Motoare electrice Despre
#31
Postat 25 April 2004 - 05:23 PM
#32
Postat 26 April 2004 - 11:16 PM
#33
Postat 27 April 2004 - 12:26 AM
(CPU) si a mers "ca uns".Personal nu acord o mare importanta rodajului...are loc la primele zboruri,si ca sa-ti dai seama de performantele motorului inainte si dupa rodaj trebuie sa ai un ochi destul de profesional, lucru pe care nu-l posed! Cand motorul vine fara condensatorii de rigoare,rodajul este ceva mai important.
GIGI:
"La inceput nu este un contact perfect intre perii si colector iar un contact pe o suprafata mica sau un conductor cat mai subtire opune o anumita rezistenta (adica nu are capacitate de a transfera un curent mai mare) si se incalzeste pina la distrugerea acestuia."
Contactul dintre colector si perii se face doar in anumite puncte care la trecerea curentului se topesc.Daca te-ai uita la microscop suprafetele ar arata in felul acesta:
#34
Postat 27 April 2004 - 09:11 AM
#35
Postat 27 April 2004 - 05:14 PM
#37
Postat 06 May 2004 - 03:50 PM
Reductorul nu conteaza.
#38
Postat 10 May 2004 - 01:57 PM
Se da asa una bucata motor electic cu urmatoarea specificatie :
Turatie fara sarcina - 17,000 rpm
Consum fara sarcina - 1 Amp
Consum maxim (la blocare) - 12 Amp
Consum la randament maxim - 4.5 Amp
Tensiune operare - 7,2-14,4v
Mai exact permax-ul 480 de aici din magazin
Am intrebat de un controler pe care scrie asa 8/15 Amp. Dupa capul meu zice ca regulatorul mere normal la 8 amperi si pt perioade scurte de timp la 15 (si din ce zice producatorul). Motorul zice ca consuma la randament max 4.5 amp. care e mai mic < 8 amp .
Totusi vanzatorul a zis ca nu merge si nu inteleg de ce .
#39
Postat 10 May 2004 - 02:24 PM
in rest, e doar o chestie de aritmetica: curentul pe care-l poate suporta sa fie mai mare decat curentul maxim in sarcina care poate sa-l suga motorul.
nu se pune chestia cu consumul in scurt pentru ca aceasta nu este o sarcina normala. iar, consumul in scurt este foarte posibil sa depaseasca sarcina maxima a multor controllere.
sugestia mea este urmatoarea:
1. convinge vanzatorul sa vina cu niste argumente rationale, eventual posteaza-le si aici.
2. daca nu te lamureste, ia-l pentru ca nu vad nici un motiv sa nu functioneze.
alexella
PS
sper ca nu te aflii in situatia in care vrei sa cumperi un motor brushless si un controller standard....
cred ca nu, dar am considerat ca merita acoperita si aceasta varianta.
#40
Postat 10 May 2004 - 02:46 PM
Altfel, ia-te dupa Alexella, ca zice bine.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#42
Postat 11 May 2004 - 04:24 PM
are condensatori pe el ,reductor etc
firele sunt rosu si negru deci banuiesc ca asa trebiue sa-l alimentez pentru rodajul in apa
indiferent de situatie o sa fie alimentat rosu + si negru - din regulator deci asa trebuie rodat
ma contrazice cineva????
astept
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 January 2005 - 06:47 AM
#43
Postat 12 May 2004 - 03:35 PM
vazand ca e destul de disputat subektul "rodaj motor electric", va impartasesc experientza mea cu motorul LeMans AP29L special pt turbina (motorul lu' F-16 de la Kyosho)
1) inainte de a fi montat motorul in fuselaj am facut un rodaj uscat (in aer shi fara sarcina) la o tensiune de 5VCC timp de 2 ore. Caderea de tensiune sub sarcina era de 2.5VCC, iar curentul absorbit de 5A, iar dupa cele doua ore, nu am observat nici o imbunatatzire in modul de functzionare al motorului, cum ar fi un curent mai mic absorbit, datorita mai bunei asezari ale periilor pe colectoarele rotorului si diminuarii arcurilor electrice, shi nici in turatzia acestuia. Singurul lucru observabil era o dara carbonizata pe colector de forma inelara si de latime 0.3-0.4 mm,
2) cu toate astea zicand ca asa treba sa fie, am montat motorul shi m-am prezentat la RR cu el unde in timpul zborului observaram, ca motorul se opreste din cand in cand in timpul zborului, deci nu puteam sa banuiesc alt ceva decat ca sarcina maxima a controlerului (Schulze slim 40 be - peak max 52A - nominal 40A) a fost depasit
3) saptamana asta (alaltaieri) am scos motorul spre studiu. Colectoarele erau negre, iar periile aveau puncte de topitura la suprafatza. M-am apucat instant sa lustruiesc colectoarele lucru care mi-a reusit impecabil - erau oglinda efectiv, dupa care am luat si periile la periat, pentru a le reda forma initziala. Dupa toate astea m-am apucat sa fac un nou rodaj, insa utilizand metoda baii de apa distilata cu 2-3 picaturi de detergent lichid.
4) Am alimentat motorul cu 5V (sub sarcina la borne 2.3 V maurat), iar curentul absorbit era de 5A. Dupa mai bine de 5 ore de functzionare curentul absorbit era nemodificat, iar colectoarele prezentau din nou aceleasi araturi ca la primul rodaj, siingura deosebire fiind faptul ca nu mai erau carbonizate
Akuma in urma acestui experiment propriu shi personal nu pot sa trag de cat o singura concluzie - absolut ineficient rodajul. Ca orice om cu niscaiva cunostiintze tehnice, ma asteptam sa inregistrez o scadere a curentului absorbit, o turatzie lina shi constanta (dupa sunet) shi un colector frumos lustruit in zona periilor, dar nici unul din aceste asteptari nu a fost atins.
S'auzim numai de bine
0728.26.93.19
#44
Postat 12 May 2004 - 05:10 PM
La o masina straina trebe sa ii faci rodaj? sincer eu stiu ca nu, si am mers cu destule (o scoda octavia are acum 200.000 km si mere motorul ca nou). Pt. ca ai dracu' strainii astia rodeaza motoarele in fabrica. Numa' la Dacia autohtona e altfel..
Banuiesc ca asa o fi si la motorashele astea electrice. Probabil ca le rodeaza in fabrica inainte sa le dea drumu pe piatza.. Parerea mea...
Oricum eu nu o sa stau sa rodez motoare electrice...
Bafta
#45
Postat 12 May 2004 - 05:29 PM
'aidi pa
0728.26.93.19
#46
Postat 12 May 2004 - 06:46 PM
Citeaza
da la o mashina straina trei sa-i faci rodaj
nu se forjaza motoru primii 1500 km se schimba uleiul etc(ca altfel curge span in baie)
ai dreaq straini nu cred ca fac rodaju la motoare in fabrica pentru ca nu e NEVOIE!!!
stiu ei sa construiasca motoru la fix sa mearga chiar daca o ia un vitezist care o forjaza din prima.
pricipiul acesta nu cred ca se aplica la motoare electrice taiwan de 7,2v
un rodaj n-are ce sa-i strice :)
#47
Postat 12 May 2004 - 07:22 PM
orice producator west care se respecta, trece automat in instructziunile de utilizare inainte de punere in functziune toate cele necesare pentru a fi acoperit din punct de vedere juridik in eventualitatea, ca un utilizator natafletz vine shi zice ca vrea despagubiri ca nu a fost informat despre utilizare shi punere in functziune...
un exemplu edificator in acest sens, shi probabil intalnit deja de multzi este inscrierea pe paginile goale din instructziuni "pagina intentzionat lasata libera" ca nu carecumva unul sa vina sa zica "pagina era goala n-am citit, sau autocolantele pe leptopuri de genul "feritzi degetele de coltzuri pt a nu va rani la maini" deshi toate marginile sunt perfect rotunjite shi debavurate etc....
ori eu unul n-am vazut nici un producator de telefoane mobile sa scrie in manual incarca descraca incarca descarca bateria ci doar utilizeaza incarcatorul din pachet, sau hai sa luam un exemplu shi mai apropiat de motoare: deckurile de firma (Marantz, Teac, Denon, Harman Kardon, BangOlufsen, Sony, Technics) - a citit cineva vreodata ceva de genul - rodatzi motorul deck-lui inainte de punere in functziune? Banuiesc, ca nu. Asta probabil pt ca reusesc, sa faca piese la precizie de microni, o precizie mai mare de cat asta ar fi o exagerare din partea oricarui om cu kapu' pe umeri din moment ce numai vibratziile din timpul prtelucrarilor nu permit asa ceva, nu de parka ar fi imposibil, dar nimeni nu ar plati pretzul cerut, shi atunci venim noi shi zicem ca facem rodaj....
cam asta ar fi shi la masinile occidentale - prelucrarea materialelor este deja atat de avansata incat produsul finit functzioneaza fara rodaj..., doar la Dacie unde inca Nea Culitza von Colibashi vine cu sublerul shi micrometrul ia masura shi daca e plus minus 5% pune stampila CTC, ca e bine shi te indruma sa faci rodajul la 90 km/h max pana se aseaza piesele shi dispar cei 5%...
haidi pa ca'i amuzzant
0728.26.93.19
#48
Postat 12 May 2004 - 08:13 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
exact asha ziceam si eu mai sus
da p'aici discutam de motoarele electrice care se vand prin tzara care au ca si firma numele vaporului care le aduce in tzara
nicidecum marantz,teac,sony ,technics
daca cineva are de vanzare motor pt aeromodel "Technics" vreau si eu vreo doua(ma multzumesc si cu un sony)
chiar ca e funny!
#49
Postat 12 May 2004 - 09:57 PM
Ca la orice ansamblu mecanic, primii km, ore, etc. trebe facutzi fara sa fie fortat la capacitate maxima.. Cam atat.
Bafta si spor
#50
Postat 12 May 2004 - 10:40 PM
Ai fost sistematic, eu n-am avut rabdare sa fac si masuratori, dar in principiu am mers pe aceeasi directie.
Esential este sa "rodezi" motorul la inceput. Indiferent ca-i electric sau termic. Rodare adica functionare fara stress.
Ca sa nu intrii in mecanica cuantica si sa frizezi absurdul, o rodare de bun simt ar fi motorul electric last in gol, mansa la 1/4-max 1/3 din cursa, o picatura-doua de ulei pus pe perii.
Dupa 5-10 minute, periile deja s-au pasuit pe colector, cine rodeaza mai departe nu face decat sa-si toceasca periile.
Si, dupa cum bine zicea un modelist, in primul rand cititi instructiunile, vedeti poate motorul respectiv are un stil aparte de-al roda.
revenind la turbina lu' matale, Il Padrino, turbina lu' matale mananca perechi de carbuni pe paine. Ca altfel n-are cum sa scoata turatia ceea si volumul de aer pe care-l soliciti. Singura solutie este sa-ti cumperi o perie speciala de curatit colectorul. Cu asta, fara sa mai desfaci motorul de tot, desfaci numai o perie si-n locasul respectiv bagi periutza de curatat. Este de fapt o guma mai speciala, abraziva, probabil asemanatoare cu pietrele de cauciuc folosite in tehnica dentara. Legi motorul cu o bucata de furtun de silicon de un alt motor, il invarti cateva zeci de secunde, l-ai curatit, pui peria la loc si... back to work.
Din fabrica, motorasele nu sunt rodate. Doar cele pe care scrie explicit acest lucru. Celelalte, daca au fost norocoase, au pupat ceva curent pe linia ce CTC, ca altfel... nexam.
in speranta ca poate am mai adaugat ceva util, va las... ca mi-e somn...
alexella
#51
Postat 13 May 2004 - 08:20 AM
fara sa fi avut pontul cu guma abraziva shi strangerea rotorului intr-o mandrina pt invarteala, descris de Alexella exact asa am procedat. Am luat LeMans-ul shi l-am prins in mandrina unei bormasini mici (12VCC) prinsa de masa, pt a pastra axialitatea ansamblului. Primele cateva ture am pilit colectoarele cu shmirghel de 400, iar apoi am folosit o guma de sters da de aia abraziva (pt cerneluri), dupa care luciul final, l-am dat cu o bucata de piele. Cum va spuneam a iesit impecabil, ziceai ca e aurit...
Shi rezultatul a fost exact cum a mentzionat Alexella - uzura periilor.
haidi pa la totzi shi toate
P.S. cum reaq facetzi citarile ca la mine nu iese de nici o culoare?
0728.26.93.19
#55
Postat 14 May 2004 - 05:04 AM
apesi pe raspunde dupa care incepi sa scrii textu'
dupa care apesi "Quote"
Citeaza
selectezi din mesajele anterioare ce doresti sa citezi dai copy/paste si cand s-a terminat citatu' apesi din nou pe "Quote"
#60
Postat 15 May 2004 - 08:44 AM
Nu vreau sa necajesc pe nimeni, dar folosesc motoare de 25 de ani si in afara de intretinere (curatare si ungere) nu ai ce roda. S-a spus de rodarea lagarelor si suna ca si cum ar trebui sa rodam rulmentii.
Procesul de pasuire al periilor nu are nici o legatura cu rodajul iar celelalte fenomene nedorite care apar se datoreaza intotdeauna unei utilizari peste limita specificatiilor clasei respective de motoare (utilizari in sarcini prea mari, supratensiune, etc).
Cat timp am fost grijuliu si am curatat si gresat motoarele nu am avut nici un fel de problema.
Sa fiti iubiti!