Modelism - RHC Forum: Motoare electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Motoare electrice Despre

#61 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 May 2004 - 08:45 AM

Citeaza

Dca sar mai multe scantei din colector dupa o vreme, inseamna ca este distrus colecorul?


Scainteile nu sunt alt ceva de cat particule mici incandescente, ce se desprind de pe colector, respectivs perii. Personal cred ca nu ai alt ceva de facut, de cat sa suflii aer comprimat ori sa folosesti o pensula pentru indepartarea acestor particule.

S'auzim numai de bine
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#62 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 15 May 2004 - 09:11 AM

Dom Bibanu, ideea cu rodatul motoarelor in apa am mai vazut-o pe net...

la repezeala, dau numai un link:

rodarea motoarelor electrice sub apa


N-as putea spune ca sunt un fan convins, mai ales ca sunt electronist si am o aversiunea fata de combinatia electricitate-apa.

Mai degraba un rodaj facut in tubul unui aspirator: racire asigurata si toate particulele bagaboante care se desprind din perie nu raman in motor.


Pentru XORG: depinde cum si cand sar scanteile.

Este foarte normal sa sara scantei.
Ele sunt mai pronuntate pe masura ce creste consumul motorului (adica e in sarcina sau e turat rau de tot, pe scurt, daca trec amperi multi prin el)

In aceeasi masura,sunt mai pronuntate daca motorul (periile si colectorul) este uzat. Da- n cazul asta se vad semne clare de uzura pe colector.


Una peste alta, cat a costat motorul lu' matale? Daca a fost sub 20euro, trateaza-l cu bun simtz si nu-i mai cauta sub coada. Daca ai dat vreo 50-80euro pe el, citeste prospectul si poarta-te mai atent cu el.


hai sanatate
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#63 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 May 2004 - 09:25 AM

... mi se pare mie, sau incepe sa se cristalizeze o concluzie de genul "use Your best judgment" in topikul asta cu rodajul...

s'auzim numai de bine
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#64 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 May 2004 - 01:34 PM

parerile sunt impartite
nici eu nu sunt de acord cu motorul electric in apa la rodaj...

dar sa stii ca asa am facut...
o sa vad rezultatul cand o sa ies la zbor cu avionashu'
flying is my life...
0

#65 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2004 - 12:09 PM

Alexella, eu nu sunt (nici pe departe) electronist, dar folosesc common sense in mai tot ce fac; nu stiu daca mereu functioneaza, dar inca nu am semnale negative apropo de rodajul in apa, pe care am inceput sa-l fac la toate motoarele noi pe care le am (3). Ce pot sa vad e apa murdara care iese si cred ca folosind aer nu s-ar elimina asa mizeriile;
a 2-a chestie e ca colectorul e curat la rodajul in apa, spre deosebire de rodajul in aer;
a 3-a e ca timpul de rodaj in aer mi se pare prea lung daca nu ai o sursa de 3v...
Poate ca e bine de inteles ce zicea un amic, ca in apa se produce cavitatie, adica bule mici si multe de aer, care sunt abrazive pentru perii (si colector?).
Trebuie insa vazut daca pe termen lung nu prezinta ceva dezavantaje.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#66 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 May 2004 - 04:44 PM

Hai ca trag io o concluzie .
La motoarele electrice ar fi bine ceva minute pana la ore sa il rodezi inainte sa il forjezi . Totusi dupa cum vad io nici mult nu e bine dar nici deloc nu e bine . Chestia cu apa pare dubioasa cu toate ca Padrino a facut rodaju fara apa si dupa aia a curatat colectoru si periile ca erau prea murdare . Bogdan l-a facut in apa si a iesit curatat .. deci judecati si voi . Faceti cum vreti numai sa nu ii dati drumu in forja din prima secunda . Am 3 motoare toate varza . Nu mi-a pasat de nici unu si ca atare nici unu nu a mai dat randament la capacitatea maxima dupa 1 ora de zbor . Poate ca un pic de ulei nu ar strica pe rulmenti / lagare si din cand in cand o inspectie a periilor / colectorului.
Acum sa nu exageram , totusi un motor seria 300-400 e un fel de pocnitoare / barabafta pentru jucarii. Si la cat costa prea multa atentie nu merita . Totusi in ultima instanta trebuie citit manualul , adicalea recomandarile producatorului.

Cam atat .
DT
0

#67 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2004 - 05:03 PM

astia nu scriu nimic despre rodaj, ca n-or fi prosti sa nu se ia dupa principiul "your crash-my cash". evident ca nu ne cacam pe noi pentru un motor de 4 euroi, dar nu am gasit banii astiape strada...; ce ne doare cel mai tare e ca si alea tre' sa functioneze, putin, da' bine...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#68 Useril este offline   Herr 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 17-July 03

Postat 17 May 2004 - 05:53 PM

Stati sa inteleg si eu: se conecteaza motorul la sursa de tensiune si se baga intr-un vas cu apa... Dar nu se scurtcircuiteaza ? Nu se arde ?
Daca nu, de ? Dupa cate stiu, apa e un bun conducator de electricitate...
1001 00 0011 0010 1011 10 0100 11 1001
0

#69 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 17 May 2004 - 06:10 PM

Apa distilata e izolator. Apa impurificata cu tot felul de saruri conduce... Si oricum rezistenta electrica e mai mica prin bobinaj decat pe langa. N-am incercat nimic, deci nu dau cu presupusul...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#70 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 May 2004 - 06:55 PM

nici eu n-am avut incredere ....
dupa 3 ore de discutii cu marinaru m-a convins sa cumpar apa distilata si sa scufund in dansa un motorash electric de la o jucarie chinezeasca apartinand cu onor baiatului meu.Dupa ce am distrus jucaria copilului am imersat motorasul in apa(motor de chinezarie care functioneaza normal la 3 Vcc) distilata si l-am alimentat la o baterie de 1,5 v R20.Motorashul meu se invartea cu onor in apa distilata si n-avea nici pe dreaq.
dupa un sfert de ora m-am plictisit si am aplicat acelasi tratament motorului aero seria 300 nou-noutz abia cumparat.Dupa 15 min apa se innegrise un pic dar motorul mergea fara probleme.Dimineatza motorul se invartea inca (la turatie mai mica)apa era neagra.
Spalat bine cu apa distilata,uscat bine,uns lagare cu seringa cu ulei de mecanisme fine...asta este...
singura problema care nu mi-a placut executand aceasta operatiune a fost ca s-a oxidat carcasa motorului de ziceai ca e o vechitura...

@Herr:asa intrebam si eu acum vreo 5 zile! Culmea:NU SE SCURTCIRCUITEAZA,NU SE ARDE,DOAR SE RODEAZA.
Dar nu conecta motorul la pack-ul de zbor-baga-l la o baterie R20 si lasa-l acolo pana moare bateria cateva ore daca e duracell si o sa te alegi cu un motor mai bun decat cele rodate in aer.

P.S. Cu multumiri "marinarului"care-si bate capu' cu mine zi de zi sa ma scoata aeromodelist! :D

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 May 2004 - 06:58 PM

flying is my life...
0

#71 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2004 - 08:32 AM

Mai, nu va mai kktzi pe d-voastra!

Motoarele tre rodate, ca orice echipament nou. M-am tot scremut sa-mi fac timp sa scriu in Vademecum cate ceva despre rodaj si timing, dar inca nu am apucat.

Ca principiu: daca ai un motor nerodat si-i dai forja din prima, se intampla urmatorul lucru: periile nefiind pasuite cu colectorul, contactul dintre cele doua suprafete se va face numai pe niste "varfuri", dupa cum bine zicea cineva aici (a postat si o schitza). Prin aceste varfuri, tre sa se scurga un curent de 4-5-6-7 A (speed 400). Asta duce la supraincalzirea (rez. de contact mare) varfurilor. Carbonul din perii se arde (ajunge aproape incandescent) si se durifica local, zgariind colectorul. Cuprul, daca este incalzit si racit lent, se intareste (daca vrei sa decalesti Cu, il incalzesti pana ce devine albastru si il racesti BRUSC in apa!). Iata ca se escaladeaza problema. Acum ai perii cu varfuri dure si friabile si colector brazdat si durificat haotic.

Ca sa se evite problemele astea, se face, logic, rodaj, in fel de fel de feluri. Poti sa-l rodezi pe model, cu elice mai "light", la fo 30-40% acceleratie, cateva packuri. Poti sa-l rodezi pe banc, cu sursa de fo 3V, cu sau fara elice. Eu le las la rasnit cu 3V cam 8 ore. Din ora in ora bag motorul cu curu (mergand) in alcool izopropilic si-l las ca bolboroseasca fo 5 minute, de se face zeama neagra. Il scot si-l las sa mai mearga 2-3 minute sa se evapore alcoolul. Dupa aia il suflu cu un compresor si-l usuc bine. Ung lagarele SI NU PERIILE+COLECTORUL!!! Revin cu ciclurile. La sfarsit, ai perii bine pasuite pe colector si poti sa pui motorul la curenti mari. Din cand in cand, mai mult pt. spalat, dupa 10-20 packuri, il mai bag la un alcool scurt, sa se curete colectorul.

In apa (nu e musai sa fie distilata) le las mai putin, 2-3 ore. In apa se baga o picatura-doua de detergent de vase. Motorul il bag doar cu curul in apa, pana pe la jumatea rotorului. Apa il si raceste si opune si oarece rezistenta la invarteala, lucru benefic. Apa cu carbonul ce cade de pe perii este un perfect abraziv fin, ce contribuie la pasuit. Inainte de a termina, bag motorul intr-o apa curata 2-3 minute. Imediat dupa ce se scoate din apa, motorul tre uscat bine-bine (foen, aer comprimat) si unse DOAR lagarele.

Daca aveti disponibilitati, luati un motor-martor nerodat si unul rodat. Puneti-le la lucru cu acelasi setup (elice, pack, regim de forja) si vedeti care tine mai mult. Apoi, ziceti-ne daca a meritat facut rodajul.

Eu stiu ca a meritat...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#72 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 18 May 2004 - 09:11 AM

Domnilor

Haidetzi sa clarifikam pe ratzionamente logice, aspectele ce intervin la rodajul motoarelor electrice in apa distilata:

1. Apa distilata, teoretic ar trebui sa nu conduca curentul electric, lucru care in realitate nu se intampla. Chiar shi apa distilata ultrapura, pastreaza o conductivitate de catziva microsiemensi, iar cu detergentul lichid (anionic sau cationic, nu conteaza) introdus in respectiva baie de rodaj, aceasta conductivitate va spori, dar nu foarte mult.

2. Acuma, daca se admite ca aceasta solutzie spala atat periile cat si colectorul, trebuie sa se admita, ca alimentarea bobinelor rotorului se face printr-o pelicula de apa distilata (de catziva microni), deci printr-un conductor cu rezistivitate foarte mare, motiv pentru care ampermetrul legat pe acest circuit nu va indica cu precizie curentul ce traverseaza spirele bobinei, asta pe de o parte, pe de alta parte permitivitatea apei distilate fatza de permitivitatea aerului pentru campul magnetic difera, deci automat turatzia motorului va fi diferita in cele doua medii pentru aceleasi valori ale tensiunii shi curentului, plus ca mai intervine shi frecarea…

3. Cel mai important aspect si e absolut pe principiul “common sense” shi “best judgement” este ca in timpul rodajului in apa, temperatura mediului (apei) nu depaseste 45-50 grade Celsius si deci pe baza unui principiu bine cunoscut al termodinamicii , care spune ca toate corpurile intr-un mediu tind sa ajunga la echilibru termic si tzinand cont shi de amestecarea foarte buna, datorita rotatziei, putem admite ca atit colectorul cat si periile se afla la aceasta temperatura. Acuma, hai sa analizam efectele:

4. Periile shi colectoarele sunt “rodate” pentru dimensiunea acestora la temperatura mai sus amintita, dar motorul va fi utilizat in aer la turatzii shi curentzi mult mai mari, deci evident la temperaturi de peste 100 shi ceva de grade Celsius, temperaturi la care aceste piese au evident alte dimensiuni (dilatare termica) shi deci vor fi polizate once again…. Shi cu asta sper ca am spart mitul rodajului shi al eficientzei lui

Revenind la “common sense” marturisesc, ca la aceste aspecte nici eu nu m-am gandit cand am purces la rodajul in apa, dar vazand rezultatele shi regandiind toate aspectele ce intervin am zis ca niciodata nu ma voi mai lua dupa vorba din popor…

Este cunoscut de orice conducator auto ca nu e bine sa pleci imediat de pe loc dupa pornirea motorului, o data pentru ca ungerea inca nu e buna shi nici piesele in contact nu au ajuns la temperatura lor de lucru astfel incat rezultatul nu poate fi de cat frezarea pistoanelor shi cilindreelor, daca nu se respecta aceasta regula, care pana la urma este de bun simtz.

Daca Alexella a zis ce a zis cu rodajul motorului in tzeava aspiratorului a avut drepatate shi daca se doreste despicarea firului in patru pe acest subekt sunt deschis polemicii

S’auzim numai de bine
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#73 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 May 2004 - 09:23 AM

Mai da-o in colo de dilatare termica!!!...rodajul face o asezare cu pierdere de ceva zecimi de mm pe perie iar dilatarea termica este de ordinul micronilor...nu suporta comparatie!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#74 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2004 - 09:26 AM

Si mai e un aspect. Daca ati avut curiozitatea si lupa necesara pt. ca sa va benoclati la un motor cu perii nou-noutze, ati remarcat ca, de paregzampl, astea din familia lui Speed (280-300-350-400-480 etc) au periile mai dubioase, in sensul ca fatza ce vine in contact cu colectorul (ca aia ne doare pe noi), nu este in forma de sha, ca sa se aseze bine din prima pe circumferinta colectorului, ci arata ca in poza de mai jos.

Adica are doua (sau trei) nervuri inguste cu care vine in contact cu colectorul. Astfel, pata initiala de contact este mult diminuata. Rostul rodajului este de a mari la maxim aceasta pata de contact.

Ce-i drept, la unele motoare la care se pot schimba periile, este posibila procurarea de perii moi, ce se pasuiesc rapid pe colector. Astfel esti scutit de rodaj si nu tre decat sa ai ca consumabile, o pungutza cu perii de schimb, fo 2-3 oiro perechea. Avantajul este ca peria moale nu "jigneste" colectorul, deci are viata mai lunga. Dar aici vorbim de motoare mai performante si pricopsite cu magneti cocliti, cobalt, samariu, etc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: perii.JPG

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#75 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 18 May 2004 - 09:47 AM

[QUOTE] Marinaru: Mai da-o in colo de dilatare termica!!!...rodajul face o asezare cu pierdere de ceva zecimi de mm pe perie iar dilatarea termica este de ordinul micronilor...nu suporta comparatie!!! [QUOTE]

Vorbim de indepartarea unor microparticule pt o mai buna asezare a periilor, dar nu tzinem cont de dilatare? Ailo? - pai ce facem aici...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#76 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 18 May 2004 - 10:03 AM

... shi by the way - prin pregatirea pe care o am, am avut ocazia in timpul studentziei sa fac practica in sectzia de productie de perii de cupru al ICPE. Acestia fiind furnizorii lu' Metrorex, Electroputere Craiova shi mai fac shi export.

Pe scurt, iata cum se face: Carbunele utilizat este unul de tip cocsificabil, degazeificat (sa nu elimine oxizi de genul CO, CO2 etc la temperatura de functzionare producand cavitatzi), spalat de cenusa shi steril, dupa care acesta este macerat shi cernut prin site de pana la 0.001 mm (aceste site sunt pastrate in seif shi numai un singur ins are acces la ele, pentru a nu le decalibra). Similar pilitura de cupra este shi ea purificata prin procedee chimice, macerat shi cernut pe site cu ochiuri de dimensiunea mai sus amintita. Dupa obtzinerea lor acesti pulberi sunt amestecatzi timp de 4 zile continuu!!! - shi asta deorece intervine un calcul probabilistic shi anume in procesul de amestecare. Dupa acest proces se considera ca repartitzia celor doi componentzi ai amestecului este uniforma pe intreg volumul de amestec shi se trece la presa hidraulica unde se regleaza presiunea de compactare in matriza (obtzinanduse duritatea proiectata a periilor - duritatea componentzilor ramanind constanta)

Functzie de utilizarea periilor se modifica raportul masic dintre cei doi componentzi.
Acum cred ca putem spune ca dilatarea nu este de loc neglijabila in procesul de rodaj...

S'auzim numai de bine
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#77 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2004 - 10:20 AM

Mutumim IlPadrino pt. expozeu! Nu stiam amanuntele astea si eu zic ca sunt interesante!

Dar, ar trebui sa-i dau dreptate Marinarului ('tu-l in kur) si sa zic si eu ca comonsensul meu zice la fel despre dilatari.
Rodajul e o pasuire bruta, care nu se vrea a fi elixirul tineretii pt. viata motorului, dar facut bine nu poate fi decat benefic si eu zic ca nu e de pomana.

Pe prospectul lui Jamara PRO HS 480 BB scrie clar ca se rodeaza 8 (opt) ceasuri, la 2 (doi) voltzi.

...Si periile/colectorul arata mult mai bine dupa asta...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#78 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 18 May 2004 - 10:34 AM

Citeaza

Mutumim IlPadrino pt. expozeu! Nu stiam amanuntele astea si eu zic ca sunt interesante!


mersik - shi dac se vor shi mai multe detalii, am de unde shi am cu ce

Citeaza

Dar, ar trebui sa-i dau dreptate Marinarului ('tu-l in kur) si sa zic si eu ca comonsensul meu zice la fel despre dilatari.


fiecare cu comonsensu' propriu shi personal



Citeaza

Pe prospectul lui Jamara PRO HS 480 BB scrie clar ca se rodeaza 8 (opt) ceasuri, la 2 (doi) voltzi


daca asa zice prospektu' e OK, dac nu zice io zic, ca cea mai buna treaba e exploatarea cu consideratzie primile datzi, shi exclusiv in mediul in care va functziona motoru'

Ciakaniev tavarashi (etimologia - varianta rusofona a lui Ciao)
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#79 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 May 2004 - 10:51 AM

IlPadrino, la 18 May 2004, 10:47, a spus:

Vorbim de indepartarea unor microparticule pt o mai buna asezare a periilor, dar nu tzinem cont de dilatare? Ailo? - pai ce facem aici...

La Speed-uri?..ma faci sa rad! :) :)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#80 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 18 May 2004 - 11:14 AM

Marinero - 'tentzie marita - aici vorbim esclusiv de motoare ELECTRICE!!!, alea de consuma curent adica AMPERI/ VOLTZI shi nu molecule de hidrocarburi, iar daca citesti cu atentzie marita, tot ce am scris pan'acu vei observa ca nu am pomenit nici o data de SPEED, ci am vorbit in general despre procesele ce au loc la contactul periilor cu colectoarele motarelor ELECTRICE!!!!

no fence
haidi pa
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#81 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 May 2004 - 11:38 AM

Am citit cu atentie post-urile acestea si cred ca unii dintre voi scrieti degeaba...
Dintr-un subiect care era tehnic, s-a ajuns la un meci, daca nu convingeti pe altii ca rodajul, si la un motor electric, trebuie facut, de ce mai continuati. ...
Cu toata stima, fara suparare.

Aceasta postare a fost editata de leo: 18 May 2004 - 11:41 AM

Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#82 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2004 - 11:46 AM

Nu e chiar meci, inca.

Parerea mea este ca s-a pastrat tonul de dezbatere constructiva, cu expunere democratica de idei.

Oricum, io nu vreau sa conving pe nimeni sa faca rodajul...

Nu vreti - nu faceti...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#83 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 May 2004 - 11:49 AM

Citeaza

cea mai buna treaba e exploatarea cu consideratzie primile datzi, shi exclusiv in mediul in care va functziona motoru'

asta ce e ? nu e rodaj?
toata lumea e de acord ca trebuie un rodaj...
numai ca fiecare foloseste metodele lui personale
flying is my life...
0

#84 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 May 2004 - 12:37 PM

leo, la 18 May 2004, 11:38, a spus:

Am citit cu atentie post-urile acestea si cred ca unii dintre voi scrieti degeaba...
Dintr-un subiect care era tehnic, s-a ajuns la un meci, daca nu convingeti pe altii ca rodajul, si la un motor electric, trebuie facut, de ce mai continuati. ...
Cu toata stima, fara suparare.

Cre ca n-ai inteles. Sunt unele dubii cu privire la rodaj. Nu e un lucru cunoscut de toata lumea.Mai mult subiectu a fost deschis de incepatori (aidca je) care nu stie cu ele . Ca atare stangem informatii, ne dam cu parerea ... stii o discutie despre asta. Asta e forum nu ?
Probabil ca trebuia un subiect de genu: FACETI RODAJU SAU NU. Si dupa ai inchis subiectu
Crede si nu cerceta ??? Vroiam si noi o justificare.
DT
0

#85 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 18 May 2004 - 12:51 PM

Vorba multa, saracia omului..... dar nu intotdeauna.

subiectul asta se tot dezbate si e bine, mai ales ca intervin tot mai multi. Nu iau pe nimeni 100% de bun dar... common sense-ul meu ma ajuta sa imi extrag din ideea fiecaruia ce mi se pare demn de retinut.


jena mea de a amesteca curentul cu apa provenea atat din.... motive ancestrale cat si din motive de.. un bun inceput pentru coroziune. De aceea, cand am auzit de Valteras ca foloseste alcool izopropilic, ideea asta o accept 100%. Si cu tot cu uscarea finala cu aer comprimat care mi se pare iarasi foarte important.

la sfarsit, se ung lagarele (ca doar le-o fi si lor dor de ceva alunecos, dupa atata apa...).
de ce nu se ung si periile? (s-or intreba unii?) Poate din acelasi motiv pentru care nu se recomanda ungerea lantului de bicicleta cu ulei sau vaselina: pentru ca aduna praf si in cateva zile se transforma intr-o pasta abraziva de toata frumusetea.

in plus, daca ungeti periile, la viteza ceea de rotatie, in cateva minute tot unguentul se va desprinde de pe perii... Cert este ca periile si colectorul nu au nevoie de lubrifiant in procesul normal de functionare.



nu uitati de unde aiti pornit si care era scopul discutiei: cum (daca) rodam motoarele electrice ca sa ne bucuram mai mult de ele.

zic asta pentru ca am dat pe aici de notiuni ... (micrometrii.. milisiemensi.. [hm, io lucrez la Siemens da nu i-am vazut pe astia.. tre' sa mai citesc]) care deja sunt tratamente prea finutze pentru motoarele implicate in discutie. Zau asa....




Oricum, hai sa subliniez niste "fa" si "nu fa", mai ales pentru cei care si-au prins urechile in discutia asta.


- nu forjati din prima un motor electric. aveti putina rabdare si rodati-l, fie si daca prin aceasta intelegeti cateva ore bune in care motorul se invarte linistit, fara stres, fara sarcina. Dupa care suflati in el sa mai iasa praful afara.

- daca ungeti un motor electric, faceti asta DOAR cu lagarele, nu si cu periile. In prima faza dauneaza, in a doua faza oricum uleiul este aruncat de pe colector.

- pentru cei care chiar isi rodeaza motorul in apa, macar sa aiba grija sa-l sufle usurel cu aer comprimat si sa-l usuce bine. Sau, pentru o mai usoara evaporare si avand o reactie mult mai prietenoasa cu motorul, folositi alcool izopropilic.

- motorul aero/auto modelului este, in final, o consumabila. Tot ceea ce puteti sa faceti este sa-i prelungiti viata, nu-l puteti face nemuritor. La cele cu perii accesibile, puteti sa-i schimbati cateva seturi de perii, la un moment dat mai puteti sa va apucati si sa-i rectificati colectorul (exista scule de vanzare care fac treaba asta, exista firme la care poti sa-ti duci si colectorul la rectificat)... Totul depinde de pretul motorului.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#86 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 May 2004 - 04:32 PM

cand s-o inventa motorul electric care n-are nevoie de rodaj,nu se arde niciodata,nu se supraincalzeste
si pe deasupra e si crash-proof dati-mi si mie un telefon.
dau banu gros :)
flying is my life...
0

#87 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 May 2004 - 04:34 PM

@zod
am inteles f.bine ce se discuta
si chiar eram de partea ta
numa' ca nu ti-ai dat seama
flying is my life...
0

#88 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 18 May 2004 - 05:33 PM

Eu tocmai trebe sa motorizez un navomodel.. Asa ca oricum fac rodajul ..... in apa :):(:D
Pe mine m-atzi convins. O sa ii fac un rodaj de 3 ore, la 3 voltzi, din care ultima ora il bag in apa.
De uns lagarele oricum aveam de gand.
Sper sa nu mai vrea apa si cand o sa fie pe navo :)

Bafta si succese multiple
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#89 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2004 - 07:40 AM

alexella, la 18 May 2004, 12:51, a spus:

de ce nu se ung si periile? (s-or intreba unii?) Poate din acelasi motiv pentru care nu se recomanda ungerea lantului de bicicleta cu ulei sau vaselina: pentru ca aduna praf si in cateva zile se transforma intr-o pasta abraziva de toata frumusetea.

.............................

zic asta pentru ca am dat pe aici de notiuni ... (micrometrii.. milisiemensi.. [hm, io lucrez la Siemens da nu i-am vazut pe astia.. tre' sa mai citesc]) care deja sunt tratamente prea finutze pentru motoarele implicate in discutie. Zau asa....

Off topic:

Lantul de bicicleta NU SE UNGE CU VASELINA SAU ALTE ULEIURI!!
Desi au aparut lubrifianti speciali pt. lanturi (de bicicleta), ABSOLUT ELIXIRUL TINERETII pt. lanturi, este seul de oaie, fara bascalie!!!

Se da lantul jos si se spala cu petrol pana ce este suuuper curat. Se pune intr-o cutie de tabla (conserva) seu de oaie (cam 300-500 grame) si se topeste pe aragaz/resou. Can s-at topit si incepe sa fiarba, se baga lantul facut covrig in mehlem si se lasa la fiert fo 10 min. Se scoate si se scurge de grasime. Se fuge cat mai departe de casa, pana se linisteste muierea, ca daca nu, v-ati dat foc la valiza!!

Lantul acum va capata un "coating" de seu de care praful nu se mai prinde. De fapt se pune un strat diafan de praf si urmatoarele particole de praf pur si simplu nu mai adera. Si nu vi se mai murdareste nici manseta de la pantalon. Si este si "water proof". Si dureaza si mult. In mod normal, nu tre repetat decat de fo doua-trei ori pe an.

Fara bascalie!

Asta a fost din ciclul "Intelepciunea tehnica populara". Mi-a zis-o un moshulache demult de tot. Tot din ciclu: Daca iti sufla pe sub chiulasa pe la garnitura, pune niste gem de prune (magiun)!

(aproximativ) On topic:

@Alexella: Conductivitatea apei se masoara in microSiemes si alaturi de pH si duritate sunt parametri ce eu ii monitorizez frecvent la mine la goib (tiparnitza). Conductivitatea apei este singurul mod (sau mai bine zis cel mai comod) de a evalua tensiunea superficiala a particolei de apa, ca de fapt aia ma intereseaza...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#90 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2004 - 07:42 AM

SILVIU66, la 18 May 2004, 16:32, a spus:

cand s-o inventa motorul electric care n-are nevoie de rodaj,nu se arde niciodata,nu se supraincalzeste
si pe deasupra e si crash-proof dati-mi si mie un telefon.
dau banu gros http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Motoare electrice ce nu au nevoie de rodaj, exita demult. Sunt motoarele brushless si de tip LRK.

Desi LRK brushless este pleonasm, pt. ca nici astea LRK nu au perii.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro