Pagina 1 din 1
Curiozitate
#2
Postat 02 July 2013 - 07:13 AM
Simplu: Nu trebuie sa-i tii incarcati la maximum. Dupa incarcare, in cateva ore este bine sa-i folosesti. Dupa utilizare ii reincarci la 3,85-3,9V/celula pentru stocare pe timp mai indelungat. (optiunea "storage" de pe charger)
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3
Postat 02 July 2013 - 09:00 AM
GigiGL, la 02 July 2013 - 07:13 AM, a spus:
Simplu: Nu trebuie sa-i tii incarcati la maximum. Dupa incarcare, in cateva ore este bine sa-i folosesti. Dupa utilizare ii reincarci la 3,85-3,9V/celula pentru stocare pe timp mai indelungat. (optiunea "storage" de pe charger)
poate si sa nu depasesti rata maxima de descarcare! cred ca e important ca si cele de mai sus! daca ceri unui acumulator mai mult decat poate da el, atunci reactiile chimice din interior sunt mai puternice si se emana si un gaz ... care nu are unde se disipa!
Aceasta postare a fost editata de hassel: 02 July 2013 - 09:02 AM
BAJA 5SC 30cc gas
Hobbytech str8 rally electric conversion
#4
Postat 02 July 2013 - 09:14 AM
un lipo are 3 componente: catod (litiu, mangan sau cobalt, oxigen), anod (litiu si carbon), si un separator facut din polimer imbibat cu electrolit.
Pe masura ce este (ab)uzat, anodul se degradeaza, producand oxigen in stare gazoasa care duce la umflare.
Prezenta oxigenului in celula este si motivul pentru care poate lua foc chiar sub apa ;)
Pe masura ce este (ab)uzat, anodul se degradeaza, producand oxigen in stare gazoasa care duce la umflare.
Prezenta oxigenului in celula este si motivul pentru care poate lua foc chiar sub apa ;)
... cu picioarele pe pamant ...
#5
Postat 02 July 2013 - 09:21 AM
Eu as formula "sa nu incerci nici in gluma sa testezi rata de descarcare scrisa pe el". Nu prea vad cum ar suporta pe bune sute de amperi (ex. un 45-90C de 5000mAh inseamna 225 amperi continuu, 450 amperi virf), ar trebui sa aiba electrozi si borne de dimensiunea cablurilor de la acumulatoarele de la masinile mari.
USER BANNED BY ADMIN
#8
Postat 02 July 2013 - 01:25 PM
Perfect adevarate toate cele spuse mai sus. Daca ai timp si chef poti incepe sa citesti si pe aici: http://www.rhcforum....ula-acumulator/
Sunt undele chestii foarte interesante !
Sunt undele chestii foarte interesante !
Scurtu Sergiu - 0766301990
#9
Postat 02 July 2013 - 02:11 PM
Umflarea acumulatorilor LiPo e o chestie ciudata si greu de controlat, chiar aleatorie fara justificare stiintifica .
Acum depinde si cat se umfla .. daca sunt doar usor pufosi sau se fac ca o gogoasa - unii considera usoara pufosenie ca ceva acceptabil si pana la urma normal .. altii nu accepta asa ceva.
Nu cunosteam compozitia lor pana nu a precizat colegul Renatoa dar nici acum nu pot spune ca m-am luminat prea tare sau cum functioneaza chimia din ele .. nici nu imi batcapul ca nu vreau sa ma apuc de confectionat ..
Am acumulatori care nici macar nu au fost folositi si care au stat stocati corect ( la tensiunea ceruta per celula ) si s-au pufosit usor.
Am acumulatori care au stat incarcati full si peste 1 an si care nu au patit nimic.
Am acumulatori din care s-a " tras " foarte putin curent fiind supradimensionati pentru consumatorul respectiv si care
s-au umflat de nervi .. altii care erau fuerbinti la coborarea modelului, usor afanati dar dupa racire isi reveneau la starea initiala perfect .
Din tot ce am insirat eu pot spune ca la mine .. cele de firma au creat mult mai putine probleme decat tot ce inseamna Hobby King .
Acelasi lucru l-am observat la colegii care practica F3A .. pacuri de firma super scumpe nu se umfla decat accidental si foarte rar .. au si grija de ele .. nu le descarca mai mult de cred 60 % din capacitate, si folosesc chargere care chiar stiu sa incarce si sa egalizeze foarte corect .. nici la asta nu ma pricep ..
Aaaaa .. am uitat ... le-am bagat si in frigider, si in congelator, le-am lasat si in dulap la temperatura camerei ( nu a sarit de 36 grade in cateva zile de canicula pe timp de vara in anii trecuti ) .. rezultatul acelasi .. se umfla putin
cate putin .. asa ca nu am mai incercat nimic peste normal ...
P.S.
La unele competitii ( planoare ) am vazut ca inainte de a intra in concurs sunt tinuti in niste valize cu sursa de caldura stabilizata prin termostat.
Deci sunt adusi la o anumita temperatura pentru a da tot ce pot inca din prima secunda de utilizare ... la fel .. pack-uri
de firma dintr-o anumita clasa de calitate .. probabil ca altele nu ar rezista regimului de lucru care este in forta maxima .. nu am vazut sa se umfle
Acum depinde si cat se umfla .. daca sunt doar usor pufosi sau se fac ca o gogoasa - unii considera usoara pufosenie ca ceva acceptabil si pana la urma normal .. altii nu accepta asa ceva.
Nu cunosteam compozitia lor pana nu a precizat colegul Renatoa dar nici acum nu pot spune ca m-am luminat prea tare sau cum functioneaza chimia din ele .. nici nu imi batcapul ca nu vreau sa ma apuc de confectionat ..
Am acumulatori care nici macar nu au fost folositi si care au stat stocati corect ( la tensiunea ceruta per celula ) si s-au pufosit usor.
Am acumulatori care au stat incarcati full si peste 1 an si care nu au patit nimic.
Am acumulatori din care s-a " tras " foarte putin curent fiind supradimensionati pentru consumatorul respectiv si care
s-au umflat de nervi .. altii care erau fuerbinti la coborarea modelului, usor afanati dar dupa racire isi reveneau la starea initiala perfect .
Din tot ce am insirat eu pot spune ca la mine .. cele de firma au creat mult mai putine probleme decat tot ce inseamna Hobby King .
Acelasi lucru l-am observat la colegii care practica F3A .. pacuri de firma super scumpe nu se umfla decat accidental si foarte rar .. au si grija de ele .. nu le descarca mai mult de cred 60 % din capacitate, si folosesc chargere care chiar stiu sa incarce si sa egalizeze foarte corect .. nici la asta nu ma pricep ..
Aaaaa .. am uitat ... le-am bagat si in frigider, si in congelator, le-am lasat si in dulap la temperatura camerei ( nu a sarit de 36 grade in cateva zile de canicula pe timp de vara in anii trecuti ) .. rezultatul acelasi .. se umfla putin
cate putin .. asa ca nu am mai incercat nimic peste normal ...
P.S.
La unele competitii ( planoare ) am vazut ca inainte de a intra in concurs sunt tinuti in niste valize cu sursa de caldura stabilizata prin termostat.
Deci sunt adusi la o anumita temperatura pentru a da tot ce pot inca din prima secunda de utilizare ... la fel .. pack-uri
de firma dintr-o anumita clasa de calitate .. probabil ca altele nu ar rezista regimului de lucru care este in forta maxima .. nu am vazut sa se umfle
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
#11
Postat 03 July 2013 - 04:58 AM
Sa ma bag si eu in seama...
Am niste LiPo, Great Planes, cu ridicola rata de descarcare de 15C, de pe vremea lui MiniTelemaster:
http://www.rhcforum....__fromsearch__1
Pe vremea aceea nu se auzise de storage si, chiar de balance abia se vorbea. Au stat intotdeauna incarcati full. Toti sunt bine-merci. Unul asigura receptia lui Pete'n Poke.
Am luat Turnigy nano...poc si dupa cateva zboruri si-au dat duhul...
Multa, multa bafta.
Am niste LiPo, Great Planes, cu ridicola rata de descarcare de 15C, de pe vremea lui MiniTelemaster:
http://www.rhcforum....__fromsearch__1
Pe vremea aceea nu se auzise de storage si, chiar de balance abia se vorbea. Au stat intotdeauna incarcati full. Toti sunt bine-merci. Unul asigura receptia lui Pete'n Poke.
Am luat Turnigy nano...poc si dupa cateva zboruri si-au dat duhul...
Multa, multa bafta.
#13
Postat 05 July 2013 - 01:11 PM
#14
Postat 05 July 2013 - 01:21 PM
Captiv necaptiv da' ce te faci cind nu-i de gasit local
Pe de o parte ii inteleg, adica vine lipo softcase in plic cu bule. Se propteste ceva greu pe el la transport, ai pus-o de-un lipo fire la minut.
Pe de alta parte frumos ar fi sa zica lipo ambalat numai in urmatoarele conditii si numai terestru, nu par avion.
Pe de o parte ii inteleg, adica vine lipo softcase in plic cu bule. Se propteste ceva greu pe el la transport, ai pus-o de-un lipo fire la minut.
Pe de alta parte frumos ar fi sa zica lipo ambalat numai in urmatoarele conditii si numai terestru, nu par avion.
USER BANNED BY ADMIN
Arata acest topic
Pagina 1 din 1