Park Flyer Putem zbura in spatele casei ?
#121
Postat 19 August 2005 - 06:56 AM
#122
Postat 19 August 2005 - 10:01 PM
#123
Postat 20 August 2005 - 06:50 AM
Se poate si asa ?, la 31 Jul 2005, 15:29, a spus:
Ar fi cam asa:
Pentru Spectra la magazin mi-au bagat pe gat ( eram mic si cu bocancii pe dos :) ) un monstru NiMh de 6 elementi de
3 000 mAh de o tona. Are doar 2-3 incarcari.....il pastrez nu stiu pentru ce...
Am cumparat altul tot NiMh de 7 elementi de 1 100 mAh cu care am zburat Spectra destul de mult
Am gasit o oferta interesanta si am cumparat si unul NiCd tot de 7 elementi cu capacitatea de 1 000 mAh....asta a facut doar un zbor.
Acum am luat pentru polistiren....va povestesc eu ;) ......doi NiMh de 7 elementi de 750 mAh....au cam 10 zboruri fiecare.
Imi pare rau dar m-am grabit. Nu am decat 5 nu 6 cum am scris la repezeala.
Deci as avea cu ce sa fac testele la noul proiect.
Daca tot veni vorba....cum este mai bine sa-i pastrez pe cei pe care nu-i folosesc ? Incarcati....descarcati....la rece.....
Sa revenim la incarcator.
Deci este de fapt un stabilizator cu limitare de curent. Da ?
stai calm pentru aripa mare folosesc NiMh 4000 mAh... nu-i chiar cel mai usor acumulator dar are performante extrem de bune.
de asemeni pe aripa "mica" folosesc tot NiMh 2000 mAh... cu un Himax brushless... mie mi se pare ca NiMh e Ok din punct de vedere al raportului pret/greutate :) sau nu-i asa? care are detalii sa bage...
MIG-29
#124
Postat 20 August 2005 - 09:31 PM
Chiar vreau sa intreb:
Cat de usor putem face un model? Ma refer la incarcarea pe dmp. Pana la ce valoare este controlabil?
Ideea ar fi ca daca iese mai usor decat poate fi controlat...decat plumb mai bine acumulatori ieftini si mai iertatori :) ...zic eu.
#125
Postat 20 August 2005 - 09:47 PM
#126
Postat 21 August 2005 - 03:34 AM
http://aeropic.free.fr
cam tot ce ne trebuie pentru tavite... :)
#127
Postat 21 August 2005 - 03:47 AM
De asemenea interesant speed controller-ul pentru Speed 400. Ma intreb daca au incercat sa faca speed controller ptr brushless-uri... :)
Cat despre taiat aripi din polistiren... am vazut o metoda la Zagnuts (initial vazusem pe un forum de modelism: rcgroups.com)... realizarea aripii din doua foi de polistiren (una extrados, una intrados) si undeva la 30% din coarda pus un inaltator care da forma extradosului... intradosul ramanand plan. Unii ziceau ca poti face chiar si aripi cu profil simetric folosind aceeasi metoda... asta elimina necesitatea taierii aripilor din polistiren.
Adresa cu detalii de constructie:
http://home1.gte.net...ills/index.html
Pentru mine metoda asta este noua... totodata ma gandeam daca nu s-ar putea face aripa de genul asta dar cu mai multe inaltatoare carora sa le descreasca inaltimea progresiv. De exemplu 2-3 inaltatoare puse relativ echidistant ... 30%, 55%, 85% din coarda aripii. Bineinteles ar creste greutatea aripii dar profilul probabil ar putea fi obtinut mai aproape de ceea ce s-ar obtine prin taierea aripii din bloc de polistiren masiv.
Inca sunt in dubii ce caracteristici de zbor ar avea o asemenea aripa. Oare se observa la planat faptul ca aripa nu e taiata "precis" dupa profil ci formata prin metoda de mai sus?
Deocamdata trag sa termin aripa de 2100 mm anvergura taiata dupa metoda clasica si ulterior parca parca as incerca una de vreo 2500-3000 mm anvergura. Am doua Speed 600 desi cred ca unul ar fi suficient... intentionez doar vanatoare de termice :) Ar fi interesant de comparat cele doua metode de constructie si daca "rabatul" la performante nu este chiar mare eu zic ca cea de la Zagnuts e de preferat celei care apeleaza la taiat aripile din polistiren masiv.
Tot pe forumul despre care ziceam mai sus un tip construia ditamai aripa de 2920 mm anvergura (115 inci).
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 August 2005 - 03:51 AM
#128
Postat 21 August 2005 - 06:12 AM
Aceeasi tehnica se folosea si inainte doar ca se foloseau baghete si se acoperea cu hartie. Dar ideea era aceeasi.
Dar cred ca merita sa incercam cu taiatul. Asa putem si torsiona capetele aripilor...si alte fineturi.
In acest scop am repornit, la tehnice, discutia despre termostatul ce masoara rezistenta firului.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 25 August 2005 - 10:14 PM
#129
Postat 09 September 2005 - 01:28 PM
Din cate vad eu in poze ar fi cu axa paralela cu intradosul.
Pe de alta parte la EZ Star ( ca alt model cu elice in coada nu stiu ) parca este in sus....
Ce parere aveti?
#130
Postat 09 September 2005 - 02:06 PM
Se poate si asa ?, la 9 Sep 2005, 13:28, a spus:
Din cate vad eu in poze ar fi cu axa paralela cu intradosul.
Pe de alta parte la EZ Star ( ca alt model cu elice in coada nu stiu ) parca este in sus....
Ce parere aveti?
Pune-l paralel cu axa!
Lasa-i in schimb posibilitatea de reglare
Daca o sa fie nasol o sa observi din prima.
La pasaroiu meu au fost probleme de aceasta natura si la prima lansare a plecat DIRECT cu nasul in jos... :wub:
Corectat cu 2 spire adica ridicat din coada fo 3 mm a zburat super!
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 September 2005 - 02:08 PM
#132
Postat 18 September 2005 - 06:29 AM
Perimat.
Home Flyer http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Uitati ce am primit astazi de la prietenul meu :
http://plantraco.com...rflyvideo3.html
#133
Postat 18 September 2005 - 09:15 AM
Dar din pacate ar trebui sa fac doua lucruri: sa maresc sufrageria, care e dupa alt standard, si sa renunt la pisica! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Ideea e super, insa, mai zbura Silviu elicopterul in camera, si sincer nu stiu cum evita machetele....Manuta, doar...
Cu stima,
Costel
#134
Postat 18 September 2005 - 06:45 PM
Se poate si asa ?, la 18 Sep 2005, 06:29, a spus:
Perimat.
Home Flyer :(
Uitati ce am primit astazi de la prietenul meu :
http://plantraco.com...rflyvideo3.html
La voi acolo in Canada va permiteti livinguri in care sa zburati ... :(
Faine jucariile, da la mine in casa si heli-ul ala micut e "sufecient"
#136
Postat 30 September 2005 - 01:48 AM
Are cu totul 470g
Asta face 16,5 oz. Mie mi se pare foarte greu. Dar autorul vorbeste de " RTF weight - tested from 26 to 29 oz. " Oare sa fiu asa de bun....sau mi-a scapat ceva ? :(
Astept o clipa de vant mai usor sa-l testez mai intai ca planor.....sunt fooooaaaaaaarte curios.
PS. Si l-am garnisit si cu o caramida de NiMh de 1 100 mAh..... :(
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 30 September 2005 - 01:55 AM
#137
Postat 30 September 2005 - 11:28 AM
Problema sa ar putea fi ca este prea performant... planeaza mult fara sa piarda altitudine a.i. e mai greu cu aterizarea in locuri inguste.
Sa ne spui cum zboara.
cezar
#138
Postat 30 September 2005 - 01:25 PM
Mai am de finisat la el. Dar o fac dupa ce-l testez ca planor......daca o sa merite....Daca nu, vreau sa fac alta aripa clasica din balsa. Asta a iesit cam grea. Are 120g. Si nici nu am putut sa-i rasucesc capetele....
Sigur ca o sa spun ce si cum. Indiferent de rezultate :(
#139
Postat 02 October 2005 - 03:57 AM
Fara motor. Planeaza nesperat de bine.....zic eu ca lungimea de planare este cam ( daca nu un pic mai mare ) ca la Spectra.
Cu centrul de greutate la o treime din latimea aripii planeaza dar cade la sfarsit in nas. Dus inapoi lungimea se mareste. Lungimea maxima a fost cu Cg acolo unde spune el adica la 2,5" de bordul de atac. Cam in spate dupa mine.....dar merge.
In concluzie am prins curaj si continui.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 02 October 2005 - 03:59 AM
#140
Postat 02 October 2005 - 06:41 AM
Se poate si asa ?, la 2 Oct 2005, 03:57, a spus:
........
In concluzie am prins curaj si continui.
Felicitari!
Ai sa-ti dai seama de CG real cind o sa faci testele motorizate.
Bafta...
Si poate pui si niste poze ptr delectarea ochilor nostri http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#141
Postat 02 October 2005 - 08:59 AM
Se poate si asa ?, la 2 Oct 2005, 03:57, a spus:
In concluzie am prins curaj si continui.
Daca-ti mai aduci aminte, exista o "zicala" latineasca ( :o ) ! Care zice cam asa:
Ai reusit, continua! Ai pierdut, exerseaza si continua ! Am adaptat-o ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#142
Postat 02 October 2005 - 09:37 PM
LASA-I in schimb:
1. posibilitatea reglarii unghiului motorului;
2. posibilitatea reglarii unghiului aripii
BAFTA
#143
Postat 03 October 2005 - 12:44 AM
La motor....un pic mai complicat. In orice caz este un pic cu varful in sus....
In legatura cu P51 .....In primul rand imi pare rau ca nu a zburat. Sunt convins ca urmatorul va fi o reusita. Si da....am facut testele cu pasaroiul complet echipat.
'om vedea...
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 03 October 2005 - 12:45 AM
#145
Postat 05 October 2005 - 07:39 PM
Se poate si asa ?, la 3 Oct 2005, 00:44, a spus:
Am si eu unul in lucru...
DAR
Dupa egzperienta cu cel a lui Blue Raven am decis urmatoarele modificari la al meu:
1. Reducerea DRASTICA a greutatii prin:
- folosirea unui accu de 2 celule LI-PO (fo - 60 grame)
- folosirea numai a 2 servo in loc de 4 (-18 grame)
- structura de rezistenta va fi de CARBON ... 2 baghete pe care o sa vina prinsa aripa si disp de reglare a < + batiul motorului
- Fuselajul depron de 3mm o sa fie de decor. :lol:
Fuselajul pe care tocmai l-am taiat deocamdata il trecem in rezerva... :lol: (si-am taiat si 2 ca nesatulul)
#146 Guest_esox_*
Postat 05 October 2005 - 09:29 PM
esox
#147
Postat 05 October 2005 - 09:32 PM
Dragut, la 5 Oct 2005, 19:39, a spus:
Se poate si asa ?, la 3 Oct 2005, 00:44, a spus:
Am si eu unul in lucru...
DAR
Dupa egzperienta cu cel a lui Blue Raven am decis urmatoarele modificari la al meu:
1. Reducerea DRASTICA a greutatii prin:
- folosirea unui accu de 2 celule LI-PO (fo - 60 grame)
- folosirea numai a 2 servo in loc de 4 (-18 grame)
- structura de rezistenta va fi de CARBON ... 2 baghete pe care o sa vina prinsa aripa si disp de reglare a < + batiul motorului
- Fuselajul depron de 3mm o sa fie de decor. :lol:
Fuselajul pe care tocmai l-am taiat deocamdata il trecem in rezerva... :lol: (si-am taiat si 2 ca nesatulul)
Si nenea Blue Raven a invatat cate ceva! :(
- Adica acum structura fuselajului se va bazeaza pe o placa de extrudat taiata la fir cald sub forma fuselajului,
nervuri din extrudat, tije de balsa pentru ranforsare (nu mai fac sculptura in polistiren).
- De asemeni nervurile de la aripi vor fi mai inguste si din extrudat,de data aceasta taiate la fir cald si nu la mana!
- Se va folosi un singur servo pentru eleroane si unul pentru profundor
- aripa va cu bord de atac din baghete de pin, bord de fuga din balsa si longeroane de pin (nu se mai face doar din polistire)
- invelirea se va face cu folie sau cu hartie lacuita sau data cu un strat de rasina, apoi cu vopsea spay pe deasupra.
- aripa detasabila+posibilitatea de reglare a unghiului de atac.
- thrust angle - reglabil
Urmatorul dupa P51-ul indaratnic (care a trecut la machete) va fi un Messerschmit Bf109 (flebetzea mea) la scara 1:12!
Suprafata portanta in jur de 32dmp si se vrea o greutate de maxim 550-600g adica o incarcare alara de 17.18 - 18.75g/dmp
Ca propulsie vom vedea!
Nenea dragut iti urez spor la treaba si ne mai auzim!
Sper sa ne intalnim pe camp cu avioanele!
Blue Raven
#148
Postat 05 October 2005 - 09:34 PM
Astea pentr u a marii portanta si pentru a micsora putin viteza de stall! :lol:
Blue Raven
#149
Postat 05 October 2005 - 10:07 PM
@ Esox. Cred ca singura metoda viabila ar fi sa pui motorul pe un stand chiar si improvizat. Sa masori tractiunea ( sau turatia si sa faci socoteli ), curentul si tensiunea bateriei. Si sa alegi elicea pentru performanta optima.....Oricum motoarele de care zici sunt meseriase. Am vazut cateva. Si nu-s scumpe...in jur de 5 CAD. Dar tot atat este si un 400.....Doar ca al tau are avantajul major ca este recuperat. Cred ca merita incercat.
#150
Postat 10 October 2005 - 01:23 AM
Din pacate are 550g :( . Sincer nu stiu de unde au aparut gramele suplimentare. Si motorul parca nu trage cine stie ce :( . Astept un pic de calm sa probez minunea. Nu sunt prea optimist....
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 10 October 2005 - 01:35 AM