comportament avion planor Soaring eagle
#1
Postat 30 March 2010 - 10:37 PM
O alta problema a mai fost si legata de crepuscul si datorita acestui fapt si distantei mari la un moment dat nu mi-am mai dat seama unde se afla si a aterizat fix in strada pe linia de tramvai :) :rolleyes: .Noroc ca l-a vazut cineva si l-a pus pe trotuar.Am scapat doar cu conul un pic indoit,in rest ok.
Deci la cele enumerate mai sus ce puteti sa imi spuneti?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#2
Postat 30 March 2010 - 10:44 PM
#3
Postat 31 March 2010 - 01:53 AM
#4
Postat 02 April 2010 - 05:45 PM
1. unghiul motor in jos de acord cu antevorbitorii
2. si nu cel din urma unghi de incidenta aripa. La planoare are o influenta imensa. Spun asta din proprie experienta dupa ce un prieten a venit cu un kyosho stratus cu fuselaj de plastic pe care la zdrobit in primele 3 sec.
Deci vezi , si vizual daca nu, cum am mai spus pe aici, o poza pusa in acad unghiul in jos motor 3-6 grd
si la aripa cu aceeasi metoda sau experimentand prin micsorarea unghiului de incidenta al aripi (distantiere la bordul de fuga)
Numai Sarbatori cu bine
#5
Postat 02 April 2010 - 05:55 PM
Nu e exclusa nici varianta ca o combinatie de unghi de fuga si unghi motor sa dea rezultatele descrise, dar atunci totul ar trebui sa fie mai accentuat.
Numai bine,
Calin
#6
Postat 02 April 2010 - 09:09 PM
Sarbatori fericite! :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#7
Postat 10 April 2010 - 04:46 PM
Asa ca mai dam cateva ture cu asta sa ne mai facem mana ca realitatea nu seamana deloc cu simulatorul si astept profesorii sa scot si eu EJ si Starter-ul pt primele zborurui atata ale avioanelor cat si a modelelor cu eleroane pentru mine.
toate bune,
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#8
Postat 16 April 2010 - 05:03 PM
Da-l naibii de Eagle
#9
Postat 16 April 2010 - 07:30 PM
motzu, la Apr 16 2010, 06:03 PM, a spus:
Da-l naibii de Eagle
l-am zburat deja si am facut vreo 3 zboruri sambata trecuta.Dar vreau sa zic ca mandretea mea de planor zbura mai sus decat EJ.Dar acum sunt la capitolul setari statie pt ej;data trecuta a fost doar pt acomodare cu modelul.Credeam ca e mai greu dar cred ca s-a vazut si simualtorul la greu.Acum mai trebuie sa fac maiden-ul la Starter cu decolare de pe pamant ca la aruncat a mers cu celelalte. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
daca tot sunteti doctori la Ej pt termice e bine sa actionezi flapsuri ,ca sa maresti portanta?sau ma insel? :rolleyes:
cred ca vremea se anunta relativ ok pt duminica asa ca dc se confirma voi fi prezent pe la 11,dupa F1. :rolleyes:
oachidori, la Apr 16 2010, 08:29 PM, a spus:
daca tot sunteti doctori la Ej pt termice e bine sa actionezi flapsuri ,ca sa maresti portanta?sau ma insel? :unsure:
cred ca vremea se anunta relativ ok pt duminica asa ca dc se confirma voi fi prezent pe la 11,dupa F1. :rolleyes:
de fapt a fost duminica...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#10
Postat 16 April 2010 - 09:28 PM
Succes!
#11
Postat 23 April 2010 - 11:11 PM
aveti un filmulet cu luminile;este un kit multiplex care se comanda cu un buton cu 3 pozitii;off;lumini de pozitie si faruri;poate o sa fac si un filmulet cu el seara;azi doar l-am probat dar batea destul de tare vantul afara si in rafale;filmul cu luminitele http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
http://www.youtube.c...h?v=ld4Qc0hWhpk
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#12
Postat 05 September 2010 - 06:27 PM
Stiu ca avuianele mici sunt instabile dar jucaria pe care o are fiu-miu nu are acceasi miscare.E drept nu are nici elice are edf si nu are eleroane.
Deci?
o sa pun poze mai incolo.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 05 September 2010 - 06:56 PM
adyc, la Sep 5 2010, 07:40 PM, a spus:
Da,e un periat de genul 300 de la E Starter GWS care a venit in bot si i-am rupt reductorul.Asa ca m-am decis sa folosesc motorelul ala pt o kestie mica de depron.Vezi topicul deschis de mine de la Kit review;E-Starter.
Adica de la asta provine motorul:
http://www.gwsus.com...ly/estarter.htm
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#15
Postat 10 September 2010 - 08:31 PM
oachidori, la Sep 5 2010, 07:56 PM, a spus:
Adica de la asta provine motorul:
http://www.gwsus.com...ly/estarter.htm
Verifica aripile, poate aripile sunt torsionate.
#16
Postat 14 October 2010 - 08:53 AM
Sau ma insel?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#17
Postat 14 October 2010 - 09:33 AM
Fisiere atasate
-
unghi.jpg (67.42K)
Number of downloads: 40
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#18
Postat 14 October 2010 - 09:45 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#19
Postat 14 October 2010 - 12:43 PM
Multa bafta, zburator, dumneavoastra.
#20
Postat 14 October 2010 - 01:33 PM
dan_mitea, la Oct 14 2010, 01:43 PM, a spus:
Multa bafta, zburator, dumneavoastra.
Dane,unghiurile au fost puse pentru a mi se explica dc ceea ce am spus e corect.Nu ca asa ar fi in realitate.Ceea ce ma intereseaza este dc unghiul motor se masoara in fct de aceasta axa (adica linia paralela cu profundorul).
Deci?
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#21
Postat 14 October 2010 - 04:22 PM
oachidori, la Oct 14 2010, 10:33 AM, a spus:
Nu cred ca e corect sa presupui ca unghiul motorului se calculeaza in functie de profundor. Curentul de aer, pana sa ajunga la profundor, e influentat de aripa, oricum.
Cel mai bine reglezi dupa incercari.
Unghiul motorului se regleaza dupa ce stabilesti centrul de greutate. Imi amintesc ca am citit treaba asta intr-un document despre reglarea modelelor de acrobatie, dar nu-mi amintesc cine l-a scris.
#22
Postat 14 October 2010 - 04:50 PM
Dragos Avramescu, la Oct 14 2010, 05:22 PM, a spus:
Cel mai bine reglezi dupa incercari.
Unghiul motorului se regleaza dupa ce stabilesti centrul de greutate. Imi amintesc ca am citit treaba asta intr-un document despre reglarea modelelor de acrobatie, dar nu-mi amintesc cine l-a scris.
Oachi si de ce nu, DragosMare
Documentul de mai jos descrie foarte bine toate fortele care actioneaza asupra unei aeronave sau in cazul particular al unui aeromodel.
Influenta unghiului pe care il face motorul cu axa longitudinala depinde de foarte multe chestii incepand cu dimeniunea elicii , puterea motorului si chiar dimensiunile fuselajului si ale ampenajului vertical datorita efectelor pe care le are curentul de aer asupra lor - pe sol sau in zbor
Mie documentul mi-a fost de un real folos - a trebuit sa-l invat pentru brevet si mi-a rezolvat o multime de enigme existente in capsor - am si o varianta mai complexa care descrie inclusiv principiile de functionare detaliate ale elicii - un alt profil de aripa dar in miscare circulara paralela cu alte fileuri de aer
Din pacate are 36 MB sa vad daca il pot pune pe Scribd
Ia ca am putut
http://www.scribd.com/doc/39326111/Princip...-Partea-Editata
Succes
#23
Postat 14 October 2010 - 07:21 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#24
Postat 14 October 2010 - 09:00 PM
MLGore, la Oct 14 2010, 08:21 PM, a spus:
Costin,
Am inteles asta.Dar fata de ce masori tu acel unghi de 3 gr?Fata de care axa?De unde porneste?un reper!!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#25
Postat 14 October 2010 - 09:48 PM
oachidori, la Oct 14 2010, 10:00 PM, a spus:
Ia si tu ceea ce numesc englezii datum line.
Asta este axa centrala a fuselajului (adeca axa x). Sint modele la care profundorul face si el un unghi fata de aceasta axa asa ca, orizontala profundorului nu e neaparat un reper. Ai explicatii foarte bune mai sus: depinde unde sta aripa pe fuselaj, respectiv cum si daca se formeaza un moment (elicea trage, aripa frineaza). Oricum, chestia cu gradele e de dragul discutiei; nu faci tu sau altcineva un grad din "saibe" sau alte dispozitive. Iese undeva p'acolo... E de probat in zbor. Dar pina la urma fac eu o confuzie sau modelul asta a zburat bine la un moment dat?
Sper sa nu fi batut cimpii...
Bafta
PS. hai ca am mai citit odata; daca planeaza ok fara motor si fuge la cer cu motor, e clar o chestiune de unghi motor. La fel si cu tendintele de viraj stinga cu motor; citeva grade dreapta motor.
PPS. dupa parerea mea, in desenul tau, absolut ok, axa orizontala e reperul.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 October 2010 - 09:52 PM
#26
Postat 15 October 2010 - 07:43 AM
bizu, la Oct 14 2010, 10:48 PM, a spus:
Asta este axa centrala a fuselajului (adeca axa x). Sint modele la care profundorul face si el un unghi fata de aceasta axa asa ca, orizontala profundorului nu e neaparat un reper. Ai explicatii foarte bune mai sus: depinde unde sta aripa pe fuselaj, respectiv cum si daca se formeaza un moment (elicea trage, aripa frineaza). Oricum, chestia cu gradele e de dragul discutiei; nu faci tu sau altcineva un grad din "saibe" sau alte dispozitive. Iese undeva p'acolo... E de probat in zbor. Dar pina la urma fac eu o confuzie sau modelul asta a zburat bine la un moment dat?
Sper sa nu fi batut cimpii...
Bafta
PS. hai ca am mai citit odata; daca planeaza ok fara motor si fuge la cer cu motor, e clar o chestiune de unghi motor. La fel si cu tendintele de viraj stinga cu motor; citeva grade dreapta motor.
PPS. dupa parerea mea, in desenul tau, absolut ok, axa orizontala e reperul.
Merci Dragos.A zburat bine pana la un moment dat pana cand a picat in bot si s-a rupt panoul de foc.Acuma i-am dat microbul si baiatului meu si vreu sa il refac si sa il reglez cum trebuie ca sa poata zbura cu el in bune conditii.Sa isi faca mana mai ales ca e destul de docil si iarta multe greseli inerente incepatorilor.Macar acum voi avea o scuza sa vin la camp (ma duc cu baiatul!!! :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ).
Normal ca unghiul pe care il faci fizic(saibe,suruburi de reglaj,etc) nu are legatura cu teoria decat just for fun,dar trebuie sa ai totusi un puct de plecare si in plus vroiam sa am lamurita pentru mine aceasta dilema.
toate bune,
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#27
Postat 15 October 2010 - 09:32 AM
oachidori, la Oct 15 2010, 08:43 AM, a spus:
Daca n-o scoti la capat, da-mi de stire si-ti dau un Izicraft echipat (mai putin receptor si poate baterie (o am dar are o celula umflata asa ca mai bina, nu)).
Aduna praf pe biblioteca si parca ar vrea sa mai zboare...
Asta zboara foarte cumintel, ar fi ideal pentru prima etapa.
Bafta
#28
Postat 15 October 2010 - 11:22 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#29
Postat 15 October 2010 - 12:56 PM
http://www.rhcforum....?showtopic=6644
Este un trainer clasic. Parte superioara a fuselajului este plana. Pe ea se aseaza aripa si ampenajul orizontal. Ea este si axa de referinta.
Daca te uiti si la Telemaster 40, vei vedea ca, datorita ampenajului orizontal portant, a trebuit sa i se dea un unghi negativ.
http://www.rhcforum....topic=10337&hl=
Multa bafta.
#30
Postat 15 October 2010 - 03:46 PM
motzu, la Oct 14 2010, 05:50 PM, a spus:
Documentul de mai jos descrie foarte bine toate fortele care actioneaza asupra unei aeronave sau in cazul particular al unui aeromodel.
Influenta unghiului pe care il face motorul cu axa longitudinala depinde de foarte multe chestii incepand cu dimeniunea elicii , puterea motorului si chiar dimensiunile fuselajului si ale ampenajului vertical datorita efectelor pe care le are curentul de aer asupra lor - pe sol sau in zbor
Mie documentul mi-a fost de un real folos - a trebuit sa-l invat pentru brevet si mi-a rezolvat o multime de enigme existente in capsor - am si o varianta mai complexa care descrie inclusiv principiile de functionare detaliate ale elicii - un alt profil de aripa dar in miscare circulara paralela cu alte fileuri de aer
Din pacate are 36 MB sa vad daca il pot pune pe Scribd
Ia ca am putut
http://www.scribd.com/doc/39326111/Princip...-Partea-Editata
Succes
Dragos,
excelenta carte .Am apucat sa rasfoiesc cateva pagini din ea si e super ok.Cand ajung acasa tre sa o mananc pe paine ca mi se pare ca explica foarte bine principiile zborului.Merci inca o data.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S