Modelism - RHC Forum: Motoare electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Motoare electrice Despre

#1 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 07 April 2004 - 10:44 AM

In principiu toata lumea are impresia ca stie ceva despre motorul electric . Inclusiv io aveam parerea asta . E nu e asa .
Pt cei ce au cumparat un motor electric pentru cei ce au un motor electric si pentru cei ce stiu ce ineamna un motor electric deschid subiectul asta.
Stiati ca (io nu stiam) ca se face rodajul la motoarele electrice ? Cat ,cum nu stiu dar se face .
Contrar parerilor mele constat ca trebuie intretinut , trebuie uns , trebuie schimbate perii , etc. Cam cand se face lucrul asta si cum ? La Brushless nu se schimba periile , evident n-are asa ceva .
Am constatat ca dupa ungere a crescut timpul de zbor cu 100 % si viteza aproape de 50-60% ochiometric vorbind . Asa ca chiar daca zicem ca nu conteaza un motor de 5-15 euro conteaza distractia noastra .
Astept pareri sfaturi si alte intrebari din care poate incropim un capitol in vademecum.
DT
0

#2 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 07 April 2004 - 12:03 PM

Foarte buna ideea! Nu de alta dar m-ai convins sa-l desfac pe al meu si sa-l ung putin. Eventual sa ma uit si la perii...
0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 07 April 2004 - 12:24 PM

Nuuu . Al meu a fost uns de afara . Cu un spray . fassss fasss si gata .Nu cred ca are rost sa il desfaci.
DT
0

#4 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 April 2004 - 01:28 PM

Cand am cumparat un motor nou Venti 660, am citit instructiunile si am ramas trasnit cand am citit ca trebuie lasat 8 ore la rodaj cu tensiunea de 4 Volti fara sarcina...Este normal ca orice piesa nou fabricata care intra in frictiune cu alta trebuie rodata cu grija, faptul ca periile trebuiesc lustruite pe forma colectorului mi-a fost clara numai nu ma gandeam tocmai la 8 ore. Din lipsa de sursa de tensiune destul de puternica am cam sarit peste acest program si am redus drastic timpul de rodaj...pacat.
Ungerea este in schimb esentiala si aduce satisfactii garantate! Exista spray-uri sau clasicul ulei de masina de cusut care este mai la indemana. Se simte diferenta imediat!
0

#5 Useril este offline   Sebathorus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 07 April 2004 - 02:58 PM

Am citit undeva (din pacate nu mai stiu unde, dar daca gasesc postez numele site-ului) ca rodajul la motarele cu perii s-ar putea face si in apa. Il pui in apa si-l lasi sa mearga cateva minute si atunci se intampla nu stiu ce cu pilitura ce rezulta din frecarea periilor pe colector.

De uns merita oricum, rau nu poate sa-i faca.
La faza cu schimbat periile daca ai un motor mai mic de Speed400 nu cred ca renteaza, eventual asa de amorul artei :)

Aceasta postare a fost editata de Sebathorus: 07 April 2004 - 03:00 PM

Logica te va duce din punctul A in punctul B. Imaginatia te va duce oriunde vei vrea.
0

#6 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 April 2004 - 07:28 PM

Da este adevarat! Recent am auzit si de la Valteras acest procedeu. Se utilizeaza apa distilata pentru a evita depunerile de saruri minerale. Dupa "rodaj" se curata cu spray pentru echipamente electrice si se usuca corespunzator.
Procedeul rodajului in apa este cunoscut de catre bunicii nostrii. Bunicul meu era mare fan al automobilelor si motocicletelor si am invatzat cate ceva de la el. Mi-a spus ca pe vremuri rodau motoarele de performanta invartindu-le cu un motor electric in apa ca segmentii sa se aseze.

Alte doua mici trucuri le-am aplicat si eu pe "vremurile bune" adica reparatii rapide la marginea santzului, alezarea cuiului pontou de la carburator cu scrum de tzigara si inlocuirea condensatorului puscat de la platina cu un cartof. Incercati la nevoie!

zozo
0

#7 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 07 April 2004 - 08:13 PM

Rodajul motoarelor cu perii se refera de fapt la aducerea periilor prin frecare usoara (deci la mica turatie si timp indelungat) de colector la o forma complementara acestuia.Prin acest procedeu se realizeaza un contact uniform pe suprafata de contact a periilor cu colectorul, astfel incat distributia de curent sa fie uniformape suprafata de contact ,eliminand astfel punctele de densitate mare de curent ce duc la ciupituri. Contactul de asemenea se face pe o suprafata mai mare in cazul rodarii periilor deci rezistenta de contact scade si in acest fel efectul Joule este mai mic la zona de contact.Se stie ca incalzirea colectorului este un prim efect negativ in durata de viata a motorului datorita faptului ca prin incalzire cuprul din colector isi schimba proprietatile fizice si deci coeficentul de frecarea cat si rezistivitatea deci si rezistenta electrica.Incalzirea colectorului inseamna de asemenea pierderea aici a unei importante cantitati de energie atat prin efect Joule cat si prin cresterea coeficentului de frecare ceea ce duce evident la scaderea randamentului motorului.
Rodajul se face la sarcina redusa ptr a minimiza curentul prin colector si perii si deci incalzirea acestui ansamblu.
De cele mai multe ori fabricantul indica modul de rodaj care trebuie respectat intocmai pentru ca acesta este rezultatul unor teste indelungate facute pe loturi mari de motoare si perioade indelungate de timp si asigura cele mai bune rezultate .Respectarea indicatiilor producatorului va asigura o viata indelungata a motorului fara surprize neplacute.
Evident ca la motoarele cu lagare se asigura si rodarea mecanica a acestora ,iar ungerea periodica este prietena orcarei miscari de alunecare in sensul reducerii coeficentului de frecare si deci inbunatatirii randamentului global al motorului.Mai cu seama la puterile mici ale motoarelor componenta de frecare devine foarte importanta in bilantul energetic total si de aceea ungerea este asa importanta.Atentie de asemenea la sicativitatea uleiurilor si unsorilor de ungere si compozitia lor ,preferand pe cele destinate exclusiv mecanismelor fine.
Din punctul meu de vedere apa nu are ce cauta in instalatiile electrice fie ea si distilata ,dar este numai punctul meu de vedere.
Iulian
0

#8 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 08 April 2004 - 01:16 AM

Salut initziativa unei discutzii despre motoare electrice si propun o dezvoltare a subiectului despre sarcina potrivita pt fiecare(elicea), acumulatorii indicatzii si mai ales cam care-s criteriile cand alegi un motor pentru modelul tau.
Spun asta ca pt mine gasirea elicii potrivite a insemnat ceva banutzii risipitzii si inca nu-s chiar convins ca-i cea mai buna, chiar daca cea recomandata de protucator merge bine, eu am obtzinut pe un proo400 rezultate surprinzator mai bune cu o elice 7x3.5 decat cu cea recomandata de 6X4, asta dupa ce am probat si 7X4 si cea de 125X110 nu stiu acum cat vine defapt dar pe asta o rupea foarte repede nu apucam sa vad cum trage.
Ma gandesc ca aceasta diferentza dintre cele testate de prod si cea gasita mai buna vine si din usoara supraalimentare cu 8 celule, deci pe marginea electricelor cred ca sunt foarte multe de discutat.
Sau cred asta poate si pt ca eu tocmai nu stiu ce motor sa-mi aleg pt noul model pe care intentzionez sa-lalimentez cu li-ion (deci altceva decat gasesti in cataloage caci are 10.8Vcc) si motoare pt 9 elementzi nu prea am vazut.
Ma gandesc cu groaza ca iar tre sa cumpar elicii prin jurul celor recomandate pana gasesc una care-mi pica bine la ce fac eu acum si cu sigurantza mai sunt si altzii care au incercat asa ceva-naintea mea.
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 08 April 2004 - 08:35 AM

Am deschis eu la un moment dat un subiect despre Li-Ion si s-a inchis foarte repede . Nu merg pusi acumulatorii aia pe motor . Explodeaza , nu sunt facuti pt asa ceva Explicatia o aveam pe undeva intr-un mail (revin io ). Acelasi lucuru mi-a spus si domnul de la GP cand i-am zis pt ce imi trebuie .
Cum se numeste spray-ul ala de uns ? Am inteles ca nu e chiar un ulei de mecanisme fine pus intr-un tub ci este un lubrifiant performant . Si de unde se cumpara ?
DT
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2004 - 04:05 PM

In ultimul numar din Model Airplane news (din mai 2004-apare mai inainte) se vorbeste aproape doar despre acumulatori cu Li pentru modelism. Chiar si aeromodelele ieftine vin cu asa ceva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Li001.jpg

0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2004 - 04:06 PM

Alta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Li002.jpg

0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2004 - 04:06 PM

Si ceva ieftin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Li003.jpg

0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 08 April 2004 - 04:30 PM

Da exista acolo in poza un pack cu Li-ION in rest sunt cu Li -polymer . ...
Banuiesc LI-ION ca se pot pune la receptie unde consumul nu este mare .
DT
0

#14 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 08 April 2004 - 09:29 PM

Lithiu au capacitatzi de descarcare in jur de 2c max 3c daca faci o comparatie de greutate la Ni-mh cu Li-ion ajungi sa debitezi cam acelasi curent la aceias greutate daca nu chiar un pik mai bine la li-ion. Itzi ramane insa clar avantajul autonomiei de chiar 3 ori mai mare si cel absentzei totale a efectului de memorie.
Dar discutzia noastra era totusi despre motoare si elicii ca pana la urma aici era si problema mea de fapt, ce elici atzi testat pe ce motoare?
0

#15 Useril este offline   Enigma 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 05-February 04

Postat 08 April 2004 - 10:19 PM

Eu nu prea cunosc tipurile de acumulatori,decat de la telefoane,unde stiu sigur ca Li-Polymer e cea mai buna.
Incarcatoare pentru Li-Ion si Li-Polymer sunt cam scumpe(peste 5-6 mil).
Insa chiar daca folosesti Ni-Cd poti sa zbori mult,daca au amperaj mare.
Over the hills and far away,
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
0

#16 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 10 April 2004 - 03:16 PM

Daca ai amperaj mare itzi creste greutatea foarte mult aici este avantaj li-ion densitate mare de energie pe unitate de greutate, daca nu ma-n sel chiar mai bine decat polimerul, despre incarcatoare n-ar trebui sa fie greu de realizat pt ca au acelasi tip de-ncarcare ca si pb.
0

#17 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 13 April 2004 - 08:29 AM

Revenind la topic vreau sa intreb la ce foloseste banderola aia metalica ce se pune pe motor, si se poate roti? Din pacate nu stiu cum ii zice... ;)
0

#18 Useril este offline   grig 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 263
  • Inregistrat: 24-March 02

Postat 13 April 2004 - 10:32 AM

salut zod...
te-a cam pus pe ganduri subiectul motoare electrice ....asta e un lucru bun.;)
sa ma apuc sa-ti povestesc aici cum si ce se poate face cu un motor electric e cam mult de povestit si ocupam un site cu multe vorbe ...
pe scurt eu am incercat tot ce se poate :
---rodaj in aer 8 ore in sarcina cu 3 volti
---rodaj in apa cu 2 volti fara sarcina apa opune destula rezistenta..apa distilata +3-4 picaturi de detergent lichid,spray contact G20,spray lube W40 sau duralube e mai bun..atentie sa nu ajunga in contact decat cu lagarele...pt acest tip de rodaj este foarte bun dar trebuie sa te pun la curent cum si in ce fel se face...daca respecti toate fazele de rodaj maresti puterea motorului cu 30-35%
Atentie..... nu te apuca sa faci experiente singur...eu am experimentat deja si am "rezolvat" suficiente motoare pana am ajuns la un rezultat bun...
in finat pot sa-ti spun ca la motoarele mici rodajul este foarte important speed 280-300 .... fara rodaj se distrug f repede ....normal ca si la cele mari este necesar .dar sunt mai rezistente si nu crapa in timp scurt...
din comoditate ne-am obisnuit sa nu dam importanta motarelor elictrice pt ca merg oricum ...dar ne ingrijoram cand acelasi tip de motor cu acelasi acumulator face treaba de doua ori mai bine in alta parte ....
ne macina cateva intrebari ....unde am gresit sau ce nu stiu eu inca?...se rezolva...
suna-ma si vorbim...0722244615(serban)
0

#19 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 16 April 2004 - 09:11 PM

Vivi, la 13 Apr 2004, 08:29, a spus:

Revenind la topic vreau sa intreb la ce foloseste banderola aia metalica ce se pune pe motor, si se poate roti? Din pacate nu stiu cum ii zice... :rolleyes:

Pai cel mai degraba la deparazitare cred, am vazut ca apare si-n motoarle de casetofon si in general doar unde un motor lucreaza aproape de un montaj electronic.
0

#20 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 19 April 2004 - 05:35 PM

poate careva sa ma indrume in vederea achizitzionarii unei bucurii de-astea electrice cu tot ce-mi trebe si ce face fiecare astfel incat sa bata unele cu altele
de ex : motor 600 sau 500
reductor
variator
acumulatori
etc.
0

#21 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 19 April 2004 - 08:11 PM

Esti hotarat sa treci la fapte, sa-tzi faci propria zburatoare? semn bun asta. Dami MI exact ce vrei si incerc sa te ajut
0

#22 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 19 April 2004 - 10:41 PM

asha shi un sist de alim pt acasa pt motor...poate veni careva cu detalii
0

#23 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 885
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 21 April 2004 - 10:59 PM

Pt. Grig vad ca te pricepi la motoare, o intrebare ai legat doua motoare in paralel pe un controler, daca da care au fost rezultatele, daca nu spune macar o parere.
Dar doua acumlatoare de aceeasi capacitate legate in paralel cum s-ar comporta.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#24 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 22 April 2004 - 08:07 AM

Desi intrebarea nu mi-a fost adresata mie pot incerca si eu un raspuns un raspuns:
1.nu se leaga in paralele in mod direct doua surse de tensiune ( acumulatori ,baterii, surse de alimentare) chiar daca au tensiuni identice,ptr ca cea cu rezistenta interna mai mare devine consumator pentru cea cu rezistenta mai mica.In cazuri extreme se folosesc elemente de egalarea rezistentelor interne dar, este o mare complicatie,
2.se pot cupla doua motoare de acelasi tip la un controler avand grija sa nu depasesti curentul maxim debitat de acesta .Oricum nu vor avea turatiile perfect egale si nu vor debita acceasi putere ptr ca doua motoare nu sunt niciodata perfect identice.

Aceasta postare a fost editata de S62: 22 April 2004 - 08:09 AM

Iulian
0

#25 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 22 April 2004 - 09:09 AM

Se pot lega doua surse in paralel cu conditia sa pui pe bornele fiecareia (pe "+") dintre ele o dioda care sa dicteze un singur sens de parcurgere...iar legatura intre ele sa se faca dupa diode, cu specificatia ca pe fiecare dioda se pierd cam 0.6V din sursa.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#26 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2004 - 11:04 AM

old-boy, la 21 Apr 2004, 23:59, a spus:

Dar doua acumlatoare de aceeasi capacitate legate in paralel cum s-ar comporta.

...ca sa nu mai vorbim de greutate...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#27 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 April 2004 - 02:44 PM

Metoda cu rodajul la motor in apa se foloseste pentru a inlatura resturile metalice (si a altor materiale) rezultate in urma uzuri (rodari) pieselor.
Se foloseste apa distilata pentru a nu avea impuritati. Daca se intimpla ca apa sa nu fie perfect "curata" atunci incepe sa fie conductor electric si nu este bine.
Parerea mea este ca mai bine faci rodajul in ulei ca nu iti trebuie prea mult pentru un potorasi de modelisam. Un pahar de ulei iti ajunge.
0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 April 2004 - 04:20 PM

Dar pe dioda de Si avem o cadere de tensiune de ~ 0.7 V. Deci la o tensiune de 7 V pierdem 10 %. Diodele trebuie sa fie de putere mare 40 A sau mai mult. Este posibil sa fie nevoie de radiator. Pe diodele de germaniu caderea de tensiune este mai mica si anume de 0.2 V. Dar la puterea asta se gasesc greu si sunt si sunt ancombrante.
Ar mai fi diodele schottky dar nu am folosit asa ceva.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 April 2004 - 04:33 PM

0

#29 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 25 April 2004 - 03:49 PM

Buna! Am inceput rodajul la un speed 400. Mai ajuta rodajul la ceva daca am zburat cu motorul cca 5 min? Conteaza in ce sens ii faci rodajul?! Adica daca vei folosi motorul tractor sau propulsor faci rodajul intr-un sens sau altul!? La 3 V (masurati la iesirea controler-ului) mi se pare ca se invarte destul de repede...

Julius

P.S. Rodajul il fac in aer. Sunt stricte 8 ore sau ajuta si 4-5 ore? Este important sa mearga fara intrerupere?!
0

#30 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 25 April 2004 - 04:42 PM

Important este sa nu treaca mult curent prin perii cand este nou adica motorul sa nu fie forjat. Trebuie sa mearga liber si incet sa-si faca o anumita uzura ca periile sa calce pe o suprafata mai mare. La inceput nu este un contact perfect intre perii si colector iar un contact pe o suprafata mica sau un conductor cat mai subtire opune o anumita rezistenta (adica nu are capacitate de a transfera un curent mai mare) si se incalzeste pina la distrugerea acestuia.
Contactul trebuie sa se toceasca si sa se pasuiasca pentru un contact cat mai bun.
Poate sa mearga si 5 minute pe saptamina numai sa nu fie fortat pina isi face uzura respectiva.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro