Modelism - RHC Forum: 5 secunde de zbor - AVIZ INCEPATORILOR! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

5 secunde de zbor - AVIZ INCEPATORILOR!

#1 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

  Postat 08 June 2010 - 06:44 PM

Daca urmatoarele randuri vor salva macar un pasionat al aeromodelismului de la a pati ce am patit eu, ma voi considera multumit. Sa va spun acum toata patania:
De multa vreme ma tot atragea ideea sa intru si eu in lumea aeromodelismului, dar parca nu prea aveam curaj sa fac pasul cel mare, mai ales ca nu stiam aproape nimic despre acest subiect (ma refer aici la partea tehnica in special) si nici nu a avut cine sa ma sfatuiasca. Singurul meu contact cu avioanele a fost MS Flight Simulator si mai nou RealFlight, deci doar simulatoare, in care zic eu ca ajunsesem sa ma descurc binisor. Acu vre-o 2 luni m-am hotarat sa fac si pasul spre un model real, asa ca m-am pus pe studiat la greu pe net ca sa ma pot hotari ce model sa-mi iau. M-am hotarat intr-un final sa merg pe mana unui motoplanor, asa ca acu 2 saptamani si ceva mi-am luat un Diamond 2500 si o telecomanda Futaba T6EX. Am citit manualele, am studiat, am facut conexiunile, totul bine si frumos, singurul impediment mai era vremea. Intr-un final s-a facut si vreme buna (sau cel putin asa am crezut eu) si m-am dus pe deal pentru primul meu zbor. Am montat avionul, am facut testul de distanta, totul era ok. Si a venit momentul lansarii, cand am facut greseala fatala. Fiind primul meu avion nu stiam la ce sa ma astept, cum o sa se comporte avionul, asa ca pentru siguranta mea, ca sa nu trantesc avionul in bot, am coborat flapsurile, am turat motorul la maxim si am aruncat avionul contra vantului (care din pacate nu stiu sa apreciez daca era prea puternic pentru zbor... ). Efectul: pentru o secunda avionul a zburat drept, iar apoi, dupa ce a prins cat de cat viteza, s-a ridicat brusc la verticala Am incercat din profundor sa-l dau in fata dar acesta nu avea cum sa faca fata la flapsuri + motor turat la maxim + vant din fata, asa ca a facut un looping iar inaltimea fiind mica a venit direct in bot si s-a infipt cam 10cm in pamant (abia l-am scos de acolo)... Fuselajul rupt,o aripa rupta la imbinarea cu fuselajul, bara care conecteaza aripile indoita, incheieturile flapsurilor rupte, elicea rupta, acumulatorul curs. Fiind incepator m-am panicat si n-am taiat motorul cand am obsrevat ca avionul o ia vertiginos in sus. Daca faceam asta, mai mult ca sigur ca l-as fi salvat. In conditiile care erau acolo as fi putut lansa planorul si cu motorul oprit sau cu maxim un sfert din turatia maxima, dar nu cu turatia la maxim... Cam asa au decurs primele mele 5 secunde de zbor. Sper sa nu fie si ultimele, ma gandesc sa-mi mai iau odata modelul, mai ales ca acuma o sa am si piese de schimb pentru el :wacko:), plus ca de data asta voi aborda altfel problema.
Sper ca patania mea sa fie invatatura de minte si pentru alti incepatori, ca sa nu mai repete aceeasi greseala.
0

#2 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 08 June 2010 - 06:49 PM

persevereaza! nu esti singurul :wacko:

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#3 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 08 June 2010 - 06:53 PM

Parerea me si a altor multi oameni de seama sa incepi cu ceva mai simplu si muuuult mai ieftin. AAAAAAA si muuuult mai mic. :wacko:
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 June 2010 - 06:54 PM

Imi pare foarte rau.
Ai facut cateva greseli:
-cea mai mare este ca ai zburat singur. Ar fi bine sa-ti treci locatia in profil si sa mergi la zbor cu cineva priceput.
-primele zboruri le faci fara vant.
-flapsurile le lasi pentru anul viitor. Acum nu-ti trebuie. Pana inveti ai nevoie de o tarla maaaaaaaaaaaaaaaaaare si sa nu incerci sa aterizezi, musai, modelul langa tine. Daca mergi un pic dupa el nu-i nimic.
Fruntea sus, trage invataturile din patanie, trece pierderile la capitolul ''plati pentru invatat'' si continua.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

PS. Stiu exact prin ce-ai trecut:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...ost&p=83963

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 June 2010 - 06:56 PM

0

#5 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 06:57 PM

Pacatul se iarta, prostia se pedepseste spune un banc cu talc

Greseli :

1.Trebuie sa zbori cu altcineva !!!! Prima maximus gresitus dixit !
2. Nu vrei cu altcineva - ok . De pe acel deal puneai mina si aruncai fara motor din mina modelul ca sa vezi cum merge si mai ales daca e bine echilibrat - aluneca el incet la vale si cel mult il frecai de panta

Flapsuri la decolare si full throttle la planor - your crash our cash !

Ne pare rau - poate ai invatat ceva .....daca ai bagat mina in buzunar...

Si BTW o sa-ti fie al naibii de greu sa inveti sa zbori cu acel motoplanor - poate incepi cu EZ* si iesi la 1/2, 1/3 pret

Succes de acum incolo

P.S bine ca esti tu destept DAne - am postat in acelasi timp :wacko:

Aceasta postare a fost editata de motzu: 08 June 2010 - 06:58 PM

0

#6 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2010 - 07:10 PM

Vezi postareaAvionu, la Jun 8 2010, 07:53 PM, a spus:

Parerea me si a altor multi oameni de seama sa incepi cu ceva mai simplu si muuuult mai ieftin. AAAAAAA si muuuult mai mic. :wacko:

Eu m-am gandit ca daca e mai mare e mai stabil, plus ca am vrut un motoplanor pentru a avea o autonomie mai mare... Cel putin asa am gandit eu lucrurile. De acuma o sa merg tot pe modelul asta pentru ca am piese de schimb pentru el.

Vezi postareadan_mitea, la Jun 8 2010, 07:54 PM, a spus:

Imi pare foarte rau.
Ai facut cateva greseli:
-cea mai mare este ca ai zburat singur. Ar fi bine sa-ti treci locatia in profil si sa mergi la zbor cu cineva priceput.
-primele zboruri le faci fara vant.
-flapsurile le lasi pentru anul viitor. Acum nu-ti trebuie. Pana inveti ai nevoie de o tarla maaaaaaaaaaaaaaaaaare si sa nu incerci sa aterizezi, musai, modelul langa tine. Daca mergi un pic dupa el nu-i nimic.
Fruntea sus, trage invataturile din patanie, trece pierderile la capitolul ''plati pentru invatat'' si continua.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

PS. Stiu exact prin ce-ai trecut:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...ost&p=83963

Am zburat singur pentru ca nu cunosc deocamdata pe nimeni din zona cu care sa ma fi dus... Poate totusi o sa ma duc cu cineva data viiroare, daca o sa gasesc. Ms. pentru incurajari http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Vezi postareamotzu, la Jun 8 2010, 07:57 PM, a spus:

Pacatul se iarta, prostia se pedepseste spune un banc cu talc

Greseli :

1.Trebuie sa zbori cu altcineva !!!! Prima maximus gresitus dixit !
2. Nu vrei cu altcineva - ok . De pe acel deal puneai mina si aruncai fara motor din mina modelul ca sa vezi cum merge si mai ales daca e bine echilibrat - aluneca el incet la vale si cel mult il frecai de panta

Flapsuri la decolare si full throttle la planor - your crash our cash !

Ne pare rau - poate ai invatat ceva .....daca ai bagat mina in buzunar...

Si BTW o sa-ti fie al naibii de greu sa inveti sa zbori cu acel motoplanor - poate incepi cu EZ* si iesi la 1/2, 1/3 pret

Succes de acum incolo

P.S bine ca esti tu destept DAne - am postat in acelasi timp ;)

Asta era si urmatorul meu plan, sa arunc planorul fara motor ca sa vad cum se comporta si FARA FLAPSURI! Din pacate nici n-am apucat sa-mi dau seama cum se comporta planorul... E chiar asa mare diferenta fata de simulator? Intreb pentru ca pe simulator ma descurc foarte bine, n-am nici o problema, decolez si aterizez chiar si pe vant de 10mph... Chiar sa fie asa de greu sa ma invat sa zbor pe acest model (pentru ca asta va ramane de acuma) ?

P.S. Am testat si pe simulator ce am facut la fata locului si... acelasi rezultat.
0

#7 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 08 June 2010 - 07:23 PM

Daca nu ai mai zburat niciodata, roaga pe altcineva sa ti-l zboare, trimeze si daca nu ai cablu sa ti-l dea sus, stand ``la furat`` langa tine. Noi asa facem si reducem din pagube.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 08 June 2010 - 07:23 PM

0

#8 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1829
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 08 June 2010 - 07:27 PM

Salut !

imi pare rau pentru ce ai patit, dar iti urez succes, perseverenta si rabdare.

Eu dupa mai multe evenimente asemanatoare mi-am luat un anemometru. Daca vantul depaseste anumite limite nu zbor.

E o diferenta intre simulator si realitate. E vorba de orientarea in spatiu. Cand privesti ecranul calculatorului e una, dar cand esti pe campul de zbor este altceva.

Terenurile pe care zbor eu au si ceva obstacole (unul din ele are cladiri, celalalt copaci) si desi poti alege si pe simulator terenuri asemanatoare, cand vezi in realitate ca modelul tau zboara pe deasupra cladirii, parca mai intervine si altceva (o stare de neliniste), care pe simulator sigur nu o ai.

Simulatorul te ajuta la castigarea unor reflexe. Eu incerc totdeauna sa gasesc acelasi model pentru simulator si incerc tot felul de scenarii de zbor.

Din pacate nu am avut cu cine sa zbor, ma asista doar cativa colegi de servici in cel mai bun caz.

Asa ca am invatat singur.

Multa bafta pe viitor !

Aceasta postare a fost editata de popad: 08 June 2010 - 07:28 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#9 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2010 - 07:37 PM

Vezi postareapopad, la Jun 8 2010, 08:27 PM, a spus:

Eu dupa mai multe evenimente asemanatoare mi-am luat un anemometru. Daca vantul depaseste anumite limite nu zbor.

...

Din pacate nu am avut cu cine sa zbor, ma asista doar cativa colegi de servici in cel mai bun caz.

Si cam care este viteza maxima a vantului de la care nu mai zbori?
Si eu cred ca mai mult ca sigur voi fi nevoit sa ma invat singur. Din fericire pe dealul unde o sa zbor eu nu sunt obstacole, ceea ce este un avantaj. O sa incerc sa ridic planorul cat mai sus (in limita in care-l vad foarte bine) si o sa incerc sa ma obisnuiesc acolo cu comenzile si cu modul lui de a reactiona. Sper sa nu mai am incidente chiar atat de grave ca parca vad ca ma descurajez si o las balta... Mai bine zis buzunarul meu se descurajeaza :-S
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 07:41 PM

Primul zbor e cel mai greu. Nu toti stau in locuri unde pot apela la alti modelisti.

As cumpara de pe forum un EasyStar tabacit si cu el sigur reusesti. Dupa aceea totul devine accesibil. Viteza maxima a vantului depinde de indemanare. Sigur e, la primele zboruri vrei fara vant.
0

#11 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1829
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 08 June 2010 - 07:57 PM

Vezi postareaddalcu, la Jun 8 2010, 08:37 PM, a spus:

Si cam care este viteza maxima a vantului de la care nu mai zbori?
Si eu cred ca mai mult ca sigur voi fi nevoit sa ma invat singur. Din fericire pe dealul unde o sa zbor eu nu sunt obstacole, ceea ce este un avantaj. O sa incerc sa ridic planorul cat mai sus (in limita in care-l vad foarte bine) si o sa incerc sa ma obisnuiesc acolo cu comenzile si cu modul lui de a reactiona. Sper sa nu mai am incidente chiar atat de grave ca parca vad ca ma descurajez si o las balta... Mai bine zis buzunarul meu se descurajeaza :-S


Depinde de model. daca vorbim de parapante RC cu motor - Skysurfer (sub 500 gr) 5 km/h, Seabreaze parachute (1kg) 15 km/h, avioane: Wing Dragon (650 gr) 10km/h.

Probabil zburatorii mai experimentati depasesc aceste limite. Cum le-am depasit am avut evenimente.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#12 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2867
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 08 June 2010 - 08:07 PM

...ai controlat la sol comenzile...sa nu fi inversat ceva ..(asa patit eu)...ma refer la profundor sa nu fi fost setat pe revers adica cand tragi de stik sa coboare ..nu sa se ridice.. :)
0

#13 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 08 June 2010 - 08:16 PM

Oricum, nu esti singurul care pateste asa ceva la primul zbor, mai ales daca esti incapatinat ca mine si il faci de unul singur.Urmaresc de mai bine de un an forumul, dar zborul efectiv este altceva: centrare aeromodel, trimaj, ...... Nu trebuie sa te lasi. Pacat de pagubele facute.
Aterizari line !!!
Marius
0

#14 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2010 - 08:37 PM

Da, totul era ok... Doua saptamani cat n-am putut zbura m-am jucat in casa cu controalele la greu. Erau aliniate si se miscau in directiile in care trebuie. Greseala principala a fost turatia maxima si flapsurile, la care s-a mai adaugat si vantul. Profundorul nu avea cum sa contracareze toate astea cumulate.
0

#15 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 08 June 2010 - 08:47 PM

Sustin si eu sfaturile antevorbitorilor mei.
Cel putin primele ore de zbor real trebuie sa le faci pe vant 0. Numai dupa ce te obisnuiesti cu modelul poti sa zbori si pe vant puternic, dar totul treptat......
Bafta la zbor in continuare si nu te descuaja....
0

#16 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 08:53 PM

Vezi postareatetea, la Jun 8 2010, 09:47 PM, a spus:

Sustin si eu sfaturile antevorbitorilor mei.
Cel putin primele ore de zbor real trebuie sa le faci pe vant 0. Numai dupa ce te obisnuiesti cu modelul poti sa zbori si pe vant puternic, dar totul treptat......
Bafta la zbor in continuare si nu te descuaja....

Si revenim cu ideea de a da planorul la panta fara motor chiar si 10 metri - doar ca sa -ti faci idee cum actioneaza asupra lui comenzile

Eu care zbor de 2 ani planor tot imi mai rup gatul pe mdoele noi - fiecare e cu aia masii

Succes

C'est la vie !
0

#17 Useril este offline   DDaniel 

  • EX Avionu
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 04-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Falticeni

Postat 08 June 2010 - 08:58 PM

Chiar nu am vazut de unde esti, eu sunt din Falticeni, Suceava e pe aproape asa ca data viitoare ma ofer sa te insotesc. De unde esti de fapt si pe unde ai zburat? Daca esti dispus sa vii in zona unde zbor eu, seara dupa ora 18 nu bate vantul deloc.
0

#18 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2010 - 09:06 PM

Vezi postareaAvionu, la Jun 8 2010, 09:58 PM, a spus:

Chiar nu am vazut de unde esti, eu sunt din Falticeni, Suceava e pe aproape asa ca data viitoare ma ofer sa te insotesc. De unde esti de fapt si pe unde ai zburat? Daca esti dispus sa vii in zona unde zbor eu, seara dupa ora 18 nu bate vantul deloc.

Eu sunt chiar din Suceava, din oras. Locul unde am zburat, daca se poate spune asa avand in vedere ca au fost numai 5 secunde, este dealul Tataras, daca ai auzit de el. Ms pentru oferta de a ma ajuta, am sa tin cont de ea, numai ca deocamdata trebuie sa-mi iau din nou modelul si cred ca o sa mai dureze putin, avand in vedere ca e 800 RON (tocmai l-au scumpit cei de la S. )...

Apropo, cei care ati mai colaborat cu alte magazine de profil, va rog sa-mi trimiteti niste link-uri pe privat (banuiesc ca aici se considera publicitate), ca sunt interesat si de alte oferte si nu mai stiu alte site-uri. Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de ddalcu: 08 June 2010 - 09:06 PM

0

#19 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 08 June 2010 - 10:00 PM

Daca treci pe la aerodrom la Suceava, in weekend, sigur dai si de cativa modelisti, prntre care parasutisti, parapantisti, piloti de planor, ultrausoare etc, deci sigur de unul dai acolo, si daca nu dai, te indruma oricine e acolo, in directia buna.

Succes.

PS: Nu cred ca exista pilot de aeromodele care sa fi pilotat fara o cazatura la activ in cadrul primelor zboruri.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#20 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 10:14 PM

1. Nu am citit in cele descrise sa fi centrat modelul.. daca nu ai facut-o poate fi si asta o cauza a loopingului (greu de coada)
2. Stiu sigur ca mai exista aeromodelisti prin Suceava, nu mi-i aduc aminte acum, dar sigur sunt, mai cauta pe forum pe la aero si uita-te la locatiile trecute langa nume (majoritatea le au trecute). Daca dai de un modelist cu experienta majoritatea problemelor tale se vor incheia brusc :blink: .. sau cel putin cele tehnice :)

Bafta!
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#21 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 08 June 2010 - 10:15 PM

Vezi postareaprotheus, la Jun 8 2010, 11:00 PM, a spus:

Daca treci pe la aerodrom la Suceava, in weekend, sigur dai si de cativa modelisti, prntre care parasutisti, parapantisti, piloti de planor, ultrausoare etc, deci sigur de unul dai acolo, si daca nu dai, te indruma oricine e acolo, in directia buna.

Succes.

PS: Nu cred ca exista pilot de aeromodele care sa fi pilotat fara o cazatura la activ in cadrul primelor zboruri.

eventual treci si pe la aeroclub :blink:

Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 08 June 2010 - 10:16 PM

FLYING IS AN ART
0

#22 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 08 June 2010 - 10:23 PM

Vezi postareaprotheus, la Jun 8 2010, 11:00 PM, a spus:

Daca treci pe la aerodrom la Suceava, in weekend, sigur dai si de cativa modelisti, prntre care parasutisti, parapantisti, piloti de planor, ultrausoare etc, deci sigur de unul dai acolo, si daca nu dai, te indruma oricine e acolo, in directia buna.

Succes.

PS: Nu cred ca exista pilot de aeromodele care sa fi pilotat fara o cazatura la activ in cadrul primelor zboruri.

Aerodrom? Unde e asta? Te referi la aeroportul de la Salcea?

Vezi postarea9unuunu, la Jun 8 2010, 11:15 PM, a spus:

eventual treci si pe la aeroclub :blink:

Unde e aeroclubul?
0

#23 Useril este offline   Mihai Stancu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 19-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 08 June 2010 - 10:31 PM

