Siguranta... Ce ziceti ?
#121
Postat 03 January 2006 - 12:45 PM
daca ma iei cu "domnu" deja ma simt si mai batran decat sunt! l B) :)
Pai asa cum spui am vazut si eu in alte locatii. Poti detalia, e un tip special de asigurare? Va conditioneaza de zborul pe camp amenajat? De alte masuri suplimentare? Statia stiu sigur ca trebuie sa fie omologata, si inscrisa pe lista din Italia la modele acceptate, deci nu mai vorbim de ea. Se acopera pagube catre terzi in totalitate? In ce conditii? Plafon de despagubire sau pe baza stabilirii culpei?
Pe mine ma mira un singur lucru: sunt destule reprezentante straine in Romania. Daca in Italia si Germania, spre exemplu, se poate face aceasta asigurare, de ce nu se poate face in Romania, de catre sucursale, in aceleasi conditii ca acolo?!?
Si faza cu carabinierul...Dincolo de tragicul situatiei in sine, ma amuza totusi o imagine...Garcea in ancheta! Desi departamentul tehnic al politiei a fost foarte bun si inainte!
Cu stima,
Costel
#122
Postat 03 January 2006 - 01:53 PM
Citeaza
Ma aliniez solicitarii lu' @pavcostel cu aceasta rugaminte !
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 03 January 2006 - 01:56 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#123
Postat 04 January 2006 - 12:16 AM
Pot sa va spun in cateva cuvinte cum este aici cand dumnica dimineata ne prezentam toti "bolnavii " de elici la campul de zbor amenajat destul de bine zic eu !Prima data tre sa ai grije cum iti parchezi benzinomobilul ca sa nu deranjezi pe cineva care poate sa vrea sa se care acasa de nervi ca i-o cazut jucaria - si astea cand cad sunt lovituri la buzunar - asa cum stiti si voi !! Ne salutam si vreo juma de ora schimbam "minciuni" in domeniu ! Ne uitam in general daca este si Maestrul care este o persoana cu mare greutate si cu mare respect din partea noastra ,si daca inca nu este venit atmosfera este un pic mai destinsa .Cum apare el lucrurile sa schimba un pic pentru ca-ti inspira multa seriozitate .
Se verifica toate statiile - asa cum spuneai si tu Costel - si fiecare dintre noi agata pe o tabla de lemn special amenajata frecventa cu care zburam .Statiile fara Quarz cu sintetizor de frecventa au un regim special si de obicei zboara doar Maestrii cu ele .
Cine-i Maestrul asta ?
Este unul cu biiip patrate !!!
Face niste figuri cu ELI-ul ca ramai mut .....de ce ? Pt. ca are un magazin mare de piese de schimb pt aeromodelism unde va rog sa ma credeti ca am vazut toate tipurile de ELI .Cand intru inauntru uit de mine si dupa o juma' de ora imi aduc aminte de ce am intrat !
Tu Costele trebuie sa stii cum e pt.ca am inteles ca ai fost pe aici !!
Maestrul asta avand magazinul lui de ELI poate tot timpul sa-si riste ELICOPTERUL facand cele mai grele figuri dar si cele mai spectaculoase ca daca il buleste doar are piese la el !!
Cu cat zbori mai mult si cu cat esti mai curajos cu atat devii mai bun !!
Noi astia de rand ne tremura fundul cand facem un LOOPING ! Ca stiti cum e totul este verifcat la maximum dar exista tot timpul ceva neprevazut ELI-ul fiind zic eu foarte complex.
De obicei Maestrul ne asista pe toti si ne spune mereu ce nu am facut bine si eventual cum sa modificam anumiti parametrii dela radio (ex.curba gas-incidenta eliciii ..etc !)
Se zboara pe rand si tot maestrul este cel care ne da VIA - de obicei striga : Amu zboara Marius ....
Si ca de obicei toti sunt cu sfaturile ca si cum cred ca esti un tampit !!!!
Dar si tu faci la fel cand zboara ei le cauti cu luminarea greselile facute .... dar vreau sa va spun ca intr-adevar sunt cativa care sun foarte buni - nu stiu daca a-ti vazut vreodata o figura care se cheama autorotatie in zbor contrar (invers ) .Cred ca stiti despre ce e vorba ! Nu am crezut ca se poate face asa ceva pe viu !! Maestrul asta a facut-o si de fiecare ii reuseste si poarta ELI-ul fara motor pana jos la sol fara sa-l striveasca !
Detalii foarte multe despre asigurarile astea nu pot sa va dau pentru ca nici o data nu m-a interesat in mod deosebit dar ma informez si o sa va spun ,cu toate ca companiile aici sunt diverse !!
Cu stima Marius - sper ca nu v-am plictisit cu povestirile mele -
Pe curand !
Am atasat in foto statia "maiastrului "
Fisiere atasate
-
radiocomeli.JPG (84.11K)
Number of downloads: 73
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 04 January 2006 - 08:01 AM
#124
Postat 04 January 2006 - 12:24 AM
Pentru Schweizer-ul meu fiind electric riscurile sunt mai mici de a face pagube si de aceea mi-au dat FULL-OPTIONAL dar prietenul meu care are un HIROBO mare cat China plateste 97 de euro la an ! Deci exista o oarecare diferenta !! Repet ma informez mai bine si va spun care este cadrul legal !!
La campul de zbor de fiecare data cand mergem, ne prezentam certificatele de asigurare si oricare nou venit trebuie sa vie in regula altfel nu are ce cauta acolo ...
Mapo
#125
Postat 04 January 2006 - 10:12 AM
marius10, la 4 Jan 2006, 00:16, a spus:
Am atasat in foto statia "maiastrului "
statia din poza banuiesc ca e o Futaba 9ZAS/9Z (denumirea de pe tower). bun i daca apari si tu cu una la fel sau cu una cu sinteza de frecventa trebuie sa treci examene bla bla bla sau te lasa direct sa zbori cu ea???
#126
Postat 04 January 2006 - 10:56 AM
marius10, la 4 Jan 2006, 00:24, a spus:
Asta suna cum in Italia assigurarile sint mai restrictiv si mai ciudati de cat in Germania. Ori din ce cauaz o fi asa ? Exista o explicatie simpla ?
#127
Postat 04 January 2006 - 02:43 PM
Multumim, Marius, si asteptam detaliile promise. Te rog, daca e posibil, sa verifici daca Generali sau ING fac asigurari acolo, sau alte mari companii. Poate reusim sa ne lipim la sucursalele de aici, cine stie?
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 January 2006 - 02:45 PM
#128
Postat 04 January 2006 - 05:39 PM
pavcostel, la 4 Jan 2006, 14:43, a spus:
Hai sa incercam sa delimitam si ce inseamna AUTORIZAT !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif :o
Este suficient sa prezinti un document de specialitate, vreau sa zic, o diploma, certificat, ... etc., care sa confirme respectivul lucru, sau mai tre' ceva ? :(
Sau tre' sa fie neaparat persoana juridica, firma in domeniu, cu stampile si confirmari pe echipamente ?? :)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#129
Postat 04 January 2006 - 06:44 PM
Nu trebuie decat sa dovedesti in spiritul si litera lui ISO, TUV, ca stii, poti si ai cu ce! Unde nu se mai pune la varsta noastra... :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
"De ce?" este evident!
Cu stima,
Costel
P.S. - si la noi mai trebuie o caruta de hartoage pe langa... INCA!! Doi-trei ani... :o :(
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 January 2006 - 06:45 PM
#130
Postat 04 January 2006 - 07:13 PM
Citeaza
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#131
Postat 04 January 2006 - 07:27 PM
Improvizatiile nu sunt acceptate, daca diversele legaturi sunt facute cu cabluri din comert e ok. Desi scopul in sine e laudabil... Ar trebui sa ne gandim ce a obligat la ajungerea la acest mod de redundanta mai intai... Tabela este? Ordine, camp amenajat, dirijat? O buna rezolvare ar fi gasirea unui precedent de modificare facuta in Germania sau Italia, s-ar putea accepta, cred eu. Stiu ca e nasol, eu insumi nu sunt in legalitate... Ma gandesc la ce investitii trebuie sa fac pentru a intra... :) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 January 2006 - 07:28 PM
#132
Postat 04 January 2006 - 07:33 PM
pavcostel, la 4 Jan 2006, 19:27, a spus:
Un modul HF in canal legal + un Rx corespunzator !! :( Si probabil sa schimbi lungimea antenei Tx-ului !! :o
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#133
Postat 04 January 2006 - 07:38 PM
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 January 2006 - 07:39 PM
#134
Postat 04 January 2006 - 11:07 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#135
Postat 05 January 2006 - 12:14 AM
Aveti mare dreptate la latini astia lucrurile cred si eu ca stau in alt mod asa cum spuneti si voi !
Italienii sa nu uitam ca au fost printre ultimii care au intrat in Comunitate daca nu ma insel si nici nu prea au vrut pt. ca sunt rebeli si nu prea asculta de regulile altora ,degi legislatia in asigurari au luat-o din zbor si ei !!Si cred ca de pe la nemti !!
Va arat o foto de la certificatul meu de asigurare de la eli ,nu stiu daca e interesanta ,pot doar sa va spun ca pentru primele trei sau patru luni a fost gratis pentru ca am luat produsul SCHWEIZER dupa care m-au taxat normal !
Cat despre Futaba din foto cea cu sinteza de frecventa care nu prea ti-o poti permite - poti sa mergi la campul de zbor dar prima data maestrul ti-o inspectioneaza sa vada el insusi daca ai ALL LOCK FRECVENCY activat si pe ce frecventa anume ,dupa care poti sa te nenorocesti singur !!
Vreau sa va mai spun ca acest camp de zbor este imprejmuit cu un gard al dracu' de inalt si toti stam in spatele lui ,doar cel care zboara sta in perimetrul de zbor .
Rar se zboara cate doi deodata ! A fost un caz cand MAIASTRUL asta cu testicolele patrate s-a sfidat cu un tip care venise din America cu un HIRROBO ..durere (nu am mai vazut nici o data un ELI asa de stabil in zbor -statea in Hovering fara ca el sa atinga nici unul din STICKuri - Asa au zburat impreuna montand un GPS pe Hirrobo pentru a-i masura viteza in fusoliera ... am vazut cu occhi mei pe displayul GPS -ului 270 Km in zbor rectiliniu ......sa te c...ci pe tine nu alta !!
Ce mai !! de necrezut .. Avea intradevar o scula de ultima ora , zicea ca a ajuns cu el pe la 6500 de dolari cu rotorul facut din aluminiu-magneziu !! A fost punctul de atractie din acea zi !!! Eu de fapt nici nu am zburat in acea zi pentru ca am ramas fascinat de ELI-ul ala si m-a prins rusinea cu RAPTORUL meu de 600 de euro .
Dar nici maiastrul nu s-a lasat la figuri !!Hirrobo este mult mai greoi in 3D si deci Maiastrul la luat un pic si de aceea s-a umezit tot !!
Sigur Costele Statiile nu au voie sa fie atinse ,desfacute sau alte chestii de genu asta care noua ne plac tare !
Si eu am vrut sa o desfac pe a mea sa-i schimb led-urile de la display si sa-i pun albastre (stii cum e romanul ..) dar are un sigil si am lasat-o balta !Deci dragilor nici o modificare ...e si normal !!
Bine ! Ne mai auzim !
P.S sper sa nu mai fiu cenzurat si cu alte biipuri de data asta !! Nu are farmec chestia cu beep-ul !
Va multumesc !
Cu stima MAPO !
Fisiere atasate
-
asig.eli1.JPG (72.94K)
Number of downloads: 61
#137
Postat 05 January 2006 - 12:50 AM
Fisiere atasate
-
campionat_mond.JPG (66.91K)
Number of downloads: 56
#138
Postat 05 January 2006 - 10:03 AM
pavcostel, la 4 Jan 2006, 20:38, a spus:
A nu se confunda CE-ul stantat pe produse cu standardele impuse de Comunitatea Europeana...nu au absolut nici o legatura! In Romania poate mai poti pacali militienii cu asa ceva...sau nu?
Lucrurile se simplifica din ce in ce mai tare? :lol:
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 January 2006 - 10:05 AM
Cu rabdare si ciocan.
#139
Postat 05 January 2006 - 10:49 AM
marius10, la 4 Jan 2006, 00:16, a spus:
Statie ca asta am si eu, dar imi lipseste finetea degetelelor Maiastrului. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :lol:
#140
Postat 05 January 2006 - 11:12 AM
sa fie setu complet :lol:
#141
Postat 05 January 2006 - 12:38 PM
@ Smecheru'
Pai citeste si fa un rezumat din toate doleantele exprimate pe aici. Vei obtine un set de cerinte la care sa raspunda acea asigurare! Daca vrei un ban cinstit, La Munca! Sa ne tii la curent, te rog!Serios de data asta...
Cu stima,
Costel
#142
Postat 05 January 2006 - 03:18 PM
Aceasta postare a fost editata de Shm3k3ru_sasha: 05 January 2006 - 03:20 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#143
Postat 05 January 2006 - 03:33 PM
Cauta cat mai multe amanunte, eventual o copie a unui contract, te rog! Asteptam...
Cu stima,
Costel
#144
Postat 05 January 2006 - 06:32 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#146
Postat 10 January 2006 - 08:00 PM
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#147
Postat 12 January 2006 - 01:50 AM
spatii amenajate ptr profesionisti unele, ptr amatori cu totul altele,
interferente zero, nu sa se uite lumea ca la urs in jur ca sa ai in cine sa intri cu avionul, apoi din punct de vedere tehnic sa NU se intimple decit fff rar sa se defecteze ceva (Deci high tech din start) in conditii optime de utilizare si in conditiile in care pilotul e profi si nu amator, interzicerea incepatorilor sa zboare cu profi cot la cot deoarece le poate provoca pagube si materiale si umane (un incepator poate baga avionu diiirect in capul unui alt modelist).
Plus o asigurare in caz de pagube de orice fel.
Daca cele de mai sus sunt indeplinite cred ca riscul scade considerabil.
Prevad ceva si anume ca se va pune interdictie sa se zboare cu asa ceva pe camp, va fi ca si cu armele, te prinde ca te joci.. te amendeaza sau chiar puscaria te maninca. Eu unul asa vad in viitor daca nu se va amenaja piste special ptr asa ceva. Deci nu vor mai putea zbura oricine cum vor ptr ca....bulaul ii poate astepta (sper sa nu se ajunga aici).
#148
Postat 12 January 2006 - 03:02 PM
Dan2, la 12 Jan 2006, 01:50, a spus:
aha.interesanta chestie. da la noi incepatorii te-ai gandit?? adica sa nu zburam cot la cot cu profi. deci ei merg pe camd intr-o zi si noi in alta zi,sa nu se intample sa fim cu ei. si cum ai vrea sa invatam sa zburam??/ inseamna k o sa dispara si treaba cu legarea statiiilor cu cablu deala .
sau nu conteaza cate avioane bagam noi in pamant , ci conteaza sa fim separati. asta deja e stratificare sociala. tu stii sa zbori stai in fata. tu nu stii o sa vii la iarna la zburat cand nu e nimeni pe camp.
oricum parerile nu se discuta.si opinia e libera dar nu obligatorie asa ca tac(de acum incolo,ca pana acum n-am facut-o).
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
#149
Postat 12 January 2006 - 03:26 PM
Ma gindesc ca daca eu de ex ma duc cu un avion de 1 m termic acolo, sunt de capul meu fara vreun indrumator fara nimic, daca bag avionu in capu unuia ? Daca iese din spatiul permis si bag avionul in unitatea militara (pe Clinceni) ? Noroc ca nu-mi plac avioanele ci doar heli-urile de 50 cm electrice.
Problema este una si anume ca daca NU se gaseste o solutie, vor fi interzise zborurile cu asa ceva pe oriunde ! De aia am dat solutia asta, sau da tu una mai buna si e binevenita.
Nu vreau sa se ajunga sa facem pirnaie sau amenzi mari daca ne jucam cu asa ceva pe undeva !!!
#150
Postat 12 January 2006 - 03:47 PM
toata lumea se teme de asta. bun sa zicem ca le interzic.
zi-mi mie cum monitorizeaza cine se da cu avionu. ca te duci la sat,sau afara din oras si zbori de te calca.
la noi se da lege si nu o respecta nimeni. cu petardele cum a fost? gata lege de la 30 la 60 milioane amenda daca te rpinde puscand petarde si ia dovada de repsectare eu am vazut POLITISTI cumparand petarde. dci nu are nici un rost.
scuzati off-topic