Modelism - RHC Forum: cum sa tii evidenta ciclurilor unui pack LIPO - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

cum sa tii evidenta ciclurilor unui pack LIPO

#1 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2010 - 02:40 PM

practic de 4 ani aeromodelismul. ARFist.
de multe ori mi-am pus problema cum sa tin evidenta la cate cicluri mi-a rezistat un pack LIPO. o solutie banala si extrem de practica am gasit in revista "Model Airplane News". etichete autoadezive.
Fisier atasat  100_3196.JPG (167.63K)
Number of downloads: 37
unde fiecare punct reprezinta o descarcare a pack-ului. ai zburat, ai scos pack-ul din avion, pac mai faci o bulina pe eticheta. simplu simplu

Aceasta postare a fost editata de hash84: 20 September 2010 - 02:48 PM

    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#2 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 20 September 2010 - 03:04 PM

Nu mai bine iti scri acasa pe ceva numarul de cicluri si scri pe pack doar un numar cu markerul ?
Eu asa fac la packurile care imi sunt la fel.

Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 20 September 2010 - 03:05 PM

Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#3 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2010 - 03:09 PM

Vezi postareaBIGfoot, la Sep 20 2010, 04:04 PM, a spus:

Nu mai bine iti scri acasa pe ceva numarul de cicluri si scri pe pack doar un numar cu markerul ?
Eu asa fac la packurile care imi sunt la fel.

asa aveam, dar mi se pare greu, cand ajungeam acasa, ori uitam, ori nu aveam chef. plus ca trebuia ca foaia de evidenta sa fie pusa "bine". cu etichetele mi se pare mult mult mai la indemana.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 September 2010 - 03:29 PM

La ce ajuta asta ? Sa stii care firma face pack-uri mai bune ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2010 - 03:41 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 20 2010, 04:29 PM, a spus:

La ce ajuta asta ? Sa stii care firma face pack-uri mai bune ?

in principiu vreau sa stiu cate zboruri pot da cu un pack pana oboseste... sa fac comparatie intre packuri : de exemplu am flight power eonx si turnigy luate in acelasi timp cu acelasi numar de cicluri de descarcare. FP da deja semne de oboseala, turnigy s-a umflat un pic dar da curent aproape ca in prima zi....
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#6 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 20 September 2010 - 09:16 PM

Vezi postareahash84, la Sep 20 2010, 04:41 PM, a spus:

FP da deja semne de oboseala

Iti mai aduci aminte ca ti-am zis (cu ceva timp in urma) ca FP se duc repede?
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#7 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2010 - 09:24 PM

Vezi postareaAdi-GVA, la Sep 20 2010, 10:16 PM, a spus:

Iti mai aduci aminte ca ti-am zis (cu ceva timp in urma) ca FP se duc repede?

dar nu credeam ca dupa 25 de cicluri :rolleyes:
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 September 2010 - 09:45 PM

Chestia cu dusul pack-urilor FlightPower e cu dus intors ! Sunt totusi pack-uri de " firma ".
Am vazut la camp la colegi astfel de pack-uri care functioneaza bine mersi de ani buni ( si pack-uri mai mari de doar 3S si 2200 mAh )
Se pare ca sunt multi factori care duc la stricarea sau nu a pack-urilor :
- modul de pastrare intre perioadele de "consemnare" la sol - obligatoriu storage
- exclus tinutul la frigider - se pare ca nu face decat rau ( in fisa care insoteste pack-ul este trecuta temperatura de lucru si de pastrare )
- si nu in ultimul rand charger-ul - de ce crede-ti ca un SCHULZE CHAMELEON CHARGER 936G costa cam 1000 euro ?

P.S.

Am vazut de curand un caz , si anume :

s-a achizitionat un charger nou - exclusiv pentru LiPo ( pana la 10 S ) - nu faci nimic , conectezi doar pack-ul si restul se face automat . Pana aici nimic deosebit , insa acest charger a reusit sa eglizeze celulele unor pack-uri mai vechi pe care nici un alt charger ( Bantam si altele ) nu reuseau sa o faca !
De ce oare !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 21 September 2010 - 04:59 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 20 2010, 10:45 PM, a spus:

- si nu in ultimul rand charger-ul - de ce crede-ti ca un SCHULZE CHAMELEON CHARGER 936G costa cam 1000 euro ?



Pentru ca pretul vine dintr-o vreme cand o denumire in germana insemna ceva.

In ziua de azi, de banii aia, iei 80 de pack-uri, care chiar si la 25 de cicluri durata de viata, tot te tin vreo 10 ani - la cateva zboruri pe saptamana.


Bafta.
0

#10 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 September 2010 - 06:46 PM

Vezi postarearad_gaby, la Sep 21 2010, 05:59 PM, a spus:

Pentru ca pretul vine dintr-o vreme cand o denumire in germana insemna ceva.

In ziua de azi, de banii aia, iei 80 de pack-uri, care chiar si la 25 de cicluri durata de viata, tot te tin vreo 10 ani - la cateva zboruri pe saptamana.


Bafta.


Asa o fi dar daca iei niste pack-uri 10S de 4000-5000 mAh si ii bagi intr-un model de F3A de peste 3000-4000 euro si ala, parca nu prea iti vine sa vrei sa il vezi cum se umfla pack-ul in el si sare in aer !
Iar daca iei pack-uri de peste 300 euro bucata parca iar nu iti convine sa afli ca chargerul tau de 200 - 300 ron nu isi face treaba bine !
Dar fiecare isi stie socotelile mai bine ! Eu de exemplu nu stau sa insemnez pack-urile - sau bulit ... la gunoi si altele daca e banutu daca nu ... o mica sau mai mare pauza pana se reface bugetul !

P.S.

Aceeasi metoda se poate aplica la toate consumabilele de pe un model ( litri functioane motor termic, nr ore de zbor pentru motoare electrice, servouri , regulatoare, UBEC-uri etc ). De exemplu dupa fiecare zi de zbor sa tragem un numar de linii sau puncte pe o hartie care sa ramana in fuselajul modelului si care sa fie egal cu numarul de zboruri din aceea zi. Stiind ca un zbor are o medie de "Y" min iar un termic consuma per zbor un "X" grame de carburant restul devine o joaca .
Asta pentru cine are chef !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 September 2010 - 06:54 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#11 Useril este offline   Wheelflyer 

  • Members
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 16-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Calator

Postat 11 October 2010 - 04:18 AM

Cum stabiliti cat se poate folosii o baterie inainte sa devina periculoasa utilizaea acesteia ?
Eu de exemplu, folosesc o singura baterie de cand am inceput sa zbor Turningy 2200 3s si am zburat chiar si de aprox. 5 ori intr-o zii, nu am mai tinut cont.
Am mai avut bateria stok pe care am aruncat-o dupa ce am vazut ca se umflase foarte putin ( initial citisem cat sunt de periculoase lipo ) nu era folosita prea mult.
Ideea e ca nu as vrea sa astept sa-mi explodeze in fata, pentru a realiza ca nu mai trebuie folosita.
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2010 - 05:59 AM

Pe langa, dar nu prea.
Acum doua zile am avut o revelatie. Si anume ca am gresit cand am lasat in fiecare model RTF (7-8 la numar, iar unele nezburate de mult) bateriile. Ma refer la bateriile pentru receptie, NiMHd, unele puse in locuri imposibile pentru a centra modelele si fiecare de alta dimensiune si greutate. Am avut o banuiala si le-am luat la rand pentru verificare. Doua erau moarte, celelalte, inca, functionale.
Cred ca, cea mai buna abordare a problemei, ar fi 2-3 baterii, LiPo sau LiFe, pe care sa le mut de la un model la altul. Asta presupune sa fie usor accesibile. Dar bonusul ar fi sa le egalizez la fiecare incarcare.
Voi cum procedati?
0

#13 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 11 October 2010 - 07:32 AM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 11 2010, 06:59 AM, a spus:

Pe langa, dar nu prea.
Acum doua zile am avut o revelatie. Si anume ca am gresit cand am lasat in fiecare model RTF (7-8 la numar, iar unele nezburate de mult) bateriile. Ma refer la bateriile pentru receptie, NiMHd, unele puse in locuri imposibile pentru a centra modelele si fiecare de alta dimensiune si greutate. Am avut o banuiala si le-am luat la rand pentru verificare. Doua erau moarte, celelalte, inca, functionale.
Cred ca, cea mai buna abordare a problemei, ar fi 2-3 baterii, LiPo sau LiFe, pe care sa le mut de la un model la altul. Asta presupune sa fie usor accesibile. Dar bonusul ar fi sa le egalizez la fiecare incarcare.
Voi cum procedati?

Eu am pt fiecare avion (am numai electrice) cate 2 baterii cam de acelasi fel pt fiecare,pt ca sunt calculate ca sa iasa Cg-ul si sa incapa in spatiul destinat scopului.De aceea la fiecare iesire le zbor pe toate (toate avioanele zburabile) si le egalizez de fiecare data.Le am de vreun an si ceva pe majoritatea si inca mai duc binisor si nu merg cu ele pana cade avionul,ci le mai las sa mai aiba ceva zeama in ele(in felul asta)imi zicea cineva la camp ca s-ar mari durata de viata.
Ca si depozitare le tin intr-o cutie metalica,ca sa nu am probleme.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#14 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2010 - 06:15 PM

Vezi postareadan_mitea, la Oct 11 2010, 06:59 AM, a spus:

Voi cum procedati?

nu schimba electronica daca tot esti fan nimh/cd. tine bateriile unde sunt, si 1 data pe luna fa 3-4 cicluri de descarcare-incarcare. eu asa fac cu statia cand sta, acumulatorii de la aparatul foto. si merg brici!
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#15 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 11 October 2010 - 08:41 PM

O data pe luna 3~4 cicluri ? de ce ? Nu merge sa faci o data pe luna sa zicem treaba asta ?
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#16 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2010 - 09:00 PM

Vezi postareaBIGfoot, la Oct 11 2010, 09:41 PM, a spus:

O data pe luna 3~4 cicluri ? de ce ? Nu merge sa faci o data pe luna sa zicem treaba asta ?

la mine nu prea.
ex: acumulatori de 2500mah. prima data ii descarc. dau 1000mah. incarcare iau numai 1200. apoi iar descarcare. la incarcare 1800. apoi iar descarcare si incarcare pana iau aproape toata capacitatea lor. si asta dupa 3-4 ciclcuri. trebuie vazut in functie de fiecare acumulator. vorbesc de nimh/cd
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu