Modelism - RHC Forum: incepator... (moto?)planor home-made - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

incepator... (moto?)planor home-made sfaturi... de oricare

#31 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 17 September 2009 - 07:52 AM

Cut off la 5v se poate folosi foarte bine la LiPo 2S si nu e in nici un caz prea mare.
Eu personal prefer sa nu descarc LiPo sub 3V/celula...
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#32 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 17 September 2009 - 08:06 AM

Cu privire la consumuri:

Motoarele consuma proportional cu sarcina. Venti-ul tau, consuma intre 1.7 A si 84A, depinde ce sarcina (elice) ii pui. In mod normal ii pui elicea, si il masori (la aeromodele se consuma consum maxim in regim static), asa vezi ce consum ai, si daca rezista (daca nu depasesti curentul sau puterea admisa). La aeroclub putem sa masuram temperatura, turatia sau curentul. Motoarele cu perii pentru modelism nu rezista la LiPo 3S in general (banuiesc ca sunt si exceptii dar nu e cazul vneti-ului), tensiunea de 12V e prea mare pentru ele.

Acumulatorii LiPo au o capacitate nominala, si un curent maxim admis. Curentul brust este curentu maxim pentru foarte scurt timp (in nici un caz sustinut). In mod normal ar trebui sa fie marcati 4000 8C/ 10 C, altfel se prezuma 4000 mA 8C - 8C. Dar, acestea sunt valori maxim admise (teoretic), si la ceea ce scriu chinezii (parametrii)ar trebui sa ai rezerve serioase.
0

#33 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 21 September 2009 - 04:04 PM

va multumesc pentru raspunsuri si ajutor, pana la urma voi lua acumulator nimh pentru ca regulatorul nu imi permite lipo, si nu am bani momentan sa iau alt regulator(cel care il am acum e unul de 35 de lei...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif) ) Cu prima ocazie cu care voi avea bani mai multi voi trece pe lipo cu motorizare brushless :angry2:

Pana cand imi vine incarcatorul de peste mari si tari si acumulatorul am folosit 4 celule nimh care le aveam pentru aparat foto(nu stiu in ce masura sunt diferite) incarcate cu incarcatorul lor "Foton", incarcator normal/domestic de acumulatori aparat foto/alte electronice de astea house-hold. Am pus cele 4 celule intr-un suport de plastic si i-am folosit strict pt receptie. Am reusit sa fac 3 zboruri frumoase, inaltand modelul estimez eu undeva pe la 40 metrii (mosorul ducea si mai sus dar fiind seara deja incepeam sa nu mai vad bine modelul si impingeam de mansa ca sa se declanseze) In doua din zboruri am facut chiar si cate un looping. Din pacate am fost doar 2 oameni, eu zburam si un prieten de al meu opera mosorul, inregistrarile video fiind foarte slabe calitativ(camera asezata pe scaun in directia aproximativa). O sa atasez aici poze cu modelul in versiunea lui deocamdata finala, si incerc sa vad daca pot edita cumva filmuletele sa le pun pe youtube. Am atasat de asemenea poze cu THE "mosor". Stiu ca FOARTE brut si nefinisat dar functioneaza ca un vis si tinand cont ca a fost facut in vreo 2 ore... asta este, o sa il vopsim :> sa fie mai frumos! Ideea initiala a proiectului a fost "am facut rost de o statie ieftina care vine cu tot cu servouri si toata electronica necesara, hai sa facem un model zburabil recicland cat mai multe materiale si cheltuind cat mai putin". Inafara de continutul kit-ului radiocomenzii ce a costat 280 de lei am mai cumparat o tija de carbon, niste y-uri, ceva maruntisuri de plastic pentru conectarea servourilor , lipici... si cam atat. In rest polistiren, policarbonat, si alte cele am facut rost sau "stai ca am eu in beci aruncat ceva". Si deci uite asa am zburat cu vreo 300 lei TOTAL. (intradevar doar planor)

Am o intrebare/cerinta: imi puteti da niste linkuri sau niste planuri despre cum se transmite miscarea la profundor in cazul unei cozi in T? la mine se paote vedea ca merge pe diagonala parghia de la servo la profundor (functioneaza dar nu e prea frumos estetic vorbind). Sau cum e la un model calumea cumparat din magazin transmisa miscarea... ma gandesc ca are ceva sistem de parghii?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy_of_P1070092.JPG
  • Imagine atasata: Copy_of_P1070086.JPG
  • Imagine atasata: Copy_of_P1070094.JPG

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 21 September 2009 - 04:08 PM

0

#34 Useril este offline   cosminx 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 28-July 07

Postat 21 September 2009 - 05:32 PM

super http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif asta chiar ca e home made 100% :angry2:
0

#35 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 September 2009 - 06:14 PM

O solutie o poti vedea aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=104415
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#36 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 27 September 2009 - 10:04 PM

Planorul din pozele anterioare si-a gasit sfarsitul (din eroare de pilotaj dar nu in mainile mele)
Statia si modelul de care povestisem mai sus si in posturile precedente defapt nu erau ale mele ce ale unui amic pe care eu l-am ajutat si avand cont aici si experienta in ale zborului 1:1 am intrebat eu in locul lui.

Zborurile pe care le-am facut cu modelul la care am ajutat mi-au inoculat si mie microbul si mare surpriza... imi iau statie si toate alea... :(
Statia colegului(E-Fly 100C) m-a impresionat cat se poate de pozitiv si eu vreau sa imi iau ceva foarte similar tot de la E-Fly dar pe 2,4 ghz care este foarte proaspat lansata si din ce am vazut pe net numai opinii pozitive despre ea.(stiu ca e chinezarie etc... dar la cati bani am pentru mine e cea mai buna optiune intrucat vine cu servouri si tot ce imi trebuie pentru un planor)
Doresc sa imi construiesc un IS28B2 anvergura de 3 metri la care sa respect cat mai mult proportiile si etc. Acest planor l-am mai modelat pentru un simulator de zbor pe calculator deci ii am masurate mai toate dimensiunile(o lista pe o pagina intreaga) si il frec de cativa ani buni pe aerodrom :rolleyes:.

Intrebarea mea acum este:Am vazut in topicul acesta(
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=185483
)modalitate de constructie folosind depron. Marimea modelului meu fiind cam mare(1,5 metrii lungime) nu prea cred ca ii se potriveste modalitatea asta, eventual m-am gandit cu ceva ranforsare de-alungu fuselajului(profil aluminiu, carbon sau ce o fi) dar o sa mai vad, inca sunt in faza de "hai sa ma gandesc pe hartie cum il fac". DAR in topicul in cauza cu IAR-ul 80 de exemplu... cum si cu ce se inveleste acel schelet astfel incat sa iasa fuselajul calumea, sa para un bloc "continuu"? Am vazut ca a intrebt cineva acolo si ii sa zis cum ca cu depron, dar nu stiu... depronu este indeajuns de maleabil incat sa ii se poata da curburi(nu prin slefurie) pentru un astfel de fuselaj rotunjit fara sa crape?

Statia/electronica imi va veni doar peste vreo 2 saptamani, pana atunci o sa ma apuc de aripi cu fir incins, fuselaj si alte cele. O sa postez aici poze din diferite etape eventual, sper sa iasa bine! :(

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 27 September 2009 - 10:12 PM

0

#37 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 September 2009 - 10:02 AM

In primul rand, citeste cat mai mult din colectia rc soaring digest, pe care o poti descarca de la http://www.rcsoaringdigest.com
Din martie 2000 incepe un articol in cateva numere, despre cum sa faci un fuselaj. Nu e is28, dar ai ce invata.
Cred ca poti sa construiesti fuselajul cu acelasi sistem (is28 are fuselajul destul de robust). Eu mai demult am construit o macheta statica din carton, de duo discus. Sectiunile se disting, dar nu atat de deranjant pe cat ai crede. Totul e sa ai destule sectiuni (8-10 ajung pentru b2, ca are portiunea din spatele aripii tronconica pana in spate). Poti sa mai slefuiesti putin la imbinari. Daca ai putea sa-l acoperi cu niste fibra, ar fi perfect. Botul ar fi bine sa-l faci mai plin, daca poti. Sigur o sa-l angajezi de cateva ori, o sa fie mai robust asa.
Eu as zice sa incerci intai unul de 2 metri, e mai usor si-ti poti verifica planul. Apoi treci la 3 metri.
Ai grija la profilul aripii. Profilul de la b2 oricum nu era cine stie ce, dar daca o sa-l scalezi sigur o sa ai de pierdut. Mai bine vezi ce se foloseste pentru planoare RC la aceeasi dimensiune. Vezi pe rcgroups.com, la sectiunea scale sailplanes.
BTW, da si tu modelul 3d, daca poti.
Si de ce nu faci un is29, totusi ?

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 28 September 2009 - 10:07 AM

0

#38 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 28 September 2009 - 01:30 PM

Daca vrei macheta, la ce-ti trebuie statie ?; Daca vrei sa zboare, de ce nu treci pe la aero-club sa vezi un planoare RC ?
0

#39 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 28 September 2009 - 03:50 PM

@ Dragos Avramescu
multumesc mult pentru linkuri :)

fac b2 pentru ca...? nu prea stiu de ce, asta imi este mai drag, cu el am inceput :) ultimii doi ani nu am mai prea zburat cu el numai cateva zboruri de acrobatie, in rest d2, pe viitor poate ma tenteaza si un d2. Nu ca acesta ar fi factorul vital, intrucat micsorand se schimba comportarea, dar d2-ul in marime naturala e cunoscut in lume ca fiind "nervos/periculos" la angajai si chestii similare.

in legatura cu dimensiunea, planorul construit inainte avea 2 metri si am reusit sa il zbor binisor(miscari mici/fine ale mansei pe care s-au pus accent mare din partea instructorilor mei la zborul 1:1)... intradevar voi schimba sistemul de contructie dar voi merge incet cu grija si sper sa imi iasa bine... Sunt student, nu prea am surse de venit, azi am cumparat o placa de depron de 3 cm grosime de 60x130cm cu 10 lei si inclusiv pt asta m-am pimbat prin mai tot orasul sa gasesc cel mai bun pret (scuzati scotianismul) deci si din motive financiare, doresc sa trec direct la scopul final. Profilele de aluminiu folosite pt leonjeron au costat si alea vreo 20 de lei... se aduna... nu prea imi permit sa construiesc in trepte mai multe modele...

modelul3d nu e model 3d propriu-zis/clasic. A fost facut pentru simulatorul/jocul X-Plane(versiunea 8)care vine cu propria aplicatie pentru a face avioane noi. Sistemul functioneaza prin desenarea sectiunilor, programul unind ulterior sectiunile automat(ar fi super sa pot printa sectiunile dar programul in sine nu are asa ceva... eventual cu print screen). O sa pun aici fisierele oricum, poate ajuta si asa pe cineva, atat pentru b2 cat si pentru d2. Se pot deschide download-ind "demo"-ul X-Plane dupa situl oficial, acesta fiind demo doar la simulatorul/jocul efectiv, "Plane-Maker"-ul avand functionalitate completa.

@vlad1
vreau sa il zbor
ma dus Tomescu Vlad chiar sambata asta(dar nu numai) in incaperea de la voi ca sa ma uit la diferite siteme de constructie, tuburi bauden si diverse chestii si am bagat la cap ce am vazut pe acolo(planorul ala mare ce sta in suport in dreapta incaperii...:)aia da ). Oricum am mai povestit cu Tomescu una alta si am mai stat alaturi de el cand si-a zburat modelul.

inca ceva: adeziv pentru depron?(am folosit la modelul precedent de la Bison bicomponent si e un vis ca nu ataca polistirenul si se face beton(prelucrabil numai primele 5 min) dar e scuuuuump...)

