Modelism - RHC Forum: Cessna 182 brushless - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Cessna 182 brushless Bun pentru incepator ?

#31 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2010 - 04:52 PM

Vezi postareaMaverick, la May 7 2010, 05:33 PM, a spus:

A... FOARTE IMPORTANT, dupa ce esti gata cu toate pregatirile si ai bagat suficient simulator, nu uita sa mergi la primul zbor cu cineva experimentat.
Plus valoare cu cineva experimentat:
- iti trimeaza modelul
- iti centreaza modelul
- te ajuta sa il urci sus si sa il aduci jos in siguranta daca e cazul

Prima reactie este intotdeauna "Las ca ma pricep si eu", dar nu e asa. Eu am invatat-o the hard way si abia apoi am apelat la ajutor.. mare mare greseala :D

Daca ai timp si chef si tot stai o saptamana pe bara cat te joci la simulator poti sa tragi modelul in scotch transparent (sa se intersecteze benzile cat mai putin). Adaugi vreo 5gr care chiar nu se simt, dar il super-rigidizeaza. S-a mai discutat, sunt pareri pro si contra, eu asa am facut si Cessna mea stie prin cate a trecut si cat de mult a ajutat-o scotch-ul :blink:

Si pe bordul de atac pui scoci cu fibra de sticla.....
0

#32 Useril este offline   cosminb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 20-February 09

Postat 07 May 2010 - 06:35 PM

Vezi postareamotzu, la May 7 2010, 05:52 PM, a spus:

Si pe bordul de atac pui scoci cu fibra de sticla.....


Eu la EasyStar am dat un scotch si de-a lungul aripilor, pe dedesubt, sa tina cand fac loopinguri, sau trag de profundor la viteze mari. Daca aveam motorul kit, nu ii dadeam, dar la brushless merita.
0

#33 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 May 2010 - 12:02 AM

Multumesc mult pentru tutorialul cu tija te carbon. Ma gandisem ca poate gasesc o tija plata, sa o aplic peste cu adeziv si apoi cu banda. Dar bag seama ca altii au idei mult mai bune. Cu siguranta aripa devine mult mai ridiga asa. Asa o sa fac. In seara asta mi l-a adus un prieten de la Botosani, doar ce am terminat de verificat electronica si de asamblat totul. Pana maine le las sa se intareasca bine adezivul. Luni am sa comand si tija de carbon, si sa vad cum reusesc sa o montez. Oricum, pana weekendul viitor nu voi iesi la camp.
Simulator si iar simulator.... La inceput a fost crunt si cu simulatorul...acum, reusesc sa decolez, insa inca tot nu reusesc sa aterizez decat fortat pe campie sau copaci...:)
Am sa incerc sa fac captura sa va arat sa va distrati...:blink:)

Revin maine cu primele impresii...adik tot azi, dar mai tarziu....
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#34 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2010 - 01:42 PM

Tija/teava asigura rigiditate pe orice directie, platbanda de carbon doar pe o directie.. si pentru ca presupun ca vroiai sa o lipesti cu partea lata pe partea lata a aripii nu ar fi ajutat la nimic, pentru ca ar fi flexat odata cu aripa.

Inainte de primul zbor e bine sa reusesti bine pe simulator:
- sa decolezi de fiecare data (dar nu la 90 grade, ci treptat cum se intampla in realitate) - te invata un control fin al profundorului
- sa aterizezi de fiecare data (pe cat posibil unde ti-ai propus)
- sa poti sa zbori cu avionul venind inspre tine, de fiecare data, fara sa te prabusesti (comenzile par a se inversa.. cel putin mental)
- sa iei viraje atat pe dreapta cat si pe stanga, atat din eleroane cat si din directie
- sa nu bagi avionul in limita (exemplu clasic la inceput: viteza prea mica, ridicat brusc de bot => intra in limita)

Le stapanesti pe astea bine, garantez un prim zbor reusit <_< (neaparat langa cineva cu experienta)

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 08 May 2010 - 01:43 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#35 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 May 2010 - 08:44 PM

Primul zbor a fost azi pe la pranz. Pe simulator am reusit chiar sa merg si cu avionul invers(cu rotile in sus, pe romaneste...:lol:...si in acest caz par a se inversa comenzile...Vis-a-vis de aceasta inversare a comenzilor, greul l-am dus cand am inceput cu automodelul....saracul a indurat destule atunci pana m-am obisnuit....

Bun, sa trec la subiect acum.... Am lansat din mana, pentru ca am fost sfatuit sa incep asa, iar un al doilea motiv, suprafata nu imi permitea sa decolez de la sol. Am fost intr-un lan de grau, graul inalt in jur de 40 cm si destul de des. M-am gandit ca in caz de nevoie va amortiza socul, si la aterizare va fi mai iertator cu eventualele greseli. Greseala mea a fost ca nu am avut rabdare, ca orice incepator de altfel... Nu am avut rabdare sa comand tubul de carbon, nu am avut rabdare sa am si banda cu fibra....nu am avut rabdare nici macar sa treaca vantul...
La sol, adia usor vantul, parea stabil ca si directie..l-am studiat cateva minute tot facand probe cu praf... Am lansat impotriva vantului cu motorul la aproximativ jumatate din turatie, a cazut in grau...fara nici o avarie.
A doua incercare, motorul in blana, tot impotriva vantului. S-a ridicat frumos destul de sus, numai ca nu prea raspundea la comenzi, cred ca batea vantul mult mai tare sus si de asta. L-am tinut vre-un minut cred, si apoi s-a intor pe o parte si l-a luat vantul. Am tot incercat sa il redresez, dar nu am reusit, i-am oprit motorul sa nu rupa elicea in cadere si l-am urmarit cum ajunge spre sol. A cazut destul de domol si impactul a fost chiar moale as spune, si datorita graului...
Am studiat avionul si surpriza: o jumatate din profundor, adica jumatate din toata aripa din spate era disparuta. Jumatatea din dreapta, pe care se fixeaza tija de la servo era la locul ei, lucra bine la comenzi, insa jumatatea din stanga nu mai era deloc. S-a rupt chiar de langa corpul avionului, de parca ar fi fost taiata, chiar in zona de lipitura. mentionez ca nu am lipit cu adezivul din cutie...imi comandasem tot la Botosani si un adeziv suplimentar, Bison.

Bucata rupta nu am gasit-o nicaieri, si am caut vreo 15 minute pe acolo. ma gandesc ca e posibil sa se fi rupt in aer, cand s-a inclinat pe o parte avionul, dar nu vad cum s-ar fi putut rupe in aer...Aceasta varianta ar explica si intoarcerea pe o parte, si caderea...........dar...... Si faptul ca nu am gasit bucata la locul prabusirii tot spre ipoteza asta ma duce...

Luni am sa comand tot ce trebe, si am sa il repar bine, il intaresc bine cu carbon in ambele aripi, iar pe deasupra am sa trag un rand de banda cu fibra.

P.S. Mi-am invatat lectia.....Cat de putin adie vantul am sa testez inainte de lansare daca bate vantul si sus. Un amic mi-a dar o idee sa fac o parasuta, cum ne jucam in copilarie. O batista, 4 ate legate de colturi si o greutate jos legata cu toate cele 4 ate. Aruncata sus, si urmarita... Iar daca bate vantul sus se amana zborul pe motiv de "conditii meteo nefavorabile"......
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#36 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 08 May 2010 - 09:10 PM

M-am la Botosani dupa fibra de carbon. Ce recoandati? Tija rotunda masiva, sau teava patrata de fibra de carbon? Sincer, as inclina spre teava patrata, ma gandesc ca e mai usoara.
Totodata va rog sa imi recomandati si o grosime a tijei sau tevii. Sincer nu am idee cat de mult va ingreuna modelul si de asta va cer sfatul.
In aripa am sa pun fibra de carbon pe fata inferioara, la o treime de bordul de atac( sa nu modific proiectia centrului de greutate). daca pun si in ampenajul orizontal din spate(cel rupt la mine) in aripa am sa pun nitel mai in fata de 1/3 sa compensez diferenta de greutate.

Alte sfaturi ? Multam fain de tot timpul si atentia acordate pana acum...am invatat multe de voi pana aici...sper sa mai invat si in continuare cate ceva :)
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#37 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2010 - 09:35 PM

Eu as zice ca nu ai invatat decat din experienta :) Ti s-a spus ce si cum sa faci, sa nu te joci cu focul ca te arzi.. ai zis "da mami, nu ma joc, promit" si apoi ai aprins un chibrit si cum era si normal te-ai ars..
Din nou nerabdarea a mai facut o victima. Nu-i nimic, asa inveti.. dand cu capul. Asa am fost si eu, asa au fost si altii..

Cat despre sfaturi.. nu stiu ce s-ar mai putea spune. Patrata sau rotunda e mai buna decat plata... asta e sigur... mai usora patrata decat rotunda, nu cred. Mai rezistenta patrata decat rotunda, nu cred (cauta si tu pe net ce rezista mai bine la torsiune, un cub sau un cilindru?)

Succes
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#38 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 09 May 2010 - 03:25 PM

Asa cum spune si Maverick, te-ai grabit...exact asa ti-am scris ca s-a intamplat si cu mine...ce nu ti-am scris in primul reply este ca atunci cand am iesit a doua oara pe camp, am asteptat o zi cu vant 0!! Nu este un avion usor de pilotat in vant, si mai ales la inceput. Bafta multa in continuare!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu