Cessna 182 brushless Bun pentru incepator ?
#1
Postat 06 May 2010 - 07:57 AM
Asa, sa intru in poveste. De un an am un automodel si cred ca e timpul sa incerc si un aeromodel. Din ce am vazut pe piata as tinde sa ma opresc spre un Cessna 182 brushless, cu urmatoarele specificatii:
Specificatii:
Anvergura: 980 mm
Lungime: 860 mm
Masa: 560 g (complet echipat)
Functii RC:
- Eleroane
- Carma
- Profundor
- Motor
Continutul kit-ului:
- Aeromodel din styro dur, injectat in matrita
- Motor brushless BM2408/21
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (4 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate
M-am oprit la el pentru ca are si eleroane(am citit pe aici ca ar fi un mare avantaj) si motorul brushless care, eu cred ca este nitel mai puternic(si iar citisem pe aici pe forum ca o rezerva de putere e binevenita pentru incepatori). In 490 lei vine RTF inclusiv o statie pe 4 canale in 2.4gHz. Nu costa o avere si in caz de prabusiri usoare am inteles ca se poate repara destul de usor.
Ce parere aveti de motor? E suficient de puternic? Acumulatorul poate fi schimbat, in sensul de a nu creea probleme cu centrul de greutate si de a nu ingreuna prea mult modelul. Cu un acumulator mai mare( fie 2S de capacitate mai mare fie un 3S) am sanse sa pastrez centrul de greutate la 1/3 de bordul de atac?
Tot pe aici am citit ca ar fi foarte indicat sa bag multe ore de simulator inainte, asa am sa fac...sper doar sa rezist sa ma uit la avion si sa ma joc cu statia pe calculator asa mult...:lol:
Eventual, alte sfaturi, sugestii?
Art-tech Cessna 182
#3
Postat 06 May 2010 - 08:32 AM
Strica-tot, la May 6 2010, 09:02 AM, a spus:
Ia altul,nu se merita,esc de nimic,merge pana la pirmul zbor.
Mai bine easy star.sAu esy glider daca vrei eleroane
Confirmam
Ia-ti musai Easy Star !
#4
Postat 06 May 2010 - 08:40 AM
Aceasta postare a fost editata de Marian S: 06 May 2010 - 08:42 AM
#5
Postat 06 May 2010 - 09:12 AM
Si pe baza celor spuse de el as fi inclinat spre Cessna ca si forma de fuselaj, si greutate asemanatoare.. TW747 nu e in stoc asa ca am gasit Cessna 182.
Specificatii TW 747:
3 servo-mecanisme derivor,profundor si eleroane (control pe toate directiile)
Telecomanda 4 canale
Anvergura aripi: 940 mm
Lungime avion: 750 mm
Greutate: 420g
Timp de zbor: 10-15 min.
Raza de actiune radiocomanda: 300 m
Acumulator avion: 9.6 V 650mAh reincarcabil (inclus)
Motor Brushless 370A
Regulator de viteza: 30A
Radiocomanda functioneaza cu 8 baterii AA (nu sunt incluse)
Incarcator bricheta auto inclus !!
Astea ar fi specificatiilepentru 747. Credeti ca e diferenta mare intre cele doua? Al doilea nu cred ca e facut de Art-tech ca astia isi imprima numele pe fuselaje. Pe 747 scrie doar CESSNA. Stie cineva mai multe despre 747? Asta merita? Sau sa ma orientez spre Easy glider ?
Art-tech Cessna 182
#7
Postat 06 May 2010 - 10:00 AM
Marius Sava, la May 6 2010, 10:12 AM, a spus:
Timp de zbor: 10-15 min.
Raza de actiune radiocomanda: 300 m
Acumulator avion: 9.6 V 650mAh reincarcabil (inclus)
Motor Brushless 370A
Regulator de viteza: 30A
O sa zboare asta 10-15 minute cu baterie de 650 mAh la o asa greutate... cand o sa-l agati de un copac ! Am avut un motoplanor care zbura 12 minute cu 600 mAh, dar era motoplanor, dupa cum ii spune si numele :unsure:
Imi pare rau, dar asa stau lucrurile.
Alta treaba: statiile normale bat 1500 m, dar chiar si asa, uneori mai apar interferente. Gandeste-te cam ce probabilitate e sa apara interferente la una care bate 300.
#8
Postat 06 May 2010 - 10:01 AM
Strica-tot, la May 6 2010, 10:49 AM, a spus:
@ Ciprian-Strica-tot, Nu stiu cum ti sa stricat tie ESC-ul, Statea ESC-ul linistit si de-odata sa stricat? Chiar Daca sunt chinezesti daca lucrezi corect cu electronicile nu se ard. Nu stiu,,,,,,,,, De unde ai tu atata expierenta? :unsure:
#9
Postat 06 May 2010 - 10:07 AM

#10
Postat 06 May 2010 - 10:14 AM
Strica-tot, la May 6 2010, 11:07 AM, a spus:
Pai si atunci ce vina au electronicile, Daca ai trantit tu modelul, :unsure: DE ASTA AI NUMELE DE STRICA-TOT IN FORUM?
#11
Postat 06 May 2010 - 10:31 AM
Altceva ;modelele de la ArTech sunt din materiale mai proaste si cu electronica pe care nu o mai poti folosi ulterior pentru ca vei progresa si vei dori ceva mai bun.
Foarte bune ( cred ca mai scumpe ) sunt modelele de la MultiPlex - exemplu MENTOR dar este cam mare - sunt si mai mici . Foarte O.K. este si un motoplanor de maxim 1500 anv ( exemplu : PARABOLIC ARF de la Robbe ) . La motoplanor este mai usoara aterizarea deoarece fileaza mult si chiar daca il duci mai departe de tine la inceput ai mai putine sanse sa il angajezi ca pe o Cessna iardaca in aer reduci motorul poti plana usor si destul de mult timp cu el !
Poti cauta si unul Second Hand care sa nu fi fost rupt vreodata si poate obtii un pret bun !
Trebuie sa ai in vedere si cu ce acumulatori functioneaza ca sa le pooti utiliza si la alte modele ulterioare ( as recomanda LiPo de 1800 - 2500 mAh ) !
Bafta !
#13
Postat 06 May 2010 - 11:18 AM
Marian S, la May 6 2010, 11:44 AM, a spus:
Un Easy Star nou in kit cu motor si elica gunther este 265 RON
2 servo HXT 900 sunt 30 ron ( 15bucata )
1 motor 2408-12 este 35 ron daca nu se doreste a folosi motorul original din kit-ul de EZ* cu elica original si cu un regulator periat care se gaseste ieftin p'aci pe forum
Elica 5 ron - for spare
Statia E-Fly E-FLY ETC61 in 4/6 canale 2.4 Ghz este 200 ron
Bateria 3S-2200 - 90 RON
Total avion civilizat ~ 600 RON
Si nu se compara pentru inceput EZ* cu Cessna
Aici daca te chiorasti la 100RON fii sigur ca mai incolo o sa dai de 2-3 ori mai mult si va fi mai greu
Succes
#14
Postat 06 May 2010 - 12:33 PM
REAL DESIGN, la May 6 2010, 11:31 AM, a spus:
Te contrazic: Mentorul are asa, o aparenta cumintica dar zboara ca o balena; daca nu anticipezi un pic, PA!
In plus, pe linga pretul lui piperat (dar meritat, zic eu) te mai costa multicel echiparea.
Multiplex face un avionas bun de inceput si anume Easy Cub ul care e ieftinut, nu costa mult echiparea si zboara excelent.
Practic, modelul asta m-a invatat pe mine sa zbor.
Bafta
#15
Postat 06 May 2010 - 01:22 PM
toate bune si sper sa faci alegerea corecta care dupa mine este tot un EZ.
Stie @motzu ce vorbeste,...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#16
Postat 06 May 2010 - 03:38 PM
m-am hotarat acum o saptamana sa incerc aeromodelismul. Am citit un pic pe forumuri si mi-am cumparat de la un magazin un cessna 182 brushless si o telecomanda e-fly. Problema mea incepe acum: nerabdator din fire nu am stat prea mult pe simulator si azi am plecat cu el in parcul izvor (in Bucuresti) sa vad ce stiu. Evident n-am stiut multe si dupa cateva momente de glorie l-am oprit intr-un copac cu aripa rupta pe jumatate si axul motorului/elicei rupt.
Aripa am inceput deja sa o repar cu superglue si doua scobitori in interior pentru intarire. Credeti ca tine? In schimb la axul motorului nu stiu ce sa-i fac. gasesc undeva altul sau trebuie sa schimb tot motorul?
#18
Postat 06 May 2010 - 06:01 PM
Semnat,
Fericit (dupa 1an inca) posesor de Cessna de la Art-Tech. A zburat din prima, a si aterizat din prima, toate sub mana mea si asta doar datorita celor vreo 4-5 ore de simulator dinainte de primul zbor.
PS. Cessna e misto dupa ce mai bibilesti un pic la ea, pentru inceput as merge pe mana lui Motzu.. ca stie el ce spune :D
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#19
Postat 06 May 2010 - 08:12 PM
Cu stima, Ady.
#20
Postat 06 May 2010 - 10:08 PM
miezu, la May 6 2010, 04:38 PM, a spus:
m-am hotarat acum o saptamana sa incerc aeromodelismul. Am citit un pic pe forumuri si mi-am cumparat de la un magazin un cessna 182 brushless si o telecomanda e-fly. Problema mea incepe acum: nerabdator din fire nu am stat prea mult pe simulator si azi am plecat cu el in parcul izvor (in Bucuresti) sa vad ce stiu. Evident n-am stiut multe si dupa cateva momente de glorie l-am oprit intr-un copac cu aripa rupta pe jumatate si axul motorului/elicei rupt.
Aripa am inceput deja sa o repar cu superglue si doua scobitori in interior pentru intarire. Credeti ca tine? In schimb la axul motorului nu stiu ce sa-i fac. gasesc undeva altul sau trebuie sa schimb tot motorul?
Doua mari greseli:
1 - nu ai stat pe simulator pana sa te simti sigur pe tine; simulator ar trebui incarcat cu modelul avionului tau (sau cat mai apropiat), si mediu mai real, cu vant, turbulente, etc; de asemenea, ar trebui incercata la un moment dat si modificarea centrului de greutate, si stricarea trimurilor, ca sa vezi daca si in situatii limita il poti stapani...
2 - cum adica in Izvor? eu nu stiu sa fie vreo portiune pe acolo unde sa ai loc cu el sa te dai... dupa cum ai vazut, copaci peste tot ;)
Daca te grabesti si vrei sa-l zbori totusi, cel mai bine gasesti pe cineva cu experienta, te duci la camp, si iti da el comenzile cand e la o distanta sigura de pamant...
#21
Postat 07 May 2010 - 12:32 AM
Aceasta postare a fost editata de Ice9: 07 May 2010 - 12:34 AM
#22
Postat 07 May 2010 - 06:31 AM
Marius Sava, la May 6 2010, 08:57 AM, a spus:
Asa, sa intru in poveste. De un an am un automodel si cred ca e timpul sa incerc si un aeromodel. Din ce am vazut pe piata as tinde sa ma opresc spre un Cessna 182 brushless, cu urmatoarele specificatii:
Specificatii:
Anvergura: 980 mm
Lungime: 860 mm
Masa: 560 g (complet echipat)
Functii RC:
- Eleroane
- Carma
- Profundor
- Motor
Continutul kit-ului:
- Aeromodel din styro dur, injectat in matrita
- Motor brushless BM2408/21
- Regulator electronic pentru motor
- Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA
- Incarcator pentru acumulator
- Servomecanisme nano montate (4 buc)
- Adeziv
- Instructiuni detaliate
M-am oprit la el pentru ca are si eleroane(am citit pe aici ca ar fi un mare avantaj) si motorul brushless care, eu cred ca este nitel mai puternic(si iar citisem pe aici pe forum ca o rezerva de putere e binevenita pentru incepatori). In 490 lei vine RTF inclusiv o statie pe 4 canale in 2.4gHz. Nu costa o avere si in caz de prabusiri usoare am inteles ca se poate repara destul de usor.
Ce parere aveti de motor? E suficient de puternic? Acumulatorul poate fi schimbat, in sensul de a nu creea probleme cu centrul de greutate si de a nu ingreuna prea mult modelul. Cu un acumulator mai mare( fie 2S de capacitate mai mare fie un 3S) am sanse sa pastrez centrul de greutate la 1/3 de bordul de atac?
Tot pe aici am citit ca ar fi foarte indicat sa bag multe ore de simulator inainte, asa am sa fac...sper doar sa rezist sa ma uit la avion si sa ma joc cu statia pe calculator asa mult...:rolleyes:
Eventual, alte sfaturi, sugestii?
Incearca ceva de spuma cu viteza redusa!
#24
Postat 07 May 2010 - 07:49 AM
de exemplu :a intrat in vrie la vreo 20m si sa infipt direct in bot (pe iarba ...) si inafara de botul de plastic care impingea in aripa si axu putin stramb nu a avut nimic .
Aceasta postare a fost editata de Ovi: 07 May 2010 - 07:53 AM
#25
Postat 07 May 2010 - 08:50 AM
rares marco, la May 7 2010, 08:36 AM, a spus:
Exista doua versiuni de Cessna 182. Ambele sunt brushless, insa difera foarte mult la greutate complet asamblat. Asta ce il vizez eu are vreo 550 grame complet , iar celalalt ajunge la 1300 grame complet. Fuselajele la ambele sunt din acelasi material(un soi de polistiren cu densitate mai mare). La cel mai greu, intr-un loop de exemplu, fortele ce se sparg in aripa sunt mult mai mari data fiind greutatea avionului. Nu mai zis de alte acrobatii mult mai solicitante pentru aripa.
Pe acest principiu tind sa inclin spre Cessna 182 de 550g.
Cred ca am sa il comnd azi, in weekend am sa bag doar simulator si saptamana viitoare tot simulator. Abia weekendul viitor am sa ies cu el la camp sa vad ce si cum. Am sa va tin la curent...:lol:
Am sa caut si o tija de carbon sa ii intaresc aripa preventiv. La ce greutate are carbonul nu cred ca ma va incurca in vre-un fel.
Art-tech Cessna 182
#27
Postat 07 May 2010 - 09:35 AM
Marius Sava, la May 7 2010, 10:31 AM, a spus:
Gasesti aici: http://%^&*&$#%^&/Materia...zite-c210c.html Moderatori, Va rog sa nu ascundeti linkul!
***bitex: Softul o face, nu o face moderatorul. Pana (si daca!) se schimba ceva, poti sa o rezolvi simplu, spunand "Gasesti la Botosani". Nici mie nu mi-a placut acel filtru candva, dar pot trai si cu el. Vezi ca e o discutie separata pe tema asta. Spor la treaba.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 May 2010 - 10:02 AM
#29
Postat 07 May 2010 - 04:23 PM
Materiale compozite > Teava rotunda carbon
si acolo gasesti
Teava rotunda carbon D3 x d2 x 1000 mm - 6.1 RON
Este fix ce iti trebuie. Ea vine standard la 1m, tu trebuie sa o tai cam la 75cm.
- Scoti cu grija tija cu care vine in aripa, cu un cutter tai simetric stanga-dreapta fata de centrul aripii cei 75 cm in poliestiren, pe directia tijei originale (trasezi cu pix, carioca, marker inainte).
- Pui Epoxy 5min sau Bison monocomponent nici prea mult, nici prea putin in canalul respectiv; sprijini tija pe respectivul canal si o rotesti acolo, pentru a prinde lipici de jur imprejur.
- Prin presare introduci complet tija in canal, aplici un scotch de hartie galben peste lipitura, pe lungimea tijei (mai ales daca folosesti monocomponent, ca sa nu expandeze aiurea)
- Pe o suprafata plana, pui aripa si pui ceva greu si drept deasupra (gen carti) pe toata lungimea lipiturii. Aici tine de fiecare, daca vrei sa iti ramana un unghi diedru trebuie sa introduci sub aripa, pe centrul ei un mic sprijin (gen un creion sau poate chiar ceva mai subtire functie de cat vrei diedrul), sau sa o lasi plana, caz in care nu mai ai diedru.. e un pic mai greu la inceput (dar cu simulator sigur se rezolva) si mai tarziu profiti in micile acrobatii de faptul ca nu te mai incurca diedrul (gen la zborull pe spate).
- dupa aprox 6 - 24h (depinde de rabdare si de lipici) scoti aripa, scoti scotch-ul, verifici lipitura si rezistenta si daca totul e ok, pui scotch transparent pe toata lungimea lipiturii ca sa ii dai un aspect neted.
Succes
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 07 May 2010 - 04:25 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#30
Postat 07 May 2010 - 04:33 PM
Plus valoare cu cineva experimentat:
- iti trimeaza modelul
- iti centreaza modelul
- te ajuta sa il urci sus si sa il aduci jos in siguranta daca e cazul
Prima reactie este intotdeauna "Las ca ma pricep si eu", dar nu e asa. Eu am invatat-o the hard way si abia apoi am apelat la ajutor.. mare mare greseala :D
Daca ai timp si chef si tot stai o saptamana pe bara cat te joci la simulator poti sa tragi modelul in scotch transparent (sa se intersecteze benzile cat mai putin). Adaugi vreo 5gr care chiar nu se simt, dar il super-rigidizeaza. S-a mai discutat, sunt pareri pro si contra, eu asa am facut si Cessna mea stie prin cate a trecut si cat de mult a ajutat-o scotch-ul :blink:
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.