Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#379
Postat 23 May 2014 - 07:09 AM
Suporteri ARA au muncit si ARA nu este mentionat nici macar sub forma propusa ("alte entitati")in loc alti au primit notorietate si pentru efortul ARA.
Inaltimea maxima nerealista pentru aeromodele cind ULM pot zbura si la 10metri deasupra capurilor noastre cum se poate vedea si pe RHC si pe Youtube si cum vad eu mai des deasupra casei mele aici in Bistrita.
Neclaritatea asta:
"„(2) Persoana care asigură comanda de la sol a unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv a unui aeromodel, are obligaţia să se informeze înainte de executarea zborului cu privire la eventualele restricţii specifice aviaţiei, aplicabile zonei... "
Pentru ca singura cale de informare ar fi COAP ca se afli. Sau unde?
Mai inainte era discutia ca nu au procedura pentru modelisti sa colaboreze cu COAP (pentru a mari inaltime temporar de exemplu) si acum practic sintem obligati sa ne informam la ei. Sau unde sau totusi se poate?
rhc@born.ro
#380
Postat 23 May 2014 - 09:16 AM
renatoa, la 22 May 2014 - 12:40 PM, a spus:
Buna,
Nu am primit nici o info oficiala din partea MT referitor la acest subiect.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#381
Postat 23 May 2014 - 09:20 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 07:09 AM, a spus:
Suporteri ARA au muncit si ARA nu este mentionat nici macar sub forma propusa ("alte entitati")in loc alti au primit notorietate si pentru efortul ARA.
Inaltimea maxima nerealista pentru aeromodele cind ULM pot zbura si la 10metri deasupra capurilor noastre cum se poate vedea si pe RHC si pe Youtube si cum vad eu mai des deasupra casei mele aici in Bistrita.
Neclaritatea asta:
"„(2) Persoana care asigură comanda de la sol a unei aeronave civile motorizate fără pilot la bord, inclusiv a unui aeromodel, are obligaţia să se informeze înainte de executarea zborului cu privire la eventualele restricţii specifice aviaţiei, aplicabile zonei... "
Pentru ca singura cale de informare ar fi COAP ca se afli. Sau unde?
Mai inainte era discutia ca nu au procedura pentru modelisti sa colaboreze cu COAP (pentru a mari inaltime temporar de exemplu) si acum practic sintem obligati sa ne informam la ei. Sau unde sau totusi se poate?
Buna,
Cu referire la neclaritati vom mai astepta cateva zile sa vedem daca mai sunt si alte neclaritati si le vom adresa catre MT.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#382
Postat 23 May 2014 - 09:51 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 07:09 AM, a spus:
Care ar fi entitatile... ? :unsure: Eu nu am vazut pe nimeni laudat undeva...
Si da, consider si am batut destul tastatura ca ARA sa iasa in fata mai mult.
#383
Postat 23 May 2014 - 11:56 AM
renatoa, la 23 May 2014 - 09:51 AM, a spus:
Si da, consider si am batut destul tastatura ca ARA sa iasa in fata mai mult.
A fi fos vorba se fie sters FAI sau FRMD si propus "entitatiile de profil" care ar fi lasat loc si pentru ARA.
Nici atita bunavointa.
In loc scrie acum si mai des FAI si FRMD si la puncte care au fost editat potrivit pentru ARA.
Se pare MT este o ciora din altceas cuib. Birocrati intre ei.
Modelisti doar cu drept sa le finanteze salari.
Greata.
rhc@born.ro
#385
Postat 24 May 2014 - 08:00 AM
wabo1, la 23 May 2014 - 11:56 AM, a spus:
Nici atita bunavointa.
In loc scrie acum si mai des FAI si FRMD si la puncte care au fost editat potrivit pentru ARA.
Se pare MT este o ciora din altceas cuib. Birocrati intre ei.
Modelisti doar cu drept sa le finanteze salari.
Greata.
Hai sa fim un pic realisti ,deocamdata ARA nici nu exista .Mie mi se pare foarte important ca am fost bagati in seama si ca au tinut cont si de parerile noastre.
Cand ARA o sa creasca si noi cei interesati vom reusi sa producem o idee comuna, pe care sa o si sustinem atunci cred ca vor sta altfel lucrurile.
In rest totul e can-can.
#386
Postat 24 May 2014 - 04:08 PM
nicolas, la 19 May 2014 - 07:31 PM, a spus:
Dupa contributia detaliata a lui nicolas la tematica ARA, si kkt-ul in scris al lui sandu62, mine nu-mi vine sa mai comentez la topicul asta. Poate faceti un efort la regulament.
#387
Postat 24 May 2014 - 06:49 PM
Meritul acestui succes apartine lui andras, zod si BIG, pe langa altii care au muncit dar nu s-au dat mari (de pilda allen) si nu in ultimul rand lui wabo ca ne-a dat suturi in fund.
Inca o data le multumesc si o sa ma inscriu in ARA atunci cand o sa fie posibil. Ar fi o prostie sa o lasam moale cu ARA (acum ca ordinul pare sa fie atat de relaxat), asta e doar inceputul reglementarilor si la urmatoarele potentiale ordine e bine ca ARA sa fie un partener viabil de dialog cu autoritatile.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 May 2014 - 06:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#388
Postat 24 May 2014 - 08:45 PM
Va fi ... ca sa il citez pe Nicolas, cam asa... reintoarcerea triumfala dupa o coada de 2 ore, cei batrani stiu ce inseamna asta.
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2009-09-15-6152091-41-reintoarcerea-triumfala-iulie-1983-taberei.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 May 2014 - 08:47 PM
#389
Postat 24 May 2014 - 09:04 PM
vlad1, la 24 May 2014 - 04:08 PM, a spus:
Vezi,daca iti vine ai grija la deget.Si ma rog tu cam ce contributii marete ai avut la "programul" ARA? Daca poti detaliaza-le asa un pic,da numai daca poti sau daca iti mai vine sa scrii in acest topic.
@stiganas,meritul este in primul rand al acelora care au luat fraiele in maini si au pus bazele asociatiei,nu ii numesc pentru ca nu ii cunosc pe toti si al celor care au mers la Brasov si au platit cheltuielie cu traducerile ,statutul ,inchirierea salii de conferinta,etc.
Ar mai fi si cei care nu au venit la Brasov si au contribuit cu sume de bani.
#390
Postat 24 May 2014 - 09:55 PM
Si vlad a contribuit, dupa el totul se rezuma la a ne inscrie la Aeroclubul Romaniei si sa zburam (tolerati) pe aerodromul aferent. Care are, care nu, sanatate, sa se mute in alt oras sau in alta tara.
Chestia cu 500g e foarte posibila, de la autoritati te poti astepta la orice. Nu numai in Romania.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#391
Postat 25 May 2014 - 11:39 AM
Inca nu putem zbura legal, nu avem o victorie efectiva, eroii nostrii si noi ceilalti ar trebui acum, sa ne canalizam eforturile pt. a fructifica corect acesta victorie partiala. Este nevoie acum de o ARA legal infiintata cu un numar mare de membri cotizanti, avem nevoie de o ARA care sa ne reprezinte, iar noi prin adeziunea noastra putem sa-i consolidam pozitia, astfel incat cuvantul sau sa cantareasca greu in fata autoritatilor. Abia apoi vom putea sa ne bucuram linistiti de hobbyul nostru avand si timp sa ne elogiem eroii, fara grija ca cine stie ce alte idei ale autoritatilor sau ale altor entitati ar putea stirbi prin restrictii nastrujnice frumusetea si nobletea acestui hobby.
#392
Postat 25 May 2014 - 02:57 PM
Mai bat si eu tastatura (incerc la subiect). Se pare ca n-am inspiratia sa fac ceva practic (cu papusi de cirpa si andrele de exemplu), sau motivatia sa strabat 700 de km sa ma intilnesc cu cineva. Sunt altii mai aproape, si parca si reversul e valabil, nici voi nu veniti aici sa ne intilnim. Daca tu crezi ca nu vreau...
Problemele noastre nu de la Oradea au porniti si nu aici se pot rezolva, eu asa cred. Prefer cind intru pe forum sa nu gasesc dejectiile sau problemele proctologice ale nimanui.
Foarte curioasa aparitia reglementarilor succesiv in mai multe legislatii nationale fara sa fie o decizie a CE sau hotarire a PE. Nu stiu sa fie mari framintari cu 'incalcarea intimitatii' si nici multe 'incidente' la siguranta trensporturilor. Care o fi cauza daca nu tine de comisariatul pentru trasnsporturi?
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 25 May 2014 - 02:58 PM
#393
Postat 25 May 2014 - 06:13 PM
Ti se pare la subiect....?
vlad1, la 19 May 2014 - 12:35 PM, a spus:
Sa-i mai lasam un pic sa se cunoasca...
Deocamdata au trecut citeva luni, au avut un show mai abitir ca intilnirile anuale, au mobilizat oamenii la Brasov, au adunat donatii, si au produs... o hartie.
Mai incearca cu tastatura pentru ca deja incep sa fiu de acord cu tine:
"Foarte curioasa aparitia reglementarilor succesiv in mai multe legislatii nationale fara sa fie o decizie a CE sau hotarire a PE. Nu stiu sa fie mari framintari cu 'incalcarea intimitatii' si nici multe 'incidente' la siguranta trensporturilor. Care o fi cauza daca nu tine de comisariatul pentru trasnsporturi?"
Aceasta postare a fost editata de nicolas: 25 May 2014 - 06:14 PM
#394
Postat 28 May 2014 - 07:09 PM
Multumesc.
#395
Postat 28 May 2014 - 08:59 PM
O seara placuat,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#396
Postat 03 June 2014 - 10:07 AM
S-a intamplat la spectacolul Carmina Burana in aer liber cu ocazia zilelor Craiovei.
Public numeros, peste 3000 oameni, inclusiv membrii ai familiei regale, adica conditii de suprasaturare radio evidente, loc in care un RC 2.4G nu are ce cauta ! A patit-o prima oara o personalitate a dronisticii romanesti, in piata Universitatii, acum doi ani.
Atunci lumea a vazut la timp si s-a dat la o parte, acum avem o domnisoara cu taieturi pe fata...
Atunci presa a scris, dar faptul a fost diluat de evenimentele politice care se intamplau, manifestarile pro-Arafat.
Acum presa nu sopteste nimic pentru ca cea drona, un Phantom, apartine studioului TVR local, - faina aparatura profi... a avut aprobare de la Olgutza sa filmeze, evidenta, fara a fi inmatriculata si toate cele, legile sunt pentru prosti... iar oficialii locali se straduiesc sa musamalizezez totul rapid inainte de a ajunge ceva la presa ne-locala si necontrolata, care, curios, a fost absenta de la manifestare, descrisa ca ceva iesit din comun.
Si pentru asta ajungem sa tragem noi ponoasele... pentru ca unii cred ca asta cu zburatul si RC-ul este ca schimbarea canalelor la TV...
Sa, stiu, postez chestii care e bine ca MT sa nu le vada... linistea de care avem nevoie...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 June 2014 - 10:08 AM
#397
Postat 03 June 2014 - 06:01 PM
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
#398
Postat 04 June 2014 - 10:20 AM
sandu62, la 03 June 2014 - 06:01 PM, a spus:
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
Asta nu se pune.Daca s-ar fi intamplat ceva, era trecuta la statistici.
Si asta, pentru ca s-ar fi lasat cu cateva sute de morti si raniti daca ar fi cazut vreo pasare d-aia peste multime. :blink:
Aceasta postare a fost editata de EBA: 04 June 2014 - 10:23 AM
#399
Postat 04 June 2014 - 12:04 PM
sandu62, la 03 June 2014 - 06:01 PM, a spus:
domnilor ma uitam cun daca se intapla sa?.....
inconstienta !!!!!!!!
Cu ce se zbura deasupra publicului, cu drone sau cu avioane 1:1?
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#400
Postat 05 June 2014 - 08:50 AM
MLGore, la 04 June 2014 - 12:04 PM, a spus:
Cu ambele se face asta, vezi si filme de la RR 2014...
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 05 June 2014 - 08:51 AM
rhc@born.ro
#401
Postat 05 June 2014 - 11:01 AM
#402
Postat 06 June 2014 - 12:49 PM
aeromax, la 05 June 2014 - 11:01 AM, a spus:
Iar o dați de gard cu lipsa normelor....nu va lasati pana nu atrageti iar atentia. Pentru moment legea ne cam interzice sa zburam. Câtă strictețe mai vreți? Cine a gresit plateste. Ar fi bine sa ne abtinem de la comentarii de genul asta pana se rezolva situatia cu ordinul 8.
#403
Postat 06 June 2014 - 03:31 PM
nicajohn, la 06 June 2014 - 12:49 PM, a spus:
Nu inteleg de ce va "irita" ceea ce am afirmat. M-am gindit, in primul rind, la avioanele full size care, la mitingurile aviatice, au evolutii deasupra publicului. Normele de siguranta zborului trebuiesc respectate si nimeni nu poate face rabat de la acest lucru. Nu vad ce legatura are ordinul 8.
#404
Postat 06 June 2014 - 03:57 PM
Un pic de retinere nu ar strica in perioada asta. Nu zic cu rautate.
#405
Postat 06 June 2014 - 05:08 PM
Daca ati stii la fel de multe ca ce stiu eu despre cel care a pilotat copterul care a cazut, si ca locul lui poate nu ar fi cazul sa fie nici macar in libertate, darmite pilot de asa ceva, v-ati da seama ca nu e de tacut, ci sa sa militeze si sa se delimiteze de astfel de cazuri.
Sa presupunem ca respectivul ar fi fost membru ARA... poate dumneavoastra va considerati de buna credinta si nu va merge paranoia pana la astfel de scenarii, dar eu ma gandesc la cati indivizi se afiliaza la o astfel de asociatie crezand astfel ca vor fi deasupra legilor...
Oficialitatile, de orice specializare, prefera sa stea de vorba cu asociatii, fiindca pur si simplu nu se poate trata cu mii de cazuri individuale. Cand are de-a face cu o asociatie, ma gandesc, asa ar fi normal, ca un oficial arunca o privire in statutul ei, si le atrage atentia daca ceva nu e in regula. Asta cand nu fac legile cot la cot ca in cazul de fata... Constatatnd ca statutul asociatiei este in regula, oficialul isi inchipuie, sau spera, ca membrii lui il vor respecta, in felul asta luandu-si de pe cap o mare grija legata de respectivul segment de activitate, si se concentreaza pe alte treburi unde nu a avut norocul sa se aiba asociatii asa binevoitoare sa il degreveze de o grija.
Sa presupunem ca se intampla o belea... si respectivul, la primul contact cu organul, scoate triumfator legitimatia din buzunar si il informeaza: "stiti, eu sunt membru ARA"... dar cu tonul acela care sugereza, ca lui in mod normal nu avea cum sa i se intample asa ceva, dar, ca sa vezi, ghinionul, sa fie organul mai intelegator... Eu as zice ca este exact pe dos ! Un lant de telefoane se va declansa pana sus, ca sa fie MT informat ce boroboata facura "aia de la ARA" si de la MT inapoi va fi unul singur, exact la Andras, care va fi facut in toate felurile, variatiuni pe tema "nu sunteti in stare sa va tineti oamenii in frau, pai de asta v-am acordat eu..."
Tocmai de asta bat campii pe aici ca printre rolurile primare ARA ar trebui sa fie:
- informarea comunitatii despre ce nu mai are voie sa faca ca pana acum,
- informarea unui nou membru ca isi va asuma statutul,
- raportarea si delimitarea de orice caz de incalcare a legii, cand este efectuata de un ne-membru ARA, pentru membrii se incepe intai cu urecheala in colectivul din care face parte...
- si, de ce nu, ca in cazul acesta, raportarea utilizarii unei platforme de zbor neinmatriculate in scop comercial, chiar daca nu au avut loc incidente.
Este perfect echivalent cu zburatorii 1:1 care ne raporteaza pe noi cand ne intersectam traseele, s-au intamplat cazuri chiar in tara, sau cazul radioamatorilor care raporteaza orice transmisie neautorizata in benzile proprii... asta dupa ce in prealabil l-au anihilat pe intrus cu bruiaje specifice bransei.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 June 2014 - 05:10 PM
#406
Postat 06 June 2014 - 06:45 PM
#407
Postat 09 June 2014 - 07:45 AM
Aeromodelsimul nu trebuie si nu va fi limitat de noile regulamente care ca si singura modificare o sa contine mai explicit diferenta intre zboruri comerciale si cele ne-comerciale si reglementarea explicita dronelor comerciale cu filmari in zone populate (doar cu autorizatia pe termen scurt) si cele extravilane, care pot fi obtinute pe periode de timp de probabil pana 2 ani.
Se specifica explicit ca legislatia aeronautica nu intentioneaza si nu va afecta sau specifica domenii care sint protejate in alte legislatii, cum ar fi protectia de zona privata.
In acest context se propune doar o specificare mai clara de comercial si necomercial si o reglementare clara pentru aeronave nou aparute zise "drone" pentru filmari aeriene in scop comercial in privinta folosirea lor in teritoriu intra- sau extravilan.
A mai fost exprimat si confirmat ca autoritatiile aeronautice germane au fost in ultima vrema invadate de persoane juridice pentru autorizatii de zboruri comerciale si din aceasta cauza reglementarile sint necesare si pentru protejarea lor de o invazie de aeromodelisti care cred ca au de nevoie pentru scopuri private. Se intentioneaza o delimitare clara si o ne-ingradare de aeromodelisti care, atentie, vor avea altceas regim de efectuare a zborurilor de cit pana acum.
Asta include si inaltime de pana la 762 metri dupa caz si FPV in campul vizual si filmari/photo aeriene care nu incalca vreo alta legislatie plus protectia de zborui si in afara de aerodroame de modelism. Toate asta in concordanta cu legislatia europeana in planificare unde entitatiile germane de profil aeromodelism au cel mai mare pondere din cauza numarul lor de membri.
Legislatia romana in prelucrare ar trebui tine cont de intentiile astea si se fie curatat de orice limitare sau mentionare de referiri sau preluari de regulamente din alte legislatii fara legatura directa sau indirecta. Lesgislatia sau ordinul de ministru in prelucrare trebuie si curatat de paragrafe care discrimineaza aeromodelsimul in mod abuziv in favorea altor ramure de sport aerien, in afara celor strict comerciale sau militare.
In senzul asta repet inca o data punctele meu de vedere sa fie tinut cont din partea celor care sint in legatura cu ministere si cu organe de administare aeronautice:
Limitare de inaltime in spatiu G pentru aeromodele trebuie se fie lafel ca si pentru orice alt utilizator in afara a celor comerciale care oricum sint limitate sau inexistente in spatiu G. Eventual limitare drastica poate sa aiba loc maxim in zone necontrolate dar categorizate HX sau militare.
Orice zbor a aeromodelelor necomerciale indiferent de specificarea entitatiilor sportive de modelism care nu poate se fie la inaltimea dezvolatrea tehnici, si cele nespecificate cum sint multicoptere, cu sau fara echipamanet foto/video si cu sau fara motor nu trebuie autorizare daca se face in extravilan la distante minime de zone populate sau construite si daca NU se efectueze nici deasupra grupuri de persoane sau persoane.
Mentionez ca in data cind va apare un ordin care delimiteaza in mod abuziv aeromodelistilor in favorea altor grupe aviatice care folosesc spatiu G, o sa declansez procedura de reclamatii si dupa caz voi angaja avocatura de fiecare data cind am dovezi de incalcarea legislatiei aeronautice a sporturilor respective, indiferent daca le practic si eu si o se va afecta si activitatea mea. Daca este vorba de corectitudine trebuie sa fie aplicat nu doar aeromdelistiilor ci a tuturor ramurilor de activitate sportiva hobby aerean. Asta include si zboruri aeronavelor desasupra locuintei noastre la inaltimi neautorizate sau orice alt zbor deasupra capului meu sau a familiei mele in zone unde nu este autorizat sau legitim. Asta include si zboruri la evenimente aeronautice sau aeromodelistice deasupra publicul, care regret ca am facut si eu pe vremuri si la care am o oridecare intelegere, dar la care timpul este apus lafel ca si cum este apus timpul se aruncam gunoiele in peisaj sau se circulam cu masini neinmatriculate pe drumuri publice.
Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 June 2014 - 07:46 AM
rhc@born.ro
#408
Postat 09 June 2014 - 07:49 AM