achizitie de incepator ce parere aveti despre asta?
#1
Postat 18 April 2011 - 12:11 PM
Cautand pe net dupa avioane pentru incepatori, am ajuns si la exemplul asta care mi-a atras atentia. Este el o alternativa pentru Easy Star? Ce parere aveti?
http://www.bananahobby.com/1937.html
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#2
Postat 18 April 2011 - 03:22 PM
#3
Postat 18 April 2011 - 08:57 PM
Bafta la zbor
#4
Postat 18 April 2011 - 10:04 PM
Am schimbat radio cu E-FLY ETC 62 in 2,4 Ghz, care are raza mai mare si poti seta limitele suprafetelor de control, si are si posibilitatea de a o folosi ca simulator pt pc. Dupa cateva ore de simulator, acum reusesc sa fac si ceva manevre, pe langa cercurile recomandate de cei mai experimentati. Eu ma inteleg de minune cu acest model desi multi zic ca nu e de incepatori, dar este destul de previzibil si usor de controlat.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#5
Postat 18 April 2011 - 11:03 PM
Este foarte usor sa dam sfaturi......daca ar fi dupa mine, cel mai bun aeromodel pentru incepatori (DAR SA AIBE UN ZBURATOR CU IN PREAJMA tip de cc. 15 -30 min)este EASY GLIDER.
Referitor la varianta propusa in topc, poate gasim un coleg care sa fi zbrat modelul si sa ne impartaseasca opiniile sale............
#6
Postat 18 April 2011 - 11:27 PM
tetea, la 18 April 2011 - 11:03 PM, a spus:
Este foarte usor sa dam sfaturi......daca ar fi dupa mine, cel mai bun aeromodel pentru incepatori (DAR SA AIBE UN ZBURATOR CU IN PREAJMA tip de cc. 15 -30 min)este EASY GLIDER.
Referitor la varianta propusa in topc, poate gasim un coleg care sa fi zbrat modelul si sa ne impartaseasca opiniile sale............
Nu-mi permit sa dau sfaturi nimanui pentru ca sun incepator la randul meu, dar eu cu acest model am trait primele clipe de bucurie cand am vazut cum zboara dupa cateva lansari mai putin reusite si in acelasi timp primele clipe de" groaza" cand dupa cateva minute de zbor am realizat ca trebuie sa-l aduc la sol. si nu stiam cum, nu aveam pe nimeni langa mine, dar pana la urma s-a rezolvat datorita ierbii mai inalte.
A luat destule trante si acum a peticit cam peste tot dar zboara de minune. Iar daca ceva se rupe, cu putin scotch si adeziv poti zbura iar...
De asta am zis ca cel putin pentru mine a fost si este un model de incepator. Ca dupa ce faci ceva simulator si mai pui cate ceva pe el poti face scheme mai complexe e altceva. Nah, acum fiecare face cum crede, nu-i nimeni obligat sa ia un model doar daca zice unu sau altul. Dar poate da un ochi si la acest model ca si la altele, iar decizia ii apartine in final.
Bafta si numai bine si fara suparare.....
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#7
Postat 19 April 2011 - 09:15 AM
Sunt de acord ca modelul adus de mine in discutie seamana foarte mult cu Easy Star-ul. Numai ca are eleroane si mi se pare ca e si putin mai ieftin. Problema e cu pretul transportului, care este destul de mare.
Easy Glider-ul este mai scump si mai mare. Alte pareri ale celor priceputi pe aici, spun ca nu e recomandat sa ai un model prea mare pentru inceput. Daca nu ma insel, 50 inch era limita maxima recomandata incepatorilor. Dar e posibil sa nu se fi referit la motoplanor...
In alta ordine de idei, eu m-am jucat deja cu simulatorul si am incercat mai toate modelele pe care le are. De vreo doua-trei luni ma antrenez. Pe simulator deja nu mai am deloc probleme cu zborul, inclusiv cu aterizarea, cu nici unul din modele. Sa fie oare asa usor si in realitate?
Astept in continuare parerile voastre...
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#8
Postat 19 April 2011 - 09:35 AM
Alpha 1500 e foarte bun de asemenea. Daca vrei musai unul cu motor in spate sa reziste la bumbaceli cea mai buna e o aripa zburatoare facuta sau cumparata.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 19 April 2011 - 10:51 AM
stiganas, la 19 April 2011 - 09:35 AM, a spus:
Alpha 1500 e foarte bun de asemenea. Daca vrei musai unul cu motor in spate sa reziste la bumbaceli cea mai buna e o aripa zburatoare facuta sau cumparata.
Alpha 1500 cred ca e OK.
De ce zici ca Cessna e de baza? Pentru incepatori? Unii spun ca merge de la nivelul doi in sus de experienta. Are si tren de aterizare, care nu e recomandat la inceput...
Aripile nu imi plac... pur si simplu. :D
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#10
Postat 19 April 2011 - 10:52 AM
Sunt unul din cei mai incepatori. Mi-am luat un Cesna. Am sarit peste etapa cu ES. Acum il ansamblez si vreau sa il scot la aer weekend-ul urmator. Pana atunci chinui simulatorul. Sper sa fie un inceput bun.
Zboruri usoare.
#11
Postat 19 April 2011 - 10:58 AM
Diferente fata de easy star din ce am inteles e ca e mai zvelt, mai subtirel, deci probabil ca zboara un pic mai bine, dar asta ar insemna ca e mai fragil, de asemenea locul pt electronica e mai mic.
Eu m-as fi bagat sa iau un axn, macar de curiozitate, acum am easy star.
#12
Postat 19 April 2011 - 11:22 AM
octavianb, la 19 April 2011 - 10:52 AM, a spus:
Sunt unul din cei mai incepatori. Mi-am luat un Cesna. Am sarit peste etapa cu ES. Acum il ansamblez si vreau sa il scot la aer weekend-ul urmator. Pana atunci chinui simulatorul. Sper sa fie un inceput bun.
Zboruri usoare.
Salutare. Eu cu cessna am inceput. Are 96 cm anvergura, deci nu e chiar mare si i-am scos trenul de aterizare ca nu prea am unde sa-l rulez la sol, iar aterizarile se fac frumos pe "burta".
In rest dupa lectii lungi pe simulator, acum pot zice ca ma descurc binisor. Nu stiu cum sunt alte modele, pentru ca n-am avut ocazia la le vad pe viu, dar cu al meu ma impac destul de bine acum.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#13
Postat 19 April 2011 - 11:33 AM
#14
Postat 19 April 2011 - 11:34 AM
Lev, la 19 April 2011 - 10:58 AM, a spus:
Diferente fata de easy star din ce am inteles e ca e mai zvelt, mai subtirel, deci probabil ca zboara un pic mai bine, dar asta ar insemna ca e mai fragil, de asemenea locul pt electronica e mai mic.
Eu m-as fi bagat sa iau un axn, macar de curiozitate, acum am easy star.
Pare OK si acest AXN... si ieftin.
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#15
Postat 19 April 2011 - 11:38 AM
octavianb, la 19 April 2011 - 11:33 AM, a spus:
Din cate am studiat eu, e dificil pentru un incepator cu tren de aterizare. Riscurile sunt mari. Trebuie pista... Toti recomanda fara tren pentru inceput. Asta nu inseamna insa, ca poti scoate trenul oricarui avion si l-ai facut de incepator...
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#17
Postat 19 April 2011 - 01:25 PM
adioperator, la 19 April 2011 - 12:30 PM, a spus:
Nu te-ai gandit sa cauti un EasyStar sh intr-o stare cat mai buna pe la colegii de forum ?
Cel propus mi-a placut pentru ca e model nou, are si eleroane, are autonomie mare (30 min zic ei) si are si un pret bun. Dupa cum spunea si Stefan mai sus, EasyStar-ul e vechi deja, poate chiar depasit. Mai repede as opta pentru acel Alpha sau AXN. Ma refer la cele noi. Nu am renuntat sa caut si la bursa, aici pe forum... poate gasesc ceva.
Yak55(GB-Models, 140cm)-in reparatii;
Heli : Blade MCX;
Navo : Pacific Qeen(Robbe);
Auto : Traxxas E-Revo 1/16 RTR;
Tx : Spektrum DX6i.
#18
Postat 19 April 2011 - 01:52 PM
http://www.rhcforum....tic-6-in-24ghz/
Aceasta postare a fost editata de EZ*: 19 April 2011 - 01:54 PM
#19
Postat 19 April 2011 - 04:53 PM
h, la 19 April 2011 - 11:38 AM, a spus:
Eu la primele 3 lansari l-am lasat cu tren, iar terenul ne fiind destul de bun, la fiecare cazatura le cautam prin iarba. Spre norocul meu fuselajul nu a avut urmari in urma smulgerii rotilor. Tot asa il folosesc si acum, aterizarea o fac in iarba mai inalta, iar motorul il opresc cu 2-3 secunde inainte de "impact".