Primul model, o imitatie cessna asiatic de ultima speta : sub 5 secunde... :blink: trash de nici la cei trei RRR nu s-a mai incadrat!
Al doilea, un Edge !!!! cado de mos gerila de la consoarta (apropos, mai are cineva asa o comoara??!!), 10 secunde. Trimis puradeii asistenti peste derea (garla) sa recupereze resturile imprastiate pe vreo 50 metri patrati. Actualmente fuselaj reconditionat, electronica donata unui flacauas de prin zona ta...deocamdata decor pentru baraca de scule.
Al treilea, Cessna asiatic de calitate medie, 2 minute (exagerez!!). Dupa lungi perioade de studiu, cap sec a inversat comenzile pe eleroane si vertical. Departat la vreo 300 sute de metri, dupa un deal impadurit, luat de vant, iesit din raza TX-ului, probabil planat vreo alte sute.....L-am cautat vreo trei ore.... Pierdut in Noiembrie si gasit la locul crash-ului (de nici prin cap nu-mi trecea) in Martie..... :( Recuperat ceva electronica.
Al patrulea, Cessna asiatic de calitate buna. Sta frumusel la coltul lui de vreo 3 luni. A vazut juma' de tara din portbagaj..Intrucat toate betele de chibrit pe care le-am aprins afara aveau flacara la 0.05 grade de la verticala am apreciat ca bate vantul prea tare ca sa ma risc.... :) Insa sigur o sa-i vina si lui randul cat de curand... :)
Si da, tot singur am incercat sa zbor! Era subinteles, nu?

Altfel, iti doresc succes deplin si aterizari line!

Sal,
Mihai
Bunul simt ar trebui sa fie de "common sense'.
0

#24 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 08 June 2010 - 10:35 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 8 2010, 07:54 PM, a spus:

Imi pare foarte rau.
Ai facut cateva greseli:
-cea mai mare este ca ai zburat singur. Ar fi bine sa-ti treci locatia in profil si sa mergi la zbor cu cineva priceput.
-primele zboruri le faci fara vant.
-flapsurile le lasi pentru anul viitor. Acum nu-ti trebuie. Pana inveti ai nevoie de o tarla maaaaaaaaaaaaaaaaaare si sa nu incerci sa aterizezi, musai, modelul langa tine. Daca mergi un pic dupa el nu-i nimic.
Fruntea sus, trage invataturile din patanie, trece pierderile la capitolul ''plati pentru invatat'' si continua.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

PS. Stiu exact prin ce-ai trecut:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...ost&p=83963

asta a fost Starter-ul? :blink:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 June 2010 - 12:29 AM

@ddalcu. Acesta este marele merit al forumului: ai gasit colegi cu care sa zbori. O ora petrecuta cu ei pe camp face cat multe zile de citit. Chiar nu se poate lipi? Avantajul polistirenelor este ca-l poti reface de fiecare dat. Nu conteaza aspectul, va mai avea mult de suferit. Nici nu se pune problema de renuntat, musai trebuie sa invingi, acesta este spiritul.
@oachidori. Este primul. Dupa ce am facut cativa pasi inapoi si am zburat ratusca cea urata...apropos, era iarna si la 7:00 eram pe tarla ca sa nu fie vantat:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...ost&p=88060
...si beaver-ul, mi-am cumparat inca unul care este intact.
Mai vreti o scena de groaza?
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=136960
chiar inainte de revelion.
Asa arata inainte:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=136958
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si fruntea sus, zburatorule.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 June 2010 - 12:32 AM

0

#26 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 09 June 2010 - 08:26 AM

Sunt sigur ca fiecare zburator de aeromodele a facut cel putin un crash semnificaticativ la inceput. Eu am tras cea mai puternica busitura cu Easy Star-ul dupa ce acumulasem 3-4 ore de zbor, am vrut sa arat unui coleg cat de meserias sunt executand un zbor pe spate dar nu am facut decat sa-l pun in bot de la o inaltime de 30-40 de metrii si cumotorul la maxim. Daune de ~150 lei (receptor si servouri) + vreo 8 ore de lucru la el pentru reparatii. Acum zboara foarte bine iar eu am invatat ca nu trebue sa fortez limitele. Primul meu zbor -> http://www.youtube.c...h?v=6nO4P9HJWok

In concluzie, nu te da batut, daca gasesti pe cineva sa te indrume este perfect. Si eu am fost inapatant si am plecat fara cineva cu experienta la primul zbor.
Am o vaga impresie ca la aeromodelul tau, asa cum a mai spus cineva mai sus, centrul de greutate nu a fost la locul lui ci un pic spre spate. La primul zbor tine cont de sfatul colegilor si arunca-l cu putere la panta, bine inteles opus vantului.

Mult succes in continuare, zboruri cat mai line si aterizari cu bine. :)



P.S. Daca cineva a filmat primul tau zbor, urmareste filmul si incearca sa tragi invataminte din el :)

Aceasta postare a fost editata de adioperator: 09 June 2010 - 08:27 AM

0

#27 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 June 2010 - 11:02 AM

Du-te la zbor cu cineva care se pricepe.. daca nu faci asta restu sfaturilor sunt de prisos...

Daca te consoleaza cu ceva si eu la fel ca multi altii am avut primele 10 zboruri adunate in secunde undeva la 7-8

La inceput cam tot dai cu ele de pamant smecheria e sa nu te descurajezi. Oricum daca ai sange in instalatie si destula pasiune un crash mic sau mare nu te va opri de la nimic.

Bafta multa !
DT
0

#28 Useril este offline   ddalcu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 14-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 09 June 2010 - 11:41 AM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 9 2010, 01:29 AM, a spus:

@ddalcu. Acesta este marele merit al forumului: ai gasit colegi cu care sa zbori. O ora petrecuta cu ei pe camp face cat multe zile de citit. Chiar nu se poate lipi? Avantajul polistirenelor este ca-l poti reface de fiecare dat. Nu conteaza aspectul, va mai avea mult de suferit. Nici nu se pune problema de renuntat, musai trebuie sa invingi, acesta este spiritul.

Aripile se pot repara fara probleme, daunele sunt, sa zicem asa, minore. Dar fuselajul este distrus in bot rau de tot. Toata zona in care este sustinut motorul e facuta bucati, placajul ala de acolo e rupt, tubul de plastic in care e prins motorul si ala e rupt... Nu cred ca mai am ce face cu el. Ma gandeam sa-mi cumpar numai fuselajul, dar am facut un calcul si nu se prea merita... Numai acesta e 372 RON + acumulator + elicea... ma apropii prea mult de pretul de nou, asa ca nu se merita.
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 June 2010 - 01:00 PM

Daca ai adunat toate bucatile...lucru primordial...poti incerca sa refaci botul prin metoda arheologica. Une iti lipseste o bucatica o adaugi. Ca adeziv este perfect cel poliuretanic. Expandeaza si umple golurile. Aspectul nu-i atat de important. Unde ti se pare prea fragil foloseste cu incredere scobitori si betisoare pentru frigarui. Cred ca poti salva fuselajul.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#30 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2010 - 01:07 PM

Vezi postareaddalcu, la Jun 9 2010, 12:41 PM, a spus:

Numai acesta e 372 RON + acumulator + elicea... ma apropii prea mult de pretul de nou, asa ca nu se merita.


Asta daca insisti sa-l repari acum.
Te poti orienta la un model mai simplut si cu mult mai ieftin, utilizind cit mai mult din echiparea pe care o ai deja.
E plin forumul de sfaturi si indrumari asupra primului model.
Faptul ca ai busit motor, acumulator si ce ai mai zis tu acolo, e nasol dar cu timpul, o sa te uiti mirat in raft si-o sa te intrebi cind mama draq ai cumparat toate acareturile alea si daca mai incerci sa faci si totalul, ti-ai stricat ziua.
Daca ti-a placut, chiar si asa scurt, mergi mai departe; joaca asta e scumpa si cere rabdare.
Cea mai importanta concluzie pe care ar trebui sa o tragi acum, zic eu (cred ca majoritatea am fost in situatia ta), este ca trebuie sa-ti cunosti colegii din zona ta si in felul asta, scutesti multi bani si frustrare.

Multa bafta
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu