Camion 1/16 constructie plecand de la tabla de fier si bara de aluminiu
#310
Postat 21 March 2010 - 09:24 AM
#311
Postat 21 March 2010 - 03:17 PM
Radu_, la Mar 21 2010, 09:24 AM, a spus:
multumesc Radu pentru informatie ! ultima data cand am asistat la o terosonare in 1983 era un produs pe baza de bitum !
chiar suna bine : " teroson cu cauciuc "
toate bune!
#317
Postat 25 March 2010 - 02:53 PM
pentru cei interesati sa-si construiasca in sistem homemade sau friend's help , piesele necesare realizarii unui camion , am sa va prezint cateva planuri sub forma de poze.Cotele le stabileste fiecare , dupa cum doreste.
primul produs puntea spate cu diferential
Aceasta postare a fost editata de ctc: 25 March 2010 - 03:01 PM
#328
Postat 15 April 2010 - 08:28 PM
astazi au ajuns si anvelopele si vreau sa vi le prezint . Le-am asteptat mult timp dar cred ca merita. Am debavurat cateva si acum postez primele poze.
Sunt realizate din cauciuc natural, sunt pline , iar materialul este de foarte buna calitate.
#329
Postat 15 April 2010 - 08:36 PM
#331
Postat 15 April 2010 - 11:30 PM
ctc, la Dec 30 2009, 04:41 AM, a spus:
Evident apar si probleme la turnare , dar pe acestea le voi descoperii la urmatoarele operatii de turnare :rolleyes:
a mai aparut o problema , nu stiu cum sa execut carcasa de plastic .
Modelul original este din polietilena joasa densitate dar aceasta este injectata si implica o matrita din otel.
Cred ca singura solutie este din poliuretan A+B.
Trebuie sa cercetez cum se face !
Aici cred ca iti pot da o idee , ia carcasa originala si fa o matrita dupa ea. Stiu ca intrebarea este : Cum ??? Simplu , cunosti tehnologia medicala a stomatologiei de laborator ? iti face un mulaj cu un ( cauciuc special ) , apoi in mulaj toarna "gips"api pune intr-un compozit piesele de gips si da o matrita tare in care apoi se topeste metalul , si uite asa ajungi la piesa identica cu originalul ...din metal . Un tehnician dentar te poate ajuta sigur , la orice piesa vrei sa torni de metal si ca pret ies mai ieftin si calitatea e superioara. Piesa putand fi turnata din ce material vrei tu . Cuptoarele de turnare din stomatologie au niste rezistente de incingere care pot ajunge si la 8000 grade Celsius, deci nu -ti face griji daca poate topi . Insa marimea , aici exista o problema, creuzetele (majoritatea ) ca si capacitate is cum e o eprubeta , diametru de 5-7 cm si lungi de 10 - 15 cm - forma TUB . E ti-am dat o idee , si mai ieftina si fara chinuieli de proiecte sau materiale comandate . Sper ca ai inteles ce am vrut sa-ti explic. Succes in continuare la proiectele tale
App - sunt sigur ca ai facut sasiul camionul dreptunghiular .... adica - cam gresit . La cabina , dinstanta se ingusteaza la capul lonjeroanelor . <_<
#332
Postat 15 April 2010 - 11:35 PM
ctc, la Dec 30 2009, 10:40 AM, a spus:
referitor la tabla / banda de arc eu am mai incercat si lama de fierastrau ( cel care canta la vibratii ) la alte aplicatii dar pentru arcurile acestea este prea gros materialul.
Sunt sigur ca mai gasim si alte surse ( mai ales daca schimbam informatii ), de exemplu ar trebui gasiti furnizorii de panza-banda pentru fierastraiele cu banda continua, produsul este flexibil si rezistent.Probabil se si sudeaza ( deci accepta tratament termic si ramane elastica ) pentru a deveni banda inchisa.
in cel mai rau caz cumparam tabla de arc la orice dimensiune dimensiune si o taiem undeva cu laserul sau daca materialul permite ghilotina sau chiar freza,
oricum solutii gasim !
Aici mai am o sugestie, ca foi de arc incerca sa folosesti cleme de centrat parchetul , dute la un magazin sa vezi despre ce vb . Cred ca sunt ideale pt ce vrei tu sa faci . Bafta
#333
Postat 16 April 2010 - 10:33 AM
Gumele dupa cum se vad in poze par sa fi iesit foarte promitatoare. Poti detalia putin procesul de executie , este posibil de facut si acasa ?
Eventual daca ai putea preciza ce material s-a folosit,
Multumesc.
@Chad, sasiul la camioanele reale se ingusteaza in spate si nu in fata, pentru a face loc suspensiei oscilante si rotilor duble. Dar in modelism la scara 1:16 se accepta si compromis.
Dintre toate firmele dedicate acestor modele numai ScaleArt le reproduce cu precizie mai mare:
http://www.scaleart.de/eng/produkte/bautei...fahrgestell.htm
http://www.scaleart.de/eng/produkte/bautei...fahrgestell.htm
Dar si pretul este pe masura.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 16 April 2010 - 10:43 AM
#334
Postat 16 April 2010 - 01:39 PM
Sir_Vaska, la Apr 16 2010, 11:33 AM, a spus:
Gumele dupa cum se vad in poze par sa fi iesit foarte promitatoare. Poti detalia putin procesul de executie , este posibil de facut si acasa ?
Eventual daca ai putea preciza ce material s-a folosit,
Multumesc.
@Chad, sasiul la camioanele reale se ingusteaza in spate si nu in fata, pentru a face loc suspensiei oscilante si rotilor duble. Dar in modelism la scara 1:16 se accepta si compromis.
Dintre toate firmele dedicate acestor modele numai ScaleArt le reproduce cu precizie mai mare:
http://www.scaleart.de/eng/produkte/bautei...fahrgestell.htm
http://www.scaleart.de/eng/produkte/bautei...fahrgestell.htm
Dar si pretul este pe masura.
Salutare prieteni modelisti ,
cuvantul " imposibil " nu cred ca este specific modelistilor romani ! Ca urmare Sir_Vaska eu zic ca poti realiza acasa cu brio anvelopele sau alte articole din cauciuc. Trebuie sa asiguri un minim de conditii impuse. Sa asiguri o temperatura de cca 200-220 grade Celsius , sa reusesti presarea ( hidraulica sau cu un surub ) matritei , sa delimitezi un cap de cursa pentru capace si un ghidaj ( de preferat cilindric ). Imperfectiunile prezente la matrita mea , de ex este jocul celor 2 jumatati in inelul de strangere de 0, 5 mm , se vad in bavurile care apar.
Mai trebuie sa iei in consideratie o grosime marita la capace ( minim 20-25 mm ) , sa poti executa mustatile de evacuare aer si surplus cauciuc , de preferat pe lateralul cauciucului . La matrita mea , cauciucarii , mi-au executat 2 gauri pentru mustati tocmai pe partea de rulare a cauciucului ( putin enervant ) , dar dupa debavurare putin sezizabil ; inacceptabil la viitoarea matrita.( experinta se capata cu putina atentie sau multa munca ).
Deci eu zic ca ai nevoie de 2 platane calde , termostatate , un surub de presare , cauciuc ce recomanda furnizorii ( pentru garnituri ).Eu am facut capacele pentru noile jenti de 47 mm si am turnat pe jentile vechi de 45 mm , diametrul anvelopei 83 mm , latime 25 mm si a iesit ce se vede. Eu zic ca astfel poti recupera in acest mod orice janta metalica veche si cu diametre diferite.
Sa vedem cat o sa-mi ceara pe bucata ! Daca aveti jenti vechi ( diametrul 40-50 mm si grosime 25 mm )metalice ( sau din plastic termorezistent )luati in calcul ca pot sa trimit la incarcat si jentile voastre pe matrita existenta .
Mai luati in calcul ca am sa realizez inca o matrita mai mica in diametru , pentru semiremorci , probabil mai late la 27-30 mm. Astept propunerile voastre.
Aveti cumva sugestii cu ce sa scriu pe cauciuc si mai ales un brand ? Cred ca a venit vremea sa primeasca un nume camionul !
Aceasta postare a fost editata de ctc: 16 April 2010 - 01:42 PM
#335
Postat 16 April 2010 - 01:55 PM
referitor la turnat este mult de vorbit , am testat mult , am turnat si de 5 ori un reper si pot sa-ti spun urmatoarele in acest moment:
materialul care se toarna prin aceasta tehnologie se contracta destul de mult ; apoi pe aceeasi matrita , in aceeasi zi la turnari consecutive nu se obtin piese identice ! Prin turnarea centrifugala in cauciuc ( cauciucuri ) speciale nu pot obtine calitatea maxima ; solutia a fost sa torn piesele cu diametrul marit , doar in zonele cilindrice si apoi strunjit/rectificat .
Sigur , daca ai un CNC , faci turnarea uniform constanta in matrita rigida !
Referitor la carcasele necesare , eu am ales sa execut doar pe CNC puntile cu carcase si diferential si sunt perfecte si identice. ( asta dupa 5 etape de reproiectare si executie ) si cred ca mai urmeaza upgrade-uri !
multumesc pentru sugestii ! am sa vad ce preturi au furnizorii de materiale pentru stomatologie ; este o alternativa buna.
#337
Postat 16 April 2010 - 02:16 PM
La un moment dat dadusem de un thread chiar aici pe forum parca, cineva ceruse o oferta din afara si nici macar la mai multe bucati (sute) pretul nu mi se paruse rezonabil.
Oricum, daca cineva stie o sursa buna, as fi si eu interesat :blink:.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 16 April 2010 - 02:16 PM
#338
Postat 16 April 2010 - 02:19 PM
Referitor la cauciuc , nu am inteles exact care e materia prima si sub ce forma si de unde se poate cumpara, te rog sa detaliezi putin,
merci
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 16 April 2010 - 02:23 PM
#339
Postat 16 April 2010 - 02:20 PM
Chad, la Apr 16 2010, 12:30 AM, a spus:
Cred ca e o greseala de apasare pe butoane, putin probabil sa incalzeasca pana la 8000 grade celsius, cuptoarele de stomatologie. Cele mai performante, cu rezistenta, daca ating 1600 ca mai mult nu duce sarma. In rest e cum zici, ca se pot topi multe, temperatura e suficienta. Nu vreau sa supar cu interventia si scuze de offtopic. Daca e de discutat, scot mesajul de aici, sa ramana topicul curat...
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365

Ajutor


Raspuns nou



Citare Multipla











