Modelism - RHC Forum: comportament avion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

comportament avion planor Soaring eagle

#1 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 30 March 2010 - 10:37 PM

Dupa o pauza de hibernare si in care am mai mestecat in simulator respectiv mici modificari pe la avioane azi ca sa imi fac mana live am scos primul meu avion,un motoplanor chinezesc Soaring eagle.Cum fuselajul a fost din plastic panoul de care era prins motorul s-a rupt.Zis si facut am trecut la traforaj si am facut unul din placaj.Problema e ca azi in timpul zborului pe Maracana tot o lua in sus la o accelerare mai puternica,batea si nitel vantul dar comportamentul asta m-a cam disperat.Deci parerea voastra:lipseste unghiul de 2 grade in jos?fara motor la aruncare zboara drept si planeaza excelent,deci echilibrat ar fi,nici greu de bot nici de coada.Am incercat sa ii dau acest unghi dar cred ca daca imi confirmati ca asta e problema inseamna ca cel dat nu a fost suficient.
O alta problema a mai fost si legata de crepuscul si datorita acestui fapt si distantei mari la un moment dat nu mi-am mai dat seama unde se afla si a aterizat fix in strada pe linia de tramvai :) :rolleyes: .Noroc ca l-a vazut cineva si l-a pus pe trotuar.Am scapat doar cu conul un pic indoit,in rest ok.
Deci la cele enumerate mai sus ce puteti sa imi spuneti?
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 March 2010 - 10:44 PM

pare sa fie unghiul motor incorect setat daca zici ca doar cu motorul pornit urca.


0

#3 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 31 March 2010 - 01:53 AM

Si eu tot de unghi cred ca e vorba.Incearca sa ii dai mai multe grade in jos.
0

#4 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1885
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 02 April 2010 - 05:45 PM

Doua aspecte pot determina acest comportament:
1. unghiul motor in jos de acord cu antevorbitorii
2. si nu cel din urma unghi de incidenta aripa. La planoare are o influenta imensa. Spun asta din proprie experienta dupa ce un prieten a venit cu un kyosho stratus cu fuselaj de plastic pe care la zdrobit in primele 3 sec.

Deci vezi , si vizual daca nu, cum am mai spus pe aici, o poza pusa in acad unghiul in jos motor 3-6 grd
si la aripa cu aceeasi metoda sau experimentand prin micsorarea unghiului de incidenta al aripi (distantiere la bordul de fuga)
Numai Sarbatori cu bine
0

#5 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 April 2010 - 05:55 PM

fiind ARF tind sa cred ca unghiurile de incidenta sunt ok (dar pot gresi). In orice caz, pentru a diferentia concret cauza (unghi motor / unghi de incidenta) poti sa-l urci la o inaltime considerabila apoi sa-l bagi intr-o coborare in bot (fara motor) si sa-l lasi asa. Daca tinde sa revina singur la orizontala unghiurile de incidenta sunt gresite. (poate chiar trimul de profundor pt greu de bot?)

Nu e exclusa nici varianta ca o combinatie de unghi de fuga si unghi motor sa dea rezultatele descrise, dar atunci totul ar trebui sa fie mai accentuat.

Numai bine,
Calin


0

#6 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 02 April 2010 - 09:09 PM

Problema e ca pana acum nu avea acest comportament.Cand avea botul de plastic zbura relativ ok,cu diverse vibratii la un moment dat datorita intrarii in rezonanta pe la 1/2 din turatie dar la full se linistea.Asta aparea si datorita materialului foarte subtire din care era confectionat.Dupa inlocuirea acestuia cu cel de placaj a aparut acest comportament.Avionul e un jaf si il folosesc sa invat sa construiesc si sa zbor cu el.Asa stiu eu ca daca un avion nu zboara bine fara motor cu siguranta nu va zbura bine nici cu el.Asa ca i-am facut proba si la o lansare normala planeaza foarte frumos perfect orizontal.I-am modificat unghiul adaugand niste saibe pt reglaj.O sa vedem dupa sarbatori cum reactioneaza.Va tin la curent cand ma intorc home.
Sarbatori fericite! :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#7 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 10 April 2010 - 04:46 PM

problema rezolvata!azi am zburat cu el dupa modificare si chiar daca a fost un pic de vanticel s-a comportat bine.Are cred o usoara tendinta de a veni in bot dar poate mi s-a parut.Oricum faptul ca am intarit panoul de foc si au disparut vibratiile si merge la 1/2 super bine e pentru mine un rezultat pozitiv,fiind si primul zbor pe anul asta de vreo 20 de min si fara antrenament ma cam durea gatul. :rolleyes:
Asa ca mai dam cateva ture cu asta sa ne mai facem mana ca realitatea nu seamana deloc cu simulatorul si astept profesorii sa scot si eu EJ si Starter-ul pt primele zborurui atata ale avioanelor cat si a modelelor cu eleroane pentru mine.
toate bune,
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#8 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 April 2010 - 05:03 PM

Cheama-ne macar la EJ ca la ala suntem doctori !

Da-l naibii de Eagle
0

#9 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 16 April 2010 - 07:30 PM

Vezi postareamotzu, la Apr 16 2010, 06:03 PM, a spus:

Cheama-ne macar la EJ ca la ala suntem doctori !

Da-l naibii de Eagle

l-am zburat deja si am facut vreo 3 zboruri sambata trecuta.Dar vreau sa zic ca mandretea mea de planor zbura mai sus decat EJ.Dar acum sunt la capitolul setari statie pt ej;data trecuta a fost doar pt acomodare cu modelul.Credeam ca e mai greu dar cred ca s-a vazut si simualtorul la greu.Acum mai trebuie sa fac maiden-ul la Starter cu decolare de pe pamant ca la aruncat a mers cu celelalte. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
daca tot sunteti doctori la Ej pt termice e bine sa actionezi flapsuri ,ca sa maresti portanta?sau ma insel? :rolleyes:
cred ca vremea se anunta relativ ok pt duminica asa ca dc se confirma voi fi prezent pe la 11,dupa F1. :rolleyes:

Vezi postareaoachidori, la Apr 16 2010, 08:29 PM, a spus:

l-am zburat deja si am facut vreo 3 zboruri sambata trecuta.Dar vreau sa zic ca mandretea mea de planor zbura mai sus decat EJ.Dar acum sunt la capitolul setari statie pt ej;data trecuta a fost doar pt acomodare cu modelul.Credeam ca e mai greu dar cred ca s-a vazut si simualtorul la greu.Acum mai trebuie sa fac maiden-ul la Starter cu decolare de pe pamant ca la aruncat a mers cu celelalte. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
daca tot sunteti doctori la Ej pt termice e bine sa actionezi flapsuri ,ca sa maresti portanta?sau ma insel? :unsure:
cred ca vremea se anunta relativ ok pt duminica asa ca dc se confirma voi fi prezent pe la 11,dupa F1. :rolleyes:

de fapt a fost duminica...
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 April 2010 - 09:28 PM

lasa flapsurile momentan. numa te vei incurca si tre sa faci mix cu profundor sau sa-l tii tu din profundor cand il aplici. prea multe operatiuni la nivelul actual de reflexe. Zboara-l normal ca zboara bine :rolleyes:

Succes!


0

#11 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 23 April 2010 - 11:11 PM

un mic up grade la planor pt zbor nu chiar de noapte,dar macar pe inserat;se vede destul de misto afara si ledurile pe post de faruri chiar isi fac treaba;
aveti un filmulet cu luminile;este un kit multiplex care se comanda cu un buton cu 3 pozitii;off;lumini de pozitie si faruri;poate o sa fac si un filmulet cu el seara;azi doar l-am probat dar batea destul de tare vantul afara si in rafale;filmul cu luminitele http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
http://www.youtube.c...h?v=ld4Qc0hWhpk
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#12 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 September 2010 - 06:27 PM

Ca sa nu mai deschid alt topic pun aici cateva intrebari.Cu motorul de pe Starter mi-am facut un Mirage 2000 din depron micut,lungime cat un A3.Am o elice APC de 5 cred si un acc de 7.4 de 1000 de 50 de g.RTF are 178 gr.Acum azi la mare fiind am zis sa vad cum zboara si l-am lansat si a inceput sa se invarta ca titirezul si a picat drept in bot.De echilibrat este ca am pozitionat fiecare element cu grija ca sa imi iasa cg-ul unde trebuie.De ce se invarte ?Practic face un roll continuu fara a misca eleroanele.
Stiu ca avuianele mici sunt instabile dar jucaria pe care o are fiu-miu nu are acceasi miscare.E drept nu are nici elice are edf si nu are eleroane.
Deci?
o sa pun poze mai incolo.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#13 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2010 - 06:40 PM

...motor de starter ?????
0

#14 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 September 2010 - 06:56 PM

Vezi postareaadyc, la Sep 5 2010, 07:40 PM, a spus:

...motor de starter ?????

Da,e un periat de genul 300 de la E Starter GWS care a venit in bot si i-am rupt reductorul.Asa ca m-am decis sa folosesc motorelul ala pt o kestie mica de depron.Vezi topicul deschis de mine de la Kit review;E-Starter.
Adica de la asta provine motorul:
http://www.gwsus.com...ly/estarter.htm
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#15 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1253
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 10 September 2010 - 08:31 PM

Vezi postareaoachidori, la Sep 5 2010, 07:56 PM, a spus:

Da,e un periat de genul 300 de la E Starter GWS care a venit in bot si i-am rupt reductorul.Asa ca m-am decis sa folosesc motorelul ala pt o kestie mica de depron.Vezi topicul deschis de mine de la Kit review;E-Starter.
Adica de la asta provine motorul:
http://www.gwsus.com...ly/estarter.htm


Verifica aripile, poate aripile sunt torsionate.
0

#16 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 14 October 2010 - 08:53 AM

Unghiul de la motor se da in jur de 3 gr in jos.Acesta se calculeaza fata de o axa.Care e asta?Din ce am mai citit profundorul ar trebui sa fie pe aceasta axa?
Sau ma insel?
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#17 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 14 October 2010 - 09:33 AM

Asta e axa?Din ce am citit profundorul trebuie sa fie paralel cu aceasta axa.Aripa poate fi paralela sau poate avea un unghi de incidenta fata de asta,iar unghiul motor se masoara fata de aceasta axa?E corect?Macar sa am lamurita problema asta pt totdeauna.Voi cum reglati acest unghi?Ca pe desen e ok dar practica ma omoara. :rolleyes:

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  unghi.jpg (67.42K)
    Number of downloads: 40

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#18 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 October 2010 - 09:45 AM

Saibe ( cat mai subtiri ) suprapuse si plasate la suruburile de prindere superioare. Incepi cu cate una si in functie de comportamentul modelului mai adaugi .
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 October 2010 - 12:43 PM

Incidenta aripii de 5 grade mi se pare prea mare. Ma insel?
Multa bafta, zburator, dumneavoastra.
0

#20 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 14 October 2010 - 01:33 PM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 14 2010, 01:43 PM, a spus:

Incidenta aripii de 5 grade mi se pare prea mare. Ma insel?
Multa bafta, zburator, dumneavoastra.

Dane,unghiurile au fost puse pentru a mi se explica dc ceea ce am spus e corect.Nu ca asa ar fi in realitate.Ceea ce ma intereseaza este dc unghiul motor se masoara in fct de aceasta axa (adica linia paralela cu profundorul).
Deci?
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#21 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 14 October 2010 - 04:22 PM

Vezi postareaoachidori, la Oct 14 2010, 10:33 AM, a spus:

Asta e axa?Din ce am citit profundorul trebuie sa fie paralel cu aceasta axa.Aripa poate fi paralela sau poate avea un unghi de incidenta fata de asta,iar unghiul motor se masoara fata de aceasta axa?E corect?Macar sa am lamurita problema asta pt totdeauna.Voi cum reglati acest unghi?Ca pe desen e ok dar practica ma omoara. :)

Nu cred ca e corect sa presupui ca unghiul motorului se calculeaza in functie de profundor. Curentul de aer, pana sa ajunga la profundor, e influentat de aripa, oricum.
Cel mai bine reglezi dupa incercari.
Unghiul motorului se regleaza dupa ce stabilesti centrul de greutate. Imi amintesc ca am citit treaba asta intr-un document despre reglarea modelelor de acrobatie, dar nu-mi amintesc cine l-a scris.
0

#22 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2010 - 04:50 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Oct 14 2010, 05:22 PM, a spus:

Nu cred ca e corect sa presupui ca unghiul motorului se calculeaza in functie de profundor. Curentul de aer, pana sa ajunga la profundor, e influentat de aripa, oricum.
Cel mai bine reglezi dupa incercari.
Unghiul motorului se regleaza dupa ce stabilesti centrul de greutate. Imi amintesc ca am citit treaba asta intr-un document despre reglarea modelelor de acrobatie, dar nu-mi amintesc cine l-a scris.

Oachi si de ce nu, DragosMare

Documentul de mai jos descrie foarte bine toate fortele care actioneaza asupra unei aeronave sau in cazul particular al unui aeromodel.

Influenta unghiului pe care il face motorul cu axa longitudinala depinde de foarte multe chestii incepand cu dimeniunea elicii , puterea motorului si chiar dimensiunile fuselajului si ale ampenajului vertical datorita efectelor pe care le are curentul de aer asupra lor - pe sol sau in zbor

Mie documentul mi-a fost de un real folos - a trebuit sa-l invat pentru brevet si mi-a rezolvat o multime de enigme existente in capsor - am si o varianta mai complexa care descrie inclusiv principiile de functionare detaliate ale elicii - un alt profil de aripa dar in miscare circulara paralela cu alte fileuri de aer

Din pacate are 36 MB sa vad daca il pot pune pe Scribd

Ia ca am putut

http://www.scribd.com/doc/39326111/Princip...-Partea-Editata

Succes
0

#23 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2010 - 07:21 PM

Io fac asa: aripa parasol, planoare , aripi - Unghi vreo 3 grade in jos si trei spre dreapta. 3d-uri cu aripa centrala: 0 pana la 1 grad in jos si 2 max trei spre dreapta. Apoi, daca nu urca drept la verticala sau are tendinta exagerata de urcare cand dau gaz la orizontala , bag din statie mix acceleratie profundor. La fel corectez si tendinta de viraj- mix acceleratie -directie. Mix-urile le fac dupa ce am batut in cuie CG-ul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#24 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 14 October 2010 - 09:00 PM

Vezi postareaMLGore, la Oct 14 2010, 08:21 PM, a spus:

Io fac asa: aripa parasol, planoare , aripi - Unghi vreo 3 grade in jos si trei spre dreapta. 3d-uri cu aripa centrala: 0 pana la 1 grad in jos si 2 max trei spre dreapta. Apoi, daca nu urca drept la verticala sau are tendinta exagerata de urcare cand dau gaz la orizontala , bag din statie mix acceleratie profundor. La fel corectez si tendinta de viraj- mix acceleratie -directie. Mix-urile le fac dupa ce am batut in cuie CG-ul.

Costin,
Am inteles asta.Dar fata de ce masori tu acel unghi de 3 gr?Fata de care axa?De unde porneste?un reper!!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#25 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 October 2010 - 09:48 PM

Vezi postareaoachidori, la Oct 14 2010, 10:00 PM, a spus:

Dar fata de ce masori tu acel unghi de 3 gr?Fata de care axa?De unde porneste?un reper!!


Ia si tu ceea ce numesc englezii datum line.
Asta este axa centrala a fuselajului (adeca axa x). Sint modele la care profundorul face si el un unghi fata de aceasta axa asa ca, orizontala profundorului nu e neaparat un reper. Ai explicatii foarte bune mai sus: depinde unde sta aripa pe fuselaj, respectiv cum si daca se formeaza un moment (elicea trage, aripa frineaza). Oricum, chestia cu gradele e de dragul discutiei; nu faci tu sau altcineva un grad din "saibe" sau alte dispozitive. Iese undeva p'acolo... E de probat in zbor. Dar pina la urma fac eu o confuzie sau modelul asta a zburat bine la un moment dat?
Sper sa nu fi batut cimpii...

Bafta

PS. hai ca am mai citit odata; daca planeaza ok fara motor si fuge la cer cu motor, e clar o chestiune de unghi motor. La fel si cu tendintele de viraj stinga cu motor; citeva grade dreapta motor.
PPS. dupa parerea mea, in desenul tau, absolut ok, axa orizontala e reperul.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 October 2010 - 09:52 PM

0

#26 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 15 October 2010 - 07:43 AM

Vezi postareabizu, la Oct 14 2010, 10:48 PM, a spus:

Ia si tu ceea ce numesc englezii datum line.
Asta este axa centrala a fuselajului (adeca axa x). Sint modele la care profundorul face si el un unghi fata de aceasta axa asa ca, orizontala profundorului nu e neaparat un reper. Ai explicatii foarte bune mai sus: depinde unde sta aripa pe fuselaj, respectiv cum si daca se formeaza un moment (elicea trage, aripa frineaza). Oricum, chestia cu gradele e de dragul discutiei; nu faci tu sau altcineva un grad din "saibe" sau alte dispozitive. Iese undeva p'acolo... E de probat in zbor. Dar pina la urma fac eu o confuzie sau modelul asta a zburat bine la un moment dat?
Sper sa nu fi batut cimpii...

Bafta

PS. hai ca am mai citit odata; daca planeaza ok fara motor si fuge la cer cu motor, e clar o chestiune de unghi motor. La fel si cu tendintele de viraj stinga cu motor; citeva grade dreapta motor.
PPS. dupa parerea mea, in desenul tau, absolut ok, axa orizontala e reperul.

Merci Dragos.A zburat bine pana la un moment dat pana cand a picat in bot si s-a rupt panoul de foc.Acuma i-am dat microbul si baiatului meu si vreu sa il refac si sa il reglez cum trebuie ca sa poata zbura cu el in bune conditii.Sa isi faca mana mai ales ca e destul de docil si iarta multe greseli inerente incepatorilor.Macar acum voi avea o scuza sa vin la camp (ma duc cu baiatul!!! :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ).
Normal ca unghiul pe care il faci fizic(saibe,suruburi de reglaj,etc) nu are legatura cu teoria decat just for fun,dar trebuie sa ai totusi un puct de plecare si in plus vroiam sa am lamurita pentru mine aceasta dilema.
toate bune,
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#27 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 October 2010 - 09:32 AM

Vezi postareaoachidori, la Oct 15 2010, 08:43 AM, a spus:

Acuma i-am dat microbul si baiatului meu


Daca n-o scoti la capat, da-mi de stire si-ti dau un Izicraft echipat (mai putin receptor si poate baterie (o am dar are o celula umflata asa ca mai bina, nu)).
Aduna praf pe biblioteca si parca ar vrea sa mai zboare...
Asta zboara foarte cumintel, ar fi ideal pentru prima etapa.

Bafta
0

#28 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2010 - 11:22 AM

Unghiurile se dau fata de ampenajul orizontal si cel vertical (ca d-aia le mai spune si stabilizatoare), la V-tail e mai complicat. Eu fac mai simplu, le dau la ochiometru.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 October 2010 - 12:56 PM

Pentru a intari cele spuse mai sus, iti sugerez, sa te uiti un pic aici:
http://www.rhcforum....?showtopic=6644
Este un trainer clasic. Parte superioara a fuselajului este plana. Pe ea se aseaza aripa si ampenajul orizontal. Ea este si axa de referinta.
Daca te uiti si la Telemaster 40, vei vedea ca, datorita ampenajului orizontal portant, a trebuit sa i se dea un unghi negativ.
http://www.rhcforum....topic=10337&hl=
Multa bafta.
0

#30 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 15 October 2010 - 03:46 PM

Vezi postareamotzu, la Oct 14 2010, 05:50 PM, a spus:

Oachi si de ce nu, DragosMare

Documentul de mai jos descrie foarte bine toate fortele care actioneaza asupra unei aeronave sau in cazul particular al unui aeromodel.

Influenta unghiului pe care il face motorul cu axa longitudinala depinde de foarte multe chestii incepand cu dimeniunea elicii , puterea motorului si chiar dimensiunile fuselajului si ale ampenajului vertical datorita efectelor pe care le are curentul de aer asupra lor - pe sol sau in zbor

Mie documentul mi-a fost de un real folos - a trebuit sa-l invat pentru brevet si mi-a rezolvat o multime de enigme existente in capsor - am si o varianta mai complexa care descrie inclusiv principiile de functionare detaliate ale elicii - un alt profil de aripa dar in miscare circulara paralela cu alte fileuri de aer

Din pacate are 36 MB sa vad daca il pot pune pe Scribd

Ia ca am putut

http://www.scribd.com/doc/39326111/Princip...-Partea-Editata

Succes

Dragos,
excelenta carte .Am apucat sa rasfoiesc cateva pagini din ea si e super ok.Cand ajung acasa tre sa o mananc pe paine ca mi se pare ca explica foarte bine principiile zborului.Merci inca o data.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu