Modelism - RHC Forum: Discutii Libere_Old - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!

#2479 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2015 - 07:37 AM

"Pana la urma in ce status suntem? Habemus legislatie pt. aeromodelism sau nu?"
Este ceva incropeala pentru aeromodelismul sportive, in rest nimic, adica se aplica regulile de la aviatia mare :D

>Avem voie sa zburam?
DA!

>Cum? Unde?
In orice spatiu G, care in RO aproape ca nu este :D
sau pe terenuri sub egida AR, sub umbrela spatiului lor

>Pana unde?
Orizontal in raza vizuala, in sus 150m
La 500m de locuinte, sosele, obiective.
de aeroporturi nu mai zic, ca acolo nu este spatiu G
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2480 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 31 August 2015 - 01:19 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 30 August 2015 - 10:28 PM, a spus:

Buna,

In statul asociatiei nu este specificat ca trebuie sa facem pe politistii.
ARA ce poate sa faca este sa informeze oamenii.
Chiar am discutat acest subiect cu MT, AACR, etc... cum am putem sa stopa acest fenomen. ARA a venit cu propunerea (idei venita de prima oara de la Ranato) sa facem un material de informare care sa fie difuzat de fiecare televiziune. Autoritatile au fost de accord cu acest lucru urma ca ARA sa vina cu o propunere de material video, material care inca nu a fost realizat. (am avut promisiuni de la mai multe personae ca ne ajuta sa facem acel material dar pana in present nici un rezultat).
Find vorba de acest subiect daca e cineva care ne poate ajuta cu un material video de maxim 1 minut ar fi super ok. (Rog sa ma contacteze)

O zi buna,

De ce sa nu facem pe polististii? Ne aparam statutul nostru de aeromodelisti. Lumea tre' sa inteleaga ca aeromodelism nu inseamna drone zburate in oras, noi zburam pe camp avioane si gata. O sa se trezeasca intr-o zi cineva cu putere gen ROMATSA si o sa vedem dupa aia ce-o sa ne luam dupa cocoasa pentru ca nah, acum trecem cum vederea astfel de chestii. Daca materialul este difuzat la ore total irelevante si nu pe televiziunile care trebuie atunci e degeaba.
0

#2481 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 31 August 2015 - 01:42 PM

Vechea discutie:
- ai 1-2 elici pe model = esti miezu'
- ai 3-4-6-8 elici pe model = esti looser

Grow up!
0

#2482 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 31 August 2015 - 01:44 PM

Racing ZMR250 nu e tot aeromodelism?!

Innebunesc cand vad afirmatii ca si cea de mai sus....
0

#2483 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2015 - 01:53 PM

E mai mult rupere in figuri :) :p

E ca si cum ai zice ca bmw (cu numere de bulgaria ;) ) e automobilism :D
Din start sfideaza ratiunea de baza automobilului: sa te duca din punctul A in punctul B. Sunt luate ca sa li se faca un "plin" de 5 lei sambata seara, si sa... aspire :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2484 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 31 August 2015 - 01:56 PM

Vezi postareatibko, la 31 August 2015 - 01:44 PM, a spus:

Racing ZMR250 nu e tot aeromodelism?!

Innebunesc cand vad afirmatii ca si cea de mai sus....

Poti sa innebunesti linistit, nu ma deranjeaza. Am si eu un quad si il zbor doar la camp. Am zis avioane ca sa inteleaga omaneii ca ne delimitam de dronistii care zboara printer blocuri, incearca sa intelegi subtilitatile, daca nu, ti le explic direct, nu e problema.
0

#2485 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 31 August 2015 - 02:03 PM

bogdan.motrici,

Asta e un forum, asadar trebuie sa te exprimi corect, nu sa dai jumatati de subtilitati. Ca nu te vede nimeni daca tragi cu ochiul sau razi cu coltul gurii.

Deci, pe viitor, explica direct.
0

#2486 Useril este offline   tibko 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 31 August 2015 - 02:05 PM

Vezi postarearenatoa, la 31 August 2015 - 01:53 PM, a spus:

E mai mult rupere in figuri :) :p

E ca si cum ai zice ca bmw (cu numere de bulgaria ;) ) e automobilism :D
Din start sfideaza ratiunea de baza automobilului: sa te duca din punctul A in punctul B. Sunt luate ca sa li se faca un "plin" de 5 lei sambata seara, si sa... aspire :D



De ZMR as zice mai degraba ca e rupere de brate, elici si antene. Figurile ti le rupi cand iti iese ceva notabil. De obicei, involuntar. :))
0

#2487 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 31 August 2015 - 02:32 PM

Vezi postareatibko, la 31 August 2015 - 02:03 PM, a spus:

bogdan.motrici,

Asta e un forum, asadar trebuie sa te exprimi corect, nu sa dai jumatati de subtilitati. Ca nu te vede nimeni daca tragi cu ochiul sau razi cu coltul gurii.

Deci, pe viitor, explica direct.

Nu, multumesc, domn locotenent.
0

#2488 Useril este offline   lrbc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 14-September 13

Postat 01 September 2015 - 10:41 AM

Vezi postarearenatoa, la 31 August 2015 - 07:37 AM, a spus:

"Pana la urma in ce status suntem? Habemus legislatie pt. aeromodelism sau nu?"
Este ceva incropeala pentru aeromodelismul sportive, in rest nimic, adica se aplica regulile de la aviatia mare :D

>Avem voie sa zburam?
DA!

>Cum? Unde?
In orice spatiu G, care in RO aproape ca nu este :D
sau pe terenuri sub egida AR, sub umbrela spatiului lor

>Pana unde?
Orizontal in raza vizuala, in sus 150m
La 500m de locuinte, sosele, obiective.
de aeroporturi nu mai zic, ca acolo nu este spatiu G


Spaţiu aerian de clasa G încă este destul in România. Tot ce nu e CTR (colorat în roz pe hartă) este spaţiu G. TMA-urile sunt de la cel puţin 600m în sus, însă trebuie să verificaţi NOTAM-urile, pentru că sunt diverse zone restricţionate, mai ales de către armată. Dar nici astea nu sunt toate de la sol.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de lrbc: 01 September 2015 - 10:41 AM

0

#2489 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 01 September 2015 - 12:17 PM

Vezi postarealrbc, la 01 September 2015 - 10:41 AM, a spus:

Spaţiu aerian de clasa G încă este destul in România. Tot ce nu e CTR (colorat în roz pe hartă) este spaţiu G. TMA-urile sunt de la cel puţin 600m în sus, însă trebuie să verificaţi NOTAM-urile, pentru că sunt diverse zone restricţionate, mai ales de către armată. Dar nici astea nu sunt toate de la sol.


Buna acele harti nu sunt valide. Multe din ctr-uri au deja o alta forma. In Aip sunt datele corecte. Daca intrati pe pagina ara veti gasi o harta cu google ertha cu toate ctr-urile tma etc facute dupa aip de catre ara:)
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2490 Useril este offline   lrbc 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 14-September 13

Postat 01 September 2015 - 01:48 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 01 September 2015 - 12:17 PM, a spus:

Buna acele harti nu sunt valide. Multe din ctr-uri au deja o alta forma. In Aip sunt datele corecte. Daca intrati pe pagina ara veti gasi o harta cu google ertha cu toate ctr-urile tma etc facute dupa aip de catre ara:)


Ştiu că hărţile-s din 2009, dar pe ultimele le am doar în format pdf. Ideea nu era asta, ci faptul că spaţiu G în care se poate zbura cu aeromodelele încă este foarte mult în comparaţie cu cel de clasă C.
0

#2491 Useril este offline   DronaGMG 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 10-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Muzica, Aviatie, Auto, Radioamatorism.

Postat 01 September 2015 - 03:27 PM

http://www.easa.euro...e%20ANPA_RO.pdf
0

#2492 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 01 September 2015 - 04:04 PM

Vezi postareaDronaGMG, la 01 September 2015 - 03:27 PM, a spus:



multumesc de informare....vom pregati un document pentru ei pana in data de 25 septembrie 2015. Ne vom consulta public cu referire la acest subiect.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2493 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 01 September 2015 - 04:08 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 01 September 2015 - 04:04 PM, a spus:

multumesc de informare....vom pregati un document pentru ei pana in data de 25 septembrie 2015. Ne vom consulta public cu referire la acest subiect.


Va invit inca de pe acum sa veniti cu propuneri clare pro si contra la fiecare propunere facuta de document...
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2494 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 01 September 2015 - 04:36 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 01 September 2015 - 04:08 PM, a spus:

Va invit inca de pe acum sa veniti cu propuneri clare pro si contra la fiecare propunere facuta de document...

Atasat veti putea gasi un document mai detaliat. ARA are deja cont facut la ei pe site deci putem sa transmitem observatiile noastre din RO.

Din pacate timpul este unul foarte scurt pentru un astfel de document.
Va rog cei care au posibilitatea de asi sacrifica din timpul liber pentru aeromodelism am rugamintea sa ma contacteze pentru a face un plan de bataie si sa ne apucam de treaba cat se poate de urgent. Singur nu am cum sa fac fata situatiei.....sunt si altele de facut....

O zi buna,

Andras

Fisiere atasate


Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2495 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 01 September 2015 - 04:51 PM

Stimati Aeromodelisti,

Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.

Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].

Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.

Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)

Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.

ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.

Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.

Fisiere atasate


Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2496 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 01 September 2015 - 07:16 PM

Normele sunt de bun simt cu anumite amendamente, ce se intampla cu categoriile la care zborul prin definitie este mai mare de 150m F3J, F5J etc... si orice motoplanor sau planor la care termica te duce peste 150m?
Ce inseamna
Propunerea 16 Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 1 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele
necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată
.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#2497 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 01 September 2015 - 09:02 PM

Exact asta ma deranjeaza si pe mine... wtf??? Trebuie sa zburam licurici, nu aeromodele... Si cine ma-sa (cu cratima, bineinteles! ) a mai copt si idiotenia asta? Limitare de altitudine, dispozitiv de identificare automata si alte nazbatii... Am mai zis de nu stiu cate ori: cand un bou vrea sa faca rau, il doare-n spate de lege! Lasati-ne-n durerile noastre cu idioteniile astea, EU-ul lu' peste prajit cu mujdei...!

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:07 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2498 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 01 September 2015 - 09:08 PM

.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:09 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2499 Useril este offline   stelian 

  • NAVOMODELE CNX
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 01-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti_Militari Tel 0721 241 744

Postat 01 September 2015 - 09:21 PM

Hmmmmm , cred ca ma apuc de rachete , sigur imi gasesc si un sponsor :)) :drinks:
facebook
https://www.facebook...3/photos_stream

https://www.facebook...le.7/photos_all

Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html

0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE



[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
0

#2500 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 01 September 2015 - 09:26 PM

Vezi postareastelian, la 01 September 2015 - 09:21 PM, a spus:

Hmmmmm , cred ca ma apuc de rachete , sigur imi gasesc si un sponsor :)) :drinks:


Sa te vad cum le opresti arderea la 150m... In afara de electronica duci cu ea si un extinctor... Da' ai grija, sa fie in termen, cu atestare de la Pompieri... :angry2:

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:27 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2501 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 01 September 2015 - 09:36 PM

Un lucru trebuie clar lamurit: Fiecare cu felia lui: Aviatia civila cu zonele si regulile ei, aviatia militara cu zonele si regulile ei, aeromodelismul cu regulile lui. O simpla modificare legislativa cu limita minima 150m pentru aviatia mare ne-ar crea confortul necesar. Nu este un secret faptul ca fiecare trage pe turta lui si vrea sa fie stapan lipsit de griji peste tot cerul Europei. Nu se poate. Mai au si altii drepturi.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2502 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 02 September 2015 - 06:38 AM

*6, *7, *8 se refera toate la georeperaj, limitari automate si identificare automata.
Nu stiu daca acum exista dispozitivele mentionate, nu sunt oricum interesat de ele, dar cu siguranta n-au ce cauta pe aeromodelele zburate in raza vizuala. Daca cineva isi doreste o drona autonoma de dimensiuni mai mari, n-are decat sa si-o echipeze corespunzator. Privind problema prin prisma sigurantei zborului in ansamblu, doar asa as vedea rostul unor astfel de dispozitive. Asa cum formuleaza ei ar trebui sa pui pe orice model, fara exceptie, astfel de idiotenii. Astea-s sigur propuneri de-ale unuia care vede numai Boeinguri peste tot...
Pe de alta parte, unui DJI Phantom de exemplu, daca-i mai adaugi si nazbatiile astea, mai zboara doar prin catapultare!

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2503 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 September 2015 - 09:39 AM

Multe postari pline de patos, care insa ignora niste amanunte...

Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.

Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!

Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.

Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 September 2015 - 09:42 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#2504 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2015 - 12:50 PM

Vezi postarearenatoa, la 02 September 2015 - 09:39 AM, a spus:

Multe postari pline de patos, care insa ignora niste amanunte...

Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.

Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!

Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.

Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...

Like!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#2505 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 02 September 2015 - 06:33 PM

Pestele de la cap se-npute. Parese ca Bruxelul duhneste puternic a putregai si sincer ma cam apuca sila cand citesc propunerile dansilor.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 02 September 2015 - 06:33 PM

0

#2506 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2109
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 02 September 2015 - 08:25 PM

Daca ajunge modelul meu sau alte avioane de-ale noastre sa se ciocneasca cu un Boeing sau Airbus, nu-l ajuta nici ca sa-l scape de chinuri... Oricum in aceasta situatie Boeingul sau Airbusul ar mai avea cel mult cateva secunde de trait zburand la acea altitudine... La ce ne-ar folosi un transponder?
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#2507 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 03 September 2015 - 09:07 AM

Vezi postareaAndrix_y, la 01 September 2015 - 04:51 PM, a spus:

Stimati Aeromodelisti,

Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.

Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].

Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.

Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)

Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.

ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.

Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.


Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2508 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 03 September 2015 - 10:52 AM

Până la coadă am ajuns în Germania de aproape o săptămână. Sunt la câțiva km de Hamburg și pe lângă treburile mele, la sfârșit de săptămână am fost și la unul din aerocluburile locale care au și o trupă puternică de aeromodeliști.
Nu au fost deloc impresionați de "problemele" expuse și am purtat o discuție destul de lungă pe tema asta între zboruri și după la o bere. Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
Asociația lor știe de inițiativele legislative și mi s-a spus ca există o comisie formată de specialiști din toate țările UE care lucrează la Bruxel. Specialiști în aviație.
Au modele care depășesc 5 kg (majoritatea peste 10 kg). De mai bine de un an, pentru ca zboară în zona de control Hamburg, au montat pe aeromodele transpondere, au înmatriculat și au stații portabile. Mi s-a arătat un transponder pentru aeromodele. Are 35 gr. și costă aproape 60 euro. Înmatricularea unui aeromodel costă 100 euro și este legată de transponder care poate fi mutat de pe un model pe altul. De fapt se înmatriculează un transponder de persoană și nu numărul de modele deținute. Despre drone nici nu au vrut să discute. Nu le consideră aeromodele fiind în afara scopului educativ primar.
În spațiul de categorie G nu sunt restricții cu condiția să zbori pe terenuri publice departe de zone populate (aici tot omul are mașină). Se mai zboară pe terenurile publice de joacă cu modele de până în 2 kg., dar dacă ai scăpat modelul în curtea cuiva trebuie să-l "cumperi" de la respectivul. Dacă nu ai produs pagube, cu un pachet de wursti ți-l iei înnapoi. Totul se petrece cu zâmbetul pe buze, relaxat și foarte politicos.
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


  • 107 Pagini +
  • « Prima
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu