Turnatorie Aluminu ~HOMEMADE~
#1
Postat 17 January 2010 - 03:07 PM
Eu am optat pentru un vas metalic cu un amestec de ciment , nisip si caramida refractara , cu o grosime de cca 5 cm , peste care se aseaza un capac cu apoximativ aceiasi grosime . Creuzetul va fi un fas de inox si cam atat .
Stie cineva ce ''nisip'' se foloseste ? si de unde se poate cumpara .....
Daca mai are cineva informatii si le posteaza ii multumesc de acum :)
#2
Postat 23 January 2010 - 06:14 AM
Nisip cuartos cat mai fin ca si granulatie. Gasesti la cei care realizeaza pardoseli gen celor de la supermarketuri. In el se adauga argila si apa. Atentie la proportia de argila si apa. Acestea vor determina proprietatile amestecului de formare din punct de vedere al rezistentei si respectiv al permeabilitatii (evacuarea aerului din interiorul cavitatii formei la turnare). Mirciulica
#3
Postat 23 January 2010 - 11:42 PM
pt creuzet poti folosi ft bine o butelie de compresor de masina de la dezmembrari.aceasta poti sa o inconjuri prin zidire cu caramida refractara pe care o poti cumpara de la depozitele de mat de constructii.liantul dintre ele este din praf de samota si "apa de sticla"intr-o anumita proportie.intre creuzet(care poate fi de altfel si din grafit sau carbura de siliciu)tb lasat un spatiu radial de 5-10 cm pt tiraj.acest creuzet are 2 minere pt a putea fi ridicat dinn cuptor.Ft important sa ungi inainte de fiecare turnare interiorul cu pasta de samota,altfel risti sa se gaureasca oala de turnare(aluminiul topit este coroziv).Eu folosesc un creuzet din grafit.pb e ca daca nu torn continuu acesta tb temperat(incalzit progresiv)pt evitarea crapaturilor.
Ca si amestec de formare daca doresti turnare libera se foloseste un pamint special(de la cariere de la Aghires amestecat cu nisip de cuart care se foloseste in industria sticlariei)Oricum acest nisip se trateaza dupa fiecare 2-3 turnari cu silicat de sodiu(apa de sticla)pt ca la fiecare turnare pierde din permeabilitate si din priza intre granule.
Eu torn pe gips refractar dar e mai complicat si tb ceva utilaje
Toate cele bune
#4
Postat 24 January 2010 - 01:37 PM
In cuptor am mai dat o gaura de 5cm la un oare care unchi , pe care pomez aer ... asfel creaduse un vartej de aer care inconjoara creuzetul .
Cres , nu am de unde sa fac rost de creuzet de garfit sau carbura si nici nu imi trebuie caci daca am ''de lucru'' o sa torn cca 1kg de piese la o luna , de exemplu o carcasa pentru motor , una pentru transmisie , posibil bascule , poate niste balasturi pentru veliere si daca reusesc sa imi fac o instlatie de turnat centrifugal , poate chiar niste roti dintate :unsure:
L-am probat , merge destul de bine , bauiesc ca atunci cand o sa se faca mai cand o sa mearga si mai bine , am topit doar aluminu reciclat (6XXX 7XXX ) adica pistoane si cateva bucati de carter , cam in 15-20 minute s'a topit cam 500g de aluminu in conditile in carecuptorul nu are capac si este cum este afara .
si am turnat '''niste cupole'' in cateva mojare de ceramica incalzite un pic cu o turnta pe butan .
Pe urma am facut ceva ''teste'' adica l'am gaurit , ca sa vad daca se aschiaza calumea , si l-am ciocanit pena s'a rupt o bucata sa vad daca e poros , se aschiaza destul de bine si materialul este dens , singurele imperectiuni sunt la suprafata , pe unde am turnat .
Ce anume iti trebuie pentru turnare in ghips
#5
Postat 24 January 2010 - 04:53 PM
zola, la Jan 24 2010, 01:37 PM, a spus:
In cuptor am mai dat o gaura de 5cm la un oare care unchi , pe care pomez aer ... asfel creaduse un vartej de aer care inconjoara creuzetul .
Cres , nu am de unde sa fac rost de creuzet de garfit sau carbura si nici nu imi trebuie caci daca am ''de lucru'' o sa torn cca 1kg de piese la o luna , de exemplu o carcasa pentru motor , una pentru transmisie , posibil bascule , poate niste balasturi pentru veliere si daca reusesc sa imi fac o instlatie de turnat centrifugal , poate chiar niste roti dintate :D
L-am probat , merge destul de bine , bauiesc ca atunci cand o sa se faca mai cand o sa mearga si mai bine , am topit doar aluminu reciclat (6XXX 7XXX ) adica pistoane si cateva bucati de carter , cam in 15-20 minute s'a topit cam 500g de aluminu in conditile in carecuptorul nu are capac si este cum este afara .
si am turnat '''niste cupole'' in cateva mojare de ceramica incalzite un pic cu o turnta pe butan .
Pe urma am facut ceva ''teste'' adica l'am gaurit , ca sa vad daca se aschiaza calumea , si l-am ciocanit pena s'a rupt o bucata sa vad daca e poros , se aschiaza destul de bine si materialul este dens , singurele imperectiuni sunt la suprafata , pe unde am turnat .
Ce anume iti trebuie pentru turnare in ghips
in primul rind iti tb gips refracta pe care eu nu l-am gasit in romania.il iau din italia.
e o tehnologie mai complicata cu copieri succesive ale modelului cu ajutorul unui cauciuc siliconic bicomponent
apoi tb sa mai faci o uscare controlata pe paliere
Toate cele bune.nu cred ca pt ceea ce ai nevoie tu tb sa te complici ci sa mergi pe varianta mai simpla
#6
Postat 24 January 2010 - 06:36 PM
Insa as fi curios daca as putea sa torn aluminu , sau antimoniu , as vrea sa copiez niste roti dintate , si in felul asta as ecoomisii enorm
#7
Postat 24 January 2010 - 06:55 PM
#8
Postat 24 January 2010 - 11:04 PM
Exista ceva solutii antiozidare ? am auzit ca se pune Borax, a testat cineva ?
#9
Postat 25 January 2010 - 04:12 PM
#10
Postat 26 January 2010 - 06:51 PM
#11
Postat 26 January 2010 - 07:21 PM
Mi se pare periculos pentru copil. Elicea din aluminiu il poate rani grav.
Ideea nu este de a face modelul idestructibil...de fapt nici nu se poate pastrand greutatea acceptabila...ci de a invata sa pilotezi. Poate ai ales un model greu de pilotat, care nu este destinat incepatorilor. Oricum trebuia sa incepi cu simulator. Apoi sa faci primele zboruri impreuna cu cineva priceput.
Nu in ultimul rand, un elicopter este mai greu de controlat de cat un avion. Poate era mai bun un depronel? Zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa si atentie. Aeromodelele sunt jucarii periculoase.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 26 January 2010 - 07:22 PM
#12
Postat 26 January 2010 - 08:20 PM
#14
Postat 26 January 2010 - 08:59 PM
virgilmoise, la Jan 26 2010, 06:51 PM, a spus:
Salut VirgilMoise , interesanta ideea cu turnatul pieselor din plastic , deteriorate !
Poti sa descri cu mai multe amanunte procedeul de turnare centrifugala in ceara pierduta ?
Eu sunt foarte interesat !
multumesc
#15
Postat 26 January 2010 - 09:13 PM
Se i-a piesa copiata , in ceara ( ceara mai dura nu parafina ) , se fixeaza pe un suport de cauciuc , un pic conic , sau cu o pretuberanta in centru apoi ''mansonul'' spe baga intr-un suport metalic (o teava ) peste el se toarna ghips pentru turnare , apoi se videaza pentru a elimina bulele de aer , asfel se realizeaza o matrita , masonul de cauciuc este defacut iar matrita este bagata in cuptor (cu palina creata de pretuberanta in jos ) , se elibereaza ceara si se treateaza ghipsul , pe urma matrita asfel creeata se introduce in centrigua ( nu conteaza daca este orizontala verticala sau cu arc ) si se toarna metalul prin palnie .....(metalul este incalzit la fata locului , intr-un creuzet de ceramica ..... dupa ce metalul este solidificat , matrita se introduce in apa iar socul termic transforma o mare parte din ghips in pasta .
Aceasta tehnica se foloseste des in atelierele de bijuterii .
#16
Postat 17 June 2010 - 01:25 PM
numai bine! h3x
#17
Postat 17 June 2010 - 01:35 PM
virgilmoise, la Jan 26 2010, 07:51 PM, a spus:
sunt cam incepator in domeniul asta...desi am acumulat putina teorie de pe internet. ideea ar fi sa torni elicea elicopterului dintr-o bucata apoi s-o prelucrezi...eventual la un CNC ma gandesc... zic asta pt k elicea dintr-o singura bucata "plina" are o greutate destul de mare si ori e posibil sa te scoti cu un ventilator care se plimba pe covorul din sufragerie...ori e posibil sa ii prajesti motorasul care sigur nu e nici el cine stie ce. prelucratul ar trebui sa fie astfel: torni elicea...eventual fiecare pala in parte, apoi trebuie gaurita in numite puncte pentru a-i reduce greutatea, dar cu mare grije pt a nu-i compromite structura de rezistenta. gaurile se pot acoperi cu un material usor...panza chiar. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif e doar o parere!
stima!
#18
Postat 17 June 2010 - 01:37 PM
virgilmoise, la Jan 26 2010, 07:51 PM, a spus:
sunt cam incepator in domeniul asta...desi am acumulat putina teorie de pe internet. ideea ar fi sa torni elicea elicopterului dintr-o bucata apoi s-o prelucrezi...eventual la un CNC ma gandesc... zic asta pt k elicea dintr-o singura bucata "plina" are o greutate destul de mare si ori e posibil sa te scoti cu un ventilator care se plimba pe covorul din sufragerie...ori e posibil sa ii prajesti motorasul care sigur nu e nici el cine stie ce. prelucratul ar trebui sa fie astfel: torni elicea...eventual fiecare pala in parte, apoi trebuie gaurita in numite puncte pentru a-i reduce greutatea, dar cu mare grije pt a nu-i compromite structura de rezistenta. gaurile se pot acoperi cu un material usor...panza chiar. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif e doar o parere!
stima!
#19
Postat 17 June 2010 - 02:43 PM
h3x_your_nightmare, la Jun 17 2010, 02:37 PM, a spus:
apoi trebuie gaurita in anumite puncte pentru a-i reduce greutatea[...]
gaurile se pot acoperi cu un material usor...panza chiar. :(
Asta da tehnologie ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif Elice ciuruita... nu mai pot.... :)