Modelism - RHC Forum: Scoatere rulmenti motor termic - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Scoatere rulmenti motor termic

#31 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 26 June 2014 - 09:33 PM

Scuze-mi sarcasmul, am fost nervos :)

Motorul era defect si a luat un ciocan :D


Fa-l cu incalzire, cu uscator de par, crede-ne, nu va pati nimic :D si iti faci un favor si tie.
Imagine postata
0

#32 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 26 June 2014 - 09:42 PM

Vezi postareamihalyn90, la 26 June 2014 - 09:33 PM, a spus:

Scuze-mi sarcasmul, am fost nervos :)

Motorul era defect si a luat un ciocan :D


Fa-l cu incalzire, cu uscator de par, crede-ne, nu va pati nimic :D si iti faci un favor si tie.

O sa incerc prin incalzire,multumesc de sfat
Ps:Mai ai backplateul de la acel motor?
Posibil ca axul sa fie uzat asa ca poate o sa ii fac placare cu cupru.Nu stiu cat tine ca ii cam moale cuprul.
Scuze ca team enervat . :)
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#33 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 26 June 2014 - 09:45 PM

Backplate-ul era pentru 3.5, adica .23, deci nu ti s-ar fi potrivit.

L-am rupt si pe ala :D
Imagine postata
0

#34 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 26 June 2014 - 10:19 PM

Multumesc de sfaturi si va tin la curent cu tot.
Mai astept sfaturi despre sau chiar sa discutam in general despre problemele motoarelor termice
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#35 Useril este offline   neataticu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1428
  • Inregistrat: 25-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City - Ilfov
  • Interests:Aero - auto - moto - velo - sport
    Multi roto !

Postat 27 June 2014 - 08:08 AM

Exista prese speciale de scos rulmentul fara a strica nimic. Sunt baieti mai vechi pe forum care au astfel de prese. Ma voi intesera eu la unul din ei care stiu ca avea si daca e va pun in legatura. Dureaza 2 minute....
Merge si cu feonul, dar ai grija cum si unde lovesti rulmentul.
12CM Records

Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
0

#36 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 27 June 2014 - 08:36 AM

Vezi postareaneataticu, la 27 June 2014 - 08:08 AM, a spus:

Exista prese speciale de scos rulmentul fara a strica nimic. Sunt baieti mai vechi pe forum care au astfel de prese. Ma voi intesera eu la unul din ei care stiu ca avea si daca e va pun in legatura. Dureaza 2 minute....
Merge si cu feonul, dar ai grija cum si unde lovesti rulmentul.

Merci,cu presa e mult mai bine decat prin incalzire.Sa ma anunti cand faci rosy
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#37 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 27 June 2014 - 08:47 AM

zbier...


gata renunt... Cum sa fie mai bine? Elimini material prin forta de frecare la scoaterea ei si vei avea joc. Cu încălzire se dilata blocul si iti va cădea ea singura...mă rog se uzează daca îl scoti zilnic. Plus nici acum nu stiu de ce vrei sa scoti rulmentul interior...

in fine se poate si cu presa, dar de doua zile alergi după una când cu un uscator de par ai fi rezolvat problema

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 27 June 2014 - 08:49 AM

Imagine postata
0

#38 Useril este offline   Superman 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 16-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu-Poiana Tapului-Brasov
  • Interests:Berea,femeile si masinile ;)

Postat 27 June 2014 - 09:31 AM

Si eu tot prin incalzire am scos rulmentu si ala din interior si ala din afara si nu se intampla absolut nimic.App aii primit pozele?
0

#39 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 27 June 2014 - 11:36 AM

Vezi postareamihalyn90, la 27 June 2014 - 08:47 AM, a spus:

gata renunt... Cum sa fie mai bine?


NUMAI si DOAR pentru ca ai intentii bune, iti pastrezi dreptul de a vorbi pe acest forum. Nu stiu si nu ma intereseaza ca ai sau nu cunostinte in domeniu (explicatia de mai sus cu combustia interna este foarte buna pentru oricine), dar in continuare dai sfaturi pe jumatate bune sau chiar gresite si insisti in a le aplica si altii. Te-am rugat pe mesaj personal, te mai rog odata si "in public"... Nu mai da sfaturi eronate la SECTIUNEA INCEPATORILOR sau daca tii mortis sa faci asta incepe prin a scrie "eu am facut asa..." si daca vor sa aplice ca tine, este treaba lor.

https://www.youtube....h?v=Tcs9TgoRb0I

Intrucat exista astfel de scule PROFESIONALE (ar fi bine daca te-ai documenta inainte sa "zbieri" si sa te bati cu pumnul in piept ca ai dreptate) este bine sa le folosim...
0

#40 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 27 June 2014 - 12:23 PM

of of of...

Exista extractor de rulmenti interiori cu falci, le gasesti sub denumirea de "cleste pentru rulmenti interiori", dar se cumpara la trusa, la pret urias, ~200 RONI, iar pentru extragerea unui singur rulment, nu se justifica investitia. In multe locuri, nici la service-uri nu este justificata investitia.

Mai este si posibilitatea sa il bata afara, pui o tija pe interiorul rulmentului, si il bati.

Daca chiar doreste:
Se rezolva eventual cu un surub de beton cu armamentul exterior, si un vinclu:

Se pune surubul care are coada in forma de triunghi in gaura rulmentului, peste el se pune tubul, acest tub sa intre in gaura de rulment, peste tub vinclu, si peste vinclu o piulita. Vinclu sprijinit pe blocul motor, si incepi sa strangi. Cand strangi, surubul intra in tub, tubul se deformeaza, tubul deformat strange pe rulment, rulmentul iese din bloc.
Daca vrea sa foloseasca mecanic totul, asta e solutia simple (~ 3 lei).


Este recomandat, ca dupa ce ai scos deja un rulment din locul lui, sa pui unul nou. Cel vechi si-a facut uzura deja, iar daca il pui altfel, pot aparea batai din cauza conicitatii, sau scapari de ulei.
A spus inainte, ca nu are scapari in fata, unde sunt rulmentii, are probleme cu backplate-ul. Ca urmare, metoda cea mai simpla de rezolvare: o-ring pe tija de starter si gata. (dupa parerea mea).



Eu, precum e.cata, si superman, i-am explicat metoda incalzirii, care totusi e cea mai buna metoda, si cea mai ieftina si nici nu afecteaza motorul.
La fel i s-a explicat de ce e bine ca un motor sa fie etansat.

Care din aceste 3 metode aplica el, nu mai apartine de noi, in schimb ii uram bafta.


Expresia "zbier" a se inlocui cu "imi invart deja ochii in cap". Nu are absolut nici cea mai mica intentie de a jigni pe cineva sau de chemarea de imperechere al lui King Kong, deci trebuie tratat ca atare. :D
Aceasta replica a aparut atunci cand dupa lungi explicatii de etansare a motorului, colegul nostru Zippo a ajuns la concluzia ca "e carpeala". Sincer, m-am simtit foarte prost, pentru ca am pierdut timp din orele de lucru cat am vorbit la telefon, am pierdut timp sa ii explic unde, cum, de ce si de care silicon se aplica. Si a ajuns la concluzia precedenta...

Revenind la RTV, este silicon folosit pe langa blocurile motoare cand se ataseaza chiulasa. Degeaba exista garnitura, strangerea nu va fi uniforma, ca urma vor fi scapari, de unde rezulta pierdere de combustibil, compresie, sau aparitia aerului fals. Din acest motiv se aplica acest RTV la toate motoarele.

Din fabrica acestea nu vin cu silicon pentru ca au o-ring-uri. Dar se uzeaza cu timpul, iar utilizatorul, daca doreste un plus de siguranta pune RTV. Desigur, are dreptate, nu este necesar, si obligatoriu, este alegerea lui. Dar un lucru de 5 minute, si asteptare 2 zile, pentru o camasa si piston cu o viata mai lunga, cred ca merita efortul.


Nicaieri nu a aparut termenul de "fa asa ca altfel nu e bine" sau alte termene de acest fel :)
Imagine postata
0

#41 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 27 June 2014 - 12:29 PM

Ma bucur ca ai inteles. Si te felicit pentru timpul liber pe care il pierzi aici scriind atat.
0

#42 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 27 June 2014 - 01:05 PM

Vezi postareamihalyn90, la 27 June 2014 - 12:23 PM, a spus:

of of of...

Exista extractor de rulmenti interiori cu falci, le gasesti sub denumirea de "cleste pentru rulmenti interiori", dar se cumpara la trusa, la pret urias, ~200 RONI, iar pentru extragerea unui singur rulment, nu se justifica investitia. In multe locuri, nici la service-uri nu este justificata investitia.

Mai este si posibilitatea sa il bata afara, pui o tija pe interiorul rulmentului, si il bati.

Daca chiar doreste:
Se rezolva eventual cu un surub de beton cu armamentul exterior, si un vinclu:

Se pune surubul care are coada in forma de triunghi in gaura rulmentului, peste el se pune tubul, acest tub sa intre in gaura de rulment, peste tub vinclu, si peste vinclu o piulita. Vinclu sprijinit pe blocul motor, si incepi sa strangi. Cand strangi, surubul intra in tub, tubul se deformeaza, tubul deformat strange pe rulment, rulmentul iese din bloc.
Daca vrea sa foloseasca mecanic totul, asta e solutia simple (~ 3 lei).


Este recomandat, ca dupa ce ai scos deja un rulment din locul lui, sa pui unul nou. Cel vechi si-a facut uzura deja, iar daca il pui altfel, pot aparea batai din cauza conicitatii, sau scapari de ulei.
A spus inainte, ca nu are scapari in fata, unde sunt rulmentii, are probleme cu backplate-ul. Ca urmare, metoda cea mai simpla de rezolvare: o-ring pe tija de starter si gata. (dupa parerea mea).



Eu, precum e.cata, si superman, i-am explicat metoda incalzirii, care totusi e cea mai buna metoda, si cea mai ieftina si nici nu afecteaza motorul.
La fel i s-a explicat de ce e bine ca un motor sa fie etansat.

Care din aceste 3 metode aplica el, nu mai apartine de noi, in schimb ii uram bafta.


Expresia "zbier" a se inlocui cu "imi invart deja ochii in cap". Nu are absolut nici cea mai mica intentie de a jigni pe cineva sau de chemarea de imperechere al lui King Kong, deci trebuie tratat ca atare. :D
Aceasta replica a aparut atunci cand dupa lungi explicatii de etansare a motorului, colegul nostru Zippo a ajuns la concluzia ca "e carpeala". Sincer, m-am simtit foarte prost, pentru ca am pierdut timp din orele de lucru cat am vorbit la telefon, am pierdut timp sa ii explic unde, cum, de ce si de care silicon se aplica. Si a ajuns la concluzia precedenta...

Revenind la RTV, este silicon folosit pe langa blocurile motoare cand se ataseaza chiulasa. Degeaba exista garnitura, strangerea nu va fi uniforma, ca urma vor fi scapari, de unde rezulta pierdere de combustibil, compresie, sau aparitia aerului fals. Din acest motiv se aplica acest RTV la toate motoarele.

Din fabrica acestea nu vin cu silicon pentru ca au o-ring-uri. Dar se uzeaza cu timpul, iar utilizatorul, daca doreste un plus de siguranta pune RTV. Desigur, are dreptate, nu este necesar, si obligatoriu, este alegerea lui. Dar un lucru de 5 minute, si asteptare 2 zile, pentru o camasa si piston cu o viata mai lunga, cred ca merita efortul.


Nicaieri nu a aparut termenul de "fa asa ca altfel nu e bine" sau alte termene de acest fel :)

Scuze ca ai pierdut orele de lucru,dar EU am spus::ca MI se pare o carpeala,deci e parea mea si nu trebuie sa fii suparat de asta.
Tu ,daca ai avea un motor nou(indiferent ca e de modelism sau nu,termic) ai incepe sa il etansezi tu RTV?Sincer acum.
Stii e ca aia:Hai sa il desfacem sa vedem de ce merge!
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#43 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 27 June 2014 - 01:15 PM

Pai in general eu fac rodajul si il etansez, chiar daca e nou, da :)
Dar ai ochit bine, sunt curios din fire, si sunt inginer :D si da orice lucru cumpar il incerc si il desfac sa vad ce contine :D asa am facut cu prima si cu a doua masinuta, la fel cu motoarele.


Pare carpeala, e home made, dar unele lucruri chiar merita facute.
Acuma diferenta dintre carpeala carpeala gen (lasa ca il prind cu sarma acuma cateva zile) si carpeala care ajuta (siliconare motor) trebuie inteleasa.


Daca motorul iti este etans, presiunea e constanta, nu variaza, si ajungi sa setezi motorul usor. In schimb daca ai undeva o scapare, iti vei smulge parul din cap :)

Tin sa iti spun, RTV-ul il poti da jos dupa ce desfaci motorul daca vrei, devine o guma care se desprinde de motor daca doresti.

Daca vrei, poti incerca, si vei vedea diferenta, daca nu, nu :) Alegerea e a ta, sfaturile le ai, bazele le ai.

Daca doresti si teorie despre schimbul de caldura, iti pot oferi, teoria motorul termic il ai, si bazele despre functionare, etansare, etc.

Acum ce cum combini din ideile primite, tu le decizi, si ne tii la curent.

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 27 June 2014 - 01:19 PM

Imagine postata
0

#44 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 28 June 2014 - 08:13 PM

Cred ca un motor nou ar rezolva dilema asta existentiala total inutila! Au fost date sfaturi corecte, de ajutor ... daca nu se poate nu se poate! Autorc are motoare pentru toti! Eu am scos si volante si rulmenti si suruburi cu threadlock incalzindu-le usor la aragaz fratilor, ce e asa de greu de inteles ca se dilata aluminiul! Se incalzeste blocul pe exterior nu rulmentul! Hai gaz pentru toata lumea si foc de lemne!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#45 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 28 June 2014 - 09:55 PM

Vezi postareahassel, la 28 June 2014 - 08:13 PM, a spus:

Cred ca un motor nou ar rezolva dilema asta existentiala total inutila! Au fost date sfaturi corecte, de ajutor ... daca nu se poate nu se poate! Autorc are motoare pentru toti! Eu am scos si volante si rulmenti si suruburi cu threadlock incalzindu-le usor la aragaz fratilor, ce e asa de greu de inteles ca se dilata aluminiul! Se incalzeste blocul pe exterior nu rulmentul! Hai gaz pentru toata lumea si foc de lemne!

Un motor nou e scump ,asa ca de ce sa nu fiu economic,oricum multumesc de sfaturi,o sa postez intregul proces
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#46 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 28 June 2014 - 11:06 PM

Vezi postareaZIPPO 9, la 28 June 2014 - 09:55 PM, a spus:

Un motor nou e scump ,asa ca de ce sa nu fiu economic,oricum multumesc de sfaturi,o sa postez intregul proces



Pai daca vrei sa fii economic, lasa combustibilul home made deoparte. Economia este de 10 lei pe litru, ce nu justifica distrugerea motorului.
Asculta de noi, carpeste-ti blocul motor cu RTV negru sau rosu. Va fi etans, nu va avea aer fals, nu va da rateuri, nu se va uza asa repede.
Daca nu vrei sa distrugi, de ce vrei sa scoti rulmentul? Lasa-l asa, ca presupun vrei sa il scoti pe cel interior. (daca vrei sa il schimbi, cumpara calitate, SKF si restul, nu braila de 5 roni).

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 28 June 2014 - 11:07 PM

Imagine postata
0

#47 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 01 July 2014 - 12:28 PM

Vezi postareamihalyn90, la 28 June 2014 - 11:06 PM, a spus:

Pai daca vrei sa fii economic, lasa combustibilul home made deoparte. Economia este de 10 lei pe litru, ce nu justifica distrugerea motorului.
Asculta de noi, carpeste-ti blocul motor cu RTV negru sau rosu. Va fi etans, nu va avea aer fals, nu va da rateuri, nu se va uza asa repede.
Daca nu vrei sa distrugi, de ce vrei sa scoti rulmentul? Lasa-l asa, ca presupun vrei sa il scoti pe cel interior. (daca vrei sa il schimbi, cumpara calitate, SKF si restul, nu braila de 5 roni).

Azi o sa scot rulmentii:sa vedem metoda:
-incalzire vs extractie
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#48 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 04 July 2014 - 10:34 AM

deci ce ai patit cu motorul?



apropo de rulment unisens, ala e folosit doar la pornire, nu inteleg ce diferenta ar fi ca e in interior sau exterior... Îl folosesti doar la pornire si atât.

nu inteleg un rulment fără forte exterioare cum tiar antrena tie ceva. Nu antrenează si nu este antrenat in timpul functionarii motorului.

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 04 July 2014 - 10:35 AM

Imagine postata
0

#49 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 13 July 2014 - 11:46 AM

I-am scos prim incalzire pe ambii rulmenti,super usor.
Cand l-am.scos pe cel din fata am vazut ca trece aer lejer prin el chiar daca are capsare de metal..Atunci cine face etansarea?
Ps:scuze mihalyn90
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#50 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 13 July 2014 - 01:21 PM

Pai in acest caz e simplu.

notezi ce rulment e.

diametru interior x diametru exterior x latime.
Mergi la magazin si ceri un rulment ceramic din asta si gata :D
Imagine postata
0

#51 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 13 July 2014 - 01:33 PM

Vezi postareamihalyn90, la 13 July 2014 - 01:21 PM, a spus:

Pai in acest caz e simplu.

notezi ce rulment e.

diametru interior x diametru exterior x latime.
Mergi la magazin si ceri un rulment ceramic din asta si gata :D

Am rulmenti,dar nu ceramic,capsati cu cauciuc,dar axul tot usor trece prin ei usor,deci mam gandit sa fac o placare cu cupru a axului.
Va tin la curent :D
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu