Uita-te si aici http://www.autogyro.com/index.html
Autorotatie heli
#33
Postat 21 January 2005 - 11:49 PM
Salut Charly,
Nu trebuie sa te scuzi, nu este vorba de o gresala ci de o parere. :)
nu stiu daca am lamurit mare lucru !
Ok, treaba cu pasul intre minus 2 si minus 4 grade la pozitia manshei gaz la relanti i-mi este cunoscuta de la elicopterele scale. Sint in general mult mai grele decit decit trainerele sau cele acro. Diferente: 5 kg cu cabina acro iar aceiash mecanica cu fuselaj 7- 9 kg. La aceste elicoptere autorotatia oricum nu prea functioneaza din motive de greutate si de turatie scazuta a rotorului principlal in regim normal de zbor.
Elicopterele acro au pas +/- 9° la termice si +/- 12° la electrice. Deci coborire in autorotatie cu mansha gaz/pas intro positie care sa corespunda unui pas negativ mai mare de 4 ° inseamna pierdere de energie, deci scadere de turatie a rotorului, energie care poate sa lipseasca la aterizare.
De aceea, in regimul Throttle Hold, pasul negativ poate si limitat, din statie, la minus 4 grade.
CF4U
Nu trebuie sa te scuzi, nu este vorba de o gresala ci de o parere. :)
nu stiu daca am lamurit mare lucru !
Ok, treaba cu pasul intre minus 2 si minus 4 grade la pozitia manshei gaz la relanti i-mi este cunoscuta de la elicopterele scale. Sint in general mult mai grele decit decit trainerele sau cele acro. Diferente: 5 kg cu cabina acro iar aceiash mecanica cu fuselaj 7- 9 kg. La aceste elicoptere autorotatia oricum nu prea functioneaza din motive de greutate si de turatie scazuta a rotorului principlal in regim normal de zbor.
Elicopterele acro au pas +/- 9° la termice si +/- 12° la electrice. Deci coborire in autorotatie cu mansha gaz/pas intro positie care sa corespunda unui pas negativ mai mare de 4 ° inseamna pierdere de energie, deci scadere de turatie a rotorului, energie care poate sa lipseasca la aterizare.
De aceea, in regimul Throttle Hold, pasul negativ poate si limitat, din statie, la minus 4 grade.
CF4U
Mesterica, pe ce pune mina strica.