai bine pe timp rece , la motoplanorul in cauza temperatura de la sinaia nu cred ca a facut deloc bine acumulatorului nimh.adica pe timp rece (minus 3 grade in cauza) nimh da randament mai mic,se consuma mai repede sau ne explici tu stiintifico-chimic de ce e asa.

cat despre clinceni unde au fost 15 grade (rezonabil pentru accu ) si nici un fir de vant ,motorul nu este in stare sa traga dupa el planorul.
foarte greu il poti duce sus ,daca nu te ajuta putin vantul....iar eu in prostia mea ce m-am gandit :hai sa schimb motorul sa pun unul mai puternic!
(ca doar nu era sa schimb packul de acumulatori)
flying is my life...
0

#67 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 09:55 AM

SILVIU66, la 11 Nov 2005, 09:30, a spus:

degeaba te chinui sa explici diferenta intre sinaia si clinceni in cazul meu ca nu-ti iese bine.
la sinaia nu am folosit motorul DELOC !
am si specificat :motorul era pe post de balast!
daca automobilele merg mai bine pe timp rece , la motoplanorul in cauza temperatura de la sinaia nu cred ca a facut deloc bine acumulatorului nimh.

Daca era ceva de retinut aici, era mediul mai dens (Clinceni) si mai putin dens (cota 2000 Sinaia).
Astfel ca aceeasi elice se va invarti mai greu la Clinceni (aer mai dens) de cat la Cota 2000 (aer mai rarefiat)
Prin urmare la Clinceni consumi mai multi amperi si zbori mai putin de cat la Cota unde consumi mai putini amperi si zbori mai mult,
Sau poti folosi chiar o elice mai mare la Cota de cat la Clinceni pentru acelas curent absorbit de motor.

Cat despre faptul ca nu ai folosit motorul, se datoreaza curentilor de aer care circula in jurul aripilor si creeaza portanta, pe cand dac nu aveai acesti curenti naturali trebuia sa-i provoci prin invartirea elice...

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 12 November 2005 - 09:51 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#68 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 November 2005 - 10:16 AM

IlPadrino, la 11 Nov 2005, 09:24, a spus:

Da spune-mi si mie unde m-am exprimat gresit. Ca exemplu de l-am postat ca raspuns lui Zod cu pacul, cred ce e edificator, anume ca din pacul respectiv pot obtine 960W, atat si nici un strop mai mult. Si pe astia pot sa-i folosesc in 30 de secunde sau in 3 minute, dar sub nici o forma nu voi putea depasi aceasta cantitate. Vezi si exemplul lui Marinaru. Poti pune si terbentina in curu calului ca tot un cal putere o sa aibe....

Bun si nu depinde intr-o mare masura si de motor ???

orice i-ai face tot atata scoate .iar tu ziceai citez Puterea nu este data de motor ci de combustibil, respectiv sursa, motorul fiind doar sistemul care converteste, energia sursei (de orice tip ar fi), in energie mecanica


Deci cum ramane ... ? Depinde de motor sau nu?
DT
0

#69 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 November 2005 - 10:30 AM

Energia nu se pierde si nu se castiga! Ea doar se transforma!
Ca acest lucru are loc sub controlu' nostru sau in afara lui, este o cu totul alta treaba !!
Stima,

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 12 November 2005 - 09:53 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#70 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 10:32 AM

ZOD, la 11 Nov 2005, 10:16, a spus:

Deci cum ramane ... ? Depinde de motor sau nu?

Depinde de cantitatea transformata in unitatea de timp. Cum ziceam - Motorul transforma (mai mult sau mai putin) si nu genereaza, asta e.

La electrice: (si ma refer la pacul dat) poti pune un motor care trage 4-5 Amperi si altul care trage 40-50 Amperi din acelas pac, dar ambele motoare vor utiliza doar ce poate oferi pacul, adica aia 960W. Acuma daca iei motorul asta care poate trage 40-50 Amp si-l pui pe un LiPo de 360 mA/h nu ai facut nimic, ca degeaba poate el daca nu poate pacu....

Zodele, ai prins spilu? - motorul intervine doar ca factor de transformare. Cat de mult in cat timp. Si iata am ajuns la scopul topicului. Cum alegem si ce alegem
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#71 Useril este offline   eis 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 04-November 05

Postat 11 November 2005 - 10:42 AM

Am citit citeva confuzii pe aici, intre putere si energie, si reductoare.
Pentru unii nu ar strica sa citeasca putina fizica, din aia elementara

Din ce imi aduc eu aminte, puterea este lucrul mecanic supra timp, iar lucrul mecanic este forta ori deplasarea

P = L / t, L = F * d => P = F * d / t

Daca pui reductor, se modifica deplasarea (se reduce distanta cu factorul de reductie al reductorului).
Motorul merge la fel ca inainte, deci ceva trebuie sa se schimbe, ori timpul, ori forta.
Daca timpul ramine constant, atunci creste forta. Daca forta ramine constanta, atunci scade timpul

Prin punerea reductorului creste forta, in general, nu puterea. Puterea utila scade putin, datorita frecarilor suplimentare, dar daca ele sunt mici, nu se iau in calcule

Reductorul ajuta motorul slab sa traga dupa el ceva mai greu.

Teoretic, poti sa tragi un camion de 20 de tone cu ceas de mina, din ala mecanic, daca ai putea sa construiesti un mecanism fara frecari, si daca ai timp, asa, sute de ani, sa astepti sa vezi cum se deplaseaza

La avioane, degeaba ai un motor puternic si turat, daca ai o elice mare, ca nu o sa o invirta, daca nu ii pui reductor

Asa ca inainte de a sari in sus ca puterea ramine constanta, sau nu ramine, si ca eu am dreptate, si ca tu nu, citeste putin pe undeva, pe unde poti, si apoi spune. Nu ca ti se pare ca asa este, pentru sunt confuzii de termeni.

Si la masini, poti pune motor de dacie pe limuzina mercedes, si va merge. Nu va tisnii in depasiri, la urcat deal poate va urca cu 5 km/h, dar va merge (poate nu cu aceeasi cutie de viteze)
0

#72 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2005 - 10:44 AM

IlPadrino, la 11 Nov 2005, 10:55, a spus:

Daca era ceva de retinut aici, era mediul mai dens (Clinceni) si mai putin dens (cota 2000 Sinaia).
Astfel ca aceeasi elice se va invarti mai greu la Clinceni (aer mai dens) de cat la Cota 2000 (aer mai rarefiat)
Prin urmare la Clinceni consumi mai multi amperi si zbori mai putin de cat la Cota unde consumi mai putini amperi si zbori mai mult,
Sau poti folosi chiar o elice mai mare la Cota de cat la Clinceni pentru acelas curent absorbit de motor.

bre, da' daca elicea se invarte mai "usor" la cota 2000, consumand mai putini electroni, vine si reversul (ca dupa puterea ursului, daca e prea mult si baut cu cine nu trebe, te doare capu') adica degeaba se invarte mai usor (si poate, mai repede) ca aerul e mai putin dens si elicea are randament mai scazut; pana si o aripa care zboara la o viteza la Clinceni, va avea nevoie de o viteza mai mare ca sa obtina aceeasi portanta, la 2000 de metri. (sau metrii, ca la unii ingineri?)
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#73 Useril este offline   AB17LUK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 03-December 04

Postat 11 November 2005 - 10:58 AM

ZOD, la 11 Nov 2005, 00:07, a spus:

IlPadrino, la 10 Nov 2005, 21:22, a spus:

Luci - bun venit

Era plecat undeva ?

:D
Pai intre timp eu chiar eram plecat... la zbor, cu motorul recomandat de producator. Si nu e varza, e laser.
Mai sint si producatori care recomanda motoare potrivite dar acestia sint foarte putini.
In general ei dau o motorizare minima ca sa dea bine gramaju' in prospect.
No, ca iara am folosit cuvintul ''motorizare''. Oare nu despre asta trebuia sa fie vorba in subiect? Hmm... nu mai stiu...
Lasati teoria cu puterea si torque-ul ca a explicat-o foarte bine Cirip.
Spune-ti ceva si de ''motorizare''. Din teorie sau, mai bine, din practica.

Aceasta postare a fost editata de AB17LUK: 11 November 2005 - 11:14 PM

Luci
0

#74 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 11:19 AM

Catre cei care nu inteleg rolul reductorului:

Mutati domnilor clanta de la usa pe linia balamalelor. Ce se intampla? Devine usa mai grea?. Va scade forta (puterea ursului)? Sau se modifica bratul fortei fata de punctul de reazem?

In Clanta e Puterea!
Clanta fie cu Voi!
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#75 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2005 - 12:22 PM

Salut!
Oameni buni, discutia degenereaza. Din pacate.
Cirip si Mig-29 consider ca au explicat cum nu se poate mai clar, cu formule, analogii, cum vreti voi!

Sursa polemicii este o confuzie in termeni. (sau denumiri, daca preferati) Acestia(acestea) deasemenea au fost punctati(punctate) pana la urma, astfel incat sa vorbim toti despre acelasi lucru.

Hai sa trecem la subiect, pana la urma, sau daca e necesar sa-l rugam pe Il Padrino sa declare 10 minute de facut misto, sa ne descarcam, apoi sa revenim.

Cu stima,
Costel

P.S. - A!, si era sa-l uit pe Marinaru' !!Scuze de omisiunea primara...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 11 November 2005 - 12:25 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#76 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 01:47 PM

Deci tragem linie si concluzionam ca:

Mitul reductorului generator de forta - demontat
Mitul motorului electric (samariu-cobalt, brushless sau ce o fi) alimentat la baterii de ceas, sau la celula solara de la calculatorul de buzunar - si el demontat, da?
Mitul motorului termic de n'shpe cc alimentat la tuica in amestec cu ulei de masline - am aflat ca nu poate face mare branza

Si am mai aflat ca nici Audi A6 cu 8 in V la 6 litri nu va face nimic daca turnam apa in rezervor...

si acuma sa discutam despre cum alegem, sau cum se comporta motoarele sub diverse configuratii (elice, pac, curent, volt, rpm, rata transmisie, altitudine, tip de avion si stil de zbor, durata de zbor, temperatura motor etc....)

Dati calului ovaz si adapati-l cu RedBull sa-i dam aripi si vorbim de Icar

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 11 November 2005 - 02:00 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#77 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 11 November 2005 - 02:30 PM

IlPadrino, la 11 Nov 2005, 08:54, a spus:

@Tal-u/ Zod - Motorul transforma mai bine sau mai prost (deci cu un randament mai bun sau mai prost) capacitatea calorica a combustibilului (in cazul termicelor) in energie mecanica. Asta e si motivul pt care s-a inventat turbo-chargerul, care nu face alt ceva de cat ca alimenteaza sub presiune mai mult (cantitativ vorbim) amestec carburant-comburant. Astfel evident ca doua motoare identice dintre care unul alimentat turbo asta din urma va dezvolta mai multa putere! Clar?

Exemplele care ti le'am dat eu sunt de motoare aspirate

2000 cmc 16 v SFI de opel
1600 cmc 16v Vtec de honda
1300 cmc rx8

explica'mi si mie cum a influentat combustibilul aicia puterea acestor motoare cand del de 2000 cmc este mult mai slab de cat cel de 1300 cmc. CONSTRUCTIA MOTORULUI este cel mai important lucru in determinarea puterii lui ( alezaj/cursa piston/compresie. s.a.m.d). La fel este si cu motoarele de rc unde alezajul, cursa, pistonului, raportul de compresie, materialul din care este facut, ferestrele de baleaj, si altele constituie factorul principal al puterii acestora.

Adevarat ca este important si combustibilul folosit (cantitatea de nitrometan si cantitatea de ulei) dar nu este factorul principal asa cum spui tu... TE INSELI AMARNIC.
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#78 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 03:09 PM

Tal-u, tu zici ca:

Citeaza

Adevarat ca este important si combustibilul folosit (cantitatea de nitrometan si cantitatea de ulei) dar nu este factorul principal asa cum spui tu... TE INSELI AMARNIC.


Pai explica matale in cazul a doua masini (identice), unul alimentat cu GPL si altul cu benzina care crezi ca va merge mai bine? Hm?
Sau de ce nu folosim 8 baterii de lanterna in loc de ditamai bateria de plumb la pornirea masinii. Ca electromotoru e dat dracu de puternic da totusi parca nu merge cu 8 baterii de lanterna. Hm?
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#79 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 11 November 2005 - 03:52 PM

mobi, la 11 Nov 2005, 15:08, a spus:

Tal-u, la 11 Nov 2005, 14:30, a spus:


1300 cmc rx8

Cre ca motoru asta cu o asa putere e de fapt motor rotativ Wankel.

Nu se pune!

...pai de ce sa nu se puna ? ...este cu piston rotativ da, dar "omu" nostru a mentionat ca nu conteaza caracteristica lui (implicit si constructia lui) ci doar combustibilul folosit.
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#80 Useril este offline   Tal-u 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 99
  • Inregistrat: 09-December 04

Postat 11 November 2005 - 03:53 PM

IlPadrino, la 11 Nov 2005, 15:09, a spus:

Tal-u, tu zici ca:

Citeaza

Adevarat ca este important si combustibilul folosit (cantitatea de nitrometan si cantitatea de ulei) dar nu este factorul principal asa cum spui tu... TE INSELI AMARNIC.


Pai explica matale in cazul a doua masini (identice), unul alimentat cu GPL si altul cu benzina care crezi ca va merge mai bine? Hm?
Sau de ce nu folosim 8 baterii de lanterna in loc de ditamai bateria de plumb la pornirea masinii. Ca electromotoru e dat dracu de puternic da totusi parca nu merge cu 8 baterii de lanterna. Hm?

....am mentionat ca virgula combustibilul utilizat influenteaza puterea unui motor DAR NU ESTE FACTORUL DECISIV asa cum te bate'ai tu cu pumnu'n piept in primele posturi.
SIGNED OUT ---4theMoment---
0

#81 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 04:00 PM

Tal-uuu

Nu mi-ai raspuns la intrebare
dou masini identice,
doua motoare identice,
doi combustibili diferiti, respectiv GPL si benzina
care castiga batalia
si
de ce nu pornim masinile de la baterii de lanterna? hm?

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 12 November 2005 - 09:47 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#82 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 November 2005 - 04:04 PM

Benzina castiga.
Ai dat un exemplu care iti sustine teoria.
Dar fi corect si raspunde invers. Doua masini un Tico cu un motor de 800 cc si un BMW de 2500 cc cu aceeiasi benzina. Cine castiga ?
DT
0

#83 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 11 November 2005 - 04:06 PM

Citeaza

da' de ce-i zice vin "puterea ursului" si nu forta ursului? Ca tot in categoria sculau ar intra....

BogdanStancu,

Eeeeeee, aici e alta treaba. Si multumesc ascultatorului care a pus aceasta interesanta intrebare. Aici discutam de wati ursesti. Tot putere e, se calculeaza tot ca produsul dintre forta si viteza, dar matematic s-ar scrie:

Pu[Wu]=Ff*Vds

Adica Puterea Ursului [in Wati ursesti] este egala cu produsul dintre Forta de frecare si Viteza de Suflecare. E alta fizica aici.

Asta ca sa clarificam notiunile... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Cirip

EDIT: Ca sa fiu totusi si putin la subiect.
Din experienta mea destul de scurta de modelist am constatat experimental ca daca tractiunea statica a ansamblului de propulsie (motor+reductor+elice) este cam la 30% din greutatea modelului, acesta poate zbura, dar e la limita. Zboara orizontal, dar daca vrei sa iei o curba sau il ia o pala de vant si trebuie sa faci oarece manevre ca sa-l redresezi, de obicei vine pamantul spre el.

Cand tractiunea e la 50% e mai bine, dar tot nu e ce trebuie. E ptr domnisoare.

Cand tractiunea se apropie de 100% din greutate, modelul este destul de zglobiu si iti permite sa faci mici acrobatii, chiar si neintentionate, fara sa se repeada pamantul spre el.

Cam asta e experienta mea si e legata numai de electrice.

Dau votul ptr estimarea timpului de zbor facuta de domnu_doctor in postul de mai jos.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 11 November 2005 - 04:17 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#84 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 November 2005 - 04:07 PM

Domnilor, cred ca s-a sapat destul pe langa aratura pe aceasta tema !!

Era vorba de motorizare, nu ?? Si mai era vorba si de un subiect intr-un forum de modelism, si iata ca am ajuns la motoare Honda, Opel, etc.
Si se mai punea problema cum alegem motoarele... in functie de nevoile de zbor !!

Pai, sa ma refer doar la electrice, ca... pana la termice mai am, daca ies cu un pack sau doo (de 1000mAh) la zbor si am un 400 care-mi ia 8A in sarcina, e clar ca daca-l tin la blana, o sa pot zbura maxim 1000 mAh / 8000 mA = (60 min/8) = 7min si 30 sec. Daca ma ajuta curentii de aer, si mai tai din gaz, pot sa-l mai planez suplimentar si sa ma bucur de placerea zborului mai mult !!
Da' TOATE minutele alea-s de la PACK SI NUMAI DE LA EL, corelat cu ce poate ansamblul de conversie din energie electric in energie mecanica + pierderile + randamentele subunitare ale tuturor elemntelor din lantul de conversie !!
Cu cat lantul de conversie are randamentul mai mic, cu atat timpul de zbor (autonomia) se reduce mai mult !!

Acuma, ca se exista mai multe tipuri de motoare fabricate de diversi producatori, fiecare poate alege modelul si tipul care-i place !! Aici e treaba cu gusturile..., :D si finantarea http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif disponibila !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#85 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 04:14 PM

ZOD, la 11 Nov 2005, 16:04, a spus:

Benzina castiga.
Ai dat un exemplu care iti sustine teoria.
Dar fi corect si raspunde invers. Doua masini un Tico cu un motor de 800 cc  si un BMW de 2500 cc cu aceeiasi benzina. Cine castiga ?

Fii atent Zodel aici

Tico (e in 4 timpi?) accepta 200 ml amestec benzina-aer
BMW (tot 4 timpi) accepta 625 ml amestec benzina-aer
deci avem un raport de 200 la 625, deci e clar ca BMW-ul da scanteie la 625 ml amestec pe cand Tico la doar 200. Batalia e clara.

Da fi atent ca pun pariu si-l castig
Diluez combustibilul BMW-lui la raportul 3.125, adica la un litru de benzina torn 3.125 apa
Ambele masini vor face aceeasi figura. Bag pariu, pe ce vrei tu

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 11 November 2005 - 04:24 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#86 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 November 2005 - 04:24 PM

Era vorba de situatia inversa. ACEEIASI BENZINA !!!!!!!!!!!!!!!

Daca ai acelasi combustibil (cum luam noi toti de la RHC) ramane problema motorului.
Daca insisti si schimbi datele problemei o sa ai dreptate. Io oricum nu iti dau dreptate pentru ca motorul conteaza . Nu uita este vorba de modelism si de motorizarea modelelor .
La fel si cu pacurile . Ai pacuri tari (deci combustibil bun) te p... pe el de model daca nu ai motor care sa le consume. Deci ... motorul conteaza.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 12 November 2005 - 09:46 PM

DT
0

#87 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 11 November 2005 - 04:28 PM

IlPadrino,

Cu tot respectul, dar nu cred ca e corecta comparatia. Daca infometezi motorul este normal sa nu mai dea peformanta. Daca vrei sa conectezi un furtun de pompieri la un degetar de apa si jetul e anemic, asta nu inseamna ca furtunul nu e capabil sa transporte apa. Eu cred ca o comparatie corecta ar fi atunci cand sursele primare sunt (teoretic) nelimitate. Desigur, intra si sursele in calcul, dar in alta etapa a evaluarii.

Cred ca atunci cand comparam motoare ne referim la capacitatea maxima de transfer, cu totul la blana. Daca sursa primara nu il ajuta, asta nu e vina motorului.

E cam ca in armata. Da-i soldatului o lopata mica sa sape groapa, ca daca o termina prea repede, ce mai face pana la sfarsitul zilei... Sau ia-l la suturi ca n-a terminat "de facut sectorul", dar in loc sa-i dai ditamai peria, ii dai o periuta de dinti.

Stima,
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#88 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 November 2005 - 04:40 PM

Booon
Pai deci s-a vazut clar in exemplul Tico-BMW ca avem volume diferite de amestec, deci nu e fair play.
Pastram benzina, doar ca limitam printr-o supapa carburatoru lu BMW astfel incat sa nu traga mai mult in cilindru de 200 ml amestec.
Lucrurile vor sta cam la fel (asta pt ca mai tb corelate si masele celor doua autoturisme si alte chestii)
E greu sa compari mere cu pere
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#89 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 November 2005 - 04:44 PM

@ Reductor. V-am explicat clar si la obiect. Inginereste.
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=8&t=6372&st=60
Nu stiu ce ar mai fi de zis.
Restul este filozofie.
Oricum eu spun sa recititi:

http://www.rhc.ro/forumrhc2/show.php/act/S.../ST/f/13/t/6038

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 11 November 2005 - 04:48 PM

0

#90 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2005 - 04:59 PM

Zod, Padrino, nu are rost sa va certati! Dreptete au legile fizicii, chiar daca Zod prefera sa-l enerveze pe Padrino, hehe.
Uite, i-mi asum voluntar rolul de paratrasnet si din mica mea experienta (a se citi FOARTE mica mea experienta) o sa incerc sa deschid de fapt subiectul.
- Primim, construim, cumparam, ma rog, la alegere, un model. Inainte de toate, in cazul unui incepator care nu stie prea multe, ar trebui sa scrie in specificatii ce si cum. Dar nu scrie. Ce face atunci acel incepator? Intreaba pe Forum! Raspunsul tip" da mai multe amanunte!". Bun, primul factor: Incarcatura alara. X g/dm2. Se duce tipul si cantareste modelul, vede cat are gol, numai cu receptorul, si face un mic calcul. Sa zicem ca e un caz fericit, si se poate incadra in incarcarea recomandata si cu termic si cu electric. Ramane sa-si aleaga omul ce sursa de energie i se pare lui convenabila. Sa zicem electric. Cauta informatii si vede ca un pack LiPo i s-ar potrivi la fix, ramanand cu destula rezerva. AICI intervine ce spune ZOD: daca vrei sa-l faci planor, poti pune ce ansamblu motor/elice vrei, sau ma rog, aproape.Daca vrei 3D, atunci te gandesti ca raportul tractiune/masa trebuie sa fie bun, adica macar 2:1. Si cauti, si te uiti prin tabele... Si te hotarasti la o pereche motor/elice care nu incalzeste atmosfera, ci transfera optim Watii din pack in tractiune(de ex. brushless 75-90%teoretic). Ulterior, poti jongla intre niste limite cu diverse elicii ca sa obtii regimul de zbor care te satisface. ZOD din start trebuie sa aleaga varianta cu maxima adrenalina, dupa cate i-l stiu, hehehe...

Trebuie sa ne gandim totusi la considerentele energetice cand se proiecteaza/realizeaza un avion, avionas, aeromodel. Submotorizarea nu e buna, dupa cum nu e buna nici supramotorizarea.

Astept acum sa trageti la tinta, ca sa ma lamuresc si eu, in definitiv.
Da-tii drumul!

Cu stima,
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 11 November 2005 - 05:01 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu