incepator... (moto?)planor home-made sfaturi... de oricare
#61
Postat 12 October 2009 - 02:04 PM
Se mai poate folosi aluminiu, daca reusesti sa-l tai.
Placajul de aviatie este mult mai dens decat placajul normal, deci se finiseaza mult mai bine. Firul trebuie sa alunece bine pe sablon.
Cu balsa am fost usor dezamagit, am mers sa cumpar 8 foi, dar nu am gasit suficient de usoare. Tu ai putea sa folosesti (sa faci niste teste) cu hartie de ambalaj (hartie kraft) lipita cu rasina (epoxi) pe polistiren. Cauta pe net.
Cu traforajul treaba e cam asa: am vazut un set bun pe la 50 ron, dar nu l-am luat, pentru ca mi s-a parut scump, asa ca am luat cu 16 ron un set de la librarie. Asta avea o bucata de placaj care se delamina, un ferastrau care se indoia cand incercam sa tensioneza panza, niste panze care se rupeau dupa cativa cm de placaj, si niste piulite fluture care s-au rupt cand am incercat sa strang mai tare. Apoi am mers frumos si am luat un ferastrau cu 21 ron de la hornbach (doar ferastraul, era identic cu cel din trusa de 50 ron), si din trusa ieftina am putut sa folosesc doar suportul pe care tii placajul (dar vreau sa-l schimb si pe asta, ca e cam proasta menghina). Deci am cheltuit inutil 16 ron.
16 ron e putin, dar poate vrei sa-ti iei mai tarziu un aparat de gaurit si frezat... si nu vrei sa dai 3 milioane din prima. O sa-i dai din a doua :rolleyes:
#62
Postat 12 October 2009 - 03:26 PM
costin_branzas, la Oct 12 2009, 02:29 PM, a spus:
placajul de aviatie din cate am vazut incepe de pe la 30 de lei si mi se pare mult tinand cont ca nici nu va ajunge efectiv pe model si il folosesc doar pentru sablon, nu exista alternative mai ieftine? (oricat de grele ar iesi sabloanele...) Am cautat prin oras Set de traforaj, stiu cand eram cls 8-a... acum vreo 8 ani? erau truse de traforaj ce veneau impreuna cu palcaj foaaarte ieftine, nici cum nu am mai reusit sa gasesc genul acela. Am gasit la Obi cu 50 de lei(fara nici o placa) si mi se pare cam mult stiind ca trusele vechi erau acolo la 10-20 de lei.
Sa zic ca efectiv cadrul metalic pot sa fac rost de el... placaj mai ieftin ca si placajul de aviatie pe unde pot gasi? (am mers si am intrebat la obi, practiker, bricostore si mi sa zis ca au doar placi mari incepand de pe la 50 de lei si nu vand in bucatele gen 500x500 care mie mi-ar fi arhisuficiente sa tai vreo 4-5 profile)
Ai mai putea face sabloane din textolit ( placute pentru cablaje electronice ) . Se poate taia cu traforajul ( greu si lent dar merge ) si se prelucreaza cu smirghel .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#63
Postat 17 October 2009 - 10:56 AM
Am reusit sa fac niste sabloane din PFL cu smirghel fin si cu foarte mutla rabdare pentru a nu se exfolia si au iesit foarte bine :D
Acum am alta intrebare/dilema:
Transmiterea miscarii la eleroane... initial vroiam cu un tub bowden de la un eleron la altul si cu camasa belita la incastrare unde ar fi fost si servoul. Cred ca intelgeti sistemul. Tot am stat si m-am gandit si as avea diverse probleme de ordin tehnic si acum ma tenteaza sa pun servo-uri individuale pt fiecare eleron. Intrebarea mea: cum fac asta in sensul conectarii la reciver? Ajunge doar o bifurcare a cablului intre servouri si mufa canalului aferent pe reciver? sau am nevoie de ceva spliter sofisticat etc?
Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 17 October 2009 - 10:59 AM
#64
Postat 17 October 2009 - 02:09 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#65
Postat 17 October 2009 - 02:28 PM
Cu cablul este putin complicat din cauza ca, la un planor de 3 metri, sigur vrei sa ai aripile detasabile. Deci trebuie sa te gandesti la o prelungire de cel putin 80 de centimetri. Daca preferi lipirea cablurilor in loc de cablu Y, trebuie sa lasi putin ca sa poti macar sa strangi aripile ca pe o carte. Eu as pune si niste inele de ferita, dar nu am mai facu asta (nu am avut aripi asa de lungi), asa ca poate iti spune altcineva cum se face.
#66
Postat 17 October 2009 - 07:48 PM
Comanda e depusa deja de o saptamana dar "stoc zero". Am vorbit prin mail cu cei din botosani si lunea trecuta ziceau ca vaporu e prin instambul deci trebuie sa soseasca cat de curand(chestie de 3-4 zile sper eu).
Statia in mare pe langa v-tail si aripa delta:
- Dual Rate (D/R), End Point Adjustment (EPA), EXPO si Mixere
- Curba Throttle(Motor) si Pitch(Pas Colectiv) in 5 puncte
- Stocare setarilor in memorie pentru 5 modele
Am vazut un review la ea pe youtube(sub numele E-Fly 100CII http://www.youtube.c...h?v=hNOFjP2S2uc ) si ceva zis despre ea pe rcgroups si ambele comentarii gen "raport calitate/pret foarte bun". De raza de actiune am citit tot asa dupa forum strain persoana care a declarat 400 de metri fara probleme(pe situl oficial art tech >=350m).
Am decis ca voi face cu 2 servouri cu parghiile in oglinda.
Mersi pentru recomandarea cu inelele de ferita, se apre ca la peste 50 cm lungime de cablu sunt indicate.
#68
Postat 26 October 2009 - 11:19 PM
ti-a venit statia?eu am primit-o dar cum nu sunt in tara nu stiu cum e si ard de nerabdare sa ma intorc sa vad cum arata si ce poate!pana atunci ma gandeam ca o sa descoperi tu.
dc da zi-mi si mie cate cava despre ea.
merci.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#69
Postat 27 October 2009 - 09:02 PM
totusi: nu a venit cu regulator de tensiune dar m-a sunat baiatul din botosani si mi-a explicat inainte sa puna pe drum statia si intrucat pusesem comanda cand la ei pe site era afisat si regualtorul mi l-a oferit la un pret ceva mai mic (20 ron). Cautand pe situri straine ce aveau deja statia spre vanzare ma asteptam sa fie o eroare la cei din botosani intrucat ei erau singurii care aveau esc-ul inclus in pachet.
In unele locuri folia de protectie din plastic de pe fatadele telecomenzii are bule de aer prinse sub ea(nu stiu daca sunt de dat jos sau nu foliile respective...) dar la capitolul functionalitate nu mi-a oferit nici o surpriza negativa, totul merge cum ma asteptam deocamdata (are optiune de diagnoza pe lcd ca sa vizualizezi canalele si starea lor si merg bine toate). uite aici un review care spune mai mutle si mai bine decat mine http://www.youtube.c...h?v=hNOFjP2S2uc Are o gramada de optiuni dar habar nu am sa le folosesc deocamdata. O sa incerc sa termin modelul cat de repede sa dau cu el si atunci o sa iti pozt zice mai exact impresiile in zbor.
Numai bine! :ph34r:
#70
Postat 27 October 2009 - 09:52 PM
costin_branzas, la Oct 27 2009, 09:02 PM, a spus:
io zic sa lasi folia....ca nu se zgarie :ph34r:
#71
Postat 28 October 2009 - 11:57 AM
Folia e pusa doar de protectie pe timpul transportului, de ce sa stai sa te uiti si sa nu vezi nimic sau sa vezi aspectul de ambalaj nedat jos, doar ca sa nu apara candva o zgarietura.....mi se pare ceva ciudat.
PS: Am mai vazut odata un anunt la vanzari " inca are folia pe ea" (se vede pentru ce se tine, doar pentru revanzare), dar era rulata de i-a schimbat toate piesele la biata masina si zgariata de tot atata.
#72
Postat 28 October 2009 - 06:27 PM
Statia cumparata a venit cu tot cu un acumulator de 1000mah 8 celule. Acest acumulaor se poate incarca lasandu-l in statie si cupland statia la un transformator ce a venit odata cu ea.
Problema mea: cand am incarcat prima data acumulatorul respectiv l-am incarcat doar pana la 10,5 v aproximativ intrucat manualul zicea sa nu las mai mult de 5 ore la incarcat statia, iar dupa aceste 5 ore doar voltajul de 10,5 v a fost atins. Dupa cele 5 ore am tot butonat statia in simulator si am descarcat-o(pana pe la 8,4v cand a inceput sa bipaie radiocomanda avertizandu-ma). Azi am pus din nou la incarcat statia si pare ca s-a plafonat la 11v... nu cumva trebuia sa mearga la vreo 12 si din cauza primei incarcari defectuoase am indus un efect de memorie / am gresit nefacand formatare? Tind sa cred ca trebuia sa fac formatare dar in super-mega manualul tradus cu google au omis mentionand doar de chestia cu 5 ore(care probabil se refera la incarcarile normale)
Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 28 October 2009 - 06:28 PM
#73
Postat 28 October 2009 - 08:35 PM
costin_branzas, la Oct 28 2009, 06:27 PM, a spus:
Statia cumparata a venit cu tot cu un acumulator de 1000mah 8 celule. Acest acumulaor se poate incarca lasandu-l in statie si cupland statia la un transformator ce a venit odata cu ea.
Problema mea: cand am incarcat prima data acumulatorul respectiv l-am incarcat doar pana la 10,5 v aproximativ intrucat manualul zicea sa nu las mai mult de 5 ore la incarcat statia, iar dupa aceste 5 ore doar voltajul de 10,5 v a fost atins. Dupa cele 5 ore am tot butonat statia in simulator si am descarcat-o(pana pe la 8,4v cand a inceput sa bipaie radiocomanda avertizandu-ma). Azi am pus din nou la incarcat statia si pare ca s-a plafonat la 11v... nu cumva trebuia sa mearga la vreo 12 si din cauza primei incarcari defectuoase am indus un efect de memorie / am gresit nefacand formatare? Tind sa cred ca trebuia sa fac formatare dar in super-mega manualul tradus cu google au omis mentionand doar de chestia cu 5 ore(care probabil se refera la incarcarile normale)
ce fel de acumulatori sunt?cred ca o sa ii incarc dc au vreo mufa speciala cu incarcatorul meu universal;ca de obicei asa se intampla;am avut la planor un incarcator si pt ca nu avea martor de incarcare terminata il lasam dupa bunul plac si s-a dus naibii,cred ca va trebui sa il reformatez,poatre ii sterg memoria;sugestia mea e sa nu mai folosesti acel incarcator,dupa ce ma intorc in tara o sa verific si eu si o sa iti spun exact cum ar trebui sa faci.
pana atunci baftaaaa
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#75
Postat 28 October 2009 - 10:35 PM
costin_branzas, la Oct 28 2009, 09:50 PM, a spus:
dc ai un incarcator universal,eu am thunder 6 ar trebui sa il foloseti pe ala si sa dai limita maxima 1000 mah si se opreste singur cand se incarca;dc nu ai il recomand cu caldura;merge pana la 15 nimh.nicd 6 lipo si are si 3 cel pb parca.
e clar ca nu voi folosi acel incarcator.
sper sa iti fie si tie invatatura de minte.
good luck..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#76
Postat 28 October 2009 - 10:59 PM
alte impresii legate de statie: exista o FOARTE usoara instabilitate a potentiometrelor aferente axelor (in aerofly deluxe joaca foarte usor unele axe, dar FOARTE putin) Am binduit reciverul si testand cu servourile legate nu exista nici un fel de instabilitate sau semnal parazit, doar la PC(unde vizualizand grafic starea canalelor la o "rezolutie" ridicata se paote observa o usoara oscilatie).
#78
Postat 30 October 2009 - 01:15 PM
1:tangaj
2:ruliu
3:acceleratie
4:directie
pana aici au fost joystickurile
5:pe statie mai am un switch "ch5" care asta e al 5-lea si utlimul canal pe care am reusit sa il gasesc
mai am butoanele pt navigare meniu, trimerele si:
-un switch "Lock/Unlock" care din ce am observat incuie acceleratia pe 0 indiferent de pozitia manetei
-un switch "Normal/3D" asta daca poate ceinva sa imi explice mai exact care e diferenta
-si un switch "D/R" langa notatia asta mai scrie "CH 1.2.4" nici asta nu stiu ce face/ce inseamna
Statia poate afisa pe lcd starea tuturor canalelor in timp real si vad cele 5 .canale active dar pe al 6-lea orice switch as misca pe statie sta nemiscat la capat de cursa maxima
#79
Postat 31 October 2009 - 12:19 AM
costin_branzas, la Oct 30 2009, 01:15 PM, a spus:
1:tangaj
2:ruliu
3:acceleratie
4:directie
pana aici au fost joystickurile
5:pe statie mai am un switch "ch5" care asta e al 5-lea si utlimul canal pe care am reusit sa il gasesc
mai am butoanele pt navigare meniu, trimerele si:
-un switch "Lock/Unlock" care din ce am observat incuie acceleratia pe 0 indiferent de pozitia manetei
-un switch "Normal/3D" asta daca poate ceinva sa imi explice mai exact care e diferenta
-si un switch "D/R" langa notatia asta mai scrie "CH 1.2.4" nici asta nu stiu ce face/ce inseamna
Statia poate afisa pe lcd starea tuturor canalelor in timp real si vad cele 5 .canale active dar pe al 6-lea orice switch as misca pe statie sta nemiscat la capat de cursa maxima
salut,
m-am intors si eu in tara si primul lucru pe care l-am facut a fost sa vad radiocomanda.D/r reprezinta dual rate si canalele pe care este posibila aceasta functie.Celelalte 2 inca nu stiu dar dupa ce o sa butonez discutam.Vezi ca poate tre sa citim printre randuri sa il descoperim pe al saselea.Dcesc iti spun.Acum ca a venit si RC maine tre sa definitivez BB-ul meu.
ne auzim.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#80
Postat 31 October 2009 - 08:58 AM
Desi, la acea statie, daca nu ai flaperon si eleron diferential, nu ii vad sensul.
Poti incerca totusi, sa pui un servo pe ch 6 si sa vezi daca nu este canalul 1 inversat.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 October 2009 - 08:59 AM
#81
Postat 04 November 2009 - 12:06 AM
poti tu sa cauti al saselea canal mult si bine.E disponibil doar pentru elicoptere si nu stiu in ce varianta de acro.Am vorbit cu cei de la s...ra si mi-au spus.Am inteles ca acel canal 6 ar fi valabil pt avioane doar in modul 3 d.Dc am inteles bine.
bafta
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#82
Postat 04 November 2009 - 07:28 AM
Si al doilea lucru, din programare poti seta pentru ficare servo o anumita cursa? sau toate impreuna?
Multumesc
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro
#83
Postat 04 November 2009 - 12:03 PM
p_cipri, la Nov 4 2009, 07:28 AM, a spus:
Si al doilea lucru, din programare poti seta pentru ficare servo o anumita cursa? sau toate impreuna?
Multumesc
are aceeasi mufa "radio"
fiecare independent.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#84
Postat 04 November 2009 - 07:00 PM
oachidori, la Nov 4 2009, 12:06 AM, a spus:
poti tu sa cauti al saselea canal mult si bine.E disponibil doar pentru elicoptere si nu stiu in ce varianta de acro.Am vorbit cu cei de la s...ra si mi-au spus.Am inteles ca acel canal 6 ar fi valabil pt avioane doar in modul 3 d.Dc am inteles bine.
bafta
Nu are sens. Ce nevoie speciala ar avea un avion in modul 3d ?
#85
Postat 05 November 2009 - 12:53 AM
pt minunata statie pe care ne-am luat-o ,se pare ca folosim doar 4 canale.Sincer nu stiu cum folosesti cel de-al cincelea canal care apare pe statie ca al saselea inca nu l-am gasit dar mai cautam.Ma uitam pe youtube la flaperoane si ma gandeam dc statia asta poate sa faca asa ceva.Dar cred ca nu.Al cincilea ch poti sa il mixezi dar nu vad ce rol are mixajul pt ca un canal e 1 si al doilea 5,primul master si al doilea slave.Sincer nu pre ma pricep.Cei indreptatiti,adica cu experienta sa ne spuns si pe noi la ce foloseste functia dual rate.Dc am inteles eu poti seta pt canalele 1,2 si 4 curbe intre 0 si 125% active dintr-un switch.La ce foloseste?
Exponential setings?la ce foloseste functia asta?Se poate seta intre -100 si 100.Dc la EPA am inteles ca se poate seta unghiul de fct al fiecarui servo in parte de la -100 la 100 la care nu vad in momentul asta utilitatea.
Mai are niste functii un switch normal/3d la care pt fiecare se poate seta throtle intre 0si 100 in 5 pasi si pitch in acelasi mod.Dc throtle stiu ce utilitatea are ,pitch asa cum scrie si pe ch 6 al receptorului la ce se foloseste?
Asa ca aeromodelisti luminati-ne si pe noi nestiutorii.
multumim anticipat.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#86
Postat 05 November 2009 - 06:25 AM
-Mixajul canalului 1 cu 5. Daca ai servo-uri pe fiecare eleron este mai bine sa le conectezi la canale diferite in loc de a utiliza un cablu "Y". Daca statia permite poti avea eleroane diferentiale, reglaj independent pe fiecare in parte, etc.
-Dual rate. Permite ca dintr-un buton sa schimbi cursa maxima a suprafetelor de comanda. Astfel la decolare si la aterizare ai deplasari mici ale suprafetelor de comanda la deplasari mari de stick si poti, implicit, sa faci manevre liiiiine. O data sus, comuti si dezlantui fiara. Adica treci pe curse mari ale suprafetelor de comanda.
-Exponential. Face ca deplasarea suprafetelor de comanda sa nu mai fie liniara cu deplasarea stick-urilor. Sa presupunem ca stick-ul este in mijloc. Incepem sa-l miscam si eleronul...de exemplu...se misca foarte putin. Cu cat ne indepartam cu stick-ul de centru, cu atat si eleronul se va misca mai mult. Spre capatul cursei va avea deplasarea maxima. Asta face ca modelul sa raspunda mult mai lin la miscari bruste de stick. Multi spun ca ii ajuta. Mie nu-mi place...problema de gusturi si obisnuinta.
#87
Postat 05 November 2009 - 08:24 AM
Totusi, unele din intrebarile tale denota lipsuri de notiuni de baza RC. Si daca nu ai avea de unde citi as mai zice...
Ai descarcat manualul care ti l-am dat intr-un link anterior, ai acolo explicatii care se potrivesc la 90% din statiile de pe piata? Doar ca e in engleza ;)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 November 2009 - 08:25 AM
#88
Postat 23 November 2009 - 04:32 PM
1.nu stiu daca sa pun servo-urile in carlinga si sa transmit miscarea cu tuburi bowden pana la coada SAU sa pun servo-urile pe ampenaj cu tije scurte pana la parghii...
2:poliuretanul de la bison se expandeaza mai tare daca umezesc suprafata, corect? (am nevoie sa pun intr-un loc si nu vreau sa expandeze prea mult).
#89
Postat 23 November 2009 - 11:15 PM
Eu zic sa pui servourile in coada, pentru ca altfel o sa fie mai greu sa faci transmiterea comenzilor. Daca ai fi vrut sa pui servourile in fata, ar fi trebuit instalate tuburile de comanda in interior.
Pana la urma, ii pui motor sau nu ?
Suprafata ai tratat-o cu ceva? pare sa fie un chit, ceva... sau e de la poza ?
#90
Postat 24 November 2009 - 01:31 PM
Motorizare deocamdata nu ii pun din cauza lipsei de fonduri, o sa vreau sa folosesc planorul la panta pentru inceput.
Suprafata am dat-o cu un strat subtire de chit acrilic pe care apoi l-am smirgheluit pana pe la jumate de mm aproximativ (a inceput sa se vada galbenul polistirenului sub chit). Am facut asta ca sa ofer un pic mai mare rezistenta la infudaturile cauzate de lovituri usoare si de manevrare si pentru ca sa pot vopsi cu aerosol normal(e mai ieftin decat astea dedicate care nu ataca polistirenul)
off: Dragos, ai cumva un frate care face planorism si il cheama Vladut?
Aceasta postare a fost editata de costin_branzas: 24 November 2009 - 01:35 PM