Scoatere rulmenti motor termic
#1
Postat 26 June 2014 - 10:54 AM
DAca e in fata la motor.... trebuie si in spate.Bucsa de la backplate e uzata si in timpul functionarii arunca ulei.Am vazut unele motoare au rulmentul unisens in interiorul motorului si ma gandesc ca nu se uzeaza cand motorul se invarte.
La motoarele astea de firma(gen hpi,traxxas,axial,os) <_< cum au acest sistem cu rulmentul in afara sau inauntru?
astept parerile voastre!! :clapping:
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#2
Postat 26 June 2014 - 11:19 AM
unisensul extern:
backplate cu o gaura, prin care trece o tija, si in interior e un taler, cu o forma decupata gen ying yang, in ala se prinde o tija, care este prins intr-un locas in ax, cu arc. ala iti invarte motorul. Dupa ce a pornit, arcul permite sa sara, in shcimb in celalalt sens nu permite, asa faci antrenarea.
etanseaza cu RTV rosu/negru si nu mai ai probleme cu aruncatul uleiului.

#3
Postat 26 June 2014 - 11:50 AM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 11:19 AM, a spus:
unisensul extern:
backplate cu o gaura, prin care trece o tija, si in interior e un taler, cu o forma decupata gen ying yang, in ala se prinde o tija, care este prins intr-un locas in ax, cu arc. ala iti invarte motorul. Dupa ce a pornit, arcul permite sa sara, in shcimb in celalalt sens nu permite, asa faci antrenarea.
etanseaza cu RTV rosu/negru si nu mai ai probleme cu aruncatul uleiului.
Pai unde sa pun RTV ca nu am loc niciunde(nu il dizolva metanolul)
Sa fac un fel de extractor ca mi mila de motor :)
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#7
Postat 26 June 2014 - 12:23 PM
ZIPPO 9, la 26 June 2014 - 11:56 AM, a spus:
nu divolva. acel rtv este un silicon special rezistent la solventi si temperaturi de pana la 300+ grade celsius.
eu am folosit cu succes RTV rosu pt a il sigila la reasamblare..
ai sa fii surprins cat de mult conteaza ca motorul sa fie ermetic.. nu tu probleme de tuning, nu tu caldura excesiva..
Aceasta postare a fost editata de e.cata: 26 June 2014 - 12:23 PM
#16
Postat 26 June 2014 - 01:28 PM
Motoru e cam identic cu cel de l-am avut pe tamiya terra crusher de 18.Am eu un motor complet daca te intereseaza la 60 lei cu tot cu sistem de pornire tip ezstart.
[pune o poza cu el :drinks:
[quote name='Superman' timestamp='1403781772' post='743614']
Motoru e cam identic cu cel de l-am avut pe tamiya terra crusher de 18.Am eu un motor complet daca te intereseaza la 60 lei cu tot cu sistem de pornire tip ezstart.
[/quote]
pune o poza cu el
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#17
Postat 26 June 2014 - 01:31 PM
Superman, la 26 June 2014 - 01:22 PM, a spus:
pune o poza cu el :drinks:
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#20
Postat 26 June 2014 - 02:24 PM
Cand gaura aia e cu fata spre carburator, face admisia, acesta trece pe langa piston, sus in camera de ardere si face combustie, dupa care pistonul iti coboara.
In timp ce pistonul coboara, iti face evacuare, dar si admitere in acelasi timp. Dupa care cand e sus, se detoneaza. acum la a doua evacuare intra inapoi primul val de combustibil nears din cauza rezonantei din toba.
E un ciclu ciudat stiu, dar asa functioneaza ele.
Acuma daca tu vezi, in arborele ala cotit, ai o volanta, ce iti urca si coboara pistonul, pe langa ala, o parte din combustibil trece, si urca prin locasul de pe biela, sus SUB piston sa iti faca ungere/racire.
http://i86.photobucket.com/albums/k99/rajatsingh78/twostrokecycle.gif
L.E. Nu mai folosi combustibil home made. Nu stiu cum le faci tu, dar ori iti lipseste ceva, ori ai prea prea mult ulei. (20% e mult prea mult).
L.E. Lasa ideea de modelism home made = mai ieftin. NU e asa :) crede-ma, vezi si motorul tau, ca incepe sa isi dea duhul.
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 26 June 2014 - 02:27 PM

#23
Postat 26 June 2014 - 05:12 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 02:24 PM, a spus:
Cand gaura aia e cu fata spre carburator, face admisia, acesta trece pe langa piston, sus in camera de ardere si face combustie, dupa care pistonul iti coboara.
In timp ce pistonul coboara, iti face evacuare, dar si admitere in acelasi timp. Dupa care cand e sus, se detoneaza. acum la a doua evacuare intra inapoi primul val de combustibil nears din cauza rezonantei din toba.
E un ciclu ciudat stiu, dar asa functioneaza ele.
Acuma daca tu vezi, in arborele ala cotit, ai o volanta, ce iti urca si coboara pistonul, pe langa ala, o parte din combustibil trece, si urca prin locasul de pe biela, sus SUB piston sa iti faca ungere/racire.
http://i86.photobucket.com/albums/k99/rajatsingh78/twostrokecycle.gif
L.E. Nu mai folosi combustibil home made. Nu stiu cum le faci tu, dar ori iti lipseste ceva, ori ai prea prea mult ulei. (20% e mult prea mult).
L.E. Lasa ideea de modelism home made = mai ieftin. NU e asa :) crede-ma, vezi si motorul tau, ca incepe sa isi dea duhul.
Posibil ,dar motorul are compresie chiar buna
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#24
Postat 26 June 2014 - 08:38 PM
Du-te dupa capul tau si vei vedea ca vei regreta. Orice piesa mobila, daca nu e ajustat cum trebuie, si nu are elementele de frecare, se strica.
Orice ce trebuie sa fie etans, si e facut cu cauciuc, nu va fi etans dupa un timp. Fa rost de garnitura pentru backplate. Daca gasesti, te rog sa ne anunti.
Amestecul tau, cu 20% ulei de ricin, mi se pare prea mult.
La fel daca pui nitro mai mult decat trebuie, gripezmi motorul, la .16 iti trebuie 10-20%.
Rulmentul il scoti prin incalzire, avand efectul de dilatare termica. Incearca tu cu extractor, sa il prinzi in mijloc si vedem cum va fi deformat, cu extractorul, sau cu incalzire. (Daca prin incalzire se deformeaza, sunt 100% sigur, ca in interior are freon pentru racire la acel rulment interior). Asta reiese din spusele tale.
Decizia e a ta, viata motorului tau, depinde de deciziile tale.
Dar te rog, te implor, nu fi ca acele persoane care cer sfatul, si pe urma ne spune in fata ca nu avem dreptate.
Apropo, ti-am explicat functionarea motorului. Sa intelegi cum functioneaza, nu ca nu are compresie.
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 26 June 2014 - 08:40 PM

#25
Postat 26 June 2014 - 08:47 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 08:38 PM, a spus:
Du-te dupa capul tau si vei vedea ca vei regreta. Orice piesa mobila, daca nu e ajustat cum trebuie, si nu are elementele de frecare, se strica.
Orice ce trebuie sa fie etans, si e facut cu cauciuc, nu va fi etans dupa un timp. Fa rost de garnitura pentru backplate. Daca gasesti, te rog sa ne anunti.
Amestecul tau, cu 20% ulei de ricin, mi se pare prea mult.
La fel daca pui nitro mai mult decat trebuie, gripezmi motorul, la .16 iti trebuie 10-20%.
Rulmentul il scoti prin incalzire, avand efectul de dilatare termica. Incearca tu cu extractor, sa il prinzi in mijloc si vedem cum va fi deformat, cu extractorul, sau cu incalzire. (Daca prin incalzire se deformeaza, sunt 100% sigur, ca in interior are freon pentru racire la acel rulment interior). Asta reiese din spusele tale.
Decizia e a ta, viata motorului tau, depinde de deciziile tale.
Dar te rog, te implor, nu fi ca acele persoane care cer sfatul, si pe urma ne spune in fata ca nu avem dreptate.
Apropo, ti-am explicat functionarea motorului. Sa intelegi cum functioneaza, nu ca nu are compresie.
Stiam cum functioneaza un asemenea motor si compresia este un factor foarte important la aprinderea amestecului la motoarele cu ardere interna.
Acum nu mai folosesc acel combustibil,folosesc tornado.
Mi se.pare ca acel RTV e ceva de carpeala,si nu stiu cat de bun va fi daca im fabrica nu i sa pus ,de ce sa fiu eu mai cu cornite si sa ii pun
Oricum o sa postesz pe topic tot progresul de reparatie.
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#26
Postat 26 June 2014 - 08:51 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 08:38 PM, a spus:
Du-te dupa capul tau si vei vedea ca vei regreta. Orice piesa mobila, daca nu e ajustat cum trebuie, si nu are elementele de frecare, se strica.
Orice ce trebuie sa fie etans, si e facut cu cauciuc, nu va fi etans dupa un timp. Fa rost de garnitura pentru backplate. Daca gasesti, te rog sa ne anunti.
Amestecul tau, cu 20% ulei de ricin, mi se pare prea mult.
La fel daca pui nitro mai mult decat trebuie, gripezmi motorul, la .16 iti trebuie 10-20%.
Rulmentul il scoti prin incalzire, avand efectul de dilatare termica. Incearca tu cu extractor, sa il prinzi in mijloc si vedem cum va fi deformat, cu extractorul, sau cu incalzire. (Daca prin incalzire se deformeaza, sunt 100% sigur, ca in interior are freon pentru racire la acel rulment interior). Asta reiese din spusele tale.
Decizia e a ta, viata motorului tau, depinde de deciziile tale.
Dar te rog, te implor, nu fi ca acele persoane care cer sfatul, si pe urma ne spune in fata ca nu avem dreptate.
Apropo, ti-am explicat functionarea motorului. Sa intelegi cum functioneaza, nu ca nu are compresie.
Rulmentii nu contin freon.
Extractorul mi se pare o tehnica prin care rulmentul NU pateste nimic,nu stiu dar prin incalzire foarte mare poate avea efecte negative asupra motorului.
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#27
Postat 26 June 2014 - 09:08 PM
Acuma tu daca incalzesti blocul motor nu va pati rulmentul ala nimic.
Dupa spusele tale, daca incalzesti rulmentul, acesta se deformeaza. Din afirmatia cum ca rulmentul nu este deformat la utlizare, concluzionam ca acel rulment ramane rece pe parcursul functionarii. Ca rumare contine freon (sarcasm).
dl = L0 α (t1 - t0) este formula coeficientului de expansiune termala liniara!
Coeficientul la Aluminiu este de 2.44/m/100°C.
dl = este delta l, adica schimbul de lungime
L0 = lungime initiala
α = coeficient de expansiune
t0 = temperatura initiala
t1 = temperatura finalaca urmare dilatarea ta va fi, daca mergi de la 26 de grade la 120 este de 0.0004m. Presupunem o bara de sfert de metru.
adica 8 zecimi, adica aproape jumatate de mm.
La 120 de grade, si un alezaj care e mai maricel cu jumate de milimetru, la o lovitura simpla a blocului motor de masa, va cadea rulmentul din interior.
Te implor, crede-ma, stiu ce iti spun. Peste tot asa e recomandat, dar tu ia un extractor, juleste blocul motor, si dupa 2-3 schimbari de rulment, da-ne in cap ca iti cade rulmentul si ai joc in arborele cotit.
"in interior motorul are o gaura mica de la caburator la arbore prin care cred ca isi face ungere"
Cu asa expresie, nu eram e sigur ca stii ce se intampla intr-un motor termic, si de aceea ti-am explicat.

#29
Postat 26 June 2014 - 09:26 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 09:21 PM, a spus:
Garantat rulmentul va cadea, si nu va fi deformat daca chiar ai dexteritate. Uite rezultatele mele:
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10269237_457873787689846_6359329604925052545_o.jpg
Cu ciocanu nu rezolvi nimic ,poate prin incalzire ar fi ce mai usoara metoda.O sa incerc si cum ai spus tu.Merci oricum.
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#30
Postat 26 June 2014 - 09:28 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 09:21 PM, a spus:
Garantat rulmentul va cadea, si nu va fi deformat daca chiar ai dexteritate. Uite rezultatele mele:
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10269237_457873787689846_6359329604925052545_o.jpg
Saracul motor,ce a patit?
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed