ce sa aleg ? aeromodel pentru inceput
#151
Postat 23 December 2005 - 04:17 PM
Cu stima,
Costel
P.S. - daca se considera ca sunt intrebari cretine sau off-topic, rog un moderator sa faca curat, inainte sa mai stresez pe altii...
#152
Postat 23 December 2005 - 04:33 PM
pavcostel, la 23 Dec 2005, 17:17, a spus:
Dronele au nevoie de claritate in bot...acolo se pun instalatiile de detectare, camerele de luat vederi si alte alea...o elice in bot ar perturba calitatea datelor obtinute!!!...de aici pana la canard sau configuratii standard, dronele sunt de toate felurile, in functie de pozitionarea masei utile pe care trebuie sa o transporte...cred!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 23 December 2005 - 04:34 PM
Cu rabdare si ciocan.
#154
Postat 24 December 2005 - 12:32 PM
Cei care au EZ simt pe pielea proprie turbioanele, chiar daca acest aeromodel are ampenaje supra dimensionate. Cind merge motoru, tot avionu tremura. Zboara dar no sa vedeti performeri cu EZ (ma rog nu la seniori).
#155
Postat 24 December 2005 - 02:26 PM
Si tot nu m-am lamurit cu portanta indusa in diferite configuratii... :( :) Faptul ca avioanele se fac cum se fac, o stim cu totii. Ca subiect e interesant sa ne dam seama si DE CE se fac asa...
Cu stima,
Costel
#159
Postat 07 February 2006 - 03:35 PM
asadar pun aici :
ia aruncati un ochi :rolleyes:
http://www.youtube.c...h?v=LqcDJGlfAGE
http://modelmania.110mb.com/home.html
#160
Postat 07 February 2006 - 05:38 PM
2 canale
2 motoare (unul intubat pentru propulsie, unul in coada ca la heli pentru directie)
40Mhz
cu aripa sus
in curte in spatele firmei, un zbor frumos dupa care in timpul unui viraj a inceput inexplicabil sa coboare si sa nu mai vireze... plana frumos dar fara directie a reusit sa nimereasca intre un gard si masina unul coleg
prima fisura in aripa
lipit cu scoci, testat sa vedem ce se intampla si concluzia: la viraj stanga se opresc aleator si tractiunea si carma :rolleyes:(
demontat (bucatile de fuselaj erau lipite deci a fost cam dificil) investigat, gasit lipitura rece (a iesit firul din lipitura) la antena, precum si lipituri de soim al patriei la celelalte fire. Refacut lipituri, in special antena, testat -> ok in toate variantele (ca si multe erau)
Lansat din nou, funct ok, aterizeaza frumos, entuziasm la cote maxime
La urmatoarea lansare se repeta defectul, numai ca de data asta fix inainte era un gard
Iar probat iar parca nu face, iar lansat, si apoi gardul celalalt (evident!)
Concluzie: trebe cercetat receiverul (cu antena langa el merge, la distanta intrerupe doar in acea configuratie: gaz+viraj stg)
Concluzie 2: din cauza de mancarimi insuportabile intr-o anume zona comandat cessna 182 (cu eleroane), rtf, cu telecomanda cu 4 canale proportionale
Concluzie 2.5: vandut catastrofa unui coleg semi-entuziast pt. 110 RON (in cunostinta de cauza, si cu promisiunea ca asista si la testele cu Cessna)
Concluzie 3: testele urmatoare intr-o zona cu gardurile mai departe (oare de ce unui model ii trebuie tot atat spatiu cat unui 1:1?)
Imagini atasate
#161
Postat 07 February 2006 - 06:20 PM
probabil ca si cu gaz si cu viraj scade tensiunea pe baterie prea mult si receptorul nu mai functioneaza corect.
felicitari pentru cessna.
cat despre ultima ta intrebare oare de ce crezi ca noi venim sa zburam pe aerodrom 1:1 ? :rolleyes: :D
#162
Postat 07 February 2006 - 06:42 PM
SILVIU66, la 7 Feb 2006, 18:20, a spus:
cat despre ultima ta intrebare oare de ce crezi ca noi venim sa zburam pe aerodrom 1:1 ? :D :D
... pai nu-i raspunde cu o intrebare ... ! :( Ca acu-i piscat de microb !! :lol:
Asteptam raport de zbor de la Cessna 182 electric 4 ch !!
Un cessnar mai vechi, B)
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#165
Postat 07 February 2006 - 07:32 PM
Hawkuletz, la 7 Feb 2006, 18:50, a spus:
Cica spre sfarsitu' saptamanii se moaie vremea !!
Daca am noroc de vreme mai ... buna, poate ies si eu cu bifu' !!
Stima,
PS: Te invidiez ca o sa ai asistenta !!
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#166
Postat 07 February 2006 - 09:37 PM
B)
Mai ales ca tot trebaluieste la ULM (poate ma vad 1:1 duminica :lol:) )
Dar multzam fain Silviu.. sa vedem cum evolueaza situatia
Maine cand il primesc ii fac niste teste statice sa vad si eu cum se prezinta
Aceasta postare a fost editata de Hawkuletz: 07 February 2006 - 09:39 PM
#167
Postat 07 February 2006 - 10:11 PM
Hawkuletz, la 7 Feb 2006, 22:37, a spus:
imtri pe partea cealalata pe unde intram noi si nu te stie nici vantu ,nici pamantu! (nici Nea Mami)
si ai rezolvat problema. :lol:
#168
Postat 10 February 2006 - 04:22 PM
am pus asta aici, te rog muta-l tu daca e nepotrivit
Proiect pe 2006 :am inceput de vreo luna sa-mi construiesc un Spitfire pentru un motor termic de 2,5 cmc, asta dupa ce m-am saturat sa-mi chinui vechiul SPAD care era cam greu pentru motorul asta mic. Am gasit planurile si mi-a venit ideea sa-l fac din polistiren extrudat (ala verde) in lipsa de suficient balsa si bani pentru balsa. E usor de lucrat cu el dar mai stiu ca este slab rezistent la combustibil si la uleiuri, deci am testat mai multi lianti si am gasit un chit uzual de lemn (alb) pe care-l folosesc in combinatie cu aracet simplu. Am de gand cand il termin sa-i dau un strat sau doua de chit si sa-l vopsesc, apoi ii fac teste de zbor ca altfel il omor din frageda pruncie.
As fi bucuros sa stiu daca a mai incercat cineva termic pe polistiren sau e o aberatie completa. Planurile dupa care m-am luat sunt pentru balsa cu Speed400, asa ca din start ma gandesc deja ce probleme o sa am cu centrul de greutate. Totusi am reusit sa rezolv niste probleme de imbinari (incastrare rezervor si montaj batiu) si unghi diedru care nu stiam la inceput cum sa le scot la capat cu polistirenul. Acum are montat pe el motorul de 2,5 cmc, rezervorul de 170ml plin 70% si trenul si cantareste 510 g ! Asta ma bucura pentru ca 4 servouri de 9g, tijele, un receiver si o baterie pentru el nu ar mai trebui sa adauge mai mult de 200g pe avion, ceea ce suna bine deocamdata. Anvergura e 85 cm. Asa ca daca pot primi niste sfaturi, va multumesc mult.
pun si niste poze sa vedeti cum stau cu el
Imagini atasate
#174
Postat 10 February 2006 - 04:59 PM
Eventual poti pune accu, receptor si servo-urile pentru ampenaje mai in spate.
Nu da cu chit pe el ca este pacat... il ingreunezi mult fara rost - doar pe ici-colo unde este strict necesar. Il poti imbraca in monocote (ultracote cu lipire la temperatura joasa) daca ai o suflanta de aer cald buna (adica cu reglaj de temperatura). Cu fierul de calcat nu este recomandat ca se incinge prea rau; dar pe temperatura minima poti incerca pe o bucata de depron pentru test.
Bineinteles toate acestea dupa slefuire fina!
In ceea ce priveste polistirenul si motorul termic nu trebuie sa-ti faci griji. Va merge, iar din punct de vedere greutate a iesti super bine.
Bafta!
#175
Postat 11 February 2006 - 09:28 AM
Ai la Timisoara citva modelisti care chiar zboara tremic. Nu vreau sa te supar dar ai nevoie sa te intilnesti cu ei. O sa te ajute sa economisesti miloane si ani buni de munca. (ia legatura cu Atty, sau Calin, sau Vivi)
#176
Postat 13 February 2006 - 09:55 AM
Pe Atty Calin si Vivi ii stiu deja de ceva vreme, sunt baieti extraordinari, chiar ieri ne-am intalnit putin, au iesit si ei la un "touch and go" pe zapada -Vivi cu twinjetu- pe Cioca ! Si ai dreptate, ma ajuta mult, au experienta si sunt sufletisti. O sa-mi continui proiectul si va mai tin la curent cand evolueaza sau cand dau de belele !!!
#177
Postat 13 February 2006 - 12:06 PM
#178
Postat 13 February 2006 - 12:24 PM
sic1, la 10 Feb 2006, 16:24, a spus:
Io unul, nu m-as baza absolut deloc numai pe imbinarea in "coada de randunica" (nu e coada de randunica, dar nu are importanta).
Nu stiu daca ai prevazut cumva o structura gen lonjeron pt. aripa, dar te sfatuiesc calduros sa nu o lasi fara!
Mai ales in zona centrala ii trebe musai! Cel mai simplu de facut, este sa incastrezi vertical, cu PU, o bucata de placaj (poa sa aibe si niscaiva gauri de usurare), in zona de grosime maxima. Poa sa fie si un "multistratificat" facut din 2-3 bucati de balsa ("oglinda" si cu fibra in lungul anvergurii), de fo 2-4mm, pre-lipite intre ele cu epoxi.
Ce e drept, nu i-ar strica macar doua talpi de lonjeron (balsa dar mai bine brad sau molid), pe toata anvergura, incastrate in extrados si intrados cu PU.
Io i-as incastra si in BA un straif de balsa cu PU. Ii confera rigiditate sporita BA si mai ales il face mai putin vulnerabil la impactul cu crengutzele si pierticelele de pe camp.
Grija mare si la zona de batiu. Io as fi fixat panoul "parafoc" de polistiren prin mai multe grinzi dispuse longitudinal, pe periferia zonei de bot a fuselajului.
Ideea este de a reusi cumva, disiparea in masa polistirenului, a solicitarilor mecanice si a vibratiilor.
#179
Postat 13 February 2006 - 12:51 PM
sic1, la 13 Feb 2006, 09:55, a spus:
Am pus eu pe styro cu fierul de calcat. Idea e ca nu toate foliile astea termoadezive se pot pune pe styro din cauza temperaturii. Eu am pus solarfilm cu fierul de calcat si a mers super. Cu Monokote ( ala de la Top Flite care chiar se numeste Monokote) nu cred ca merge pentru ca trebuie caldura mult mai mare. Am avut o imbinare intre cele 2 ... monokot-ul de abia se strangea si solarfilmul era topit pe dedesupt.
#180
Postat 13 February 2006 - 01:02 PM
La polistirene expandate tre folosit folii de temp. mai joasa.
Gen Ultrakote, Oracover, Oralight, Solarfilm.
Dar pana la impazire, tre rezolvat problemele structurale.