Park Flyer Putem zbura in spatele casei ?
#61
Postat 03 August 2005 - 04:49 PM
Ai dreptate. 20uS e de ajuns,cred. Merg pe mana ta. Numai vezi sa nu "agate" pe undeva bucla pic-ului, daca mananci tacturi cu multiplexarea Led si alte chestii...Daca poti face cateva simulari, e super sigur! Tot rearmare de la "hidrocentrala " votez si eu. A, si inca o chestie, daca poti face periodic o bucla care sa faca check intre niste valori date ale tensiunii si curentului, ceva cam ca citirea unei diagrame... Confuz, dar prinzi ideea sper. Asta ca tot pui un pic, si sa stea degeaba...Numai din soft.
Eu personal votez LCD. 2x16, compatibil Hitachi. Cel mai ieftin.
Cu stima,
Costel
#62
Postat 03 August 2005 - 05:40 PM
Bucla (sper ca) n-o sa agatze ptr ca voi comunica cu flaguri. Cand e de facut ceva periodic, nu stau 3 zile in intrerupere, ci setez un flag si revin in niv de baza. Daca ii vin bazdacii taman pe afisare, niv de baza e intreruptibil, asa ca lasa tot si da fugutza la intrerupere. Delayul o sa fie doar salvarea contextului si identificarea sursei care i-a bagat sula-n coaste (Sa transformam acum intaia oara/ Sula-n condei si coasta-n calimara). Am zis 20us maxim, dar n-ar trebui sa dureze atat. In plus, uaci dogul va fi activ, ca sa nu ramana in vreun plop, ceva.
Ce facem? "Se poate" sa punem LCD in loc de 3 lezi cucuietzi/ Usha LiPo descuietzi?
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 03 August 2005 - 05:46 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#63
Postat 04 August 2005 - 01:34 AM
Multumesc pentru aprecieri. Mie imi place sa le construiesc...dar dupa ce am facut doua ( vezi pe site :( ) si mi s-a facut mila sa le mai maltratez si am ales solutia sa cumpar un kit cat mai ieftin sa ma descalt cat de cat cu pilotatul in vara asta. http://www.gws.com.tw/english/product/airf...ly/estarter.htm cel cu un singur motor de 400 cu reductor. A costat, cu tot cu motor, doar 50 CAD. Nu i-am mai lipit abtibildurile ca si asa carpesc la el toata ziua :(
Intre timp astept piesele sa ma apun ne noua obsesie....cel cu elice propulsiva.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 04 August 2005 - 01:35 AM
#64
Postat 04 August 2005 - 03:34 AM
Intre timp am facut o mica simulare a protectiei la scurt si pare ca merge. De asemenea, mi-a venit ideea sa adaug si un mic circuit pentru egalizare, dar care nu este musai sa fie folosit/construit.
Acuma aveti putintica rabdare sa termin receptorul la care lucrez, dupa care o sa iau niste pastile de pofta de munca de la farmacie si o sa ma apuc de incarcator. Cel mai probabil este ca il voi face pe o placa cu gaurele si cu fire. Nu am dispozitia sa fac si cablaj. Daca e cineva doritor sa contribuie, e binevenit. Dar schema va fi functionala.
Se poate,
Multzam de info. Deocamdata ma mentin la cele construite din lemne si cutii, adica din gioarse de pe langa casa omului. Si eu sunt in etapa in care vine prea des pamantul peste ele :(.
Stima.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 August 2005 - 03:36 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#65
Postat 04 August 2005 - 05:18 AM
Ai incercat Proteus?
Am povestit un pic de el aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=8&t=451&st=100
Iar aici
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=8&t=451&st=110
il lauda si Mr_Space.
Este fain de tot...foarte pritenos.
Apropos de pamant. Vine, vine dar de ce totdeauna drept in nas?
Lasa ca-mi fac modelul cu elice propulsiva. Sa vedem noi unde mai vine....sau gaseste o solutie si atunci ? :(
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 04 August 2005 - 05:25 AM
#66
Postat 04 August 2005 - 05:58 AM
Citeaza
Fo 3 versiuni de spice. Depinde care imi e mai la indemana. Ce poate unul nu poate celalalt.
Citeaza
Nu. Asta nu e simulator, e cablajator. Ptr. cablaje folosesc OrCAD.
Citeaza
Pai nu vine mereu in nas. Cel putin al meu, nu. Odata era cam la 2-3m deasupra solului, a venit o pala de vant, a ridicat nasucul, s-a asezat la verticala, a facut stall si a cazut in coada pe singurul metru patrat de pamant cu iarba scunda; in rest era de juma de metru. Bineinteles ca s-a facut franjuri. Deci cade si in coada, nu numai in botic. :( Alta data i-a sarit un pom in fatza. Alta data i s-a rupt aripa in zbor, inainte sa o fi intarit cu fibra de carbon. Deci avem varietate...
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#67
Postat 04 August 2005 - 01:15 PM
Cirip, la 4 Aug 2005, 05:58, a spus:
Citeaza
Nu. Asta nu e simulator, e cablajator. Ptr. cablaje folosesc OrCAD.
Deci se poate si altfel? Am sa incerc.
Despre Proteus...ai dreptate. Dar are ca si Orcadul....care aici este in pantaloni scurti :rolleyes: .....o parte unde desenezi schema. Acolo faci simularea. Extrem de prietenoasa. Merg inclusiv microcontrolerele, bineinteles dupa ce pui bucata de asm sau de hex.
Vezi efectiv ce scrie pe display. Merita sa te uiti este o varianta demo. Daca-ti place....
Sa vezi exemplele....inclusiv PIC ce joaca sah :D ....poti sa joci sah in simulator.
#68
Postat 04 August 2005 - 03:05 PM
Cirip, la 3 Aug 2005, 16:25, a spus:
Poti scrie "U". Tot e mai aproape de "V" fata de liniute.
#69
Postat 04 August 2005 - 03:11 PM
Da-mi si mie adresa la farmacia aia, te rog!
Merge bine pe placa cu pad-uri.
Cu stima,
Costel
#70
Postat 04 August 2005 - 04:14 PM
Nu am folosit Proteus, dar la o scurta ocheada in site am avut impresia ca face doar cablaje, nu si simulare. OrCadul simulator e de fapt un fel de strutzo-camila. Orcadul de la mama lui, de pe vremea DOS-ului (cand nici W95 nu vazuse lumina zilei) era cablajator si-atat. Dupa aia s-au combinat cu Microsim si au tot evoluat in ceea ce este acum. Pe de alta parte, primul spice pe care l-am folosit era si el de DOS si incapea intr-o discheta, iar fisierele de simulare erau text chior. Fitzele cu interfata grafica au venit muuult mai tarziu.
Poate o sa instalez Proteus, asa de curiozitate.
Am retinut si celelalte sugestii. Problema cu "U" in loc de "V" nu se mai aplica, din moment ce trecem pe LCD.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#72
Postat 05 August 2005 - 04:48 AM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#73
Postat 05 August 2005 - 05:19 AM
Tie. Iti multumeam pentru adrese. Pe prima chiar nu o cunosteam. Abia astept sa o testez. Ti-am trimis mail pe adresa din profilul tau....
Ce parere aveti de:
http://www.angelfire.com/indie/aerostuff/c.../conemaking.htm ?
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 05 August 2005 - 06:05 AM
#74
Postat 05 August 2005 - 04:25 PM
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#75
Postat 06 August 2005 - 06:44 PM
A mea s-a intors tocmai acum 95,6 % intreaga :D . Dar reductorul rezista betooooon.......la beton :D
#76
Postat 06 August 2005 - 07:10 PM
Pai cum prind un pic de timp, sunt pe toloaca. Maaarele meu avantaj e ca eu lansez din mana, de aia i-am scos si trenul de aterizare, ca daca nu-l folosesc, macar sa fie cioroiul mai usor. N-am nevoie nici de pista de decolare/aterizare. De asemenea, tapsanul e plin de iarba, deci chiar si aterizarile "cu stil" sunt destul de nepericuloase.
Trebuie sa ma dumiresc care e buba ptr ca si aseara am observat ca, practic, de cate ori il aterizez, la sfarsitul procedurii, se inclina pe o aripa. Nu inteleg de ce, dar se pare ca e mereu pe aceeasi aripa. Asta scoate din discutie vantul. In general pot sa ma laud ca vin acasa cu el asa cum am plecat :D , doar cu bateria descarcata.
Mai am in plan ceva. Dat fiind ca s-a intamplat de cateva ori deja sa zbor pe inserat si sa nu prea il mai vad, intentionez sa ii pun niste lezi cucuietzi, poate l-oi vedea mai acatarii. Am vrut sa le pun aseara, dar pana la urma mi-a fost lene si am abandonat.
Stima,
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#77
Postat 06 August 2005 - 09:10 PM
Cum rezolvi cu elicea daca nu are tren de aterizare?
Despre partea cu LiPo....am gasit un articol in ultimul Elektor.
Mi-a placut cum povesteste despre ce trebuie sa faca incarcatorul.....zic eu interesant.
PS. Costul integratului este mai mic de 1$.....la peste 100 de bucati :D
Fisiere atasate
-
LiPo1.jpg (97.73K)
Number of downloads: 101
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 August 2005 - 09:59 PM
#78
Postat 06 August 2005 - 09:13 PM
pagina 2
Fisiere atasate
-
LiPo2.jpg (21.72K)
Number of downloads: 92
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 August 2005 - 09:21 PM
#80
Postat 06 August 2005 - 09:18 PM
Merg si microcontrolerele :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 August 2005 - 09:18 PM
#81
Postat 06 August 2005 - 09:19 PM
De ce nu se poate atasa un fisier dupa aceea ?
Am gasit si fratii integratului cu pricina. Pot incarca mai multe celule dar vor sa fie insotiti de o tarna de componente.... :D
http://www.intersil..../batterymgt.asp
Fisiere atasate
-
LiPo4.jpg (22.37K)
Number of downloads: 97
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 August 2005 - 09:53 PM
#82
Postat 06 August 2005 - 10:16 PM
Te rog, cateva amanunte! Cum vii la aterizare? Reduci motorul? atingi viteza de stall? Asa la prima vedere pare un trim setat pe o anumita viteza si un anumit cuplu al elicei. Cand reduci viteza, e posibil ca eficienta suprafetei de control sa scada si cuplul tinde sa roteasca modelul. Poti incerca de proba aceeasi viteza la o altitudine de siguranta? Daca nu se inclina, poate ai mixat ceva, voluntar sau involuntar.
A, si daca e cu receptorul/esc facut de tine, verifica daca nu cumva se induc perturbatii la viteza mica de la motor. Poate fi chiar si ceva stupid, ca pozitia antenei emisie fata de receptor, stiu ca facusei un fail-safe in soft...
Cu stima,
Costel
@Se poate. Interesant, diagramele de incarcare arata corect. Se pot procura oare "les puces" de la Intersil?
Personal folosesc cateodata Proteus, dar o sa incerc si varianta pusa de tine, poate e mai comoda...Multumim.
Cu aceeasi stima,
:D , Costel
P.S. - trebuie incercat si la MAXIM, de regula se tin unul dupa altul...
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 06 August 2005 - 10:19 PM
#83
Postat 07 August 2005 - 04:06 AM
Pai cu elicea, rezolvarea e intr-un fel de la sine. Cum spuneam, il asez pe iarba inalta de fo juma' de metru. Nici n-atinge pamantul cu palele. Am incercat sa aterizez pe asfalt (cu tren de aterizare montat), dar de obicei se lasa cu evenimente. Adevarul e ca asta e o alta problema a modelului. Desi e usor, daca tai motorul complet vine ca un topor. Practic cade cativa metri si abia dupa aia poate fi controlat cat de cat. Sta nasol la capitolul planare. Celuilalt cumparat ii tai motorul si parca nu s-a intamplat nimic. Planeaza bine mersi. Daca aveti vreo idee la ce sa ma uit, sunt numai urechi.
Cu incarcatorul ala de LiPo dedicat, pare interesant, dar scopul nu e sa am un incarcator, ci sa fie bricolat in casa. Asa pot lua unul gata facut, dar nu mai are haz.
pavcostel,
Ideea asta cu cuplul pare interesanta. Intr-adevar, cand aterizez reduc motorul putin (nu zboara daca il opresc de tot) cat sa inceapa sa coboare, apoi cand e la mai putin de juma de metru de sol, il tai complet. Ala pare sa fie momentul in care se inclina si intr-adevar pare sa fie din cauza compensarii. Senzatia e ca se inclina spre dreapta de fiecare data, sensul in care se invarte si elicea. Beleaua e ca sunt atat de "ocupat" la fiecare aterizare incat nu prea ma mai uit la altele. Toata puterea de calcul a mansardei e concentrata sa il pun jos cat pot de frumos, dar nu stiu cum se face ca intotdeauna vine o pala de vant sau ceva, face o miscare brusca si tot ca roata la gimnastica se aseaza. Ei, nici chiar asa, dar nici prea frumos. Oare chestia asta cu taiatul motorului sa fie beleaua si eu sa fi zis ca e vantul? Prea e de fiecare data pe aceeasi aripa.
De mixare nu poate fi vorba. Telecomanda este ceva de genul 2 lei (vechi) snopul. N-are mixari sau altceva. Nu cred ca e vorba nici de perturbatii in receptor. Inainte sa il dau la aer am facut tot felul de teste cu avionasul prins intr-o menghina. In cel mai rau caz, intra fail-safe-ul, daca pierde legatura cu emitatorul. Eu nu cred ca e asta problema. Trebuie sa fiu mai atent la cum se comporta ca sa pot sa va dau mai multe detalii. De fapt mi-ati dat cateva idei. Intai am sa incerc sa experimentez "la zece greseli deasupra solului" sa vad cum se comporta; aterizari simulate . Apoi am sa incerc sa compensez spre stanga la aterizare, iar finalul apoteotic o sa fie cand o sa-i fac o mixare soft in receptor care sa aplice o corectie in functie de turatia motorului. Dar mai intai sa ma lamuresc exact de unde e beleaua.
Va multumesc pentru sugestii si astept si in continuare.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#84
Postat 07 August 2005 - 04:41 AM
Eu aterizez doar pe beton. Nu am gasit alt loc. Sunt satul de evenimente :D .
Si cand sa zic ca totul este OK.....ma impiedic de o buruiana....ca astazi....
Uite am gasit aici ceva interesant http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=QBE . La elicile pliabile APC cumperi doar butucul ( au doua modele in functie de cat este conul tau ) si apoi, separat, palele. Asa poti schimba doar palele pentru randamentul optim. Si se pot monta si ca elice propulsiva....cred. Am sa cumpar si eu si atunci spun sigur ce si cum. Elicile pliabile sunt bune pentru planat si aterizat.
Despre care alt model vorbesti? Mi-a scapat mie ceva? Da-ne amanunte.
Despre planare. Ai facut testul la picaj descris de Valterasu' ?
Am pus articolul cu incarcatorul cu scopul de a urmari modul lui de lucru. Mi s-a parut interesanta prima parte a incarcarii. Cand tensiunea este prea mica.
Sigur....eu am spus acelasi lucru mai sus (6 Aug 2005, 21:13) si nimeni nu ma baga in seama :( .
Acum sa revenim un pic la subiect.
Am mai gasit modele cu elice propulsiva :
http://www.lecun.org/gallery/libhob/200107...utre/index.html
http://www.mfvb.de/P...na-pushpull.jpg
Chiar si foarte vechi :
http://home.att.net/...2/Homepage2.htm
Reductoare la comanda si magneti:
http://www.didel.com/Frames.html?MainFrame...slow/pricelist/
Un altfel de servo-uri pentru micromodele :
http://www.didel.com/Frames.html?MainFrame...irds/Birds.html
PS. Acum sunt total in balarii. Dar nu ma pot abtine. In acelasi numar este descris un microcontroler care nu prea are nevoie de altceva pe langa el. Si programatorul la fel de simplu.
Fisiere atasate
-
microcontroler.jpg (96K)
Number of downloads: 100
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 07 August 2005 - 07:00 AM
#85
Postat 07 August 2005 - 07:23 AM
Citeaza
Ba da, ba da... Am citit, dar m-am exprimat gresit. Oricum, multumirile le-am adresat amandurora. Haaaiii, nu fii suparat....
Citeaza
Cu scuzele de rigoare, nu am gasit postul cu testul respectiv. Te-as ruga daca poti sa postezi un link. Testul cu "ia-i scara", adica taie-i motorul, l-am facut mai demult, dar numai ca sa vad daca planeaza si sa compar cu celalalt (Coco). Oricum, sunt prea incepatoretz ca sa ma dedau la finetzuri din astea... cu "ia vezi pe care parte se inclina". Adevarul e ca am fost asa de surprins si de dezamagit cand am vazut ca pica precum toporul, daca ii opresc motorul, incat nu m-am mai gandit la altceva. Dar il zbor asa ptr placerea de a ma juca cu el.
Citeaza
Pai intrarea mea in lumea modelistilor s-a facut anul trecut prin cumpararea unei aeropasari Challenger de la Hobbyzone. Pe aia mi-am facut mana. Dupa ce am invatat sa-l tin pe Coco (asa il cheama, spre deosebire de asta recent caruia ii zice FP-ONE; e si aici o istorie) in aer mai mult de 10 secunde, mi-am spus ca ar fi cazul sa si construiesc ceva. Deci celalat model este un Aerobird Challenger, care a avut partea lui de aterizari neplanificate, unele dintre ele fatale. Dar am invatat sa-l repar si inca zboara. Ca divertisment, poate o sa va povestesc cele 3 buseli care l-au facut nezburabil. De fapt... prima... proaspat pilot fiind :D, incercam sa practic loopinguri. M-am dezorientat ptr ca s-a rotit in partea de sus a buclei si l-am bagat in pamant, aproape vertical, cu motorul la maxim. Au sarit fulgii din el ca la gainile din desene animate. Aripa rupta in doua. L-am bagat la loc in cutie si "am plans" o saptamana. Dupa ce i-am facut pomana si parastas, am inceput sa scotocesc pe rcgroups ptr ca nu eram eu nici primul nici ultimul cu astfel de evenimente. Am invatat sa-l repar si inca zboara cu aceeasi aripa, desi am de rezerva.
De fapt mai exista un al treilea model, FP-2, dar care nu are receptor. Chiar acum am la corodat placuta cu versiunea a doua de receptor, care are cateva corectii fata de primul cu care ma laudam si care il va echipa pe FP-2. Lui FP-2 i-am facut deja testul de planare aruncat din mana si pare ca se tine mult mai bine. Sper sa-l scot la 180-200gr. A! Coada e facuta din polistiren de la tavitzele de carne :( . FP-2 se bazeaza pe planurile lui "And Now"
Citeaza
Si cu PIC ar iesi cam la fel. De fapt exista un fel de sa-i zicem rivalitate intre cei care folosesc PICi si cei cu ATMEL. Eu prefer picul ptr ca m-am obisnuit cu el si am toate auxiliarele facute, desi atmelul cica ar avea niste avantaje... O fi. Am cateva procuri la activ si, cu o singura exceptie, care mi s-a parut absolut geniala, sunt cam toate o apa si un pamant. Afirmatia nu are sens de a minimaliza, ci .. pur si simplu e chestie de preferinta sau mai bine zis chestie de aplicatie. Daca ceea ce am in sertar serveste scopului, nu ma strofoc sa ma uit dupa altceva.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#86
Postat 07 August 2005 - 08:17 AM
Se pare ca este cuplul de vina. La o inaltime de siguranta poti simula o reducere de viteza si o panta ca cea de la aterizare. Elicea ta se invarte anti-orar cand te uiti din fata? Nu stiu daca solutia compensarii spre stanga la aterizare e viabila. Daca la viteza mica suprafetele de comanda nu sunt eficiente, o sa iasa o "balbaiala" de mai mare dragul...Fara sa se stabilizeze. Vantul ar trebui sa fie din fata la aterizare, asta ar diminua efectul de "pietroi", si riscul sa-l rastoarne pe o aripa ar fi mai mic. Eventual pica in bot, daca intra in limita de viteza. Deci electronica pare ok. Sugeram numai un mic test, carbunii astia fac niste figuri urate uneori...
Si cu PIC si cu Atmel se pot face lucruri minunate. Important e sa stii ce se poate face, si cum. Si am mai spus, mie mi se par interesante graficele de incarcare la Li-Po. Trebuiesc adaptate la elementul pe care il ai, oricum.
Tine-ne la curent, te rog!
Cu stima,
Costel
#87
Postat 07 August 2005 - 09:02 AM
Eu nu inteleg cum vine asta ca daca modelul cabreaza, CG e mult in fatza. Asa o fi, dar e neintuitiv ptr mine. Oricum, retine ca sunt super-incepator. Nu am argumente sa sustin una sau alta. Spun doar ca nu inteleg logica.
Uite ce experiment am facut eu:
Initial, zburatoarea mea ridica nasucul una doua. Cum batea o pala de vant, lasa coada in jos, intra aproape in "agatzat in elice", dar datorita fortei de tractiune mai mici decat greutatea, cadea in coada. Asa l-am si busit de 2 ori. Apoi am mutat bateria mai in fatza, deci CG s-a dus mai in fatza. Am constatat asta si sustinandu-l static de aripi. Acum nu mai ridica nasucul decat la vant zdravan.
De fapt, chiar si acum la vant tare ridica nasul, deci pare greu de coada. Cand tai motorul, coboara nasul si vine pe o panta f abrupta. Mie mi se pare ca la viteza mai mare se comporta ca si cum ar fi greu de coada, iar la viteza mica pare greu de bot. Ce sa mai cred? :( :D Deci, ca sa repet: acum bateria e in fatza si il pot zbura, dar, daca tai motorul complet, vine ca o caramida. Concluzia mea: CG e prea in fatza. Daca mut bateria in spate se lasa pe coada si mi-e imposibil sa il tin. Nici nu am facut testul de planare ptr ca nu pot sa-l urc. Cum ia un pic de viteza, se lasa de coada si intra in blocaj (asa ii zice la "stall"?). Concluzia mea in situatia asta: CG ar fi prea in spate. De aia am si pus bateria in fata si asa ma pot juca.
Adevarul e ca si profilul aripii e cam dubios; parca a calcat-o tramvaiul 26. Are si o vergea de fibra de carbon deasupra aripii ptr ca s-a rupt odata in zbor. Oare aia sa conteze asa mult la rezistenta la inaintare? Plus, aripa nu are nervuri. E polistiren indoit cu foenul (nu radeti!) ca sa-i fac profilul. Pot pune poza daca e cineva amabil sa traga un ochi.
Cirip
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#88
Postat 07 August 2005 - 09:29 AM
Din cate stiu eu, caci sunt un incepator ca si tine, nu-ti face iluzii, solutia ar fi in deplasarea graduala a CG, precum si trimarea mai cu finete. Echilibrarea statica sa planeze bine fara motor in plin, apoi ar trebui jucat din trim sa nu mai cabreze asa puternic, mi se pare ca se induce o urcare foarte puternica la motor in plin, si nu face fata tractiunea, inevitabil se angajeaza.
Mai trebuie vazut daca celelalte componente sunt ok, Unghiul diedru si unghiul de incidenta. Din cate stiu eu, stabilitatea e destul de afectata la modelele mici daca ai diedrul zero, desi se poate zbura. Daca de asemenea incidenta e prea mare, ai probleme de genul cabrarii puternice.
Sper ca cei cu adevarat priceputi sa spuna totusi o parere, afara inca ploua si de dimineata o discutie teoretica prinde bine la cafea!
Va rog lamuriti un pic aceasta problema!
Cu stima,
Costel
#89
Postat 07 August 2005 - 02:50 PM
Cred ca mai este ceva. Unghiul pe care il face motorul cu axul modelului.
Ca sa mearga....ata....cu motorul in plin ( presupunand ca planeaza drept ) motorul trebuie sa aibe axa inclinata in jos si la stanga ( privit din fata ).
Si inca ceva. Cand faceam planoare acum douazeci si ceva de ani....le centram asa:
Ajustam din model sa am CG acolo unde trebuie.
Daca nu plana corect schimbam unghiul ampenajului orizontal pana il aduceam pe calea cea dreapta.
Asa poti sa faci si tu. Mentii elevatorul in pozitia neutra...deci ca si cum ampenajul orizontal ar fi perfect plan ....si-i modifici unghiu de atac care in conditii normale este 0 dar la modelele manufacturate nu prea stii exact cum este in realitate. Cand planeaza corespunzator il fixezi asa.
Ca sa-si mentina drumul drept cu motor....motorul in jos si spre stanga....
In nici un caz nu il faci sa planeze modificand CG in faza asta. Abia pe urma daca mai este nevoie aplici metoda Valteras pentru finete maxima.
PS. Este intuitiv.
La planoarele mele era simplu. Ampenajul orizontal era prins cu elastic. Era suficienta o bucatica-doua de placaj de 1mm sub bordul de atac sau de fuga. Rezultatele sunt incredibile.
PPS. Acum ca poti face o comparatie.
Cum ti se pare sistemul cu ampenaje in "V" ?
Dar cel cu elice propulsiva ?
PPPS. Ne arati si noua planurile lui "And Now" ? Eu am incercat sa le gasesc dar vad ca nu-s prea meserias :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 07 August 2005 - 03:56 PM
#90
Postat 07 August 2005 - 05:44 PM
Am inceput si eu sa invat. Mi-am facut pe o placa de prototipare un montaj cu ATMega32 (32k flash, 2k ram) si programatoru separat. Tre sa-i pun si seriala (ST232) ca sa comunice cu PC-ul. Chiar am luat un ATMega8 aici cu 110000 de lei, pentru alta treaba.
Realizarea unui kit minimal pt studiu microcontrolere (ATMega8 fara LCD) costa in jur 200000 de lei, mi se pare destul de rezonabil.
Am preferat sa incep cu atmel pentru ca
1. exista vreo doua proiecte opensource de UAV care merg cu atmel - eventual vreau sa construiesc si eu un uav simplut
2. mediu de dezvoltare free in C - winavr / avr-gcc. Exista si compilatoare comerciale de Basic, C si Pascal relativ ieftine.
3. Se pare ca are periferie, resurse si performante suficiente pt a controla un aeromodel in zbor, necesita putine adaosuri.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 07 August 2005 - 05:47 PM