trenul e pus la pastrare pentru cand il voi putea utiliza in conditii decente. Aci zbor peste plantatii de vita de vie si alte ogoare cu diferite culturi, asa ca slabe sanse de decolari sau aterizari cu tren pe el. :lol:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#20
Postat 19 April 2011 - 05:07 PM
alex g, la 19 April 2011 - 04:53 PM, a spus:
trenul e pus la pastrare pentru cand il voi putea utiliza in conditii decente. Aci zbor peste plantatii de vita de vie si alte ogoare cu diferite culturi, asa ca slabe sanse de decolari sau aterizari cu tren pe el. :lol:
Sincer asta nu inseamna ca ai invatat sa zbori,in aer este usor de manevrat insa cu aterizarile sa te vad,daca continui sa aterizezi asa nu o sa inveti niciodata,incearca si cauta un loc sa inveti sa decolezi de jos si sa il aterizezi pe roti nu in iarba inalta si nu la cativa zeci de metri cum spuneai mai sus ci la maxim 10 m de tine,abia atunci poti spune ca este usor de zburat acest avion pe care il ai,stima si aterizari line.
Aceasta postare a fost editata de NAVOMARIUS: 19 April 2011 - 05:08 PM
#21
Postat 19 April 2011 - 08:03 PM
1) diamond 1800 cu sau fara radiocomanda (si un mic preview),
2) minimoa cu sau fara rc (preview),
3) arcus fara rc (preview)
4) faimosul easy star fara rc (preview). Cam astea ar fi recomandarile mele, nu trebuie sa le i-ei exact de pe site-ul dat de mine, modelul e tot ceea ce conteaza. Iar ca radio poti folosi un E-fly etc 62, este geniala si ca pret si calitate. Sper ca te-am ajutat cat de cat. Iti urez numai bine, si daca vrei sa fi 100% lamurit vino la RR 2011, acolo vor fi zeci de oameni dispusi sa te ajute cu eventualele probleme. Numai bine. :drinks:
#23
Postat 19 April 2011 - 10:36 PM

Intial a venit cu un motor brushed, cu "cutie de viteze"/pinion mic pe motor si pinion mare pe axul elicii, sistem care s-a dovedit a nu fi prea fiabil, cu atat mai mult cu cat aterizarile/trantele le lua inevitabil cu botu'. Trantele aveau ca rezultat ruperea eliciilor si in cazuri mai grave, indoirea axului pe care era prinsa elicea.
Dupa cca o luna, a primit un upgrade de motor (BL 2215/25 1200kv si 1100g tractiune statica) brushless cu controlerul aferent (Himodel 30A). Dupa un picaj cu botul pe ciment, de la cca 15m axul motorului s-a indoit si a trebuit inlocuit. Pana zilele trecute (sambata mai precis) motorul a mers perfect, insa sambata a trebuit sa-i inlocuiesc un rulmentel subrezit probabil de la intalnirea aceea cu cimentul si uzat in mai bine de 100 de ore de funtionare, din noiembrie anul trecut si pana acum.
Prin magazine, dar si in tara, nu prea am mai vazut acest model, insa sustin cu tarie rezistenta incredibila la trante, de care da dovada, rezistenta, pe care, personal, n-am intalnit-o la nici un alt model, atat in viata reala, cat si in postarile de pe youtube. Vreau sa spun ca multe postari pe youtube, ca urmare a cautarii "rc plane crash", din ce am vazut pe acolo si comparat cu ce a patimit Nemo/Pluta (cum ii spun eu), are nota 10 la capitolul rezistenta.
Eu, personal, cred cu tarie ca Nemo, are un comportament demn de un trainer. Zboara bine si frumos si cu motorul brushed, dar, cum spuneam, la o tranta in bot sau o ... "roata" aripa-coada-bot, apare riscul indoirii axului elicii si ruperea elicii, bineinteles. L-am zburat pe vant de pana la 25-29kmh, cu oarecare rezultate, in sensul in care ... cu greu reuseam sa-l tin pe loc si sa nu il duca vantul inapoi ... si trebuia sa-i tai motorul exact inainte ca elicea sa atinga pamintul.
Parerea mea, ca dpdv anduranta, intrece orice varianta de Easy-Star.
Poate ca dpdv comportament aerodinamic, in ceea ce priveste initierea in tainele zborului, sa ii fie cumva ... inferior, desi nu cred asta, insa gurile rele spun ca ... "daca aveai de la bun inceput un easy-star, nu l-ai fi dat de pamint de atatea ori, deci n-ai fi avut motive sa-i testezi anduranta ..." eu personal, nu sunt de aceasi parere. Ca incepator, vei tranti de destul de multe ori modelele, oricat de ... anti-prost ar fi ele, din motive de ... incepator sau poate chiar de electronica, astfel, zic eu ca incepator fiind, ai nevoie de un model rezistent la trante, mai ales daca vei zbura singur, in cele mai multe ocazii. Cei mai experimentati ca mine, care au pilotat Pluta/Nemo meu, au spus cum ca ar avea comportament asemanator unui Cessna, ceea ce e oarecum bine.
Faptul ca are aripa deasupra, zice lumea cunoascatoare, ca ajuta in echilibrarea modelului stanga-dreapta.
Easy-Starul asta, a beneficieat de prea multa reclama, ca "trainer" si ca desi este un model bun, exista pe piata, modele care se preteaza incepatorilor, mult mai bine ca easy-star-ul, dar care ... nu s-au bucurat de testimoniale si reclame, uneori chiar in exces as indrazni sa spun. Cei mai mult "zburatori" au inceput cu easy-star-ul, pentru ca ... asa au prins ei de la cel de dinaintea lor, care de abia debuta la o clasa superioara dpdv maiestrie, dar ... poate ca avea si alte motive sa laude modelul, in afara faptului ca e un bun trainer, apoi se adauga si faptul ca ... vad la cineva un easy-star si sunt impresioant de cum il duce, apoi ... daca imi mai spune si ca-i un bun trainer, deja-i gata dorinta de a avea si eu un easy-star, astfel ca "din gura-n gura, pana-n fund la taxatoare" ... easy-star in sus, easy-star in jos, in stanga, in dreapta si peste tot, mai rau ca un mit.
Eu vin sa spun ca ... mitul este mit, intocmai ca mitul lui Zeus (de ex.) si ca pe langa "mirificul" si mult laudatu' easy - star sunt modele mult mai pretabile unui incepator, atat de pretabile incat indraznesc sa le numesc anti-prost, culmea, la preturi mai mici decat ... easy-star-ul, in echipare RTF (cu radiocomanda, baterii pentru aceasta, acumulatori pentru model si incarcator pentru acesta, chiar daca sunt ... NiMh, uneori)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#24
Postat 20 April 2011 - 08:10 AM
NAVOMARIUS, la 19 April 2011 - 05:07 PM, a spus:
Ai dreptate, dar daca locul unde-l zbor acu nu permite utilizarea trenului de aterizare, ce rost ar avea sa-l rup incercand imposibilul?
Zbor in apropierea casei pt ca nici timpul nu-mi permite sa ma departez prea mult, asa ca ma multumesc asa deocamdata. Si apoi mai am multe de invatat ca nu am nici macar 20 de zboruri in total. Iar dupa mine, apropierea la aterizare cu roti sau fara cam tot asa trebuie sa fie, difera doar rezultatul final.... Cand ajung in tara in concediu, am sa incerc si rotile intr-un loc bun pt aterizari si decolari..
Ca incepator cum sunt diferenta de la cateva sute de matri la cateva zeci la aterizare, la cata practica am facut, mi se pare acceptabila, dar cu timpul sper sa o reduc asa cum ai zis la maxim 10 m. Dar pana atunci mai am de lucru.
MUltumesc de indrumari si numai bine :drinks:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#25
Postat 20 April 2011 - 01:49 PM
:lol:
#26
Postat 20 April 2011 - 04:19 PM
octavianb, la 20 April 2011 - 01:49 PM, a spus:
:lol:
Multa bafta si aterizari usoare.
Eu am dat de cateva ori de pamant cu cessna mea, dar toate avariile s-au remediat usor fara prea multe dureri de cap si zburam in continuare mai bine pe zi ce trece.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#27
Postat 20 April 2011 - 09:19 PM
Acuma locuri fara iarba, sau de asemenea maniera incat la aterizare, roata sa nu agate in nimic, iar modelul sa nu capoteze ... se gasesc mai greu, de regula pe piste amenajate de pasionati.
Tot in Dobrogea/Jud C-ta, singurul loc cunoscut de mine si de colegii mei de pasiune, este pe campul de langa Poiana, care ... este la cca 15km de C-ta (daca nu cumva chiar 20km), iar drumul dus-intors, este destul de cronofag, in functie de locul unde ai domiciliul ...
Pe aceasta idee, eu am preferat sa-mi "fac mana" pe un teren de fotbal, aflat in apropierea locuintei mele, la mai putin de 10min de mers pe jos si 50sec de mers cu masina prin cartier, sau pe terenul numit/cunoscut in zona "Oierie", care nu este altceva decat un islaz unde pasc ... evident oile si nu numai. Decat sa pierd timp pretios cu deplasarea de la domiciliu, pana la un teren de zbor care sa-mi permita decolarea/aterizarea pe roti, dpdv al configuratiei terenului, insa conditiile de vant poate ar permite sau poate nu ... am preferat sa merg in locul cel mai apropiat mie si sa am mai mult timp de zbor, chiar daca aterizez modelul pe burta, indiferent daca este sau nu vant puternic. Cand m-am referit la pierdutul timpului pretios, am avut in vedere faptul ca iarna, soarele apune destul de devreme, astfel ca daca scapi de la munca la 16:00 (in zilele norocoase), pana ajungi acasa se face ... 16:30-17:00. Pana iti iei modelul si cele necesare, pana ajungi la terenul de zbor ... iaca cum s-a facut 17:30 - 18:00 si mai ai ... ioc vizibilitate. Acesta ar fi un punct de vedere!
Urmatorul punct de vedere, se refera la faptul ca ... incepator fiind, ai sanse sa te dezorientezi destul de repede si ajungi sa ... vrei sa inclini modelul spre dreapta, insa ii dai comanda sa se incline spre ... stanga. Rezultatul?! Crash!!! Incerci sa aduci modelul spre tine, da' tocmai te afli cu spatele in vant, iar modelul trebuie sa vina cu botul in vant si ... observi ca ti-l intoarce vantul, sau ti-l ridica, modelul nefiind echilibrat tocmai corect, sau vantul fiind destul de puternic, sau telecomanda posedata. Rezultatul: alt crash!
Acuma, eu ca un incepator ceva mai avansat (imi place sa cred asta despre mine ...), coroborand cu experientele legate de "obisnuierea" lui Cosmin cu tinutul pe ceriu, a unui aeromodel, in conditii nu tocmai prielnice de vant, conditii in care, din posturile de pe acest forum am observat ca putini temerari experientati se incumeta sa-si ridice modelele de la sol, indiferent ca le decoleaza din mana sau de pe roti, ... zic ca sa tii un model in aer si sa-l aterizezi chiar si pe burta, astfel incat sa nu-i rupi nimic si in principiu sa nu fie nevoie sa repari nimic la el pana la urmatoarea lansare/decolare, este un progres major, atat de major incat se poate fara a gresi ca "ai invatat sa zbori modelul respectiv".
Ca un ... alt argument la afirmatia anterioara, pe "pista" de la oierie, Bogdan, un zburator muuult mai experimentat ca mine, cu un model cu roti, a executat o aterizare, intocmai cum scrie in manual/carte (ca la carte) da' configuratia terenului si iarba uscata in care s-au agatat rotile, au facut ca modelul sa capoteze rupand o elice APC Electro ca pe o surcea. Acuma, o astfel de elice, pe site-urile din romanelica, costa cel putin 10 - 12 lei(ron), iar daca e sa fac un calcul aritmetic simplu, la 10 aterizari, dau din buzunar 100 lei ... ceea ce nu este nici pe departe de dorit. Asta cumva inseamna ca ... nu stiu sa zbor modelul respectiv?! Mmmm, cu siguranta nu! Inseamna in cel mai bun caz, ca n-am o pista mai acatarii si ca ... ar trebui sa gasesc una, sau chiar s-o fac sa fie, ceea ce n-are nici o legatura cu ... zborul. Apoi, capotarea la aterizare, se intampla la case muuult mai mari ...
Sa nu confundam maiestria la care ati ajuns voi, cu notiunea de a invata sa zbori/sa tii un model in aer.
Este daca vreti, ca si soferia ... sunt soferi, soferi profesionisti, soferi amatori, piloti de nascar, piloti de formula 1, piloti de wrc, piloti de irc, soferi de ... duminica, incepatori, ... antitalente si pietoni. Culmea este ca ... un sofer incepator "a invatat sa conduca un autovehicul pe drumurile publice" si ... chiar este atestat de o autoritate guvernamentala/statala sa faca treaba asta!!!!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#28
Postat 20 April 2011 - 09:31 PM
#29
Postat 20 April 2011 - 10:22 PM
NAVOMARIUS, la 20 April 2011 - 09:31 PM, a spus:
Salut, elicea poate nu o mai rupi, dar poti rupe trenul sau mai rau, cum am patit eu,cand s-a capotat in iarba mai mare si s-a dus profundorul cu jumate de coada. Acu e remediat dar nu-i pun trenul prea curand... Cand ai locuri bune la sol e una cand nu..... te adaptezi. Numai bine
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#30
Postat 21 April 2011 - 02:01 AM