Variator de turatie home made Pentru motoare electrice
#1
Postat 08 April 2005 - 02:21 PM
#6
Postat 08 April 2005 - 02:47 PM
La peste 2A nici nu m-as gindi sa nu folosesc mosfet-uri care nici nu costa prea mult daca n-ai cerinte prea mari.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 08 April 2005 - 02:48 PM
#7
Postat 08 April 2005 - 03:00 PM
navigator, la 8 Apr 2005, 14:47, a spus:
La peste 2A nici nu m-as gindi sa nu folosesc mosfet-uri care nici nu costa prea mult daca n-ai cerinte prea mari.
Tu pune mana , produ-l si mai stam de vorba.Teoretic ai dreptate,si pe undeva si practic,dar Amperajele sunt date teoretic dupa datele de catalog.Personal am chinuit montajele de final pana am reusit sa storc maxim din ele.Cu 3-4 A lucreaza de mama focului cu radiatoarele alea mici din poza.Cat despre un final cu MOSFET ia de aici.Merge beton,da aici creste pretul de cost.Frecventa oscilatorului din controler este de cca.1 khz,asa ca duce MOSFETI lejer ,fara alte modificari.
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 08 April 2005 - 11:05 PM
#8
Postat 08 April 2005 - 05:25 PM
La cea cu bipolare....ai testat si in sarcina ? Ce tensiune mai ai pe motor ? Dar se poate folosi fara probleme la diverse automatizari.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 April 2005 - 05:26 PM
#9
Postat 08 April 2005 - 05:40 PM
Ca sa nu fiu rau si sa dau totusi o mana de ajutor oamenilor...diodele se pun exact invers...si nu sunt diode redresoare asa cum este simbolul pe schema ci diode schottky (rapide). Altfel adio cu tranzistoarele alea la prima actionare a mansei...
Succese.
#10
Postat 08 April 2005 - 05:42 PM
inca odata succese.
#11
Postat 08 April 2005 - 07:06 PM
Glumeam si eu. Mai greseste omul, ca se vede ca a desenat schema rapid s-o posteze, nu a luat-o de pe undeva.
#13
Postat 08 April 2005 - 09:37 PM
Se poate si asa ?, la 8 Apr 2005, 17:25, a spus:
La cea cu bipolare....ai testat si in sarcina ? Ce tensiune mai ai pe motor ? Dar se poate folosi fara probleme la diverse automatizari.
La 6 V caderea de tensiune in sarcina este de cca 1,5 V.Motorul din imagine este de 12V,motor de stergator de parbriz de la IMS-uri ,vechi de vreo 50 ani.Finalul e alimentat cu 6,5 V dintrun accu. plumb de 6V/12A,si duce motorul si inca il duce bine.
Imagini atasate
#14
Postat 08 April 2005 - 10:41 PM
charlie, la 8 Apr 2005, 17:42, a spus:
inca odata succese.
Ce te impiedica sa folosesti un MAX 620? -Iti spun eu : PRETUL .4N33 -4N35 sunt destul de acceptabili pentru cati bani fac.Cu diodele ai dreptate.A fost doar viteza si neatentie ,dar...am halit-o!
#16
Postat 09 April 2005 - 08:31 AM
Este un variator foarte bun si eficient costul fara finali este undeva la 154.000 lei .Functioneaza garantat si far probleme. Se poate folosi la navo si auto pt aero este un pic cam mare.
Eu am folosit pentru drive fets 6xirfz48 si la frana 2xirfz44 merge beton pe orice tip motor,caderea de tensiune este f mica si in plus este un variator stabil si fiabil(asta depinde de cine il face).Ca sa iasa mai mic am taiat partea cu feturile si am montat-o deasupra celeilalte si iese cam ca un Novak Rooster.
Mult succes si bafta in continuare
Imagini atasate

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#17
Postat 09 April 2005 - 10:16 AM
Fxpower, la 9 Apr 2005, 08:31, a spus:
Este un variator foarte bun si eficient costul fara finali este undeva la 154.000 lei .Functioneaza garantat si far probleme. Se poate folosi la navo si auto pt aero este un pic cam mare.
Eu am folosit pentru drive fets 6xirfz48 si la frana 2xirfz44 merge beton pe orice tip motor,caderea de tensiune este f mica si in plus este un variator stabil si fiabil(asta depinde de cine il face).Ca sa iasa mai mic am taiat partea cu feturile si am montat-o deasupra celeilalte si iese cam ca un Novak Rooster.
Mult succes si bafta in continuare
Variatorul pe care il propui e bun ,dar nu are REVERS.L-am incercat acum vreo 2 ani.E bun pentru auto sau aero dor are gabarit cam mare.Asta este schema :
Imagini atasate
#19
Postat 09 April 2005 - 04:22 PM
Imagini atasate

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#20
Postat 10 April 2005 - 05:48 PM
Varianta cu MOSFET-uri propusa de "ipsihi" are o problema cu comanda MOSFET-urilor din partea superioara a puntii ( cei conectati cu drena la bara de + ). Spun asta deoarece pentru deschiderea completa a tranzistoarele MOSFET trebuie depasita valoarea tensiuni de prag Ugs, care la irfz44n este de aproximativ 4,5 V ( vezi graficul VGS vs ID ).
#21
Postat 10 April 2005 - 10:58 PM
#22
Postat 11 April 2005 - 10:41 AM
Variatorul cu probleme are o forma de disc si pe el are o eticheta "MPX 4051090" iar chestia aia cu trei picioare si stegulet e MIC29150 /asta daca ajuta la ceva...
Aceasta postare a fost editata de Guest11: 11 April 2005 - 11:32 AM
#23
Postat 11 April 2005 - 02:31 PM

Veniti fratilor la curse, acolo e distractia
Fxracing driver :
Team Associated Romania/ Clubul Sportiv FxracingMS/Team Associated B6/B64D/TC6/SC8 Tekin RS Pro/Sanwa/Reedy Brushless
WWW.FXRACINGMS.RO official club
#24
Postat 11 April 2005 - 04:28 PM
numai bine
Aceasta postare a fost editata de Guest11: 11 April 2005 - 04:29 PM
#27
Postat 18 April 2005 - 01:17 AM
Eu ma refeream la aceasta aplicatie.
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?I...ppnote=en012017
#29
Postat 03 June 2005 - 10:50 AM
Numai bine!
Aceasta postare a fost editata de Guest11: 03 June 2005 - 10:51 AM
#30
Postat 03 June 2005 - 06:07 PM
Ai dreptate ca nu se gaseste in Ro dar sigur se gasesc altele echivalente. Important e sa fie de 5V, 1,5A, LOW-DROPOUT REGULATOR. nu-mi vine unul in minte acum dar s-a mai discutat pe aici si poate te ajuta altcineva. Ca sa-i vezi foaia de catalog cauta-l cu google si dai de un pdf in primele rezultate.