Modelism - RHC Forum: setari mecanic/electronic gyro - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

setari mecanic/electronic gyro

#1 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 21 April 2011 - 05:41 PM

Buna sa va fie inima la toti,nu dati cu pietre prea mari pentru limbaj sau exprimare.
Am doua-trei intrebari mari si late cam cat palele la coada elicopterului meu...CX450
Prima,legata de setarile mecanice ale pozitiei servo-ului pe boom-adica,90 grade,inteleg,cam cum sa fie inclinatia palelor???
A doua,setarile gyro-am un AT-EG301 V3,adica unul de la baietii galbeni,Artech,si statie Futaba T7C,legate cum zice mama lor,adica ch 4 si ch5.Intrebarile pleaca de aici,in sensul ca...gain-ul pe gyro se mai setetaza??cum se schimba intre normal si HH?si asa mai departe cu celelalte setari,ca lista de parametri e putin mai lunga.
Evident,ar mai fi o intrebare,asta dupa ce am imbucatit un set de pale...mi se pare cam sensibil,cand incerc sa-l ridic de jos,incepe sa o ia cam in toate directiile,in acelasi timp invartindu-se usor,cam dupa cum vrea el.singura sansa e corectarea continua atat la platoul ciclic,cat si la rudder.
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#2 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 21 April 2011 - 06:58 PM

Inca ceva,daca toata lumea o ia cu simulatorul.M-am dat ceva vreme cu aero pe simulatoare,inca ma dau,am iesit de multe ori la soare cu cele pe care le am sau le-am avut(RIP),am reusit sa setez fara probleme statia si simulatorul.Asta pana la heli,cu aceleasi cabluri,nu reusesc.Este clar ca simulatorul stie doar 4 canale,dar intrand cu model selectionat ca heli nu imi vede toate canalele in simulator.Adica,atunci cand incerc sa le calibrez,unul din cele 4 canale nu reactioneaza.Sfaturi?Simulatoarele sunt RealFlight si AeroFly Deluxe
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#3 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 22 April 2011 - 07:16 PM

1.thr

2.aile

3.elev

4.rudder

5.pitch

......daca ai numarat 4 inseamna ca ai uitat unul <_<
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#4 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 22 April 2011 - 09:04 PM

Vezi postareafiredragon, la 22 April 2011 - 07:16 PM, a spus:

1.thr

2.aile

3.elev

4.rudder

5.pitch



Asta-i valabil la tinichele JR/Spektrum, la STATII canalele-s altfel. :80: :nea: :rofl: :rofl: :rofl:
0

#5 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 23 April 2011 - 03:57 PM

liviu daca nu au schimbat ceva prin maruntaie la dx-8 e:
6 --pitch...
5 gain gyro

la jr graupner e 1 pitch......6 throtle,
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#6 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 23 April 2011 - 04:22 PM

eu nu am pus ordinea canalelor ci am pus un numar in fata sa arat ca sunt 5 canale care le citeste simulatorul, ori daca citeste 4 canale pui thr pe automat la 100% ca sa ai motor, sau sa vada semnalul de la pitch si la motor ca sa se zboare in normal. giro nu e citit in simulator.

Aceasta postare a fost editata de firedragon: 23 April 2011 - 04:25 PM

Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#7 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 24 April 2011 - 09:37 PM

bine,am mai eliminat cateva din intrebari de unul singur(YouTube nu se numara ca persoana...)
mai am o intrebare,am reusit sa reglez cat de cat in normal gyro sa nu am miscare la crestere de turatie,pe undeva pe la 10-15%,peste am un usor joc din coada.In schimb,cand mut pe HH,gyro comanda servo sa mute slider-ul din coada intr-o parte incet-incet pana la blocare.ma poate lumina cineva de ce?
mai am ceva probleme cu stabilitatea in general,nu e prea stabil cand incerc sa-l ridic de jos,deocamdata se tot invarte si misca dintr-o parte in alta.ceva ajutor,se poate?
multumesc pentru ideile cu simulatorul,nu au ajutat deloc,poate ceva mai la obiect,in loc sa va luati la misto intre voi ar fi bine.
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#8 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 25 April 2011 - 01:03 PM

Cred ca o solutie foarte la indemana ar fi sa urmaresti topicele lui NEN77 despre giro...iti vei da seama cu ce se mananca.Din ce inteleg eu nu ai nici o treaba cu termeni tehnici si mai ales cu cea ce fac functiile unei stati...iti recomand manualul statiei,de principiu e bine sa sti pe dinafara apsolut tot ce stie sa faca statia ta tocmai ca sa sti ce masuri trebuie sa iei in caz ca ceva nu iti place la comportamentul modelului...Bafta.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#9 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 25 April 2011 - 07:56 PM

Vezi postareamirceav, la 24 April 2011 - 09:37 PM, a spus:

In schimb,cand mut pe HH,gyro comanda servo sa mute slider-ul din coada intr-o parte incet-incet pana la blocare.ma poate lumina cineva de ce?


Fenomenul asta se numeste drift si apare la gyro ieftine,trebie lasat un timp mai mare(5min,poate si mai mult) pana intra in parametrii,eventual se corecteaza si cu mici ajustari din trimer.
0

#10 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 25 April 2011 - 10:25 PM

@furios,cred ca ai inteles gresit sensul forumului...
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#11 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 25 April 2011 - 10:27 PM

Vezi postareatakeoff, la 25 April 2011 - 07:56 PM, a spus:

Fenomenul asta se numeste drift si apare la gyro ieftine,trebie lasat un timp mai mare(5min,poate si mai mult) pana intra in parametrii,eventual se corecteaza si cu mici ajustari din trimer.

@takeoff,multumesc pentru informatie,sa inteleg ca dupa ceva vreme,lasand-ul liber sa faca ce vrea,va incepe sa functioneze normal?si ma gandesc treaba asta n-o va face vesnic,corect?in sensul,5 minute la fiecare zbor,nu e prea atractiv dpdv al hobby-ului.
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#12 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 26 April 2011 - 01:42 PM

Vezi postareamirceav, la 25 April 2011 - 10:25 PM, a spus:

@furios,cred ca ai inteles gresit sensul forumului...


E posibil sa ai dreptate,insa daca mai citesti odata o sa vezi ca te trimit exact unde trebuie,poate am gresit ca nu ti-am dat si link...am zis ca macar atat poti face si tu.Sa iti zic problema mai pe larg;aceasta problema este foarte comuna si sunt foarte multe topice pe aceasi tema...mi se pare o prostie sa deschizi un alt topic pe aceasi problema fara sa citesti ce sa discutata pe acea tema in celelalte topice.Nu crezi ca celui care a dat acelasi raspuns de mai multe ori sa plictisit sa se tot repete?in cel mai rau caz vei primi un raspuns sec ca al meu....CAUTA INAINTE SA INTREBI.


Ca sa fiu si pe subiect putin.Acel giro e posibil sa mearga bine si sa fie din alta parte,Daca poti pune o poza cu ansamblul de coada mi-ar fi de folos ca sa iti dau un raspuns la intrebarea ta mai aproape de realitate.
Totusi daca nu e un secret,poate ne spui si noua ce giro...ce servo...ce heli ai?
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#13 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 26 April 2011 - 07:47 PM

Vezi postareafurios, la 26 April 2011 - 01:42 PM, a spus:

E posibil sa ai dreptate,insa daca mai citesti odata o sa vezi ca te trimit exact unde trebuie,poate am gresit ca nu ti-am dat si link...am zis ca macar atat poti face si tu.Sa iti zic problema mai pe larg;aceasta problema este foarte comuna si sunt foarte multe topice pe aceasi tema...mi se pare o prostie sa deschizi un alt topic pe aceasi problema fara sa citesti ce sa discutata pe acea tema in celelalte topice.Nu crezi ca celui care a dat acelasi raspuns de mai multe ori sa plictisit sa se tot repete?in cel mai rau caz vei primi un raspuns sec ca al meu....CAUTA INAINTE SA INTREBI.


Ca sa fiu si pe subiect putin.Acel giro e posibil sa mearga bine si sa fie din alta parte,Daca poti pune o poza cu ansamblul de coada mi-ar fi de folos ca sa iti dau un raspuns la intrebarea ta mai aproape de realitate.
Totusi daca nu e un secret,poate ne spui si noua ce giro...ce servo...ce heli ai?

Bine,sa o luam de la capat,tu stiind ca eu am citit cam ce se gaseste pe rhc pe subiect,in special cele indicate de tine,eu stiind ca tu ai citit si prima postare din topic.
Ceea ce tu nu ai inteles,dar am vazut intelegere la altii,e ca informatiile pot fi generalizate pana la un punct,urmand sa fie dupa aceea detaliate pe baza componentelor fiecarui maniac fan RC.Dar,cu totii avem momentele noastre.
Mai pot zice sarut-mana lu nenea Bob Finley,in special ca arata pe T7C,statie ca a mea.Intr-un final am inteles ca switch-ul E are cele trei pozitii care corespund celor trei setari din meniul gyro al statiei,si ca litera dinaintea valorii in procente(A sau N) reprezinta heading hold respectiv normal.Am inteles de asemenea diferentele intre reverse pe canal sau pe gyro,pe canal/servo sau swash,si asa mai departe.
Continuand intr-un stil din ce in ce mai prietenos,am un gyro de la Artech,modelul V3,dupa cum spuneam deja,statie Futaba T7C,la fel,dupa cum spuneam,si servo TowerPro 9G micro servo SG90,dupa cum nu spuneam si m-ai intrebat.Inteleg relatia uneori stransa intre valoarea in magazin a componentelor si capabilitatile lor,dar avand in vedere ca ele se vand si se cumpara si sunt destui care zboara cu asa ceva,e clar ca problema e in alta parte,nu la calitatea componentelor.Exista si posibilitatea/norocul sa fi dat peste o componenta defecta,asta insa trebuie demonstrat.
Stii,umbla vorba ca aeromodelistii sunt uniti de pasiune si oameni prietenosi.Daca nu esti asa,lasa-te sau lasa-ne.
Revenind la subiect in pozitia HH servo trage incet-incet intr-o parte(tot timpul in aceeasi parte).Am incercat cu gyro in pozitia clasica,deasupra ansamblului de blocare a boom-ului,dupa ce initial il pusesem dedesubt,pentru o mai buna protectie in cazului unui crash(din partea palelor).Ultima proba a fost gyro separat,lipit pe masa.Mentionez ca se initializeaza corect,este legat corect in RX(care e tot Futaba,617FS).Din cauza putinelor informatii despre gyro,nu stiu daca poate fi schimbat intre normal si HH in timp ce e conectat la sursa e curent..Lasand la o parte miscarea ciudata,care o face doar in pozitia HH,gyro lucreaza/reactioneaza corect la miscarile cozii,asta evident doar in pozitia pe masa,in zbor nu reusesc sa il ridic in HH,iar in normal e prea instabil.
Continuand cu cealalta problema,ce a instabilitatii,astept sa rezolv prima data cea legata de gyro,ca sa revin cu masina de enervat oamenii si problemele mele.
Lasand la o parte ostilitatea,multumesc pentru ajutor.Imagine atasata: Imagine1185.jpg
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#14 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 26 April 2011 - 09:21 PM

@mirceav: In momentul in care ceri sfaturi, cel mai bine ar fi sa sa le si iei in considerare (nu neaparat sa le si urmezi). Oricum, la subiect:

- pentru coada, la heli, iti trebuie un servo rapid (cu cat mai rapid, cu atat mai bine). Caradasca aia pe care ai binevoit sa o mentionezi, e buna cel mult la avioane din scartz. In afara de viteza, respectivul servo ar trebui sa fie si precis; respectiv fara nici un fel de joc in angrenaje, care ar induce drift sau wag (miscarile cozii pe care ai binevoit sa ni le descrii). Tiribomba aia este , cred, cel mai prost servo disponibil pe piata, nu are ce cauta la heli.

-gyro ala V3 nu am, dar am avut V1 si V2. In combinatie cu un servo BUN (remarci accentul), ar merge cumva - dar nu te astepta la HH gen GY 401, no way. Pentru cineva experimentat, ar merge, dar nu cred ca e cazul la tine. Uita ce a spus Finley (pe care cred ca de fapt il cheama Finless, nu ca ar conta prea mult) despre chestii cu A si N, nu se aplica la gyro de felul asta.

P.S. Furios te-a indemnat sa citesti topice similare, unde probleme similare cu a ta au fost intoarse pe toate partile. Eu zic ca te-a indrumat bine. Oricum concluzia e ca gyro prost + servo trompeta = crash, asta pot s-o spun si eu din proprie experienta.
0

#15 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 26 April 2011 - 09:34 PM

Vezi postarearad_gaby, la 26 April 2011 - 09:21 PM, a spus:

@mirceav: In momentul in care ceri sfaturi, cel mai bine ar fi sa sa le si iei in considerare (nu neaparat sa le si urmezi). Oricum, la subiect:

- pentru coada, la heli, iti trebuie un servo rapid (cu cat mai rapid, cu atat mai bine). Caradasca aia pe care ai binevoit sa o mentionezi, e buna cel mult la avioane din scartz. In afara de viteza, respectivul servo ar trebui sa fie si precis; respectiv fara nici un fel de joc in angrenaje, care ar induce drift sau wag (miscarile cozii pe care ai binevoit sa ni le descrii). Tiribomba aia este , cred, cel mai prost servo disponibil pe piata, nu are ce cauta la heli.

-gyro ala V3 nu am, dar am avut V1 si V2. In combinatie cu un servo BUN (remarci accentul), ar merge cumva - dar nu te astepta la HH gen GY 401, no way. Pentru cineva experimentat, ar merge, dar nu cred ca e cazul la tine. Uita ce a spus Finley (pe care cred ca de fapt il cheama Finless, nu ca ar conta prea mult) despre chestii cu A si N, nu se aplica la gyro de felul asta.

P.S. Furios te-a indemnat sa citesti topice similare, unde probleme similare cu a ta au fost intoarse pe toate partile. Eu zic ca te-a indrumat bine. Oricum concluzia e ca gyro prost + servo trompeta = crash, asta pot s-o spun si eu din proprie experienta.

inteleg ca de fapt toti cei care posteaza sunt subiectivi.mai inteleg ca tu consideri GY 401 un gyro bun.Cu Finless, nu m-am intalnit de mult,mai important e ce explica,nu cum il cheama-cam asa e si pe rhc.Poate imi spui si un servo netrompeta pentru gyro asta,GY 401.
repet,pentru urechile care vor sa auda.inteleg termeni de genul calitate,precizie,viteza.mai spune-mi de ce altii zboara cu asa ceva?
mai inteleg ca de fapt toti vorbiti de altceva,niciunul nu are idee cat de cat de ce in HH,pe masa,deci nu in zbor,gyro imi actioneaza servo-ul intr-o parte...oricine...cineva?de aici pana la conditia minima necesara pentru crash mai e destul
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

#16 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1567
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 26 April 2011 - 11:11 PM

urasc sa citesc posturile mega-lungi, asa ca scriu si eu unul.
-din cat am avut rabdare sa citesc; daca servoul se misca dupa initializare gyroscopuli tot timpului in aceasi parte ai trim pe canalul rudder in partea respectiva-elimina-l

servo-ul e trompeta inlocuieste-l -servo decente de coada decebte align ds 420 ds 520 futaba 9257 si altele ...poate ar zbura si cu acel servo dar greu fara destule reglaje.Sunt chesti de simti compensare etc de care ai nevoie ca sa il reglezi , pe care nu le ai inca apar in timp-deci nu ai cum sa iti dai seama ce trebuie facut fara sa "simti" heli-ul
cauta pe cineva sa te ajute la primele zboruri -setari. Daca heli e prost reglat nici macar grade de rudenie cu finles alab , bob sau tareq nu te vor ajuta sa il zbori controlat.

Am apucat si eu de curand sa regelez cateva heli cu electronica de slaba calitate, primele reglaje sunt critice , adica te chinui sa iti dai seama ce si unde nu e bine .
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#17 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 27 April 2011 - 12:49 AM

//mai inteleg ca de fapt toti vorbiti de altceva,niciunul nu are idee cat de cat de ce in HH,pe masa,deci nu in zbor,gyro imi actioneaza servo-ul intr-o parte...oricine...cineva?//
Un gyro de calitatea aceea,CHIAR si pe masa are drift(alunecare),in zbor datorita vibratiilor fenomenul este si mai acentuat.Se poate zbura si cu el,dar te vei chinui,incepator fiind,este lucrul de care nu ai nevoie.Sunt destule servo,nu cu mult mai scumpe decat SG90,dar care,cel putin pt. inceput sa-ti faci treaba.
0

#18 Useril este offline   mirceav 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Location:Timisoara

Postat 27 April 2011 - 07:11 AM

eh,hai ca incet-incet ii dam de capat.trim-ul si sub-trim-ul sunt 0 pe rudder,la initializare in modul normal servo nu este actionat intr-o parte,doar in HH.o sa incerc si cu alte servo,sa vedem rezultate,in definitiv pana la un anumit nivel e ceva mai ieftin un servo bun decat un gyro bun.
raspunsul gyro in functie de vibratiile pe care le simte in mod normal se regleaza din gain,corect?asadar,cu gain-ul setat din statie la 20-30 nu ar trebui sa se deranjeze prea mult,nu-i asa?
am strigat in Timisoara,nu pare nimeni interesat de un incepator.
multumesc pentru ajutor
Though I Fly Through the Valley of Death, I Shall Fear No Evil. For I am at 80000 Feet and Climbing.....si..m-am trezit!!!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu