BEAVER DHC2 din depron Pentru motor 400
#211 Guest_esox_*
Postat 10 February 2006 - 02:52 PM
#212
Postat 10 February 2006 - 02:57 PM
baga linkul dat de esox direct in bara de adresa de sus
si o sa-l vezi :lol:
#213 Guest_esox_*
Postat 10 February 2006 - 08:31 PM
Si ca sa nu spunetii, ca doar stau, am mai avansat si cu constructia: am invelit aripa, am facut rotunjirile la capete si locasele pentru servourile de eleroane (conform recomandarilor tale si eu pun 2, Jestere).
Nu prea i-mi place, ca eleroanele sunt pe toata lungimea bordului de fuga, dar cred ca deocamdata le las asa. Daca cumva prin vreo minune ajunge la o anumita vechime in zbor (Doamne ajuta sa ajunga), poate voi transforma o parte din eleroane in flapsuri.
Am si poze dar desi am redus rezolutia la aparat, tot mari au iesit si nu incap aici.
#214
Postat 10 February 2006 - 10:09 PM
spor la treaba esox, si sper sa le vedem in aer!
Aceasta postare a fost editata de jester: 10 February 2006 - 11:37 PM
#215
Postat 11 February 2006 - 02:24 AM
Dragut, la 10 Feb 2006, 14:57, a spus:
baga linkul dat de esox direct in bara de adresa de sus
si o sa-l vezi :o
Multumesc. Asa merge.
#216
Postat 11 February 2006 - 05:47 AM
Acuma daca imi permiteti sa intervin, dupa titlul subiectului, avionul este sau trebuia sa fie din depron
( de fapt ceea ce se gaseste la Practiker este Extrupor si nu Depron - asta doar ca precizare).Parerea mea personala este ca lucrarea ar fi iesit mult mai usoara si mai rezistenta din balsa invelit cu solar film( daca tot pui nervuri cu lonjeroane, placaje si intarituri din balsa, eleroane din balsa etc.....).
La anvergura din plan, cu motor 400 cu reductor si cu 7 celule NiMh, construit clasic din balsa, greutatea iese in jur de 500 g. Cu profilul din plan, si la greutatea asta avionul zboara chiar si planat ( fara motor!).
Daca tot vreti o constructie din Depron, atunci singura piesa mai mare din placaj ( sau balsa) trebuie sa fie soclul motorului ( plus o bagheta de 10 X 10 mm pt fixare). In rest totul din Depron daca vreti sa fie usor...
Spor la treaba!
#217
Postat 11 February 2006 - 11:15 AM
VOG, la 11 Feb 2006, 05:47, a spus:
Acuma daca imi permiteti sa intervin, dupa titlul subiectului, avionul este sau trebuia sa fie din depron
( de fapt ceea ce se gaseste la Practiker este Extrupor si nu Depron - asta doar ca precizare).
uite ca asta nu am stiut. credeam ca e acelsi lucru. si unde putem gasi depron adevarat?
multumim pentru sfat.
#218
Postat 11 February 2006 - 12:07 PM
depinde ce-i ceri vanzatorului.
#219
Postat 11 February 2006 - 03:33 PM
#220 Guest_esox_*
Postat 11 February 2006 - 05:20 PM
Sincer eu nu am constatat mare diferenta calitativa intre cele doua tipuri.
Probabil se poate construi si numai din depron. In proiect se prevede din balsa lonjeronul aripii, precum si bordurile de atac si de fuga, resp. eleroanele. Unii pun lonjeron de carbon, eu am bus de brad toate. La momentul respectiv nu aveam balsa. Poate sunt pe cale gresita, dar sper ca va zbura totusi. Daca nu... asta este. Oricum am petrecut niste ore frumoase construind-ul. Poate reusesc sa recuperez ce pierd la greutate, punind LiPo si BL. Sper sa am in curand un cantar de precizie, si atunci voi putea controla mai sever greutatea in timpul constructiei.
Apropos. Tocmai am terminat constructia unui mini planor numit Escolar, pentru junior, dupa un plan luat de pe net. In loc de balsa totul este din depron. Anvergura este de 40 cm, foarte stabil, usor, rezistent, planeaza axcelent. Baiatul nu-l mai lasa din maini.
#221
Postat 11 February 2006 - 05:48 PM
depronul in licenta si au aparut nume ca selitac extrupor, etc. care au aceleasi proprietati.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#222
Postat 11 February 2006 - 06:16 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#223
Postat 11 February 2006 - 06:49 PM
Vad ca discutia a degenerat intr-o filosofie despre denumirea materialelor si rezistenta lor.Ideea de baza din mesajul meu era despre tehnica de constructie.
O structura celulara din depron, extrupor sau ce mai exista pe piata, este suficient de rezistenta fara alte lonjeroane din carbon, balsa, placaj etc.
Tuburile din carbon in general se folosesc la aripile fara profil, facute din depron de 6 mm, pentru rezistenta la rupere.Daca pui nervuri din scirt, este suficient un lonjeron din scirt de 6 mm, doar pentru a crea structura celulara.Bordul de fuga rezulta din lipirea celor doua foi de 3 mm, iar pentru bordul de atac se poate folosi tot o bagheta din scirt de 6 mm...
Bineinteles, nu poti sa dai cu aeroplanul de pamint sanatos, si sa-i ceri sa si reziste.Nu rezista la actiuni din astea nici fibra de sticla ranforsata cu carbon si kevlar....
Spor la treaba
#224
Postat 12 February 2006 - 01:57 PM
eu unu am respectat planurile si am pus longeron de 6mm diametru,rotund, in gaurile alea rotunde, balsa la BA si la BF unde se imbina eleronul este brad 5x10, eleroanele sunt integrale din balsa, 2 placi de 5mm lipite apoi slefuite, insa eu am mai taiat putin din BF-ul nervurilor interiaore ca sa latesc putin eleroanele, acum avand apox 3,7cm coarda, 2,4 mi s-a parut prea putin.
#225 Guest_esox_*
Postat 12 February 2006 - 06:39 PM
Probabil e asa cum spui tu: o fi destul de rezistenta structura de depron fara orice lemn. In zbor normal si in conditii optime probabil totul ar rezista.
Totusi, proiectantul acestui model a stiut ceva: la versiunea actuala (nu prima) a bagat un fel de lonjeron de lemn dur chiar si in AO. Eu fiind incepator in zbor RC, nu as fi avut curajul sa-l fac numai din depron. Nu am respectat planul in sensul ca am intarit in plus structura. O fi greseala mare? Vom afla...
Insa stiu sigur, ca modelul meu daca va zbura, nu va decola si ateriza de pe pista de beton sau alta suprafata neteda. In cel mai bun caz de pe iarba tunsa. Si chiar nu vad cum ar rezista inbinarea tren aterizare - fuselaj, facut numai din depron. Acumulatorul de 150 de grame ar sari din fuselaj la primul soc, distrugindu-l. Partea aceasta trebuie neaparat intarita cumva. Cea ce au facut-o de alfel toti, cei care au reconstruit modelul acesta. Pacat ca nu se vede foarte clar in pozele de pe site.
Nu am trecut inca de faza acesta de constructie, asa ca daca ai idei, solutii, chiar si integral din depron, te rog sa ne spui. Ne ai ajuta mult si ne-ai scapa de multe probleme.
#226
Postat 12 February 2006 - 10:47 PM
uite eu am facut un piper mai miculut doar din depron...ma refer la fusejal,stabiliaz orizont/vertical. aripa o aveam de la alt model.
ii drept ca nu am un 400 in bot, si nici acumualt de cine stie cati 6A/h dar nu am avut probleme cu el...si zboara bine.
am sa pun 2 3 poze sa-ti faci o idee despre ce vorbesc.
#227
Postat 12 February 2006 - 10:53 PM
Fisiere atasate
-
Picture_48.jpg (30.71K)
Number of downloads: 224
#228
Postat 12 February 2006 - 10:55 PM
Fisiere atasate
-
Picture_47.jpg (23.59K)
Number of downloads: 198
#229 Guest_esox_*
Postat 13 February 2006 - 08:30 AM
#230
Postat 14 February 2006 - 03:08 AM
am incercat in mare sa fac totul cat mai simplu pt avionasul acesta ca nu am avut cine stie cat timp de constructie la el.are un speed180 in bot direct drive si acumulat NiCd 300mA/h, 2 servouri micro si un regulator de vreo 10A.
trenul de aterizare este si el prezent prin camera pe undeva, dar nu l-am prins de avion ca sa nu faca buba ca cine stie in ce balarii il agat si se rupe fuselajul.ca sa-l prind o sa trebuiasca sa mai lipesc ceva lemn pe el ca sa aibe un suport mai rigid plus de asta o sa cresca ceva greutatea si la asa marimi chiar nu prea ii vad rostul. face burta treaba buna :)
in zbor se comporta bine, viteza fiind undeva pe la 10m/s.treaba nasoala vine odata cu vantul...ca saracutu' nu prea poate sa faca fata la vant mai puternic.cel mai mare inconvenient la el este ca zboara undeva in jur de 5 min (aici ma refer la timpul de functionare al motorului)
finetea lui este de 1:~4m...
in viitor urmeaza sa fie echipat cu un lipo si poate un brushless mai mic (cd-rom) sa vedem ce poa' sa faca
spor la treaba
#231
Postat 15 February 2006 - 11:26 AM
domnu_doctor, la 11 Feb 2006, 18:16, a spus:
Daca seamana cu materialul din care e facut EZ* atunci e elapor. Dar nu prea cred sa fie la vanzare elapor in RO.
Acuma ce e drept, si polistirenul expandat e de fel de fel de densitati si calitati...
#232 Guest_esox_*
Postat 16 February 2006 - 01:11 PM
Am rezolvat ramforsarea fuselajului: pe laterale cate 2 placi de depron de 3 mm, lipite cu fibra perpendiculara (multam pentru sfat, dom'doctor). Am mai lipit o placa de 3 mm in burta si am astupat gaura care era initial pentru accesarea bateriei. Locasul bateriei facut din polistiren (cutia aceea de ambalaj), da o rezistenta in plus partii inferioare. Accesarea bateriei se va face dinspre partea de sus, dupa demontarea aripii (prinsa cu banda de cauciuc). Trenul de aterizare - daca va fi - va fi prins de placuta de placaj, ingropat si lipit bine in fuselaj.
Panoul de foc l-am facut din sticlotextolit de 1 mm.
Greutatea totala la faza asta a ajuns undeva pe la 300 si ceva de grame. Parca inca nu-i submarin. Ce parere aveti?
Mai am de pus eleroanele si de echipat cu RC.
Din pacate momentan nu am aparat sa fac poze.
#233
Postat 16 February 2006 - 10:29 PM
esox, la 16 Feb 2006, 13:11, a spus:
ai dat cu avionul in cineva? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Citeaza
mai mie de ce nu imi ies asa usore? al meu in total are 690g, dar daca scad motorul si "avionica" si trenul de aterizare, sigur depasesc alea 300g ale tale. si nici nu am intaritura de depron in interior. vorbeam de casotrul vechi. unde gresesc? :o :D :D
#234
Postat 17 February 2006 - 08:20 AM
esox, la 16 Feb 2006, 13:11, a spus:
Ma bucur ca ti-a fost de folos ! :o
Dar din dar se face, nu ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Citeaza
Nu-i cam gros ?? Daca pui de 0,7 sau chiar 0,5 e suficient, zic eu. Materialu' e foarte rezistent. Eu l-am folosit la trenu' de la bif' si a iesit cu mult peste asteptari !! ;) Chiar ... prea ! :)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#235
Postat 17 February 2006 - 08:22 AM
Valteras, la 15 Feb 2006, 11:26, a spus:
domnu_doctor, la 11 Feb 2006, 18:16, a spus:
Daca seamana cu materialul din care e facut EZ* atunci e elapor.
Da, @Valterila ! Intre timp m-am mai documentat si ... asa este.
Mersi !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#236 Guest_esox_*
Postat 17 February 2006 - 08:56 AM
jester, la 16 Feb 2006, 22:29, a spus:
Nu, am dus un razboi cu niste bacili si la primele batalii am ramas invins...
Citeaza
Poate eu gresesc. L-am cantarit cu cantarul de bucatarie, la care precizia lasa mult de dorit. Sper sa nu am surprize neplacute (vine si cantarul de precizie de 0.5 grame)
:)
@dom'doctor
De fapt e mai subtire decat 1 mm. Cred ca e de 0,7. Ma tot uit la sublere prin magazine si ma doare inima. Sigur o sa cumpar unul, dar nu stu cand.
Sa ne spui si noua unde se gaseste elapor. E scump?
#237
Postat 17 February 2006 - 01:47 PM
esox, la 17 Feb 2006, 08:56, a spus:
Depinde cat de ... mancacios esti :) !
La tavitzele ... de mici !! ;) sau semipreparate de carne !!
Stima,
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 17 February 2006 - 01:48 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#238 Guest_esox_*
Postat 17 February 2006 - 07:01 PM
#239
Postat 17 February 2006 - 07:39 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#240
Postat 17 February 2006 - 08:44 PM
tavitele de mici sunt depron.
elaporul este cu totul altceva.
elaporul este un polistiren expandat la o temperatura si presiune mult mai mare decat cel normal.probabil ca si formula chimica a elaporului difera.
proprietatile fizice ale elaporului difera mult fata de cele ale polistirenului expandat , extrudat sau depronului.
pionierii in elapor sunt cei de la multiplex.