Salut Goim,
ai noroc cu motorul arata in poza foarte bine mai ai de surubarit ceva la el ca sa-l faci apt de zbor. Am vazut pe o poza ca are o eticheta pe demarorul electric. Ce scrie pe el?
Daca te bate gandul sa renunti la el sunt amator!
Pentru elice este bine sa-ti pui de acum lemne la uscat iar pentru necesitatile curente gasesti la tamplarii, este drept cam scump. Acolo poti sa-ti faci si blocul de lemn stratificat. Mie mi-a luat 150 miare cu lemnul meu.
In legatura cu calculul elicei sa nu-ti faci probleme daca gasesti datele motorului pot sa-ti trimit fisa asa cum este in mesajul din 4 apr. pentru trabant.
Loti
Elici pentru ultrausoare proiectare, soft, teste, experiente
#32
Postat 06 April 2005 - 02:07 PM
Valteras, cam ai dreptate. Il-52 este o versiune a nu mai stiu care iliushin despre care nici nu stiu sigur daca s-a fabricat in serie.
Excelenta ideea cu pusul lemnului la uscat. La prima pensie lemnul e numai bun de prelucrat (Sunt cam magar. Am pus lemn la uscat dar pentru a treia sau a patra elice. in 3-4 ani cat tre' sa-l las acolo string bani de elice de Boieng).
Este cam mult de lucru la el. Are (avea) montat pe el in afara de demaror si un reductor + ambreiaj centrifugal la care am avut nevoie de o cheie manufacturata sa-l pot da jos. Mi-a prins bine ca am reusit sa le dau jos pentru ca am scapat de aproape 2 kile. Carburatorul este cam ciudat, pentru ca nu prea permite modificarea turatiei in timpul mersului. Adica motorul este facut sa mearga la o singura turatie. Am noroc cu un amic care se pricepe foarte bine la motociclete si care ma ajuta.
La atasament am pus foto cu detaliu de pe demaror.
Excelenta ideea cu pusul lemnului la uscat. La prima pensie lemnul e numai bun de prelucrat (Sunt cam magar. Am pus lemn la uscat dar pentru a treia sau a patra elice. in 3-4 ani cat tre' sa-l las acolo string bani de elice de Boieng).
Este cam mult de lucru la el. Are (avea) montat pe el in afara de demaror si un reductor + ambreiaj centrifugal la care am avut nevoie de o cheie manufacturata sa-l pot da jos. Mi-a prins bine ca am reusit sa le dau jos pentru ca am scapat de aproape 2 kile. Carburatorul este cam ciudat, pentru ca nu prea permite modificarea turatiei in timpul mersului. Adica motorul este facut sa mearga la o singura turatie. Am noroc cu un amic care se pricepe foarte bine la motociclete si care ma ajuta.
La atasament am pus foto cu detaliu de pe demaror.
Imagini atasate
#33
Postat 06 April 2005 - 04:14 PM
Am gasit ceva site-uri care m-au ajutat in proiectarea elicei, si care au cateva programele care, cel putin pe mine, m-au putut orienta cat de cat in calculul elicei:
http://www.gylesaero.com/
http://www.mh-aerotools.de/
http://www.mh-aeroto...ls/javaprop.htm
Foarte interesant ce spune acolo dar, m-au cam bagat in ceata tonele de teorie. Drept urmare am presupus ca voi putea scoate de la motor 10 CP la 2000 de ture pe minut. Dupa programul "Propeller selector" de la gylesaero, la o viteza de 35km/h, 2.000rpm, 2 pale, pitch 90cm, diametru de 120 cm, am tractiunea de 28kgf si o putere absorbita de la motor de 8,21 CP. Toate bune si frumoase numai ca datele pe care le cere programul respectiv nu sunt singurele care influenteaza performantele unei elici. Cred ca adevarului il voi afla cand voi termina motorul si voi putea experimenta.
http://www.gylesaero.com/
http://www.mh-aerotools.de/
http://www.mh-aeroto...ls/javaprop.htm
Foarte interesant ce spune acolo dar, m-au cam bagat in ceata tonele de teorie. Drept urmare am presupus ca voi putea scoate de la motor 10 CP la 2000 de ture pe minut. Dupa programul "Propeller selector" de la gylesaero, la o viteza de 35km/h, 2.000rpm, 2 pale, pitch 90cm, diametru de 120 cm, am tractiunea de 28kgf si o putere absorbita de la motor de 8,21 CP. Toate bune si frumoase numai ca datele pe care le cere programul respectiv nu sunt singurele care influenteaza performantele unei elici. Cred ca adevarului il voi afla cand voi termina motorul si voi putea experimenta.
Fisiere atasate
-
Propeller.zip (20.49K)
Number of downloads: 159
#34
Postat 11 April 2005 - 09:12 AM
Salut Goim.
Daca vrei sa o iei de la inceput este treaba ta. Eu am trecut deja de fazele astea si am experimentat deja rezultatele fiind bune. Stiind prin ce am trecut am zis sa va pun la dispozitie experienta mea (pentru cine vrea). Este inutil sa fac comparatii pentru ca am mai spus programul meu este valabil numai pentru tipul de elice pentru care a fost conceput.
Succes Loti.
Daca vrei sa o iei de la inceput este treaba ta. Eu am trecut deja de fazele astea si am experimentat deja rezultatele fiind bune. Stiind prin ce am trecut am zis sa va pun la dispozitie experienta mea (pentru cine vrea). Este inutil sa fac comparatii pentru ca am mai spus programul meu este valabil numai pentru tipul de elice pentru care a fost conceput.
Succes Loti.
#35
Postat 30 April 2005 - 08:53 PM
am citit ff atent msg voastre!
sunteti tari...a-ti zburat acum vreti maimult mai repede mai bine...totul ok
eu oricum am ramas in ceata...
ce ma doare e ca nu stiu ce fel de motor as putea pune pe un motodeltaplan (inca neconstruit ha ha) aripa rigida(!?)si acum sunt mai trist ca am realizat ca motorului ii tre o elice care se face din lemn?cu abricul?si de ce tre sa fim tristi ca altii reusesc sa zboare cu motoare mai mici mai bine?sa aflam cum...!eu mai caut...ca de calculat!!!pauza....nemtii vand masini pe nimic si romania inmatriculeaza doar euro 3 ha ha ha !eu sunt pe madeira (o insulita) si am masina cu motor de 1000cmc astia inmatriculeaza si o caruta daca vrea omu...!(nu dau licenta pentru cal...!)se pot obtine motoare pe nimic de la fier vechitre sa pandesti ocazia...eu am primit un motor de1000 cadou si nu am timp sa il pun pe masina ca vin rupt de la lopata si decat sa pierd o zi de munca prefer sa arunc si masina...poate gresesc dar sa stiti ca am ramas muuuuult in urma...
salutari si have a good time :D
sunteti tari...a-ti zburat acum vreti maimult mai repede mai bine...totul ok
eu oricum am ramas in ceata...
ce ma doare e ca nu stiu ce fel de motor as putea pune pe un motodeltaplan (inca neconstruit ha ha) aripa rigida(!?)si acum sunt mai trist ca am realizat ca motorului ii tre o elice care se face din lemn?cu abricul?si de ce tre sa fim tristi ca altii reusesc sa zboare cu motoare mai mici mai bine?sa aflam cum...!eu mai caut...ca de calculat!!!pauza....nemtii vand masini pe nimic si romania inmatriculeaza doar euro 3 ha ha ha !eu sunt pe madeira (o insulita) si am masina cu motor de 1000cmc astia inmatriculeaza si o caruta daca vrea omu...!(nu dau licenta pentru cal...!)se pot obtine motoare pe nimic de la fier vechitre sa pandesti ocazia...eu am primit un motor de1000 cadou si nu am timp sa il pun pe masina ca vin rupt de la lopata si decat sa pierd o zi de munca prefer sa arunc si masina...poate gresesc dar sa stiti ca am ramas muuuuult in urma...
salutari si have a good time :D