Modelism - RHC Forum: BEAVER DHC2 din depron - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BEAVER DHC2 din depron Pentru motor 400

#211 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 10 February 2006 - 02:52 PM

Sorry. Cred ca o sa renunt la ei. Oricum nu-mi plac, baga tot felul de reclame, chiar si unele cu continut dubios pe pagina.
0

#212 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 10 February 2006 - 02:57 PM

NP
baga linkul dat de esox direct in bara de adresa de sus
si o sa-l vezi :lol:
0

#213 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 10 February 2006 - 08:31 PM

@Dragut: Mersi, pentru ajutor!

Si ca sa nu spunetii, ca doar stau, am mai avansat si cu constructia: am invelit aripa, am facut rotunjirile la capete si locasele pentru servourile de eleroane (conform recomandarilor tale si eu pun 2, Jestere).
Nu prea i-mi place, ca eleroanele sunt pe toata lungimea bordului de fuga, dar cred ca deocamdata le las asa. Daca cumva prin vreo minune ajunge la o anumita vechime in zbor (Doamne ajuta sa ajunga), poate voi transforma o parte din eleroane in flapsuri.
Am si poze dar desi am redus rezolutia la aparat, tot mari au iesit si nu incap aici.
0

#214 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 10 February 2006 - 10:09 PM

salut. am primit si eu recent noul beaver, si o sa incep cand am timp constructia la el, adica la fuzelaj ca aripa e inca intreaga. cred ca voi pune si o buca' de 6mm in interior pt rezistenta si pt inceput renunt la tren. am luat elicii, poxipol am, am luat si o scula proxxon super finuta, deci ramane sa ma apuc de constructie.
spor la treaba esox, si sper sa le vedem in aer!

Aceasta postare a fost editata de jester: 10 February 2006 - 11:37 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#215 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 February 2006 - 02:24 AM

Dragut, la 10 Feb 2006, 14:57, a spus:

NP
baga linkul dat de esox direct in bara de adresa de sus
si o sa-l vezi :o

Multumesc. Asa merge.
0

#216 Useril este offline   VOG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Vancouver, BC
  • Interests:Airplanes

Postat 11 February 2006 - 05:47 AM

Salutare constructori de Beaver-e

Acuma daca imi permiteti sa intervin, dupa titlul subiectului, avionul este sau trebuia sa fie din depron
( de fapt ceea ce se gaseste la Practiker este Extrupor si nu Depron - asta doar ca precizare).Parerea mea personala este ca lucrarea ar fi iesit mult mai usoara si mai rezistenta din balsa invelit cu solar film( daca tot pui nervuri cu lonjeroane, placaje si intarituri din balsa, eleroane din balsa etc.....).
La anvergura din plan, cu motor 400 cu reductor si cu 7 celule NiMh, construit clasic din balsa, greutatea iese in jur de 500 g. Cu profilul din plan, si la greutatea asta avionul zboara chiar si planat ( fara motor!).
Daca tot vreti o constructie din Depron, atunci singura piesa mai mare din placaj ( sau balsa) trebuie sa fie soclul motorului ( plus o bagheta de 10 X 10 mm pt fixare). In rest totul din Depron daca vreti sa fie usor...

Spor la treaba!
Omul nu se impiedica de munti, ci de musuroaiele de cartita!
0

#217 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 11 February 2006 - 11:15 AM

VOG, la 11 Feb 2006, 05:47, a spus:

Salutare constructori de Beaver-e

Acuma daca imi permiteti sa intervin, dupa titlul subiectului, avionul este sau trebuia sa fie din depron
( de fapt ceea ce se gaseste la Practiker este Extrupor si nu Depron - asta doar ca precizare).

uite ca asta nu am stiut. credeam ca e acelsi lucru. si unde putem gasi depron adevarat?

multumim pentru sfat.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#218 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 February 2006 - 12:07 PM

de fapt la practiker se gaseste si depron si extrupor.
depinde ce-i ceri vanzatorului.
flying is my life...
0

#219 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 11 February 2006 - 03:33 PM

polistiren extrudat am gasit eu. ala de care e? :lol:
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#220 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 11 February 2006 - 05:20 PM

Eu ori de cate ori am intrebat la orice Praktiker (Cluj, Brasov, Bucuresti Militari), habar n-aveau nici de depron, nici de extrupor. M-am dus singur si am descoperit placile alea verzi pentru izolare. Depron adevarat am gasit intr-un magazin in Bucuresti, pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, vizavi cu sediul Antena1. M-a indrumat acolo cineva de pe forum, intr-un subiect despre depron. Aveau de 3 si de 6 mm, la pret mult mai mare decat la Praktiker.
Sincer eu nu am constatat mare diferenta calitativa intre cele doua tipuri.

Probabil se poate construi si numai din depron. In proiect se prevede din balsa lonjeronul aripii, precum si bordurile de atac si de fuga, resp. eleroanele. Unii pun lonjeron de carbon, eu am bus de brad toate. La momentul respectiv nu aveam balsa. Poate sunt pe cale gresita, dar sper ca va zbura totusi. Daca nu... asta este. Oricum am petrecut niste ore frumoase construind-ul. Poate reusesc sa recuperez ce pierd la greutate, punind LiPo si BL. Sper sa am in curand un cantar de precizie, si atunci voi putea controla mai sever greutatea in timpul constructiei.

Apropos. Tocmai am terminat constructia unui mini planor numit Escolar, pentru junior, dupa un plan luat de pe net. In loc de balsa totul este din depron. Anvergura este de 40 cm, foarte stabil, usor, rezistent, planeaza axcelent. Baiatul nu-l mai lasa din maini.
0

#221 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 February 2006 - 05:48 PM

Depronul dupa cite imi aduc aminte a fost fabricat la inceput de o firma olandeza sau belgiana care i-a dat aceasta denumire.Mai tirziu au inceput sa fabrice si alte firme
depronul in licenta si au aparut nume ca selitac extrupor, etc. care au aceleasi proprietati.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#222 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 11 February 2006 - 06:16 PM

Tocmai cand m-am documentat si io cum e cu diferenta dintre extrupor si depron, am aflat azi ca mai exista inca un tip de material, care seamana cu polistirenu' expandat, da' vanzatoru' de acolo n-a stiut sa-mi dea detalii. La aspect apare teribil de fain, parca e facut din bilutze mici de tot si foarte compact si elastic, in comparatie cu polistirenu si depronu'. Seamana teribil cu icrele de peste, presate putin !! :lol: Stie careva despre asta ceva ?
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#223 Useril este offline   VOG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Vancouver, BC
  • Interests:Airplanes

Postat 11 February 2006 - 06:49 PM

Salutari,

Vad ca discutia a degenerat intr-o filosofie despre denumirea materialelor si rezistenta lor.Ideea de baza din mesajul meu era despre tehnica de constructie.
O structura celulara din depron, extrupor sau ce mai exista pe piata, este suficient de rezistenta fara alte lonjeroane din carbon, balsa, placaj etc.
Tuburile din carbon in general se folosesc la aripile fara profil, facute din depron de 6 mm, pentru rezistenta la rupere.Daca pui nervuri din scirt, este suficient un lonjeron din scirt de 6 mm, doar pentru a crea structura celulara.Bordul de fuga rezulta din lipirea celor doua foi de 3 mm, iar pentru bordul de atac se poate folosi tot o bagheta din scirt de 6 mm...
Bineinteles, nu poti sa dai cu aeroplanul de pamint sanatos, si sa-i ceri sa si reziste.Nu rezista la actiuni din astea nici fibra de sticla ranforsata cu carbon si kevlar....

Spor la treaba
Omul nu se impiedica de munti, ci de musuroaiele de cartita!
0

#224 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 12 February 2006 - 01:57 PM

deci pana la urma, folosim acelasi material sub alta denumire...asta nu-i asa grav
eu unu am respectat planurile si am pus longeron de 6mm diametru,rotund, in gaurile alea rotunde, balsa la BA si la BF unde se imbina eleronul este brad 5x10, eleroanele sunt integrale din balsa, 2 placi de 5mm lipite apoi slefuite, insa eu am mai taiat putin din BF-ul nervurilor interiaore ca sa latesc putin eleroanele, acum avand apox 3,7cm coarda, 2,4 mi s-a parut prea putin.
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#225 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 12 February 2006 - 06:39 PM

@ VOG
Probabil e asa cum spui tu: o fi destul de rezistenta structura de depron fara orice lemn. In zbor normal si in conditii optime probabil totul ar rezista.
Totusi, proiectantul acestui model a stiut ceva: la versiunea actuala (nu prima) a bagat un fel de lonjeron de lemn dur chiar si in AO. Eu fiind incepator in zbor RC, nu as fi avut curajul sa-l fac numai din depron. Nu am respectat planul in sensul ca am intarit in plus structura. O fi greseala mare? Vom afla...

Insa stiu sigur, ca modelul meu daca va zbura, nu va decola si ateriza de pe pista de beton sau alta suprafata neteda. In cel mai bun caz de pe iarba tunsa. Si chiar nu vad cum ar rezista inbinarea tren aterizare - fuselaj, facut numai din depron. Acumulatorul de 150 de grame ar sari din fuselaj la primul soc, distrugindu-l. Partea aceasta trebuie neaparat intarita cumva. Cea ce au facut-o de alfel toti, cei care au reconstruit modelul acesta. Pacat ca nu se vede foarte clar in pozele de pe site.

Nu am trecut inca de faza acesta de constructie, asa ca daca ai idei, solutii, chiar si integral din depron, te rog sa ne spui. Ne ai ajuta mult si ne-ai scapa de multe probleme.
0

#226 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 12 February 2006 - 10:47 PM

salut...vin cu o lamurire pt esox :lol:
uite eu am facut un piper mai miculut doar din depron...ma refer la fusejal,stabiliaz orizont/vertical. aripa o aveam de la alt model.
ii drept ca nu am un 400 in bot, si nici acumualt de cine stie cati 6A/h dar nu am avut probleme cu el...si zboara bine.
am sa pun 2 3 poze sa-ti faci o idee despre ce vorbesc.
0

#227 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 12 February 2006 - 10:53 PM

una bucata

Fisiere atasate


0

#228 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 12 February 2006 - 10:55 PM

2 bucata

Fisiere atasate


0

#229 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 13 February 2006 - 08:30 AM

Mersi, Rares. Mai poti da detalii de constructie, echipare? Nu-i vad trenul de aterizare. Il aterizezi pe burta?
0

#230 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 14 February 2006 - 03:08 AM

salutari
am incercat in mare sa fac totul cat mai simplu pt avionasul acesta ca nu am avut cine stie cat timp de constructie la el.are un speed180 in bot direct drive si acumulat NiCd 300mA/h, 2 servouri micro si un regulator de vreo 10A.
trenul de aterizare este si el prezent prin camera pe undeva, dar nu l-am prins de avion ca sa nu faca buba ca cine stie in ce balarii il agat si se rupe fuselajul.ca sa-l prind o sa trebuiasca sa mai lipesc ceva lemn pe el ca sa aibe un suport mai rigid plus de asta o sa cresca ceva greutatea si la asa marimi chiar nu prea ii vad rostul. face burta treaba buna :)
in zbor se comporta bine, viteza fiind undeva pe la 10m/s.treaba nasoala vine odata cu vantul...ca saracutu' nu prea poate sa faca fata la vant mai puternic.cel mai mare inconvenient la el este ca zboara undeva in jur de 5 min (aici ma refer la timpul de functionare al motorului)
finetea lui este de 1:~4m...
in viitor urmeaza sa fie echipat cu un lipo si poate un brushless mai mic (cd-rom) sa vedem ce poa' sa faca
spor la treaba
0

#231 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2006 - 11:26 AM

domnu_doctor, la 11 Feb 2006, 18:16, a spus:

... parca e facut din bilutze mici de tot si foarte compact si elastic, in comparatie cu polistirenu si depronu'. Seamana teribil cu icrele de peste, presate putin !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif Stie careva despre asta ceva ?

Daca seamana cu materialul din care e facut EZ* atunci e elapor. Dar nu prea cred sa fie la vanzare elapor in RO.
Acuma ce e drept, si polistirenul expandat e de fel de fel de densitati si calitati...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#232 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 16 February 2006 - 01:11 PM

Fiind in arest la domiciliu in ultimele zile, am mai apucat sa fac cate ceva la Beaver.
Am rezolvat ramforsarea fuselajului: pe laterale cate 2 placi de depron de 3 mm, lipite cu fibra perpendiculara (multam pentru sfat, dom'doctor). Am mai lipit o placa de 3 mm in burta si am astupat gaura care era initial pentru accesarea bateriei. Locasul bateriei facut din polistiren (cutia aceea de ambalaj), da o rezistenta in plus partii inferioare. Accesarea bateriei se va face dinspre partea de sus, dupa demontarea aripii (prinsa cu banda de cauciuc). Trenul de aterizare - daca va fi - va fi prins de placuta de placaj, ingropat si lipit bine in fuselaj.
Panoul de foc l-am facut din sticlotextolit de 1 mm.

Greutatea totala la faza asta a ajuns undeva pe la 300 si ceva de grame. Parca inca nu-i submarin. Ce parere aveti?
Mai am de pus eleroanele si de echipat cu RC.
Din pacate momentan nu am aparat sa fac poze.
0

#233 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 16 February 2006 - 10:29 PM

esox, la 16 Feb 2006, 13:11, a spus:

Fiind in arest la domiciliu in ultimele zile

ai dat cu avionul in cineva? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Citeaza

Greutatea totala la faza asta a ajuns undeva pe la 300 si ceva de grame


mai mie de ce nu imi ies asa usore? al meu in total are 690g, dar daca scad motorul si "avionica" si trenul de aterizare, sigur depasesc alea 300g ale tale. si nici nu am intaritura de depron in interior. vorbeam de casotrul vechi. unde gresesc? :o :D :D
I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#234 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 February 2006 - 08:20 AM

esox, la 16 Feb 2006, 13:11, a spus:

... Am rezolvat ramforsarea fuselajului: pe laterale cate 2 placi de depron de 3 mm, lipite cu fibra perpendiculara (multam pentru sfat, dom'doctor).

Ma bucur ca ti-a fost de folos ! :o

Dar din dar se face, nu ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Citeaza

Panoul de foc l-am facut din sticlotextolit de 1 mm.


Nu-i cam gros ?? Daca pui de 0,7 sau chiar 0,5 e suficient, zic eu. Materialu' e foarte rezistent. Eu l-am folosit la trenu' de la bif' si a iesit cu mult peste asteptari !! ;) Chiar ... prea ! :)

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#235 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 February 2006 - 08:22 AM

Valteras, la 15 Feb 2006, 11:26, a spus:

domnu_doctor, la 11 Feb 2006, 18:16, a spus:

... parca e facut din bilutze mici de tot si foarte compact si elastic, in comparatie cu polistirenu si depronu'. Seamana teribil cu icrele de peste, presate putin !! :)  Stie careva despre asta ceva ?

Daca seamana cu materialul din care e facut EZ* atunci e elapor.

Da, @Valterila ! Intre timp m-am mai documentat si ... asa este.
Mersi !!

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#236 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 17 February 2006 - 08:56 AM

jester, la 16 Feb 2006, 22:29, a spus:

ai dat cu avionul in cineva? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Nu, am dus un razboi cu niste bacili si la primele batalii am ramas invins...

Citeaza

mai mie de ce nu imi ies asa usore? al meu in total are 690g, dar daca scad motorul si "avionica" si trenul de aterizare, sigur depasesc alea 300g ale tale. si nici nu am intaritura de depron in interior. vorbeam de casotrul vechi. unde gresesc? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif  ;)  :o

Poate eu gresesc. L-am cantarit cu cantarul de bucatarie, la care precizia lasa mult de dorit. Sper sa nu am surprize neplacute (vine si cantarul de precizie de 0.5 grame)
:)

@dom'doctor
De fapt e mai subtire decat 1 mm. Cred ca e de 0,7. Ma tot uit la sublere prin magazine si ma doare inima. Sigur o sa cumpar unul, dar nu stu cand.
Sa ne spui si noua unde se gaseste elapor. E scump?
0

#237 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 February 2006 - 01:47 PM

esox, la 17 Feb 2006, 08:56, a spus:

...Sa ne spui si noua unde se gaseste elapor. E scump?

Depinde cat de ... mancacios esti :) !
La tavitzele ... de mici !! ;) sau semipreparate de carne !!

Stima,

Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 17 February 2006 - 01:48 PM

40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#238 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 17 February 2006 - 07:01 PM

Aia stiam si eu, dar mai mult seamana cu depron. Sau iarasi amestecam denumirile? Din cate am inteles eu elaporul e ceva mai tare.
0

#239 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 17 February 2006 - 07:39 PM

Eu asa am informatia. Poate gresesc... :D
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#240 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 February 2006 - 08:44 PM

gresesti!
tavitele de mici sunt depron.

elaporul este cu totul altceva.

elaporul este un polistiren expandat la o temperatura si presiune mult mai mare decat cel normal.probabil ca si formula chimica a elaporului difera.
proprietatile fizice ale elaporului difera mult fata de cele ale polistirenului expandat , extrudat sau depronului.

pionierii in elapor sunt cei de la multiplex.
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 24 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu