Modelism - RHC Forum: Variator de turatie home made - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Variator de turatie home made Pentru motoare electrice

#31 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 03 June 2005 - 10:33 PM

Am si eu o intrebare.

Cand ziceti ca e "cu frana", ce buton de pe telecoamanda determina activarea franei. Inteleg functionarea electrica a franei la nivelul motorului, dar ce anume determina activarea ei? E cumva gazul la minim care determina activarea franei electrice de pe motor?

Sa va spun de ce va intreb. In primul rand ptr ca nu stiu, dar poate as putea da o mana de ajutor. Eu mi-am bricolat un receptor complet ptr un avionas de polistiren si sunt destul de multumit (Lauda-ma gura/Ca ti-oi da friptura!), desi mai am inca de lucru la programel. Receptorul are pe el control de turatie si doua servouri, deci 3 canale. De ce numai 3? Ptr ca am vrut sa se pupe cu o telecomanda ieftina in 27 MHz pe care o aveam deja de la alt avion. Receptorul foloseste un procesorutz PIC.

Cat de la indemana le este celor de pe forum sa prajeasca un procesor PIC?

Multzam anticipat de raspunsuri si lamuriri.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#32 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 June 2005 - 11:04 PM

Raspund doar la ultima intrebare. E discutabila operatia de prajire a PIC-ului. Din mai multe motive.
Sunt multi care o pot face, dar putini care o fac efectiv.
De exemplu MrSpace freaca duda prin Anglia, tu ai IP de Canada, eu am programator dar n-am scris decat text chior la rece, si tot asa... Si daca gasesti pe cineva care face asta zilnic o sa vezi ca nu-ti convine transportul.
Nu stii ce sa mai crezi. Ajungi la concluzia ca e mai ieftin sa cumperi programatorul si s-o faci singur acasa, decat sa astepti ajutot de pe la colegii de suferinta.
Parerea mea...

Nu mai spun ca mi-am cumparat si ZIF-uri pentru tot felul de adaptoare la programator, dar nu le-am atins cu ciocanul...
Hai ca risc un raspuns si pentru prima intrebare. Comanda de frana nu se face separat, cu un buton anume. Am impresia ca efectiv lipsa semnalului pentru inainte sau inapoi determina circuitul sa comande frana, asa ca banuiesc ca mansa lasata pe zero inseamna frana. Sper sa gresesc si sa primesti un raspuns in cunostinta de cauza.
Bafta!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#33 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 05:58 AM

bitex,

Stai asa, nu te ambala. Cand am intrebat daca poate cineva sa prajeasca picuri m-am referit la ceva de genul asta. Io trimit un hex, cel interesat si cu acces usor la prajitor, il prajeste, il incearca si revine aici si zice... Merge, daaaarrr as mai vrea cutare sau nu face aia...!!! Si uite asa incercam, de distractie, un fel de proiectare la botul calului. Departe de a pretinde ca ceea ce propun eu e mai bun decat ceva de pe piatza, dar e pos sa fie mai ieftin si se mai adauga si distractia, ca doar de aia suntem pe forumul asta ptr ca ne place sa bricolam. E corect? Sau poate ca doar visez frumos... Ideea era de a transporta hexuri pe net, nimic altceva.

De ex, cand mai vad drivere de motor cu 555 si alte digitale, ma gandesc, daca oare aceeasi schema nu ar putea fi facuta cu un singur cipan in loc de 2...3 si fara pasivele asociate, ptr. ca un PIC in 8 pini poa' sa faca o gramajoara de treaba. Cablajul ar fi mai simplu, dimensiunea mai mica, greutatea mai mica... Cam la asta ma gandeam.

Uite alt ex: eu tocmai am terminat un cocostarc de polistiren, care merge cu LiPoli. Crezi ca am cumparat incarcator? As! Am incropit unul la repezeala pe masa si merge brici. E in aer, sau montaj pisica cum i se mai spune. Daca e cineva interesat, postez schema, fac si poze. Bineinteles ca incarc numai cand sunt prezent si bateria e intr-un vas de Jena, asa ptr sanatate. Intentionez sa am si un extinctor pe-aproape.

A! Si pot sa va arat si cu ce programez eu. Nici pomeneala de zif si alte parfumuri. Nici cablaj n-are. E pe un fel de placuta "cu capse" si nu mi-a creeat probleme pana acuma.

Scopul postarilor este acela de a ajuta cu ce (cred ca) ma pricep.

Cam atat. Oare am fost clar? Si mersi ptr explicatia cu frana.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#34 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 June 2005 - 05:58 AM

Cirip, la 3 Jun 2005, 22:33, a spus:

Am si eu o intrebare.

Cand ziceti ca e "cu frana", ce buton de pe telecoamanda determina activarea franei.

regulatoarele normale fara frana se comporta cam in felul urmator:cand "tai gazul" (mansa pe zero absolut) ,elicea continua sa se invarta datorita faptului ca avionul tot inainteaza ,iar elicea se comporta pur si simplu ca o morisca de vant.gurile rele chiar spun ca in aceste momente motorul se comporta ca un generator si controlerul ca un redresor si chiar baga ceva curent in baterii.
daca la avionase normale,park-flyere nu este nici o problema ce te faci de exemplu la planoarele mai sofisticate care au elice pliabila si au nevoie de un coeficient aerodinamic f bun?
daca tai gazu si regulatorul nu are frana,elicea continua sa se invarta ,deci nu se pliaza,deci franeaza planoru.....deci nu e bine.
deci frana intervine in momentul cand "tai gazu"
flying is my life...
0

#35 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 June 2005 - 06:27 AM

Cirip, aproape ca incep sa cred ca ceva din ce am scris te-a suparat. Imi cer scuze, n-am facut nika intentionat. Doar ca in loc sa raspund simplu la intrebare am tras concluzii ca o femeie si am gandit ca te-ar interesa ceva prajit.
Pai sa raspund efectiv la intrebarea: "Cat de la indemana le este celor de pe forum sa prajeasca un procesor PIC?", acum ca stiu si despre ce-i vorba.
Le este destul de la indemana ca multi sunt pasionati si de electronica si au facute programatoare la fel de simple, dar bune.
Daca e sa revin la cazul meu, deci sa vorbesc pe concret, problema nu e arderea ci folosirea acelui uC. Adica de ars ard mereu dar nu fac si restul muncii, ala de a monta uC-ul pe o placa adevarata. Adica sincer daca as primi un HEX l-as scrie si citi cat e ziua de lunga, daca n-ar fi de facut si montajul celalalt. Noroc ca ne mai ajutam cand e cazul. Pana la urma e doar o problema de timp si de bani. Sau sa fiu mai scurt, n-am avut destul timp pentru facut teste, desi mi-as dorit mult. O sa incerc sa-mi mai schimb programul si sa fiu mai deschis la ce-i legat de microcontrollere.
De exemplu, pentru motoare pas cu pas m-ar interesa ceva functional ca si mie mi-ar place sa am doar un circuit si cateva mosfeturi. Ba as incerca si ceva ce este pe net, dar tot aud barfe ca ceva nu e OK in schema sau in hex. Si uite asa, nu fac ce trebuie. Daca prinde miscarea, incerc sa pun si eu umarul, ca teoretic lucrez repede, cand lucrez.

@Silviu66, ai cam spus DE CE e necesara frana (la aero). Poate mai elocvent era fenomenul la auto, ca din INAINTE la INAPOI e bine sa treaca prin FRANA. Dar cum se face? E un fel de scurt pe borne? E ceva mai complicat?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 June 2005 - 06:28 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#36 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 07:13 AM

Intai si intai ca nu m-am suparat, dar am avut impresia asta despre tine. Acum suntem lamuriti, zic eu. Cred ca partea de filozofie poate fi inchisa.

Cum se face cred ca stiu. Ii tragi un scurt pe bornele motorului si scurtul se comporta ca o frana electromagnetica. Intrebarea era care e criteriul care determina activarea franei (scurtului). Raspunsul pare sa fie: Criteriul este trecerea prin repaus a mansei. Repausul, pe de alta parte, poate sa fie definit diferit la masini si la avioane. La masini ar fi pozitia medie a manetei de gaz, iar la avioane pozitia extrema asociata cu minim de gaz. Am inteles bine?

Multzam,
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#37 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 June 2005 - 07:27 AM

Cirip, la 4 Jun 2005, 07:13, a spus:

Am inteles bine?

DA
flying is my life...
0

#38 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2005 - 11:04 AM

Pai, ma bag si eu...
Frana este un circuit pasiv de cele mai multe ori. De fapt se activeaza la schimbarea sensului curentului spre/dinspre motor - regulator. Cel mai des este o dioda Schottky, sau un mos-fet. Oricum, rolul este de a reactiona cand tensiunea la bornele motorului este mai mare decat cea data de tranzistorul de comanda, cand tai gazul, de exemplu, inertia elicii roteste inca motorul, trecand in regim de generator DC. Dioda sau circuitul mai sofisticat aferent scurcircuiteaza bornele motorului in cc, ducand la blocarea rotorului. La elicea pliabila se traduce prin "pilere pale". La celelalte modele, inclusiv slow-flyer, se concretizeaza prin protectia finalului la tensiuni inverse periculoase. Este clasica dioda montata pe o bobina in CC(rotor), care taie autoinductia. Cat de sofisticata poate fi frana? Destul. Sunt multe scheme. Daca vrei revers, daca vrei rata de blocare variabila, cu histerezis, etc.
Totusi sfatul meu este sa concepi regulatorul separat. Daca vrei sa folosesti pic la receptor, pentru sanatatea circuitului e mai bine sa folosesti alt pic la regulator. De multe ori chiar regulatoare de fabrica au probleme cu perturbatiile cand se duc circuitele de deparazitare! Oricum, un pic 12C509 e cam 1 USD, asa ca nu e mare lucru.
Apropo, ce fel de PIC-uri vrei sa scrii? De ce nu faci un simplu prajitor chiar tu?

Gata, v-am plictisit destul...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#39 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2005 - 02:30 PM

Sa va prezint un caz concret. Am un variator revers cu frina JR SC-1. Daca am viteza si reduc brusc la zero dar fara sa trec de zero, nu frineaza, ci merge din inertie. Daca am viteza si dau mansa (tragaciul) spre revers, deci am trecut de zero, frineaza proportional cu cit am actionat. Dar modelul se opreste si ramine intepenit atita timp cit tragaciul nu a mai atins odata punctul neutru si apoi l-am dus in alta pozitie. Deci daca am mers inainte si vreau sa merg inapoi, trebuie sa dau de tragaci de 2 ori inspre revers. Prima oara doar frineaza, a doua oara schimba sensul. Pare un pic complicat dar m-am obisnuit repede.

Deci la mine frina nu e asociata cu pozitia de neutru ci cu prima comanda de revers.

Sper ca ati inteles si nu v-am ametit. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 June 2005 - 02:33 PM



0

#40 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 07:17 PM

Multumesc ptr raspunsuri.
pavcostel a zis:

Citeaza

Apropo, ce fel de PIC-uri vrei sa scrii? De ce nu faci un simplu prajitor chiar tu?

Proiectul initial a fost cu 12F675, dar datorita faptului ca generam PWM-ul ptr motor prin soft, aveam jitter pe servouri. Am inlocuit cu 12F683, care are PWM hardware, si acum e mult mai bine.

Prajitor am... Facut. Si sunt f multumit de el. Prajeste mai multe, dar pana acuma am lucrat cu F675, F683, F84 si F87x

Citeaza

pentru sanatatea circuitului e mai bine sa folosesti alt pic la regulator

Jucaria zboara. Am reusit sa fac totul cu un singur pic. Mai am problemutze ptr ca e prima data cand scriu programel ptr asa ceva, dar... invat din greseli si reparatii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif De asemenea, incarcarea e cam mare, mi s-a rupt odata aripa ihn zbor, spre distractia mea si a asistentzei, dar e primul meu avion construit de la zero, asa ca eu zic ca se accepta. Important e ca zboara si am cu ce sa ma joc (si ce sa repar :D )

navigator,
Interesante explicatii. Astea or sa-mi dea idei ptr urmatoarea versiune de receptor :D

Stima,
Ciripone

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 June 2005 - 07:19 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#41 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2005 - 07:25 PM

Bravos, dom'le!
Serios, felicitari! Nu e usor sa o iei de la zero de unul singur, si sa mai ai si satisfactii! Faza cu"am ce repara" i-mi place cel mai mult. De fapt, e parte importanta a jocului.
La mai multe! (realizari, desigur http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif )

Cu stima,
Costel

P.S. - vezi si familia 16F8xx, si ele au mari posibilitati. PWM, etc. Totul in hardware.
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 04 June 2005 - 07:25 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#42 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 07:44 PM

16F8xx, da, ai dreptate, sunt foarte "dotate", numai ca cipanele sunt prea mari; un 876 ar ocupa o treime din placa, 877 cred ca ar ocupa toata suprafata placutei http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif. 675 si 683 sunt in 8 pini. Ptr dezvoltare folosesc capsula DIP, dar forma finala va folosi un SMD in 8 pini. De fapt locul pe cablaj e facut ptr SMD si am tras niste fire la un soclu pana cand definitivez programelul.
Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#43 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2005 - 07:59 PM

Just. Oricum sunt variante low-cost ale acelorasi core-uri...

Spatiul conteaza. Numai daca depasesti limitele impuse se pot folosi variante smd ale procesoarelor "ne-castrate".
Putin probabil...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#44 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 04 June 2005 - 08:00 PM

Cirip, la 4 Jun 2005, 05:58, a spus:

Am incropit unul la repezeala pe masa si merge brici. E in aer, sau montaj pisica cum i se mai spune. Daca e cineva interesat, postez schema, fac si poze. Bineinteles ca incarc numai cand sunt prezent si bateria e intr-un vas de Jena, asa ptr sanatate. Intentionez sa am si un extinctor pe-aproape.

Ma intereseaza si pe mine schema "ariciului" de la incarcator!
Bag-o pe aici sau pe mail, pe unde ti-e la indemana! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#45 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 09:28 PM

Cu multa placere :) Uitati aici. Bineinteles, nici o garantie, testati pe propria responsabilitate... disclaimar... stiti povestea :)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1117913330.gif

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 June 2005 - 09:31 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#46 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 June 2005 - 09:32 PM

Nu stiu cum sa atasez 2 fisiere, asa ca mai fac un raspuns.

EDIT: Asa cum e facut, incarca 2 celule LiPo, adica tensiunea pe baterie nu creste peste 8.4V. Eu am pus semireglabil cu o rez in serie ptr R2, ca sa ajustez exact tensiunea. Curentul este determinat de R5. I=0.65/R5. Am ales sa incarc bateria la 0.5C ptr ca nu ma grabesc si vreau sa ii prelungesc cat se poate durata de functionare.

Cirip

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1117913550.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 June 2005 - 09:40 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#47 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2005 - 08:41 AM

Revin cu raspuns pentru Guest11 in problema stabilizatorului de 5V.

In primul rind, la www.vitacom.ro am pus cuvintele "low-dropout" in casuta "cauta" din dreapta-sus si am obtinut mai multe rezultate din care ti-am selectat cele de 5V, 1,5A. Apropo al tau cred ca e "MIC29150 5.0BT" (B in loc de 8, asa e in pdf-ul firmei MICREL).
Deci: L4940V5 pret cca 49 000 lei ; LM1086IT-5,0 cca 48 000 lei dar dropout cam mare si ALT PINOUT;
Interesante par si LM1085IT-5,0 la 3A cca 51 000 lei si LM1084IT-5,0 la 5A cca 67 000 lei, DAR AMBELE CU ALT PINOUT !. Toate aceste preturi sint fara tva.

La Conex: L4940V5 = 40 000lei; LM1085IT-5,0 = 40 000lei; LM1084IT-5,0 = 60 000lei. tva=????
As merge pe Conex ca la Vitacom trebuie sa ai cont pe firma (nu prea vind la particulari) si pe L4940V5 ca e cel mai apropiat de ce ai avut tu. Doar ca si asta are dropout-ul un pic mai mare dar nesemnificativ.

Fi atent si la ce capsula ai avut tu (cea TO220) ca se gasesc si cele smd.

Daca mai gasesc, mai pun tot aici (nu mai postez mai jos).


0

#48 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 09 June 2005 - 04:14 PM

Am gasit pe net la [URL=http://www.hobbyengineering.com] un controller interesant. Nu ma pricep la electronica foarte bine asa ca ma-m gindit ca poate voi aveti o parere daca e usor de construit sau mai bine nu ma bag.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#49 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 09 June 2005 - 04:16 PM

Am uitat sa atasez

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1118326613.jpg

Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#50 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 09 June 2005 - 04:25 PM

Detalii controller

Fisiere atasate


Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#51 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 09 June 2005 - 04:26 PM

Schema controller

Fisiere atasate


Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#52 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2005 - 07:15 PM

Minitechnicus, asta nu e un controler RC, in sensul ca nu-l poti folosi intre un receptor RC si un motor de propulsie. Cu acest controler reglezi viteza si sensul motorului prin potentiometrul P1 (100k). Daca il pui pe soricelul Stuart Little sa dea de potentiometru e ok. ;)
Daca-ti trebuie prin casa la vre-o actionare iarasi e ok. Poate la trenulete, stiu eu?

Sper ca nu te superi. ;)


0

#53 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

  Postat 09 June 2005 - 08:53 PM

Nu ma supar dar insist. Eu am o statie RC Sanwa (luata de la un planor) cu 2 canale echipata cu 2 servomotoare. Vreau sa construiesc un navomodel, iar unul din servouri sa actioneze potentiometrul controllerului (printr-un cuplaj mecanic). Nu stiu daca pot inlocui pur si simplu la aceasta un servo cu un controller. Daca in continuare pare viabila intentia mea, atunci o sa incerc, daca nu o sa vind statia si o sa cumpar una cum spuneti voi.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#54 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 09 June 2005 - 09:00 PM

Minitechnicus, la 9 Jun 2005, 20:53, a spus:

... iar unul din servouri sa actioneze potentiometrul controllerului (printr-un cuplaj mecanic). Nu stiu daca pot inlocui pur si simplu la aceasta un servo cu un controller. ...

Ideea e sa comanzi un controller pt motorul de tractiune, probabil, direct cu impulsul din Tx, de la mansa de "gaz"!

Stima, ;)
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#55 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 09 June 2005 - 09:35 PM

Minitehnicus,

Eu cred ca este mult prea complicat si nefiabil ceea ce vrei sa faci. Cred ca cea mai potrivita optiune ar fi sa intercalezi un Electronic Speed Controler (ESC) "de fabrica" pe canalul pe care vrei sa il aloci motorului sau, daca ai putina indemanare, sa construiesti un ESC cu un procesor PIC (de exemplu). Ar iesi mult mai mic decat montajul pe care l-ai postat.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#56 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 09 June 2005 - 09:55 PM

Multumesc Cirip. M-as baga sa-l fac eu.
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#57 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2005 - 10:07 PM

La un navomodel poti face si un controler analogic daca unul digital nu ti-e la indemina. Iar daca motorul nu e cine stie ce mincacios de curent, chiar n-o sa te coste mult.

Studiaza http://www.pt-boat.c...controller.html Varianta a 5-a din josul paginii e buna.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 09 June 2005 - 10:15 PM



0

#58 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 10 June 2005 - 09:49 AM

Multumesc pt info. Nu pare foarte complicat dar nu prea inteleg schema cablajului. E dublu placat? Ai idee care este tensiunea maxima de alimentare a motorului? Crezi ca sunt necesare radiatoare de racire ca nu prea e loc pe acolo de asa ceva?
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

#59 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 10 June 2005 - 02:07 PM

salut,
pentru realizarea regulatorului se poate folosi electronica dintr-un servo la care sa se adapteze un tranzistor Mos fet sau punte cu 4 tranzistoare (daca trebuie si revers ).
0

#60 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2005 - 03:07 PM

Minitechnicus, cablajul australianului e mai complicat caci a inclus si un circuit de mixare intre directie si comanda celor 3 motoare pe care le are el la vedeta si mai ales ca variatorul e in dublu sau triplu exemplar (tocmai pentru acele motoare). Fa abstractie de cablajul ala si reproiecteaza-ti tu cablajul, eventual fa variatorul pe o bucatica de cablaj universal daca ai.

Daca vrei sa faci un controler din servomecanism, gasesti o schema cu cablaj cu tot pe Conrad cu c.i. M51660L (Mitsubishi, se gasea pe la Vitacom pe comanda).


0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu