setari mecanic/electronic gyro
#1
Postat 21 April 2011 - 05:41 PM
Am doua-trei intrebari mari si late cam cat palele la coada elicopterului meu...CX450
Prima,legata de setarile mecanice ale pozitiei servo-ului pe boom-adica,90 grade,inteleg,cam cum sa fie inclinatia palelor???
A doua,setarile gyro-am un AT-EG301 V3,adica unul de la baietii galbeni,Artech,si statie Futaba T7C,legate cum zice mama lor,adica ch 4 si ch5.Intrebarile pleaca de aici,in sensul ca...gain-ul pe gyro se mai setetaza??cum se schimba intre normal si HH?si asa mai departe cu celelalte setari,ca lista de parametri e putin mai lunga.
Evident,ar mai fi o intrebare,asta dupa ce am imbucatit un set de pale...mi se pare cam sensibil,cand incerc sa-l ridic de jos,incepe sa o ia cam in toate directiile,in acelasi timp invartindu-se usor,cam dupa cum vrea el.singura sansa e corectarea continua atat la platoul ciclic,cat si la rudder.
#2
Postat 21 April 2011 - 06:58 PM
#3
Postat 22 April 2011 - 07:16 PM
2.aile
3.elev
4.rudder
5.pitch
......daca ai numarat 4 inseamna ca ai uitat unul <_<
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#6
Postat 23 April 2011 - 04:22 PM
Aceasta postare a fost editata de firedragon: 23 April 2011 - 04:25 PM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)

#7
Postat 24 April 2011 - 09:37 PM
mai am o intrebare,am reusit sa reglez cat de cat in normal gyro sa nu am miscare la crestere de turatie,pe undeva pe la 10-15%,peste am un usor joc din coada.In schimb,cand mut pe HH,gyro comanda servo sa mute slider-ul din coada intr-o parte incet-incet pana la blocare.ma poate lumina cineva de ce?
mai am ceva probleme cu stabilitatea in general,nu e prea stabil cand incerc sa-l ridic de jos,deocamdata se tot invarte si misca dintr-o parte in alta.ceva ajutor,se poate?
multumesc pentru ideile cu simulatorul,nu au ajutat deloc,poate ceva mai la obiect,in loc sa va luati la misto intre voi ar fi bine.
#8
Postat 25 April 2011 - 01:03 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#9
Postat 25 April 2011 - 07:56 PM
mirceav, la 24 April 2011 - 09:37 PM, a spus:
Fenomenul asta se numeste drift si apare la gyro ieftine,trebie lasat un timp mai mare(5min,poate si mai mult) pana intra in parametrii,eventual se corecteaza si cu mici ajustari din trimer.
#11
Postat 25 April 2011 - 10:27 PM
takeoff, la 25 April 2011 - 07:56 PM, a spus:
@takeoff,multumesc pentru informatie,sa inteleg ca dupa ceva vreme,lasand-ul liber sa faca ce vrea,va incepe sa functioneze normal?si ma gandesc treaba asta n-o va face vesnic,corect?in sensul,5 minute la fiecare zbor,nu e prea atractiv dpdv al hobby-ului.
#12
Postat 26 April 2011 - 01:42 PM
mirceav, la 25 April 2011 - 10:25 PM, a spus:
E posibil sa ai dreptate,insa daca mai citesti odata o sa vezi ca te trimit exact unde trebuie,poate am gresit ca nu ti-am dat si link...am zis ca macar atat poti face si tu.Sa iti zic problema mai pe larg;aceasta problema este foarte comuna si sunt foarte multe topice pe aceasi tema...mi se pare o prostie sa deschizi un alt topic pe aceasi problema fara sa citesti ce sa discutata pe acea tema in celelalte topice.Nu crezi ca celui care a dat acelasi raspuns de mai multe ori sa plictisit sa se tot repete?in cel mai rau caz vei primi un raspuns sec ca al meu....CAUTA INAINTE SA INTREBI.
Ca sa fiu si pe subiect putin.Acel giro e posibil sa mearga bine si sa fie din alta parte,Daca poti pune o poza cu ansamblul de coada mi-ar fi de folos ca sa iti dau un raspuns la intrebarea ta mai aproape de realitate.
Totusi daca nu e un secret,poate ne spui si noua ce giro...ce servo...ce heli ai?
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#13
Postat 26 April 2011 - 07:47 PM
furios, la 26 April 2011 - 01:42 PM, a spus:
Ca sa fiu si pe subiect putin.Acel giro e posibil sa mearga bine si sa fie din alta parte,Daca poti pune o poza cu ansamblul de coada mi-ar fi de folos ca sa iti dau un raspuns la intrebarea ta mai aproape de realitate.
Totusi daca nu e un secret,poate ne spui si noua ce giro...ce servo...ce heli ai?
Bine,sa o luam de la capat,tu stiind ca eu am citit cam ce se gaseste pe rhc pe subiect,in special cele indicate de tine,eu stiind ca tu ai citit si prima postare din topic.
Ceea ce tu nu ai inteles,dar am vazut intelegere la altii,e ca informatiile pot fi generalizate pana la un punct,urmand sa fie dupa aceea detaliate pe baza componentelor fiecarui maniac fan RC.Dar,cu totii avem momentele noastre.
Mai pot zice sarut-mana lu nenea Bob Finley,in special ca arata pe T7C,statie ca a mea.Intr-un final am inteles ca switch-ul E are cele trei pozitii care corespund celor trei setari din meniul gyro al statiei,si ca litera dinaintea valorii in procente(A sau N) reprezinta heading hold respectiv normal.Am inteles de asemenea diferentele intre reverse pe canal sau pe gyro,pe canal/servo sau swash,si asa mai departe.
Continuand intr-un stil din ce in ce mai prietenos,am un gyro de la Artech,modelul V3,dupa cum spuneam deja,statie Futaba T7C,la fel,dupa cum spuneam,si servo TowerPro 9G micro servo SG90,dupa cum nu spuneam si m-ai intrebat.Inteleg relatia uneori stransa intre valoarea in magazin a componentelor si capabilitatile lor,dar avand in vedere ca ele se vand si se cumpara si sunt destui care zboara cu asa ceva,e clar ca problema e in alta parte,nu la calitatea componentelor.Exista si posibilitatea/norocul sa fi dat peste o componenta defecta,asta insa trebuie demonstrat.
Stii,umbla vorba ca aeromodelistii sunt uniti de pasiune si oameni prietenosi.Daca nu esti asa,lasa-te sau lasa-ne.
Revenind la subiect in pozitia HH servo trage incet-incet intr-o parte(tot timpul in aceeasi parte).Am incercat cu gyro in pozitia clasica,deasupra ansamblului de blocare a boom-ului,dupa ce initial il pusesem dedesubt,pentru o mai buna protectie in cazului unui crash(din partea palelor).Ultima proba a fost gyro separat,lipit pe masa.Mentionez ca se initializeaza corect,este legat corect in RX(care e tot Futaba,617FS).Din cauza putinelor informatii despre gyro,nu stiu daca poate fi schimbat intre normal si HH in timp ce e conectat la sursa e curent..Lasand la o parte miscarea ciudata,care o face doar in pozitia HH,gyro lucreaza/reactioneaza corect la miscarile cozii,asta evident doar in pozitia pe masa,in zbor nu reusesc sa il ridic in HH,iar in normal e prea instabil.
Continuand cu cealalta problema,ce a instabilitatii,astept sa rezolv prima data cea legata de gyro,ca sa revin cu masina de enervat oamenii si problemele mele.
Lasand la o parte ostilitatea,multumesc pentru ajutor.

#14
Postat 26 April 2011 - 09:21 PM
- pentru coada, la heli, iti trebuie un servo rapid (cu cat mai rapid, cu atat mai bine). Caradasca aia pe care ai binevoit sa o mentionezi, e buna cel mult la avioane din scartz. In afara de viteza, respectivul servo ar trebui sa fie si precis; respectiv fara nici un fel de joc in angrenaje, care ar induce drift sau wag (miscarile cozii pe care ai binevoit sa ni le descrii). Tiribomba aia este , cred, cel mai prost servo disponibil pe piata, nu are ce cauta la heli.
-gyro ala V3 nu am, dar am avut V1 si V2. In combinatie cu un servo BUN (remarci accentul), ar merge cumva - dar nu te astepta la HH gen GY 401, no way. Pentru cineva experimentat, ar merge, dar nu cred ca e cazul la tine. Uita ce a spus Finley (pe care cred ca de fapt il cheama Finless, nu ca ar conta prea mult) despre chestii cu A si N, nu se aplica la gyro de felul asta.
P.S. Furios te-a indemnat sa citesti topice similare, unde probleme similare cu a ta au fost intoarse pe toate partile. Eu zic ca te-a indrumat bine. Oricum concluzia e ca gyro prost + servo trompeta = crash, asta pot s-o spun si eu din proprie experienta.
#15
Postat 26 April 2011 - 09:34 PM
rad_gaby, la 26 April 2011 - 09:21 PM, a spus:
- pentru coada, la heli, iti trebuie un servo rapid (cu cat mai rapid, cu atat mai bine). Caradasca aia pe care ai binevoit sa o mentionezi, e buna cel mult la avioane din scartz. In afara de viteza, respectivul servo ar trebui sa fie si precis; respectiv fara nici un fel de joc in angrenaje, care ar induce drift sau wag (miscarile cozii pe care ai binevoit sa ni le descrii). Tiribomba aia este , cred, cel mai prost servo disponibil pe piata, nu are ce cauta la heli.
-gyro ala V3 nu am, dar am avut V1 si V2. In combinatie cu un servo BUN (remarci accentul), ar merge cumva - dar nu te astepta la HH gen GY 401, no way. Pentru cineva experimentat, ar merge, dar nu cred ca e cazul la tine. Uita ce a spus Finley (pe care cred ca de fapt il cheama Finless, nu ca ar conta prea mult) despre chestii cu A si N, nu se aplica la gyro de felul asta.
P.S. Furios te-a indemnat sa citesti topice similare, unde probleme similare cu a ta au fost intoarse pe toate partile. Eu zic ca te-a indrumat bine. Oricum concluzia e ca gyro prost + servo trompeta = crash, asta pot s-o spun si eu din proprie experienta.
inteleg ca de fapt toti cei care posteaza sunt subiectivi.mai inteleg ca tu consideri GY 401 un gyro bun.Cu Finless, nu m-am intalnit de mult,mai important e ce explica,nu cum il cheama-cam asa e si pe rhc.Poate imi spui si un servo netrompeta pentru gyro asta,GY 401.
repet,pentru urechile care vor sa auda.inteleg termeni de genul calitate,precizie,viteza.mai spune-mi de ce altii zboara cu asa ceva?
mai inteleg ca de fapt toti vorbiti de altceva,niciunul nu are idee cat de cat de ce in HH,pe masa,deci nu in zbor,gyro imi actioneaza servo-ul intr-o parte...oricine...cineva?de aici pana la conditia minima necesara pentru crash mai e destul
#16
Postat 26 April 2011 - 11:11 PM
-din cat am avut rabdare sa citesc; daca servoul se misca dupa initializare gyroscopuli tot timpului in aceasi parte ai trim pe canalul rudder in partea respectiva-elimina-l
servo-ul e trompeta inlocuieste-l -servo decente de coada decebte align ds 420 ds 520 futaba 9257 si altele ...poate ar zbura si cu acel servo dar greu fara destule reglaje.Sunt chesti de simti compensare etc de care ai nevoie ca sa il reglezi , pe care nu le ai inca apar in timp-deci nu ai cum sa iti dai seama ce trebuie facut fara sa "simti" heli-ul
cauta pe cineva sa te ajute la primele zboruri -setari. Daca heli e prost reglat nici macar grade de rudenie cu finles alab , bob sau tareq nu te vor ajuta sa il zbori controlat.
Am apucat si eu de curand sa regelez cateva heli cu electronica de slaba calitate, primele reglaje sunt critice , adica te chinui sa iti dai seama ce si unde nu e bine .
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#17
Postat 27 April 2011 - 12:49 AM
Un gyro de calitatea aceea,CHIAR si pe masa are drift(alunecare),in zbor datorita vibratiilor fenomenul este si mai acentuat.Se poate zbura si cu el,dar te vei chinui,incepator fiind,este lucrul de care nu ai nevoie.Sunt destule servo,nu cu mult mai scumpe decat SG90,dar care,cel putin pt. inceput sa-ti faci treaba.
#18
Postat 27 April 2011 - 07:11 AM
raspunsul gyro in functie de vibratiile pe care le simte in mod normal se regleaza din gain,corect?asadar,cu gain-ul setat din statie la 20-30 nu ar trebui sa se deranjeze prea mult,nu-i asa?
am strigat in Timisoara,nu pare nimeni interesat de un incepator.
multumesc pentru ajutor