Modelism - RHC Forum: Motorizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Motorizare subiect distrugator de mituri

#181 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 15 November 2005 - 06:43 AM

Cred ca la acest subiect multi vorbesc acelasi lucru dar formulat diferit.
La termice nu stiu daca se poate spune cat de mult depinde puterea de combustibil , dar la electrice puterea maxima este data de acumulator. Valoarea maxima a puterii depinde de tensiunea si rezistenta interna a acumulatorului. Nu depinde deloc de capacitatea acumulatorului ! Deci in sensul acesta putem spune ca acumulatorul furnizeaza puterea , indiferent de modul de conversie (miscare,lumina,caldura,...).
De capacitatea acumulatorului depinde timpul in care aceasta putere maxima este disponibila.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 November 2005 - 06:49 AM

0

#182 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 07:00 AM

a incerca sa pompez 1 Terawatt dintr-un acumulator de masina e ca si cum as incerca sa pompez 700 miliarde de tone de benzina pe secunda! este clar ca asa ceva nu se poate din cauza de limitari structurale. La fel si la acumulator.

Puterea insa nu este marime specifica acumulatoarelor de aceea nici un acumulator nu este gradat in Watti. Desigur exista limitari de circuit, de baterie in a obtine puterea dar asta nu este caracteristica unei surse de energie! sursa de energie este caracterizata prin capacitate iar consumatorul este caracterizat prin putere! (caracteristica putere).

Lucrurile acestea sunt clare daca va uitati la graficele pe care le-am expus pe forum.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 07:03 AM

0

#183 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 15 November 2005 - 07:22 AM

MIG-29, la 15 Nov 2005, 07:00, a spus:

a incerca sa pompez 1 Terawatt dintr-un acumulator de masina
................

Puterea insa nu este marime specifica acumulatoarelor de aceea nici un acumulator nu este gradat in Watti.
.............
puterea dar asta nu este caracteristica unei surse de energie!
............
Lucrurile acestea sunt clare daca va uitati la graficele pe care le-am expus pe forum.

1. In cazul ipotetic cand un acumulator auto ar avea rezistenta interna corespunzatoare pt puterea de 1Terrawat , DA ai putea scoate din el aceasta putere dar pentru un timp infim de mic ...

2. Puterea maxima este o marime specifica a unui acumulator. Se afla in mod indirect prin calcul , in functie de rezistenta interna a acumulatorului care trebuie specificata de producator (la producatorii care se respecta ).

3. La sursele de energie Puterea in mod obligatoriu cea mai importanta caracteristica , pentru ca trebuie sa stim limita maxima a acesteia pentru a nu supraincarca.

4. Primu grafic nu am reusit sa-l inteleg. Al doilea nu are nici o legatura cu subiectul pentru ca aici e vorba de putere nu de calculul energiei consumate pe o perioada data si cu putere variabila.

Pentru a nu crea confuzii ar fi indicat sa nu se mai faca referiri la energie sau capacitate ci numai la putere si elementele de care aceasta depinde.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 November 2005 - 07:42 AM

0

#184 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 07:50 AM

Primul grafic reprezinta doua puteri obtinute pe doi rezistori diferiti alimentati de la aceeasi baterie. Asta pentru a ilustra ca in cazul de consum normal puterea nu este limitata de structura elementelor componente ale acumulatorului, firelor, tevilor, pompelor etc. si ca este limitata doar de motor/consumator! De altfel de aceea bateria/rezervorul sunt rezervoare de energie iar motorul/consumatorul sunt consumatori de energie la o anumita rata adica putere!

pentru un acumulator de rezistenta interna data r, tensiune electromotoare E si rezistenta externa R curentul debitat in circuitul format de R legat la bornele acumulatorului este:

I=E/(R+r) de unde printr-un calcul simplu puterea este data de: P=((E/(R+r))^2)*R.
Dupa cum se vede prin alegerea corespunzatoare al lui R putem obtine orice nivel de putere. Problema care rezulta este ca la puteri mari (deci intensitati mari) rezistenta interna a acumulatorului produce caldura in cantitate mare (caderea de tensiune pe rezistenta interna devine de asemenea mare aceasta depinzand si de valoarea temperaturii deoarece rezistenta interna este functie nelineara de temperatura).

Prin urmare asa cum precizam sursa este determinata de energia totala iar puterea consumata depinde de consumator. In discutia de pe acest subiect lumea se intreba daca puterea este determinata de motor sau de acumulator. Ei bine puterea e caracteristica a motorului (cat de repede poate "manca" el energia furnizata de sursa) in timp ce energia totala a sursei iti conditioneaza cat timp poti asigura functionarea motorului respectiv.

Aplicat la benzina totul se reduce la problema:
un rezervor de 50 de litri de benzina are o anumita energie si cu acest rezervor un motor de BMW produce 200 CP timp de 2 ore in timp ce un motor de Dacia produce 50 CP pentru 8 ore. (timpii, puterile nu sunt neaparat corecte; doream doar sa ilustrez ideea).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 07:53 AM

0

#185 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 07:55 AM

cand te gandesti la surse de energie sper ca nu te gandesti la generoatoare... generotoarele transforma energia!

bineinteles se poate argumenta ca totul transforma energia, nimic nu se pierde!
asa este dar din punctul tau de vedere benzina e sursa de energie iar generatorul e transformator de energie dintr-o forma in alta!

MIG-29
0

#186 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 15 November 2005 - 08:00 AM

MIG-29, la 15 Nov 2005, 07:50, a spus:

.......
Dupa cum se vede prin alegerea corespunzatoare al lui R putem obtine orice nivel de putere. Problema care rezulta este ca la puteri mari (deci intensitati mari) rezistenta interna a acumulatorului produce caldura (de asemenea in cantitati mari; caderea de tensiune pe rezistenta interna devine de asemenea mare aceasta depinzand si de valoarea temperaturii deoarece rezistenta interna este functie nelineara de temperatura).

.......
In discutia de pe acest subiect lumea se intreba daca puterea este determinata de motor sau de acumulator. .....
........
MIG-29

1. Deci ajungem pana la urma la concluzia ca puterea este limitata de acumulator.

2. In discutia de pe acest forum , eu cred ca lumea se intreaba de valoarea maxima a puterii oferite de acumulator fara sa se puna in discutie modul ei de convertire. Pentru puteri mai mici decat cea maxima oferita de sursa , consumatorii isi iau atat cat au nevoie (pana se ajunge la limitarea din sursa) , deci discutia este non sens ....

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 November 2005 - 10:33 AM

0

#187 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 08:05 AM

daca te intrebi de limite gen puterea maxima care n-are nici o legatura cu respectiva cantitate de energie e ca si cum ai face analogia:
oare dintr-o picatura de benzina pot obtine un terawatt de putere?

desigur ca poti... pentru o nanosecunda! si lucrurile astea se fac in arderi controlate cu viteza foarte mare -> http://ntrs.nasa.gov

Revenind pe acest subiect se discuta daca puterea depinde de sursa de energie sau de motor ori puterea depinde de motor. Nu vei pune un acumulator de 100 mAh pentru un motor Speed 700 deoarece ai mari sanse sa zbori cel mult 1 secunda! (asta daca apuca motorul sa invarta elicea o data).

Sursa de energie este una (si in realitate e normal sa existe limitari; la urma urmei si firele de alimentare iti limiteaza puterea maxima ce o poti atinge pe circuit!) iar organul executor este alta!
Oamenii trebuie sa aiba bine fixate in minte astea doua lucruri: sursa de energie furnizeaza energia, motorul iti determina puterea! Bineinteles ca exista adaptabilitate intre motor si sursa de energie... de ce?
din aceeasi cauza din care nu pui un rezervor de 3 litri pentru un motor de BMW!

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 08:07 AM

0

#188 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 08:08 AM

mai precis...benzina nu are de ex. putere specifica. Ceea ce va limita desigur puterea va fi diametrul tevilor de alimentare si capacitatea pompelor...!
la fel si la acumulator poti vedea rezistenta interna si firele de alimentare ca fiind "auxiliarele". Energia electrica stocate NU are putere!

MIG-29
0

#189 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 15 November 2005 - 08:12 AM

pentru alegerea corespunzatoare a motorizarii unui model cu tot ce include , cred ca in primul rand trebuie o abordare teoretica corecta a problemei. Pentru a intelege mai bine principile de functionare se recurge la limite extreme sau ipotetice.
In ce priveste sursa de energie , aceasta nu are putere ci poate oferi putere. Si puterea asta are limita maxima din punct de vedere teoretic situata de regula mai sus decat ce regasim in practica.
La termice nu vad cum se poate face o analogie , principiul este total diferit . Putem asocia cantitatea de combustibil cu capacitatea , in rest nu este nimic cu functionare (principiu) asemanatoare ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 15 November 2005 - 08:34 AM

0

#190 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 15 November 2005 - 09:40 AM

Bai fratilor, 'ce o dam in teorii inutile, e simplu la termice, pui motoru care-ti aduce cg-ul unde trebe!!!!
Daca nu zboara bine, atunci e construit prost modelu' !

Aceasta postare a fost editata de mobi: 15 November 2005 - 09:41 AM

0

#191 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 November 2005 - 09:43 AM

Cred ca lectia de fizica s-a terminat. Hai sa punem STOP! Intrebarea arzatoare e ce motor electric sa punem.Asta si pentru ca pe piata exista o multime de marci si caracteristici. In principal constructorii incearca sa imbunatateasca tehnnologia prin materiale sofisticate, usoare, magneti permanenti din sinterizarea pulberilor metalice cat mai puternici, infasurari ale statorului(sau rotorului) complexe.Scopul este reducerea masei si marirea randamentului de transformare a energiei electrice in camp magnetic invartitor.
A trecut ceva timp de la studiul electricitatii si nu am notiuni proaspete.Va las pe voi sa scrieti relatii matematice.
Va spun doar ca in competitiile tari de aeromodele electrice concurentii urmaresc doua aspecte: selectarea celulelor si imperecherea lor in pakuri si ridicarea performantelor motorului electric prin bricolarea lui home made.Ei fac singuri infasurari, schimba rulmenti, subtiaza carcase astfel ca motorul initial nu mai are nici o legatura cu motorul bricolat.Nu ma pasioneaza asa de tare si informatiile sunt informative.
La motoarele termice si ele pot fi scoase din parametrii constructivi.Cu freze deget se largesc canalele de admisie si evacuare, se lustruiesc chiar, se modifica carburatoare. Asta am facut, cu performante uluitoare.
Problema initiala cum ca avem un aeromodel si cu motorizarea initiala abia se tareste si chiar nu decoleaza e greu de spus ca o motorizare superioara va rezolva problema atat timp cat modelul este greu si eu maresc in continuare masa.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#192 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 November 2005 - 10:16 AM

Padrino... orice ai zice tu motorul conteaza la fel de mult ca si sursa de energie . Degeaba continui sa te eschivezi de la raspuns. De fiecare data dai un raspuns evaziv si schimbi datele problemei. Repet ca vad ca nu intelegi :
De fiecare data dai un raspuns evaziv si schimbi datele problemei !!
De fiecare data dai un raspuns evaziv si schimbi datele problemei !!
De fiecare data dai un raspuns evaziv si schimbi datele problemei !!

Revenind la spped-ul 300 si acrobatu de 2.5 kg. Orice pac i-ai pune modelul ala nu va zbura. Daca NU conteaza motorul inseamna ca ii dai tu energie si o sa mearga !!!! . Mi-ai raspuns ca nu am ales bine motorul . Pai daca nu conteaza motorul ...... de ce mi-ai zis ca nu e bun motorul ala... ca nu conteaza !!!!!!!

Nici nu mai pot sa citesc cate nebunii se scriu aici.
DT
0

#193 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 15 November 2005 - 10:19 AM

Dom*PROFESOR, la 15 Nov 2005, 09:43, a spus:

...greu de spus ca o motorizare superioara va rezolva problema atat timp cat modelul este greu si eu maresc in continuare masa.

S-atunci cum ramane cu princip[iul enuntat mai de mult aici, conform caruia un motor bun poate face sa zboare si-un capac de WC ?? :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#194 Useril este offline   urshi 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 14-April 05

Postat 15 November 2005 - 11:58 AM

@marinaru
"Se da un cal amarat ( "Bator" ala a lui "Fefeleaga") care are puterea teoretica de "un cal putere". Indiferent de forma carutei, a rotii, de lungimea biciului si rasa birjarului, el va avea mereu acel "un cal putere". "

Nimic mai gresit. Un cal poate dezvolta in mod obisnuit 4-5 CP, iar pt scurte momente chiar si 15-20 CP.
Si vreau sa vad care ma contrazice...
:D :D :D
0

#195 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2005 - 01:36 PM

Bai aberationistilor!

Cu regret trebuie sa recunosc ca sunt de acord cu Corpul Didactic (Dom*Prof.)! Si io zic ca lectia de fizica tre sa ia sfarsit si sa revenim la boii nostri (no ofence Marinare!).

Bottom line:
Cuplu e cuplu, fortza e fortza, curentu-i curent, puterea-i putere, etc...
Nici un element nu e el cel mai important, by itself! Cum bine zicea cineva, tot sistemul e un lantz si fiecare veriga tre sa fie la locul ei, ca sistemul sa-si faca treaba.

Io zic ca deja e contraproductiv (io cel putin citesc ca boul - salut Marinare! - toata polologhia asta de subiect in loc sa ma intorc la testerul meu de tractiune si sa-l termin...), e contraproductiv ziceam, sa despicam iar electronul in paishpe ca la subiectul cu moleculele ce se ciocneste cap in cap si face ele portanta la aripa fata de intradosul profilului...

Ca sfat super riguroso-academico-stiintific pe care poci io sa-l dau, este ca totul se brodeste pe incercate si pe nimerite, pe genunchi, dupe ce se epuizeaza toaaaate celelalte metode savante de dimensionare a grupului motopropulsor cu Motocalc sau ce mai vreti voi!

Nu se exista formula sau tabel sau metodologie in care sa bagi la input datele modelului si asteptarile proiectantului, iar la output sa-ti iasa elixirul tineretii care functioneaza fara de prihana si esec!!

Lumeeee, io unul, renunt la Forum!!

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 15 November 2005 - 01:38 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#196 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 November 2005 - 01:40 PM

urshi, la 15 Nov 2005, 11:58, a spus:

@marinaru
"Se da un cal amarat ( "Bator" ala a lui "Fefeleaga") care are puterea teoretica de "un cal putere". Indiferent de forma carutei, a rotii, de lungimea biciului si rasa birjarului, el va avea mereu acel "un cal putere". "

Nimic mai gresit. Un cal poate dezvolta in mod obisnuit 4-5 CP, iar pt scurte momente chiar si 15-20 CP.
Si vreau sa vad care ma contrazice...
:D :D :D

Bator scotea 25 de cai ca manca jar din cand in cand.. si cum nu conteaza motorul conteaza terbentina pe care i-o baga in cur Fefeleaga.
Acum o sa ne explice padrino ca tot nu conteaza calu, conteaza forta cu care ia suturi in coaste. Si la sfarsit o sa ne explice ca daca il loc de cal alegeam un hipopotam trgea mai mult.
DT
0

#197 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 November 2005 - 01:55 PM

IlPadrino, la 10 Nov 2005, 15:07, a spus:

Deschid acest subiect cu intentia clara de a elimina pe cat posibil "retetele" dupa ureche in alegerea unui grup propulsor pentru un proiect anume.

toate acestea la un loc fiind puerile, lipsite de sens si substanta, nu fac alt ceva de cat sa intretina o stare generala de necunoastere si deseori se da dovada chiar de snobism.

si raspunsul ......concluzie!

Citeaza

Ca sfat super riguroso-academico-stiintific pe care poci io sa-l dau, este ca totul se brodeste pe incercate si pe nimerite, pe genunchi, dupe ce se epuizeaza toaaaate celelalte metode savante de dimensionare a grupului motopropulsor cu Motocalc sau ce mai vreti voi!


:D
flying is my life...
0

#198 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 November 2005 - 02:30 PM

Observ de unde si cum s-a ajuns la confuzia ce se propaga, ca o avalansa.
Am zis Putere (in Watt), si subiectul se numeste Motorizare.
Astfel imediat in gandul cititorului s-a creat o analogie intre ce poate face un motor si s-a ajuns sa dezbatem Forta, Cuplul, Momentul, alezajul si alte chestiuni care nu au facut alt ceva de cat sa mareasca confuzia

Daca subiectul se numea BEC (cu incadescenta de 100W), sunt convins stimate cititor ca nu te mai duceai cu gandul la Forta, Cuplu, Moment, Lucru Mecanic, pentru ca nu aveai cum sa asociezi in mintea ta respectivul BEC, cu Forta, Cuplul, Momentul etc. Nenorocitul bec, sta pe loc (nu se deplaseaza, nu se invarte, nu accelereaza si nu are niciVeZero nici VeMax) si daca-l alimentez (cum trebuie eviden!!!) el va oferi: lumina, caldura si un zumzet greu perceptibil (dar e acolo).

Astfel stimate cititor, indiferent de meseria pe care o ai, trebuie sa te rog sa faci abstractie de transformarile secundare ale energiei primare in diverse alte forme si sa Urmaresti exclusiv Ce ai de transformat si Ce vrei sa Obtii

Pe scurt: Urmareste-l pe Watt - pt ca el se conserva! si vei elimina confuziile
Daca-l urmaresti pe Watt de la intrare pana la iesire vei observa la marele fix ce se intampla exact
Asta este si motivul pt care la exemplul cu motoarele am scris 80W la ax (si intentionat nu cuplu, ca sa nu generez confuzie) din cei 100W livrati de baterie

Deci daca-l urmaresti pe Watt stimate cititor vei observa ca pt. acel minunat brushless cu randamentul de 80% luat ca exemplu, vei putea scrie la marele fix si corect si Matematic si Fizic si Fenomenologic, ca

100W livrat de pac = 80W la ax motor + X Watt transformat in zgomot + Y Watt transformat in caldura + Z Watt in vibratii

si nu vei mai face confuzie intre Sezon si Fazon, sau Putere si Forta

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 November 2005 - 02:45 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#199 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 November 2005 - 02:53 PM

Si nu pot sa cred cat de repede a uitat si Zod si Silviu, ca la inceputuri zburam aripile cu motoare 480BB pe pacuri de 7 celule NiMh ca astea erau disponibile, iar cand a aparut Valteras pe camp cu pacul de 8 celule si l-am incercat cu totii am observat o schimbare dramatica in bine pentru acelas motor aceeasi elice cu doar o celula in plus

Si ca sa nu fiu evaziv, il intreb pe Silviusicstisics
era submotorizat sau subpacuit?

Si tot pe distinsii Domni de mai sus ii rog sa posteze diferentele pe care le-au observat, cand eu pentru aceeasi aripa, acelas motor, aceeasi elice, am inlocuit cele 8 celule NiMh de 1000 mAh cu 8 celule Sanyo KR- NiCd de 1400 mAh...

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 15 November 2005 - 03:28 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#200 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 15 November 2005 - 03:21 PM

Pare ca e o treaba minora, :D , da' adaugarea unei celule in plus la pack, face muuult !! Numa' daca ne gandim ca puterea electrica ce se va disipa pe motor, care la randul lui o va converti in putere mecanica de tractiune prin elice, este direct proportionala cu patratul tensiunii si invers proportionala cu marimea sarcinii electrice ®, adica: P = U2/R !! Acolo U2 inseamna U la patrat !! Si daca socotim 7 x1,2 = 8,4 Vcc pt 7 celule, si 8 x 1,2 = 9.6 Vcc pt 8 celule, iar 8,4 la patrat e 70,56 si 9,6 la patrat e 92,16, care raportate la aceeasi sarcina, da o crestere de cca. (90,16:70,56 = 1,30) 30 %, ceea ce e semnificativ si deci TREBUIE SA SE SIMTA LA MOTOR !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#201 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 November 2005 - 03:51 PM

Si tot pe acelas principiu ca in postul meu anterior, nu aveai cum sa te ratacesti cu gandul catre Forta, Inertie, Energie Cinetica, sau Potentiala, Cuplu sau mai stiu eu ce, daca ziceam Putere [W] si subiectul se numea Statia de Emisie (indiferent de care: Radio, TV, R/C sau CB).
Pentru ca nu aveai cum Stimate Cititor, sa asociezi in gand statia cu respectivele marimi...si ramanea subiectul curat

P.S. Domnu Doctor - te rog sa lasam deocamdata formulele in pace, pana eliminam confuzia creatoare de animozitati...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#202 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 November 2005 - 04:10 PM

IlPadrino, la 15 Nov 2005, 14:53, a spus:

Si nu pot sa cred cat de repede a uitat si Zod si Silviu, ca la inceputuri zburam aripile cu motoare 480BB pe pacuri de 7 celule NiMh ca astea erau disponibile, iar cand a aparut Valteras pe camp cu pacul de 8 celule si l-am incercat cu totii am observat o schimbare dramatica in bine pentru acelas motor aceeasi elice cu doar o celula in plus

Si ca sa nu fiu evaziv, il intreb pe Silviusicstisics
era submotorizat sau subpacuit?

Si tot pe distinsii Domni de mai sus ii rog sa posteze diferentele pe care le-au observat, cand eu pentru aceeasi aripa, acelas motor, aceeasi elice, am inlocuit cele 8 celule NiMh de 1000 mAh cu 8 celule Sanyo KR- NiCd de 1400 mAh...

Daca pastram pacurile alea si puneam un brushless cum mergea aripa ?
Tu chiar nu citesti ce zicem noi aici. Nu te-am contrazis ca pacu nu conteaza.
Citeste cu atentie !!!
Am zis ca SI!!!! motorul conteaza.
Daca tot imi dai exemplul ala de atunci ... iti aduci aminte Extra de polistiren. Aveai super pac acolo (exact pacul pe care l-ai dat exemplu ... doar ca motorul ala nu invartea cat trebuie.

Deci pe Extra aveai pacurile alea super tari... si totusi nu se misca cum trebuie. Tu cu gura ta ai zis atunci ca tre brushless.

Repet ca vad ca insisti : conteaza si pacu tati ca nu are cum !!! dar si motorul conteaza in aceeiasi masura.

Ai spus o tampenie ( era vorba de faptul ca motorul nu conteaza ) la inceputul subiectului si acum s-au facut mii de pagini ca sa ne demonstrezi ca asa e ... MOTORUL CONTEAZA LA FEL DE MULT CA SI PACUL (SURSA DE ENERGIE)

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 November 2005 - 07:11 PM

DT
0

#203 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 November 2005 - 04:28 PM

ZOD, la 15 Nov 2005, 16:10, a spus:

....Daca pastram pacurile alea si puneam un brushless cum mergea aripa ?....

Exact ce ziceam la deschiderea subiectului.
Se alege dupa ureche!
Punem Brushless si Gata!
De care?
Ca daca el nu poate prelucra de cat 4 Amp poti sa f... tata ca ramane Speed 480 mai bun ca asta e capabil si de 20Amp. Mai trebuie si pacu sa ofere 20A si esti fericit

Iar combinam mere cu pere
Eu am comparat acelas sistem in diverse ipostaze si ca sa nu fiu evaziv am mentionat si ce s-a schimbat si ce s-a observat.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 November 2005 - 06:32 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#204 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 November 2005 - 04:37 PM

Nu intelegi sau te faci ca nu intelegi.

Vorbeam de faptul ca motorul nu conteaza .
Conteaza sau nu ?
DT
0

#205 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 15 November 2005 - 05:28 PM

Citeaza

ca la inceputuri zburam aripile cu motoare 480BB pe pacuri de 7 celule NiMh ca astea erau disponibile, iar cand a aparut Valteras pe camp cu pacul de 8 celule si l-am incercat cu totii am observat o schimbare dramatica in bine pentru acelas motor aceeasi elice cu doar o celula in plus



Puterea pe care o dezvolta un motor electric variaza cu patratul (sau cubul?) tensiunii de intrare. Adaugarea unei celule poate imbunatati si randamentu, marind si mai vizibil tractiunea. Adaugand a opta celula la sapte se simte... schimband pack-ul cu altul de capacitate dubla dar acelasi nr de celule (de ex. pack NiCd inlocuit cu NiMh), se simte doar la durata de zbor, desi se mareste energia totala mult mai semnificativ decat prin adaugarea unei celule.

La fel de bine se poate imbunatati performanta cu un motor mai puternic daca nu se depaseste amperaju pack-ului.

De multe ori cand punem brushless se imbunatateste tractiunea, chiar daca o facem (aproape) dupa ureche.
Brushless merge la randament apropiat de maxim pe o plaja mai larga de turatii decat motoarele CC. Si de obicei un brushless are randament maxim ceva mai bun.
De multe ori se intampla sa mearga "mai bine" desi "zboara mai mult".

E suficient sa respecte curentii maximi pe care-i poate debita pack-ul si eventual sa fie un motor cu RPM per Volt ceva mai mic sau apropiat de ansamblul motor CC (+reductor) inlocuit. Bineinteles ca trebuie aleasa o elice cu care sa nu consume mai mult curent decat maximum acceptat de cel mai "slab" element din lantul pack, controler, motor. Curentu se poate masura cu diverse elici, e mai sanatos decat cine stie ce calcule.

Daca chiar vrem sa socotim sunt programe (motocalc parca) cu care se pot face predictii de tractiune, viteza, randament, curenti maximi, durata zborului in f. de tipul si caracteristicile fiecarui pack, controler, motor, reductor si elice, fara sa stim prea multa teorie.

Numai bine!
Cezar.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 15 November 2005 - 05:52 PM

0

#206 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 November 2005 - 05:31 PM

IlPadrino, la 15 Nov 2005, 17:51, a spus:

Si nu pot sa cred cat de repede a uitat si Zod si Silviu, ca la inceputuri zburam aripile cu motoare 480BB pe pacuri de 7 celule NiMh ca astea erau disponibile, iar cand a aparut Valteras pe camp cu pacul de 8 celule si l-am incercat cu totii am observat o schimbare dramatica in bine pentru acelas motor aceeasi elice cu doar o celula in plus

Si ca sa nu fiu evaziv, il intreb pe Silviusicstisics
era submotorizat sau subpacuit?

bineinteles ca s-a simtit o diferenta majora.....de la 7 la 8 celule.....era cu totul alta aripa!

dar si carbunii de la motor oboseau mai repede, (adica eu cand am pus 8 celule pe un 300 de exemplu l-am terminat cam in 4-5 ore de zbor),
si motorul era mai incins la aterizare ,dar pe ansamblu zbura muult mai bine.
deci in acest caz particular era subpacuit!

dar atentie -odata cu schimbarea packului,in cazul tau ai si ingreunat aripa ( cu packu ala monstru) ,deci ai schimbat si caracteristicile de zbor- zbura mai repede si mai agresiv ca stii prea bine,ca tu tineai degetutele pe mansa.

dar sa nu-mi spui ca pe un shock din depron care are in total 257 de g ( :D ) ,si vine livrat in kit cu un speed 300(6v) cu reductor ,pot pune de la 2 la 3 celule lipo ,pentru ca parlesc motorul in 20 de secunde.

si atunci ajung sa umblu la motor ca sa zbor cum imi place.pun un motor mai usor ,cu randament mai mare si iaca am facut treaba fara sa umblu la sursa de energie.
si zbor mai mult ,mai bine ,si mai acrobatic.
deci in acest caz particular nu pot spune nici ca e subpacuit nici submotorizat asa cum vine kitul.
numai ca zboara mai mult si mai bine daca "brushlezi" motorul.
sau ca sa sune bine si pentru tine imi transforma mai randamentos,si ajunge mai mult la elice din ce da packul

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 15 November 2005 - 06:29 PM

flying is my life...
0

#207 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 07:52 PM

Tensiunea electrica poate fi privita ca energia potentiala inmagazinata in electroni. tensiune mare--> energie potentiala mare. Adica capacitate mare de a efectua lucru mecanic. Cat de repede efectuezi lucrul mecanic depinde de roata ce se rostogoleste pe dealul respectiv de energie potentiala- adica de motor (roata=motor).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 07:56 PM

0

#208 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 07:53 PM

Faptul ca motorul nu poate prelucra mai mult de 4 amperi la tensiunea data de, sa zicem, 10 Volti, se exprima in limbile vorbite pe Pamant prin urmatoarea afirmatie:" motorul nu poate consuma/sorbi mai mult de 40 de Watti."

Sursa NU-TI va obliga motorul sa absoarba 5 Watti sau 1 TeraWatt. Sursa va da curentul cerut de motor. Limita: se ard firele, sar sigurantele, se deterioareaza bateria din cauza efectului Joule pe rezistenta interna etc etc etc.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 07:55 PM

0

#209 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 15 November 2005 - 08:01 PM

MIG-29, la 15 Nov 2005, 19:52, a spus:

Tensiunea electrica poate fi privita ca energia potentiala inmagazinata in electroni. tensiune mare--> energie potentiala mare.

@MIG-ule !!

Tensiunea-i tensiune, si Energia-i energie !! Nu le amesteca !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#210 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 November 2005 - 08:07 PM

eU=m*v*v/2 (caz nerelativist, electronul pleaca din repaus)

de unde v=radical(2eU/m) unde m este masa electronului, U este tensiunea, e este sarcina electronului.

Relatia tine pentru accelerare la tensiune U in vid dar de asemenea se aplica pentru fiecare accelerare elementara a electronului intre doua ciocniri cu ionii retelei cristalinei.
Cu alte cuvinte ceea ce am zis este corect:
tensiunea electrica intre bornele bateriei poate fi privita (NU am zis ca este! una se masoara in Volti si cealalta in Jouli; semnul --> inseamna "rezulta") ca energia potentiala din electroni deoarece la traversarea diferentei respective de potential electronii capata energie mai mare sau mai mica functie de tensiunea electrica.
Electronii pot fi priviti ca si cum coboara un deal de energie potentiala intre bornele respective.

Sursa: Berkeley- Curs de electricitate si magnetism.

MIG-29

P.S.: pentru mai multe lamuriri, daca preferati internetul: http://theory.uwinni...arge/node4.html

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 15 November 2005 - 08:11 PM

0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu