ce sa aleg ? aeromodel pentru inceput
#181
Postat 13 February 2006 - 03:38 PM
Pentru bordul de atac am prevazut 2 baghete rotunde (cred ca fag e) - vor fi incastrate cat de curand. Nu stiu cat rigidizeaza alea dar sigur nu o sa taie iarba prin aripa.
Prinderea batiului a pus probleme datorita dimensiunii mari a rezervorului (170ml) care ocupa intreaga zona inelata de dupa primul parafoc de placaj. Dar spre surprinderea mea, sistemul asta ce l-am conceput (al doilea parafoc este incastrat in felia de polistiren centrala a fuselajului iar cele doua "parafoace" sunt stranse intre ele cu tija filetata ) nici nu necesita lipire intre feliile alea rotunde ce tin rezervorul ! Faptul ca firewall-urile se pot strange intre ele formeaza un corp rigid - problema vibratiilor insa se va transmite catre coada avionului si mai mult ca sigur acolo voi folosi un lonjeron in lungul fuselafului.
"coada de randunica" cum am denumit-o eu, am preluat-o (fiind arhitect de meserie) de la imbinarea traditionala a lemnului. Eu stiu ca popular asa se numeste, dar, intradevar, nu are importanta aici, ideea s-a inteles http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Am supus aripa la teste cam dure si sunt foarte multumit de cum se comporta, totusi, am sa rezolv si problema lonjeronului pentru mai multa siguranta.
Mai am de rezolvat multe pana la impanzire si tratarea suprafetelor dar e bine sa stiu ce ma asteapta pentru ca nu am mai facut-o niciodata. Oricum, toate au un inceput
#182
Postat 13 February 2006 - 03:45 PM
down, la 13 Feb 2006, 12:06, a spus:
http://www.modelspot...px/magister.htm
E interesant Magisterul lor, mai ales ca eu imi faceam probleme cat de mult pot sa apropii un capac al motorului facut din polistiren de motorul termic. Se pare din pozele lor ca nu e o problema foarte mare aceasta vecinatate, bineanteles pastrand o oarecare distanta
#183
Postat 13 February 2006 - 05:16 PM
Citeaza
Nu numai cele termice se incing... si "ventilatoarele" ajung la o temperatura comparabila, mai ales seria cu perii 600 - 700 cand merg "la blana" vreo 15 minute si afara sunt vreo 30 grade... ajung cred ca pe la aceeasi temperatura cu termicele (nu sunt sigur dar pielea pe degete sfaraie cam la fel) :D Oricum polistirenul nu se topeste si distanta de la motor la el este de aproximativ 10 mm.
Stiu ca ai pastrat proportiile si ca ai urmat intocmai planul dar (cel putin din poze) am senzatia ca ampenajul orizontal are suprafata totala cam mica (inca o data poate fi doar o parere) comparativ cu suprafata aripii.
De impanzit oracover sau solarfilm este OK pentru depron si chiar poti folosi un phoen (uscator de par) ceva mai puternic.... eu folosesc un uscator vechi la care am modificat filamentul (nichelina)... si acum se incinge mai tare... suficient pentru a topi adezivul la solarfilm.
Bafta!
#184
Postat 14 February 2006 - 10:08 AM
sic1, la 13 Feb 2006, 15:38, a spus:
Aproape musai.
1. Daca semiplanele sunt independente, atunci trebe cumva sa faci a.i. solicitarea de incovoiere ce apare la incastrarea fiecarui semiplan, sa fie cumva preluata de fuselaj.
2. Daca semiplanele nu sunt independente, adica ai o aripa dintr-o bucata, atunci solicitarea de incovoiere se "stinge" taman in elementul central care face jonctiunea intre cele 2 semiplane. Acum, nu mai trebe ca incovoierea sa fie suportata de fuselaj.
In cazul tau, e musai ca cele 2 semiplane sa fie... o singura aripa, dintr-o bucata, adica. Adica cele 2 portiuni de lonjeroane, tre sa devina... unul singur. Pricepi tu cum vine chestia.
Citeaza
NU!!
Fagul ala la BA nu contribuie cu (mai) nimic in bugetul de rezistenta structurala. Doar sporeste inutil greutatea finala.
Io as zice asa:
1. profileaza polistirenul;
2. tai doua baghete de balsa de fo 8x3 (poa sa fie si 10x5, sau combinatii);
3. tai in BA un slitz corespunzator dimensiunii baghetei;
4. incastrezi bagheta in slitz cu PU, pana se ingroapa frumos in conturul BA;
5. dupa ce PU incepe sa dea pe din afara (10 min.- juma de ceas), acoperi fain frumos, toata zona, cu scoci de hartie, pt. a limita expandarea PU si a nu slefui mult dupa aia;
6. daca vrei, poti sa lasi scociul de hartie la locul lui, mai ales daca l-ai pus ingrijit si daca nu s-a bashicat de la PU.
7. daca e cazul, cu un bloc lung de slefuit (cam 140 granulatie), readuci BA la conturul necesar.
Solutia duce la un BA "rock solid" si per ansamblu, greutatea adaugata e mult redusa fata de varianta fag...
Go planet!
#185
Postat 14 February 2006 - 10:13 AM
Ce imi spui tu cu ampenajul e ceea ce mi-a spus si Atty, sunt convins ca de vreme ce 2 persoane imi spun acelasi lucru ar trebui sa nu am dubii, totusi, fiind sceptic din fire am sa-l testez asa doar de curiozitate, pentru ca din cate am citit eu Spitfire are calitati destul de bune in zbor (cu mici exceptii) si mie nu mi-e foarte clar de ce reducerea la scara schimba caracteristicile acestea. Dar ma voi convinge pe pielea mea B), oricum trebuie sa incerc
Cand mi-ai scris de uscatorul tau de par vechi imediat m-am gandit ca am si eu unul rusesc pe care nu-l mai foloseste nimeni si l-as putea adapta. E de retinut si ideea asta, multumesc
#187
Postat 14 February 2006 - 10:43 AM
Citeaza
Scuze ca iti tai din avant.... profilul aripii tale e la fel ca la spitfire ?? ( ma indoiesc ca la smirghel a iesit cum trebuie ) Din poza aia pe care ai pus-o pare ca stanga nu e simetrica cu dreapta (vorbesc de profil) .. si mai sunt si alte aspecte de genul asta.
Nu zic ca nu o sa zboare dar .... sa nu te gandesti ca o sa zboare ca un spitfire.
As zice ca e cam mic la 85 cm anv. si cu aripa jos... fara un profil bine definit o sa fie tare instabil. Am zburat ( si valteras a zburat ) o extra 300 din styro cu speed 480 cu reductor si era ceva de munca.. si aia avea aripa taiata CNC .
Trebuie sa acoperi neaparat cu ceva modelul pentru ca combustibilul din motor o sa intre in styro si nu il mai scoti cu nimic ( asa am patit la delta din styro cu motor termic ) , se imbacseste aiurea cu ulei.
Bafta multa in continuare . Te urmarim cu interes sa vedem ce iese.
#188
Postat 14 February 2006 - 11:19 AM
sic1, la 14 Feb 2006, 10:13, a spus:
Nici io nu vroiam sa-ti tai din avant (de la inceput), dar cu calitatile de zbor, e asa si asa. Ceea ce e considerat "calitate" la un aveon mare, la un model de debut, vine musai impreuna la pachet cu "reversul medaliei".
Du-te la subiectul Tema de acasa si citeste absolut memorabilul meu mesaj de genial ce sunt, din pag. 6 (4 Nov. 2004).
Se abera fix pe tema aripii eliptice a lui Spit.
Dar io nu zic sa nu-i dai bice mai departe si te sustin (de la distanta) in demersul tau. Chiar daca nu va fi o reusita deplina, vei deprinde abilitati si cunostinte valoroase.
Da-i bice si da-i in ma-sa!
#189
Postat 14 February 2006 - 03:39 PM
Profilul aripii l-am trisat, partea superioara am incercat sa o respect insa partea inferioara am lasat-o intentionat plana, asta poate sa insemne dezastru (va las pe voi sa comentati) insa din cate stiu eu asta trebuie sa-i creasca portanta si sa-i scada manevrabilitatea, dar se poate sa ma insel si sa-i creasca doar sansele de crash. Intentia mea nu e sa zboare ca un Spitfire, doar sa zboare - pentru inceput mi-e suficient. Asta e unul din motivele in plus pentru care prefer sa-mi construiesc eu aveonul. Daca nu sunt multumit, fac alta aripa sau alt ampenaj sau ce-i trebuie. Imi place sa experimentez, asta e. Daca ziceti ca e nasol rau, nu o las asa, insa daca ziceti ca are vreo sansa, am s-o testez in zbor asa. Nu am de gand sa pornesc motorul fara sa impanzesc aripa cu ceva, stiu din experienta ce inseamna sa se imbibe cu ulei sau metanol. Sa va imaginati (sa nu radeti ... prea tare !) ca primul meu model care l-am facut inainte de a sti macar de existenta acestui forum, a fost unul din carton vopsit ! Da, pe bune ! Si chiar avea potential daca nu ma hazardam sa-i pun termic in loc de electric ! Va spun si ce s-a intamplat cu el : nici nu a fost nevoie sa pornesc motorul : am uitat sa strang capacul rezervorului bine si am bagat avionul in masina-cu botul in jos- si am plecat pe camp sa-i dau un test, ala a tot picurat pe drum si desi vopseaua nu a cedat, a patruns pe la imbinari de s-a muiat ca fularul jumatate de fuselaj ! De, asa se invata, unii citesc pe forum sau intreaba, altii, afla pe proprie piele ! Ideea e sa nu te lasi descurajat, cum zicea cineva mare : orice spitz in fund e un pas inainte !
#190
Postat 14 February 2006 - 03:57 PM
Daca nu ne asculti atunci macar pentru linistea acestui forum, ia legatura cu timisorenii sa-ti faci o idee despre aeromodele. E foarte greu si foarte mult de explicat, in plus risti sa ai de aface cu concepte specializate (de ex curgeri, forte, arhitectura aeronautica etc). Foarte mult te-ar ajuta (si vad ca si pe noi) sa vezi un aeromodel. Eu personal nu vreau sa te supar in nici un fel, revin cu ideea, cred ca te-ar ajuta cel mai mult. Gindeste si decide, vrei sa construiesti sau vrei sa pilotezi.
#191
Postat 14 February 2006 - 04:36 PM
sic1, la 14 Feb 2006, 15:39, a spus:
Uei tu gou, men!!
Nu te da batut! Fara mishto!
Si pe mine ma excita cate o data mai mult constructia si rezolvarea problemei. Atat de mult incat daca nu exista probleme, le inventez io!
Asa m-am apucat sa-mi fac velier(e), cand habar nu aveam cu ce se mananca. Acu stiu... cam 10%. Si-mi place mult!
Citeaza
Io unul, i-as profila o tzaruca totusi, zona de BA, a.i. sa aduca a ClarkY. Nu poti sa gresesti si nici nu e mult de munca.
Bine-bine, io unul i-as face si diedru mai maricel.
Uite si o poza ce mie-mi place:
Imagini atasate
#194
Postat 15 February 2006 - 06:13 PM
vlad1, la 14 Feb 2006, 15:57, a spus:
...
..., vrei sa construiesti sau vrei sa pilotezi.
Scuze vlad1 dar m-ai cam pierdut aici. Nu te-am prea priceput. Pai va ascult cu interes, cuget si incerc sa pun in practica ceea ce pot din ce am ascultat. Cu timisorenii ce ii stiti voi ma vad foarte des, cel putin ultimele luni din 2005 am iesit cu ei la aproape toate zborurile, asta insemneaza ca deja am vazut un oarece numar de modele, chiar in actiune. Primul meu avion care s-a si inaltat a fost un SPAD (simple plastic airplane design) tot de mine construit, tot termic evident, dar, ca orice inceput, cu problemele si lucrurile care le-am invatat de acolo.
Si m-am decis : o sa si construiesc si o sa si pilotez , ca imi plac amandoua ! hehehe
Valteras, e superba poza, iti dai seama ca am scanat tot netu in faza de documentare a Spitului dar asta inca nu am vazut-o. Merci
Si ai dreptate cu profilatul BA ca asa cum e nu seamana deloc cu originalul, plus ca as vrea sa si zboare !
#195
Postat 15 February 2006 - 06:16 PM
#196
Postat 17 February 2006 - 01:58 PM
Aceasta postare a fost editata de sic1: 17 February 2006 - 03:26 PM
#198
Postat 21 February 2006 - 05:30 PM
Voi expune ipoteza dupa care cateva intrebari la sfarsit. Sper ca sunt in conformitate cu regulile forumului si...ca incepator postez aici.
Ipoteza deci:
Sunt din Bucuresti, in 1985 (la 15 ani) am devenit pasionat. Tatal meu, care a facut scoala de zbor cu motor la Ghimbav, este prinipalul responsabil.... Vremurile erau cum erau, nu intru in amanunte si din nenumarate motive nu am mai avut timp pentru aeromodele. Pauza asta s-a prelungit vre-o 20"anisori"...pana acum cand m-am hotarat sa reanod firul cu aeromodelismul. Sunt foarte multe schimbate de atunci. Ca prim pas m-am gandit sa "sap" in forum si sa vad ce se mai poate afla. Dureaza..., iar motorul de cautare al forumului mi se pare ineficient (sau eu nepriceput).
As vrea sa imi iau statie si un model. Pentru inceput statia e prioritara si cred ca este corect sa nu fac rabat la asta mai ales pentru planurile de viitor. Suma limita pt statie e in jur de 10-15mil. Nu vreau DECAT pt aeromodele (planor, motoplanor sau motor termic)
Intrebarea1: Ce statie?
Futaba FX-18 vezi: http://www.######/import/radiocomenzi/c...ware/f4300.html
Futaba T-7CP vezi: http://www.######/import/radiocomenzi/c...ware/f7025.html
Hitec Eclipse 7 vezi: http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=36_98&...products_id=855
Intrebarea2: Ce aeromodel?
Ideea e sa stea cat mai mult in aer, eu ma gandeam la un planor cu motor termic. Am o idee preconceputa (proasta) despre electrice, in trecut am avut un motor Raduga7 rusesc si un Ritm (pe eter) cu aprindere prin comprimarea combustibilului.
Tineti cont ca nu am pilotat cu radiocomanda niciodata, numai captive. Si nici de postat nu am postat niciodata.
Cu multumiri tuturor.
#199
Postat 21 February 2006 - 07:34 PM
Imi permit sa-ti raspund nu prin prisma experientei....care este foarte mica ci din cauza asemanarii. Totul coincide. Inclusiv pauza, dragostea pentru termice, telecomanda buna....totul.
Deci eu mi-am luat din prima Futaba 7CAP. Este buna. Avem destule rezerve pentru viitor. In doi ani nu am avut nici o problema.
Primul model a fost un trainer de .46 inci cubici. Dar cu toate ca toti spuneau ca-i pentru a incepe rc-ul a fost prea mult pentru mine. Poti vedea povestea pe site-ul meu sau la kit review.
Pe urma am facut un planor electric de 2m Spectra. O splendoare. Am trantit-o de ii plangeam de mila.
S-o scurtez. Ideea este ca pentru inceput este bun un polistiren cu incarcarea alara cat mai mica. Iti recomand calduros:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXHCJ2&P=0
Te poti bucura de placerea zborului. Si vei face aceeasi pasi dar in ordinea corecta. Nu ca mine.
Daca vrei sa aprofundam ID-ul meu pe Yahoo este mitea_dan.
Muuuuuulta bafta si zboruri reusite.
#200
Postat 21 February 2006 - 07:35 PM
si bine ai venit
Hitecul nu-l stiu
de FF7 eu cel putin sunt multumit!
Banuiesc ca fiind din aceiasi clasa au cam aceleasi performante.
Cit despre aeromodel.... sfatul ar fi ez!
Chit ca e electric, mororizat cum trebuie poate face minuni.
In plus e rezistent, docil si usor de reparat!
In rest cred ca e bine sa te alaturi celor care ies la zbor .....
Ei te vor putea lamuri cu mult mai multe decit acest forum..
Bafta
#202
Postat 21 February 2006 - 07:57 PM
#204
Postat 21 February 2006 - 09:29 PM
Recomandarile voastre par electrice... Daca da, imi pare rau sa reiterez parerea mea (...) despre ele. Autonomie f mica, tot timpul incarca baterii si 10min in aer. Il vad pe amicul meu... Eu ma gandeam la un:
Rondone - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=701 sau
Watt 200 - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=700 sau
Asiagio - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=568
TOATE CU MOTOR TERMIC MIC 1.5-2, montat pe ele.
De luat in considerare ca amicul meu poate confectiona aripi din polistiren (dc se rup, ce a ce e f plauzibil la inceput). Este de fapt un prieten din copilarie care a luat foarte in serios traforajul si aripile pe care le faceam impreuna si a ajuns inginer de aeronave (si chiar practica meseria asta). Din pacate nu-l pot consulta la termice pt ca el e fan electrice si nu vrea sa auda altceva...
Salutari tuturor
#205
Postat 21 February 2006 - 09:34 PM
Kristen69, la 21 Feb 2006, 22:29, a spus:
Recomandarile voastre par electrice... Daca da, imi pare rau sa reiterez parerea mea (...) despre ele. Autonomie f mica, tot timpul incarca baterii si 10min in aer. Il vad pe amicul meu... Eu ma gandeam la un:
Rondone - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=701 sau
Watt 200 - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=700 sau
Asiagio - http://www.rhc.ro/produse.php?cPath=3_84&p...products_id=568
TOATE CU MOTOR TERMIC MIC 1.5-2, montat pe ele.
De luat in considerare ca amicul meu poate confectiona aripi din polistiren (dc se rup, ce a ce e f plauzibil la inceput). Este de fapt un prieten din copilarie care a luat foarte in serios traforajul si aripile pe care le faceam impreuna si a ajuns inginer de aeronave (si chiar practica meseria asta). Din pacate nu-l pot consulta la termice pt ca el e fan electrice si nu vrea sa auda altceva...
Salutari tuturor
din cate am vazut eu acolo "Watt 200" are exact motor electric.
scotoceste putin pe aici pe forum si vei vedea ca s-au obtinut timpi de zbor mari cu un EZ echipat cu LiPol si brushless, chiar si numai cu LiPol.
si citeste cu atentie mare caracteristicile deoarece celelalte 2 modele au motorul optional adica daca vrei motor il cumperi.
Aceasta postare a fost editata de D3xt3r_Jr.: 21 February 2006 - 09:36 PM
#206
Postat 21 February 2006 - 09:57 PM
Logica pentru begineri este sa foloseasca instructor...atat...nu conteaza baterie sau benzina!
Cu rabdare si ciocan.
#209
Postat 21 February 2006 - 10:02 PM
La final REPET: indiscutabil termic.