Modelism - RHC Forum: Energie alternativa ecologica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Energie alternativa ecologica Pentru locuinta permanenta

#31 Useril este offline   mishu_g 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

Postat 11 December 2006 - 02:26 PM

hmmm ... si mie imi plac solutiile alternative de constructie dar pun si eu aceeasi intrebare
ce ne facem cu soriceii si insectele ??? dar cu un pic de umezeala intrata in pereti ???

Revenind la lucruri mai serioase mie mi se pare o varianta foarte buna o constructie din BCU.
Pe langa BCA are 3 avantaje extraordinare: nu contine substante periculoase, izoleaza de 2 ori mai bine (sau cel putin asa se lauda) si autoclavizeaza la temperatura normala.
Ca si viteza de executie a constructiei este extrem de rapid si finisajele ulterioare se aplica cu multa usurinta.

Mai are cineva si alte pareri ?
0

913Creative.ro

#32 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 11 December 2006 - 08:10 PM

Tocmai de aceea ar fi bine venit in aceasta discutie si un arhitect sau ceva de acest gen, care ma/ne poate sfatui cu privire la diversele aprobari pentru energie alternativa.
Si inca o chestie: sa luam in calcul si un electrogenerator, desi nu-mi convine, dar sa-l luam. Pe benzina. Pot cumpara de undeva din aceasta tara benzina care sa nu contina in pret taxele de drumuri si alte balarii? Exista asa ceva in Romania? Taxele le platesc ori de cate ori ma urc la volan, dar in acest caz nu mi se pare corect.
0

#33 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 11 December 2006 - 09:54 PM

interesant subiectul.....cupola geodesica este iarasi o constructie ieftina.....am facut un calcul si o cupola cu raza de 6m, cu etaj,inzolata pasiv(parca asha se spune) suprafata desfasurata 190mp...te duce la 10 000 euro fara finisaje altfel spus materiale si manopera in regie proprie
nici asta nu este energofaga dar sincer arata cam ciudat pentru conservatori
0

#34 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 11 December 2006 - 10:04 PM

cam asha mi-am imaginat-o....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165867452.jpg

0

#35 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 11 December 2006 - 10:14 PM

Poti da mai multe detalii despre acest concept, nou pentru mine?
0

#36 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 970
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 12 December 2006 - 01:34 AM

Cateva detalii despre case din baloti de paie.

Peretele este tencuit pe ambele fete cu mortar de var, lut, cu mortar pe baza de ciment. (sau cu o combinatie a acestora). Tencuiala inchide in general aproape ermetic paiele. In plus face priza foarte buna la suprafata balotilor, peretele devenind astfel un compozit.
(balotii de paie nu trebuie confundati cu cei de fan. Paiul ramas din recoltarea cerealelor este in principal substanta celulozica si lemnoasa (lignina) practic fara valoare nutritiva pentru insecte si animale)

Calitati si slabiciuni:

- foarte buna izolatie termica si fonica.
- rezistenta buna la cutremure - balotii au atat elasticitate cat si plasticitate - se deformeaza si absorb energia socurilor si vibratiilor. Cele mai frecvente pagube constau in craparea tencuielii, care nu afecteaza rezistenta si sunt relativ usor de reparat.
- rezistenta buna la incendii - contrar intuitiei - un zid de baloti tencuit rezista peste doua ore la un incendiu devastator. Explicatia este ca paiele de sub tencuiala, dinspre care incepe sa se carbonizeze degaja CO2 care inhiba aprinderea paielor in interior. Chiar si testele pe baloti netencuiti sunt interesante - spre deosebire de paiele libere, balotul nu arde de la sine cu flacara ci mocnit.
In orice caz se prezinta mult mai bine deacat locuintele cu mult lemn/placaj cat si cele ce folosesc izolatie de polistiren in interior - polistirenul nu arde usor dar fumul degajat poate fi destul de toxic.
- rezistenta bunicica la insecte - rezista mult mai bine decat lemnul, fara a necesita tratament. Nu e vorba atat de rezistenta cat de faptul ca insectele nu gasesc paiele uscate deloc atractive (spre deosebire de fan).
- Plasticitatea ofera o buna comportare la miscarile terenului. Desi o fundatie bine proiectata nu are voie sa se "miste" acolo unde un zid din caramida/bca/bcu crapa din cauza lasarii terenului, un zid de paie doar se va reaseza fara sa crape.
- rozatoarele prezinta cam aceleasi probleme ca si in locuintele clasice. Se pare ca soarecii agreeaza cel mai mult sa se cuibareasca in izolatia minerala si chiar in polistiren, care-s mai usor de strapuns. Intr-un balot paiele sunt presate si au o anume elasticitate. Daca desfaci firele cu care e legat, se va "umfla". In acelasi mod micile tunele pe care le-ar sapa rozatoarele tind sa se inchida datorita presiunii din balot.
O casa doar din caramida sau beton va fi ceva mai sigura - cel putin rozatoarele vor fi nevoie sa caute alte locuri de cuibarire/deplasare decat peretii, dar orice finisaj interior care consta in placare cu rigips (si/sau izolatie din lana minerala, celuloza, polistiren), ofera un spatiu de desfasurare mult mai atractiv si mai vulnerabil decat un perete tencuit din baloti.

Cea mai importanta problema am lasat-o la urma: umezeala. Dupa cateva saptamani de expunere la umezeala de peste 25% paiele incep sa mucegaiasca.
Asta nu inseamna ca nu exista cladiri care rezista fara probleme de zeci de ani in climat umed de coasta.
Daca evitarea umezelii e necesara in orice constructie, casele de paie sunt mai sensibile decat alte sisteme la apa.
Practic executia si proiectarea trebuie (si poate) sa ia in serios toate sursele posibile de penetrare a apei:
- scurgerile din acoperis
- inundatiile
- ridicarea umezelii prin fundatie de la sol.
- umiditatea atmosferica - producatoare de condens - din interior si exterior (care nu se intampina prin bariere impermeabile)
- scurgerea condensului.
- ploaia, lapovita, topirea zapezii.

--------
cezar

P.S. Un document privind teste de rezistenta la foc: http://www.ecobuildn...Fire_safety.pdf

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 12 December 2006 - 02:27 AM

0

#37 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 12 December 2006 - 07:59 PM

Mersi ctotth, desi cateodata mai faci caterinca de unele persoane (sau poate asa mi s-a parut mie, urmarind forumul) esti de nota 10.
@MariusF: poti detalia si tu conceptul cupola geodesica, sau totul se rezuma la faptul ca suprafata este cerc?
0

#38 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 08:46 PM

exista mai multe tipuri de domuri geodesice. cel mai uzitat este domul icosahedru sau altfel spus cel format din triunghiuri. Acestea au si ele mai multe formule de constructie 2v; 3v; 4v; 5v si asa mai departe. in principiu creste complexitatea si rezistenta cupolei, o sa anexez niste reprezentari grafice.
Buckminster Fuller este arhitectul care a promovat acest tip de constructie ca fiind extrem de rezistent, se autosustine, ieftin, pentru ca peretii exteriori sunt totodata si acoperisul. Cu putin studiu poti construi fara probleme un dome de pana la 12 metrii diagonala bazei, in regim 3v. Asta presupune realizarea a doua tipuri de triunghi.
Ce ma incanta pe mine este faptul ca-ti poti face casa intr-un atelier, transporti subansamblele pe teren, intr-o zi ridici cupola, dupa care lucrezi la interior, protejat de intemperii etc etc etc
Constructia rezista fantastic la uragane, cutremure si ce mai da Domnul....e plin netul de exemple
0

#39 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 08:48 PM

3v

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165949319.jpg

0

#40 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 08:49 PM

4v

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165949380.gif

0

#41 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 08:50 PM

5v

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1165949430.gif

0

#42 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 09:00 PM

si tot asha....am documentare garla pe subiectul asta,ma bate gansul sa-mi fac un atelier asa ...deocamndata sunt la faza de proiect, studiu de rezistenta etc mai am de tras ceva dar nu prea mult. cand am spus 10 000 euro am fost foarte generos. Practic ai nevoie de 5 metrii cubi de cherestea 5x10x200, suprafata semisfarei este aproximativ dublul cercului baza si cam asta este cantitatea in metrii patrati de OSB, tot atata vata minerala si la fel rigips....dupa care treci la etajare si impartirea spatiului asa cum il vrea muschiu' fiecaruia
0

#43 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 09:02 PM

instalatii, conducte, etc. adica restu lpana la 10 000
0

#44 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 09:12 PM

sa nu uit, pentru energie electrica iti recomand skystream3.7 la care bagi si trei patrukit-uri de aici http://da.harborfreight.com/cpisearch/web/...ord=solar+panel si cam asta este, cu 7000 euro ai curent produs in casa :D
skystream-ul il iei de aici ca-i cel mai ieftin http://www.emarineinc.com/products/wind_ge....html#pricelist
multumit?
0

#45 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 12 December 2006 - 09:17 PM

cineva intreba care-i media vitezei vantului la Bucuresti si aproxima el 4m/s. asa este si vantul asta nu e bun decat pentru centralele eoliene uriashe care mishca de la3m/s si se opresc pe la 27m/s. Cei de la siemens s-au bagat deja tare pe romania si concesioneaza teren in draci prin dobrogea.vor baga 60 de bucati in urmatorii 5 ani
0

#46 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 December 2006 - 09:17 PM

vad ca insisti... (ma refer la initiatorul subiectului)
uite un sistem de incazlire care te scuteste de rimat prin curte, asa numitul stilp de gheata, care are la baza tot o pompa de caldura dar cu cheltuieli de instalare modice. una peste alta, instalatia asta vine ca o completare la o instalatie principala, care poate fi chiar bazata pe convectoare electrice cu un sistem unitar de comanda.
vezi pe siteul de mai jos ca mai sunt si alte dihanii din domeniu.
www.termosolare.ro

fa-ti un calcul pe un orizont de timp; cel mai bine pe 10 ani; si vezi ce iese din economia rezultata, luind in calcul si tendinta preturilor la combustibilii fosili. cum am mai zis, eu am trecut prin asta, desi asta nu inseamna ca nu m-am inselat, dar am observat ca preturile la astfel de ciudatenii bat foarte aproape de economia rezultata; asadar, in afara de faptul ca te poti lauda pe la prieteni, alt avantaj nu prea mai ai.

apropo de casa, daca optezi pentru suplimentarea izolatiei termice cu placare cu polistiren, casa ta va fi cam ca o punga "de un leu". in cazul asta ar fi util sa prevezi din constructie un sistem natural de ventilatie sau un sistem de ferestre neexagerat de etans. vezi ce mai zic si altii, dar cel mai bine ar fi sa-ti cauti echipa de incredere: arhitect (energie solara pasiva), inginer de instalatii (alegere solutie si implementare). oricum vei avea nevoie de proiect, macar fa-l calumea nu numai pentru autorizare...

bafta
0

#47 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 December 2006 - 10:09 PM

bizu, la 12 Dec 2006, 21:17, a spus:

,
apropo de casa, daca optezi pentru suplimentarea izolatiei termice cu placare cu polistiren, ,,,. in cazul asta ar fi util sa prevezi din constructie un sistem natural de ventilatie sau un sistem de ferestre neexagerat de etans.  ,

Iarta-ma Bizule ca ti-o spun dar e un nonsens ce afirmi tu.Economisirea de energie se face printr-o izolatie corespunzatoare si asugurarea unei etanseitati perfecte contra vantului.La casele moderne construite in vest exista proba de etanseitate care se face cu ajutorul unui ventilator care sufla aerul in casa dupa care se decupleaza
si se masoara presiunea existenta.Daca scade sub o anumita valoare intr-un interval determinat de timp inseamna ca nu mai e casa de energie scazuta.
S-a constatat ca o fisura in perete sau altundeva de 1-1,5mm si lunga de 10,15cm pe perioada unei nopti de iarna poate sa scada temperatura din locuinta cu 2-3°C.
Atunci n-ar mai avea rost toata tevatura de izolare cu polistiren

La casele "pasive" cum le zice la cele care au consumul de energie de sub 15kw/h per mp per an incalzirea se face prin sistemul de ventilatie fortat cuplat la o pompa de caldura de 5kw.Practic se incalzeste aerul care vine de afara de la temperatura exterioara la temperatura camerei.Insa cantitatea de aer care intra e foarte mica deoarece recircularea se face la citeva ore si pe intervale scurte.Si inainte de a ajunge la pompa de caldura aerul care intra trece printr-un recuperator aer/aer si se
incalzeste un pic de la aerul care se elimina afara.

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 12 December 2006 - 10:15 PM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#48 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 12 December 2006 - 10:59 PM

locuind in casa, respiram si modificam echilibrul umiditatii. pe de alta parte, exista un schimb permanent, spre echilibru, asigurat la unele sisteme cu membrane semipermeabile sau, la cele traditionale chiar prin structura peretilor. intro casa etansa, asa cum spui tu, echilibrul se asigura cu tot felul de sisteme controlate automat dar daca vrea titularul sa-si complice existenta, e alegerea lui. ce povesteam eu, referitor la sisteme naturale de ventilatie, sunt sisteme arhaice, folosite mai demult, cu mult succes, fara nicio alta complicatie.
noi incercam sa lamurim omul, asa cum stim fiecare, nu pretind ca am dreptate, imi dau cu parerea, ca am fost invitat... nu-i vorba ca imi dau cu parerea si neinvitat!

in final, eu plec de la ideea ca o casa trebuie sa asigure in primul rind un climat sanatos, apoi sa consume putin combustibil, putin curent, putina apa, ......
oricum, e o chetiune de compromis, de alegere a raului cel mai mic (si mai ieftin... cel putin pentru unii).

bafta

ps. pe timpuri, pompa de caldura care amelioreaza aerul insuflat, se rezolva cu priza de aer in pivnita...si tiraj natural.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 12 December 2006 - 11:01 PM

0

#49 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 970
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 01:13 AM

Nu e nevoie sa fie izolata cu polistiren o casa pentru a se face simtit efectul de ... punga. Toate sistemele de izolatie care imbraca peretii si tavanul cu folii de plastic sau "bariere de vapori" din folie metalizata vor avea acelasi rezultat. O buna etansare intr-un fel inrautateste lucrurile. Una din probleme este cresterea umiditatii in aer, umiditate care pe langa faptul ce nu e prea sanatoasa, cauta puncte sau zone reci in casa pe care sa condenseze, a.i. poate duce la condens, condensul incurajaza mucegaiul care la randul sau da alte probleme de sanatate.
O solutie de aerisire este folosirea unui schimbator de caldura cu circulatie fortata care sa inlocuiasca incet aerul viciat cu aer curat de afara dar sa recupereze caldura sa.

Si revenind ale mele - o casa de paie (nu numai paie, sunt si alte sisteme constructive "naturale") respira prin pereti. Se recomanda folosirea mortarului clasic de var, nu de ciment, care lasa vaporii de apa sa traverseze peretele.
0

#50 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 970
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 02:34 AM

Skyspy e bine sa lamurim putin terminologia... ce numesti tu casa "pasiva" - o casa bine izolata cu consum foarte mic de energie - nu trebuie confundat cu sistemele de "incalzire solara pasiva" care cauta sa capteze caldura solara fara intermediul mecanismelor motorizate gen pompe sau ventilatoare.

Inca o observatie - daca o casa necesita numai 15 kwh /an /metru patrat atunci nu mai e nevoie de nebunii gen pompe de caldura - practic poate fi incalzita la un resou - curentul pentru o locuinta de 120 metri patrati ar fi (la pret RO) sub 6 milioane pe an. (120 m2 * 15 kwh * 3000 lei)

Si cine nu vrea sa se branseze la curent poate incalzi cu soba pe ulei sau chiar benzina si motorina la mai putin de 10 milioane lei pe an.

----
Cateva detalii privind pompele de caldura in link-ul de mai sus, cu stalp de gheata - de ex. modelul IS48X - care specifica un consum electric de 3 kilowatt si care da o putere calorifica intre 6 si 15 kw.
De unde vine diferenta intre 6 si 15 kw - cand e una si cand e alta?
Treaba sta asa: pompele de caldura au un coeficient de performanta (COP), care spune de cate ori poate sa "inmulteasca" kilowatul electric in kilowatti calorici. Centrala aleasa va lucra cu COP 2 atunci cand produce 6 kilowatt si 5 cand produce 15.
Variatia COP de la 2 la 5 este data de diferenta dintre temperatura din casa si cea de afara. Mai precis cu cat e mai cald afara, cu atat COP-ul este mai bun, adica poate sa pompeze mai multe calorii pentru fiecare watt electric consumat. Asta inseamna ca atunci cand afara-s peste zero grade va incalzi la COP full de15 kilowatt, iar cand va fi ger de crapa pietrele va putea incalzi doar cu 6 kilowatt.

Consecintele:
- o pompa cu sute de metri de furtune insirate prin santuri in toata curtea, desi mult mai scumpa, va avea o eficienta energetica mult mai buna, pentru ca pamantul din care e scoasa caldura nu va cobora sub zero grade.
- 6 kwatt pot fi destul de putin cand e foarte frig, deci trebuie suplimentati cu altceva... preferabil o soba sau centrala clasica pe gaz, lemne, porumb, etc.. sau o pompa mult mai mare.
In general pompele de caldura sunt insuficiente, casa trebuie sa aibe o sursa de incalzire alternativa pentru situatiile, destul de probabile in noile suburbii, in care electricitatea poate fi intrerupta sau doamne-fereste se strica pompa si vecinu' nu vrea sa ti-o imprumute pe-a lui ;-)
Deci pompa nu ne scuteste sa cheltuim in plus cu alt sistem de incalzire si de pastrarea unui stoc minim de material combustibil (sau bransarea la reteaua de gaze).
---
Cui are dubii in a alege intre a baga banii in inca N cm de izolatie sau intr-o pompa de caldura ii recomand sa investeasca in izolatie.
----

Iata si o comparatie cu porumbul - porumbul e pe site-uri dat acum la 5000 lei/kg - anul trecut in vara pe la 3000-3500, probabil ca direct de la tarani, nu de la smecherii de pe net e mai ieftin, mai ales daca nu e de prima calitate. Kwh-ul electric costa vreo 3000.

Un kg de porumb uscat produce cam 4500-4700 kcal / kg, asta inseamna, daca avem o centrala cu randament 85-90%, echivalentul vreo 4-4.5 kwh, sau la consum in lei e la acelasi pret cu o pompa de caldura care functioneaza cu COP 2.5

Oricum, in casa super-super-izolata de 120m2 ce necesita 15kwh/ (m2 * an) vom arde doar 4-5 sute de kile de porumb pe an - sau 2,5 milioane de lei. Asta inseamna ca ne putem permite si o casa semnificativ mai putin super-super-izolata si super-super etansa - de ex la 60-100 kwh/(m2 * an) - arzand porumb in valoare de 10-15 milioane pe an.

Dar, cu conditia sa fie totusi foarte bine izolata, o casa care se bazeaza doar pe zidaria din caramida "eficienta" sau numai din bca/bcu poate hali mult peste 200 kwh/(m2*an).
0

#51 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:36 AM

ctotth;
nu prea merge calculul tau anual...
hai sa luam cei 200mp
in cel mai bun caz, cu superizolatie, vom obtine un indice de 20W/mc
casa aia va avea macar 2,5m inaltime, adica 500mc.
asta ar insemna 10kW sarcina termica la conditii nominale.
conditiile nominale sunt rare, asa ca vom lua 14 ore de functionare pe zi;
asta inseamna 140kW pe zi
cum in zona noastra perioada normata de incalzire este de 174 zile pe an,
dar nu prea mai e credibil, vom lua 130 zile de incalzire, adica 22620kW/an.
pentru gaz natural ar insemna cam 2200 mc
pentru lichefiat, 1350 Kg.

sper sa nu fi gresit prin socoteli dar mie imi suna realist...

bafta
0

#52 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 970
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 December 2006 - 01:10 PM

bizu,
Ce spui tu e rezonabil pentru izolatiile pe care le stiu si eu..

M-am referit la exemplul dat de SkySpy care pomeneste de o casa care ar atinge 15kwh/metru patrat pe an.
Si am considerat o suprafata de 120 metri patrati nu doua sute. Si mie mi se pare prea frumos ca sa fie adevarat... Daca zice ca o crapaturica de 1,5 centimetri patrati ii poate suge 3 grade celsius, tind sa cred ca stie de ce vorbeste. Parca a mai pomenit pe-aici de case din astea, care se incalzesc de la locatari, lumanari si de la becuri...
Poate ca cifra care o da e valabila pentru Austria unde or fi iernile mai domoale?
Sau poate ca ia in calculul anual si incalzirea pasiva de la soare?

Legat de cifra de care zici - 20watt/metru cub - se refera la consumul mediu sau la puterea consumata cand e frigul cel mai napraznic, pentru a dimensiona puterea maxima care trebuie s-o aibe echipamentul de incalzire?

Caci daca puterea nominala e calculata la -25 de grade, pe intregul sezon rece - noiembrie-martie - media este binisor peste zero, poate spre 5 grade Si cum diferenta de la 20 (interior) la 5 grade e 15 iar pana la -25 e 45, posibil ca in medie consumul sa fie 1/3 din cel "nominal". Deci undeva la 12000 kwh pe sezonul rece pentru 200 m2, 7200 pentru cat socotisem eu - 120m2 - iar asta ar insuma cam 60 kwh/metru patrat

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 13 December 2006 - 01:31 PM

0

#53 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 07:25 PM

ai dreptate ctotth, sarcina cu indicele de 20W/mc este pentru -18'C, considerata nominala.
daca titularul ajunge la o varianta constructiva din care sa rezulte date de calcul, exista o metodologie de estimare a consumului anual, pe care de lene am tradus-o in visual basic si pe care am folosit-o de proba pentru locuinta mea. a rezultat o diferenta de 8% intre estimare si realitate. rezonabil...

are si skyspy dreptate, noi nu suntem la curent cu sistemele de constructie (eu cel putin, spre rusinea mea) si nici cu studiile pe care le fac oamenii aia. cred ca austria este una dintre tarile care stimuleaza implementarea de sisteme de incalzire neconventionale si izolare exemplara a locuintelor. pentru noi, cel putin acum, cheltuiala este sensibil egala cu economia. mai asteptam...

bafta
0

#54 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 December 2006 - 08:00 PM

Sa ne lamurim intii cu clasificarea caselor din punct de vedere energetic:
Nu mai caut de lene in documentatia pe care o am zic aproximativ din ce-mi aduc aminte.
1)Case normale-consum peste 100kw/mp/an
2)Case de energie redusa:
Mai multe tipuri:1)60kw/mp/an
2)40kw/mp/an
3)20kw/mp/an
3)Case pasive-15kw/mp/an sau mai putin.Le zice pasive pentru ca nu conteaza cum e afara cald sau frig ele mentin o temperatura constanta in locuinta fara a recurge
la surse de energie ,teoretic.Practic cum am zis se consuma ceva la inclzirea aerului care vine de afara printr-o pompa de caldura dar numai in zilele foarte geroase in
celelalte zile cum e perioada asta de exemplu temperatura ramane constanta cateva zile fara consum de energie.
Izolatia casei din vata de sticla incepand de la 35-40cm la pereti si 50-60cm la tavan.
Sigur ca o asemenea casa super izolata are nevoie de o ventilatie fortata pentru ,a mentine un climat optim in locuinta.Instalatie care nu e chiar ieftina mai ales daca e
montata de o firma de specialitate.
Dar parerea mea e mai bine sa investesti in economisirea energiei pe cale pasiva care nu se va deteriora in 20-30 de ani decat sa cumperi aparate sofisticate de incalzire cu consum redus dar scumpe cu piese in miscare care cu timpul se deterioreaza.In plus ca pretul la electricitate si combustibil va creste in continuu.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#55 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:30 PM

pina la urma, desi este un subiect tehnic,
rezolvarea este data de un calcul economic.
ce bagi (materiale, tehnologie), ce iese (economie).
daca ai reusit sa stabilesti niste criterii clare, restul este aritmetica.

ps. subscriu (skyspy), vata minerala este de preferat polistirenului.
0

#56 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 13 December 2006 - 08:33 PM

Eeh, chestiile astea cu calculele energetice, si ma refer la cele de caldura sunt niste ozn-uri pentru mine dar nu m-a preocupat asa ceva si din acest motiv sunt bata.
Cat despre partea electrica, am considerat ca pe timpul iernii soarele bate 4h, si am zis ca sunt suficiente panouri de 1,7kW adica in total 6,8kW disponibili pentru seara respectiva. Pe timpul zilei m-am gadit sa folosesc si panouri solare de incalzit apa, care apa sa circule prin conductele din podea, in acest fel cand ajung seara acasa, ma gandesc eu ca tot voi avea ceva peste 17 grade Celsius, dar asta este doar banuiala ca tot trebuie sa ma leg cumva de niste clacule, iar programul bilterm este demo, asa ca voi cauta niste informatii pe net ca sa vad cum dimensionez cumva si panourile pentru incalzit apa.
Am inteles ca aceste panouri de incalzit ar asigura pe timp de iarna, apa cu peste 35 de grade. Pentru incalzit m-am gandit ca voi folosi aerul conditionat aproximativ 2 ore, luand in calcul un model LG de 820Wh, si un boiler electric de 100l si 1,5kWh va functiona cumulat 1 ora, si daca mai este cazul probabil voi folosi cumva si o soba ceva pe gaz, dar nu zic ca am epuizat toate variantele pentru ca poate exista si alt aparat de aer conditionat mai bun avand in vedere ca modelul respectiv are clasa C pe incalzire si poate modelul respectiv de boiler ar putea fi inlocuit de un altul mai performant sau poate de un alt sistem.
Pe de alta parte am citit si eu chestiile care apar in cazul unei etanseitati perfecte, am gasit pagina unui profesor cautand pe google acel STAS 1907 ca fiind primul rezultat generat ( http://www.climatizari.ro/images/Cap%204-0...0Termopanul.htm ).
Am facut un calcul si pe o perioada te 20 ani as iesi la aceeasi bani daca m-as conecta la Renel sau as folosi panouri solare, dar la un calcul de aproximativ 4,5 euro/w panoul fotovoltaic fiind de la o firma din Germania www.energiebau.de Nu stiu in ce conditii as putea gasi un pret mai avantajos, nu zic ca ar fi imposibil, pentru ca totusi desi firma respectiva comercializeaza si panouri de peste 100-150w, ei mi-au propus in oferta panouri de 87w, si din ce am vazut cu cat iei un panou mai mare ca putere iti scade implicit pretul per watt.
P.S. multumesc tuturor care-si gasesc timp liber pentru a ajuta comunitatea, cu toate ca timpul este extrem de pretios.
0

#57 Useril este offline   bizu 

  • __fiul ploii
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 909
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2006 - 08:58 PM

[P.S. multumesc tuturor care-si gasesc timp liber pentru a ajuta comunitatea, cu toate ca timpul este extrem de pretios. ]


vezi' de treaba ca ne place.
numai sa-ti fie de folos.
0

#58 Useril este offline   p990i 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 18-November 06

Postat 13 December 2006 - 09:32 PM

Ma tot uit la stalpul ala de gheata, si m-ai pus pe ganduri B)
Cam asa ceva cautam, pentru ca masina termica are un randament mult mai mare decat metodele clasice de incalzire prin rezistenta & co.
Sunt uimit http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
0

#59 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 December 2006 - 01:26 AM

Un motor caruia nu i s-a acordat o atentie prea mare pana acum dar incepe sa devina din ce in ce mai interesant o data cu criza energetica.E vorba de motorul Stirling
care foloseste o sursa de caldura exterioara care poate fi obtinuta si din resurse alternative si regenerabile.
Am gasit un plan pe net de la un astfel de motor cu o putere de 500W.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1166311608.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#60 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 970
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 December 2006 - 03:45 AM

Pe stirlinguri mi-a picat si mie de cateva zile. Am inceput unu mic, pe diferenta de temperatura mica, max 100 grade celsius.
E interesant ca pana in 200 de grade celsius se poate incerca cu materiale mai ciudate pentru un motor termic... gen tabla de aluminiu, lemn, hartie si carton lipite cu silicon, cilindru si pistoane de teflon.
Cu cat temperatura e mai joasa cu atat se obtine mai putina putere, dar ca jucarii modelistice sunt foarte interesante - sunt unele care functioneaza alimentate cu caldura palmei sau chiar o sursa de caldura doar cu 2-3 grade celsius mai calda decat ambientul.

Iata un test al unor japonezi pentru un motor care se voia de 300 watt care avea sursa calda pana la vreo 130 de grade: http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/academi...1/300strct.html
Nu au scos decat vreo 150 watt dintr-o magaoaie cu un cilindru de 80cm diametru si cilindree totala de vreo 80-90 de litri.

Iata si unul de numai 10W: http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/academi...0wse/index.html

O varianta interesanta ar fi cogenerare cu eficienta mica - de ex 5% . La o casa care iarna are nevoie de 3000 kwh caldura lunar, ar rezulta 150kwh electrici.

Iar vara ar putea fi incalzit solar cu ulei de motor care trece prin focarul unui reflector parabolic cilindric (parabolic through) - unde uleiul poate sari usor de 200 de grade.


Unele aplicatii de nisa ar fi

Incalzite solar:
- pompe de apa cu debit si presiuni relativ mic pentru udat gradina, sau pentru o sera hidroponica.
- circularea apei calde intr-un panou solar de apa calda, cand rezervorul e mai jos decat panoul si nu merge termosifonarea.
- pompa de aer de presiune mica pentru aerarea unui mic iaz cu pesti.

Pentru sobe sau centrale termice:
- ventilator pentru asigurarea tirajului sau pentru convectie fortata
- actionarea pompei de combustibil pentru sobele pe ulei sau motorina

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 17 December 2006 - 03:50 AM

0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro