Modelism - RHC Forum: Autorotatie heli - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Autorotatie heli

#1 Useril este offline   Adrianni 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 January 2005 - 11:26 PM

Apropo de "daca se opreste motorul in aer" Ati fi surprinsi sa aflati ca zboara binisor si fara motor? Unii chiar au spus ca aterizarea e chiar mai blanda.

Adrian

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 January 2005 - 01:12 PM

0

#2 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 17 January 2005 - 07:21 AM

Adrianni, la 16 Jan 2005, 23:26, a spus:

La banii astia daca ar avea ceva electronica pe el, ar merita cumparate vrea 300 de bucati pentru Romania.
Apropo de "daca se opreste motorul in aer" Ati fi surprinsi sa aflati ca zboara binisor si fara motor? Unii chiar au spus ca aterizarea e chiar mai blanda.

Adrian

In subiect e vb de elicopter , nu planor. Chiar daca palele s-ar opri in cea mai favorabila pozitie , tot nu vad cum ar putea plana.
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 January 2005 - 07:29 AM

Sir_Vaska, la 17 Jan 2005, 07:21, a spus:

Chiar daca palele s-ar opri in cea mai favorabila pozitie , tot nu vad cum ar putea plana.

se cheama "autorotatie" si se face din pasul rotorului actionat de servo care functioneaza chiar daca s-a oprit motorul

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 January 2005 - 07:31 AM

flying is my life...
0

#4 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 17 January 2005 - 07:48 AM

Foarte interesant , nu am vazut asa ceva pana acuma. Eu am unu electric mic - are pasul fix , daca se opreste motorul cade jos ca blegul. Poate daca si-ar pastra pozitia paralela cu solul ... ar merge. Dar de regula cade in bot sau in dunga

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 17 January 2005 - 07:50 AM

0

#5 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 17 January 2005 - 10:34 AM

Citeaza

Poate daca si-ar pastra pozitia paralela cu solul ... ar merge. Dar de regula cade in bot sau in dunga


De regula un elicopter inainte de a fi zburat, se verifica centrul de greutate.
Acesta trebuie sa fie exact in centrul axului rotorului principal

Cred ca ar trebui verificata aceasta conditie
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#6 Useril este offline   Adrianni 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 January 2005 - 11:32 AM

Salutare.
Pai sa nu credeti ca daca se opreste motorul in aer se opresc si palele. Ele se mai invart pret de vreo 30 de secunde. Suficient cat sa-l aduci la aterizare si credeti-ma pe cuvant ca zboara bine in autorotatie. La electrice, daca nu ai sistemul de autorotatie inclus, daca se opreste motorul se opreste si elicea. Dar la termice...Ia inchipuiti-va, cum ar fi sa pornesti un motor termic si sa trebuiasca sa se invarta si palele... Astea cu motor termic au un ambreiaj care cupleaza/decupleaza arborele rotor in functie de turatia motorului.

Adrian
0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 17 January 2005 - 12:37 PM

Ady13, la 17 Jan 2005, 10:34, a spus:

De regula un elicopter inainte de a fi zburat, se verifica centrul de greutate.
Acesta trebuie sa fie exact in centrul axului rotorului principal

Cred ca ar trebui verificata aceasta conditie

De regula centru de greutate nu poate fi atat de precis realizat incat elicopterul sa stea perfect orizontal . De exemplu la termice numai diferenta de combustibil in rezervor cat si miscarea fluidului deregleaza acest centru. As fi curios sa vad un elicopter care sa coboare cu motorul oprit indiferenta daca palele se mai invart sau nu.
0

#8 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 January 2005 - 01:00 PM

uite-te pentru teorie autorotatie
si daca dai search cu google gasesti ce vrei tu
flying is my life...
0

#9 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 17 January 2005 - 06:24 PM

In concluzie, in caz de oprire a motorului, te poti folosi de autorotatie marind pasul colectiv, numai daca elicopterul se afla la cel mult 2-3m de sol.
Si asta daca elicopterul se afla in hovering. (in nici un caz in forward fly)
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#10 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 17 January 2005 - 06:35 PM

Salut,

Care 2m mai oameni ?
Poti sa-l aduci de sus fara de probleme : se pune pasul pe zero si se merge inainte concomitenet cu coborirea. In acest fel planul rotorului se comporta ca o aripa si are portanta. La citiva metrii de sol se da pas maxim si se trage pe spate pentru a oprii inaintarea. Se lasa iar pasul si in apropiere de sol bagi iar pas si-l aterizezi. Cam asta este. Sa vad daca pot sa bag un film aici ca sa vedeti.
Corect ! Daca pasul este fix cam asta este. Din cauza ca ai pas palele se opresc mult mai repede si nu prea mai ai timp de manevre

Bafta ;)
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 January 2005 - 06:41 PM

de fapt asta este manevra si la elicopterele 1:1 cand raman fara motor ;)

dar eu ,am facut acu catziva ani deaspura lacului de langa tuzla o simulare de autorotatie cu un IAR330!
bineinteles ca pilotu era cam nesanatos si eu verde la fata!
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 17 January 2005 - 07:25 PM

Iar ma bag ca musca in lapte si tin sa va zic ca undeva am vazut ca nemtii in disperarea lor din al doilea razboi mondial au facut chiar un elicopter fara motor pe post de planor! Acum poate voi stiti mai bine de ce era in stare dracovenia cu pricina pt ca eu doar intr-un loc am auzit de ea, o carte cu prioritati in aviatzie.
0

#13 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 17 January 2005 - 07:56 PM

Era un zmeu autogir in care se cocota un observator. Am inteles ca principala problema e ca daca ala chiar observa vreun pericol submarinu nu prea avea timp sa-l recupereze si sa plieze dracovenia asa ca il cam lasau in aer.

Nu se vede prea bine aici.


Detalii mai multe aici

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 17 January 2005 - 08:07 PM

0

#14 Useril este offline   jester 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1296
  • Inregistrat: 11-April 04

Postat 17 January 2005 - 10:40 PM

apropo. mi-a zis tatamiu ca a vorbit acum cativa ani cu un pilot de IAR Brasov care avea pe atunci vreo 60 de ani dar pt ca era cel mai bun au tinut ca el sa ramana acolo. na si zicea tipu ca pe vremea cand au luat primele alouette-uri din franta, la receptionare a fost el cu niste colegi. na si ca sa le poata receptiona pilotii romani trebuiau supusi unui test destul de "simplu". cica zburau deasupra marii la ceva altitudine nu mai stiu cat a zis si francezu il intreba:"vezi insula aceea de jos"? insula care zicea el ca se vedea cat o maneda de 1000 de lei. daca nu era atent nici nu o observai. na si atunci ii taia motoru si il punea sa aterizeze cu elicopteru' pe acel "banutz" din autorotatie de le cativa kilometrii distanta. na va dati seama ce calitati trebuia sa ai ca sa poti face asa ceva. si apoi la uzina l-a luat pe tata-miu la zbor ca a zis ca nu-i da elicopterul dupa care venise daca nu il ameteste un pic. cica a facaut o urcare cu el la vreo 30-35 de grade si a aprit motorul. cand a ajuns la inaltimea maxima pe care o putea atinge, palele nu se mai invarteau(moment de maxima incordare) . apoi a luat-o la vale pe coada in timp ce a pornit motorul si palele au inceput iar sa se invarta. wow. nu stiu daca un pilot de tzeava are asa senzati poate doar cand faci un pendul dar nici atunci nu cred sa fie asa dur. ;)

Aceasta postare a fost editata de jester: 17 January 2005 - 10:58 PM

I feel the need, the neeed for speeed.....
0

#15 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 18 January 2005 - 10:38 AM

As dori sa vad si eu un elicopter care sa aterizeze cu motorul oprit. Daca are cineva filmulet cu asa ceva rog sa-mi trimita si mie la <stetvasile@yahoo.com> (atach max de 7 - 8 M )
0

#16 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 January 2005 - 11:01 AM

Am vazut eu acum fro 2 saptamai la Clinceni autorotatie cu elicopter. I s-a oprit motorul in aer , chiar ne uitam sa vedem ce se intampla . Pilotul (Dragos) a si recunoscut ca a aterizat mai bine decat cu motorul mergand deoarece viteza de coborare a fost constanta . A explicat atunci ce comenzi a dat pentru autorotatie , dar am uitat. Oricum elicopterul nu a coborat direct pe verticala ca un bolovan , a existat o miscare de tranlsatie si s-a asezat frumusel la fro 7-8 metrii de locul un s-a oprit motorul.
DT
0

#17 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 January 2005 - 02:11 PM

Sir Vaska...spre tine a pornit filmul mult dorit. Enjoy ! :(
Este un Raptor de 30 ( exact ca cel pe care-l am )

Da Silviu : ASTA este manevra de autorotatie reala. Prima data bagi pitch cam pe la 70m si dupa bagi din nou la 30m si aterizezi

Zod, Dragos si mai cum ? Sti?
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#18 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 January 2005 - 03:14 PM

Dragos si nu mai stiu. Un domn care am inteles ca zboara si elicopter 1:1.
DT
0

#19 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 18 January 2005 - 03:55 PM

Citeaza

Sir Vaska...spre tine a pornit filmul mult dorit. Enjoy !

Charly te rogtrimite-mi si mie filmuletzu, sau da-mi un site de pe care sa-l dau jos, ca sunt al naibii de curios sa vad
Email agcar@4x.ro
Mersi
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#20 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 January 2005 - 03:19 PM

Gata Adi. Vizionare placuta ! :huh:
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

#21 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 19 January 2005 - 05:05 PM

Mersi frumos de amabilitate.
Dar totusi mi se pare ca motorul are numai turatia redusa, nu e oprit de tot
Sau o fi doar relantiul atat cat sa nu cupleze ambreiajul
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#22 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 19 January 2005 - 05:09 PM

Filmul se poate vedea aici:
http://www.hostky.co...movies/auto.mov
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#23 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 January 2005 - 05:32 PM

Ady13, la 19 Jan 2005, 17:05, a spus:

Dar totusi mi se pare ca motorul are numai turatia redusa, nu e oprit de tot

motorul e oprit de tot.
aerul invarte rotorul.

gandeste-te la o morisca de vant ,sau o moara de vant,unde curentul de aer invarte "rotorul".
aerul invarte rotorul+inertia rotorului +schimbi pasul=rotorul genereaza portanta ---->elicopterul aterizeaza lin....
am dat un link cu ceva teorie mai devreme.
flying is my life...
0

#24 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 19 January 2005 - 05:47 PM

Cu siguranta motorul nu e oprit de tot.
Se aude clar
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#25 Useril este offline   Allex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 18-July 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara-Caransebes

Postat 19 January 2005 - 05:53 PM

Chiar acum cateva zile discutam cu tatal meu shi imi spunea ca Puma (iar330) poate ateriza si cu motorul oprit(in cond de urgenta)! Daca apar defectiuni la motor(se opreste...bla bla bla...) se lasa pasul jos la 0 , elicopterul incepe sa coboare pe verticala(aprox) . Cu cat viteza in coborarea verticala este mai mare cu atat palele se invart mai tare. cu 10-15 m inainte de a atinge solul se trage pasul la maxim (18) iar elicopterul aterizeaza "mai" lin (binenteles elicopterul sufera distrugeri pe la trenul de aterizare si daca este ghinionist pilotul se poate si mai rau)!!! cu cat elicopterul are o incarcatura mai mare cu atat sufera mai multe "damage"-uri..........logic :huh:
0

#26 Useril este offline   Ady13 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 364
  • Inregistrat: 27-January 04

Postat 19 January 2005 - 06:01 PM

Citeaza

se lasa pasul jos la 0 , elicopterul incepe sa coboare pe verticala(aprox) . Cu cat viteza in coborarea verticala este mai mare cu atat palele se invart mai tare.

De acord, dar nu cu pasul la 0. Pasul ar trebui sa fie negativ (ca pt. zbor pe spate)
Orice om are.... un dram de nebunie!
0

#27 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 19 January 2005 - 06:25 PM

mai ady13 necredinciosu' :huh:
vorbesc aici o gramada de oameni, si tot nu crezi?
poate in film nu are motorul oprit de tot,dar eu asa cred.
tu ai auzit vreodata zgomotul unui rotor fara motor?
pana una alta vino si tu pe camp sa vezi cam care e treaba cu astea,si discutam pe viu acolo.
flying is my life...
0

#28 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2005 - 12:22 AM

Salut,



orice elicopter RC TREBUIE :blink: sa fie dotat cu functia Autorotatie. Mai bine zis statia trebuie sa fie programata pentru aceasta functie. Comutator suplimentar, astfel plasat incit sa poata fi actionat la nevoie " orb ", deci fara sa pierzi elicopterul din ochi. Functia " Throttle Hold ", poate fi motor oprit, relanti sau relani cu turatie putin ridicata dar astfel incit abreiajul sa ramina decuplat.

Optional: prin acelash comutator, poate fi modificat pasul rotorului anticuplu cit si sensibilitatea giroscopului. Pasul si sensibilitatea trecute la zero. Fara cuplu motor nu este nevioe de anticuplu.

Functia autorotatie este o functie " Emergency ", de exemplu, in cazul unei defectiuni a rotorului anticuplu. Elicopterul incepe sa se invirteasca in sens contrar rotorului principal. Singura shansa de a evita prabushirea este decuplarea sau oprirea motorului.

Pentru exersarea manevrei de autorotatie, este necesar ca motorul sa nu fie oprit. Incepatorul va efectua primele incercari de autorotatie la altitudine mare, pentru citeva secunde dupa care va trece din nou in regim de turatie de sarcina.

Unul dintre antevorbitori spunea ca pasul rotorului principal trebuia sa fie zero in tinpul "caderii". I-mi permit sa-l contrazic. Pasul trebuie sa fie negativ, 2-4 grade pentru ca elicopterul sa ramina manevrabil in cadere.

Manevra autorotatie trebuie sa fie stapinita de orice pilot de elicopter RC

Bineinteles ca se poate face si Show cu autorotatia, mai ales cu motorul oprit .


CF4U Boeing-Sikorsky RAH-62 Chomance :)
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#29 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 20 January 2005 - 12:59 AM

O intrebare cu un picior in afara subiectului:

A construit/zburat cineva zburatoare autogire (sau autogiruri ?), fie chiar si zmee, nemotorizate?

Mi se par interesante. Nu stiu cat sunt de dificile - la constructie si zbor.

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 20 January 2005 - 01:00 AM

0

#30 Useril este offline   Charly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 320
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2005 - 03:31 PM

Gata, Corsair a lamurit totul ca sa intelegeti !
Mii de scuze Corsair, eu am spus de pas 0 !!! din cauza ca normal la throttle 0 pasul este reglat la -2-4 grade. Era subinteles pentru mine dar explicind pe scurt....am omis. AI dreptate ! :D

Deci, pentru cei interesati, la elicopter gazul este mixat cu pasul, pe acelasi stik. Cind faci zbor normal ( fara acrobatie ; la heli se pot stabilii mai multe regimuri de zbor ) atunci cind gazul este la min. ai pas mic negativ si rotorul nu este ambreiat. Atunci cind angajezi
" Throttle Hold ", motorul intra in relanti si rotorul nu mai este ambreiat ( exact ca in film ). Din acest moment pe stik-ul de gaz ramine doar pasul. Din acest mom dai gazul la min. ( deci ai pas negativ ) si faci manevra de coborire pe care am descris-o. Cam asta este :)
Cu rotor, viata-i mai frumoasa-n zbor !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu