Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#2479
Postat 31 August 2015 - 07:37 AM
Este ceva incropeala pentru aeromodelismul sportive, in rest nimic, adica se aplica regulile de la aviatia mare :D
>Avem voie sa zburam?
DA!
>Cum? Unde?
In orice spatiu G, care in RO aproape ca nu este :D
sau pe terenuri sub egida AR, sub umbrela spatiului lor
>Pana unde?
Orizontal in raza vizuala, in sus 150m
La 500m de locuinte, sosele, obiective.
de aeroporturi nu mai zic, ca acolo nu este spatiu G
#2480
Postat 31 August 2015 - 01:19 PM
Andrix_y, la 30 August 2015 - 10:28 PM, a spus:
In statul asociatiei nu este specificat ca trebuie sa facem pe politistii.
ARA ce poate sa faca este sa informeze oamenii.
Chiar am discutat acest subiect cu MT, AACR, etc... cum am putem sa stopa acest fenomen. ARA a venit cu propunerea (idei venita de prima oara de la Ranato) sa facem un material de informare care sa fie difuzat de fiecare televiziune. Autoritatile au fost de accord cu acest lucru urma ca ARA sa vina cu o propunere de material video, material care inca nu a fost realizat. (am avut promisiuni de la mai multe personae ca ne ajuta sa facem acel material dar pana in present nici un rezultat).
Find vorba de acest subiect daca e cineva care ne poate ajuta cu un material video de maxim 1 minut ar fi super ok. (Rog sa ma contacteze)
O zi buna,
De ce sa nu facem pe polististii? Ne aparam statutul nostru de aeromodelisti. Lumea tre' sa inteleaga ca aeromodelism nu inseamna drone zburate in oras, noi zburam pe camp avioane si gata. O sa se trezeasca intr-o zi cineva cu putere gen ROMATSA si o sa vedem dupa aia ce-o sa ne luam dupa cocoasa pentru ca nah, acum trecem cum vederea astfel de chestii. Daca materialul este difuzat la ore total irelevante si nu pe televiziunile care trebuie atunci e degeaba.
#2481
Postat 31 August 2015 - 01:42 PM
- ai 1-2 elici pe model = esti miezu'
- ai 3-4-6-8 elici pe model = esti looser
Grow up!
#2482
Postat 31 August 2015 - 01:44 PM
Innebunesc cand vad afirmatii ca si cea de mai sus....
#2483
Postat 31 August 2015 - 01:53 PM
E ca si cum ai zice ca bmw (cu numere de bulgaria ;) ) e automobilism :D
Din start sfideaza ratiunea de baza automobilului: sa te duca din punctul A in punctul B. Sunt luate ca sa li se faca un "plin" de 5 lei sambata seara, si sa... aspire :D
#2484
Postat 31 August 2015 - 01:56 PM
tibko, la 31 August 2015 - 01:44 PM, a spus:
Innebunesc cand vad afirmatii ca si cea de mai sus....
Poti sa innebunesti linistit, nu ma deranjeaza. Am si eu un quad si il zbor doar la camp. Am zis avioane ca sa inteleaga omaneii ca ne delimitam de dronistii care zboara printer blocuri, incearca sa intelegi subtilitatile, daca nu, ti le explic direct, nu e problema.
#2485
Postat 31 August 2015 - 02:03 PM
Asta e un forum, asadar trebuie sa te exprimi corect, nu sa dai jumatati de subtilitati. Ca nu te vede nimeni daca tragi cu ochiul sau razi cu coltul gurii.
Deci, pe viitor, explica direct.
#2486
Postat 31 August 2015 - 02:05 PM
renatoa, la 31 August 2015 - 01:53 PM, a spus:
E ca si cum ai zice ca bmw (cu numere de bulgaria ;) ) e automobilism :D
Din start sfideaza ratiunea de baza automobilului: sa te duca din punctul A in punctul B. Sunt luate ca sa li se faca un "plin" de 5 lei sambata seara, si sa... aspire :D
De ZMR as zice mai degraba ca e rupere de brate, elici si antene. Figurile ti le rupi cand iti iese ceva notabil. De obicei, involuntar. :))
#2488
Postat 01 September 2015 - 10:41 AM
renatoa, la 31 August 2015 - 07:37 AM, a spus:
Este ceva incropeala pentru aeromodelismul sportive, in rest nimic, adica se aplica regulile de la aviatia mare :D
>Avem voie sa zburam?
DA!
>Cum? Unde?
In orice spatiu G, care in RO aproape ca nu este :D
sau pe terenuri sub egida AR, sub umbrela spatiului lor
>Pana unde?
Orizontal in raza vizuala, in sus 150m
La 500m de locuinte, sosele, obiective.
de aeroporturi nu mai zic, ca acolo nu este spatiu G
Spaţiu aerian de clasa G încă este destul in România. Tot ce nu e CTR (colorat în roz pe hartă) este spaţiu G. TMA-urile sunt de la cel puţin 600m în sus, însă trebuie să verificaţi NOTAM-urile, pentru că sunt diverse zone restricţionate, mai ales de către armată. Dar nici astea nu sunt toate de la sol.
Fisiere atasate
-
VFR Moldova.jpg (321.17K)
Number of downloads: 30 -
VFR Muntenia.jpg (369.05K)
Number of downloads: 28 -
VFR Transilvania.jpg (368.63K)
Number of downloads: 28
Aceasta postare a fost editata de lrbc: 01 September 2015 - 10:41 AM
#2489
Postat 01 September 2015 - 12:17 PM
lrbc, la 01 September 2015 - 10:41 AM, a spus:
Buna acele harti nu sunt valide. Multe din ctr-uri au deja o alta forma. In Aip sunt datele corecte. Daca intrati pe pagina ara veti gasi o harta cu google ertha cu toate ctr-urile tma etc facute dupa aip de catre ara:)
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2490
Postat 01 September 2015 - 01:48 PM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 12:17 PM, a spus:
Ştiu că hărţile-s din 2009, dar pe ultimele le am doar în format pdf. Ideea nu era asta, ci faptul că spaţiu G în care se poate zbura cu aeromodelele încă este foarte mult în comparaţie cu cel de clasă C.
#2492
Postat 01 September 2015 - 04:04 PM
DronaGMG, la 01 September 2015 - 03:27 PM, a spus:
multumesc de informare....vom pregati un document pentru ei pana in data de 25 septembrie 2015. Ne vom consulta public cu referire la acest subiect.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2493
Postat 01 September 2015 - 04:08 PM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:04 PM, a spus:
Va invit inca de pe acum sa veniti cu propuneri clare pro si contra la fiecare propunere facuta de document...
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2494
Postat 01 September 2015 - 04:36 PM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:08 PM, a spus:
Atasat veti putea gasi un document mai detaliat. ARA are deja cont facut la ei pe site deci putem sa transmitem observatiile noastre din RO.
Din pacate timpul este unul foarte scurt pentru un astfel de document.
Va rog cei care au posibilitatea de asi sacrifica din timpul liber pentru aeromodelism am rugamintea sa ma contacteze pentru a face un plan de bataie si sa ne apucam de treaba cat se poate de urgent. Singur nu am cum sa fac fata situatiei.....sunt si altele de facut....
O zi buna,
Andras
Fisiere atasate
-
id_312.pdf (1.1MB)
Number of downloads: 9
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2495
Postat 01 September 2015 - 04:51 PM
Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.
Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].
Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.
Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)
Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.
ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.
Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.
Fisiere atasate
-
205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf (369.91K)
Number of downloads: 8 -
id_312.pdf (1.1MB)
Number of downloads: 7
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2496
Postat 01 September 2015 - 07:16 PM
Ce inseamna
Propunerea 16 Orice vehicul aerian fără pilot vândut ca produs de consum cu masa mai mare de 1 kg ar putea să intre sub
incidența Directivei aplicabile privind siguranța generală a produselor și trebuie să fie echipat cu mijloacele
necesare pentru limitarea automată a accesului la spațiul aerian, precum și cu mijloace care să permită identificarea
automată.
#2497
Postat 01 September 2015 - 09:02 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:07 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2498
Postat 01 September 2015 - 09:08 PM
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:09 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2499
Postat 01 September 2015 - 09:21 PM
https://www.facebook...3/photos_stream
https://www.facebook...le.7/photos_all
Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html
0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE
[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
#2500
Postat 01 September 2015 - 09:26 PM
stelian, la 01 September 2015 - 09:21 PM, a spus:
Sa te vad cum le opresti arderea la 150m... In afara de electronica duci cu ea si un extinctor... Da' ai grija, sa fie in termen, cu atestare de la Pompieri... :angry2:
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 September 2015 - 09:27 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2501
Postat 01 September 2015 - 09:36 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2502
Postat 02 September 2015 - 06:38 AM
Nu stiu daca acum exista dispozitivele mentionate, nu sunt oricum interesat de ele, dar cu siguranta n-au ce cauta pe aeromodelele zburate in raza vizuala. Daca cineva isi doreste o drona autonoma de dimensiuni mai mari, n-are decat sa si-o echipeze corespunzator. Privind problema prin prisma sigurantei zborului in ansamblu, doar asa as vedea rostul unor astfel de dispozitive. Asa cum formuleaza ei ar trebui sa pui pe orice model, fara exceptie, astfel de idiotenii. Astea-s sigur propuneri de-ale unuia care vede numai Boeinguri peste tot...
Pe de alta parte, unui DJI Phantom de exemplu, daca-i mai adaugi si nazbatiile astea, mai zboara doar prin catapultare!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2503
Postat 02 September 2015 - 09:39 AM
Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.
Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!
Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.
Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 September 2015 - 09:42 AM
#2504
Postat 02 September 2015 - 12:50 PM
renatoa, la 02 September 2015 - 09:39 AM, a spus:
Normele nu au fost intocmite de niste birocrati incuiati cum s-ar crede, ci sunt si oameni de aviatie pe acolo, care pun siguranta inainte de toate... si nu cred sa e cazul sa incepem iar cu contrargumente mioritice gen smurd zboruri private.
Acele dispozitive care va umplu de uimire, si care eonat apreciati ca ar avea nise kg, sunt deja incluse in phantom, si chiar, horror, intr-o drona de numai 410 grame, ma refer la Parrot Bebop, cu simplul scop de a nu lasa pilotul, care poate avea si 8-9 ani, sa faca prosti.
Analizati un pic mai mult ce inseamna "vândut ca produs de consum"... adica la supermarket, in volume de masa, fara limita de varsta... sa avem iertare, asa ceva si la 1kg este o arma cu 8 taisuri rotindu-se la 4000 RPM care iti poate sari in fata ! Mi-e greu sa imi imi imaginez in clipa asta jucarie mai periculoasa ! Si vreti sa nu se impuna nici o limitare la asa ceva... ?! :unsure:
Pe e alta parte, acelasi termen "vândut ca produs de consum" folosit invers, drept criteriu de excluziune ;) mie imi suna ca poate fi folosit ca o portita de scapare: nu se aplica daca e construit de cel care il zboara ;) Asta inseamna ca respectivul are niste cunostiinte, deci o varsta si implicit un nivel de discernamant posibil superior celui de care scriam mai sus ;)
Ar trebui ca aceasta parte sa ne bucure ca incurajeaza revenirea la origini a modelismului, ce naiba, am ajuns sa ne batem pentru liberalizarea RTF-urilor ! Chiar considerati modelist un zburator de drona luata de la cora ?!
Ce ar trebui intr-adevar discutat (cu calm) si gasite solutii realistice este categoria 4-25kg, unde asemene dispozitiv NFZ (no fly zone) este obligatoriu si va include cu siguranta din start zonele din jurul aeroporturilor. Asta inseamna ca la o adunare la sanpetru nu vei putea sa pornesti motorul unui acrobat mai mare de 4kg... iar daca avionul nu are dispozitivul, zborul e ilegal. E un cerc vicios, care trebuie rezolvat cumva.
Am vorbit aseara la telefon cu dl.Comnean, care este in momentul acesta in Germania, la un meeting de jeturi unde cam tot ce misca are peste 25kg.
Pe langa faptul ca nici nu se stia de documentul de care discutam, fiind prea proaspat, va dati seama ce impact a avut acolo relatarea mea telefonica.
Asa ca nu suntem singurii care vom face scandal, dar hai sa il facem pe chestii serioase, nu pe interdictia jucariilor...
Like!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#2505
Postat 02 September 2015 - 06:33 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 02 September 2015 - 06:33 PM
#2506
Postat 02 September 2015 - 08:25 PM
Exceptam zonele pentru decolare si aterizare, oricum interzise zburatoarelor noastre.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#2507
Postat 03 September 2015 - 09:07 AM
Andrix_y, la 01 September 2015 - 04:51 PM, a spus:
Comisia Europeană a însărcinat AESA să elaboreze o serie de norme europene privind vehiculele aeriene fără
pilot. Definiția unui vehicul aerian fără pilot este destul de largă, deoarece include toate tipurile de aeronave
autonome pilotate de la distanță, de la dispozitivele de mici dimensiuni destinate consumului și care sunt utilizate
în scop recreativ până la aeronavele de mari dimensiuni utilizate pe distanțe foarte lungi în operațiuni de
securitate sau alte operațiuni critice. Prin urmare, industria vehiculelor aeriene fără pilot are un caracter variat,
inovator și internațional, prezentând un potențial de creștere enorm, precum și posibilitatea de a genera locuri
de muncă. În același timp, este necesar să se asigure o dezvoltare în condiții de siguranță,securitate și ecologice
și să se respecte preocupările cetățenilor pentru siguranță, confidențialitate și protecția datelor.
Ținând seama de aceste două serii de priorități, AESA propune modificarea normelor actuale
din domeniul aviației pentru a se lua în considerare cele mai recente evoluții
înregistrate în materie de vehicule aeriene fără pilot [A‑NPA (Notice of Proposed
Amendment) – notificare privind propunerea de modificare a normelor].
Avem posibilitatea să participam la acest proces și să contribuiți la conturarea viitoarelor
reglementări prin prezentarea unor observații pertinente.
Atasat veti putea gasi un rezumat al ANPA 201510 și a fost tradus în toate limbile UE (205933_EASA_Summary of the ANPA_RO.pdf)
Atasat veti putea gasi documentul integral (id_312.pdf)
Putem sa transmitem observațiile noastre până la 25 septembrie 2015.
ARA doreset sa fac o echipa care sa lucreze la acest subiect cat mai serios posibil, in acelasi timp ARA va lua legatura cu FRMD si alte entitati pentru a acoperii o arie cat mai laraga.
Am rugamintea cei care doresc sa se alature acestei echipe sa ma contacteze personal cat se poate de urgent.
Pana in prezent avem 4 voluntari care doresc sa intre in echipa. Din punctul meu de vedere prea putini. Avem nevoie de mai multe pareri si idei.
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#2508
Postat 03 September 2015 - 10:52 AM
Nu au fost deloc impresionați de "problemele" expuse și am purtat o discuție destul de lungă pe tema asta între zboruri și după la o bere. Pentru ei treaba e clară. Aeromodeliști sunt doar cei care construiesc. RTF au doar pentru copiii care învață să zboare (spume) și se mai destind și cu lupte între spume ieftine.
Asociația lor știe de inițiativele legislative și mi s-a spus ca există o comisie formată de specialiști din toate țările UE care lucrează la Bruxel. Specialiști în aviație.
Au modele care depășesc 5 kg (majoritatea peste 10 kg). De mai bine de un an, pentru ca zboară în zona de control Hamburg, au montat pe aeromodele transpondere, au înmatriculat și au stații portabile. Mi s-a arătat un transponder pentru aeromodele. Are 35 gr. și costă aproape 60 euro. Înmatricularea unui aeromodel costă 100 euro și este legată de transponder care poate fi mutat de pe un model pe altul. De fapt se înmatriculează un transponder de persoană și nu numărul de modele deținute. Despre drone nici nu au vrut să discute. Nu le consideră aeromodele fiind în afara scopului educativ primar.
În spațiul de categorie G nu sunt restricții cu condiția să zbori pe terenuri publice departe de zone populate (aici tot omul are mașină). Se mai zboară pe terenurile publice de joacă cu modele de până în 2 kg., dar dacă ai scăpat modelul în curtea cuiva trebuie să-l "cumperi" de la respectivul. Dacă nu ai produs pagube, cu un pachet de wursti ți-l iei înnapoi. Totul se petrece cu zâmbetul pe buze, relaxat și foarte politicos.