Scoatere rulmenti motor termic
#32
Postat 26 June 2014 - 09:42 PM
mihalyn90, la 26 June 2014 - 09:33 PM, a spus:
Motorul era defect si a luat un ciocan :D
Fa-l cu incalzire, cu uscator de par, crede-ne, nu va pati nimic :D si iti faci un favor si tie.
O sa incerc prin incalzire,multumesc de sfat
Ps:Mai ai backplateul de la acel motor?
Posibil ca axul sa fie uzat asa ca poate o sa ii fac placare cu cupru.Nu stiu cat tine ca ii cam moale cuprul.
Scuze ca team enervat . :)
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#35
Postat 27 June 2014 - 08:08 AM
Merge si cu feonul, dar ai grija cum si unde lovesti rulmentul.
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#36
Postat 27 June 2014 - 08:36 AM
neataticu, la 27 June 2014 - 08:08 AM, a spus:
Merge si cu feonul, dar ai grija cum si unde lovesti rulmentul.
Merci,cu presa e mult mai bine decat prin incalzire.Sa ma anunti cand faci rosy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#37
Postat 27 June 2014 - 08:47 AM
gata renunt... Cum sa fie mai bine? Elimini material prin forta de frecare la scoaterea ei si vei avea joc. Cu încălzire se dilata blocul si iti va cădea ea singura...mă rog se uzează daca îl scoti zilnic. Plus nici acum nu stiu de ce vrei sa scoti rulmentul interior...
in fine se poate si cu presa, dar de doua zile alergi după una când cu un uscator de par ai fi rezolvat problema
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 27 June 2014 - 08:49 AM

#39
Postat 27 June 2014 - 11:36 AM
mihalyn90, la 27 June 2014 - 08:47 AM, a spus:
NUMAI si DOAR pentru ca ai intentii bune, iti pastrezi dreptul de a vorbi pe acest forum. Nu stiu si nu ma intereseaza ca ai sau nu cunostinte in domeniu (explicatia de mai sus cu combustia interna este foarte buna pentru oricine), dar in continuare dai sfaturi pe jumatate bune sau chiar gresite si insisti in a le aplica si altii. Te-am rugat pe mesaj personal, te mai rog odata si "in public"... Nu mai da sfaturi eronate la SECTIUNEA INCEPATORILOR sau daca tii mortis sa faci asta incepe prin a scrie "eu am facut asa..." si daca vor sa aplice ca tine, este treaba lor.
https://www.youtube....h?v=Tcs9TgoRb0I
Intrucat exista astfel de scule PROFESIONALE (ar fi bine daca te-ai documenta inainte sa "zbieri" si sa te bati cu pumnul in piept ca ai dreptate) este bine sa le folosim...
#40
Postat 27 June 2014 - 12:23 PM
Exista extractor de rulmenti interiori cu falci, le gasesti sub denumirea de "cleste pentru rulmenti interiori", dar se cumpara la trusa, la pret urias, ~200 RONI, iar pentru extragerea unui singur rulment, nu se justifica investitia. In multe locuri, nici la service-uri nu este justificata investitia.
Mai este si posibilitatea sa il bata afara, pui o tija pe interiorul rulmentului, si il bati.
Daca chiar doreste:
Se rezolva eventual cu un surub de beton cu armamentul exterior, si un vinclu:
Se pune surubul care are coada in forma de triunghi in gaura rulmentului, peste el se pune tubul, acest tub sa intre in gaura de rulment, peste tub vinclu, si peste vinclu o piulita. Vinclu sprijinit pe blocul motor, si incepi sa strangi. Cand strangi, surubul intra in tub, tubul se deformeaza, tubul deformat strange pe rulment, rulmentul iese din bloc.
Daca vrea sa foloseasca mecanic totul, asta e solutia simple (~ 3 lei).
Este recomandat, ca dupa ce ai scos deja un rulment din locul lui, sa pui unul nou. Cel vechi si-a facut uzura deja, iar daca il pui altfel, pot aparea batai din cauza conicitatii, sau scapari de ulei.
A spus inainte, ca nu are scapari in fata, unde sunt rulmentii, are probleme cu backplate-ul. Ca urmare, metoda cea mai simpla de rezolvare: o-ring pe tija de starter si gata. (dupa parerea mea).
Eu, precum e.cata, si superman, i-am explicat metoda incalzirii, care totusi e cea mai buna metoda, si cea mai ieftina si nici nu afecteaza motorul.
La fel i s-a explicat de ce e bine ca un motor sa fie etansat.
Care din aceste 3 metode aplica el, nu mai apartine de noi, in schimb ii uram bafta.
Expresia "zbier" a se inlocui cu "imi invart deja ochii in cap". Nu are absolut nici cea mai mica intentie de a jigni pe cineva sau de chemarea de imperechere al lui King Kong, deci trebuie tratat ca atare. :D
Aceasta replica a aparut atunci cand dupa lungi explicatii de etansare a motorului, colegul nostru Zippo a ajuns la concluzia ca "e carpeala". Sincer, m-am simtit foarte prost, pentru ca am pierdut timp din orele de lucru cat am vorbit la telefon, am pierdut timp sa ii explic unde, cum, de ce si de care silicon se aplica. Si a ajuns la concluzia precedenta...
Revenind la RTV, este silicon folosit pe langa blocurile motoare cand se ataseaza chiulasa. Degeaba exista garnitura, strangerea nu va fi uniforma, ca urma vor fi scapari, de unde rezulta pierdere de combustibil, compresie, sau aparitia aerului fals. Din acest motiv se aplica acest RTV la toate motoarele.
Din fabrica acestea nu vin cu silicon pentru ca au o-ring-uri. Dar se uzeaza cu timpul, iar utilizatorul, daca doreste un plus de siguranta pune RTV. Desigur, are dreptate, nu este necesar, si obligatoriu, este alegerea lui. Dar un lucru de 5 minute, si asteptare 2 zile, pentru o camasa si piston cu o viata mai lunga, cred ca merita efortul.
Nicaieri nu a aparut termenul de "fa asa ca altfel nu e bine" sau alte termene de acest fel :)

#42
Postat 27 June 2014 - 01:05 PM
mihalyn90, la 27 June 2014 - 12:23 PM, a spus:
Exista extractor de rulmenti interiori cu falci, le gasesti sub denumirea de "cleste pentru rulmenti interiori", dar se cumpara la trusa, la pret urias, ~200 RONI, iar pentru extragerea unui singur rulment, nu se justifica investitia. In multe locuri, nici la service-uri nu este justificata investitia.
Mai este si posibilitatea sa il bata afara, pui o tija pe interiorul rulmentului, si il bati.
Daca chiar doreste:
Se rezolva eventual cu un surub de beton cu armamentul exterior, si un vinclu:
Se pune surubul care are coada in forma de triunghi in gaura rulmentului, peste el se pune tubul, acest tub sa intre in gaura de rulment, peste tub vinclu, si peste vinclu o piulita. Vinclu sprijinit pe blocul motor, si incepi sa strangi. Cand strangi, surubul intra in tub, tubul se deformeaza, tubul deformat strange pe rulment, rulmentul iese din bloc.
Daca vrea sa foloseasca mecanic totul, asta e solutia simple (~ 3 lei).
Este recomandat, ca dupa ce ai scos deja un rulment din locul lui, sa pui unul nou. Cel vechi si-a facut uzura deja, iar daca il pui altfel, pot aparea batai din cauza conicitatii, sau scapari de ulei.
A spus inainte, ca nu are scapari in fata, unde sunt rulmentii, are probleme cu backplate-ul. Ca urmare, metoda cea mai simpla de rezolvare: o-ring pe tija de starter si gata. (dupa parerea mea).
Eu, precum e.cata, si superman, i-am explicat metoda incalzirii, care totusi e cea mai buna metoda, si cea mai ieftina si nici nu afecteaza motorul.
La fel i s-a explicat de ce e bine ca un motor sa fie etansat.
Care din aceste 3 metode aplica el, nu mai apartine de noi, in schimb ii uram bafta.
Expresia "zbier" a se inlocui cu "imi invart deja ochii in cap". Nu are absolut nici cea mai mica intentie de a jigni pe cineva sau de chemarea de imperechere al lui King Kong, deci trebuie tratat ca atare. :D
Aceasta replica a aparut atunci cand dupa lungi explicatii de etansare a motorului, colegul nostru Zippo a ajuns la concluzia ca "e carpeala". Sincer, m-am simtit foarte prost, pentru ca am pierdut timp din orele de lucru cat am vorbit la telefon, am pierdut timp sa ii explic unde, cum, de ce si de care silicon se aplica. Si a ajuns la concluzia precedenta...
Revenind la RTV, este silicon folosit pe langa blocurile motoare cand se ataseaza chiulasa. Degeaba exista garnitura, strangerea nu va fi uniforma, ca urma vor fi scapari, de unde rezulta pierdere de combustibil, compresie, sau aparitia aerului fals. Din acest motiv se aplica acest RTV la toate motoarele.
Din fabrica acestea nu vin cu silicon pentru ca au o-ring-uri. Dar se uzeaza cu timpul, iar utilizatorul, daca doreste un plus de siguranta pune RTV. Desigur, are dreptate, nu este necesar, si obligatoriu, este alegerea lui. Dar un lucru de 5 minute, si asteptare 2 zile, pentru o camasa si piston cu o viata mai lunga, cred ca merita efortul.
Nicaieri nu a aparut termenul de "fa asa ca altfel nu e bine" sau alte termene de acest fel :)
Scuze ca ai pierdut orele de lucru,dar EU am spus::ca MI se pare o carpeala,deci e parea mea si nu trebuie sa fii suparat de asta.
Tu ,daca ai avea un motor nou(indiferent ca e de modelism sau nu,termic) ai incepe sa il etansezi tu RTV?Sincer acum.
Stii e ca aia:Hai sa il desfacem sa vedem de ce merge!
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#43
Postat 27 June 2014 - 01:15 PM
Dar ai ochit bine, sunt curios din fire, si sunt inginer :D si da orice lucru cumpar il incerc si il desfac sa vad ce contine :D asa am facut cu prima si cu a doua masinuta, la fel cu motoarele.
Pare carpeala, e home made, dar unele lucruri chiar merita facute.
Acuma diferenta dintre carpeala carpeala gen (lasa ca il prind cu sarma acuma cateva zile) si carpeala care ajuta (siliconare motor) trebuie inteleasa.
Daca motorul iti este etans, presiunea e constanta, nu variaza, si ajungi sa setezi motorul usor. In schimb daca ai undeva o scapare, iti vei smulge parul din cap :)
Tin sa iti spun, RTV-ul il poti da jos dupa ce desfaci motorul daca vrei, devine o guma care se desprinde de motor daca doresti.
Daca vrei, poti incerca, si vei vedea diferenta, daca nu, nu :) Alegerea e a ta, sfaturile le ai, bazele le ai.
Daca doresti si teorie despre schimbul de caldura, iti pot oferi, teoria motorul termic il ai, si bazele despre functionare, etansare, etc.
Acum ce cum combini din ideile primite, tu le decizi, si ne tii la curent.
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 27 June 2014 - 01:19 PM

#44
Postat 28 June 2014 - 08:13 PM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#45
Postat 28 June 2014 - 09:55 PM
hassel, la 28 June 2014 - 08:13 PM, a spus:
Un motor nou e scump ,asa ca de ce sa nu fiu economic,oricum multumesc de sfaturi,o sa postez intregul proces
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#46
Postat 28 June 2014 - 11:06 PM
ZIPPO 9, la 28 June 2014 - 09:55 PM, a spus:
Pai daca vrei sa fii economic, lasa combustibilul home made deoparte. Economia este de 10 lei pe litru, ce nu justifica distrugerea motorului.
Asculta de noi, carpeste-ti blocul motor cu RTV negru sau rosu. Va fi etans, nu va avea aer fals, nu va da rateuri, nu se va uza asa repede.
Daca nu vrei sa distrugi, de ce vrei sa scoti rulmentul? Lasa-l asa, ca presupun vrei sa il scoti pe cel interior. (daca vrei sa il schimbi, cumpara calitate, SKF si restul, nu braila de 5 roni).
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 28 June 2014 - 11:07 PM

#47
Postat 01 July 2014 - 12:28 PM
mihalyn90, la 28 June 2014 - 11:06 PM, a spus:
Asculta de noi, carpeste-ti blocul motor cu RTV negru sau rosu. Va fi etans, nu va avea aer fals, nu va da rateuri, nu se va uza asa repede.
Daca nu vrei sa distrugi, de ce vrei sa scoti rulmentul? Lasa-l asa, ca presupun vrei sa il scoti pe cel interior. (daca vrei sa il schimbi, cumpara calitate, SKF si restul, nu braila de 5 roni).
Azi o sa scot rulmentii:sa vedem metoda:
-incalzire vs extractie
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
#48
Postat 04 July 2014 - 10:34 AM
apropo de rulment unisens, ala e folosit doar la pornire, nu inteleg ce diferenta ar fi ca e in interior sau exterior... Îl folosesti doar la pornire si atât.
nu inteleg un rulment fără forte exterioare cum tiar antrena tie ceva. Nu antrenează si nu este antrenat in timpul functionarii motorului.
Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 04 July 2014 - 10:35 AM

#51
Postat 13 July 2014 - 01:33 PM
mihalyn90, la 13 July 2014 - 01:21 PM, a spus:
notezi ce rulment e.
diametru interior x diametru exterior x latime.
Mergi la magazin si ceri un rulment ceramic din asta si gata :D
Am rulmenti,dar nu ceramic,capsati cu cauciuc,dar axul tot usor trece prin ei usor,deci mam gandit sa fac o placare cu cupru a axului.
Va tin la curent :D
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed