Motoare electrice Despre
#151
Postat 29 June 2004 - 03:25 PM
Silviu: stabiliram ca fiecare face dupa comonsensul sau cu motoarele electrice noi-noutze. Eu unul nu mai fac nici un rodaj, de cat daca producatorul specifica expres a se face rodajul. Mi se pare OK ce zice Butterfly - alea 5 ore potzi sa le treci in contul uzurii shi deci mai bine te dai calmo-calmo cu zburatorul de cat sa freci menta in acest timp
0728.26.93.19
#152
Postat 29 June 2004 - 03:50 PM
Bafta
P.S. Poate totusi facem o combinata aero-navo pe ior :D Sau nu te avantzi cu pasarea deasupra lacului ? :lol: :lol:
... ca eu vin cu barca pe maracana :lol:
#153
Postat 29 June 2004 - 03:52 PM
Matalutza tragi o sanie cu talpa din platbanda cu tekelul matale pa sanie. Aluneca fara probleme shi matale cu pantofiorii tai tragi shi nu ai probleme. Schimbam scenariu, pastram sania, dam la o parte tekelul shi punem zece cutii de gresie pa sanie. Ce se va intampala? Vor patina pantofiorii tai ca la balamuc shi maturi cu limba pe jos da sania nu se misca. De ce? pentru ca estem simplu, relatzia p = F/S spune totul; S ramas costant, miu ramas constant, dar s-a modificat F-ul shi implicit p-ul.
Avem caz real au ba?
La boburi, schiuri shi toate cele printzipiul e za seim - Nu depinde de S ci de fortza cu care suprafetzele sunt tzinute in contact! Daca teoria nu s-ar regasi in realitate totzi oamenii de stiintza, profesorii universitari poa sa se duca la gara ca nu mai avem de a face cu ei....
Carrrtonas rosu, date jos da pe teren shi treci in concediu, sau mai judeka o data la rece
----------------
Alladin freac'un ceas kurubin
0728.26.93.19
#155
Postat 29 June 2004 - 04:05 PM
E primul meu model (construit integral de mine, coca, suprastructura, etc etc)
In rest, vreo 3 machete de avionashe statice de la revell.
Succese
P.S. 1 Sa intzeleg ca de fapt miu-ul variaza in functie de presiune.... Ar fi o explicatie....
P.S. 2 Atentie cand scrii miu-ul ala ca daca inversezi literele cine stie ce mai iese :lol:
#156
Postat 29 June 2004 - 04:28 PM
"Shi nu mai spunetzi la nimeni domnilor ingineri, ca fortza de frecare depinde de suprafatza de contact! - depinde intr-o foarte mica masura de calitatea suprafetzelor in contact (prin acel miu situat valoric intre 0.15 - 0.8 in cazul frecarii statice shi 0.1 - 0.6 in cazul frecarilor la alunecare) si de fortza normala pe suprafatza"
Da un miu de 1,15 ce are? Face galci? Adica de ce numai 0,8?
Ca acum am venit de la scoala si am dat tot de scoala! Huooo!
Un atasament cu un fotomodel cu suprafata de contact mica nu s-o gasit pe la niminea?
Tot ce se invata la scoala e pe un model standard, simplificat si totdeauna exista cazuri care dovedesc contrariul oricarei afirmatii. Mai e multa apa de curs pe Dunare pana se descopera tot ce e de descoperit in domeniul frecarii. Asa ca plec la o bere. Haidi PA!
Telefon: 0721 385365
#157
Postat 29 June 2004 - 04:42 PM
bitex, la 29 Jun 2004, 16:28, a spus:
"Shi nu mai spunetzi la nimeni domnilor ingineri, ca fortza de frecare depinde de suprafatza de contact! - depinde intr-o foarte mica masura de calitatea suprafetzelor in contact (prin acel miu situat valoric intre 0.15 - 0.8 in cazul frecarii statice shi 0.1 - 0.6 in cazul frecarilor la alunecare) si de fortza normala pe suprafatza"
Da un miu de 1,15 ce are? Face galci? Adica de ce numai 0,8?
Ca acum am venit de la scoala si am dat tot de scoala! Huooo!
Un atasament cu un fotomodel cu suprafata de contact mica nu s-o gasit pe la niminea?
Tot ce se invata la scoala e pe un model standard, simplificat si totdeauna exista cazuri care dovedesc contrariul oricarei afirmatii. Mai e multa apa de curs pe Dunare pana se descopera tot ce e de descoperit in domeniul frecarii. Asa ca plec la o bere. Haidi PA!
dom profesor,
io ziceam ca ditamai universitaru ne lamureste si pe noi.
cand colo ,am impresia ca tu abia astepti sa scapi de teorie.sa mai pui mana pe un surub ,ceva...
#159
Postat 29 June 2004 - 11:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 01 July 2004 - 02:50 AM
#160
Postat 30 June 2004 - 12:17 AM
chiar cu alcool ,apa sau ce vrei tu.
> rasspuunsuul e : faci foarte bine dar ce urmeaza dupa etc. ala e munca in plus,materiale, complicatii si fara satisfactii concludente.Ungerea este obligatorie si nu are legatura cu rodajul. In legatura cu ascutitul patinelor , asta se face ca sa te duca unde vrei tu si cand vrei tu , nu unde vrea "fortza centrifuga" si cind vrea aceaasi fortza si asta chiar nu stie de suprafata sau presiune dar proprietarul le va sti pe amindoua daca are vreun zid in fata . Si aici s-a facut aceeasi greseala, care am explicato mai sus.
Aceasta postare a fost editata de Emanuelu: 01 July 2004 - 03:07 AM
#161
Postat 30 June 2004 - 08:45 AM
Nu mai continuati ca va bat . Concluzia e ca e bine sa ai suprafata mare la perii ca trece mai mult curent . Cum faci ca suprafata aia sa fie mai mare ? Il rodezi . Acum la un motor slab gen 300 sau 400 rodaju nu aduce un plus mare la performanta dar daca vrei sa sa scurgi ultima picatura de putere din el poti sa il si rodezi si e musai sa il ungi pe la incheieturi (lagare rulmenti etc)
Si daca vreti putere de la 400 faceti ca Manelu puneti doo bucati pe o aripa de 1 metru si o sa zboare cum vreti voi .
#162
Postat 03 July 2004 - 12:44 PM
acum dupa cateva zboruri mai serioase,colectorul era negru ;l-am tzinut 60 sec in alcool,colectorul s-a facut luna.
gresat bucsi.carbunii arata superb-n-au pierdut deloc din grosime :huh:
#163
Postat 11 January 2007 - 09:30 AM
#166
Postat 11 January 2007 - 10:23 PM
Scoate dioda, decupleaza complet motorul de la ESC si testeaza sensul de rotatie cu o baterie de 1.5V, fara dioda. Dupa ce te-ai lamurit ca se invarte in ambele sensuri, marcheaza plusul pentru sensul care iti convine, pune dioda la loc (Atentie sa o pui corect; daca nu esti sigur, nu presupune nimic si mai bine intreaba!) si lipeste la loc (Corect!) firele de la esc.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#167
Postat 12 January 2007 - 01:44 PM
Ulei pe colector nu as pune:
_nu ajuta la frictiune deoarece se centrifugheaza imediat
_cu siguranta va ajuta la retinerea prafului
Uleiul la bucsi mai merge (ai impresia ca e totul in regula) dar:
_Motorul cu reductor are fortele axiale mai mici deci uzura bucsei este mai mica
_Motorul pe direct ....are lagarul de langa elice foarte solicitat ..si asa ca imediat capata joc cu ulei sau fara ulei
Pasuirea periilor pe colector:
_cred ca contactul periei noi cu colectorul nu ar trebui fortat prin rodare deoarece pana la contactul optim mai e un timp din viata motorului pe care-l pierdem.
_Daca exageram cu shaua periei peste optim s-ar putea ca sincronizarea colectorului cu campul magnetic sa nu mai fie optim si astfel sa pierdem din puterea motorului (ceva ca distributia la motoarele termice).
Oricum aceste motoare sunt foarte solicitate (la aterizare majoritatea sunt calde cateodata chiar fierbinti).Regimul lor de functionare nu pot sa-l compar cu nici un motor dintr-un aparat electronic.
numai bine!
#168
Postat 14 January 2007 - 11:27 PM
#169
Postat 15 January 2007 - 09:36 AM
Citeaza
Am mai explicat ce se intampla daca livrezi curent mult printr-un ansamblu perie-colector nepasuit. Pierzi in mod sigur "timp din viata motorului".
Rodand motorul la tensiuni si turatii mici, nu penalizezi in nici un fel resursa motorului.
#170
Postat 26 May 2008 - 03:46 PM
"La un motor electric nu se pune problema rodajului. E bine ca pentru
inceput
sa nu puneti motorul in sarcina maxima, eventual sa-l tineti fara
sarcina
( 30 minute ) pentru uniformizarea periilor."
Si cred ca asa o sa fac cu speed 300 ce l-am luat sapt trecuta o sa il las sa pape un acc de 9,6v la 600mAh fara sarcina cu mansa la 25%.
#173
Postat 26 May 2008 - 06:32 PM
#175
Postat 26 May 2008 - 10:14 PM
Red Sky, la 26 May 2008, 22:49, a spus:
ipsihi, la 26 May 2008, 18:21, a spus:
SILVIU66, la 26 May 2008, 17:58, a spus:
...asta se numeste mita ,racolare!!!! :)
Plusez si io cu un 280...
...asta e deja coruptie!!! :lol:
#176
Postat 27 May 2008 - 05:24 AM
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 27 May 2008 - 05:27 AM
#177
Postat 28 May 2008 - 05:02 PM
Detalii aici: http://www.wattsup.c.../timeeps300.htm
sau aici: http://www.rcgroups....ad.php?t=440489
Spor!
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 28 May 2008 - 05:08 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#178
Postat 29 May 2008 - 10:38 AM
Eu m-as feri sa sfatuiesc un incepator sa incerce asa ceva.