Modelism - RHC Forum: Motoare electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6

Motoare electrice Despre

#151 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 29 June 2004 - 03:25 PM

Zod baiat - astia cand o sa ne vada pe camp o sa ma intrebe cum se freaca un ceas kurubine -

Silviu: stabiliram ca fiecare face dupa comonsensul sau cu motoarele electrice noi-noutze. Eu unul nu mai fac nici un rodaj, de cat daca producatorul specifica expres a se face rodajul. Mi se pare OK ce zice Butterfly - alea 5 ore potzi sa le treci in contul uzurii shi deci mai bine te dai calmo-calmo cu zburatorul de cat sa freci menta in acest timp
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#152 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 29 June 2004 - 03:50 PM

Silviu : pari baiat mare si cu cate ceva in cap. Ideea e ca vezi ca parerile sunt impartite. Desi asuma-tzi mai o decizie. sau da cu banul..... Sau vrei dupa aia, daca nu e in regula sa zici "pai d'aia s-a stricat, ca mi-a zis cutare sa-l rodez nu's cum"..

Bafta

P.S. Poate totusi facem o combinata aero-navo pe ior :D Sau nu te avantzi cu pasarea deasupra lacului ? :lol: :lol:
... ca eu vin cu barca pe maracana :lol:
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#153 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 29 June 2004 - 03:52 PM

bei Valterash, Mizzone tata avem asa:

Matalutza tragi o sanie cu talpa din platbanda cu tekelul matale pa sanie. Aluneca fara probleme shi matale cu pantofiorii tai tragi shi nu ai probleme. Schimbam scenariu, pastram sania, dam la o parte tekelul shi punem zece cutii de gresie pa sanie. Ce se va intampala? Vor patina pantofiorii tai ca la balamuc shi maturi cu limba pe jos da sania nu se misca. De ce? pentru ca estem simplu, relatzia p = F/S spune totul; S ramas costant, miu ramas constant, dar s-a modificat F-ul shi implicit p-ul.
Avem caz real au ba?

La boburi, schiuri shi toate cele printzipiul e za seim - Nu depinde de S ci de fortza cu care suprafetzele sunt tzinute in contact! Daca teoria nu s-ar regasi in realitate totzi oamenii de stiintza, profesorii universitari poa sa se duca la gara ca nu mai avem de a face cu ei....

Carrrtonas rosu, date jos da pe teren shi treci in concediu, sau mai judeka o data la rece

----------------
Alladin freac'un ceas kurubin
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#154 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 29 June 2004 - 03:54 PM

Butterfly - baga MI cand iesi cu barca pa IOR sa ne vedem la fatza
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#155 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 29 June 2004 - 04:05 PM

Bag, da' daca nu critici prea tare :lol:
E primul meu model (construit integral de mine, coca, suprastructura, etc etc)
In rest, vreo 3 machete de avionashe statice de la revell.

Succese

P.S. 1 Sa intzeleg ca de fapt miu-ul variaza in functie de presiune.... Ar fi o explicatie....
P.S. 2 Atentie cand scrii miu-ul ala ca daca inversezi literele cine stie ce mai iese :lol:
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#156 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 29 June 2004 - 04:28 PM

Dupa ce aproape terminarati revin si io in legatura cu asta:

"Shi nu mai spunetzi la nimeni domnilor ingineri, ca fortza de frecare depinde de suprafatza de contact! - depinde intr-o foarte mica masura de calitatea suprafetzelor in contact (prin acel miu situat valoric intre 0.15 - 0.8 in cazul frecarii statice shi 0.1 - 0.6 in cazul frecarilor la alunecare) si de fortza normala pe suprafatza"

Da un miu de 1,15 ce are? Face galci? Adica de ce numai 0,8?
Ca acum am venit de la scoala si am dat tot de scoala! Huooo!
Un atasament cu un fotomodel cu suprafata de contact mica nu s-o gasit pe la niminea?
Tot ce se invata la scoala e pe un model standard, simplificat si totdeauna exista cazuri care dovedesc contrariul oricarei afirmatii. Mai e multa apa de curs pe Dunare pana se descopera tot ce e de descoperit in domeniul frecarii. Asa ca plec la o bere. Haidi PA!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#157 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 29 June 2004 - 04:42 PM

bitex, la 29 Jun 2004, 16:28, a spus:

Dupa ce aproape terminarati revin si io in legatura cu asta:

"Shi nu mai spunetzi la nimeni domnilor ingineri, ca fortza de frecare depinde de suprafatza de contact! - depinde intr-o foarte mica masura de calitatea suprafetzelor in contact (prin acel miu situat valoric intre 0.15 - 0.8 in cazul frecarii statice shi 0.1 - 0.6 in cazul frecarilor la alunecare) si de fortza normala pe suprafatza"

Da un miu de 1,15 ce are? Face galci? Adica de ce numai 0,8?
Ca acum am venit de la scoala si am dat tot de scoala! Huooo!
Un atasament cu un fotomodel cu suprafata de contact mica nu s-o gasit pe la niminea?
Tot ce se invata la scoala e pe un model standard, simplificat si totdeauna exista cazuri care dovedesc contrariul oricarei afirmatii. Mai e multa apa de curs pe Dunare pana se descopera tot ce e de descoperit in domeniul frecarii. Asa ca plec la o bere. Haidi PA!

dom profesor,
io ziceam ca ditamai universitaru ne lamureste si pe noi.
cand colo ,am impresia ca tu abia astepti sa scapi de teorie.sa mai pui mana pe un surub ,ceva...
flying is my life...
0

#158 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 29 June 2004 - 04:44 PM

Bitex - velcam tu za fricsion scuul clab - da nu te duce la bere fara pretin bun
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#159 Useril este offline   Emanuelu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 08-June 04

Postat 29 June 2004 - 11:57 PM

Mai baietzi, da vad eu bine ca de cum v-am lasat un pic atzi si sarit la beregata aluia de-a descoperit legea frecarii, ca cu Dinsul v-ati certal voi in realitate si atzi mincat 3 (TREI !!!) PAGINI DIN FORUM . AOELEEUU SUNT 5(CINCI!!!!!) PAGINI. Eu cu Bitex beam o bere linistiti la UMBRA si aici destrabalare in formule de fizica elementara. Mai, FITZI BAIETZI INTELIGENTI CA TZARA GEME DE INGINERI. Asta, sunt tentat s-o pun ca motto.Daca eu v-am luat profesorul (Bitex) la o bere, o sa incerc eu sa explic, ca ma simt vinovat. Sa va eau usor ca prea sunteti infiebintatzi: un sugubatz a pus pe forum in alta parte o problema delicata, doar ptr. cunoscatori, sic, asta-i de la bere, scuze, oare poate sa cupleze un generator cu Ue=6v la un motor el cu Unom=3v. In fond motorul papa 3v si invirte generatorul care scoate 6v, deci 6-3=3. Si-a amintit ca mai sunt si pierderi prin frecare, inductie autoinductie si alte marimi fizice dastea dar 50% adica 3v sunt arhisuficiente sa le astupe. Asa ca s-a pus pe treaba a facut ansamblul i-a dat un brinci si ce sa vezi mergea f. bine, numai ca dupa 15-20 min, zice el,se oprea perpetuumul, izonia soartei, desi avea rezerva suficienta putem noi zice. Baieti asta-i poveste cu morala si nu vreau demostratii ca daca ne dau afara adminii scapam usor, mie mi-e ca ne pun sa repetam scoala din clasa a-VIII-a sau chiar a-VII-a si nu vreau, cel putin eu. Deci de la inceput, 6-3=3, cred ca nu ma poate contrazice nimeni din regnul vertrebratelor, aritmetica e simpla, corecta, da practica itzi da peste nas. Acum morala : el taiase fizica in felii mai mici decit face programa scolara de obicei, curentul electric era doar tensiune, intensitatea sau curentul erau in ora de chimie la electroliza si puterea era masurata in muschi, cit despre frecventa asta-i in clasa a-IX-a si probabil autorul era a-VIII-a. Morala MORALEI : Voi atzi luat o formula carecta saraca dar ati aplicat-o prost (vezi Kg de cuie si Kg de paie ca si aici apar mari diferente in practica daca arunci cu ele dupa cai verzi), calculele care le-ati facut fiecare, culmea, sunt bune toate, dar atentie, alt sugubat de pe pag. 12, valteras adica, v-a pus-o bine , n-ati observat si de aici potopul. El a spus suprafatza DISCULUI, NU a PLACUTZEI de frina , la comparat cu ALT DISC mai mare, placutza fiind aceeasi, dar mutata pe o raza mai mare si apoi a pus rezultatul, = frinarea diferita a MASINII. Cand a pus frina, eu zic ca placutza in cauza, a parcurs aceeasi lungime PERIMETRU de fiecare data, vorba legii frecarii (e LEGE fratzilor nu regula), dar pe diametre si timp diferite (astea-s alte legi), rezultatul = masina a parcurs distantze Liniare diferite pana la oprire fare sa contrazica nici o lege. Paradoxala situatie domnilor nu ? Culmea si discul si roata sunt din aceeasi familie, adica rotunde (si coltzurile PATRATULUI razei ne bat la cap la fel), fortza de franare este la fel si ESTE, vorba lui Vanghelie primarul, da da rezultate diferite, HAIT. Pot sa va fac si numeric dar s-au facut destule calcule si cred ca m-am facut intzeles si pe literatura. Acum M.M.Moralei: Fizica nu-i o adunatura de felii strinse laolalta intimplator, ci un intreg complex din care pentru simplificare indepartezi ce nu ai nevoie atunci si numai atunci si cu mare grija la ce indepartati de pe acolo. Daca tii ochii pe ansamblu itzi dai seama daca ai scos din greseala, ptr simplificare si ceva util ca altfel te pierzi in formule interesante si corecte,sic, dar rezultatul anapoda. Niciodata in practica nu actioneaza o singura lege, sau un singur fenomen, sau o singura formula, dar noi invatzam cite una odata ca nu stim alta metoda de predare. Din cauza asta s-au facut greselile de mai sus, nu atzi vazut padurea din cauza ... copacilor,sic. Da lung efect are berea asta si scria pe ea FARA ALCOOL. Acu sper ca nu sa suparat nimeni sau PLICTISIT ca n-am avut intentia. Ca sa revin la oile noastre, periile, suprafatza no conta ptr. frecare dar pentr. densitatea de curent care trece pe acolo conteaza si asta-i un lucru foarte bun ptr. toata lumea, cu perii. Deci marimea nu conteaza la frecare (spun si femeile), dar se pare ca conteaza la <altele>, mai bune. Parerea mea, care este.

Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 01 July 2004 - 02:50 AM

0

#160 Useril este offline   Emanuelu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 08-June 04

Postat 30 June 2004 - 12:17 AM

Tot eu nesuferitul ca nu m-am saturat. Ptru SILVIU66 la< daca dupa ce am luat motorul nou il tin vreo 2-3 ore la tensiune mica ,fara sarcina etc.
chiar cu alcool ,apa sau ce vrei tu.
> rasspuunsuul e : faci foarte bine dar ce urmeaza dupa etc. ala e munca in plus,materiale, complicatii si fara satisfactii concludente.Ungerea este obligatorie si nu are legatura cu rodajul. In legatura cu ascutitul patinelor , asta se face ca sa te duca unde vrei tu si cand vrei tu , nu unde vrea "fortza centrifuga" si cind vrea aceaasi fortza si asta chiar nu stie de suprafata sau presiune dar proprietarul le va sti pe amindoua daca are vreun zid in fata . Si aici s-a facut aceeasi greseala, care am explicato mai sus.

Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 01 July 2004 - 03:07 AM

0

#161 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 30 June 2004 - 08:45 AM

HA HA HA . Ce va facut emanuelu !!!

Nu mai continuati ca va bat . Concluzia e ca e bine sa ai suprafata mare la perii ca trece mai mult curent . Cum faci ca suprafata aia sa fie mai mare ? Il rodezi . Acum la un motor slab gen 300 sau 400 rodaju nu aduce un plus mare la performanta dar daca vrei sa sa scurgi ultima picatura de putere din el poti sa il si rodezi si e musai sa il ungi pe la incheieturi (lagare rulmenti etc)

Si daca vreti putere de la 400 faceti ca Manelu puneti doo bucati pe o aripa de 1 metru si o sa zboare cum vreti voi .
DT
0

#162 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 July 2004 - 12:44 PM

am rodat cum am spus:2 ore in aer si 30 min in alcool
acum dupa cateva zboruri mai serioase,colectorul era negru ;l-am tzinut 60 sec in alcool,colectorul s-a facut luna.
gresat bucsi.carbunii arata superb-n-au pierdut deloc din grosime :huh:
flying is my life...
0

#163 Useril este offline   cyrus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 17-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism,masini cu abur,prelucrarea lemnului,vw golf 1

Postat 11 January 2007 - 09:30 AM

Am un motor Permax 400 -6v de la un EZ care are sensul de rotatie pe impins si vreau s-al folosesc la alt model unde am nevoie de tractare. Cum schimb sensul de rotatie? Motorul are 3 condensatori si o dioda. Am intors dioda dupa care am inversat alimentarea si nimic. Poate este ceva simplu dar nu ma pricep. Sper sa nu radeti prea tare ,dar asta este NU STIU. Va rog o solutie!!!!!
0

#164 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2007 - 01:48 PM

Fara dioda, o data ce ai schimbat alimentarea tre sa se schimbe si sensul. Mai verifica.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#165 Useril este offline   cyrus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 17-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism,masini cu abur,prelucrarea lemnului,vw golf 1

Postat 11 January 2007 - 04:10 PM

Defapt ce rol are dioda? Si daca o scot nu se intampla nimic rau?
0

#166 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 11 January 2007 - 10:23 PM

Dioda protejeaza tranz de comanda din ESC.

Scoate dioda, decupleaza complet motorul de la ESC si testeaza sensul de rotatie cu o baterie de 1.5V, fara dioda. Dupa ce te-ai lamurit ca se invarte in ambele sensuri, marcheaza plusul pentru sensul care iti convine, pune dioda la loc (Atentie sa o pui corect; daca nu esti sigur, nu presupune nimic si mai bine intreaba!) si lipeste la loc (Corect!) firele de la esc.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#167 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 12 January 2007 - 01:44 PM

Fac si eu un comentariu la acest subiect desi nu am rodat vreun motor electric pentru aero (nu cred ca-i necesar / deasemenea nici parerea mea).
Ulei pe colector nu as pune:
_nu ajuta la frictiune deoarece se centrifugheaza imediat
_cu siguranta va ajuta la retinerea prafului
Uleiul la bucsi mai merge (ai impresia ca e totul in regula) dar:
_Motorul cu reductor are fortele axiale mai mici deci uzura bucsei este mai mica
_Motorul pe direct ....are lagarul de langa elice foarte solicitat ..si asa ca imediat capata joc cu ulei sau fara ulei
Pasuirea periilor pe colector:
_cred ca contactul periei noi cu colectorul nu ar trebui fortat prin rodare deoarece pana la contactul optim mai e un timp din viata motorului pe care-l pierdem.
_Daca exageram cu shaua periei peste optim s-ar putea ca sincronizarea colectorului cu campul magnetic sa nu mai fie optim si astfel sa pierdem din puterea motorului (ceva ca distributia la motoarele termice).
Oricum aceste motoare sunt foarte solicitate (la aterizare majoritatea sunt calde cateodata chiar fierbinti).Regimul lor de functionare nu pot sa-l compar cu nici un motor dintr-un aparat electronic.
numai bine!
0

#168 Useril este offline   cyrus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 17-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism,masini cu abur,prelucrarea lemnului,vw golf 1

Postat 14 January 2007 - 11:27 PM

Fara dioda, o data ce ai schimbat alimentarea tre sa se schimbe si sensul. Mai verifica.[U] Ai dreptate Valteras. Azi am avut mai mult timp si am rezolvat. Problema era ca am schimbat polii fara sa intorc si dioda iar motorul nu se rotea, iar cand am inversat dioda n-am inversat polii si acelasi rezultat. Acum le-am inversat pe amandoua si este OK. Multumesc!
0

#169 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 January 2007 - 09:36 AM

Citeaza

_cred ca contactul periei noi cu colectorul nu ar trebui fortat prin rodare deoarece pana la contactul optim mai e un timp din viata motorului pe care-l pierdem.


Am mai explicat ce se intampla daca livrezi curent mult printr-un ansamblu perie-colector nepasuit. Pierzi in mod sigur "timp din viata motorului".
Rodand motorul la tensiuni si turatii mici, nu penalizezi in nici un fel resursa motorului.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#170 Useril este offline   mad_john 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18-May 08

Postat 26 May 2008 - 03:46 PM

Salut, de cand am patito cu un speed 300 am urmarit acest subiect si am ramas total nelamurit de necesitatea rodajului la un motor electric, astfel ca aseara am trimis un e-mail la unul dintre magazinele de la noi la departamentul tehnic si am primit urmatorul raspuns:
"La un motor electric nu se pune problema rodajului. E bine ca pentru
inceput
sa nu puneti motorul in sarcina maxima, eventual sa-l tineti fara
sarcina
( 30 minute ) pentru uniformizarea periilor."
Si cred ca asa o sa fac cu speed 300 ce l-am luat sapt trecuta o sa il las sa pape un acc de 9,6v la 600mAh fara sarcina cu mansa la 25%.
0

#171 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 26 May 2008 - 04:58 PM

daca vii la alba iti dau eu cadou 2 speed 300 cu reductoare cu tot ,noi-nefolosite.
flying is my life...
0

#172 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 26 May 2008 - 06:21 PM

SILVIU66, la 26 May 2008, 17:58, a spus:

daca vii la alba iti dau eu cadou 2 speed 300 cu reductoare cu tot ,noi-nefolosite.

...asta se numeste mita ,racolare!!!! :)
...tabula crasa, mortua est!
0

#173 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 26 May 2008 - 06:32 PM

Asa a facut si sapele in rai.......ssssssssssssssssssssssssssssss......
0

#174 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 26 May 2008 - 09:49 PM

ipsihi, la 26 May 2008, 18:21, a spus:

SILVIU66, la 26 May 2008, 17:58, a spus:

daca vii la alba iti dau eu cadou 2 speed 300 cu reductoare cu tot ,noi-nefolosite.

...asta se numeste mita ,racolare!!!! :)

Plusez si io cu un 280...
www.redsky.ro
0

#175 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 26 May 2008 - 10:14 PM

Red Sky, la 26 May 2008, 22:49, a spus:

ipsihi, la 26 May 2008, 18:21, a spus:

SILVIU66, la 26 May 2008, 17:58, a spus:

daca vii la alba iti dau eu cadou 2 speed 300 cu reductoare cu tot ,noi-nefolosite.

...asta se numeste mita ,racolare!!!! :)

Plusez si io cu un 280...

...asta e deja coruptie!!! :lol:
...tabula crasa, mortua est!
0

#176 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 27 May 2008 - 05:24 AM

Atentie pentru cei care vor sa foloseasca motoarele intr-un sens de rotatie contrar celui indicat de constructor. Daca motorul are un avans oarecare, atuncea se va invirti mai repede intr-o directie decit in cealalta. Inversind sensul de rotatie pierzi acest mic cistig constructiv. Consumul de curent va fi si el afectat. Desigur mai sunt si alti factori, dar daca sa zicem ca folosesti motorul cu o elice (aer, apa, n-are importanta) atunci o sa pierzi mai mult ca sigur eficienta, pentru ca randamentul unei elicii depinde foarte mult de turatia ei si banuiala mea este ca constructorul a avut in vedere exact atingerea turatiei la care elicea are eficienta maxima cind a calculat avansul necesar al motorului ca sa atinga turatia necesara.

Aceasta postare a fost editata de Barabula: 27 May 2008 - 05:27 AM

0

#177 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 28 May 2008 - 05:02 PM

Despre re-timing... Am incercat si merge la fix la 300 si 350. Trebuie sa fie motor la care i se pot roti periile fata de stator/magneti. La 280 mi se pare ca nu merge ptr ca pozitia capacului care tine periile este fixa. Nu sunt sigur ca nu confund cu 150, dar la 300 merge sigur.

Detalii aici: http://www.wattsup.c.../timeeps300.htm
sau aici: http://www.rcgroups....ad.php?t=440489

Spor!
Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 28 May 2008 - 05:08 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#178 Useril este offline   Barabula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 25-November 07

Postat 29 May 2008 - 10:38 AM

Da, ce povestesc baetii aia acolo e ceea ce face omul cu un motor care nu ar trbeui atins. Exista motoare care sunt facute sa li se ajusteze timingul (alunecarea pe romaneste). Ceea ce vedeti voi acolo facut are efectele dorite dar are si riscul ca daca n-ai experienta si strici alinierea bucselor, ramii cun motor mai prost decit era initial.

Eu m-as feri sa sfatuiesc un incepator sa incerce asa ceva.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro