BEAVER DHC2 din depron Pentru motor 400
#151
Postat 25 November 2005 - 01:51 PM
#152
Postat 25 November 2005 - 01:53 PM
jester, la 25 Nov 2005, 14:51, a spus:
l-ai angajat.....
probabil ca si cuplul te-a ajutat.
#153
Postat 25 November 2005 - 01:55 PM
Costel
P.S.- pune mana si refa-l. Nu mai decupa ferestrele.
#154
Postat 25 November 2005 - 01:56 PM
#155
Postat 25 November 2005 - 02:00 PM
#156
Postat 25 November 2005 - 02:02 PM
#157
Postat 25 November 2005 - 02:12 PM
Reconstruieste-l si inchide discutia!!!
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif :angry: :angry: :angry:
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 November 2005 - 02:13 PM
#158
Postat 25 November 2005 - 02:25 PM
Dragut, la 25 Nov 2005, 13:14, a spus:
AB17LUK, la 25 Nov 2005, 12:37, a spus:
Sorry, compozite parca suna mai inginereste http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
@Dragut, te rog sa te bagi numa' daca-l cunosti !! :angry: :D Ca altfel n-are nici un haz !! :angry: :angry:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#159
Postat 25 November 2005 - 03:05 PM
deci, @esox si pe viitor alexu' va doresc succes mai departe, si revin si eu sapt viitoare cu pozele din timpul reparatiilor. pana atunci, sa auzim de bine.
sa fim optimisti! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Aceasta postare a fost editata de jester: 25 November 2005 - 03:06 PM
#160
Postat 25 November 2005 - 03:07 PM
dar 700g si deci vreo 33g/dmp....este cam mult pentru un model destinat primului zbor. Parerea mea.
PS. 747 nu a avut prototip. Primul model a fost trimis companiilor aeriene dupa teste.....americani nebuni http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif .
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 November 2005 - 03:18 PM
#161
Postat 25 November 2005 - 03:48 PM
domnu_doctor, la 25 Nov 2005, 14:25, a spus:
Dragut, la 25 Nov 2005, 13:14, a spus:
AB17LUK, la 25 Nov 2005, 12:37, a spus:
Sorry, compozite parca suna mai inginereste http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
@Dragut, te rog sa te bagi numa' daca-l cunosti !! :angry: :D Ca altfel n-are nici un haz !! :D :angry:
Stima,
imi mai da de stire din cind in cind... si mincala-r gaia taman atunci tre sa-mi mai iau ba un fuselaj, ba o aripa... :angry:
#162
Postat 25 November 2005 - 03:59 PM
RECONSTRUIESTE dar:
Fa ceva de genul trasaii mele, refolosind aripa de la beaver!
USOR si trainic!
I-ati masurile de precautie sa nu belesti electronica!
Ai rupt, ajungi acasa si in 10 minute e lipit la loc.
Buseste-l pe ala pina te saturi dupa care zboara din nou cu beaverul la care ai muncit atit!
Daca crezi ca vrei sa protejezi aripa de beaver comanda la concurenta o aripa de CALIMERO si o teava de 6mm de carbon.
Daca mai ai depron iti pun planurile ptr ampenajul spate.
Pentru fuselaj ciopleste niste scirt expandat, acopera-l cu schotch si gata!
LA ZBOR!
PS: Aripa aia infoliata e beton, rezista cu succes la toate stingaciile unui incepator!
Stima
#163 Guest_esox_*
Postat 25 November 2005 - 08:00 PM
Mersi pentru aprecierea ta, dar hai sa nu concuram... Eu zic ca nu conteaza care arata mai bine, important ar fi sa ne ajute la primul pas in lumea zborului RC. Eu te inteleg ca nu ai avut rabdare, ai vrut sa-l vezi zburand... poate si eu o sa fac la fel, contrar tuturor sfaturilor.
Oricum am facut deja niste greseli in constructie, care ar putea sa duca la crash chiar la prima incercare... la aripa am o diferenta de profunzime intre cele 2 semiplanuri. La lipire nu am fixat bordul de atac cum trebuia si la baza semiplanului stang am vreo 4 - 5 mm in plus. Cam mult, cred eu. Pana la urma am decis, ca o sa repar cumva, vorba ta: tocmai aripa e partea cu cea mai multa munca. Iar daca nu o sa vrea sa zboare nicicum, fac alta. Iar despre modelele care se gasesc cu 50 Euro, ce sa zic? Si constructia are farmecul lui. Cel putin pentru mine ... dar daca aduce numai esecuri, poate trec la RTF -uri..
Batrani zic ca l-ai angajat. Ii intreb deci: e mai sigura decolarea de pe sol? Sa prinda viteza, sa-l simti in miscare, sa vezi care e viteza de decolare? Asa in primele secunde poate ai mai mult timp sa te obisnuiest cu modelul in miscare?
#164
Postat 25 November 2005 - 08:22 PM
Oricum, din cate stiu, nu esti izolat. Chiar si in Odorhei am cativa prieteni care au facut sau mai fac modelism, in special aero. Nu stiu daca mai este club acolo, dar se poate incerca. Cred ca e mai bine sa intrebi direct prin cunostinte. Si da, mai bine faci cateva lansari din mana, in primul rand ca sa stabilesti cg la locul lui, eventual incidenta aripii, abia apoi se da motor. Pentru cateva etape simple, Jester trebuie sa refaca tot fuselajul acum. Iar ma enervez... Deci, ca sa revin, trebuie centrat si dinamic cat de cat...Asta se face aruncandu-l din mana, ca pe un planor, Strict orizontal, CU BOTUL IN VANT, fara motor si cu comenzile pe mijloc. Se muta cg, etc, pana planeaza cat de cat normal, drept, fara sa se angajeze. Eleroanele ar fi bine sa fie blocate la faza asta...Dupa aceea, se trece la proba cu motor si trimarea propriu-zisa. Mai greu de jos, se poate angaja repede, si nu ai nici roata directoare ca sa-l tii drept...
Toate astea sunt sfaturi pe care la randul meu le-am primit de la cei care stiu si au trecut demult de faza asta. Le transmit si eu, deoarece au o mare doza de logica si bun-simt.
Cu stima,
Costel
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 25 November 2005 - 08:27 PM
#165
Postat 25 November 2005 - 08:35 PM
Iti spun ce stiu. Daca altii mai priceputi au alta parere ii rog sa ma corecteze.
Ai nevoie de un model stabil si usor. Acesta are viteza mica si deci ai timp de reactie.
Uite ce recomanda GWS ca trepte de urmat:
http://www.gwsus.com/english/product/airfl...ly/allinone.htm
deci primul pas:
http://www.gwsus.com/english/product/airfl...low%20stick.htm
Wing Loading 12.4~13.5 g/dm² (4~4.4 oz/sq.ft)
al doilea pas:
http://www.gwsus.com...airfly/dhc2.htm
Wing Loading 17.26~17.86 g/dm² (5.64~5.99oz/sq.ft)
Al treilea pas:
http://www.gwsus.com/english/product/airfl...ly/estarter.htm
Wing Loading 23.4~29 g /dm² (7.7~9.5 oz/sq.ft)
Pe ultimul l-am farmat eu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif Este cam prea rapid....zic eu.
Primele nu au eleroane. Suntem deja prea stresati sa mai mosmondim si la ele.
De altfel producatoru scrie pe fiecare model carui pilot ii este destinat. Sa-l credem pe cuvant.
Dupa model trebuie sa alegi o zi fara vant si un spatiu maaaare sa ai loc de manevre. Ideal ar fi sa fie acoperit cu iarba inalta sau zapada afanata.
Si cand esti gata motor la maxim si-l inalti drept la 10 greseli de sol. Abia acolo sus incerci sa-l intorci usor.
Cam asta-i.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 November 2005 - 08:46 PM
#166
Postat 25 November 2005 - 08:37 PM
dupa cum ai spus si tu, il faci ca sa inveti, dar intrebarea este: e aeromodele de incepatori? ca uite, unii zic ca nu. eu am primit avionul tocmai pentru ca sa invat sa zbor, dar unii zic sa fac altceva ca sa invat si sa-l las pe mai tarziu. daca continui asa, probabil ca voi incepe cu un balon umflat sa-i dau drumu prin camera ca mai simplu de atata nu vad ce ar putea fi. :angry:
in fine, refacem ce am gresit, bine ca a scapat aripa, poti s-o prinzi si tu cum am prinso eu ca e testata si nu se rupe la crash http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif si elasticul fiind in interior e si estetic.
#167
Postat 25 November 2005 - 08:54 PM
Avionul este pentru incepatori. Diferentele ar fi cam doua...
Intai, In Laval nu prea are cine sa te ajute, chiar daca ai rabdare. In Banat, insa, sunt cativa care o pot face, insa trebuie sa ai un pic de rabdare. L-am sustinut si i-l sustin pe Jester, si altii mai mici http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif , tocmai pentru ca VREA sa faca ceva, din pasiune. Pentru mine asta e important, dar i-mi da si dreptul de a ma supara pe el cand actioneaza nesabuit dintr-un capriciu...
Al doilea, esti un om matur. Asta nu inseamna ca succesele sau insuccesele te afecteaza mai putin, ci ca poti hotara financiar in cunostinta de cauza.
Acum iar trei luni pe Jesterache o sa-l sara alocatia! Bine ca nu fumeaza! (sper) Daca nu-l reface, si nu invata ce e de invatat din lectia asta, nimeni nu castiga nimic.
Deci, Jester, refa-l cum trebuie! Si chibzuieste un pic inainte...
Cu stima,
Costel
#168
Postat 25 November 2005 - 09:00 PM
esox, la 25 Nov 2005, 21:00, a spus:
la inceput nimic nu e sigur.
daca aveti rabdarea sa cautati sigur exista un subiect deschis de mine cu titlul"decolarea de jos" cum se face....
un model cu speed 400 oricum decoleaza greu de jos asa ca sansele de angajare in decolare cresc puternic.
si ca sa-i dau dreptate si lui "se poate si asa" un beaver din depron cu speed 400 la 700 g in linie de zbor este greu al draq....
adica de zburat zboara ,dar e nevoie de un pilot....
acum pentru jester:
dupa ce il refaci,pune-l pe un drum de beton,lasa toate comenzile pe 0 (zero) ,da-i motor progresiv (nicidecum cu intentia de a decola) ,si vezi ce face modelul: la 5% trage drept,la 10% incepe sa plece spre stanga ,la 30% se invarte in cerc la sol...etc.
si nu folosi depron de 6 ,se sparge la fel de usor ca cel de 3 ,dar in schimb ingreunezi si mai mult modelul ceea ce nu este deloc bine.
si dupa ce esti gata cu modelul,ai facut testele la sol ,si centrajul static ,anunta sa te ajutam cumva.
o solutie tot gasim.
#169
Postat 25 November 2005 - 09:12 PM
Da' in toate astea e si un avantaj... !! Atunci cand inveti pe piela TA, o faci cel mai temeinic !!
Spor la reparatii si ... la zbor !! Ranit, carpit, da' VICTORIOS !! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif B)
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#170
Postat 25 November 2005 - 10:10 PM
nu am cuvinte sa-ti multumesc si sa-ti fiu recunoscator cat trebuie ca este alaturi de mine, si te asigur ca de fumat nu fumez, nu beau si nici nu am intentia de a face asa ceva, prietena care sa ma sece de bani nu am si nu am avut (:D ce sa fac in privinta asta????) si orucum TOTI banii pe care ii prind in mana iau calea aerului, inclusiv banii de mancare. as aca, faza cu alocatia e o chestie normala pentru mine, problema e ca acum cu greva asta nu mi-am mai luat nici eu salariul(banii d emancare) si am piedut deja 600k :(...buna greva dar si nebuna.
acuma, la cererea publicului(domului_doctor B)) o sa relatez filmul intamplarilor exact asa cum s-a derulat el, sau cel putin, cum l-am vazut eu in acele cateva clipe.
deci, marti am plecat in recunoastrere prin zona, s acaut un teren acceptabil, ca nu vreau sa ncerc in vazul lumii. am gasit in final unul, mai ales ca stau mai la marginea orasului, deci nu era probleme, numa trec drumul si e campul in fata. am gasit in final un terene destul de neted, care pe langa mai avea langa el un alt teren cu ceva spice de vreun metru, numa bun (in capul meu ) in eventualitatea fricii de a ateriza pe roti, il "aruncam acolo" ca il gaseam apoi.
am ajuns acasa inghetat si am sunat pe bunul meu prieten si colegul sa vina a doua zi cu camera sa faca si ceva poze si sa imi tina companie ca imi era rusine sa merg de unu singur. zis si facut.
a doau zi la ora 4, el era la mine, am bagat avionul demontata intr-un sac menajer(cum ziceam imi era rusine sa vada lumea, ca daca nu zbura? ) in 2 min am fost la camp.
am montata avionul, am facut verificarile si o ultima poza cu el intreg apoi, am incercat sa-i dau drumul de joc. din pacate terenul nu era destul de neted pentru el asa ca nu a vrut sa plece singur. atunci, colegul meu s-a oferit(fiti atenti) sa fuga cu el in mana si eu sa-i dau gaz maxim si cand avea ceva viteza(colegul cu el http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif) sa-i dea drumul. asa s-a si intamplat. dupa ce a alergat cu el cativa metri si motorul era la maxim, i-0a mai dat un pic vant inainte si l-a lasat. cand a luat mana de sub el, avionul cred(ca erau fractiune de secunda) a zburat drept vreo 30cm si apoi s-a inclinat pe stanga si asta a fost.. pamantul se apropiase prea mult de el. in clipa cand l-am vazut ca se duce in pamant, am crezut ca il voi mai arunca o data sau ca isi va reveni, dar...clipa urmatoare era bu8cati, cum o s avedeti in pozele ce le pun zileel urmatoare. a urmat apoi cateva sunete de mirare, me mine unu m-a pufnit rasul d enu ma puteam abtine ca fix in momentul ala trecea pe acolo un om(va dati seama, in plin campul). au urmat pozele cu el la fata locului, apoi cu bagearea in sac, eu nu ma puteam abtine din ras(ma amuza faptul ca s-a facut chiar asa bucati) si apoi defluirea.
am ajuns acasa, am mai tras cateva poze cu camera clegului, au urmat seria de glume referitoare la el, si cam atata a fost.
imi cer scuze ca am fost prea poetic, nu voiam sa iasa chiar asa roman relatarea, dar...asta a fost.
#171
Postat 25 November 2005 - 10:26 PM
#172
Postat 25 November 2005 - 10:26 PM
De fapt, o intrebare !! B)
Ai facut un test minimal de tractiune, macar asa, la simt al intregului ansamblu' motor + elice ?? Sa simti tu la mana, daca toata sandramaua are ceva tractiune!! Si cam cat ?? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mellow.gif Ca vorba lu' @Se poate si asa, la 700g, iti trebe ceva power la..., morisca...
Era mult mai practic daca colegu' tau ar filmat tot episodu' in asa fel incat sa-ti poti analiza TU, dup-aia toate miscarile !! Nici nu-ti imaginezi cate lucruri vezi dupa... prin okiul camerei !! Ti-o spun din proprie experienta !!
Si sa nu-ti fie rusine sa iesi cu modelu' la camp !!
Chiar tre' sa fi mandru de chestia asta !! Si stii de ce ?? Foarte simplu! Multi vad si putini pricep !! :D
Hai ca mai vorbim, cetim, scriem...
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#173
Postat 25 November 2005 - 10:28 PM
Inainte de toate, ai verificat statia,? Trimm? comenzi pe direct sau invers? Ai facut minimul test de planare, ca sa vezi daca CG este unde trebuie? E un model necunoscut,si zau asa, trebuie facute eforturile necesare sa depasesti faza asta...
Si cu decolarea de jos, Silviu are dreptate! Cum batea vantul, si cat de tare a fost lansarea?A avut destula viteza sa decoleze sau nu?
Sunt multe intrebari, si putine raspunsuri...
Reconstruieste-l, si incepi sa te construiesti si pe tine un pic...Rabdarea nu e un defect, sa stii...
Cu stima,
Costel
#174
Postat 25 November 2005 - 10:39 PM
pavcostel, la 25 Nov 2005, 22:28, a spus:
Si cu decolarea de jos, Silviu are dreptate! Cum batea vantul, si cat de tare a fost lansarea?A avut destula viteza sa decoleze sau nu?
@Pavcostel iti pune niste intrebari de bun simt, la care eu m-am gandit ca ai deja raspunsurile potrivite... Lucruri pe care orice zburator cu experienta le face din reflex, da' le acorda TOATA ATENTIA !! Si de care depind de fapt rezultatul muncii tale !!
Poate ca daca iti faci un opis al acestor actiuni o sa sesizezi lipsa unora dintre ele http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif si o sa intelegi cauza... evenimentului !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#175
Postat 25 November 2005 - 10:40 PM
acuma , incercarile de tractiune le-am facut, in casa, cu rulaje de 2-3m, cu mana tinuta sa nu plece si pot spune ca avut tractiune cat despre verificarile statiei, fiti linisitit, le-m facut, am trimiat toate comenzile sa fie la zero, sa fie cum trebe, le-am verificat si la camp.
#176
Postat 25 November 2005 - 11:20 PM
cat ai pilotat tu?nici eu nu am pilotat cine stie cat de mult, dar totusi....chiar o sa te incurajez sa termini planoru' sa vad cat esti de atlet sa fugi cu el sa-l arunci si sa mai fi si atent la avion sa vezi ce face. in timp o sa iti formezi niste deprinderi si n-o sa te mai gandesti la astea toate dar la inceput nu prea faci fatza!asa ca....ii explici frumos omului cum sa arunce avionu si totul ii ok!!!
si la fms ii alta treaba....tu sa iesi cu avionu pe camp si sa-mi zici cat de mult te-o ajutat fmsu? chiar daca modelul de comporta la fel n-o sa fi destul de relaxat (emotiile primului zbor, reflexe....) ca sa te joci in voie....asta pana se prinde exp de zbor...nu exp in fms.
hai cu spor la treaba
pa
Aceasta postare a fost editata de Rares: 25 November 2005 - 11:26 PM
#177
Postat 26 November 2005 - 03:38 AM
Am vrut doar sa te fac sa treci mai usor peste frustrare. Si sa eviti altele.
Stiu perfect cum este. Uite ce scriam dupa prima pierdere:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...iew=getlastpost
Pe urma l-am recuperat
http://www.rhc.ro/fo...t/ST/f/2/t/3100
....am farmat altele....
Totul este sa mergi inainte si sa stii cam ce ti-ar trebui.
Sunt alaturi de tine 110%
Muuuulta bafta.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 26 November 2005 - 03:42 AM
#178
Postat 26 November 2005 - 11:00 PM
Se poate si asa ?, la 26 Nov 2005, 03:38, a spus:
te refereai cumva la mine?
daca da, te rog sa ma crezi ca nu am luat in nume de rau nimic din ce mi-ati spus, fie ca e vreun repros(desi nu e cazul) fie ca e o simpla constatare sau un sfat.
eu va multumesc tutuor ca sunteti alaturi de mine acum, cu sfaturi, indrumari, unii chiar si material si deci, tineti-o tot asa.
ca am zis ca deja sunt atatea sfaturi ca pana la urma voi incepe aeromodelismul prin lasnsarea unui balon umflat, era o gluma, desi nu ar strica experimetul. :)
sa auzim de bine!
#179
Postat 26 November 2005 - 11:38 PM
join tha club
:)
#180
Postat 26 November 2005 - 11:48 PM
oricum, desi am iesit in pierdere si mi-am facut imaginea de ras la faza asta, ma bucur totusi ca am pasit mai mult in lumea modelismului, chiar daca cu stangu la zbor, dar totusi, am intrat, gata, nu mai am scapare. :)
sper totusi ca intro zi, il voi vedea zburand frumos pe cerul patriei mama, si ca ma voi putea bucura de munca mea de atata timp.