diferenta radio sal
#2
Postat 15 July 2010 - 10:29 PM
Un exemplu ar fi ca un heli ca sa se ridice de la sol doar miscand mansa de gaz....foloseste toate servourile din dotare desi tu ai dat doar de mansa de gaz,de acea este important ca meniul sa permita mixaje si setari multiple.
#4
Postat 15 July 2010 - 10:59 PM
- cea aero are zimti la throtle, cea heli nu are
- anumite switch-uri sunt amplasate diferit (dar nu sunt mai multe sau mai putine)
statiile noi si scumpe se pot reconfigura complet atat mecanic la stickuri cat si la switch-uri - asa ca practic singura diferenta ramasa e cu ce model incepe by default cand o programezi. Dar statiile mai amarate gen Futaba FF7, Spektrum DX6i, Hitec Optic, etc vin preconfigurate pe heli sau aero si de regula nu au comutatoarele asignabile din soft si nici nu se poate schimba cu sau fara zimti la throtle usor (se pot scoate zimtii dar cu improvizatii)
Cei care zboara aero nu au nici o apasare sa foloseasca o statie de heli dar cei care au heli sunt iritati daca au in mana o statie aero, cel putin caraitoarea de pe throtle te deranjeaza.
Softul este oricum acelasi.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 16 July 2010 - 04:04 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 15 July 2010 - 11:27 PM
Te inseli, Hitec optic 6 chiar are comutatoarele asignabile din soft.
Aceasta postare a fost editata de casper20: 15 July 2010 - 11:28 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#6
Postat 16 July 2010 - 04:04 AM
casper20, la Jul 16 2010, 12:27 AM, a spus:
Te inseli, Hitec optic 6 chiar are comutatoarele asignabile din soft.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#9
Postat 16 July 2010 - 08:03 PM
stiganas, la Jul 15 2010, 11:59 PM, a spus:
- cea aero are zimti la throtle, cea heli nu are
- anumite switch-uri sunt amplasate diferit (dar nu sunt mai multe sau mai putine)
statiile noi si scumpe se pot reconfigura complet atat mecanic la stickuri cat si la switch-uri - asa ca practic singura diferenta ramasa e cu ce model incepe by default cand o programezi. Dar statiile mai amarate gen Futaba FF7, Spektrum DX6i, Hitec Optic, etc vin preconfigurate pe heli sau aero si de regula nu au comutatoarele asignabile din soft si nici nu se poate schimba cu sau fara zimti la throtle usor (se pot scoate zimtii dar cu improvizatii)
Cei care zboara aero nu au nici o apasare sa foloseasca o statie de heli dar cei care au heli sunt iritati daca au in mana o statie aero, cel putin caraitoarea de pe throtle te deranjeaza.
Softul este oricum acelasi.
Stefan, chiar nu stiu de ce insisti. OK, studiu de caz: se da una bucata Futaba T7C:

Dupa cum se observa (logo-ul Robbe-Futaba) statia este luata din Europa (Romanica). Se mai observa deasemenea, cele 4 suruburi care tin capacul spate si care (CONFORM MANUALULUI) pot fi desfacute in vederea efectuarii unor operatiuni ca : ajustarea tensiunii in stick-uri, trecerea statiei in mode 1 (statia fiind vanduta in mode 2), etc. Si acum, ce este sub capota:

Se observa (cu putina bunavointa), cele 4 (patru) suruburi pentru ajustarea tensiunii in stick-uri (iarasi, acces CONFORM MANUALULUI), precum si caraitoarea, care poate fi anulata (un surub) sau mutata (tot un surub) in cazul trecerii statiei in mode 1 (pe langa operatiunea softistica).
De asemenea, te rog sa remarci ca switch-ul de idle este in STANGA (asa cum il prefera majoritatea elicopteristilor).
In lumina acestor dezvaluiri, te rog sa-mi indici unde este "improvizatia" la care, destul de des faci referire. Tin sa remarc ca switch-ul de idle (la fel ca si cel de thr-hold) are fire suficient de lungi ca sa poata fi realocate (mecanic) in orice pozitie... de altfel sunt mentinute in pozitie de o (una) piulita. Se presupune ca suntem modelisti, deci stim de care capat se apuca surubelnita.
As vrea (daca nu este prea mult) sa-mi spui de ce sustii cu atata indarjire ca o astfel de statie nu poate fi procurata din Europa.
O zi buna,
Gabi
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 16 July 2010 - 08:06 PM
#10
Postat 16 July 2010 - 08:58 PM
1. La statia luata din Romania daca se cheama 7CAP - comutatorul de idle-up, cu 3 pozitii este in dreapta (si nu in stanga cum zici tu) - cine mai are poate sa confirme. Cel de throtle hold cu 2 pozitii este in stanga. Am avut pana ieri o Futaba 9CAP si asa era. La varianta de heli este invers.
Aceste comutatoare nu se pot realoca/schimba din soft, asa cum zice si in manual.
On the 7CA transmitters, the Top Left Switches are spring-loaded switch and 2-position switch. On the 7CH transmitters, the
Top Left Switch is a 3-position with the spring loaded switch on the top right.
THR-HOLD: This function holds the engine in the idling position and disengages it from the THR
E (7CH) or G (7CA) is moved. It is commonly used to practice auto-rotation.
Adjustability:
• SWITCH G (7CA) or E (7CH) is programmed for normal (NORM), idle-up 1 (IDL1), and idle-up 2 (IDL2) curves. This
switch/position assignment is not adjustable.
2. Aceste comutatoare nu se pot muta fizic intre ele cu surubelnita (cel putin la FF9 sunt sigur) pentru ca aceste comutatoare sunt asimetrice si nu intra in carcasa daca incerci sa le muti. Am vrut sa fac asta la FF9, am studiat pe forumuri si m-am linistit.
3. La caraitoare nu m-am jucat dar stiu de la altii ca daca scoti lamela care asigura click-ul stick-ul este fleasca, se misca prea usor, cu zero rezistenta. Solutia sa nu mai caraie e sa faci lamela sa frece dar sa nu mai caraie (cu mici improvizatii). Statiile dedicate heli au aceasta frecare reglabila.
4. Futaba vinde sub acelasi nume generic FF7 sau 7C ambele variante de statii. Dar pe cutie apare codul lor:
- 7CAP pentru ACRO
- 7CHP pentru HELI
in US diferenta este subliniata clar, in Europa pe situl Robbe nu se sufla un cuvant. Poate ca se vinde si in EU, eu am avut-o, din RO, pe 7CAP.
Eu am avut 2 statii Futaba (si un Hitec Optic) dedicate aero si asa erau. Am avut Spektrum DX6i si acum JR 9303 dedicate heli si au comutatoarele invers. Pot zice ca stiu ce spun.
Inca odata nu sunt lucruri esentiale dar daca poti alege o statie si vrei sa zbori heli atunci alege o statie heli - nu costa nimic in plus. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/