CESSNA 182 L-am comis!
#121
Postat 22 January 2006 - 04:23 AM
La planoare si motoplanoare sunt.
#122
Postat 22 January 2006 - 09:36 AM
Promit raport + clip !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#123
Postat 22 January 2006 - 03:15 PM
#124
Postat 22 January 2006 - 06:09 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#125
Postat 22 January 2006 - 08:22 PM
domnu_doctor, la 22 Jan 2006, 18:09, a spus:
Stima,
... o dai cotita Dom' Doctor :D !!! Eu tocmai i-am traz o poaza la al meu....
#126
Postat 22 January 2006 - 08:49 PM
Cred ca poze e prea putin ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif Un clip ... ceva !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#127
Postat 26 January 2006 - 10:49 PM
Ieri am incercat o chestie... am uns o suprafata de extrudat cu Moment si a iesit super! Eu ma gandeam acum la bifuselat a carui suprafata este extrem de sensibila.... Unjel cu jmacu' asta!
PS Se intinde marmelada cu o spatula lata ca sa iasa strat f subtzire.
Fisiere atasate
-
Poze_25_ian_001_resize.jpg (74.66K)
Number of downloads: 222
Aceasta postare a fost editata de Silfax: 26 January 2006 - 10:51 PM
#128
Postat 27 January 2006 - 01:27 PM
Si la greutate... cum stai ?? B) :( Adica vrau sa intreb cam cat creste greutatea (masa !) la dm2 de suprafata ... smacuita ?
Io l-am scociuit de l-am terminat. Tot e roshu si fain! Nu prea mi-a iesit pe la suprafetele rotunjite, pe la bot, lla ... popou !! :huh: si pe la varfurile celor doo fuzelaje. Ca a cam facut cute! :( Nerabdarea, nah !! Sa-l vad odata gata !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#129
Postat 27 March 2006 - 12:39 PM
Greutatea totala a scazut cu vreo 10 grame (nesemnificativ) si am castigat la forta de tractiune (motorul functioneaza la turatie mai mare) si la timpul de zbor. Parca e un alt model. Cum centrul de greutate e mai sus e un pic mai sensibil la comenzi, trebuie pilotat cu mai multa atentie.
Sper ca motorul va rezista supratensiunii, o sa am mai multa grija la intretinere. Nu face scantei la perii, cred ca datorita rodajului facut.
#130
Postat 27 March 2006 - 01:15 PM
daca e 400/7,2 V mai ai ceva sanse,dar oricum o sa se duca carbunii mult mai repede si in acest caz.
#131
Postat 27 March 2006 - 01:25 PM
Cutoff-ul original era la 8.5 Volti. De fapt cutofful era la tensiune mai mica, dar NiMh originale au ramas la 8.5 V dupa oprire. Cu cutoff nemodificat packul 3s a ramas la vreo 7.5 Volti B) (din fericire a supravietuit, l-am incarcat cu 10mA)
#132
Postat 27 March 2006 - 01:57 PM
kele, la 27 Mar 2006, 12:39, a spus:
Sper ca motorul va rezista supratensiunii, o sa am mai multa grija la intretinere. Nu face scantei la perii, cred ca datorita rodajului facut.
de ce nu meri pe un brushless de 600 grame tractiune
Am zburat cu motor de 6V si li-po de 11,1 V pe PIPER
Trage SUPER dar cam dupa 40 minute zbor continuu a crapat... B)
#133
Postat 27 March 2006 - 02:08 PM
#134
Postat 18 April 2006 - 08:46 PM
Am testat diferite elice: 9*4.7, 10*4.7, 10*8. Cu prima s-a turat mai tare, fara mare forta de tractiune, a zburat aproximativ ca si cu configuratia originala.
Cea mai eficienta s-a dovedit cu 10*8, cu urcare aproape pe verticala. M-a surprins consumul redus: desi nu am masurat curentul, a zburat aproximativ 45 minute, cu peste 35 minute efectiv in aer, fara termica sau panta, cu urcari si aterizari repetate, chiar cu cateva loopinguri, pana cand s-a facut tuneric. Nu s-a incalzit nici motorul, nici regulatorul, nici acumulatorul. Cand am ajuns acasa, am masurat tensiunea acumulatorului: au mai ramas 11.35 Volti in el.
Nu m-am asteptat la rezultat atat de bun, marturisesc ca am testat jucaria cu mari emotii. O sa pun si poze, desi nu-i mare lucru de vazut.
#135
Postat 18 April 2006 - 09:39 PM
Fisiere atasate
-
BL_cessna.jpg (48.91K)
Number of downloads: 189
#136
Postat 18 April 2006 - 09:40 PM
Fisiere atasate
-
cessna1.jpg (92.03K)
Number of downloads: 204
#137
Postat 19 April 2006 - 06:23 AM
Am sa preiau ideea. Sper ca nu-i cu ... copy ryght ? B)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#138
Postat 19 April 2006 - 06:37 AM
Pe mine m-a ajutat mult, mai ales la inceput. De la distanta mai mare si mai ales cand se lasa Soarele nu se mai vede diferenta. Mai e o idee: LED-uri superluminoase de diferite culori puse la capetele aripii, care palpaie ca si la cei mari. Ma tot bate gandul sa incerc si asta, pentru ca de obicei ies la zbor spre seara.
#139
Postat 19 April 2006 - 08:04 AM
kele, la 19 Apr 2006, 06:37, a spus:
Da, treaba cu LED-urile cred ca e tare buna, si cred ca se merita sa pui si in bot si la popou B) , ca sa faci diferenta intre fata si spate, numa' :angry: , ca e eficace numa' spre seara ... da' e si spectaculos B) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif !
S-a marcat !
APROPO': Care este codul culorilor, de ... semnalizare ? Stanga-dreapta-fata-spate, si parca mai era si sus-jos ...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#140
Postat 19 April 2006 - 08:27 AM
domnu_doctor din cate stiu Rosu / albastru ( pe aripi , stanga/dreapta ) alb pe directie , alb la capota ( Far )
Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 19 April 2006 - 08:47 AM
#141
Postat 19 April 2006 - 08:44 AM
arata super avionu
#142
Postat 19 April 2006 - 08:49 AM
LooSeR, la 19 Apr 2006, 08:27, a spus:
Nu-ti trebe nici un pic de electronica ! :angry:
Ai nevoie de o mana fina de ... artist si-un pistol de lipit cu varf subtire! Si cine face haveoane, ARE !!
Te duci frumos la un magazin de jucarii, unde sunt chinezarii si cumperi o bagheta magica sau o coronita cu lumini dinamice. Costa numa 2 RON/buc si are 5 luminitze, care fac doo ture/secunda ! Ideale pt asa ceva ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
Nu tre' decat sa iei LED-urile originale jos, sa pui niste fire subtirele (0,1-0,15 mm) si LED-urile de care ai nevoie, pe pozitiile necesare, ca la cei cativa mA care umbla pe acolo, n-are sens sa maresti tonaju' pasaroiului inutil, si sa pui un stabilizator din seria 7805 pe alimentare, plus doo diode cu Si, serie, intre iesirea stabilizatorului si placuta cu pricina, sa reduci tensiunea de iesire la 3,5-3,6 V cat accepta placuta aia care are electronica de care te-ai ... speriat tu si GATA !! Ai 5 lumini stroboscopice PROFI ! Pe o iesire d-aia poti pune si doo-trei LED-uri in paralel. Ai grija sa fie de aceasi culoare, ca daca pui de culori diferite in paralel, unele s-aprind si altele nu, ca au tensiuni diferite de lucru. Cu totul, cu totul cantareste sub 10 g !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#143
Postat 23 April 2006 - 11:37 PM
Am dat cu el de pamant astazi, nu prea tare dar s-a indoit axu de la motor, s-a rupt elicea , aripa, si a crapat putin fuselajul. Si a mai crapat nitel capota de motor.
In 3 ore a fost reparat totul.
Aripa am lipit-o cu Bison Poliurethane si am bagat doua tevi de antena telescopica in ea. Ca sa fac gaura asa lunga...una din tevi am ascutit-o ca o freza cu trei dinti, asa incat tot spanul sa intre in interior. apoi cu o tija am scos spanul. dupa lipire am rigidizat totul cu scotch in asteptarea solidificarii adezivului (cam 4-5 ore dupa ceaslov)
Axul motorului l-am indreptat cu o mandrina si apoi l-am verificat cu ceasul comparator. a iesit la 0,02mm.
Fuselajul tot cu Bison Poliurethane si "bandajat" bine cu banda adeziva ca sa polimerizeze adezivul.
Restu' .... fara importanta.
Motivul prabusirii??? Era nitel vant, accu era pe sfarsite, am venit la aterizare cu vantul in fata, am redus aproape la zero motorul si am avut senzatia ca sunt prea sus si viteza prea mica. Asa ca am pornit motorul sa mai trec o data dar am avut comenzi necontrolate pe servo mai ales cel de profundor. Asa ca a intrat in limita si a venit in bot, "ajutat" foarte mult si de vantul cam tare.
Si acum vine intrebarea...
A mai patit cineva sa vibreze haotic si cu amplitudine aproape maxima servomecanismele cand bateria e pe duca cu motorul pornit?
Ca la mine asa face. Eu ma asteptam ca ESC sa nu mai permita pornirea motorului cu accu obosit.
#144
Postat 23 April 2006 - 11:59 PM
#145
Postat 24 April 2006 - 08:16 AM
Radu_, la 23 Apr 2006, 23:37, a spus:
Ca la mine asa face. Eu ma asteptam ca ESC sa nu mai permita pornirea motorului cu accu obosit.
Se pare ca ceva nu e cosher la controller-u' tau... :lol:
Dupa ce tensiunea scade sub pragul de 8,4V, mai este suficienta energie in pack incat sa comande corect servo-urile. Cel putin la mine si vad ca confirma si @kele.
Poti face un test la "rece" sa te convingi de asta. Se pare ca cut-off-u' nu-si mai face treaba bine. :lol:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#146
Postat 24 April 2006 - 10:25 AM
am facut cateva probe si de fiecare data face la fel numai acel pack pe care l-am insemnat cu un x rosu sa-l fac de rusine cand lo vedea lumea
numai de bine
#147
Postat 24 April 2006 - 10:35 AM
Da' la fel de posibil e ca una din celulele packului sa-si dea obstescu' sfarsit si la asta nu este solutie, decat ... inlocuirea !
In nici un caz sa nu arunci tot packu' ... :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#148
Postat 24 April 2006 - 10:42 AM
numai de bine
#149
Postat 24 April 2006 - 04:01 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#150
Postat 24 April 2006 - 05:13 PM
Citeaza
Pai cam asa si la mine. Si tot timpul cu acelasi accu. Dar cat timp este incarcat totul este ok.
Deci se poate sa fie acel accu de vina.
Oricum astazi am zburat toata dimineata, chiar daca era cam vant pentru cessna dar cu decolare din iarba nu-s probleme.
Mai rau este la aterizare cand modelul aproape sta pe loc si nu poti sa "filezi" pista. Ba intri in limita ba tragi prea mult de el si se ridica prea mult. Asa ca eu am preferat ( nu stiu daca am facut bine) sa aterizez cu ceva mai mult de juma de gaz ca sa am ceva viteza acolo ca altfel nu prea am reusit.
Este o tehnica de aterizat pe vant cu modele d'astea usoare??
Si o fotografie de astazi dupa prima aterizare. Se observa rotile "pentru iarba"
Fisiere atasate
-
Gata_de_zbor.jpg (77.47K)
Number of downloads: 189