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 28 September 2009 - 03:57 PM

0

#40 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 September 2009 - 04:33 PM

In loc de aluminiu, iti sugerez sa folosesti clasicul lemn. Baghete de lemn de pin ca sa faci lonjeronul. Daca tai aripa cu firul cald, poti sa faci niste canale cu glaspapir, in care lipesti baghetele. Una pe extrados, una pe intrados. Nu as putea sa-ti dau niste dimensiuni fixe, pentru ca eu prefer carbonul, dar 2x10 mm cred ca ar fi suficient de late incat sa fie o presiune mica pe polistiren, si suficient de subtiri ca sa nu iasa niste santuri adanci.
Ca sa lipesti polistiren, ai inca doua posibilitati, mult mai ieftine decat epoxi-ul: poliuretanul monocomponent si bison universal hobby.
Poliuretanul (PU), tot de la bison, se intareste mai greu, dar lipeste foarte bine, o suprafata trebuie unsa cu poliuretan, intr-un strat foarte subtire, cealalta suprafata data cu un servetel umed (activeaza adezivul). Trebuie tinut presat vreo 4 ore, face spuma, daca iese spuma din lipitura trebuie s-o tai cat este moale (o ora). Ai grija, nu e vorba de spuma poliuretanica pentru constructii, ci de ceva asemanator, dar care se gaseste in niste sticlute si are consistenta mierii de albine.
Bison universal hobby, in ciuda mirosului, nu ataca polistirenul, dar nici nu lipeste la fl de bine ca poliuretanul.
Nu uita, orice adeziv folosesti, fa intai teste pe un material de aruncat, nu pe piese.
0

#41 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 28 September 2009 - 07:44 PM

am nimerit? consistenta e cea de care vorbesti si tu, timpul de uscare 4 ore, nu pare deocamdata sa atace pe bucatica de proba pe care am pus... pe instructiuni nu scrie totusi de chestia cu una din suprafere sa fie uda.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1050037.JPG

0

#42 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 September 2009 - 10:32 PM

Exact asta este.
Daca lipesti lemn, nu e nevoie sa umezesti suprafata, pentru ca lemnul are un mic procent de apa. La depron e alta poveste.
0

#43 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 29 September 2009 - 04:54 PM

Vezi postareacostin_branzas, la Sep 28 2009, 08:44 PM, a spus:

am nimerit? consistenta e cea de care vorbesti si tu, timpul de uscare 4 ore, nu pare deocamdata sa atace pe bucatica de proba pe care am pus... pe instructiuni nu scrie totusi de chestia cu una din suprafere sa fie uda.

salut,
pt depron poti folosi de la bison "universal hobby".il gasesti in toate magazinele de constructii.este excelent pt depron si nu numai.
bafta
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#44 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 29 September 2009 - 09:28 PM

primii pasi: sablonul tras la imprimanta, Fuselajul(sectiunea verticala) taiat din depron de 3 cm dupa conturul sablonului. Ultima poza e cu o ranforsare.
Metrul galben e de 150 cm. Fuselajul e 154cm.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: plan.JPG
  • Imagine atasata: fara_ranf.JPG
  • Imagine atasata: cu_lonj.JPG

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 29 September 2009 - 09:32 PM

0

#45 Useril este offline   Ice 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Tirgu Mures
  • Interests:Trekin,Cross Country.<br />navo/aero modelism

Postat 29 September 2009 - 09:31 PM

Vezi postareacostin_branzas, la Sep 29 2009, 10:28 PM, a spus:

primii pasi: sablonul tras la imprimanta si fuselajul taiat din depron de 3 cm dupa conturul sablonului

sunt tare curios ce va iesi :rolleyes:
spor
o seara placuta
N/A

0

#46 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 29 September 2009 - 10:05 PM

Micile adancituri din polistiren sau din balsa se repara asa: pui un servetel ud pe zona afectata, apoi dai cu fierul de calcat. Ideal e un fier de folie, dar merge si cel de rufe. Am vazut ca ai niste lovituri in polistiren, fiind in interior nu conteaza, dar e bine sa stii.
Si inca ceva: lonjeronul, pus acolo, nu ajuta suficient de mult. Mai bine puneai doua lonjeroane din lemn, deasupra si dedesubt. Ca aici:
Imagine atasata: cu_lonj.JPG
Ca sa stii pe viitor. Ideea e sa descompui fortele pe niste axe mai departate. Lonjeroanele de care ziceam eu ar fi suportat mai bine tensiunile, in timp ce polistirenul dintre ele ar fi tinut structura, ca lonjeroanele sa nu se indoaie.
Incearca sa faci asa la aripi. Renunta la aluminiu. O structura superioara din lemn se comporta mai bine decat una mai slaba, chiar daca este din metal. Evident, daca faci din aluminiu in loc de lemn este si mai rezistent, dar e mai greu.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 29 September 2009 - 10:14 PM

0

#47 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 29 September 2009 - 10:45 PM

ai dreptate Dragos, multumesc pentru sfaturi.
acuma de rezistent e cat de cat rezistent, mai ales ca voi adauga si sectiunea orizontala. Chiar ma tenta la un moment dat sa fac fara nici o ranforsare... acuma stiu si pe viitor voi aplica ce zici tu.

tinand cont ca anvergura e de 3 metri... cam la ce greutate maxima(complet echipat, gata de zbor) trebuie sa tintesc aproximativ?
0

#48 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 30 September 2009 - 09:34 AM

Greutatea depinde de incarcarea alara. Ai suprafata alara, poti sa calculezi greutatea. Insa nu stiu cam cat ar trebui sa fie incarcarea, mai bine uita-te la diverse kituri la dimensiunea aia si vezi cat scrie. Cred ca 25-30 g/dm patrat ca sa se comporte bine la termica.
Ranforsarea de care ziceam eu ar fi pentru efectul profundorului, sa nu se deformeze cand tragi de el. Pentru directie este axa pe care urmeaza sa o montezi. Astea doua fiind ortogonale, nu se ajuta reciproc. Dupa acoperire o sa se mai rigidizeze, mai ales daca il acoperi si cu o folie (macar scotch)
0

#49 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 30 September 2009 - 03:28 PM

acuma deja il voi lasa asa, profilu e lipit, nu mai pot sa il scot si deja incepe sa ia in greutate, nu prea as mai pune pe el. Profilul este un profil patrat gol pe dinauntru foarte rezistent la indoire pe ambele axe(nu este doar o fasie plata). la lumgimea fuselajului de 1 metru jumate intradevar nu e perfect rigid dar e satisfacator zic eu(trebuie scuturat f tare ca sa flexeze)
0

#50 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 01 October 2009 - 06:54 PM

In poza se vad primele "coaste"(nu stiu cum sa le zic) lipite, le-am facut umpic mai mari decat era nevoie pentru ca sa le smirgheluiesc in forma finala dorita odata ce se usca lipiciul. Deocamdata sunt puse elastice care sa le tina in loc pana cand se intareste cat de cat lipiciul.
In momentul de fata pun si pe coada(incepand din spatele locului unde se vor termina aripile - se vede mai slab in poza profilul decupat dintr-o foaie alba asezat aproximativ la locul unde vor fi aripile) "stinghii" de depron umpland spatiul gol. Voi smirghelui dupa aceea "blocul" rezultat in forma finala(coada va fi plina) De greutate nu e bai intrucat adaug foarte putin depron pentru a completa circumferinta ce lipseste la coada.
inca nu am idee cum o sa umplu/cu ce o sa infasor/inchid/invelesc botul aici astept eventual idei de la voi...?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy_of_P1050057.JPG

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 01 October 2009 - 07:00 PM

0

#51 Userul este online   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 01 October 2009 - 07:05 PM

Salut, daca ai destula rabdare http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blush.gif poti sa invelesti fuselajul cu depron de 3mm. Frumos modelul spor la treaba. Daca te ajuta cu ceva uite si o poza.

Imagine atasata: P090909_10.14__01___800x600_.jpg
Succes,
Ady.
0

#52 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 04 October 2009 - 09:52 PM

in primul rand poza cu faza in care se afla momentan fuselajul (mai e nevoie de umpic de smirgheluire si sa tai... cumva... lacasul pentru aripi)

acuma problemele: coada cel putin ma tenteaza sa o invelesc cu autocolant alb care e numa bine si lucios/frumos. Inafara de carlinga tot fuselajul este aproape plin, nu prea exista spatii goale(mai am putin de smirgheluit/finisat). Existand multe suprafete curbe voi taia autocolantul fasiute (asa e si la planorul in realitate au taiat fasii de tabla si le-au asezat astfel incat sa fie indoituri pe cat posibil intr-un singur plan relativ la fiecare bucata). Partea din fata a fuselajului.... dupa cum vedeti in poza am pus cat mai multe sectiuni in partea de jos unde m-ar tenta sa folosesc si acolo autocolant. Desigur as folosi nu doar adezivul autocolantului sa il fixez, pentru trainicie as folosi lipici calumea. Dar fuselajul ca fuselajul... in ceea ce priveste problema aripilor.... aici imi sunt complet lipist de idei. Planul initial era sa tai cu fir incins din depron(am gros de 5 cm) aripile intr-o singura bucata. Baiul e ca desi polistiren am mai taiat si a iesit foarte frumos depronul se taie mai greu si in plus se curbeaza de numa. Intrucat profilul meu nu e plan-convex ce are curbura pe ambele parti deci e mai complexa taiatura nu pot ajunge la rezultatele dorite(plus ca virgula capatul aripii e mai mic de jumatate din incastrare) Si ce am mai taiat eu inainte din polistiren expandat era 1 metru, acum e un metru jumate. Nu prea pot taia pe bucati intrucat nu am profile intermediare(la incastrare e un profil la capat e altul).
Sa zicem ca voi renunta la profilul original si voi cauta pe net un profil care sa se pastreze identic pe toata lungimea aripii(ca si forma, dimensiunea se va modifica la fel ca si acum, micsorandu-se spre capat). Dar ma tenteaza sa trec pe Balsa... lonjeron vreau sa pastrez din aluminiu(odata pentru ca deja am dat banii pe el si pentru ca vreau sa poata face acrobatie fara sa imi fie frica cum ca o sa aplaude aripa deasurpa lui la un looping mai satanic). Aici am nevoie de sfaturi... imi puteti recomanda un profil care sa fie bun si la zbor pe spate?(nu nush ce perfromanta in zborul pe spate, dar sa poata si asa ceva). Si cam ce lemn de balsa trebuie sa imi iau pentru nervuri si dupa aceea pentru invelire(sau daca nu merge invelit cu balsa spuneti-mi cu ce altceva).
Orice alte tehnici de mesterit va vin in minte nu neaparat la aripi... spuneti-mi va rog.

Va multumesc anticipat! :rolleyes:

ps: anvergura va fi 3 metri

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1050059.JPG

Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 04 October 2009 - 09:52 PM

0

#53 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 October 2009 - 10:55 AM

Inca o data:
Daca-i macheta ce ce te chinui cu RC, profil,.... daca vrei sa zboare, ai vazut tu unul facut asa ? din extrudat ? ai fost in club ? ai vazut cum arata un planor RC ?

Stii ca saptamina trecuta, la Oradea s-a facut cadou unui incepator un palnor RC complet? RTF cu doua seturi de aripi GRATIS ? (da evident nu planoristilor, ce modelistilor) stii ca la oradea avem modele speciale pentru incepatori (chiar elicoptere) GRATIS ?
0

#54 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 05 October 2009 - 11:37 AM

rescriu ce am zis mai sus cu cateva posturi
"@vlad1
vreau sa il zbor
ma dus Tomescu Vlad chiar sambata asta(dar nu numai) in incaperea de la voi ca sa ma uit la diferite siteme de constructie, tuburi bauden si diverse chestii si am bagat la cap ce am vazut pe acolo(planorul ala mare ce sta in suport in dreapta incaperii...:)aia da ). Oricum am mai povestit cu Tomescu una alta si am mai stat alaturi de el cand si-a zburat modelul."
si aici un link interesant care si asta il postasem si cerusem pareri despre el in urma cu cateva mesaje
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=185483
Sper ca am raspuns intrebarilor dvoastra.

Astept in continuare raspunsuri reale chiar daca insotite de critici negative(nu doar critici aruncate de sus ca alea nu imi folosesc la nimica) la intrebarile mele din postul precedent, multumesc!
0

#55 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 05 October 2009 - 12:09 PM

Fa aripa din extrudat. Poti folosi programul profili ca sa iti generezi profile intermediare. Din ce iti faci sabloanele pentru taiat ?
Daca vrei sa-i pui motor, bateria cred ca ar fi stat mult mai bine sub centrul de greutate.
Nu folosi autocolant decat daca stii sigur ca e usor (pe cantar). Risti sa-l faci mult mai greu decat trebuie. La o aripa din balsa acoperita cu folie speciala, folia are cam 15-20% din greutate. Gandeste-te cam cat ar avea cu folie autocolanta.
Inca nu te-ai hotarat ce profil folosesti. Cand zici despre un profil nu zici 'plan convex' sau 'curbura pe intrados' ci 'MH-32' sau 'AG-40'. Chestiile cu 'plan convex' erau bune acum 50 de ani. Daca vrei sa faci cum trebuie, renunti la profilul original (wortmann fx-61-163 - parca) si treci la un profil potrivit scarii la care lucrezi. Profilele originale sunt pentru machete statice.
Eu iti sugerez seria Drela AG40 (sunt 4 profile diferite; aripa o faci din 3 sectiuni, cu sabloane). Vezi http://www.charlesriverrc.org/articles/dre...ht-airfoils.htm
Vlad1 are dreptate. Daca vrei sa faci o macheta statica, e OK. Daca respecti centrajul, o sa zboare si o macheta statica (am facut asta). Cat de bine, e alta discutie. Daca vrei finete 4... la prima vedere o sa zici ca zboara bine. Altfel, daca pui motor, nici nu e nevoie de profil, poti sa rotunjesti putin planul cu smirghel. De zburat va zbura.
0

#56 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 09 October 2009 - 12:42 PM

Ca si sabloane am ceva carton foarte tare/dens, plin, aproape de consitenta unui lemn(folosit cred la fabricarea incaltamintei) (nu e structura clasica din ambalaje) dar dupa cum urmeaza sa zic mai jos nu stiu daca voi mai folosi.
La ce te referi cu amplasarea acumulatorului? inca nu am stabilit cum voi folosi spatiul din carlinga... pot sa tai cum vreau ceea ce am lipit pentru a face loc acumulatorului/servourilor etc...
am mai cautat si eu pe forumuri si m-am oprit la profilele: Drela AG24 incastrare si 26la capete(am citit pe rcgroups cum ca s-ar mai folosi la planoare de marimi similare si ar fi performante). Am facut profilele intermediare cu Profili(mersi mult Dragos)... foarte util programul DAR sunt goraznic de subtiri... 8,4% din 26 cm la incastrare si 6,8% din 12 cm la capat... nu am constientizat CAT de subtire inseamna asta pana cand nu am tras la imprimanta si decupat profilele... am foarte mari probleme cu increderea in sine cum ca mi-ar iesi calumea aripile cu metoda firului incins... M-ar tenta sa imi cumpar balsa si sa fac cu asa ceva... chiar daca va dura mai mult procesul de constructie dar cu firul incins e prea mult "trial and error" si la 3 m de aripi as strica prea mult extrudat(mai ales pentru capetele aripilor).
Daca credeti ca metoda constructiei cu balsa ar fi ok... cam de ce grosimi ar trebui sa iau?(nervuri/lonjeroane/etc...) si daca aveti orice sfat cu privire la cum anume sa procedez la constructia unei aripi din balsa? un link/tutorial pe care il recomandati?(am gasit si eu pe net dar poate voi stiti ceva care sigur e mai bun...)

inca ceva: in 2-3 zile ar trebui sa imi pot comanda statia radio, odata cu ea vreau sa cumpar maruntisurile gen parghii pentru suprafete de comanda etc...
Vreau sa folosesc tuburi Bowden si nu vreau sa le cumpar gata facute(motive de pret... sau daca voi credeti ca ar merita?). Intrebarea: ceea ce pun in interiorul camasii din pvc pe situl romanesc scrie Tija Otel... asta este flexibila? Ampenajul este in t si trebuie sa pot indoi usor tubul. (eu ma gandeam la cablul folosit pentru franele/schimbatoarele de la bicicleta, este aceeasi chestie?)
0

#57 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 09 October 2009 - 03:48 PM

Hai ca nu sunt asa de subtiri (2 centimetri la baza). Daca reusesti sa le tai, o sa iasa destul de robuste (daca le ranforsezi cu ceva lemn).
Vezi pe acelasi site (charles river rc) articolul despre bubble dancer. Si cel despre allegro lite.
http://www.charlesri...rg/articles.htm
Eu acum invat sa tai aripi din spuma, ca sa le acopar cu balsa. Am facut pana acum 3 seturi de aripi de DLG, toate din balsa, cu structura clasica, dar cu lonjeroane din carbon. Acum incerc spuma, sper ca vor fi mai rigide. Eu tai sabloanele din placaj de aviatie, de 2 mm, si le slefuiesc foarte bine cu hartie fina, ca sa alunece bine firul.
Tuburi bowden, poti sa iei separat tuburi interioare si cablu de otel de 1. Cablul este suficient de flexibil. Este un singur cablu, nu multifilar, ca cel de la franele de bicicleta. Trebuie sa si impinga, si cel multifilar ar fi prea flexibil.
Insa varianta corecta este cu cablu complet.
Cablul de bicicleta are frecari, nu vrei sa te trezesti ca nu vine servoul pe centru, ca s-a dus cu compensarea.
Mai exista solutia cu cablu pull-pull, cuplat cu tija printr-un trinunghi de comanda (cred ca sistemul asta e si la planorul real). Dar te complici, poate la urmatorul. Cablul pull-pull poti sa-l faci din fir textil de pescuit.
0

#58 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 10 October 2009 - 09:14 AM

intradevar spre incastrare e ok dar la capat e 8 mm, am taiat o bucata de aripa de 50 cm de la incastrare si a iesit OK... voi incerca asa
Cu ce lemn de balsa invelesti aripa si cum procedezi la bordul de atac? (rezista lemnul sa il indoi asa de mult fara sa crape?)
Placajul de aviatie pentru sabloane cum il tai?Merge cu un cutter dupa care finisat cu smirghelul? si odata taiat cum fixezi sablonul pe spuma?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1050072.JPG

0

#59 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 10 October 2009 - 08:44 PM

Bordul de atac se face lipind o bagheta de lemn mai dur, vezi http://mackrc.net/pa...ings2/index.htm
Tu, la dimensiunile tale, ar trebui sa te gandesti la balsa de 1.5 sau 2. Grosimea invelisului trebuie scazuta din grosimea sablonului.
placajul de aviatie se taie cu traforajul, apoi se finiseaza cu smirghel fin (400-600)
0

#60 Useril este offline   costin_branzas 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 18-December 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 12 October 2009 - 01:29 PM

in primul rand mersi pentru sfaturi, link!

placajul de aviatie din cate am vazut incepe de pe la 30 de lei si mi se pare mult tinand cont ca nici nu va ajunge efectiv pe model si il folosesc doar pentru sablon, nu exista alternative mai ieftine? (oricat de grele ar iesi sabloanele...) Am cautat prin oras Set de traforaj, stiu cand eram cls 8-a... acum vreo 8 ani? erau truse de traforaj ce veneau impreuna cu palcaj foaaarte ieftine, nici cum nu am mai reusit sa gasesc genul acela. Am gasit la Obi cu 50 de lei(fara nici o placa) si mi se pare cam mult stiind ca trusele vechi erau acolo la 10-20 de lei.

Sa zic ca efectiv cadrul metalic pot sa fac rost de el... placaj mai ieftin ca si placajul de aviatie pe unde pot gasi? (am mers si am intrebat la obi, practiker, bricostore si mi sa zis ca au doar placi mari incepand de pe la 50 de lei si nu vand in bucatele gen 500x500 care mie mi-ar fi arhisuficiente sa tai vreo 4-5 profile)
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu