Modelism - RHC Forum: diferenta radio - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

diferenta radio sal

#1 Useril este offline   fedora 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 20-December 06

Postat 15 July 2010 - 10:12 PM

care este diferenta dintre cele doua moduri la radiocomenzi ? adica modul aero si modul heli
Nu lasa pe maine ce poti face azi lasa pe poimaine poate nu mai trebuie
0

#2 Useril este offline   RAPTOR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 05-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:heli,aero......

Postat 15 July 2010 - 10:29 PM

Intrebarea este oarecum gresit pusa,oricum esenta este ca heli are mai multe comenzi si functi mai deosebite fata de aero.Heli are giro,eventual governor,mixaje multe si setari pe acceleratie diferite fata de aero,la aero este mult mai simplificat meniul.
Un exemplu ar fi ca un heli ca sa se ridice de la sol doar miscand mansa de gaz....foloseste toate servourile din dotare desi tu ai dat doar de mansa de gaz,de acea este important ca meniul sa permita mixaje si setari multiple.
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 July 2010 - 10:31 PM

Si una mecanica: mansa de gaz fara zimti la heli.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 July 2010 - 10:31 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2010 - 10:59 PM

Este vorba de aceeasi statie - care este diferenta intre varianta aero si heli:

- cea aero are zimti la throtle, cea heli nu are
- anumite switch-uri sunt amplasate diferit (dar nu sunt mai multe sau mai putine)

statiile noi si scumpe se pot reconfigura complet atat mecanic la stickuri cat si la switch-uri - asa ca practic singura diferenta ramasa e cu ce model incepe by default cand o programezi. Dar statiile mai amarate gen Futaba FF7, Spektrum DX6i, Hitec Optic, etc vin preconfigurate pe heli sau aero si de regula nu au comutatoarele asignabile din soft si nici nu se poate schimba cu sau fara zimti la throtle usor (se pot scoate zimtii dar cu improvizatii)

Cei care zboara aero nu au nici o apasare sa foloseasca o statie de heli dar cei care au heli sunt iritati daca au in mana o statie aero, cel putin caraitoarea de pe throtle te deranjeaza.

Softul este oricum acelasi.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 16 July 2010 - 04:04 AM

0

#5 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3630
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 15 July 2010 - 11:27 PM

Ca un Off topic.
Te inseli, Hitec optic 6 chiar are comutatoarele asignabile din soft.

Aceasta postare a fost editata de casper20: 15 July 2010 - 11:28 PM

Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 04:04 AM

Este vorba de cele 2 comutatoare pentru starile de zbor: throtle hold (2 pozitii) si idle up (3 pozitii). Fix astea au pozitii fixe din ce tin eu minte.

Vezi postareacasper20, la Jul 16 2010, 12:27 AM, a spus:

Ca un Off topic.
Te inseli, Hitec optic 6 chiar are comutatoarele asignabile din soft.

0

#7 Useril este offline   smarius36 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 08-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau-Cluj

Postat 16 July 2010 - 06:48 AM

Da, interesant, nici eu nu stiam treburile astea.
Multumiri celor care explica ! :unsure:
Marius
0

#8 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 July 2010 - 09:25 AM

Eu am doar avioane, si am scos zimtii de la throttle dupa ce am inceput cu planoarele (cand e liniste e cam ciudat caraitul cand dai de frana). Nu stiu daca pe altii ajuta zimtii, dar pe mine la planor si la 3d nu ma incurca lipsa lor.
0

#9 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 08:03 PM

Vezi postareastiganas, la Jul 15 2010, 11:59 PM, a spus:

Este vorba de aceeasi statie - care este diferenta intre varianta aero si heli:

- cea aero are zimti la throtle, cea heli nu are
- anumite switch-uri sunt amplasate diferit (dar nu sunt mai multe sau mai putine)

statiile noi si scumpe se pot reconfigura complet atat mecanic la stickuri cat si la switch-uri - asa ca practic singura diferenta ramasa e cu ce model incepe by default cand o programezi. Dar statiile mai amarate gen Futaba FF7, Spektrum DX6i, Hitec Optic, etc vin preconfigurate pe heli sau aero si de regula nu au comutatoarele asignabile din soft si nici nu se poate schimba cu sau fara zimti la throtle usor (se pot scoate zimtii dar cu improvizatii)

Cei care zboara aero nu au nici o apasare sa foloseasca o statie de heli dar cei care au heli sunt iritati daca au in mana o statie aero, cel putin caraitoarea de pe throtle te deranjeaza.

Softul este oricum acelasi.



Stefan, chiar nu stiu de ce insisti. OK, studiu de caz: se da una bucata Futaba T7C:


Imagine atasata: P7160003.JPG

Dupa cum se observa (logo-ul Robbe-Futaba) statia este luata din Europa (Romanica). Se mai observa deasemenea, cele 4 suruburi care tin capacul spate si care (CONFORM MANUALULUI) pot fi desfacute in vederea efectuarii unor operatiuni ca : ajustarea tensiunii in stick-uri, trecerea statiei in mode 1 (statia fiind vanduta in mode 2), etc. Si acum, ce este sub capota:

Imagine atasata: P7160005.JPG

Se observa (cu putina bunavointa), cele 4 (patru) suruburi pentru ajustarea tensiunii in stick-uri (iarasi, acces CONFORM MANUALULUI), precum si caraitoarea, care poate fi anulata (un surub) sau mutata (tot un surub) in cazul trecerii statiei in mode 1 (pe langa operatiunea softistica).

De asemenea, te rog sa remarci ca switch-ul de idle este in STANGA (asa cum il prefera majoritatea elicopteristilor).

In lumina acestor dezvaluiri, te rog sa-mi indici unde este "improvizatia" la care, destul de des faci referire. Tin sa remarc ca switch-ul de idle (la fel ca si cel de thr-hold) are fire suficient de lungi ca sa poata fi realocate (mecanic) in orice pozitie... de altfel sunt mentinute in pozitie de o (una) piulita. Se presupune ca suntem modelisti, deci stim de care capat se apuca surubelnita.

As vrea (daca nu este prea mult) sa-mi spui de ce sustii cu atata indarjire ca o astfel de statie nu poate fi procurata din Europa.

O zi buna,
Gabi

Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 16 July 2010 - 08:06 PM

0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8341
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2010 - 08:58 PM

Ma pui la grele cazne, eu nu mai am statia asa ca trebuie sa ma bazez pe manual si pe amintiri.

1. La statia luata din Romania daca se cheama 7CAP - comutatorul de idle-up, cu 3 pozitii este in dreapta (si nu in stanga cum zici tu) - cine mai are poate sa confirme. Cel de throtle hold cu 2 pozitii este in stanga. Am avut pana ieri o Futaba 9CAP si asa era. La varianta de heli este invers.

Aceste comutatoare nu se pot realoca/schimba din soft, asa cum zice si in manual.

On the 7CA transmitters, the Top Left Switches are spring-loaded switch and 2-position switch. On the 7CH transmitters, the
Top Left Switch is a 3-position with the spring loaded switch on the top right.

THR-HOLD: This function holds the engine in the idling position and disengages it from the THR
E (7CH) or G (7CA) is moved. It is commonly used to practice auto-rotation.

Adjustability:
• SWITCH G (7CA) or E (7CH) is programmed for normal (NORM), idle-up 1 (IDL1), and idle-up 2 (IDL2) curves. This
switch/position assignment is not adjustable.

2. Aceste comutatoare nu se pot muta fizic intre ele cu surubelnita (cel putin la FF9 sunt sigur) pentru ca aceste comutatoare sunt asimetrice si nu intra in carcasa daca incerci sa le muti. Am vrut sa fac asta la FF9, am studiat pe forumuri si m-am linistit.

3. La caraitoare nu m-am jucat dar stiu de la altii ca daca scoti lamela care asigura click-ul stick-ul este fleasca, se misca prea usor, cu zero rezistenta. Solutia sa nu mai caraie e sa faci lamela sa frece dar sa nu mai caraie (cu mici improvizatii). Statiile dedicate heli au aceasta frecare reglabila.

4. Futaba vinde sub acelasi nume generic FF7 sau 7C ambele variante de statii. Dar pe cutie apare codul lor:

- 7CAP pentru ACRO
- 7CHP pentru HELI

in US diferenta este subliniata clar, in Europa pe situl Robbe nu se sufla un cuvant. Poate ca se vinde si in EU, eu am avut-o, din RO, pe 7CAP.

Eu am avut 2 statii Futaba (si un Hitec Optic) dedicate aero si asa erau. Am avut Spektrum DX6i si acum JR 9303 dedicate heli si au comutatoarele invers. Pot zice ca stiu ce spun.

Inca odata nu sunt lucruri esentiale dar daca poti alege o statie si vrei sa zbori heli atunci alege o statie heli - nu costa nimic in plus. Stefan
0

#11 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 16 July 2010 - 09:05 PM

Nu.

Pe cutie la mine nu scrie decat T7C.
Poate esti un pic in urma cu informatiile, avand in vedere ca FF9 este "discontinued" de vreun an.

Bafta
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu