Modelism - RHC Forum: Cessna 182 brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cessna 182 brushless Bun pentru incepator ?

#1 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 06 May 2010 - 07:57 AM

AM vazut ca mai e un topic cu un kit de Cessna 182, insa ultima postare cerea mai multe detalii si era din data 25.09.2009. Cum nu a raspuns nimeni acolo, am facut un topic nou. Sper sa nu fi gresit...

Asa, sa intru in poveste. De un an am un automodel si cred ca e timpul sa incerc si un aeromodel. Din ce am vazut pe piata as tinde sa ma opresc spre un Cessna 182 brushless, cu urmatoarele specificatii:




Specificatii:
Anvergura: 980 mm
Lungime: 860 mm
Masa: 560 g (complet echipat)

Functii RC:
- Eleroane
- Carma
- Profundor
- Motor

Continutul kit-ului:
- Aeromodel din styro dur, injectat in matrita
- Motor brushless BM2408/21
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (4 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate



M-am oprit la el pentru ca are si eleroane(am citit pe aici ca ar fi un mare avantaj) si motorul brushless care, eu cred ca este nitel mai puternic(si iar citisem pe aici pe forum ca o rezerva de putere e binevenita pentru incepatori). In 490 lei vine RTF inclusiv o statie pe 4 canale in 2.4gHz. Nu costa o avere si in caz de prabusiri usoare am inteles ca se poate repara destul de usor.
Ce parere aveti de motor? E suficient de puternic? Acumulatorul poate fi schimbat, in sensul de a nu creea probleme cu centrul de greutate si de a nu ingreuna prea mult modelul. Cu un acumulator mai mare( fie 2S de capacitate mai mare fie un 3S) am sanse sa pastrez centrul de greutate la 1/3 de bordul de atac?

Tot pe aici am citit ca ar fi foarte indicat sa bag multe ore de simulator inainte, asa am sa fac...sper doar sa rezist sa ma uit la avion si sa ma joc cu statia pe calculator asa mult...:lol:

Eventual, alte sfaturi, sugestii?
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#2 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 06 May 2010 - 08:02 AM

NU!Nu se merita!Il am si nu e de incredere.Electronica de nimic,kit pacatos,imbinari slabe,aripi slabe,se rup imediat chiar si daca sta pe sol,
Ia altul,nu se merita,esc de nimic,merge pana la pirmul zbor.
Mai bine easy star.sAu esy glider daca vrei eleroane
0

#3 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2010 - 08:32 AM

Vezi postareaStrica-tot, la May 6 2010, 09:02 AM, a spus:

NU!Nu se merita!Il am si nu e de incredere.Electronica de nimic,kit pacatos,imbinari slabe,aripi slabe,se rup imediat chiar si daca sta pe sol,
Ia altul,nu se merita,esc de nimic,merge pana la pirmul zbor.
Mai bine easy star.sAu esy glider daca vrei eleroane

Confirmam

Ia-ti musai Easy Star !
0

#4 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

  Postat 06 May 2010 - 08:40 AM

Salut, Cred ca Cessna 182 brushless, Este bun pentru incepatori, Parerea mea e ca ar fi bine sa-ti ei Cessna 182, La pretul de 500 ron gata de zbor, E avantajos. EASY GLIDER, E cam scump, 320 RON + echipament, Ajungi pe la 700 RON. Poti sa-ti constuiesi un moto planor, Folosind echipamentul de pe Cessna.

Aceasta postare a fost editata de Marian S: 06 May 2010 - 08:42 AM

''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#5 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 06 May 2010 - 09:12 AM

Un amic al meu are un Cessna TW747 , brushless, RTF inclus statie 4 canale, insa doar cu 3 servouri(are un singur servo pentru ambele eleroane). Ala are ESC-ul de 30A si merge si cu 3S parca. Ca si diferente vizibile fata de Cessna 182 ar fi asa: forma rotilor(trenul de aterizare) si elicea(la 747 e portocalie si are doar 2 pale) si statia, care la 182 e in 2.4 iar la 747 e statie cu antena clasica telescopica.... Respectivul amic e incepator ca si mine, si inca mai rezista avionasul lui. Ce-i drept nu l-am mai vazut de multisor ca sa stiu si cum arata acum, are ceva reparatii in urma.

Si pe baza celor spuse de el as fi inclinat spre Cessna ca si forma de fuselaj, si greutate asemanatoare.. TW747 nu e in stoc asa ca am gasit Cessna 182.

Specificatii TW 747:


3 servo-mecanisme derivor,profundor si eleroane (control pe toate directiile)
Telecomanda 4 canale
Anvergura aripi: 940 mm
Lungime avion: 750 mm
Greutate: 420g
Timp de zbor: 10-15 min.
Raza de actiune radiocomanda: 300 m
Acumulator avion: 9.6 V 650mAh reincarcabil (inclus)
Motor Brushless 370A
Regulator de viteza: 30A
Radiocomanda functioneaza cu 8 baterii AA (nu sunt incluse)
Incarcator bricheta auto inclus !!


Astea ar fi specificatiilepentru 747. Credeti ca e diferenta mare intre cele doua? Al doilea nu cred ca e facut de Art-tech ca astia isi imprima numele pe fuselaje. Pe 747 scrie doar CESSNA. Stie cineva mai multe despre 747? Asta merita? Sau sa ma orientez spre Easy glider ?
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#6 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 06 May 2010 - 09:49 AM

Stai linistit,e chinezarie!!!!Nu e bun!Daca se arde receptorul se arde automat si Esc,cred ca aer servo simple cu 5 fire,o electrnica mai buna de hartie igienica.
0

#7 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 06 May 2010 - 10:00 AM

Vezi postareaMarius Sava, la May 6 2010, 10:12 AM, a spus:

Greutate: 420g
Timp de zbor: 10-15 min.
Raza de actiune radiocomanda: 300 m
Acumulator avion: 9.6 V 650mAh reincarcabil (inclus)
Motor Brushless 370A
Regulator de viteza: 30A

O sa zboare asta 10-15 minute cu baterie de 650 mAh la o asa greutate... cand o sa-l agati de un copac ! Am avut un motoplanor care zbura 12 minute cu 600 mAh, dar era motoplanor, dupa cum ii spune si numele :unsure:
Imi pare rau, dar asa stau lucrurile.
Alta treaba: statiile normale bat 1500 m, dar chiar si asa, uneori mai apar interferente. Gandeste-te cam ce probabilitate e sa apara interferente la una care bate 300.
0

#8 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

  Postat 06 May 2010 - 10:01 AM

Vezi postareaStrica-tot, la May 6 2010, 10:49 AM, a spus:

Stai linistit,e chinezarie!!!!Nu e bun!Daca se arde receptorul se arde automat si Esc,cred ca aer servo simple cu 5 fire,o electrnica mai buna de hartie igienica.



@ Ciprian-Strica-tot, Nu stiu cum ti sa stricat tie ESC-ul, Statea ESC-ul linistit si de-odata sa stricat? Chiar Daca sunt chinezesti daca lucrezi corect cu electronicile nu se ard. Nu stiu,,,,,,,,, De unde ai tu atata expierenta? :unsure:
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#9 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 06 May 2010 - 10:07 AM

Pur si simplu:veneam in picaj,am tras usor de profundor,am ridicat botul,apoi pe la mijlocul loopingului motor mort,=.crash de la 30-40 metri.Au scapat doar receptorul si servo.In rest,am dat foc la model,ca era muci de tot,fuselaj rupt din 3-3 cm.Axul motorului era indoit la cam 70 de grade,si infipt la 3-4 cm in sol...Cemai,are drepytate englezul cand zice''sunt prea sarac sa cumpar lucru ieftin''
0

#10 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 06 May 2010 - 10:14 AM

Vezi postareaStrica-tot, la May 6 2010, 11:07 AM, a spus:

Pur si simplu:veneam in picaj,am tras usor de profundor,am ridicat botul,apoi pe la mijlocul loopingului motor mort,=.crash de la 30-40 metri.Au scapat doar receptorul si servo.In rest,am dat foc la model,ca era muci de tot,fuselaj rupt din 3-3 cm.Axul motorului era indoit la cam 70 de grade,si infipt la 3-4 cm in sol...Cemai,are drepytate englezul cand zice''sunt prea sarac sa cumpar lucru ieftin''



Pai si atunci ce vina au electronicile, Daca ai trantit tu modelul, :unsure: DE ASTA AI NUMELE DE STRICA-TOT IN FORUM?
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#11 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 May 2010 - 10:31 AM

Cessna 182 nu este bun pentru incepator ! Este un model rapid, chiar daca este din polistiren si nu are nici precizie avand jocuri in toate suprafetele de comanda ! Daca te apuci sa le refaci poti sa remediezi dar ..... am avut aprox 10 bucati ! la fel si Decathlon- ul !
Altceva ;modelele de la ArTech sunt din materiale mai proaste si cu electronica pe care nu o mai poti folosi ulterior pentru ca vei progresa si vei dori ceva mai bun.
Foarte bune ( cred ca mai scumpe ) sunt modelele de la MultiPlex - exemplu MENTOR dar este cam mare - sunt si mai mici . Foarte O.K. este si un motoplanor de maxim 1500 anv ( exemplu : PARABOLIC ARF de la Robbe ) . La motoplanor este mai usoara aterizarea deoarece fileaza mult si chiar daca il duci mai departe de tine la inceput ai mai putine sanse sa il angajezi ca pe o Cessna iardaca in aer reduci motorul poti plana usor si destul de mult timp cu el !
Poti cauta si unul Second Hand care sa nu fi fost rupt vreodata si poate obtii un pret bun !

Trebuie sa ai in vedere si cu ce acumulatori functioneaza ca sa le pooti utiliza si la alte modele ulterioare ( as recomanda LiPo de 1800 - 2500 mAh ) !

Bafta !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#12 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 06 May 2010 - 10:44 AM

Sau as recomanda DECATHLON, are acumulator NiMH, Si zboara mai incet. Pana la urma noi ne dam cu parerea, Dar omul face ce doreste
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#13 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2010 - 11:18 AM

Vezi postareaMarian S, la May 6 2010, 11:44 AM, a spus:

Sau as recomanda DECATHLON, are acumulator NiMH, Si zboara mai incet. Pana la urma noi ne dam cu parerea, Dar omul face ce doreste

Un Easy Star nou in kit cu motor si elica gunther este 265 RON
2 servo HXT 900 sunt 30 ron ( 15bucata )
1 motor 2408-12 este 35 ron daca nu se doreste a folosi motorul original din kit-ul de EZ* cu elica original si cu un regulator periat care se gaseste ieftin p'aci pe forum
Elica 5 ron - for spare

Statia E-Fly E-FLY ETC61 in 4/6 canale 2.4 Ghz este 200 ron

Bateria 3S-2200 - 90 RON

Total avion civilizat ~ 600 RON

Si nu se compara pentru inceput EZ* cu Cessna

Aici daca te chiorasti la 100RON fii sigur ca mai incolo o sa dai de 2-3 ori mai mult si va fi mai greu

Succes
0

#14 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 06 May 2010 - 12:33 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la May 6 2010, 11:31 AM, a spus:

Foarte bune ( cred ca mai scumpe ) sunt modelele de la MultiPlex - exemplu MENTOR dar este cam mare - sunt si mai mici .


Te contrazic: Mentorul are asa, o aparenta cumintica dar zboara ca o balena; daca nu anticipezi un pic, PA!
In plus, pe linga pretul lui piperat (dar meritat, zic eu) te mai costa multicel echiparea.
Multiplex face un avionas bun de inceput si anume Easy Cub ul care e ieftinut, nu costa mult echiparea si zboara excelent.
Practic, modelul asta m-a invatat pe mine sa zbor.

Bafta
0

#15 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

  Postat 06 May 2010 - 01:22 PM

Dupa cate vad se discuta despre anumite modele.Eu personal pana sa gasesc acest forum am cumparat tot de la magazinul respectiv aveti pe acel site si comentariul meu cu privire la acele produse.Am cumparat Soaring-ul de acolo la care la un moment dat s-a ars motorul ,fapt ce a dus la trecerea pe sistem brushless.Cat despre calitatea modelului nu se poate discuta,nu a fost reglat de nici o culoare(centrat).Asa ca....Va spun din proprie experienta NU comandati asa ceva chiar dc vi se pare ca este RTF si ieftin.Nu veti avea decat deziluzii.Au mai patit-o si altii asa ca dc as fi din nou incepator m-as uita din prima ce spun cei mai vechi in bransa care s-au lovit deja (poate) de aceleasi probleme si pe care le mentioneaza aici pentru nu le repeta si cei ce abia acum gusta din tainele aeromodelismului.Si cu un model prost din fabricatie si un sistem Rc identic,adica fara calitati corecte(nu mentionez aici diferentele ce exista intre statiile cu care vin avioanele rtf si cele care au deja un nume) cu siguranta nu vei zbura prea mult.
toate bune si sper sa faci alegerea corecta care dupa mine este tot un EZ.
Stie @motzu ce vorbeste,...
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#16 Useril este offline   miezu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2010 - 03:38 PM

Salut,

m-am hotarat acum o saptamana sa incerc aeromodelismul. Am citit un pic pe forumuri si mi-am cumparat de la un magazin un cessna 182 brushless si o telecomanda e-fly. Problema mea incepe acum: nerabdator din fire nu am stat prea mult pe simulator si azi am plecat cu el in parcul izvor (in Bucuresti) sa vad ce stiu. Evident n-am stiut multe si dupa cateva momente de glorie l-am oprit intr-un copac cu aripa rupta pe jumatate si axul motorului/elicei rupt.
Aripa am inceput deja sa o repar cu superglue si doua scobitori in interior pentru intarire. Credeti ca tine? In schimb la axul motorului nu stiu ce sa-i fac. gasesc undeva altul sau trebuie sa schimb tot motorul?
0

#17 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 06 May 2010 - 05:30 PM

Ca incepator cum e sa tii in aer avionul, doar dupa cateva ore de simulator? Real, ajuta la ceva simulatorul?
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#18 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2010 - 06:01 PM

Simulatorul este VITAL. Daca la modele fiecare are preferinte si vei auzi multe pareri, legat de simulator cred ca opinia unanima este ca simulatorul ajuta extraordinar de mult, mai ales ca incepator.

Semnat,
Fericit (dupa 1an inca) posesor de Cessna de la Art-Tech. A zburat din prima, a si aterizat din prima, toate sub mana mea si asta doar datorita celor vreo 4-5 ore de simulator dinainte de primul zbor.

PS. Cessna e misto dupa ce mai bibilesti un pic la ea, pentru inceput as merge pe mana lui Motzu.. ca stie el ce spune :D
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#19 Useril este offline   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 06 May 2010 - 08:12 PM

Salut, si eu am invatat sa zbor pe o cessna de la arttech. Numai ca eu am luat-o pe piese de schimb si am pus ce am vrut pe ea. Daca bagi mai multe ore pe simulator poti sa treci direct pe cessna. La aterizari vine cu viteza un pic mai mare si intra in limita de viteza mai repede. Banutii sunt la tine asa ca tu decizi. Daca iti iei cessna ai sa vrei si un planor si vice versa. Uite un link cu cessna mea si cateva filmulete. Bafta! ;)
Cu stima, Ady.
0

#20 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 06 May 2010 - 10:08 PM

Vezi postareamiezu, la May 6 2010, 04:38 PM, a spus:

Salut,

m-am hotarat acum o saptamana sa incerc aeromodelismul. Am citit un pic pe forumuri si mi-am cumparat de la un magazin un cessna 182 brushless si o telecomanda e-fly. Problema mea incepe acum: nerabdator din fire nu am stat prea mult pe simulator si azi am plecat cu el in parcul izvor (in Bucuresti) sa vad ce stiu. Evident n-am stiut multe si dupa cateva momente de glorie l-am oprit intr-un copac cu aripa rupta pe jumatate si axul motorului/elicei rupt.
Aripa am inceput deja sa o repar cu superglue si doua scobitori in interior pentru intarire. Credeti ca tine? In schimb la axul motorului nu stiu ce sa-i fac. gasesc undeva altul sau trebuie sa schimb tot motorul?


Doua mari greseli:
1 - nu ai stat pe simulator pana sa te simti sigur pe tine; simulator ar trebui incarcat cu modelul avionului tau (sau cat mai apropiat), si mediu mai real, cu vant, turbulente, etc; de asemenea, ar trebui incercata la un moment dat si modificarea centrului de greutate, si stricarea trimurilor, ca sa vezi daca si in situatii limita il poti stapani...
2 - cum adica in Izvor? eu nu stiu sa fie vreo portiune pe acolo unde sa ai loc cu el sa te dai... dupa cum ai vazut, copaci peste tot ;)

Daca te grabesti si vrei sa-l zbori totusi, cel mai bine gasesti pe cineva cu experienta, te duci la camp, si iti da el comenzile cand e la o distanta sigura de pamant...
0

#21 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 07 May 2010 - 12:32 AM

Primul avion dupa planor a fost un Cessna 182 pe care l-am facut praf dupa 30 secunde de zbor (zbura si repede pentru mine, iar vantul nu iarta un asemenea avion)...am pastrat aripa (miraculos), servo-urile, ampenajul si trenul de aterizare. Am trecut la munca de jos, la simulator si dupa ce am mai facut praf vreo 150 de Cessne virtuale, am inceput sa le zbor si sa la aterizez cum trebuie. Cam pe la al 200-lea zbor reusit am comandat fuselajul, motorul, capota si decal-urile (ce sa-i faci, foamea de zbor e mare)...pret undeva pe la 150 RON (un avantaj este ca gasesti toate piesele la un pret pe care-l consider rezonabil). Cand am iesit cu el pe camp a doua oara (cu aripile vechi in amintirea defunctului), dupa un zbor de 15min, nu m-am ales decat cu trenul de aterizare fata putin stramb (sarma si iarba mare...ce sa-i faci). Zboara si acum, fara probleme si nu i-am mai cumparat nici macar o piesa de schimb...concluzia o tragi singur, daca merita ca prim avion sau nu.

Aceasta postare a fost editata de Ice9: 07 May 2010 - 12:34 AM

0

#22 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 07 May 2010 - 06:31 AM

Vezi postareaMarius Sava, la May 6 2010, 08:57 AM, a spus:

AM vazut ca mai e un topic cu un kit de Cessna 182, insa ultima postare cerea mai multe detalii si era din data 25.09.2009. Cum nu a raspuns nimeni acolo, am facut un topic nou. Sper sa nu fi gresit...

Asa, sa intru in poveste. De un an am un automodel si cred ca e timpul sa incerc si un aeromodel. Din ce am vazut pe piata as tinde sa ma opresc spre un Cessna 182 brushless, cu urmatoarele specificatii:




Specificatii:
Anvergura: 980 mm
Lungime: 860 mm
Masa: 560 g (complet echipat)

Functii RC:
- Eleroane
- Carma
- Profundor
- Motor

Continutul kit-ului:
- Aeromodel din styro dur, injectat in matrita
- Motor brushless BM2408/21
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (4 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate



M-am oprit la el pentru ca are si eleroane(am citit pe aici ca ar fi un mare avantaj) si motorul brushless care, eu cred ca este nitel mai puternic(si iar citisem pe aici pe forum ca o rezerva de putere e binevenita pentru incepatori). In 490 lei vine RTF inclusiv o statie pe 4 canale in 2.4gHz. Nu costa o avere si in caz de prabusiri usoare am inteles ca se poate repara destul de usor.
Ce parere aveti de motor? E suficient de puternic? Acumulatorul poate fi schimbat, in sensul de a nu creea probleme cu centrul de greutate si de a nu ingreuna prea mult modelul. Cu un acumulator mai mare( fie 2S de capacitate mai mare fie un 3S) am sanse sa pastrez centrul de greutate la 1/3 de bordul de atac?

Tot pe aici am citit ca ar fi foarte indicat sa bag multe ore de simulator inainte, asa am sa fac...sper doar sa rezist sa ma uit la avion si sa ma joc cu statia pe calculator asa mult...:rolleyes:

Eventual, alte sfaturi, sugestii?


Incearca ceva de spuma cu viteza redusa!
0

#23 Useril este offline   rares marco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 234
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male

  Postat 07 May 2010 - 07:36 AM

modelul este foarte bun ce tot ziceti doar ca aripa de la inceput trebuie s-o intaresti cu o tija de carbon ca eu am reusit s-o rup in aer :rolleyes:
0

#24 Useril este offline   Ovi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 24-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 07 May 2010 - 07:49 AM

Eu pe un cessna ca asta am invatat :rolleyes:) , motoru standard , si mergea foarte bine !!! asa ca numai ziceti voi ca e slab ! despre aripa ,eu nu am reusit performanta, pentru ca sa rupt inainte sa apuc la vreun loop ( bradut dragut pe partie la sovata ) . un motor mai puternic ar merge oricum !
de exemplu :a intrat in vrie la vreo 20m si sa infipt direct in bot (pe iarba ...) si inafara de botul de plastic care impingea in aripa si axu putin stramb nu a avut nimic .

Aceasta postare a fost editata de Ovi: 07 May 2010 - 07:53 AM

0

#25 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 07 May 2010 - 08:50 AM

Vezi postarearares marco, la May 7 2010, 08:36 AM, a spus:

modelul este foarte bun ce tot ziceti doar ca aripa de la inceput trebuie s-o intaresti cu o tija de carbon ca eu am reusit s-o rup in aer :rolleyes:


Exista doua versiuni de Cessna 182. Ambele sunt brushless, insa difera foarte mult la greutate complet asamblat. Asta ce il vizez eu are vreo 550 grame complet , iar celalalt ajunge la 1300 grame complet. Fuselajele la ambele sunt din acelasi material(un soi de polistiren cu densitate mai mare). La cel mai greu, intr-un loop de exemplu, fortele ce se sparg in aripa sunt mult mai mari data fiind greutatea avionului. Nu mai zis de alte acrobatii mult mai solicitante pentru aripa.
Pe acest principiu tind sa inclin spre Cessna 182 de 550g.
Cred ca am sa il comnd azi, in weekend am sa bag doar simulator si saptamana viitoare tot simulator. Abia weekendul viitor am sa ies cu el la camp sa vad ce si cum. Am sa va tin la curent...:lol:

Am sa caut si o tija de carbon sa ii intaresc aripa preventiv. La ce greutate are carbonul nu cred ca ma va incurca in vre-un fel.
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#26 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 07 May 2010 - 09:31 AM

Apropo, stie cineva pe unde pot gasi o tija de carbon? :rolleyes:
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#27 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

  Postat 07 May 2010 - 09:35 AM

Vezi postareaMarius Sava, la May 7 2010, 10:31 AM, a spus:

Apropo, stie cineva pe unde pot gasi o tija de carbon? :rolleyes:



Gasesti aici: http://%^&*&$#%^&/Materia...zite-c210c.html Moderatori, Va rog sa nu ascundeti linkul!

***bitex: Softul o face, nu o face moderatorul. Pana (si daca!) se schimba ceva, poti sa o rezolvi simplu, spunand "Gasesti la Botosani". Nici mie nu mi-a placut acel filtru candva, dar pot trai si cu el. Vezi ca e o discutie separata pe tema asta. Spor la treaba.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 May 2010 - 10:02 AM

''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#28 Useril este offline   Ovi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 24-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 07 May 2010 - 02:01 PM

acolo sau prin praktiker... eu cel putin de acolo am cumparat <_< .
0

#29 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2010 - 04:23 PM

Presupun ca si modelul tot de acolo il iei, asa ca daca intri pe site-ul celor din Botosani mergi pe sectiunile:

Materiale compozite > Teava rotunda carbon

si acolo gasesti

Teava rotunda carbon D3 x d2 x 1000 mm - 6.1 RON

Este fix ce iti trebuie. Ea vine standard la 1m, tu trebuie sa o tai cam la 75cm.

- Scoti cu grija tija cu care vine in aripa, cu un cutter tai simetric stanga-dreapta fata de centrul aripii cei 75 cm in poliestiren, pe directia tijei originale (trasezi cu pix, carioca, marker inainte).
- Pui Epoxy 5min sau Bison monocomponent nici prea mult, nici prea putin in canalul respectiv; sprijini tija pe respectivul canal si o rotesti acolo, pentru a prinde lipici de jur imprejur.
- Prin presare introduci complet tija in canal, aplici un scotch de hartie galben peste lipitura, pe lungimea tijei (mai ales daca folosesti monocomponent, ca sa nu expandeze aiurea)
- Pe o suprafata plana, pui aripa si pui ceva greu si drept deasupra (gen carti) pe toata lungimea lipiturii. Aici tine de fiecare, daca vrei sa iti ramana un unghi diedru trebuie sa introduci sub aripa, pe centrul ei un mic sprijin (gen un creion sau poate chiar ceva mai subtire functie de cat vrei diedrul), sau sa o lasi plana, caz in care nu mai ai diedru.. e un pic mai greu la inceput (dar cu simulator sigur se rezolva) si mai tarziu profiti in micile acrobatii de faptul ca nu te mai incurca diedrul (gen la zborull pe spate).
- dupa aprox 6 - 24h (depinde de rabdare si de lipici) scoti aripa, scoti scotch-ul, verifici lipitura si rezistenta si daca totul e ok, pui scotch transparent pe toata lungimea lipiturii ca sa ii dai un aspect neted.

Succes

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 07 May 2010 - 04:25 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#30 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2010 - 04:33 PM

A... FOARTE IMPORTANT, dupa ce esti gata cu toate pregatirile si ai bagat suficient simulator, nu uita sa mergi la primul zbor cu cineva experimentat.
Plus valoare cu cineva experimentat:
- iti trimeaza modelul
- iti centreaza modelul
- te ajuta sa il urci sus si sa il aduci jos in siguranta daca e cazul

Prima reactie este intotdeauna "Las ca ma pricep si eu", dar nu e asa. Eu am invatat-o the hard way si abia apoi am apelat la ajutor.. mare mare greseala :D

Daca ai timp si chef si tot stai o saptamana pe bara cat te joci la simulator poti sa tragi modelul in scotch transparent (sa se intersecteze benzile cat mai putin). Adaugi vreo 5gr care chiar nu se simt, dar il super-rigidizeaza. S-a mai discutat, sunt pareri pro si contra, eu asa am facut si Cessna mea stie prin cate a trecut si cat de mult a ajutat-o scotch-ul :blink:
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu