Modelism - RHC Forum: Motorizare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9

Motorizare subiect distrugator de mituri

#241 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2005 - 05:54 PM

Domnu doctor, cantarul electronic nu e "sacrificat". Pur si simplu l-am pus acolo... Pot pune aproape orice fel de cantar electronic. Discul de dural este prins usor excentric pe tija filetata M5. Prin rotirea discului, datorita excentricitatii, reglez paralelismul bratului cu suprafata pe care sta cantarul.

Pt. masurat curent, am un ampermetru ce masoara pana la 20A cc. Nu e bun decat la motoare mici. AVEOX-ul din poza, de exemplu, suge fo 70 A! O sa folosesc un shunt pe care voi masura caderea de tensiune cu (inca) un voltmetru.
Exista ampermetre zdravene (si scumpe) ce masoara curentul dintr-un cablu prin masurarea campului electric generat de cablu, dar tare cred ca alea nu funct. decat pt. alternativ.

Padrinelu', stiu si io emiprisme de astea.
De exemplu:

1. Echivalare (grosolana) a capacitatii motoarelor termice cu nr. de celule (NiXX):

2,5cmc - 7-8 cel.;
4 cmc - 10-14 cel.;
6,5cmc - 16-20 cel.;
10cmc - 24-28 cel.

2. Nr. celule per suprafata:

2.1 Trainer cu aripa parasol - 1celula/3,5 dmp;
2.2 Acrobat - 1celula/2,5 dmp.

3. Putere/greutate:

3.1 Trainer cu aripa parasol - 100W/kg;
3.2 Acrobat mai "sedat" - 150W/kg;
3.3 Acrobat 3D - 200W/kg.

Toate astea, si multe altele, le gasiti pe peste tot pe Internet. De exemplu, pe saitul AVEOX, la "RC" gasiti toate astea...

Dar toate aceste "rules of thumb" sunt doar niste conditii minime necesare. Pe langa astea, se regasesc catralione de influente de la o cohorta de parametri...

Cum ziceam, e pe incercate si pe nimerite, parerea mea...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#242 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 November 2005 - 05:56 PM

Se poate si asa ?, la 17 Nov 2005, 15:36, a spus:

Nu merge cu ampermetrul.

Super tare !!! Si cu punct la sfarsit sa arate la lume ca stie el sigur. La fel ai auzit tu si cleiu ala ago ca e super tare ? ... stai ca acum am priceput ce vrei sa zici.... la motoarele termice se masoara cu ampermetru.

Nu pui si un link cu un exemplu cum faci tu de obicei de parca noi nu avem net acasa si nu stim adresa de la google.
DT
0

#243 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 November 2005 - 05:57 PM

Se poate si asa ?, la 17 Nov 2005, 16:36, a spus:

domnu_doctor, la 17 Nov 2005, 15:11, a spus:

Se poate si asa ?, la 17 Nov 2005, 14:39, a spus:

Cum masori curentul?

...cu un ampermetru...? :)

Stima,

Nu merge cu ampermetrul. Are rezistenta interna mult prea mare....

cu ampermetrul ,masoara orice om normal care vrea sa vada ce curent ia un speed 400 sau un axi.

si la aia cu rezistenta de sunt mult prea mare nu cumva o incurci cu aia (aditionala parca ii zice) de la voltmetru? aia e mare!!
flying is my life...
0

#244 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2005 - 06:01 PM

Mig29, sa nu te superi pe mine, dar cred ca e contraproductiv si pierzator de timp (daca n-or fi astea cam acelasi lucru) sa continuam sa batem campii cu cine ce a spus si cum a-ntors-o. Daca te ajuta cu ceva, eu cand vad la tine si la Padrinelu citate dintr-unul intr-altul, trec peste, ca nu ma intereseaza sa pierd timpul sa descifrez ce vreti voi sa spuneti acolo.
Daca ai chef sa va bateti intre voi pe probleme fizice, n-aveti decat s-o faceti, dar nu in subiecte de la care -cel putin eu- se asteapta raspunsuri.
Nu sunt de acord nici cu Padrinelu, care in loc sa indrepte discutia in sensul practic al subiectului, a pus botu la formulari si la botu-botului pus de altii.

E clar ca in lumea asta, a ne-fizicienilor se discuta cu conventii verbale, nu intotdeauna corecte dpdv al fizicii si important e sa comunicam, nu sa ne cacam fiecare pe formularea gresita a celuilalt. Sunt convins ca esti de acord cu mine, ca "ba tu ai zis ca..." nu ne duce unde am vrea. Pe mine, cel putin, asta ma lasa in oala cu plictiseala ingrozitoate, iar daca subiectul asta e asa disputat, ori mai deschidem unul pentru modelism si-l lasam pe asta cu un lung sir de "ba p-a matii", ori aici continuam sa vorbim la concret si deschidem alta chestie in care sa va contraziceti pana o sa obositi.

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 17 November 2005 - 06:04 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#245 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 November 2005 - 06:25 PM

@Falterash !!
Faina scula !!
S-acu' daca tot ai facut-o, cumpara si-un chitantier si taie chitantze...

Stima,

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 17 November 2005 - 06:27 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#246 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2005 - 07:02 PM

Nu poti masura 30A cu un ohmetru obisnuit care are rezistenta interna cam de 0,1 ohmi.
Nu vorbim de scule profi....
Daca punem sunt aici avem nevoie de o rezistenta interna a voltmetrului cat mai mare sa nu-l influenteze. Dar suntul nu-l putem face cu rezistenta foarte mica deoarece am avea nevoie de un voltetru ce poate masura microvolti....
Boala grea.
Hai sa vedem la ce s-a gandit Valteras....

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2005 - 07:33 PM

0

#247 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 November 2005 - 07:36 PM

O socoteala simpla ne spune ca daca avem un SHUNT de 0,1 miliohmi, adica 10exp(-4) ohmi, si un curentr de 50 A, vom avea o cadere de tensiune pe SHUNT de (10exp(-4))*50 = 5*10exp(-3) V, adica, 5 mV..., nu uV (microvolti) !! Si cred ca la valoarea asta nu se mai produc influente semnificative...in masuratori !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#248 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 November 2005 - 07:36 PM

BogdanStancu, la 17 Nov 2005, 18:01, a spus:

Mig29, sa nu te superi pe mine, dar cred ca e contraproductiv si pierzator de timp (daca n-or fi astea cam acelasi lucru) sa continuam sa batem campii cu cine ce a spus si cum a-ntors-o. Daca te ajuta cu ceva, eu cand vad la tine si la Padrinelu citate dintr-unul intr-altul, trec peste, ca nu ma intereseaza sa pierd timpul sa descifrez ce vreti voi sa spuneti acolo.

ai dreptate.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 17 November 2005 - 07:36 PM

0

#249 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2005 - 07:44 PM

Sunt de 0,1 miliohmi....5mV....cati pot masura precis acasa asa ceva?
Si cand masori pe acelasi sunt 5A ai 0,5 mV deci 500 micro volti...

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 17 November 2005 - 07:45 PM

0

#250 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 November 2005 - 07:48 PM

Se poate si asa ?, la 17 Nov 2005, 19:44, a spus:

Si cand masori pe acelasi sunt 5A ai 0,5 mV deci 500 micro volti...

Ai vrut neaparat cu microvolti... :D Da, asa e !! Da' daca pui SHUNT de 50 A, nu-ti propui sa masori 5 ! :)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#251 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 November 2005 - 08:00 PM

Scuze...dar nu vrei sa vezi caracteristicile grupului propulsor in diferite puncte?
Doar la maxim?
0

#252 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 November 2005 - 08:04 PM

Ba da !! Da' daca vreau rezolutie optima a masuratorilor, pun SHUNTU' potrivit pentru masuratorile respective !! Adica la 50 A masor cu un SHUNT, si la 5A cu altu' !! Daca vreau sa fiu riguros si ... pretentios !! :)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#253 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2005 - 09:09 AM

Da, masurarea de curent se va face cu un VOLTMETRU (Silviu!) ce masoara caderea de tensiune pe un shunt calibrat.
Problema este... shuntul calibrat! Nu e simplu de facut un shunt (ma rog, mai multe, pt. cateva plaje de curent). Adica io nu stiu prea bine cum o sa-l fac. Stiu oarece teorie despre cum se face/calibreaza, dar nu am experienta "hands on".
O varianta ar fi sa comand de undeva.
Alta ar fi sa bobinez. Insa la rezistente asa mici, chiar si rezistenta contactelor e o problema ce trebuie luata in considerare.
Alta ar fi sa pun in paralel muuuuuulte rezistente de (oarece) putere, care sa-mi dea valoarea dorita.
Mai vedem...

Mai ia o poza cu "logo":

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1132297789.jpg

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#254 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 November 2005 - 09:37 AM

Valteras ... nu e buna instalatia ta. Io cum masor la brushlesu meu outrunner ? Mai tre o piesa acolo...

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 18 November 2005 - 09:37 AM

DT
0

#255 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 18 November 2005 - 09:59 AM

BogdanStancu, la 17 Nov 2005, 18:01, a spus:

E clar ca in lumea asta, a ne-fizicienilor se discuta cu conventii verbale, nu intotdeauna corecte dpdv al fizicii si important e sa comunicam, nu sa ne cacam fiecare pe formularea gresita a celuilalt. Sunt convins ca esti de acord cu mine, ca "ba tu ai zis ca..." nu ne duce unde am vrea. Pe mine, cel putin, asta ma lasa in oala cu plictiseala ingrozitoate, iar daca subiectul asta e asa disputat, ori mai deschidem unul pentru modelism si-l lasam pe asta cu un lung sir de "ba p-a matii", ori aici continuam sa vorbim la concret si deschidem alta chestie in care sa va contraziceti pana o sa obositi.

Pentru cunoscatori a fost o lectie de fizica. Pentru Bogdan Stancu trebuiau intercalate neaparat si multe poze, cu avioane, cu femei, peisaje, masini de epoca..... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_06.gif
Partea de motoare termice e super studiata. Partea asata de Electrice e mai atractiva.Sa continuam dar, parerea mea, pe un drum al aplicatiei practice. Sa nu ne mai infundam in dezvoltari teoretice infinite fara legatura cu treaba noastra.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#256 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 November 2005 - 10:16 AM

Valteras, la 18 Nov 2005, 09:09, a spus:

...Problema este... shuntul calibrat! Nu e simplu de facut un shunt (ma rog, mai multe, pt. cateva plaje de curent). Adica io nu stiu prea bine cum o sa-l fac. Stiu oarece teorie despre cum se face/calibreaza, dar nu am experienta "hands on".
O varianta ar fi sa comand de undeva.
Alta ar fi sa bobinez. Insa la rezistente asa mici, chiar si rezistenta contactelor e o problema ce trebuie luata in considerare.
Alta ar fi sa pun in paralel muuuuuulte rezistente de (oarece) putere, care sa-mi dea valoarea dorita.
Mai vedem...

Mai ia o poza cu "logo":

Pentru curenti mari (in modelism !!), de ordinul zecilor de amperi, nu sunt probleme chiar asa de delicate la confectionarea, chiar si home made, a unui set se shunturi. Problema ai sesizat-o bine, este la interconectarea lor in circuit, unde tre' sa ia mare grija cu rezistentele de contact.
O socoteala simpla zice ca la o rezistenta de 0,1 ohmi, si un curent de 50 A, ai pe acea rezistenta NUMA' 5 V cadere de tensiune... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif , ceea ce FF MULT, comparativ cu valorea tensiunii sursei !!
De aceea, cel mai simplu mod de abordare al problemei, este POSIBILITATEA masurarii cu PRECIZIE a unui tronson de cablu din circuitul motorului, care in acest caz devine CHIAR SHUNT de masura - ATENTIE !! - rezistente de ordinul miliohmi - adica 10 exp (-4), si masurarea cu un milivoltmetru a caderii de tensiune pe acel tronson. E mult mai simplu sa masori precis o rezistenta de cablu de 0,0001 ohmi, sau, ma rog o valoare cunoscuta si dup-aia cativa milivolti, caderea de tensiune de pe ea, decat sa te apuci sa faci calibrari de shunturi...
Adica cu alte cuvinte, ca sa masori in regim domestic curenti mari - zeci de amperi - iti trebuie un ohmetru bun !! :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#257 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 November 2005 - 10:32 AM

@Valterila !! Pentru ca tot ai facut standu' ala fain, iti sugerez o solutie practica simpla sa rezolvi problema masurarii curentului la curenti mai mari.
Pe unul din tronsoanele de cabluri de la motor, respectiv de la intrarea in controller, lipesti pe capetele lui doua fire subtirele de Cu. MASORI FF PRECIS cu un ohmetru bun cata rezistenta are acel tronson !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif ALA DEVINE SHUNT DE MASURA !! Cu un milivoltmetru masori caderea de tensiune de pe el si cu un computer mic faci socoteala. Milivoltmetru tre' sa poata masura caderi de tensiune de ordinul milivolti !! Spor la treaba !! :D

Stima,

PS: Metoda de masura se numeste INDIRECTA, si de precizia masuratorilor intermediare - rezistenta, tensiune - depinde valoarea calculata a curentului.

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 18 November 2005 - 10:46 AM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#258 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2005 - 10:35 AM

Dom*PROFESOR, la 18 Nov 2005, 10:59, a spus:

Pentru cunoscatori a fost o lectie de fizica.....

balacareala aia o numesti tu lectie de fizica?!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#259 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 November 2005 - 12:48 PM

corect:)

offtopic:
cumpar pack de 100 Watti, adica sa-mi dea 100 Watti in motor... indiferent de tipul motorului. motorul nu conteaza...

ontopic:

ce diferente exista intre elice cu 2 pale si una cu 4 pale? dar intre 2 si 3? nr de pale poate sa fie oricat de mare? care sunt restrictiile?

(intrebarile sunt cat se poate de serioase).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 18 November 2005 - 12:49 PM

0

#260 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 November 2005 - 02:32 PM

Mai este varianta sa "cunosti" pe cineva la un laborator de metrologie.
Sunt acolo sunturi profi ce zac nefolosite. Pana la 100A si cadere de tensiune pe ele de 75 mV. Or fi si mai mari dar cam acestea sunt mai uzuale. Sistem de prindere a firelor sanatos.
De asemenea se poate folosi varianta propusa de Pavcostel pe undeva prin forum. Circuit integrat ( iar am uitat cum ii spune cu o http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif ) cu o gaura prin el pe unde treci cablul de alimentare a motorului.
In rest....sa masori 0,0001 ohmi si sa faci ceva reproductibil.....mai greusor.
Nu imposibil dar mai greu....zic si eu.
0

#261 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 November 2005 - 06:14 PM

@Se poate si asa!

Pentru masurarea curentului mare al unui BL, de ordinul 50-60-80 A, nu ai nevoie de precizie ff mare! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif Oricum, asa cum am zis mai sus, ca traductor de masura se poate folosi chiar unul dintre cablurile de alimentare a motorului in cazul celor cu perii si a controller-ului in cazul BL ! Daca masori cu oarece precizie REZISTENTA acelui cablu, el DEVINE SHUNT de masura si caderea de tensiune de pe el va fi o masura a curentului ce va trece prin el !! Asa ca @Valterila va putea uza de standu' ala fain, fara prea multe preparative electice !! In fond, din punctul lui de vedere nu conteaza daca valoarea acelei rezistente va fi de 0,00012 ohmi sau 0,000097 ohmi !! Ca oricum socoteala finala o face cu calculatoru'... Acu' daca vrea sa nu fie asa de meticulos, se poate sa accepte o pierdere de tensiune de pana la 0,2-0,3 Vcc pe SHUNT, poate chiar 0,5 Vcc, ceea ce inseamna o valoare a SHUNTULUI de 0,004 - 0,006 ohmi, respectiv 0,01 ohmi !! Numa' ca in cazul asta trebe' luata in considerare si puterea disipata pe SHUNT, care in ultimul caz este de 25 W ! :D

Stima,

PS: Treaba cu laboratoru' nu trebuie neglijata !! :D
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#262 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2005 - 08:52 PM

Salut!

In urma discutiilor, precum si a propriilor "fantezii" pe acelasi subiect al masurarii pe stand, pot creiona doua solutii:
- masurarea Neinvaziva a curentului , tensiunii, cu LEM. Asta nu e modulul lunar, ci un dispozitiv bazat pe efect Hall, si poate masura cu destula acuratete. Necazul e ca trebuie sursa si un buffer pentru a citi datele cu un multimetru digital.
- masurarea cu precizie a rezistentei firului de legatura intre motor si regulator. Urmeaza dublarea sectiunii celuilalt fir, pentru a avea o cadere neglijabila de tensiune pe el. Practic se pun doua fire in paralel. Pe firul initial se cupleaza un milivoltmetru(la capete), sau se construieste un etaj buffer. Necazul e ca va trebui sa va feriti de perturbatii in cazul asta, pana si mana, celularul, soacra, firele din perete trebuie sa fie departe de firul respectiv. Discutam de nivele uV,mV.

In cazul brushless, depinde de frecventa. Si oricum cu un ampermetru/Voltmetru obisnuit nu poti masura decat consumul pe care regulatorul i-l trage din pack. Cat consuma motorul, e alta poveste. Abia aici intervine fizica, cum se poate masura curentul consumat de un dispozitiv alimentat pwm. Ramane de dezvoltat.

Cu stima,
Costel

P.S. - maaama, numai necazuri in mesajul asta! asta patesc daca scriu dupa ore prin aeroporturi...Scuze Limbii Romane...

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 18 November 2005 - 08:54 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#263 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 November 2005 - 09:10 PM

pavcostel, la 18 Nov 2005, 20:52, a spus:

... Necazul e ca va trebui sa va feriti de perturbatii in cazul asta, pana si mana, celularul, soacra, firele din perete trebuie sa fie departe de firul respectiv. Discutam de nivele uV,mV.

Aia cu ...soacra... e universal valabila !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#264 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 22 November 2005 - 03:30 PM

IlPadrino, la 10 Nov 2005, 14:07, a spus:

Deschid acest subiect cu intentia clara de a elimina pe cat posibil "retetele" dupa ureche in alegerea unui grup propulsor pentru un proiect anume.
Nu de putine ori am intalnit postari de genul:

"Ia-ti LiPO"
"Pune-i brushless"
"E motor de x cmc, cu x cilindrii"
"E submotorizat"
"Kitul e dotat cu un sistem propulsor varza", s.a.m.d....

toate acestea la un loc fiind puerile, lipsite de sens si substanta, nu fac alt ceva de cat sa intretina o stare generala de necunoastere si deseori se da dovada chiar de snobism.

Si cum ramine pina la urma?
Trage cineva fo concluzie.... din dezbateri?
0

#265 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 November 2005 - 06:43 PM

concluzia mea:

cumpar pack de 100 Watti, adica sa-mi dea 100 Watti in motor... indiferent de tipul motorului. motorul nu conteaza...

Concluzia este bazata pe axioma:"Puterea nu este data de motor ci de combustibil, respectiv sursa," IlPadrino, forum rhc.ro Noiembrie, 2005.

MIG-29
0

#266 Useril este offline   ovi_vl 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 02-December 05

Postat 11 December 2005 - 12:57 PM

intrebare... performantele unui motor normal cu perii se pot imbunatati folosind magneti neyodium in loc de magnetul stock?
0

#267 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 11 December 2005 - 01:04 PM

se pot da nu prea are rost
te chiui de te calca pana ii schimbi
cauti de iti vine acru sa gasesti magneti neodim la forma corespunzatoare
e mai multe
daca vrei cumperi motoare cu perii cu magneti Cobalt
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#268 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 December 2005 - 02:57 PM

D3xt3r_Jr., la 11 Dec 2005, 13:04, a spus:

...te chiui de te calca pana ii schimbi...

Bine zis, Dextere... :D :D
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#269 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 December 2005 - 06:05 PM

De exemplu:
http://www.hobbypeop...lery/131480.asp
Eu am gasit la o oferta cu jumatate din pret. Este extraordinar de ingrijit lucrat.
Au si reductorul planetar pentru el
http://www.hobbypeop...lery/131478.asp
.....zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 11 December 2005 - 06:09 PM

0

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu